Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Jak wymienić olej w lagach i co lać
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fredi
Motocyklista



Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Śro 10:36, 16 Mar 2011    Temat postu:

No i Panowie dziś skontrolowałem lagi. Tak jak wcześniej pisałem wlałem równo po 500ml do każdej lagi, odległość lustra oleju od krawędzi była ok 80mm.

Po rozkręceniu lag zmierzyłem dziś poziom i jest równo 130mm od krawędzi czyli wszystko w porządku. Przejechałem od wymiany z 700km i przez ten czas lagi musiały się odpowietrzyć

Jest ok Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Coliniak
Motonita



Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 866
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: in the middle of nowhere

PostWysłany: Pon 7:36, 04 Kwi 2011    Temat postu:

ja po wymianie na ATF za 17PLNow moge powiedziec, ze roznica jest niesamowita, nie chodzi mi o to, ze olej taki super tylko pewnie nie byl wymieniany przez kilka lat, nie wiem jak Helmut ale ja nie wymienialem przez 3 lata... podobno co 2 powinno sie wymieniac

teraz zawias pracuje o niebo lepiej, kto nie wymienial niech wymieni!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Otzi
Moderator



Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 15:53, 14 Kwi 2011    Temat postu:

W sobotę i ja zabieram się za wymianę. Jak znam życie to od nowości nie było ruszane.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
magrafb
Motocyklista



Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 456
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Czw 16:30, 14 Kwi 2011    Temat postu:

Coliniak napisał:
lagi powinny byc rowno z gorna polka, wystaja tylko korki i sruby regulacyjne...


To ta jeszcze dodam do tematu troszku teorii

Wpuszczanie i wysuwanie lag powoduje zmianę kąta motocykla, jeżeli jest wpuszczony, to jest krótszy, lepiej skręca na krętych i ciasnych zakrętach, ale przy hamowaniu w dużych dziurach może mieć skłonności do nurkowania. Jak lata sie po miekkim terenie warto wypuszczać przody na równi z górną półką. Spowoduje to, że przy jeździe na wprost będziemy lepiej przejeżdżać przez dziury.

Reasumujac nie piszcie ze ma byc tak bo wy tak macie. Regulacja lag jest tak samo wazna jak dobicie czy napiecie wstepne.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jawa
A



Dołączył: 30 Mar 2009
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 22:42, 15 Kwi 2011    Temat postu:

Jestem po wymianie oleju na 15W Motula. Nie wiem co było wcześniej, ale ja różnicy nie czuję, a jak stukało na nierównościach, tak stuka dalej. Bez sensu.
Sama wymiana jest w miarę prosta, wlałem prawie całe litrowe opakowanie, długość sprężyn w normie. BTW. sprężyny na końcu mają bardziej upakowane zwoje - czy to czyni je progresywnymi? Pytam w kontekście tego, że wiele osób pisze, że zmienia fabryczne sprężyny na progresywne.
Przy okazji porównałem długości sprężyn w DL650 i Transalpie - jest prawie 20 cm różnicy na korzyść Hondy :/


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Otzi
Moderator



Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 12:16, 16 Kwi 2011    Temat postu:

No i wymieniłem olej i uszczelniacze. Do 3 w nocy walczyłem bo skubana śruba na dole goleni obkręciła się! Różnica znacząca - przestał ściągać na lewo, czyżby różnica w ilości oleju?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mallly1508
A2



Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Słupsk

PostWysłany: Pon 17:09, 28 Maj 2012    Temat postu:

Postanowilem odswiezyc temat bo i mnie to spotkalo. Sączy mi sie olej z prawej lagi i to coraz mocniej bo ostatnio az sciekl mi na blotnik Sad. Orientowalem sie troche w czesciach i powiedzcie mi czy wystarczy jak kupie uszczelniacze z larssona [link widoczny dla zalogowanych] za 24 zł czy musze kupic [link widoczny dla zalogowanych] te za 72? I jezeli wleje motul 15W bedize ok? Czy wymiana uszczelniaczy i oleju pomoze? i czy musze przeprowadzic zabieg w dwoch lagach czy wystarczy ze zrobie to w jednej? Dzieki za pomoc.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomekz
A



Dołączył: 26 Kwi 2012
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Toruń/Białystok/Serock ... i inne :)

PostWysłany: Pon 17:44, 28 Maj 2012    Temat postu:

mallly1508 napisał:
Czy wymiana uszczelniaczy i oleju pomoze?

Ale na co pomoże? Na wycieki na pewno pomoże Wink.
mallly1508 napisał:
i czy musze przeprowadzic zabieg w dwoch lagach czy wystarczy ze zrobie to w jednej? Dzieki za pomoc.

Wymieniaj zawsze w dwóch. Po pierwsze i tak trzeba wszystko rozebrać, chyba że masz radochę z rozkręcania motocykla Smile i chcesz rozbierać za chwilę przód jeszcze raz Smile. Po drugie lepiej jest mieć taki sam olej w dwóch lagach Very Happy - wiesz co masz wlane w tej co nie cieknie?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mallly1508
A2



Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Słupsk

PostWysłany: Pon 19:37, 28 Maj 2012    Temat postu:

A powiedz mi jeszcze jaka jest roznica w tych uszczelniaczach Very Happy?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomekz
A



Dołączył: 26 Kwi 2012
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Toruń/Białystok/Serock ... i inne :)

PostWysłany: Pon 22:07, 28 Maj 2012    Temat postu:

Smotrisz w knigu, widzjosz figu ... to tak po "ruskawemu" Smile

W opisie produktu można znaleźć to:
Cytat:
Ze względu na bardzo duże obciążenia przedniego widelca w motocyklach terenowych firma Athena zdecydowała się konfekcjonować niektóre modele uszczelniaczy firmy NOK we własnych opakowaniach. Oznaczone są one numerem 5201...


Ten tańszy to będzie produkt firmy Athena, a ten droższy to japoński NOK w pudełku firmy Athena.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mallly1508
A2



Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Słupsk

PostWysłany: Pon 23:28, 28 Maj 2012    Temat postu:

Niedoczytanie Very Happy Dzieki wielkie;)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mallly1508
A2



Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Słupsk

PostWysłany: Nie 16:49, 03 Cze 2012    Temat postu:

Chłopaki pomożcie szybko bo sie zatrzymalem podczas wymiany uszczelniaczy w lagach. A wiec tak, rozkrecilem wszystko z gory zciagnalem zlalem olej zdjalem oslone przeciwpylkowa, zabezpieczenie... i teraz jest klopot Very Happy Jak mam zdjac ten stary walniety uszczelniacz oleju w ladze? Trzeba odkrecic ta srube pod laga i wyciagnac ten bagnet i dopiero pojdzie poprzez szarpniecie? I jezeli jak juz odkrece ta srube to pozniej bez "specjal tool" o ktorym byla mowa wczesniej przykrece to wszystko spowrotem? Czekam na pomoc Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasooch
Motonita



Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków

PostWysłany: Nie 17:47, 03 Cze 2012    Temat postu:

Wkręć sobie w uszczelniacz dwa blachowkręty i wyciągnij kombinerkami. Ew można też wbić w niego śrubokręt i podważyć, ale tego nie polecam, bo łatwo zarysować lagę Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mallly1508
A2



Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Słupsk

PostWysłany: Nie 19:10, 03 Cze 2012    Temat postu:

No wiec probowalem i ta uszczelka jest jakby metalowa w srodku albo wzmacniana i uciaka ciagle na bok wbija sie w gume i mozna uszkodzic lage takze nie wychodzi tym patentem. czekam na lepsze pomysly, czy poprostu odkrecic ta srube od dolu?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Waluś
A



Dołączył: 26 Lis 2009
Posty: 149
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Koło

PostWysłany: Nie 21:36, 03 Cze 2012    Temat postu:

EDIT:
Dopiero teraz spojrzałem na rysunek techniczny z deelowej zawiechy i jednak sie różnią więc nie pomogę za bardzo....sorry za zamieszanie Embarassed


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Waluś dnia Nie 22:07, 03 Cze 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mallly1508
A2



Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Słupsk

PostWysłany: Wto 11:03, 05 Cze 2012    Temat postu:

A wiec zrobilem wszystko i poszlo bez problemu dzieki slusznej podpowiedzi Lasoocha Smile A wiec cytuje jak najprosciej zawalczyc z obracajacym sie tlumikiem i sruba ktora trzeba rozkrecic aby wymienic uszczelniacze : " Haczyk jest tu, że tą śrubę na dole musisz poluzować na samym początku, gdy jeszcze masz w środku sprężynę, na górze wkręcony korek i właśnie sprężyna dociska Ci tłumik w dolnej goleni. Dzięki temu bez problemu wykręcisz imbus na dole, nic się nie będzie obracać. Przy montażu tak samo, wkładasz tłumik, wkładasz sprężynę, zakręcasz korek od góry i dopiero wtedy wkręcasz tą imbusową śrubę na dole. Jak ją wkręcisz i dociągniesz, to odkręcasz korek, wyjmujesz sprężynę, zalewasz olejem i składasz całość do kupy." . Mam nadzieje ze pomoze to potomnym, ktorzy takze beda mieli ten problem Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasooch
Motonita



Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków

PostWysłany: Wto 12:36, 05 Cze 2012    Temat postu:

A ja tylko dodam, że tą metodą rozebrałem dziesiątki różnych zawieszeń, nie używając "special tooli" i za każdym razem szło bez problemu. Taz tylko jeden jedyny się nie udało w SV650 kolegi i trzeba było rzeźbić klucz z rurki, żeby tłumik przytrzymać od środka Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamil.Olkusz
Motonita



Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 1066
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olkusz

PostWysłany: Czw 23:49, 28 Lut 2013    Temat postu:

jotes napisał:
# Zawartość oleju 524 cm³ na stronę odAK7 528cm³
# stan oleju 143mm / od AK7 139mm (bez sprężyn)

edit:
sorry , odnosi sie to do 650...



Czy moze ktos mi podac wkoncu jaka ilosc wchodzi tego oleju na lage? Wsumie chodzi mi bardziej o odleglosc od lustra. Bo czytam serwisowke od K7 i tez jest podane 524 cm3 i 143 mm... Albo jakos nie moge znalezc...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
folwar
A1



Dołączył: 07 Sty 2011
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 8:17, 01 Mar 2013    Temat postu:

Dla AK9 jest tak samo jak dla AK8- poziom oleju 139 mm, ilość 528 ml Rozdział Service Data 14-24

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamil.Olkusz
Motonita



Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 1066
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olkusz

PostWysłany: Pią 9:37, 01 Mar 2013    Temat postu:

Dzięki, właśnie tego szukam. Very Happy Teraz już wszystko jasne.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DARKOM
Motonita



Dołączył: 06 Cze 2011
Posty: 571
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: IŁAWA

PostWysłany: Pon 16:00, 04 Mar 2013    Temat postu:

dzis dałem moto na wymiane uszczelniaczy i zmiane płynów , olej W15 mam nadzieje ze bedzie ok ...

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez DARKOM dnia Pon 20:27, 04 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamil.Olkusz
Motonita



Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 1066
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olkusz

PostWysłany: Wto 23:39, 05 Mar 2013    Temat postu:

Wymienilem dzisiaj olej w lagach na Motul 10W Factory Line. Według mnie efekt wart mojej pracy Very Happy Przede wszystkim nie słychać dziwnych stuków przy dobiciu amortyzatora. Zobaczymy jak będzie podczas jazdy. Wymiana dosyć łatwa Very Happy Olej wyglądał nie ciekawie Very Happy Miałem problem z odmierzeniem dokładnej ilości wlanego oleju, więc kierowałem się poziomem lustra.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DARKOM
Motonita



Dołączył: 06 Cze 2011
Posty: 571
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: IŁAWA

PostWysłany: Czw 16:41, 07 Mar 2013    Temat postu:

u mnie W15 MOTUL-a i efekt rewelacyjny Smile testowałem dzis ,zobaczymy jak to bedzie w bardziej ciepłych warunkach..

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gebels
A



Dołączył: 06 Lis 2009
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chotomów k. Warszawy

PostWysłany: Sob 14:04, 09 Mar 2013    Temat postu:

Taki oto fajny filmik znalazłem na youtube.
http://www.youtube.com/watch?v=-sBYLI_G1s0


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marcin.BB
A



Dołączył: 10 Maj 2010
Posty: 174
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Sob 22:05, 16 Mar 2013    Temat postu:

Dzisiaj wymieniłem olej w laga. Wszystko poszło bezproblemowo poza jednym - poziomem oleju.
Mam DL650 z 2010 roku więc zgodnie z instrukcją wlałem 528 mln oleju na lagę. Poziom oleju powinien wynosić 139 mm a wynosi dokładnie 143 mm, czyli tyle ile powinien wynosić w modelach do K7 po wlaniu 524 mln oleju.
Dodam, że zawieszenie rozebrałem kompletnie, wszystko wyczyściłem a olej precyzyjnie odmierzyłem i lagi dokładnie przepompowałem.
Czy ktoś ma jakieś pomysły dlaczego mam wyższy poziom pomimo wlania odpowiedniej ilości oleju? Usunąć olej powyżej 139 mm?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maro
Motocyklista



Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 448
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: POLICE

PostWysłany: Nie 22:33, 24 Mar 2013    Temat postu:

Też wymieniłem dzisiaj olej w lagach na motul 15W. Zastanawia mnie tylko jedna rzecz z każdej lagi wylało się równo po 400 ml po kilkukrotnym pompowaniu. I teraz nie wiem czy było tak mało czy te 100ml zostało. Włałem po 505 i teraz nie wiem czy nie będzie za dużo. Poziomu lustra nie mierzyłem bo nie wiem o co chodzi z tym mierzeniem co od czego.
Koleś wymieniał razem ze mną i też wylał po 100ml mniej. Czy u was też tak bywało. Ilości oleju wylanego i wlanego odmierzalismy bardzo precyzyjnie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marcin.BB
A



Dołączył: 10 Maj 2010
Posty: 174
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Nie 22:57, 24 Mar 2013    Temat postu:

Nie rozbierając lag nie zlejesz całego oleju. Z moich obserwacji wynika, że jeżeli fabrycznie miałem poziom ok., to bez rozbierania całych lag ok. 80 - 100 ml pozostanie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasooch
Motonita



Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków

PostWysłany: Nie 22:58, 24 Mar 2013    Temat postu:

Jeżeli zawieszenie nie było rozbierane do pojedynczej śruby, to na 100% zostało w nim sporo oleju, 50-100ml to norma. Wtedy absolutnie nie należy kierować się ilością w ml, tylko właśnie poziomem lustra. Górną rurę wsuwasz do oporu w gół w goleń, wyjmujesz sprężynę i mierzysz odległość lustra oleju od górnej krawędzi rury. Tego wymiaru z głowy Ci nie podam, ale znajdziesz w serwisówce. Radziłbym rozebrać zawieszenie jeszcze raz i sprawdzić poziom oleju, ew. ściągnąć nadmiar. Jeżeli oleju jest za dużo, to zmniejsza się skok zawieszenia i pracuje ono bardzo topornie. Po drugie bardzo szybko zniszczą się uszczelniacze.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maro
Motocyklista



Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 448
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: POLICE

PostWysłany: Nie 23:50, 24 Mar 2013    Temat postu:

No cóż skoro tak to chyba jeszcze raz zajrzę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sViety
Motocyklista



Dołączył: 02 Wrz 2012
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lodz

PostWysłany: Wto 15:47, 26 Mar 2013    Temat postu:

Ile moze chcec mechanik za wymiane oleju w lagach - pytam tak teoretycznie ??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maro
Motocyklista



Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 448
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: POLICE

PostWysłany: Wto 23:02, 26 Mar 2013    Temat postu:

Trochę rozkręcania jest więc myślę że mniej jak 200 to nie ma co liczyć.
Chyba, że przywieziesz lagi to pewnie taniej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sViety
Motocyklista



Dołączył: 02 Wrz 2012
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lodz

PostWysłany: Śro 13:25, 27 Mar 2013    Temat postu:

OK, to teraz mam pounkt odniesienia, zobacze ile wezmie moj zaprzyjazniony memchanik Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adamar
Maniak motocyklowy



Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1220
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: CK

PostWysłany: Śro 23:51, 27 Mar 2013    Temat postu:

Na jesieni zeszłego roku za przegląd z wymianą oleju, filtra, czyszczeniem filtra powietrza, wymianą świec, zaworami (przegląd po 24 tyś.) ogólnym sprawdzeniem moto, zapłaciłem 250 zł. oczywiście sama robocizna.
W cenie miałem też wymianę oleju w lagach, zmieniłem na 10W i różnica jest kolosalna, po pierwsze prawie nie stuka, po drugie zawias jak sporo twardszy, dla mnie jest w sam raz. Oryginał to chyba 5W, na nowej oliwce moto jest stabilniejsze, rewelacyjnie się prowadzi, komfort turystyka pozostaje, nie nurkuje już tak przy hamowaniu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dober
DeTox nie pomoże



Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 3043
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pobiedziska/Poznań

PostWysłany: Śro 23:59, 27 Mar 2013    Temat postu:

Adamar napisał:
...Oryginał to chyba 5W...

Oryginał to SUZUKI FORK OIL SS-08, co odpowiada 10WT.

Generalnie co 12k km nalezy sprawdzic stan amorkow, a po 30k km nalezy wymienic olej. Niestety czesto sie o tym zapomina.
Po wymianie motocykl zachowuje sie jak nowy Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasooch
Motonita



Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków

PostWysłany: Czw 9:27, 28 Mar 2013    Temat postu:

Adamar napisał:
Na jesieni zeszłego roku za przegląd z wymianą oleju, filtra, czyszczeniem filtra powietrza, wymianą świec, zaworami (przegląd po 24 tyś.) ogólnym sprawdzeniem moto, zapłaciłem 250 zł. oczywiście sama robocizna.
W cenie miałem też wymianę oleju w lagach, zmieniłem na 10W i różnica jest kolosalna, po pierwsze prawie nie stuka, po drugie zawias jak sporo twardszy, dla mnie jest w sam raz. Oryginał to chyba 5W, na nowej oliwce moto jest stabilniejsze, rewelacyjnie się prowadzi, komfort turystyka pozostaje, nie nurkuje już tak przy hamowaniu.


Jak czytam o takich cenach serwisów, to zastanawiam się czy mechanik prowadzi działalność charytatywną czy po prostu jest to kolejny z tych "tanich, okazyjnych", który mówi, że wyregulował zawory, a jedynie przetarł szmatą pokrywy i na tym wszelkie regulacje zakończył.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maro
Motocyklista



Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 448
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: POLICE

PostWysłany: Czw 10:37, 28 Mar 2013    Temat postu:

Może i za taki zakres cena niewygórowana, Ale czy usługi za obsługę moto muszą być tak drogie w sumie 2 razy droższe niż za porównywalne czasowo naprawy samochodu. Wkurwiające jest to że motocykliści łupią z kasy motocyklistów. Prosty przykład wymiana opony w moto ze zdjętym kołem 40 zł w samochodzie 4 koła z wyważeniem odkręceniem itp 60zł. Do h...ja czy w moto to jest jakaś mega technologia i trudność. Za pełny przegląd samochodu Ford galaxy w ASO po 20000km płacę 400 zł za robociznę + materiały, Za DL,a po 24000 cennikowo 700 + materiały. Można tak mnożyć przykłady, ale to nie ten dział. I nich nikt nie opowiada, że jak masz moto to płać kosmiczne kwoty z sufitu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sViety
Motocyklista



Dołączył: 02 Wrz 2012
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lodz

PostWysłany: Czw 12:51, 28 Mar 2013    Temat postu:

Wszystko zalezy jakie mechanik ma doswiadczenie i ile mu to zajmie czasu, miesieczna pensja musi mu jakas wyjsc, pytania ile dodatkowo dorabia na cenach czesci. Stali klienci (mechanicy) maja duze upusty w hurtowniach, na wejsciu placa bez watu plus upusty, nieraz do 30%, a my placimy im cene bez upustu i z VAT. To tak z mojego doswiadczenia.....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adamar
Maniak motocyklowy



Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1220
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: CK

PostWysłany: Czw 18:09, 28 Mar 2013    Temat postu:

Dober napisał:
Adamar napisał:
...Oryginał to chyba 5W...

Oryginał to SUZUKI FORK OIL SS-08, co odpowiada 10WT.

Generalnie co 12k km nalezy sprawdzic stan amorkow, a po 30k km nalezy wymienic olej. Niestety czesto sie o tym zapomina.
Po wymianie motocykl zachowuje sie jak nowy Wink


Nie chce mi się sprawdzać czy ten oryginalny SS-08 na pewno odpowiada dokładnie 10WT, może tak a może nie. Mechanik twierdził że nie, wymieniłem oliwę po 24 tyś. i jest horrendalna różnica, Radziu z Motokliniki (Kielce) twierdził że nie jest to 10WT. Uszczelniacze mam zdrowe, nie ciekły, więc ubytek też był znikomy, troszkę pojęcia o tym mam bo parę lat przy samochodach spędziłem ale już od bardzo dawna zajmuję się czymś innym. Natomiast dla Radka motocykle w sensie jazdy i ich naprawy są wszystkim, ma bardzo dobrą opinkę w Kielcach, można zaryzykować stwierdzenie że o motocyklach i ich naprawie wie prawie wszystko.

lasooch napisał:
Jak czytam o takich cenach serwisów, to zastanawiam się czy mechanik prowadzi działalność charytatywną czy po prostu jest to kolejny z tych "tanich, okazyjnych", który mówi, że wyregulował zawory, a jedynie przetarł szmatą pokrywy i na tym wszelkie regulacje zakończył.


Jak pisałem, nie znajdziesz o nim złej opinii w Kielcach, praktycznie byłem przy tym, chłopak ma warsztat przy swoim domu, (bardzo duży garaż) koszty praktycznie żadne lub bardzo małe, nie ma biura, kierownika, sekretarki, itp. nie jest to z tych "tanich, okazyjnych" partaczy, nie oddałbym motocykla takiemu, nie przetarł i nie zakończył regulacji, sprawdził to co miał sprawdzić, jedynie tylko nie regulował zaworów bo nie było potrzeby, sprawdził, wymienił uszczelki, skręcił i po temacie. Jest tu paru forumowiczów z Kielc i raczej nikt o nim złego słowa nie napisze.

Przekonałem się wielokrotnie że usługa zrobiona drogo wcale nie musi być zrobiona dobrze i na odwrót.
Pamiętam jak za pierwszy przegląd w serwisie po 1000 km płaciłem 600 zł netto czy coś takiego, za 2 g. roboty Smile Ale tam w salonie było 2 mechaników i jeszcze 3 lub 4 osoby, na które też trzeba zarobić Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dober
DeTox nie pomoże



Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 3043
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pobiedziska/Poznań

PostWysłany: Czw 18:33, 28 Mar 2013    Temat postu:

Za amerykanskim forum:
"The factory service manual called for Suzuki SS-08 or equivalent fork oil so 10W should be a direct replacement for what the factory installed."

Podobne wypowiedzi sa na VSRI.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maro
Motocyklista



Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 448
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: POLICE

PostWysłany: Czw 19:43, 28 Mar 2013    Temat postu:

Ponieważ jeszcze raz muszę zajrzeć w lagi i oglać nadmiar oliwy zapytam się czy warto rozkręcać a drobny mak i zalewać od nowa na czysto. Czy wypompować co jest dolewać do wymaganego poziomu lustra. Pytam bo nie wiem, czy bez tych special tool suzuki da się rozkręcić i złożyc lagi a nie chcę potem się z nimi bujać do ASO.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaG
Administrator



Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4243
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa

PostWysłany: Pią 9:47, 29 Mar 2013    Temat postu:

Maro, da się rozkręcić wszystko bez jakichś specjal tools Suzuki, musisz mieć jedynie dobre wyposażenie warsztatowe. Ja to robiłem u znajomego w warsztacie samochodowym i wszystko co potrzebowałem znalazłem w jego narzędziowni, a Suzuki to on nie robi:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maro
Motocyklista



Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 448
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: POLICE

PostWysłany: Pią 10:06, 29 Mar 2013    Temat postu:

W sumie narzędzi mam sporo ale nie wiem czy są "dobre" Wink .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Xondz
Motocyklista



Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 205
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Tarchomin

PostWysłany: Nie 23:27, 31 Mar 2013    Temat postu:

Dober napisał:
Za amerykanskim forum:
"The factory service manual called for Suzuki SS-08 or equivalent fork oil so 10W should be a direct replacement for what the factory installed."
Podobne wypowiedzi sa na VSRI.


Manual podaje prawdę, tylko że oznaczenie 10W wcale nie oznacza że olej będzie miał te same parametry... niestety. Co więcej nie podaje najważniejszego parametru - viscosity. Na opakowaniu jest podany jedynie nominal weight (np. 10W) który nie odzwierciedla najważniejszych parametrów oleju, jedynie jego gęstość.

Przyjrzyjcie się poniższej tabeli, nasz olej SS8 firmy Showa ma faktycznie zapisane jako gęstość 10wt, ale oleje o podobnych parametarch mogą mieć inną deklarowaną gęstość - np.: Silkolene Pro RSF (7.5wt)

[link widoczny dla zalogowanych]

Polecam artykuł na scigacz.pl na ten temat, sporo wyjaśnia:
[link widoczny dla zalogowanych]

Ja osobiście wybrałem na zamiennik Agipa Fork 10wt, taki był u mnie w sklepie. Gdyby był kupiłbym pewnie Shell Advance Fork 10.

Oryginalny olej Showa SS8 można kupić w stanach, jest nawet na Amazonie po 6 USD za niecałe 0,5 l, ale niestety chemikaliów nie wysyłają kurierem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marekstolarski@op.pl
A1



Dołączył: 25 Lip 2010
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: katowice

PostWysłany: Pią 19:45, 17 Maj 2013    Temat postu:

Szanowni co do uszczelniaczy chciałbym 2 słowa. A mianowicie ok. 2 lata temu dałem komuś tam motur do wymiany oleju w lagach. Chłop wymienił, porobił jak się należy. Przy tym jednak musicie wiedzieć, że wyłożyłem na uszczelniacze te tańsze. Dziś mam lagi rozdupc..ne na części pierwsze, bo obie a szczególnie jedna były strasznie tłuste. Zatem chciałbym może przestrzec, a może tylko mi się przytrafiło, że czasem tanie nie znaczy dobre, choć nie zawsze. W tym przypadku może tak być. Dziś kupiłem olej, kupiłem uszczelniacze (69zł Vesrah [pisze niby made in japan]) i trochę nosem pokręciłem ale chyba faktiko lepiej tu nie oszczędzać. Ponoć tym bliżej do oryginału.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez marekstolarski@op.pl dnia Śro 0:28, 19 Lut 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slawekk
A



Dołączył: 13 Lut 2012
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Sob 9:25, 08 Cze 2013    Temat postu:

Czy poziom oleju od lustra należy mierzyć ze sprężynami w lagach czy bez?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slawekk
A



Dołączył: 13 Lut 2012
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Sob 10:47, 08 Cze 2013    Temat postu:

Doczytałem, bez sprężyn.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Remigiusz
Motocyklista



Dołączył: 16 Lut 2012
Posty: 435
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chester

PostWysłany: Pią 17:24, 28 Cze 2013    Temat postu:

Pytanie odnośnie modelu z 2012 - czy oleju w lagach w nowym jest tyle samo czy jest jakaś różnica ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MichaelloEs
A



Dołączył: 07 Maj 2013
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bieruń

PostWysłany: Wto 12:20, 20 Sie 2013    Temat postu:

Z tego co zawsze czytalem w necie przy sprawdzaniu przedniego zawieszenia nie powinno byc żadnych stuków, puków a przy dl-u wychodzi troche inaczej. W sumie nie wiem czy tak powinno byc ale kolega tak ma, inny miał no i u mnie tak jest. A mianowicie czuć lekki stuk czy jak to nazwać przy mocnym dociążeniu przedniego zawieszenia i puszczeniu. We wczesniejszych moich motocyklach takich rzeczy nie było. Słyszałem tez, ze jest to normalne i tak powinno byc takze kogo tu słuchac:)??
Dalej pytajac mam przejechane w moim dl-u 25k km, olej/uszczelniacze nie byly wymieniane - wczoraj wpatrując sie w same uszczelniacze widze ze guma jest lekko juz zmatowiona czy nawet mikropęknięcia widać. W takiej sytuacji od razu wziac sie za wymiane oleju i uszczelniaczy czy mogę sobie to na "zimowanie" zostawić??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Suszny
Maniak motocyklowy



Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie

PostWysłany: Pon 23:15, 03 Mar 2014    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]
Znalazłem link w innym temacie, myśle że tu bedzie go łatwiej znaleźć. Akurat sam rozbieram przód celem wymiany oleju i uszczelniaczy i tak przekopałem troche forum Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
novy
Motonita



Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Busko-Zdrój

PostWysłany: Wto 8:36, 04 Mar 2014    Temat postu:

Tak przy okazji zapytam - czy można wyciągnąć olej z lag za pomocą strzykawki i wężyka i dolać taką samą ilość ? czy jest to raczej głupi pomysł ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin