VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT -> Sprzęgło DL1000 siłownik profilaktyka / naprawa, przeczytaj! Idź do strony Poprzedni  1, 2
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: Czw 8:34, 05 Lip 2012
lasooch
Motonita

 
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków





28zł w ASO za uszczelkę tłoczka, np. w Piasecznie. Przypadkiem nie u Jaskłowskiego, bo za ten sam element krzyczą prawie 60 Razz Nie wiem ile kosztuje przeciwpyłowa.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 8:55, 05 Lip 2012
Marek445
A2

 
Dołączył: 17 Kwi 2012
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Szadek





Dzięki za szybką odpowiedź. Dzwoniłem tam ale nie mogę się dodzwonić nikt nie odbiera tel na serwisie.
A nie wiesz przypadkiem czy wysłali by mi tą uszczelkę bo do nich mam prawie 200 km drogi?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 9:03, 05 Lip 2012
Coliniak
Motonita

 
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 844
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: in the middle of nowhere





wysylaja na 100% z serwisu z Torunia

kontakty tutaj:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 17:41, 07 Maj 2013
Łuki
A1

 
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Legionowo





Panowie a jak zdemontuje obudowę tłoczka bez jego wyciągania z cylinderka zostawię tłoczek po prostu w cylinderku to trzeba odpowietrzać układ po montażu? Muszę zdemontować obudowę tłoczka bo chcę wyczyścić całą komorę zębatki zdawczej a tłoczka nie mam zamiaru wyciągać bo niema takiej potrzeby.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 18:54, 07 Maj 2013
skov
A

 
Dołączył: 07 Kwi 2012
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ciechanów





nie trzeba odpowietrzać


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:42, 07 Maj 2013
Łuki
A1

 
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Legionowo





A powiedz mi Skov jak zdemontuje obudowę tłoczka to tam powinno być generalnie sucho? no chyba że jest wyciek przez uszczelkę tłoczka? Kurde pytam bo wcześniej miałem trampka i nie było tam sprzęgła hydraulicznego a tu normalnie czarna magia Wink no nic będę walczyć. Człowiek uczy się na błędach Smile
Pozdr


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 22:17, 07 Maj 2013
Floydoo
Motonita

 
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000





Nie wiem co masz na mysli piszac ''obudowa tloczka'', bo jezeli chodzi ci o cylinderek to po kolei:

odkrecasz cylinderek, nie musisz wyciagac tloczka jezeli wiesz ze nie cieknie, jak juz zdejmiesz cylinderek to sprawdz gumke ktora jest miedzy cylinderkiem (silownikiem), a obudowa zebatki, jezeli tam jest sucho to poczysc i jest oki. potem dobierzesz sie do oslony zebatki, tej plastikowej obudowy, i do syfu pod nia Idea


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 8:36, 08 Maj 2013
Łuki
A1

 
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Legionowo





No właśnie chodzi mi o cylinderek Smile nic będę działać już teraz wiem co i jak dzięki Panowie za pomoc! Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 14:20, 24 Lut 2014
seku
A2

 
Dołączył: 07 Paź 2010
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Szczecin





Mam takie pytanie czy wymienialiście też uszczelniacz który znajduje sie w silniku przez który przechodzi popychacz (bolec) od sprzęgła? Pytam ponieważ wymieniałem napęd i jest to wszystko zdjęte,a gdzieś z tamtych okolic cieknie trochę olej(a ciężko dokładnie stwierdzić ponieważ tam jest wszystko uwalone).


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez seku dnia Pon 14:25, 24 Lut 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 21:23, 24 Lut 2014
geniusz
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 405
Przeczytał: 17 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań





Powiem tak.
Jeśli tam masz mokro to sprawdź zbiorniczek bo na na 100 procent masz już wyciek z tego uszczelniacza jak membrana będzie wyciągnięta a poziom opadnie to kup zestaw naprawczy i obie gumki wymienisz sobie.
A co do tej drugiej to warto też bo od płynu się rozciąga i trudno ją wsadzić na miejsce.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:20, 08 Kwi 2014
Coliniak
Motonita

 
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 844
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: in the middle of nowhere





tu ladnie Kolega pokazuje stepbystep jak temat ogarnac:

http://www.youtube.com/watch?v=4w03xQ0K5iM


....u mnie tez maintenance zrobiony...alez tam syfu bylo Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Coliniak dnia Pią 20:49, 11 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 14:23, 30 Kwi 2014
Coliniak
Motonita

 
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 844
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: in the middle of nowhere





zadalem pytanie serwisowi z Torunia o ceny uszczelniacza i dust covera

23166-02f20 – 51,97zł dust cover

23163-06b00 – 29,31zł

52 zeta troche sporawo czy to promocyjna cena czy normalna, wie ktos moze? Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 13:06, 26 Cze 2014
marudi
A2

 
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: z miasta łodzi się pochodzi





Witam. Własnie taki przegląd tego siłownika zrobiłem noi po wyczszczeniu cłego tego syfu ujawnił się następny problem a mianowicie jest wyciek oleu z pod popychacza sprzęgła. Czy może ktoś z was wymieniał ten uszczelniacz.
Wdzięczny bym był za podpowiedz bo w sobote wyjazd na wakacyjny szlak.
Shocked Pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 14:44, 26 Cze 2014
Marek445
A2

 
Dołączył: 17 Kwi 2012
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Szadek





Witam, czy siłownik od Gsxr 1000 K7 i K8 będzie pasował do Dl 1000?
Ogólnie wygląda identycznie jak ten od Dl 1000.
Z góry dzięki za odpowiedź.
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 16:40, 01 Lip 2014
Marek445
A2

 
Dołączył: 17 Kwi 2012
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Szadek





Marek445 napisał:
Witam, czy siłownik od Gsxr 1000 K7 i K8 będzie pasował do Dl 1000?
Ogólnie wygląda identycznie jak ten od Dl 1000.
Z góry dzięki za odpowiedź.
Pozdrawiam.


Mogę już śmiało potwierdzić że siłownik od gsxr 1000 K7 i K8 pasuje idealnie do dl 1000. Wystarczy wyciągnąć ten trzpień który wchodzi podczas montażu w wpust z siłownika od dl 1000 i przełożyć do siłownika z gsxr 1000.
Można nie raz bardzo tanio kupić ten siłownik w bardzo dobrym stanie. Najwidoczniej w gsxr 1000 jest lepiej zabezpieczony przed tym całym syfem który leci z łańcucha.
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 0:13, 12 Lip 2014
kaciu
A1

 
Dołączył: 28 Gru 2013
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław





Przy zmianie uszczelnienia tłoczka sprzęgła dodatkowo wsadziłem w osłonę popychacz/wodzik wykonaną z rurki zbrojonej ( sztywniejsza i łatwiej ją ustawić ) Odległośc między osłona plastikową a uszczelniaczem olejowym wynosi dokładnie 4 cm ... Ja zrobiłem rurkę osłonową na 4.2, żeby dokładnie było mocniej na końcach dociśnięte i przez to szczelniejsze. Wodzik ma 6m średnicy więc rurka jest na 8 mm.

Dodatkowy grzybek uczelniający tłoczek kupiłem w ASO bo fabrycznie go nie było niestety. Mam nadzieje, że po wyczyszczeniu i spolerowaniu drobnych wżerów więcej tam nie będę zaglądał.

Ułatwieniem jest zalewanie płynem DOT4 przez strzykawkę "90" podłączoną do odpowietrznika ( pamiętać o lekkim odkręceniu). Unikniemy tym samym konieczności odpowietrzania układu zalewając go od dołu....


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 9:57, 13 Paź 2014
polopim
A2

 
Dołączył: 06 Lis 2012
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Zastosowałem metodę z honowaniem. Używałem drobniejszego papieru. Uszczelka w Lublinie ASO 30zł. Przeciwbrudową miałem. Wreszcie sucho!
Po tygodniu okazało sie że uszczelniacz wyciskacza cieknie. Koszt ASO lublin 70 Smile. Już wymieniony.
Dla lepszej ochrony przed brudem zastosowałem gumowy przewód paliwowy 40mm. o średnicy wew. 6,3mm. Dobrze jest zrobić fazkę wewnętrzna od strony silnika żeby rurka nie naciskała na wargę uszczelniacza. Przewód gumowy wewnątrz trzeba nasmarować.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 16:38, 13 Paź 2014
Coliniak
Motonita

 
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 844
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: in the middle of nowhere





marudi napisał:
Witam. Własnie taki przegląd tego siłownika zrobiłem noi po wyczszczeniu cłego tego syfu ujawnił się następny problem a mianowicie jest wyciek oleu z pod popychacza sprzęgła. Czy może ktoś z was wymieniał ten uszczelniacz.
Wdzięczny bym był za podpowiedz bo w sobote wyjazd na wakacyjny szlak.
Shocked Pozdro


zdaje mi sie, ze zebatke bedziesz musial zdjac, gdyz uszczelniacz w bloku jest docisniety za pomoca blaszanej podkladki.... potem uszczelniacz trzeba wydostac,,, wyczyscic i nabic lekko nowy...

widze, ze temat stary i pewnie juz jestes po robocie Smile ale dla potomnych


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 15:22, 14 Maj 2015
Nasser
A1

 
Dołączył: 13 Maj 2015
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Krakow





Bardzo fachowo opisane Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 18:34, 18 Lip 2015
patryk
Motocyklista

 
Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Głogów





może się przydać pytającym o problemy z wrzuceniem biegu jałowego.
U mnie pojawił się znowu po 2 miesiącach od zmiany zestawu napędowego. Przez ten czas miałem spokój.
Postanowiłem zrobić najprostszą chyba rzecz - odpowietrzyć układ hydrauliczny sprzęgła.
Efekt - wszystkie biegi wskakują perfekcyjnie, jałowy wrzucany zarówno z jedynki jak i z dwójki jest bardzo łatwo wyczuwalny i wchodzi zawsze.


Jednocześnie mam pytanie.
Jak wysoko powinno łapać sprzęgło? Inaczej mówiąc w jakim położeniu klamki sprzęgła motocykl powinien ruszać?

U mnie w tej chwili łapie pod koniec (ok 70 % puszczonej klamki).
Czy to normalne, czy może to początki końca sprzęgła?
Nie czuję żadnego ślizgania się sprzęgła ani na niskich, ani wysokich biegach.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez patryk dnia Sob 18:38, 18 Lip 2015, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 7:42, 30 Lip 2015
patryk
Motocyklista

 
Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Głogów





Panowie i Panie, napiszcie kilka słów w temacie opisanym przeze mnie powyżej, bo nie wiem czego się spodziewać po moim sprzęgle


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 17:48, 06 Cze 2017
MaG
Administrator

 
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 3927
Przeczytał: 50 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa





Żeby nie zakładać nowego tematu odgrzebię ten bogaty w porady...Smile
Mogę oficjalnie potwierdzić, że Suzuki niczego nie poprawiło w temacie wysprzęglika w nowym DL1000 względem starego (przynajmniej w roczniku 2013 nie było to poprawione). Już przy poprzednim przeglądzie wysprzęglik był podejrzany, bo trzeba było uzupełnić płyn w zbiorniczku, ale nie widać było wyraźnych objawów wycieku, więc po oczyszczeniu został na miejscu.
W sobotę na przejażdżce po Podlasiu szlag trafił uszczelkę i płyn uciekał w zatraszającym tempie i ostatnie kilkadziesiąt km wracaliśmy z żoną bez sprzęgła - doświadczenie może i wzbogacające technikę jazdy, ale dość stresujące, szczególnie w mieście...Smile
Diagnoza - wysprzęglik, idzie do wymiany komplet, podobno jest nowa wersja "lepsza" Smile
Przebieg 44 tys km, z czego 20tys jako DEMO.
Zaglądajcie częściej do wysprzęglika niż ja to robiłem...Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:54, 06 Cze 2017
Coliniak
Motonita

 
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 844
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: in the middle of nowhere





Mag, a czy jest w nowym modelu ten dustcover czy tak samo jak w starym nieosłonięty siłownik?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 15:06, 08 Cze 2017
MaG
Administrator

 
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 3927
Przeczytał: 50 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa





U mnie nie było.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 10:55, 08 Sty 2018
MAREK WASNIEWSKI
A1

 
Dołączył: 21 Paź 2017
Posty: 47
Przeczytał: 23 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: GDYNIA





Na allegro są.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 21:01, 08 Sty 2018
Żółwik z Galapagos
A

 
Dołączył: 27 Gru 2017
Posty: 166
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: WM Gdańsk





Oooooooo właśnie tego tu szukałem i jest! Temat konkretnie opisany i z praktyki wzięty...
A na Allegro jest coś takiego: [link widoczny dla zalogowanych]
oraz: [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 20:45, 09 Kwi 2018
tuumk
A

 
Dołączył: 01 Gru 2014
Posty: 163
Przeczytał: 63 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Mrozy





pierwsza przejażdzka w tym sezonie i taka niespodzianka: DL 1000 -14 wyciek plynu hydraulicznego mokra oslona silnika i powrot do domu na drugim biegu. Jeszcze nie rozebrałem ale z opisu wygląda że i mnie dotknął ten problem z wysprzeglikiem przebieg 20 tys. W sumie to jeden + ze "kolo" domu w dlugi weekend zamierzam ruszyc na bałkany i wtedy byłoby słabo gdzieś po trasie...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 21:10, 09 Kwi 2018
sowator
A

 
Dołączył: 28 Sie 2016
Posty: 135
Przeczytał: 25 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Ja mam 2015 rocznik i niecałe 20 tys. km. Przy zmianie zębatki zdawczej też zauważyłem lekko mokry siłownik. Wszystko było czyste ale gdzieś tam już się sączy. Za nieco ponad 2 tygodnie jedziemy na Bałkany i chyba też wymienię. Uszczelkę już mam ale chęci brak Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 14:05, 10 Kwi 2018
Zolw_Danziger
Motonita

 
Dołączył: 03 Lut 2015
Posty: 932
Przeczytał: 68 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdańsk-Brzeźno





Hej Sowator! Tak na spoko i bez ciśnienia w dwie godzinki masz opanowany temat z wymianą wysprzęglika, nowej uszczelki i odpowietrzeniem układu hydraulicznego sprzęgła (jeśli takowy jest w nowych tysiączkach Wink ), hmn tski skromny żarcik...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Zolw_Danziger dnia Wto 14:07, 10 Kwi 2018, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 15:09, 10 Kwi 2018
MAREK WASNIEWSKI
A1

 
Dołączył: 21 Paź 2017
Posty: 47
Przeczytał: 23 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: GDYNIA





Kupisz na allegro.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 18:37, 10 Kwi 2018
tuumk
A

 
Dołączył: 01 Gru 2014
Posty: 163
Przeczytał: 63 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Mrozy





znalazlem na allegro
[link widoczny dla zalogowanych]
myslicie ze bedzie pasowac do DL 1000 2014? sprzedawca niestety nie wie...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 22:03, 21 Kwi 2018
sowator
A

 
Dołączył: 28 Sie 2016
Posty: 135
Przeczytał: 25 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





I po robocie Wink Nie było tak źle. Tłoczek bez śladu zużycia natomiast w cylinderku delikatny rancik. Delikatnie papierem ściernym i wszystko gra. Poskładane i odpowietrzone.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 6:20, 22 Kwi 2018
Zolw_Danziger
Motonita

 
Dołączył: 03 Lut 2015
Posty: 932
Przeczytał: 68 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdańsk-Brzeźno





Brawo Ty!
Tylko wsiadać na rumaka i do przodu...
Dziś piękny dzionek na wybrzeżu Gdańskim, więc zaraz wyruszamy w trasę.
Cel: Żarnowiec (nie dokończona budowa elektrownii atomowej Twisted Evil )!
Pzdr Żółwik


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Sprzęgło DL1000 siłownik profilaktyka / naprawa, przeczytaj!
Forum VStromClub Strona Główna -> WARSZTAT
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 2 z 2  
Idź do strony Poprzedni  1, 2
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin