VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT -> Klocki hamulcowe - kiedy wymienić? Idź do strony Poprzedni  1, 2
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: Śro 10:59, 06 Cze 2012
Marek445
A2

 
Dołączył: 17 Kwi 2012
Posty: 94
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Szadek





lasooch napisał:
Powinno starczyć. Przy jeździe w 2 osoby i z pełnym bagażem tylne koło jest dużo mocniej obciążone niż przednie, więc i skuteczność hamulców jest inna, u mnie wtedy tylne klocki schodzą sporo szybciej. Jak wstawiłem kiedyś dla testów badziewne maklandy w tylny zacisk, to klocki wytrzymały 7tys km i z Bieszczad wracałem po śniegu bez tylnego hamulca. EBC HH na tylnym kole szacowałbym na jakieś 15-20tys.


No właśnie i dlatego się zastanawiam bo jadę w dwie osoby i będę miał sporo bagażu.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Marek445 dnia Śro 11:00, 06 Cze 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 12:35, 06 Cze 2012
magrafb
Motocyklista

 
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 387
Przeczytał: 28 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn





Marek445 napisał:
Witam. Odświeżę trochę temat.
Mam na tylnej tarczy klocki EBC FA174HH w tej chwili grubość okładzin to 3,2 mm, planuje trasę 4000 km wystarczą mi na taki dystans?
Z góry dzięki za odp.
Pozdrawiam.

Tylko Ty jestes wstanie odpowiedziec na to pytanie. My nie wiemy jak jezdzisz(dynamicznie) i jak hamujesz(tylko przodem czy obydwoma). I jeszcz wazna rzecz gdzie mają byc te 4000tys km. Po autostradach, górach szutrach.
Ja np wyjeżdzająć do gruzji miałem na tyle nowe EBC HH i po 4tys km wygladaly jak nowe (na asfalcie rzadko używam tyłu). Już w Gruzji w górach szuter i breja dużo hamowania tyłem po 400km skonczyły sie klocki (dobrze że miałem zapasowe).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 13:10, 06 Cze 2012
Marek445
A2

 
Dołączył: 17 Kwi 2012
Posty: 94
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Szadek





magrafb napisał:
Marek445 napisał:
Witam. Odświeżę trochę temat.
Mam na tylnej tarczy klocki EBC FA174HH w tej chwili grubość okładzin to 3,2 mm, planuje trasę 4000 km wystarczą mi na taki dystans?
Z góry dzięki za odp.
Pozdrawiam.

Tylko Ty jestes wstanie odpowiedziec na to pytanie. My nie wiemy jak jezdzisz(dynamicznie) i jak hamujesz(tylko przodem czy obydwoma). I jeszcz wazna rzecz gdzie mają byc te 4000tys km. Po autostradach, górach szutrach.
Ja np wyjeżdzająć do gruzji miałem na tyle nowe EBC HH i po 4tys km wygladaly jak nowe (na asfalcie rzadko używam tyłu). Już w Gruzji w górach szuter i breja dużo hamowania tyłem po 400km skonczyły sie klocki (dobrze że miałem zapasowe).


Ogólnie jeżdżę spokojnie mało dynamicznie, hamuje obydwoma na raz mocniej przodem i trochę słabiej tyłem. Wyjazd ma być do Turcji (Istambuł ) głównie asfalt przez Rumuńskie góry ( Transfogarska, powrót transalpina ).


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Marek445 dnia Śro 13:14, 06 Cze 2012, w całości zmieniany 3 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 18:22, 06 Cze 2012
DLuk
Administrator

 
Dołączył: 12 Lip 2008
Posty: 470
Przeczytał: 30 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





gregorio napisał:
założyłem do DL 1000 kpl. na przód i tył TRW/Lucas i jestem bardzo zadowolony siła hamowania, zobaczymy jak długo wytrzymają i co zrobią z tarczami


Jeżeli założyłeś te najtańsze (chyba MCB681 i 682 na przód) to będziesz zadowolony - mi przód wystarczył na ponad 20 tys. km a tarcze miały jedynie minimalnie większe ślady zużycia.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 9:31, 01 Paź 2012
cinek
Motocyklista

 
Dołączył: 15 Wrz 2011
Posty: 337
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Żmigród





Ja poproszę o poradę.
Wracając z trasy lewy zacisk minimalnie bardziej ocierał o tarczę, ale tarcza była tylko ciepła.
Następnego dnia chciałem podjechać do znajomego mechanika, (wymiana klocków i płynu) jednak pod samym domem musiałem nadusić heble i ... klops lewy zacisk już nie puścił, ledwo wciągnąłem moto do garażu.
Zacisku nie zdejmę bo trzyma się tarczy jak wściekły, a klocki i płyn czekają na wymianę.
Będę wdzięczny za podpowiedź.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 11:15, 01 Paź 2012
adas1980
A2

 
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: uk





a kto mi podpowie. na gsx-r jezdze bardzo dynamicznie Smile i mam hamulce zyletka, na dl hamulce to porazka, wciskam klamke do oporu i musze pomagac tylem zeby wyhamowac. jazda z pasazerem i bagazami to wogole jakas komedia. odpowietrzalem je, i dalej to samo.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 11:46, 01 Paź 2012
Mlody
Motonita

 
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 973
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





W DLu masz zaciski 2 tłoczkowe a w GSX-R 4 tłoczki. Poza tym pompa hamulcowa też pewno mocniejsza i tarcze większe. Suma tych składowych daje właśnie taki rezultat. Możesz wymienić przewody na oplot + zaciski od GSX-R 750 K2 + adapter do zacisków. Różnica jest znaczna.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 15:05, 01 Paź 2012
Neno
Motonita

 
Dołączył: 04 Sty 2012
Posty: 652
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Zambrów





Mlody napisał:
W DLu masz zaciski 2 tłoczkowe a w GSX-R 4 tłoczki. Poza tym pompa hamulcowa też pewno mocniejsza i tarcze większe. Suma tych składowych daje właśnie taki rezultat. Możesz wymienić przewody na oplot + zaciski od GSX-R 750 K2 + adapter do zacisków. Różnica jest znaczna.

I masa do wyhamowania jak by "nieco" inna Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 16:42, 01 Paź 2012
Mlody
Motonita

 
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 973
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





No jakieś 30kg więcej pewno (licząc, że DL bez kufrów i bagaży).


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Mlody dnia Pon 16:43, 01 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 22:44, 01 Paź 2012
DLuk
Administrator

 
Dołączył: 12 Lip 2008
Posty: 470
Przeczytał: 30 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





cinek napisał:
... klops lewy zacisk już nie puścił...

Nie wiem czy to w DL-u jest możliwe ale wygląda że klocek (a raczej to co z niego zostało) wszedł między zacisk a tarczę. Wizualnie możesz to potwierdzić oglądając to z bliska. Jeżeli tak jest to nie ma innego wyboru jak siłowy...
1. Popuść ośkę koła (ale nie wykręcaj do końca)
2. Popuść albo odkręć całkowicie (w zależności co będzie lepsze - zobaczysz) zacisk hamulcowy.
3a. Jeżeli zapiekł się klocek nie od strony tłoczków to spróbuj tak zrobić dźwignię ze śrubokrętów itp, żeby drugi klocek wcisnąć w zacisk (zrobi się przerwa pomiędzy tym klockiem a tarczą) i wtedy ten zaciśnięty klocek wyjdzie luźno.
3b. Jeżeli zapiekł się klocek od strony tłoczków to przecinak, śrubokręt lub inny pręt którym trzeba tak umiejętnie wycelować (pewnie od góry) i walnąć w niego młotkiem żeby klocek wskoczył z powrotem na swoje miejsce.
Chyba że Ktoś inny doradzi Ci coś mądrzejszego Smile
Powodzenia.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 9:04, 02 Paź 2012
cinek
Motocyklista

 
Dołączył: 15 Wrz 2011
Posty: 337
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Żmigród





Klocek się nie zapiekł, też się nie przesunął, ale trzyma. To było rano pod domem, ujechałem może 50m i tyle, a musiałem mocno wyhamować i się stało. Pocieszam się, że nie było to na trasie przy większej prędkości, bo "fikoł" byłby pewny.
Czeka mnie wymiana klocków przód i tył oraz płynu.
Dzięki za radę, będę wdzięczny za podpowiedzi, popatrzę w sobotę co mogę z tym zrobić.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 13:13, 02 Paź 2012
nieprosty
Motonita

 
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 687
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2





cinek napisał:
Klocek się nie zapiekł, też się nie przesunął, ale trzyma. To było rano pod domem, ujechałem może 50m i tyle, a musiałem mocno wyhamować i się stało. Pocieszam się, że nie było to na trasie przy większej prędkości, bo "fikoł" byłby pewny.
Czeka mnie wymiana klocków przód i tył oraz płynu.
Dzięki za radę, będę wdzięczny za podpowiedzi, popatrzę w sobotę co mogę z tym zrobić.

Pierwszym testem jaki możesz zrobić to poluzować odpowietrznik w blokującym zacisku. Jeżeli po poluzowaniu zacisk nie puści to coś się mechanicznie blokuje w zacisku.
Natomiast jeżeli po upuszczeniu małej ilości płynu z odpowietrznika zacisk odpuści możliwe, że masz uszkodzoną lub brudną pompę, która nie pozwala na powrót płynu do zbiorniczka wyrównawczego.

Mimo wszystko polecam wizytę u mechanika. Hamulce są prostym ale ważnym elementem. Jeżeli ktoś rozumie jak do końca jak działają to nie zadaje pytań na forum tylko je naprawia sam. W innym przypadku lepiej zlecić to fachowcowi.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 22:46, 02 Paź 2012
cinek
Motocyklista

 
Dołączył: 15 Wrz 2011
Posty: 337
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Żmigród





Popuściłem płyn z odpowietrznika,ale trzyma nadal.
Do mechanika mam 700m, chcę odblokować ten zacisk, żeby doturlać motor do niego na warsztat. Jak nie dam rady przyturlam ostatecznie mechanika do mojego garażu.
Tak czy inaczej będę przy całej wymianie płynowo - klockowej.
Będę próbował to odblokować.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 14:00, 03 Paź 2012
nieprosty
Motonita

 
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 687
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2





cinek napisał:
Popuściłem płyn z odpowietrznika,ale trzyma nadal.
Do mechanika mam 700m, chcę odblokować ten zacisk, żeby doturlać motor do niego na warsztat. Jak nie dam rady przyturlam ostatecznie mechanika do mojego garażu.
Tak czy inaczej będę przy całej wymianie płynowo - klockowej.
Będę próbował to odblokować.

Tylko przypadkiem nie próbuj jechać do mechanika z zaciskiem lekko zablokowanym. Po rozgrzaniu płynu zacisk zaciśnie się pewnie jeszcze mocniej. Jeżeli Ci się go uda odblokować to ostatecznie możesz spróbować podjechać bazując tylko na tylnym hamulcu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 14:09, 03 Paź 2012
cinek
Motocyklista

 
Dołączył: 15 Wrz 2011
Posty: 337
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Żmigród





Tak zrobię Wink jeżeli odblokuję Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 9:42, 05 Paź 2012
mariano
A1

 
Dołączył: 17 Sty 2012
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn





Gęsty napisał:
jakubdl1000 to kolega mechanik zapytał krótko- ile warte jest dla Ciebie Twoje życie!?


Pozdrawiam
Gęsty



A skąd pewność, że oryginały są lepsze? Bo są droższe? Jak Ci zależy na życiu to zwolnij chociaż te 10 km/h.
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 23:49, 30 Sty 2014
bistek
A1

 
Dołączył: 16 Maj 2013
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





W temacie wymiany klocków.

W moim vstromie, w przednin kole jeden klocek mocno się starł. Zauważyłem pod koniec ubiegłego sezonu.

Jestem nowizjuszem i zastanawiam się czy mogę wyminić tylko jedną stronę (dwa klocki) czy muszę dwie. (na lewej i prawej tarczy)

I czy wytarcie jednego klocka bardziej może być czymś spowodowane i należy zwrócić na coś uwagę w tym wypadku ?

Przesyłam poglądowe zdjęcie, na którym nieco widać klocek.

[/img]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bistek dnia Czw 23:50, 30 Sty 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 13:44, 31 Sty 2014
skov
A

 
Dołączył: 07 Kwi 2012
Posty: 115
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ciechanów





możesz wymienić jedną parę skoro druga jest dobrym stanie. Zużycie jednego klocka zapewne spowodowane jest suchymi prowadnicami. Trzeba rozebrać, wyczyścić i tam gdzie trzeba przesmarować.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 23:05, 22 Mar 2014
Jaca
Motonita

 
Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 806
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bytom





Czy te śruby, które trzymają zacisk hamulca należy skręcać na klej do śrub Question


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 10:41, 23 Mar 2014
jotes
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 1823
Przeczytał: 155 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia





Jaca napisał:
Czy te śruby, które trzymają zacisk hamulca należy skręcać na klej do śrub Question


pwinno sie, i zalecany jest tez klucz dynamometryczny. Niestety nie mam pod reka momentu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 15:04, 23 Mar 2014
Jaca
Motonita

 
Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 806
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bytom





jotes napisał:
Niestety nie mam pod reka momentu.
Momenty są w Service Manualu. Ja niestety nie mam klucza dynamometrycznego Confused

Zajrzałem wczoraj do klocków a tam.... okładziny ok. 1-2 mm na tylnych Confused
Z przodu było wyraźnie więcej. Czas kupić klocki Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 14:53, 01 Mar 2015
Creed
Motonita

 
Dołączył: 22 Paź 2012
Posty: 552
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Przemyśl





czy ktoś wie czy przy oryginalnych klockach tylnego zacisku(nissin) są rowki kontrolne ?? dl 650 2008r


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 15:16, 01 Mar 2015
Zolw_Danziger
Motocyklista

 
Dołączył: 03 Lut 2015
Posty: 445
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Danzig-Bressen





W oryginałach powinny mieć klocki rowki, no chyba, że są starte do blachy...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 15:44, 01 Mar 2015
dawids
A

 
Dołączył: 10 Lis 2013
Posty: 117
Przeczytał: 43 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Okolice Bydgoszczy





Może się przyda

https://www.youtube.com/watch?v=tUyGTvLDrt4


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 16:23, 03 Cze 2015
jędrek30
Motonita

 
Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 650
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Śląsk





Nie chcę zakładać nowego tematu związanego z hamulcami dlatego napiszę tutaj.

Podczas wymiany klocków i płynu hamulcowego zauważyłem że uszczelka z przedniej pompy hamulcowej jest uszkodzona.
Jest to uszczelka, która znajduje się na zewnątrz pompy i osłania tłok stykający się z klamką.


Na allegro znalazłem cały zestaw naprawczy w skład którego wchodzi właśnie ta uszczelka.

Moje pytanie czy można kupić jedynie samą uszczelkę czy muszę kupić cały zestaw pomimo, że pozostałe elementy są sprawne ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 17:08, 03 Cze 2015
Boren
Motocyklista

 
Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: warszawa





nawet jakby występował, to ja bym wymienił całość.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 12:11, 04 Cze 2015
jędrek30
Motonita

 
Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 650
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Śląsk





Boren masz rację, jutro zamówię cały zestaw naprawczy i wymienię wszystkie elementy.

Przy okazji jak wyjąć to uszczelnienie które znajduje się w wewnętrznej części zbiorniczka (ta gumka przed sprężynką) ?
Przebić czymś ostrym i wyszarpać ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 13:19, 08 Cze 2015
Top Gun
A

 
Dołączył: 10 Gru 2014
Posty: 157
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wroclaw





jakubdl1000 napisał:
mam 32500km na jednych klockach nissin z przodu i klocki jeszcze nie sa do wymiany, chyba warto zabulic za te klocki, niz kupowac inne i 3razy zmieniac. a moze ja mało hamuje?Smile


Nie hamujesz mało tylko umiesz hamować czyt. jeżdzić


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 9:07, 10 Lip 2015
Mati!
Motocyklista

 
Dołączył: 25 Lis 2014
Posty: 340
Przeczytał: 111 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olkusz





W Dlu jest dosc mocne hamowanie silnikiem wiec jesli ktos nie jezdzi agresywnie i umie przewidywac sytuacje na drodze to dlugo polata na komplecie.

Mam pytanie z innej beczki. Mam z przodu nissiny i praktyvznie zerowe zuzycie tarczy. Z tylu tez nissiy byly ale zmienilem na brenty) natomiast rant na tarczy znaczny. klocki z tylu zminimalnie wiekszym zuzyciem porownujac do przodu. Czyzby te nissiny byly za twarde?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 17:14, 09 Kwi 2016
cdsMarcin
A2

 
Dołączył: 28 Lut 2016
Posty: 53
Przeczytał: 12 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsk Podlaski





Jestem przed zakupem klocków hamulcowych, zastanawiam się czy wybrać TRW zwykłe organiczne czy sintermetalowe? Jeżdżę raczej spokojnie, a nie chce mieć za chwilę do wymiany tarcz, bo do najtańszych części nie należą Smile
Tak więc co wybrać panowie? Różnica w cenie klocków nieznaczna (ok. 10 zł)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 16:34, 12 Kwi 2016
prostyelektryk
Motonita

 
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 510
Przeczytał: 62 tematy

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Śląsk





Ja się zdecydowałem na czerwone Brembo SA sinterowe z przodu (120PLN) i brembo niebieskie na tył (100PLN).
Tylny zacisk mocno się grzeje jeśli go używać choc troche bardziej agresywnie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:14, 12 Kwi 2016
HERMAN
Motonita

 
Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 544
Przeczytał: 57 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





Przymierzam się powoli do wymiany klocków w swoim DL-u.Przeczytałem cały temat i postanowiłem pogłębić wiedzę Very Happy
Trafiłem na dość ciekawe informacje.Może komuś z Was się przyda.

http://motoklocki.pl/rodzaje-okladzin-w-klockach-hamulcowych,15,81.htm


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 11:18, 18 Maj 2016
bobiusz
Motonita

 
Dołączył: 02 Kwi 2015
Posty: 655
Przeczytał: 39 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdynia





Jakie klocki polecacie na tył?
Jeżdżę raczej spokojnie, dużo hamuję silnikiem i dohamowuję tylnym.
Przedniego hamulca używam dość rzadko (taki jestem dziwny).
W zeszłym roku wstawiłem na tył EBC FA174 (czarne - miękkie) i do zera zjechałem je po 5,5k km.
Teraz zastanawiam się co wstawić.
- EBC FA174 (szybko schodzą) ?
- EBC FA174HH (zjadają tarczę) ?
- TRW Lucas MCB634 (ponoć często piszczą) ?

Są jeszcze EBC FA174V (czerwone). Ktoś może ich używał?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 13:57, 20 Maj 2016
Zaper
A

 
Dołączył: 11 Wrz 2015
Posty: 198
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nowy Sącz





Zamówiłem na testy SBS 705 HS(przód), a tył niedawno zmieniałem Nissin Niebieski , zobaczymy jak się sprawdzą na przód. Rozmawiałem z dobrym kolegą i mówi żebym nie kupował EBC, na tyle mu ufam, że nie wnikałem w szczegóły dlaczego tak radzi.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Zaper dnia Pią 13:57, 20 Maj 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 13:59, 20 Maj 2016
bobiusz
Motonita

 
Dołączył: 02 Kwi 2015
Posty: 655
Przeczytał: 39 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdynia





Poszedłem po bandzie i kupiłem na tył najtańsze klocki jakie były - Brenta KH174 za całe 52zł Very Happy
Zobaczymy ile przejadę Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 20:00, 20 Maj 2016
prostyelektryk
Motonita

 
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 510
Przeczytał: 62 tematy

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Śląsk





Założone Brembo już się (chyba) dotarły.
Wrażenie mam, że przód hamuje lepiej (spieki-czerwone), tył normalnie (zwykłe-niebieskie).
Wielkiej różnicy względem oryginalnych klocków w każdym razie nie ma. Na pewno nie jest gorzej.
Na częściach decydujących o bezpieczeństwie nie warto oszczędzać, w motocyklu większość jest takich Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 20:16, 02 Cze 2016
zorba79
Motocyklista

 
Dołączył: 20 Paź 2014
Posty: 395
Przeczytał: 41 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Częstochowa





Dziś zdjąłem zaciski z przodu. Co sądzicie o stanie klocków? Nie wiem jak powinny wyglądać zużyte klocki a planuję wyjazd do Albanii i zastanawiam się czy je wymienić czy może są w dobrym stanie?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 21:03, 02 Cze 2016
mar
A

 
Dołączył: 14 Wrz 2015
Posty: 145
Przeczytał: 136 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Szczecin





skrajnia/kontrolka to te nacięcia tzn do wymiany jak już nie będziesz widział rowków
jeżeli uspokoi cie to psychicznie to weż ze sobą nowe klocki i narzędzia ale moim zdaniem nie potrzebujesz ich wymieniać


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Klocki hamulcowe - kiedy wymienić?
Forum VStromClub Strona Główna -> WARSZTAT
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 2 z 2  
Idź do strony Poprzedni  1, 2
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin