VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie -> Regulator napięcia padł? Pomocy
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Regulator napięcia padł? Pomocy
PostWysłany: Wto 22:15, 06 Lip 2010
aramin
A1

 
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Witam serdecznie

VStorm 650 K5


Tego dnia zrobiłem około 200km. Podjechałem na stację paliw i zatankowałem. Wkładam kluczyk, wysprzęglam, naciskam starter i tylko dziwny odgłos furkotania pod siedzeniem. Spróbowałem jeszcze kilka razy i akumulator padł. Musiałem zadzwonić po lawetę.

Wszystkie kontrolki działały, wyświetlacz nie zwracał żadnych błędów. Akumulator zadbany Yuasa, ma dopiero 6 miesięcy. W tym sezonie przekręcone 1500km. O co chodzi?

Czy to może być wina regulatora napięcia? 980zł w serwisie w Piasecznie.

Czy po naładowaniu akumulatora dojadę chociaż do tego serwisu?

Proszę o pomoc.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 22:35, 06 Lip 2010
magrafb
Motocyklista

 
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 386
Przeczytał: 28 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn





Moze byc regulator, mozna sprawdzic jakie napiecie z niego wychodzi na kablach, lub poprostu na akumulatorze, spoczynkowo kolo 12V na pracujacym 14V. Sprawdz klemy czy nie zasniedziale lub poluzowane. Tez mialem podobnie, ze w trakcie traski palic moto po takowaniu i tylko elektromagnes strzelal, rozruch na pych 2km i zgasl, kontrolki glupialy. Okazalo sie ze masowy kabel na aku byl troche luzny i takie zamieszanie.
Na naladowanym aku bez swiatel jadac godzinke powinienes dac rade jechac.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez magrafb dnia Wto 22:37, 06 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 23:51, 06 Lip 2010
iktorn79
A2

 
Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: WWL





Sprawdź ładowanie j.w. Regulator wymienisz sam beż żadnego problemu i będzie Cię to kosztować 250zł.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 0:03, 07 Lip 2010
PETER
Motocyklista

 
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 234
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: PRUSZKÓW





wymienić samemu to nie problem a jakbyś szukał to polecam polski produkt sporo znajomych używa i nie słyszałem o reklamacji ale gdyby to blisko bo w kraju
http://www.reg_mot.republika.pl/index.htm


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 0:21, 07 Lip 2010
Majer
A

 
Dołączył: 13 Paź 2009
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Namysłów / Brzeg





U mnie też już był wymieniany regulator jak chcesz coś dobrego i tańszego od SUZUKI to podjedz do HONDY i niech dadzą taki sam bo mają Smile różnią się tylko że mają odwrotnie przewody i tyle ale co to za problem Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Majer dnia Śro 0:22, 07 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 16:30, 07 Lip 2010
aramin
A1

 
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Witam raz jeszcze

Kable przy aku są ok. Zdejmowałem również bak - wszystko ok. Dlatego regulator napięcia, (albo alternator) wydaje się być najbardziej prawdopodobną przyczyną. W obliczu konieczności jego zakupu chciałbym Was dopytać o ten element. Jak to jest z tym regulatorem od Hondy, albo z "polskim produktem" (PETER niestety podany przez Ciebie link nie działa), albo z regulatorem za 250zł (czy to pewny element?)?

Ja prawdę mówiąc jestem laikiem jeśli chodzi o mechanikę, czy elektrykiem, dlatego cenię sobie zainteresowanie moim problemem i dziękuję Wam!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 8:56, 08 Lip 2010
PETER
Motocyklista

 
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 234
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: PRUSZKÓW





zapodam linka jeszcze raz
http://www.reg_mot.republika.pl/index.html
dlaczego nie prądnica bo w moto najczęściej padają regulatory ze względu na charakter pracy sa przegrzewane ale wszystko można sprawdzić wystarczy trochę cierpliwości miernik i serwisówka do pomiaru napięcie miedzy przewodami prądnicy {prąd przemienny} rezystencja miedzy przewodami i masą moto resztę musisz poszukać w serisówce


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 11:01, 08 Lip 2010
Otzi
Moderator

 
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Dalej podałeś ten sam link, który nie działa.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 11:14, 08 Lip 2010
Maro78
A

 
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Białołęka





Otzi, u mnie link działa. Może masz jakąś zaporę sieciową?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 13:43, 08 Lip 2010
iktorn79
A2

 
Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: WWL





aramin, wydaje mi się, że spokojnie możesz zakupić polski produkt. budowa regulatora jest bardzo prosta. Ja w SV kiedyś wstawiłem jakiś zamiennik i działał.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 18:47, 08 Lip 2010
Otzi
Moderator

 
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Maro78 napisał:
Otzi, u mnie link działa. Może masz jakąś zaporę sieciową?

O, u mnie też już działa.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 18:00, 21 Lis 2010
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Odswieze temat bo dzisiaj niestety mialem przygode podobna do aramina.
Jezdzilem dzisiaj sporo, od samego rana i moto czesto gasilem i zapalalem, az tu nagle po jednym zgaszeniu, wsadzam kluczyk i ch**... zegar gasnie i zero reakcji. Nawet kluczyk w stacyjce na pozycji "P" nie zapalal pozycyjnych i awaryjnych... normalnie trup.
Odpalilismy z drugiego aku i zainstalowalismy stary aku.
Przy dodawaniu gazu, tak kolo 3krpm wyswietlacze sie "resetowaly" tzn. zapalala sie czerwona dioda i wskazniki lecialy do konca i wracaly.

doturlalem sie do domu jadac na 2-3 krpm (po pewnym czasie liczniki przestaly sie resetowac) i sprawdzilem napiecie:
- wlaczonym silniku i na biegu jalowym jakies 12,7-12,8
- przy dodawaniu gazu roslo do 14,7 max przy 5krpm (tak z glowy bo juz dokladnie nie pamietam)
jak zgasilem silnik to napiecie bylo 13V i po przekreceniu kluczyka swiatla sie zapalily i niby wszystko bylo git (nie probowalem odpalic Sad), jak przekrecilem drugi raz to z 12,75V spadlo do 0,3V i dupa, zgon totalny. Po przekreceniu na OFF znowu 12,75 i tak w kolko.
Domysla sie ktos co moze byc przyczyna? Jezeli bylby to regulator to czy napiecie nie byloby duzo wieksze niz te 14,7V?

Jakos w tygodniu przyjedzie po niego mechanik i zabierze na przeglad bo i tak jest pare rzeczy do zrobienia, ale moze ktos mial taka sytuacje i moze pomoze w rozwiazaniu zagadki?

EDIT:
znalazlem Razz
http://www.vstromclub.fora.pl/usterki-i-awarie,45/podczas-jazdy-padl-mi-akumulator,2595.html


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bibop dnia Nie 18:20, 21 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 18:31, 21 Lis 2010
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





dzieki Biały, już doczytałem w drugim temacie Smile
swoja droga to moze ktos jest w stanie wytlumaczyc dlaczego tak ni z gruchy ni z pietrychy aku przestaje zyc?
40 min. wczesniej odpalilem go nad zegrzem i nic nie wskazywalo na jego koniec...

EDIT:
dziwne, przed chwila byl tu post Białego? Shocked


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bibop dnia Nie 18:33, 21 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 18:42, 21 Lis 2010
Maro78
A

 
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Białołęka





Bibop, a jak długo ten Exide Ci zył? Bo u mnie ma z 15m-cy i na razie OK.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 18:47, 21 Lis 2010
Biały
Motonita

 
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 1033
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wa-wa





bibop napisał:
dzieki Biały, już doczytałem w drugim temacie Smile (...)
dziwne, przed chwila byl tu post Białego? Shocked

Skasowałem go jak zobaczyłem, że już sobie pomogłeś Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 19:08, 21 Lis 2010
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Maro78, 2 sezony, zrobione ~50k, raz grzane manetki go rozladowaly bo byly podpiete bezposrednio i zapomnialem wylaczyc, a tak to dodatkowo tylko gniazdo zapalniczki i elektrozawor do oliwiarki sa podlaczone. Z gniazda zapalniczki korzystalem tylko w wakacje do ladowania telefonu w czasie jazdy.

teraz zamowilem yuase, jutro odbiore to zobacze czy wszystko ok (jak sie ta yuasa rozwali to nie wiem co zrobie Razz)... ale i tak kolega musi posprawdzac co i jak bo czy to mozliwe zeby tak w 5 sek. rozladowywalo aku do zera?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 19:37, 21 Lis 2010
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Może być zwarcie albo przerwa między płytami akumulatora...
Zdarza się to rzadko, ale grozi nawet eksplozją akumulatora!
Objawia się właśnie tak, że aku jest dobre i wszystko OK a za chwilę kompletnie martwe.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 19:46, 21 Lis 2010
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





kolega wlasnie mi mowil, ze moze eksplodowac wiec jechalem nie przekraczajac 3k rpm... przed tym zgonem wjechalem na wysoki kraweznik wiec moze cos tam sie przelalo czy zwarlo.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 10:02, 22 Lis 2010
Adamar
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1218
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: CK





Dziwnie padają akumulatory w moto, mojemu koledze też tak padł, ni z gruchy ni z pietruchy, postawił moto i za 20 min. już nic nie działało, sprawdził go i okazało się że zwarły się cele. No troszkę wstrząsów przeżywają podczas jazdy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 17:06, 22 Lis 2010
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





I w tym przypadku potwierdza się reguła, że na częściach zamiennych i materiałach eksploatacyjnych się nie oszczędza. Jak się kupi Yuas-ę za 300 to się nie "rozleci"...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 20:08, 22 Lis 2010
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





kupilem Yuase za 200... mam nadzieje, ze sie nie rozleci Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 21:48, 22 Lis 2010
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Nie powinna... Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 22:31, 22 Lis 2010
Biały
Motonita

 
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 1033
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wa-wa





Coś tania ta Yuasa Shocked


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 23:26, 22 Lis 2010
buli
A2

 
Dołączył: 25 Mar 2010
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Myszków





Biały napisał:
Coś tania ta Yuasa Shocked


http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no=MTExMDI0Mw==&bid=110088
detal 216zł
czyli 200zł jak najbardziej relane, w L.. gwarancja 2 lata


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 23:48, 22 Lis 2010
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





http://allegro.pl/akumulator-yuasa-ytx12-bs-100-oryginal-warszawa-i1312012512.html

macie i zelowy JMT, ale nie wiem jak z jakoscia tego.
http://allegro.pl/akumulator-zelowy-jmt-wp12-bs-ytx12-bs-warszawa-i1326136872.html

nawet w sklepie centra sa po 199 zl
http://www.sklepcentra.pl/sklep/akumulator-motocyklowy-yuasa-ytx12bs-p-57.html

widac koledzy dawno nie kupowali aku Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bibop dnia Pon 23:49, 22 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Regulator napięcia padł? Pomocy
Forum VStromClub Strona Główna -> Usterki i awarie
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin