Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

gaśnięcie przy zmianie biegów

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bobik
A1



Dołączył: 17 Wrz 2011
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Tarnów

PostWysłany: Czw 12:49, 10 Maj 2012    Temat postu: gaśnięcie przy zmianie biegów

Witajcie.

Zauważyłem takie zjawisko w moim dl-u 650 z 2005 roku:
uruchamiam motur (zimny silnik) - maszyna staruje od kopa. następnie wrzucam jedynkę, jadę. przy próbie wrzucenia dwójki (puszczam gaz) motur gaśnie i słychać odgłos (cyknięcie) taki jak odcięcie zapłonu przy wyłączeniu motura kluczykiem.
Zjawisko nie występuje przy rozgrzanym silniku.
Powiedzcie czy to normalne w dl-ach? a jeśli nie jest to normalne, to co może być przyczyną? Wymiana świec nic nie dała Sad

Pozdrawiam
Sławek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
konra.dzik
Administrator



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 14:12, 10 Maj 2012    Temat postu:

Może trzeba odczekać 2-3min niech się nagrzeje?
Synchro może? co tu świece mają skoro odpala normalnie?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasooch
Motonita



Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków

PostWysłany: Czw 16:52, 10 Maj 2012    Temat postu:

A jakie obroty masz na zimno na biegu jałowym? Może trzeba by podregulować fast idle?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szuja
DeTox nie pomoże



Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 3462
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 46 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa

PostWysłany: Czw 17:57, 10 Maj 2012    Temat postu:

moze stopke masz za luzna i przy odrobine zwiekszonej predkosci i wiekszych drganiach gdzies czujnik zalapuje i odcina moc?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bobik
A1



Dołączył: 17 Wrz 2011
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Tarnów

PostWysłany: Pią 7:41, 11 Maj 2012    Temat postu:

Jeśli synchro to przykre - bo sam jej nie zrobię - już myślałem że się obejdzie bez wizyty w serwisie. Sam ostatnio wymieniłem olej, świece ale synchronizacja to chyba za wiele na garaż Wink

Na jałowym biegu mam niecałe 1000 obrotów.

Sprawdzę dzisiaj stopkę - w sumie to też mogło by być.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasooch
Motonita



Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków

PostWysłany: Pią 8:08, 11 Maj 2012    Temat postu:

No i masz przyczynę, za niskie obroty. Na ciepłym silniku powinieneś mieć coś tam ok. 1300 +/-100. Regulujesz to małą śrubką pod śrubokręt krzyżakowy, z lewej strony, pod ramą.
Jeżeli natomiast na ciepło obroty są ok, a jedynie na zimno są zbyt niskie, to najprawdopodobniej musisz podregulować śrubkę od fast idle, przy przepustnicy, pod bakiem. W DL1000 wystarczy uchylić bak i można się do niej dostać od strony kanapy, śruba jest przy przepustnicy tylnego cylindra. Nie wiem jak jest w 650, w SV650 ta śruba jest na przedniej przepustnicy, więc musiałbyś rozebrać pół motocykla, żeby się do niej dostać Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bobik
A1



Dołączył: 17 Wrz 2011
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Tarnów

PostWysłany: Pią 8:23, 11 Maj 2012    Temat postu:

No to już mam co robić w weekend Wink

Dziękuję bardzo za pomoc.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
konra.dzik
Administrator



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 9:00, 11 Maj 2012    Temat postu:

Bez przesady synchronizacja droga nie jest. Np u Szramy w Warszawie to koszt 60zł.
W serwisach pod stówkę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bobik
A1



Dołączył: 17 Wrz 2011
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Tarnów

PostWysłany: Pon 7:52, 14 Maj 2012    Temat postu:

Panowie - udało się - lasooch trafił w dziesiątkę. Podkręcenie obrotów zrobiło robote. Maszyna chodzi jak trza. Dziękuję bardzo za wszystkie poszlaki.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin