VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT -> Pompa paliwa, utrzymanie
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Pompa paliwa, utrzymanie
PostWysłany: Pon 19:24, 27 Wrz 2010
jakubdl1000
Motonita

 
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 719
Przeczytał: 8 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz





Pisał ktos kiedys o pompie paliwa, że sie ja jakoś czyści i za cholere nie moge tego znaleźć, wiec sorry i prosze o radę.
Jak i na co trzeba zwrócic uwagę oraz Czy cos tam trzeba wymienić na nowe, żeby jakiejś niespodzianki w trasie sie nie dorobić? NA razie wszystko działa ok
oto pompa i jej budowa (DL1000 K3)
http://www.bike-parts-suz.com/suzuki-recherche-bike-pieces_n.php?compteur=181&PartsListID=3734034


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 20:34, 27 Wrz 2010
ologc
Administrator

 
Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Monachium/Gdańsk





o ten Ci chodziło?
http://www.vstromclub.fora.pl/usterki-i-awarie,45/silnik-przerywa-od-5-5-tys,2730.html


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 20:51, 27 Wrz 2010
jakubdl1000
Motonita

 
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 719
Przeczytał: 8 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz





tak to ten temat, ale moj mozesz zostawic bo to jedyny temat z hasłem/słowem kluczowym "pompa paliwa"


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 8:54, 28 Wrz 2010
vpawel
Motonita

 
Dołączył: 31 Maj 2006
Posty: 674
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa Pruszków





A nie nauczyłeś się starej dobrej zasady,że jak coś działa to się nie dotykać ? To pewno niedługo się nauczysz.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 13:23, 28 Wrz 2010
Adamar
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1218
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: CK





Będąc na przeglądzie koleś z serwisu powiedział że czyszczą filtry po przebiegu koło 25-30 tyś. Jak zaczynają troszkę głośniej chodzić, nie oszukujmy się, na pewno jest tam kupa syfu, ale jakby co to ja nic nie mówiłem Smile Zresztą o rożnych rzeczach różnie mówią, co serwis to inna teoria Smile

Ps: Z tego co pamiętam mówił o wyjęciu pompy, jest tam pewnie jakieś sitko czy coś w tym rodzaju, ale nie pamiętam dokładnie, podjedz do jakiegoś serwisu to pewnie mechanik coś Ci powie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Adamar dnia Wto 13:30, 28 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:07, 28 Wrz 2010
jakubdl1000
Motonita

 
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 719
Przeczytał: 8 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz





vpaweł, od takich jaj ty lepiej nie kupowac motocykli, bo wszystko jest zaniedbane, bo działa... poźniej przyjeźdza sie takim motorem do domu i cały sezon wychodza felery. A odemnie jak raz gośc kupił motor to potem dzwonił i opowiadał ze jest bardzo zadowolony


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jakubdl1000 dnia Wto 20:32, 28 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 9:36, 29 Wrz 2010
MaG
Administrator

 
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 3582
Przeczytał: 80 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa





Nie widziałeś motocykla vpawla, chciałbyś go kupić, uwierz mi...Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 7:48, 30 Wrz 2010
polsky
Motonita

 
Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 647
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Londyn/Wrocław





Filtr pompy paliwa jest w zaraz przy niej w baku, mozna go przeczyscic przy przebiegu 40tys km. To zwykle sitko metalowe ''siatka'' i z mojego doswiadczenia wynika, ze nie bylo tam zbyt wiele brudu i zanieczyszczen. Nie powinno sie tez dawac zadnego dodatkowego filtra zewnetrznego bo pompa podaje bardzo duze cisnienie.
I tu jednak polecam teorie, ktora napisal vpawel, jak dziala to nie ruszac. Pompa siada nadzwyczaj rzadko.
ps. Powyzszy wpis odnosi sie do DL650


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 12:38, 30 Wrz 2010
vpawel
Motonita

 
Dołączył: 31 Maj 2006
Posty: 674
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa Pruszków





MaG napisał:
Nie widziałeś motocykla vpawla, chciałbyś go kupić, uwierz mi...;)



Tylko że ja nie chcieć go wcale sprzedać.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 15:00, 29 Gru 2010
Coliniak
Motonita

 
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: in the middle of nowhere





wyciagalem pompe profilaktycznie przy 48k i bylo czysciutko,,, btw made by mitsubishi jest Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 18:17, 29 Gru 2010
kameleon
A1

 
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rzeszó





Coliniak napisał:
wyciagalem pompe profilaktycznie przy 48k i bylo czysciutko,,, btw made by mitsubishi jest Wink



u mnie nie było tak kolorowo Smile mam 37k i była rdza w tej metalowej obudowie w której jest osadzona pompa. Po wyczyszczeniu wszystkiego pompa zaraz zaczęła ciszej pracować Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 18:24, 29 Gru 2010
marlon777
Motonita

 
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kostrzyna /WWA





Mnie czyszczenie też czeka Confused Im mniej paliwa to wyje i piszczy jak oszalała - 46k. Ale z tego co widzę i czytałem to nie jest takie trudne Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 22:03, 14 Maj 2012
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 938
Przeczytał: 59 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





U siebie zrobiłem czyszczenie przy 47Kkm. Poprzednik chyba tego nie robił, ale dramatu nie było. Z tego co wyczytałem, to przy pompie są dwa filtry. Przed wejściem do pompy i za pompą. Ten drugi u mnie jest szczelnie zabudowany, w plastikowej, zaspawanej obudowie, więc jego nie było nawet jak ruszyć. Za to pierwszy, podobny do niewielkiej siateczkowej torebki trafił do czyszczenia pod kran.

A oto i przebieg zmagań.

http://youtu.be/bFuc5LlZ24s

Dodam tylko że DL 650 K4...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez miotacztruskawek dnia Pon 22:11, 14 Maj 2012, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 22:54, 14 Maj 2012
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Fajny filmik... Jak bym sobie moją pompę świętej pamięci przypomniał... Smile
Drugi filterek masz w tej metalowej "fajce" wystarczy przedmuchać. U mnie właśnie z tego wyleciały paprochy...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 22:56, 14 Maj 2012
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2364
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Zostańmy przy Wiośnie Smile
Prąd w zbiorniku !!!?? ja pierdykam, a jak jebnie ? nigdy bym nie pomyślał.
Fajny film, może do patentów?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 23:14, 14 Maj 2012
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Jak jebnie to napęd rakietowy masz... Laughing
Apro-po, kiedyś mi się złączka węża od pompy rozpięła w czasie jazdy...
Tak sikało paliwem na wszystkie strony że całe spodnie w 3s. miałem mokre. Shocked Jak by gdzieś jakaś iskra przeskoczyła to bym był żywą pochodnią...
Tak że ostrożnie z tym tematem! Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Pon 23:20, 14 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 7:54, 15 Maj 2012
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 938
Przeczytał: 59 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





Cytat:
Drugi filterek masz w tej metalowej "fajce" wystarczy przedmuchać.



Posiłkując się zdjęciami z http://www.vstrom.info/Smf/index.php/topic,6105.0.html wydaje mi się, że ta metalowa fajka to raczej jakiś zawór bezpieczeństwa... Drugi filtr, wewnętrzny, wysokiego ciśnienia znajduje się zamknięty w plastikowej obudowie, w którą wchodzi sama pompa, oraz która trzyma całość mechanizmu





Ale przelewając etylinke z tej obudowy po otwarciu pompy (niewidoczne na filmie, bo kamera była obecna dopiero przy trzecim otwarciu Wink ) nie zauważyłem żadnych niepokojących śmieci Very Happy .


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 10:37, 15 Maj 2012
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





No proszę... Czyli wszystko wskazuje na to, że ten drugi filtr "normalnie" jest niedostępny...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 21:24, 18 Maj 2012
longman86
A1

 
Dołączył: 11 Kwi 2012
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Okolice Amsterdam





Ja miałem niestety trochę problemów z pompą.Poprzedni właściciel wlał do baku jakiś srodek żeby nie rdzewiał.Wyglądało jak silikon.Niestety zaczęło odpadać i zatkało mi pompę(pchałem moto do garażu z 2 kilometry).Pierwszy raz zawiozłem moto do serwisu,kolejny raz sam wyczyściłem.Kupiłem inny bo ze starym się nie dało nic zrobić.I co znowu to samo,rozebrałem i tym razem się okazało że spadł taki plastik,podgrzałem go i nadałem dawny kształt.Zrobiłem już 5 tyś km i nic sie nie dzieje.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 17:31, 04 Mar 2016
Suszny
Motonita

 
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1176
Przeczytał: 183 tematy

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie





Odgrzewam kotleta.

Już dawno temat filtra paliwa nie dawał mi spokoju. Niby nic sie nie dzieje, motocykl ma siłe, wkręca się na każde obroty - zero problemów. Ale mój K5 ma już ponad 100tyś z czego połowę nakręciłem ja i tam nie zaglądałem (a ja jestem bardzo ciekawy Very Happy )
Poczytałem troche na tym forum http://www.vstrom.info/Smf/index.php/topic,6105.0.html
I tam chłopaki piszą o patencie na ominięcie wewnętrznego filtra paliwa który jest bardzo drogi. Nie da się wymienić samego filtra, jest fabrycznie zaklejony w środku i trzeba kupować cały element, pół całego zespołu pompy...

Ci którzy maja problemy z motocyklem podają, że pompa paliwa daje im - poniżej 500ml \ 30s.
Postanowiłem najpierw sprawdzić ile u mnie wyjdzie - 850ml \ 30s.

Wikipedia podaje taką informację o pompie paliwa w V-stromie
"Pompa paliwa Ciśnienie na wolnych obrotach ok. 300 kPA Ilość podawana ( przy 12 V) min. 168ml w czasie 10 s. od K7 min. 75ml na 6 s"
(wychodzi 504ml \ 30s, od K7 - 375 / 30s)
Czyli mój wynik jest lepszy o 350ml. Jednak na tamtym forum chłopaki podają wartość po przeróbce i wstawieniu zewnętrznego filtra paliwa - 1200ml / 30s. i są zaskoczeni jak po przeróbce wspaniale pracuje silnik.

Sami możecie sobie łatwo sprawdzić ile wam pompa poda benzyny.
1. Trzeba odkręcić plastiki, unieść tył zbiornika (tu przy akumulatorze) na tą blaszkę przykręcaną na górze.
2. Rozłączyć przewód paliwa i założyć na niego wężyk który wkładamy w butelke, kanister lub od razu w dużą menzurkę.
3. Rozłączamy kostkę od pompy, czerwono-żółty kabel to +, czarno-biały to - .
4. Podłączamy do kostki idącej od pompy dwa kable (+-) i przykładamy bezpośrednio do akumulatora odliczając sekundy na zegarku (jak kto woli 30s, 10s czy 6s).
5. Zlewamy paliwo z przewodu do pojemnika i mierzymy.


Na pierwszym filtrze tym wymiennym było trochę syfu, ale tragedii nie było mi się wydaje.


Przedmuchałem sprężonym powietrzem i jest jak nowy. Przepłukiwałem przez otwory ten filtr wewnętrzny i dmuchałem lekko powietrzem - leci czyste paliwo bez żadnego syfu. Wszystkie styki w pompie były w idealnym stanie, zbiornik w środku również elegancki. A to co pokazują przy niższych przebiegach na tamtym forum to jakaś masakra...
Składam i nie kombinuje narazie z przerabianiem.
I spał będę już o wiele lepiej Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 17:34, 05 Mar 2016
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 938
Przeczytał: 59 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





Jak pompa Boschowska to parametry namierzysz tu Wink ...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 17:47, 05 Mar 2016
Suszny
Motonita

 
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1176
Przeczytał: 183 tematy

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie





Cool


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Pompa paliwa, utrzymanie
Forum VStromClub Strona Główna -> WARSZTAT
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin