Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

DL1000 jak wymienić płyn chłodzacy

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
goldi1978
A



Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wiry k/Poznania

PostWysłany: Nie 10:31, 03 Mar 2013    Temat postu: DL1000 jak wymienić płyn chłodzacy

Witam

Przejrzałem internet i forum lecz nie znalazłem żadnej instrukcji dotyczącej wymiany płynu chłodzącego.

Chodzi o to jak go najlepiej spuścić i jak potem zalać nowym i odpowietrzyć.

Pozdrawiam
Goldi


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
express
Administrator



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2695
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków (VIII), Ustroń

PostWysłany: Nie 11:17, 03 Mar 2013    Temat postu:

Opisane w instrukcji serwisowej całkiem porządnie (strony 2-17, 2-18 )

W skrócie (przy zimnej chłodnicy, co by się nie poparzyć)

- zdjąć prawy boczek (trochę innego plastiku tez trzeba ściągnąć)
- moto postawić na centralkę albo stojak
- odkręcić pług pod silnikiem

- przygotować lejek i zbiornik na spuszczany na płyn (ok 2,2 litra), ręczniki papierowe, pojemnik z miarką (np. 1 litrowy), klucz 10 mm, klucz dynamometryczny 5-20 Nm, nasadkę do klucza 10 mm.

- zlokalizować pompę wody (po prawej stronie silnika)
- zlokalizować dwie śruby (10 mm) jak na zdjęciu poniżej



- odkręcić śrubę nr 1 i podstawić lejek i zbiornik na płyn
- odkręcić pokrywkę chłodnicy i czekać aż wyjdzie prawie cały płyn
- odkręcić śrubę nr 2
- poczekać aż ścieknie reszta
- wytrzeć co pociekło na silnik.

- Zakręcić śruby
nr 2: 13 N·m (1.3 kgf-m, 9.5 lb-ft)
nr 1: 5,5 N·m (0.55 kgf-m, 4.0 lb-ft)

- opóźnić zbiornik wyrównawczy (można zdemontować, żeby było łatwiej)
- zalać chłodnicę płynem - Nominalnie wchodzi 2,2 litra, ale na początek wejdzie mniej, jakieś 1,8 litra (250 ml jest w zbiorniczku wyrównawczym, 1950 ml w silniku).
- zluzować śrubę nr 2 i odpowietrzyć układ
- zakręcić śrubę nr 2 (13 Nm)
- dolać płynu do chłodnicy
- lekko opukać termostat (pomiędzy cylindrami)
- znów dolać płynu
- poruszać motocyklem prawo/lewo, lekko przechylają
- znów dolać płynu
- odpalić silnik - chłodnica powinna pobąbelkować
- dolać płynu do pełna
- zamknąć korek chłodnicy
- zmontować plastiki

Po kilku pierwszych jazdach sprawdzić i ewentualnie dolać płynu - powinno wejść w całości 2200 ml (dlatego miarka potrzebna jest).
Ja miałem płyn w opakowaniach po 1 litr wiec było łatwo - na początek poszły 2 opakowania, potem odmierzyłem te brakujące 200 ml i dolewałem ze dwa razy.
Przy zamontowanych plastikach potrzeba lejka z długim końcem/wężykiem żeby dolać płynu do chłodnicy.

Uwaga: nie dotykać gorącej chłodnicy!

Znalazłem jeszcze filmy dla SV ( w sumie prawie to samo)
Opróżnianie: http://www.youtube.com/watch?v=vNHqmGKqMdk
Napełnianie: http://www.youtube.com/watch?v=-73lbw7eaMI&feature=endscreen&NR=1


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez express dnia Nie 10:12, 21 Sie 2016, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
goldi1978
A



Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wiry k/Poznania

PostWysłany: Nie 15:14, 03 Mar 2013    Temat postu:

Wielkie dzięki za szybką odpowiedź
o to właśnie chodziło


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tipor
Maniak motocyklowy



Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 1243
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łomianki

PostWysłany: Wto 12:37, 05 Mar 2013    Temat postu:

a jaki płyn???
czy mieszanie płynu np. na dolewkę czymś grozi tak jak wlać dwa różne rodzaje oleju czy może też wszystkie płyny to jedna rodzina i można do woli dolewać ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
express
Administrator



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2695
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków (VIII), Ustroń

PostWysłany: Wto 12:41, 05 Mar 2013    Temat postu:

Tipor napisał:
a jaki płyn???
czy mieszanie płynu np. na dolewkę czymś grozi tak jak wlać dwa różne rodzaje oleju czy może też wszystkie płyny to jedna rodzina i można do woli dolewać ?


Na dolewkę najlepiej woda destylowana (jak dolewka nieduża).
Płyn i tak co dwa lata wypadałoby wymienić.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tipor
Maniak motocyklowy



Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 1243
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łomianki

PostWysłany: Wto 12:43, 05 Mar 2013    Temat postu:

dzięki panie express Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Longer
A1



Dołączył: 03 Mar 2015
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: podkarpackie/Stalowa Wola

PostWysłany: Śro 15:03, 18 Maj 2016    Temat postu:

Koledzy wlałem ogółem 2.3 litra i mam lekko poniżej kreski L Dziwne bo jak spuscilem stary płyn to zeszło 2.2 litra.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
arni321
A1



Dołączył: 23 Paź 2008
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Zabrze

PostWysłany: Nie 9:42, 21 Sie 2016    Temat postu:

Witam.
Jakim rodzajem płynu (nazwa, typ) uzupełnić cały układ chłodzenia?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
express
Administrator



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2695
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków (VIII), Ustroń

PostWysłany: Nie 10:37, 21 Sie 2016    Temat postu:

arni321 napisał:
Witam.
Jakim rodzajem płynu (nazwa, typ) uzupełnić cały układ chłodzenia?


Zawierającym glikol etylenowy i tlenek wodoru dostosowany do chłodnic aluminiowych.

Pierwszy z brzegu: [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin