Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Żywotność tylnego amortyzatora - wydzelone z wątku Sprzedam
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiekjx1
Motocyklista



Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 419
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: dolnośląskie/BLC

PostWysłany: Sob 19:37, 30 Sty 2016    Temat postu:

j23a napisał:

W jednym poście Jarrson pisze o sprawdzaniu amora przez maksymalne napięcie sprężyny. W innym krzysiekjx1 pisze o minimalnym napięciu. Chciałbym się dowiedzieć jak w końcu. Nie mam, na razie, takiej wiedzy (pewnie nie ja jeden) aby móc to rozstrzygnąć albo też stwierdzić, że i jeden i drugi robią wała z takich czytaczy jak ja.


bez urazy ale nie miałem takiego zamiaru a i sam przyjąłbym fachową wiedze,której nigdy za wiele Very Happy
swoje zdanie wyraziłem na podstawie :
-na maksymalnym napięciu wstępnym sprężyny-potrzeba dużo większego obciążenia zawieszenia co przy wywieraniu nacisku na stojący motocykl jest utrudnianiem sobie próby wymuszenia pracy amortyzatora ,dlatego nadal uważam że na minimalnym możemy wykonać taką próbę w całym zakresie jego skoku (być może nie mam racji żeby zaraz ktoś .....)

u mnie nie ma śladów wycieku oleju ,nie poci się ale nie podoba mi się jego charakterystyka pracy i też mam dylemat czy to nie czas choćby na profesjonalny test na stanowisku diagnostycznym dla amortyzatorów ?


miotacztruskawek napisał:


TEORETYZUJĄC:
W V-Stromie amorek jest mega prosty. Zwykły tłumik w oleju z regulacją tłumienia (czyli wielkości otworu, przez który hula olej). Nie mamy tam żadnych komór z powietrzem, czy bardziej szlachetnymi gazami.


to może mniej teorii a więcej faktów z fachowego źródła bo drążę temat:

"Żeby była regulacja odbicia, potrzebne jest ciśnienie gazu w postaci napełnienia azotem.
W przypadku kiedy go nie będzie iglica sterująca odbicie nie będzie
działać.
Niekiedy producenci zamiast oddzielenia oleju od azotu separatorem,
nabijają azot bezpośrednio do oleju i wtedy taki amortyzator jest tzw.
emulsyjnym.Tak czy tak musi być ciśnienie wewnątrz amortyzatora.
Mam nadzieję że moje objaśnienia są wystarczające.Pozdrawiam"

powyżej umieściłem wypowiedz najbardziej uznanego speca od amortyzatorów,który cały czas poszerza swoją ofertę usług i zajmuje się tylko amortyzatorami motocyklowymi począwszy od napraw aż do produkcji pod indywidualną charakterystykę wg życzenia


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez krzysiekjx1 dnia Nie 11:02, 31 Sty 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miotacztruskawek
Motonita



Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin

PostWysłany: Wto 18:41, 02 Lut 2016    Temat postu:

@krzysiek... Ale są różne konstrukcje amortyzatorów... Są konstrukcje które nabijasz azotem, posiadają tłumienie wysokich/niskich prędkości itd... Jednak w budżetowym DLu takiego zawieszenia nie mamy... Jak obejrzysz tylny amor to nie masz tam charakterystycznej butli z azotem...

W podstawowych amortyzatorach tłumienie uzyskuje się przepływem oleju przez kanaliki... Przytykając te kanaliki utrudniasz przepływ oleju, tym samym zwiększając tłumienie... Jestem właśnie na etapie przeróbki widelca w Rzepaku, mam tam regulację odbicia i dobicia, ale azotu tam nie mam Wink ...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Remol71
Motocyklista



Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wwa

PostWysłany: Wto 20:35, 02 Lut 2016    Temat postu:

To ja zadam proste pytanie. Czy amortyzator tylny w DL 650 jest rozbieralny ?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Remol71 dnia Wto 20:38, 02 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pietryna
A



Dołączył: 09 Sie 2015
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź

PostWysłany: Wto 21:24, 02 Lut 2016    Temat postu:

W internecie pojawiają się informacje, że ktoś je serwisuje więc najpewniej są rozbieralne.

Działać to musi na podobnej zasadzie jak stary amortyzator rowerowy Fox Vanilla R
[link widoczny dla zalogowanych]
Ten otwór zaślepiony jest plastikiem, a jest to imbusowa śruba z otworem która przyciska gumowy krążek. Trzeba ją poluzować, a pompuje się to przez adapter serwisowy bądź twór z igły do strzykawki i starego wentyla (na zdjęciu). Ciśnienia to 150-200psi.
Nie trzeba koniecznie azotu dawać, choć ma zdaje się mniejszą rozszerzalność cieplną.

Nieporównywalnie łatwiej robi się amortyzatory z rezerwuarem bo one (przynajmniej do rowerów) najczęściej mają zwykły zawór AV którym się reguluje ciśnienie w komorze.

I tak dla ścisłości. Amortyzatory tej konstrukcji zawsze są "gazowe". Kawitacja zbyt szybko doprowadzi do spienienia się oleju, a ta piana nie ma jak uciec tak jak w goleniach przednich, ku górze.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Suszny
Maniak motocyklowy



Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie

PostWysłany: Wto 21:47, 02 Lut 2016    Temat postu:

Możesz dać link do strony serwisującej amortyzatory do DLa?
Jak nie potrzebuje ale z ciekawości gdy ten temat został rozpoczęty w moim temacie szukałem zestawów naprawczych. Nie ma takich zestawów. Wnioskuje więc, że jest on nierozbieralny. Wydaje mi się że gdzieś czytałem nawet, że jest nierozbieralny.
Do naprawy/serwisu innych amortyzatorów są różne filmiki, opisy zestawy naprawcze. O amortyzatorze w DLu cisza.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Remol71
Motocyklista



Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wwa

PostWysłany: Wto 21:58, 02 Lut 2016    Temat postu:

Ale sprzedają sprężyny progresywne.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Suszny
Maniak motocyklowy



Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie

PostWysłany: Wto 22:01, 02 Lut 2016    Temat postu:

Sprężyne można wymienić, jak najbardziej. Ale uszczelnień, oleju i gazu już nie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Remol71
Motocyklista



Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wwa

PostWysłany: Śro 6:38, 03 Lut 2016    Temat postu:

Dobre i tyle. Można coś dopasować progresywnego, tak aby zakres regulacji obejmował od singla do maksymalnego obciążenia.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pietryna
A



Dołączył: 09 Sie 2015
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź

PostWysłany: Śro 10:30, 03 Lut 2016    Temat postu:

Suszny napisał:
Sprężyne można wymienić, jak najbardziej. Ale uszczelnień, oleju i gazu już nie.

Znalazłem jakieś zagraniczne strony. Ale widać, że oryginalny manual nie przewiduje naprawy, a utylizacja odbywa się przez przewiercenie, żeby wypuścić gaz ze zbiornika.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Suszny
Maniak motocyklowy



Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie

PostWysłany: Śro 12:42, 03 Lut 2016    Temat postu:

pietryna napisał:
Znalazłem jakieś zagraniczne strony. Ale widać, że oryginalny manual nie przewiduje naprawy, a utylizacja odbywa się przez przewiercenie, żeby wypuścić gaz ze zbiornika.


Dokładnie to samo czytałem. Wymiana sprężyny na progresywna nic ci nie da jeśli amortyzator będzie się pocił.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Remol71
Motocyklista



Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wwa

PostWysłany: Śro 15:04, 03 Lut 2016    Temat postu:

Trzeba zrobić sekcję trupa i coś wymodzić.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiekjx1
Motocyklista



Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 419
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: dolnośląskie/BLC

PostWysłany: Czw 19:02, 04 Lut 2016    Temat postu:

miotacztruskawek napisał:
@krzysiek... Ale są różne konstrukcje amortyzatorów... Są konstrukcje które nabijasz azotem, posiadają tłumienie wysokich/niskich prędkości itd... Jednak w budżetowym DLu takiego zawieszenia nie mamy... Jak obejrzysz tylny amor to nie masz tam charakterystycznej butli z azotem...



nie masz butli (zbiornika ) z azotem bo to jest amortyzator nazywany u profesjonalistów "jednorazówka" i gaz jest w komorze z olejem,
idąc dalej nikt w Polsce na dzień dzisiejszy nie jest w stanie odtworzyć tego procesu technologicznego bez wstawienia dodatkowego zaworu więc większość ofert regeneracji to nabijanie w butelkę? Sad
owszem jest to wykonalne ale wymaga dodatkowych zabiegów i tylko jeden zakład podszedł do tematu profesjonalnie a reszta "panie pakuj pan w paczkę i za parę dni będzie z powrotem i jeszcze pomalujemy w dowolnym kolorze"


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
alabej
A1



Dołączył: 20 Sie 2014
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Sob 21:34, 16 Kwi 2016    Temat postu:

Czy tuleje te gumowe są wymienialne w tylnym amortyzatorze

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Irek1970
Maniak motocyklowy



Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1872
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lower Silesia

PostWysłany: Pon 7:02, 04 Lip 2016    Temat postu:

Wczoraj koledze z forum, gdy jechaliśmy na wypad za miasto padł tylny amortyzator.
Najlepsze jest to, że to AL2 i ma około 12k przebiegu.
Amor jest oryginalny, puścił uszczelniacz na tłoczysku.
Olej wylał się w kilkanaście minut.
Jazda na samej sprężynie nie wyglądała ciekawie, bujało zdrowo Wink
Ciekawe czy to wada fabryczna, czy coś wpadło i zniszczyło uszczelniacz.
Znalezienie używanego graniczy z cudem, a cena nowego to jakiś absurd.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin