VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie -> wyciek z lagi
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
wyciek z lagi
PostWysłany: Pią 12:35, 27 Sie 2010
Barton
A1

 
Dołączył: 25 Lip 2010
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Milionówek





sączy mi się trochę olej z prawej lagi...
trochę coraz bardziej Smile

motocykl mam od miesiąca, podobno poprzedni właściciel robił uszczelnienia na wiosnę.

Na motocyklach znam się mało, ale mechanikę mam opanowaną (jeśli chodzi o samochody przynajmniej) Garaż mam , wyposażenie też...

i teraz pytanie

czy dam radę to wymienić sam? w Larssonie uszczelniacze kosztują 22zł (co prawda są też za 66 ale ... chyba się niczym nie różnią Smile )

Dodam że nie chodzi o jakieś dziadowskie oszczędności, ale po pierwsze w ciągu dnia nie bardzo mam czas jechać odstawiać moto a po drugie nie znam żadnego mechanika co się wyznaje na motocyklach bardziej niż ja Smile

Moto ma przebieg ponad 50tyśkm


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 13:05, 27 Sie 2010
Mlody
Motonita

 
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 973
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





Jeżeli tylko masz możliwość uwieszenie moto z przodem w powietrzu to jak najbardziej zrobisz to samemu. Oprócz uszczelniaczy kup sobie olej do lag i dla pewności miej pod ręką serwisówkę jak byś nie wiedział skąd była dana część.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Re: wyciek z lagi
PostWysłany: Pią 13:14, 27 Sie 2010
Raper
Motocyklista

 
Dołączył: 31 Sie 2009
Posty: 340
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Radomsko / Łódź





Barton napisał:
podobno poprzedni właściciel robił uszczelnienia na wiosnę.


w Larssonie uszczelniacze kosztują 22zł (co prawda są też za 66 ale ... chyba się niczym nie różnią Smile )


Może właśnie użył tych za 22...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 13:24, 27 Sie 2010
MaG
Administrator

 
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 3583
Przeczytał: 90 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa





Spokojnie sobie poradzisz z rozkręceniem lag i wymianą uszczelniaczy samodzielnie. Chociaż otwarta serwisówka z rysunkiem złożeniowym zawieszenia się przyda - bo ilość elementów w ladze mnie nieco zaskoczyła...Smile
Jak nie masz jak podwiesić przód to zdradzę mój - może ryzykowany ale sprawdzony przez 3 dni serwisu - sposób: moto na centralkę, prosisz kolegę / żonę / sąsiada / listonosza, żeby na 60 sekund usiadł na tyle kanapy, a Ty podkładasz odpowiedniej wysokości klocek drewniany pod mocowanie gmoli z przodu. Okazało się to najskuteczniejsze, kombinowanie z podnośnikiem samochodowym nie powiodło się, bo nie było dobrego miejsca podparcia...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 20:47, 27 Sie 2010
magrafb
Motocyklista

 
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 386
Przeczytał: 24 tematy

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn





ja tez stawiam na centalce do kufra 10kg i sam stoi bez przedniego kola. Jak wymieniasz uszczelniacza bo ciekna to proponuje caly komplet a nie tylko uszczelniajace.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 21:13, 27 Sie 2010
Barton
A1

 
Dołączył: 25 Lip 2010
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Milionówek





a gdzie kupić komplet ? chcę to zrobić porządnie

jakim olejem zalać?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 21:44, 27 Sie 2010
GrzesiekK
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Gru 2009
Posty: 480
Przeczytał: 59 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Czę100chowa





Po zdemontowaniu zwróć uwagę , czy rury nie mają rys i czy są proste i czy są okrągłe w miejscu pracy uszczelniacza . Jeden sezon na zrobionych lagach to troche mało nawet na najsłabszych uszczelnieniach ..


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 21:59, 27 Sie 2010
magrafb
Motocyklista

 
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 386
Przeczytał: 24 tematy

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn





np. taki komplet
http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no=NTIxMDA2Mw==&bid=110396
Olej jesli chodzi o firme to nie wiem jak mam motula. Gestosc mam 15W i na gladkim asfalcie jest super na dziurach twardo. Seria to 10W(tak mysle). Generalnie gestosc oleju zalezu od upodobania kierowcy. Najlepiej wymienic sprezyny na progresy. Zawieszenie przednie w DLu jest poprostu kiepskie:(


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 18:45, 28 Wrz 2010
Barton
A1

 
Dołączył: 25 Lip 2010
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Milionówek





szukałem dużo po archiwum ale znaleźć nie mogę...
ktoś opisywał kiedyś że po założeniu progresów przestaje to zawieszenie tak głucho (brzydko) dobijać...

w larsonie są jakieś progresy wirtha za 390 za komplet. To normalna cena?

dobra znalazłem Smile
roadrunner napisał:
Kolega kupił progresywne sprężyny Ohlinsa do swojej 650-tki. Przy okazji panowie z Ohlinsa byli tak mili że opisali przyczynę stuków w przednim zawieszeniu. No więc problem polega na źle skonstruowanym tłumiku a dokładnie źle wykonanych kanałach olejowych. Pomijając sprężyny jak do długopisu i zwykłe !!!!łożyska kulkowe!!!! w główce ramy, to zawieszenie nadaje się tylko na śmietnik! Nadmienię tylko że w/g serwisu Suzuki "tak ma być, to nie jest żadna usterka".



i jeszcze ceny progresów

Ohlins - 489zł
Wirth - 390zł
Wilbers - 369zł


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Barton dnia Wto 20:09, 28 Wrz 2010, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 18:14, 29 Wrz 2010
Barton
A1

 
Dołączył: 25 Lip 2010
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Milionówek





tak się zastanawiałem czemu nikt nie odpowiedział aż dotarło że pytania nie zadałem Smile

Kupować progresy i jeśli tak to które Smile ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 9:29, 30 Wrz 2010
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Ohlinsy NIE sa progresywne. Ja kupilem te Ohlinsy jeszcze nie zalozone i nie testowane (nawet jeszcze ich nie widzialem), ale kupilem bo jestem ciekaw tego co powiedzieli Panowie z Ohlinsa na ich temat Wink Chcialem kupic te Wirthy, ale w koncu zdecydowalem sie na Ohlinsa.
Masz jeszcze hyperpro za jakies 510-550 zaleznie gdzie kupujesz.

Wszyscy ktorzy wymienili sprezyny chwala sobie obecne zawieszenie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 18:40, 12 Paź 2010
Barton
A1

 
Dołączył: 25 Lip 2010
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Milionówek





no to wymieniłem uszczelniacze - sprężyny zostały stare


jakby co to dla potomnych informacje bo i tak mam w pamięci (dla dl650):


Oleju ma być 524 ml na lagę czyli odległość od góry lagi do lustra oleju 143mm (bez włożonej sprężyny i na ladze opuszczonej w dół)

Lagi w miejscach pracy uszczelniacza przeczyściłem papierem wodnym 2500

Powodem wycieku było naderwanie uszczelniacza przez zadzior w goleni. Teraz jest zeszlifowany grubszym papierkiem - mam nadzieję że będzie dobrze. Po jazdach próbnych doszedłem do wniosku że olej w lagach to jednak nie jest przereklamowany Smile

PS: w larsonie są dwa typy uszczelniaczy do dl650
te za 22zł mają jedną wypustkę od strony po której przylegają do lagi a te za 66zł dwie ... więc pewnie będą szczelniejsze


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 18:56, 12 Paź 2010
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Sprężyny Ohlins-a rzeczywiście nie są progresywne, ale i tak niebo a ziemia w porównaniu z orginalnymi. Jeżeli ktoś chce koniecznie progresywne do DL-a to Willbers ma takie w swojej ofercie. Polecem też centralny amor Ohlinsa, w pełni regulowany, REWELACJA!! Tylko cena trochę zabójcza, ponad 3 k...
Moim zdaniem, gdyby dać małemu DL-owi to zawieszenie które ma kolega i 10 koni mocy...
NAJLEPSZY SPRZĘT ŚWIATA


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 8:39, 15 Paź 2010
polsky
Motonita

 
Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 647
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Londyn/Wrocław





magrafb napisał:
Generalnie gestosc oleju zalezu od upodobania kierowcy:(


Ja tez dawno,dawno temu myslalem, ze moje upodobania są lepsze niz zalecenia producenta... myliłem się.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 11:57, 02 Mar 2011
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





odgrzeje temat bo muszę wymienić uszczelniacze.

Jakie "urządzenie" trzeba mieć żeby rozkręcić wszystko?
W serwisówce jest jakiś klucz "T" czy jakoś tak, czy ktoś to widział, a może wie gdzie kupić lub jak zrobić?

Druga sprawa to czy ktoś się orientuje czy można wymienić samą sprężynę w tylnym amorze? Nie chce mi się szukać teraz po serwisówce, ale skoro sprzedają oddzielnie sprężyny to chyba można?
Zastanawiam się czy coś to pomoże chociaż trochę utwardzić zawias. Nie potrzebuję amora z milionem regulacji za 3k5 pln.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 12:11, 02 Mar 2011
ElViajero
Motocyklista

 
Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Bibob można samemu wymienić żadnych specjalnych narzędzi nie trzeba. choć przy odkręcaniu wkładu lagi przydała by się pomoc lub wkrętarka.
Sprężynę w tylnym amorze możesz wymienić samą bez konieczności zmiany całego amora


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 13:00, 02 Mar 2011
lasooch
Motonita

 
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków





Jeśli chodzi o rozkręcanie przodu, to poluzuj najpierw śruby na dole goleni, przy osi koła. Dopiero potem odkręć korki i wyjmij sprężyny. W ten sposób sprężyna będzie dociskać tłumik i nie pozwoli mu się obrócić, to samo robi specjalny klucz "T" Smile

Zazwyczaj tą metodą udaje mi się rozkręcić zawieszenie, raz tylko nie poszło. Musiałem sobie dorobić special tool'a z kawałka rurki. Rurka o średnicy ok. 16-18mm i ok. 70cm długości. Ostatnie 10cm zaginasz o 90st i robisz z tego rączkę do trzymania. Na drugim końcu musisz wyciąć brzeszczotem czy pilnikiem 4 równo rozmieszczone ząbki o szerokości i wysokości ok. 3mm. Ząbki później rozginasz na boki i tak oto powstaje special tool do przytrzymywania tłumika. Powyższe wymiary są bardzo mocno orientacyjne. Jak odkręcisz sprężyny, wylejesz olej i zaświecisz sobie latarką do środka, to zobaczysz jak wygląda tłumik i jak mniej więcej musisz przygotować rurkę Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 13:03, 02 Mar 2011
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





thx... o to chodziło.
w serwisówce napisali to samo co Ty o tym przytrzymywaniu przez sprężynę Razz
spróbuje i zobaczę czy to działa.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 13:14, 02 Mar 2011
Mlody
Motonita

 
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 973
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





Spokojnie dasz radę w ten sposób. Aha-zanim wyciągniesz lagi z półek, poluzuj korki - po wyciągnięciu ciężko będzie Ci utrzymać lagę i odkręcić korek.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 13:18, 02 Mar 2011
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Przy składaniu musisz zachować odwrotną kolejność, tzn. najpierw włożyć sprężyny i zakręcić korki i dopiero wkręcić śruby mocujące tłumik...
U mnie akurat nie do końca się to udało, tzn tłumik mimo to się obracał, ale dokręciłem ile się dało i tak to zostawiłem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 22:56, 07 Lip 2011
miłek
A

 
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 124
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łuków (lubelskie)





Koledzy a ja tak z innej beczki o lagach. Czy możliwe jest że przez ,,wyrobiony,, lub ,,za rzadki,, olej w lagach mam drgania kierownicy przy DOHAMOWYWANIU np ze 120 km/h do 80 km/h jak mocniej ścisnę hamulce to jest OK - tylko przy ,,ŚREDNIM,, zwalnianiu kierownica ma szybkie, krótkie drgania. Nadmienię że główkę ramy mam OK, tarcza OK (nie krzywa), koło OK. Co wy na to wymieniać olej w lagach czy nie ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 23:30, 07 Lip 2011
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





miłek napisał:
Koledzy a ja tak z innej beczki o lagach. Czy możliwe jest że przez ,,wyrobiony,, lub ,,za rzadki,, olej w lagach mam drgania kierownicy przy DOHAMOWYWANIU np ze 120 km/h do 80 km/h jak mocniej ścisnę hamulce to jest OK - tylko przy ,,ŚREDNIM,, zwalnianiu kierownica ma szybkie, krótkie drgania. Nadmienię że główkę ramy mam OK, tarcza OK (nie krzywa), koło OK. Co wy na to wymieniać olej w lagach czy nie ?


Krzywe/zwichrowane tarcze, niedotarte/nieułożone klocki, krzywe/niewyważone koło. Amortyzatory nie powodują takich objawów.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
wyciek z lagi
Forum VStromClub Strona Główna -> Usterki i awarie
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin