Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Lewa pokrywa silnika - korozja ?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
andy250
A1



Dołączył: 09 Sty 2011
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Namysłów/Wrocław

PostWysłany: Nie 21:10, 13 Mar 2011    Temat postu: Lewa pokrywa silnika - korozja ?

Czołem

Zauważyłem korozję (?) na brzegu lewej pokrywy silnika:



Było to po dłuższym postoju, więc wyczyściłem porządnie i odstawiłem moto do garażu. Następna wizyta - to białe "coś" pojawiło się znowu. Ktoś ma pomysł co to dokładnie jest? Podejrzewam jakiś czynnik zewnętrzny (płyn chłodniczy, sól itp.). Czy taka pokrywa raz naruszona korozją będzie non stop korodować w tym miejscu? Zauważyłem też kroplę płynu chłodniczego wykapującą z "rurki bez zaślepki" w tym miejscu (fotka z lewej strony moto):



Czy ktoś wie co to za element i co to za "rurka bez zaślepki"? Do tego elementu dochodzą węże z chłodziwem (2 od głowic i co najmniej 1 dodatkowy). Może powinienem ściągną pokrywę (o ile się zorientowałem nie ma pod nią oleju)? Poradźcie.

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DLuk
Administrator



Dołączył: 12 Lip 2008
Posty: 497
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 20:46, 14 Mar 2011    Temat postu: Re: Lewa pokrywa silnika - korozja ?

andy250 napisał:
... Ktoś ma pomysł co to dokładnie jest? ...

sól z Morza Północnego lub Bałtyckiego? Jeździł kiedyś na wyspach lub np. na północy Belgii?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Basmanek
Motocyklista



Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa, Jelonki

PostWysłany: Wto 11:58, 15 Mar 2011    Temat postu:

Podobnie było u mnie, biały nalot i zacieki po lewej przedniej stronie silnika i jak sie okazało były to pozostałości po płynie chłodniczym ktory wyciekał na łączeniu gumowego węża i takiego trojnika mniejwiecej tam gdzie pokazujesz.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
magrafb
Motocyklista



Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 456
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Wto 12:14, 15 Mar 2011    Temat postu:

W taki sposob korodują stopy aluminiobodobne z jakiego sa wykonane dekle. Jak zaczniesz skrobac do bedzie odpadalo i zostana wżery. Wystarczylo ze pojezdziles troche juz po sypaniu sola, stal w wilgotnym i juz.
Tez tak mi sie zrobilo po zimie Sad


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
andy250
A1



Dołączył: 09 Sty 2011
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Namysłów/Wrocław

PostWysłany: Wto 18:44, 15 Mar 2011    Temat postu:

Moto było ściągnięte parę lat temu z Niemiec. Nie wiem czy jeździło nad Bałtykiem czy nie Smile Ale faktycznie, zaniedbałem czyszczenie po jeździe zimą :/ Ponadto zlokalizowałem chyba ten wyciek i rzeczywiście to płyn chłodniczy niszczy pokrywę - tak samo jak pisze Basmanek przepuszcza na załączu węża i tego trójnika, który okazuje się być termostatem.

@Basmanek - rozbierałeś to ustrojstwo a jak tak to od góry czy bez ściągania przepustnic - z boku? Czy do tego trzeba zlać cały płyn?

@magrafb - wżery już mam i to całkiem spore Sad


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Basmanek
Motocyklista



Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa, Jelonki

PostWysłany: Wto 20:22, 15 Mar 2011    Temat postu:

No cóż w ramach zimowej akcji serwisowej suzuki zrobił to serwis. Był wymieniony ten wąż gumowy- (60zł) i płyn był wymieniany. Aby to wymienic myśle, ze wystarczy zdjąć airboxa.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
andy250
A1



Dołączył: 09 Sty 2011
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Namysłów/Wrocław

PostWysłany: Nie 17:03, 20 Mar 2011    Temat postu:

Dzisiaj się z tym uporałem. Płyn wymieniony, ale wąż pozostał stary. Był dość słabo dokręcony. Wąż zdjąłem, połączenie porządnie oczyściłem i poskręcałem porządnie. Na razie nie cieknie Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Floydoo
Motonita



Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000

PostWysłany: Nie 17:36, 20 Mar 2011    Temat postu:

starym dobrym i sprawdzonym sposobem jest przed montazem posmarowac, kruciec i waz w srodku, smarem - zwyklym smarem lozyskowym.
Dzieki takiemu zabiegowi waz prawidlowo sie uklada pod naciskiem opaski i poloczenie dobrze sie uszczelnia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
amigogpz
A1



Dołączył: 29 Lis 2010
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Tarnowskie Góry

PostWysłany: Czw 18:46, 24 Mar 2011    Temat postu:

Fotka nie najlepszej jakości, ale wżery widać. To bardzo częsta bolączka angoli lub tez maszyn które jezdziły w podobnym klimacie (słono i wilgotno). Tylko widać że w DL korozja trapi lewy dekiel, może to też wina materiału, bo to nie pierwszy DL który tak ma. Przy nastepnej wymianie oleju odkręcę dekiel, i zobacze czy można coś z tym zrobić, przeszlifować. Troche mnie to wkurza bo wyglada jakby mi ktos moto pogryzł:]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Floydoo
Motonita



Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000

PostWysłany: Czw 19:46, 24 Mar 2011    Temat postu:

i tak nie jest zle, ci co jezdza chopperami maja gorzej bo SUZUKI korozje lubi i to jest fakt, a w choperze masz niemal taki sam dekiel tak samo skorodowany tyle ze chromowany, a malowanie (co w tym przypadku jest ostatecznoscia ) i tak o niebo taniej wychodzi niz chrom Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
andy250
A1



Dołączył: 09 Sty 2011
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Namysłów/Wrocław

PostWysłany: Czw 22:26, 24 Mar 2011    Temat postu:

To pod tym deklem jest olej? Myślałem że tam jakaś elektryka się mieści. W serwisówce nie znalazłem samej procedury zdejmowania tego dekla :/

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin