Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Mokro pod bakiem ale nad silnikiem. DL1000 '2003

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gary
A1



Dołączył: 20 Maj 2016
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: LDZ

PostWysłany: Pon 22:34, 23 Maj 2016    Temat postu: Mokro pod bakiem ale nad silnikiem. DL1000 '2003

Suzi w moich rękach od 3 dni, podczas dzisiejszej wymiany oleju zauważyłem, że kostki elektryczne i przewody biegnące po lewej stronie motocykla nad silnikiem (pod bakiem) są pokrytę czymś mokrym i lepkim.
Nie potrafię stwierdzić czy to paliwo czy olej. To moje pierwsze moto na wtryskach. W poprzednich podejrzewałbym gaźniki ale tu ich przecież nie ma.
Zdjęcia zrobione tak, że leże po lewej stronie motocykla i patrzę w górę, jakby pod bak. Za cholerę nie kumam skąd np. paliwo "nad" blokiem silnika?

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Po przejechaniu 60 + 30 + 15km zauważyłem dziś lekki zaciek na obudowie silnika, po lewej stronie, a więc cholerstwo chyba nie tylko się poci ale kapie.

Zanim napisałem ten wątek użyłem forumowej opcji Szukaj i potencjalnych kandydatów usterki mam następujących:
http://www.vstromclub.fora.pl/usterki-i-awarie,45/wyciek-paliwa-dl-1000,8267.html
http://www.vstromclub.fora.pl/motocykle-v-strom,32/wyciek-plynu-z-okolic-chlodnicy,5813.html
http://www.vstromclub.fora.pl/usterki-i-awarie,45/kapiacy-olej-z-rurki-od-pompy-wodnej,18220.html

Czasem po zatrzymaniu czuję zapach paliwa co nieco irytuje, bo starsza i gaźnikowa TDMka nie śmierdziała paliwem.

Odbiera to radość z zakupu. Moto było od pewnego właściciela... swoją TDMkę sprzedałem w stanie perfekcyjnym, mógłbym dać gwarancję... a tutaj jakieś kwiatki na początku (choć moto niby po serwisie, kosz sprzęgłowy rok temu od Szramy wrócił).

Czy najrozsądniej zdjąć bak i obejrzeć przewody, zaciski itd. czy jeśli żaden ze mnie mechanior to rozpocząć poszukiwania serwisu w Łodzi?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez gary dnia Pon 22:56, 23 Maj 2016, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Suszny
Maniak motocyklowy



Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie

PostWysłany: Wto 1:29, 24 Maj 2016    Temat postu:

Z demontażem plastików i zbiornika poradzisz sobie sam, a wtedy zobaczysz co się tam dzieje.
Tu jest opisane jak to się robi w 650 ale w 1000 jest chyba tak samo.
http://www.vstromclub.fora.pl/warsztat,54/kontrola-luzow-zaworowych-fotomanual-dl-650,12832.html
(zegarów i wypełnienia przy zegarach nie trzeba zdejmować)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gary
A1



Dołączył: 20 Maj 2016
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: LDZ

PostWysłany: Wto 7:55, 24 Maj 2016    Temat postu:

@Suszny, dziękuję za szybką odpowiedź i konkretny link. To będzie bardzo pomocne. Nowe moto, nowe umiejscowienia śrubek - trzeba będzie uważać. Spróbuję tam zajrzeć na dniach. I po co człowiek do pełna tankował, teraz będzie to trzeba dźwigać Wink

Z drugiej strony może ujrzę sprawcę bez ściągania całego baku. Na zdjęciach widać, że sporo da się zobaczyć już pod podniesieniu i podparciu tylnej części zbiornika.
Dam znać o rezultatach.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez gary dnia Wto 8:01, 24 Maj 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
centrino
Motocyklista



Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 364
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: DLU

PostWysłany: Wto 8:08, 24 Maj 2016    Temat postu:

Proponuję najpierw jak napisałeś, unieść bak i zobaczyć co się dzieje. Jeżeli będzie trudno zlokalizować przeciek to umyj i obserwuj.
Może być tak, że preciek będzie widoczny dopiero po odpaleniu motocykla.

PS
Paliwo na silniku raczej niebezpieczne nie jest ale na kolektorach już robi się groźnie.
Taką awarię trzeba usunąć zanim zaczniesz dalsze podróże motocyklem


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stasiek
Motonita



Dołączył: 11 Lut 2015
Posty: 948
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Legionowo

PostWysłany: Wto 8:19, 24 Maj 2016    Temat postu:

gary po zdjeciu plastików i odkreceniu baku sprawdz czy węzyki odpływowe/przelewowe (czy jakos tak) masz wpięte w kroćce u dołu baku. Ja po serwisie gwarancyjyjnym w ASO nie miałem - jak i do końca baku przykreconego Neutral
Jeśli dobrze pamiętam te kroćce są z prawej strony od dołu (dwa jak dwa wezyki w dół)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gary
A1



Dołączył: 20 Maj 2016
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: LDZ

PostWysłany: Wto 8:24, 24 Maj 2016    Temat postu:

@Centrino, oczywiście nie wybrałbym się tak w dalszą drogę. Na razie tylko dom-praca-dom (20km/dzien), no bo jak tu nie jeździć jak jest tak wygodnie i pogoda dopisuje Wink
Ponieważ się nie leje to nie panikuję ale dziś trzeba zajrzeć.

@Stasiek, smutne to co piszesz o tym ASO... Idziesz do autoryzowanej stacji, zapłacisz pewnie więcej, a robota spartolona. Smutne, że większość usług w tym pięknym kraju nastawiona jest na zainkasowanie gotówki, a nie na jakość i porządne wykonanie. Wyjątki tylko potwierdzają regułę, ale nie róbmy Off Topa.

Podniosę dziś tył baku i dam znać.

Dzięki za konkretną i szybką poradę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
siekieramotyka
A



Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Wto 8:41, 24 Maj 2016    Temat postu:

Ja stawiam na przewód łączący wtryski obu cylindrów, pewno poluzowały się zaciski... musisz zdjąć bak aby to poprawić. Dla sprawdzenia możesz włożyć rękę i sprawdzić czy się ruszają...

Albo ten gumowy kabel do nadmiaru paliwa jak piszą koledzy Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez siekieramotyka dnia Wto 8:42, 24 Maj 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
express
Administrator



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2695
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków (VIII), Ustroń

PostWysłany: Wto 11:03, 24 Maj 2016    Temat postu:

Obstawiam:
- poluzowany zacisk przewodu na króćcu pompy lub wtryskach
- 13-letnia guma przewodu paliwowego zaczyna mieć dość i popuszcza
- wężyk przelewowy nie założony na króciec (ale wtedy mokro było by po raczej prawej stronie).

Zdejmij kanapę, zdemontuj plastikowy "bumerang" (dwa wciski i jedna śruba HEX), lewy boczek (kilka śrub na HEX, trzeba też odpiąć wypełnienie pod czachą, od przodu - klika kołków do rozpięcia) i podnieś zbiornik (jedna śruba, klucz 13), podpórkę do baku masz pod ta śrubą.
Wszystko co trzeba będzie na wierzchu.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez express dnia Wto 11:09, 24 Maj 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gary
A1



Dołączył: 20 Maj 2016
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: LDZ

PostWysłany: Pią 8:07, 27 Maj 2016    Temat postu:

Szkoda, że nie przeczytałem dwóch ostatnich wpisów PRZED wczorajszym podnoszeniem (nie zdejmowaniem) baku. Tutaj są fotki i poglądowy filmik:
[link widoczny dla zalogowanych]

1) Zastanawia mnie wypust pod bakiem, po prawej stronie. O ile dobrze rozumiem serwisówkę, to jest chyba przelew paliwa z baku i powinien tam być wężyk? Po tej stronie baku/silnika jest jednak czyściutko i suchutko:
[link widoczny dla zalogowanych]

2) Tył zbiornika i strona lewa (pokrywa zaworów) - sucho i czysto. To co rzuciło mi się w oczy to jakby oblepiony (olejem?) dół/spód airboxa + taka zaślepiona wypustka wychodząca z niego:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Patrząc od spodu, kamera nad dźwignią zmiany biegów, widzę spód airboxa i też wygląda jakby ktoś na niego coś rozlał Wink

3) Widok od spodu (lewa strona na silnikiem). Jeśli się nie mylę to to są chyba króćce gumowe. W gaźnikowcu powiedziałbym, że od gaźników ale na wtrysku nie jestem pewien.
[link widoczny dla zalogowanych]
Tam generalnie też wygląda jakby coś się wylało. Uruchomiłem silnik, nie zauważyłem żadnych wycieków. Jedyne co rzuca się w oczy (podczas pracy) to lekko pyrkające bąbelki wokól tej "złotej opaski" skrajnego króćca. Wygląda tak jakby to co zalega na powierzchni albo było poddmuchiwane przez jakieś powietrze albo ściskane przez drgający silnik.
Widać to w drugiej części filmu, gdy kamera łapie ostrość:
[link widoczny dla zalogowanych]

4) Szacuneczek dla projektantów Suzi za tę podpórkę do baku. Mała rzecz, a cieszy i moża w pojedynkę zajrzeć pod bak.

Przy mojej (marnej) znajomości tematu silnika widzę dwie opcje:
a) moto leżało na prawej stronie i może coś (paliwo/olej) przelało się górą brudząc lewą stronę - to wariant optysmistyczny
b) trzeba skończyć zgadywanie i wstawić moto do serwisu, gdzie ktoś doświadczony się temu przyjrzy

I jeszcze pytanko: ten wężyk od przelewu to chyba jednak powinien istnieć więc należałoby się rozejrzeć za takim?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez gary dnia Pią 8:26, 27 Maj 2016, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stasiek
Motonita



Dołączył: 11 Lut 2015
Posty: 948
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Legionowo

PostWysłany: Pią 9:40, 27 Maj 2016    Temat postu:

według mnie weżeyk musi być.
Czy koło prawego podnózka nie wystają Ci w dół dwa węzyki? Jeśli tak to znaczy że gdzieś jest tylko nie podczepiony. Jeśli nie ma to zmierz średnice kroćca i leć do jakiegos sklepu z cześciami/budowlanka i sobie zaposiądź. Węzyk jest po to ze jak przelejesz benzyne alb chlapniesz na ten pierścień do wlewu to scieknie sobie paliwko w dół wężykiem na ziemie a nie skapie na rozgrzany silnik lub inny element.

A czy tej opaski nei da sie dokręcić?
powinna mieć z której strony srubeczke - wyglada jakby się guma na styku z opaska przetarła/sparciała albo ma dziurke ze tak dmucha. Dokręcenie lub nasunięcie lekko paska wyzej na czas wymiany gumy powinno pomoc.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez stasiek dnia Pią 9:43, 27 Maj 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
express
Administrator



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2695
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków (VIII), Ustroń

PostWysłany: Pią 19:20, 27 Maj 2016    Temat postu:

gary napisał:


1) Zastanawia mnie wypust pod bakiem, po prawej stronie. O ile dobrze rozumiem serwisówkę, to jest chyba przelew paliwa z baku i powinien tam być wężyk? Po tej stronie baku/silnika jest jednak czyściutko i suchutko:
[link widoczny dla zalogowanych]
...
I jeszcze pytanko: ten wężyk od przelewu to chyba jednak powinien istnieć więc należałoby się rozejrzeć za takim?


Tak. Powinien być wężyk.
[link widoczny dla zalogowanych]
Numer 11.

Powinien być wypuszczony na sam dół poniżej pługa, po prawej stronie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gary
A1



Dołączył: 20 Maj 2016
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: LDZ

PostWysłany: Czw 9:34, 02 Cze 2016    Temat postu:

express napisał:


Tak. Powinien być wężyk.
[link widoczny dla zalogowanych]
Numer 11.

Powinien być wypuszczony na sam dół poniżej pługa, po prawej stronie.


Zdaję się na Wasze doświadczenie i założę ten wężyk. W motozbycie powiedzieli, że taki zwykły gumowi być nie może bo od wysokiej temperatury silnika może się topić i kapać.
Wspaniała strona z tymi częściami. Ale za wężykiem muszę rozejrzeć się chyba w necie.

Ogólnie sytuacja z tematu wygląda teraz tak, że moto zostało wyczyszczone w miejscu gdzie było mokro i "mam jeździć i obserwować". Mechanik powiedział, że na 1001% to wyciek z odmy. Wiem też, że poprzedni kierownik położył moto na lewą stronę w Marcu tego roku. Może wtedy się przelało? Nakręcę ze 100-200km i dam znać jak się sprawy mają.

Dziekuję wszystkim, którzy wzięli udział w tej dyskusji.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stasiek
Motonita



Dołączył: 11 Lut 2015
Posty: 948
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Legionowo

PostWysłany: Czw 11:23, 02 Cze 2016    Temat postu:

czyli nie wiszą Ci koło podnóżka prawego zadne węzyki?
Nie wiem czy to ma znaczenie ale prócz temperatury chyba musi być do kontaktu z benzyną.
Te węzyki nei wygladają na jakoś mocno specjalistyczne i po samym silniku nie idą. Sa spięte od baku wzdłóż ramy a ramy aż tak gorącej od silnika w czasie jazdy nie masz Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kadaf
A1



Dołączył: 27 Gru 2015
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź

PostWysłany: Wto 14:43, 07 Cze 2016    Temat postu:

gary, u którego mechanika byłeś?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gary
A1



Dołączył: 20 Maj 2016
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: LDZ

PostWysłany: Nie 21:17, 12 Cze 2016    Temat postu:

@Stasiek, koło prawego podnóżka nie mam wężyków. Natomiast przed prawą pokrywą (chyba sprzęgła) są dwa wężyki. Jeden wychodzi z nad pokrywy, a drugi to chyba przelew albo odpowietrzenie ze zbiorniczka płynu chłodniczego.
Mówisz więc, że powinienem mieć jeszcze dwa?

@Kadaf, tak jak radziłeś - Motomoto - i jestem mega zaskoczony obsługą, a moto na bank trafi tam na serwis.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stasiek
Motonita



Dołączył: 11 Lut 2015
Posty: 948
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Legionowo

PostWysłany: Pon 9:04, 13 Cze 2016    Temat postu:

Tutaj widac (słabo al enie znalzlem lepszej fotki) te dwa wezyki koło hamulca
[link widoczny dla zalogowanych]
Co prawda to chyba nowy mały ale w starym też powinny być - na 95%


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez stasiek dnia Pon 9:05, 13 Cze 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin