VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT -> Sprzęgło DL1000 siłownik profilaktyka / naprawa, przeczytaj! Idź do strony 1, 2  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Sprzęgło DL1000 siłownik profilaktyka / naprawa, przeczytaj!
PostWysłany: Śro 12:04, 21 Kwi 2010
Basmanek
Motocyklista

 
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa, Jelonki





W trosce o nasze cudeńka i portwele postanowiłem podzielić sie swoją wiedzą....



"Wycieki z siłownika sprzęgła, naprawa / profilaktyka.

Ponieważ niedawno spotkał mnie ten przypadek, a mam pewne doświadczenie z hydrauliką siłową, to postanowiłem napisać ten mini artykuł. Ja osobiście robiłem to na DL1000 K3 ale z racji podobieństwa konstrukcyjnego, dotyczy to właściwie wszystkich silnikow ze sprzęgłem sterowanym hydraulicznie.
Powodem uszkodzenia uszczelki na tłoczku w siłowniku sprzęgła jest ogolnie mowiąc brud.
Piasek, kurz i inny syf dostaje się pomiędzy siłownik a silnik. Tam miesza się z wodą, plynem hydraulicznym i tworzy się pasta ścierna, która dostaje się pomiędzy ściankę tłoczka a cylinderka i tam robi swoje, czyli powoli niszczy ścianki układu i uszczelkę.

Do naprawy potrzebna będzie nowa uszczelka na tłoczek, ok. 26 zł, kod 23163-06B00 (ta sama jest w GSX1300R i SV1000).
Papier scierny 200-300 i 500-600.
Klucz do zdemontowania siłownika z silnika (2 sruby),
Klucz do odkręcenia przewodu hydraulicznego (1 sruba).
Śrubokręt do oddzielenia sekcji siłownika od silnika i do zdjęcia uszczelki z tłoczka.
Nafta, kilka kropel płynu hamulcowego (oczywiście DOT4).
Ewentualnie przydały by się 2 podkładki miedziane na śrubę łączącą przewod hydrauliczny z siłownikiem.

1) Dobrze jest oczyścić okolice siłownika co by żaden syf nie leciał i nie przeszkadzał.
2) Luzujemy śrubę od przewodu hydraulicznego
3) Odkręcamy siłownik od silnika.
4) Pompujemy trochę klamką co by tłoczek się wysunął prawie na max, odkręcamy przewod hydrauliczny, zlewamy gdzieś to co pozostało wewnątrz, (uwaga na płyn w przewodzie, będzie ciekło) kombinerkami delikatnie łapiemy za rancik tłoczka i kręcąc prawo, lewo wyciągamy z obudowy.
5) Dziurę w silniku Wink po siłowniku myjemy z syfu za pomocą nafty świetlnej i np. pędzelka, to samo robimy zresztą z wszystkimi elementami siłownika.
6) Najprawdopodobniej dolna ścianka tłoczka i cylinderka będzie wytarta i lekko pokaleczona przez pastę ścierną, o której pisałem na początku. Z tym, że cylinderek bardziej -aluminium, tłoczek jest stalowy i pochromowany.
7) Grubszym papierem ściernym czyścimy to czego nie usunęła nafta i niwelujemy zatarcia, ruchem po obwodzie!
Cool Cieńszym gładzimy-honujemy też po obwodzie.
9) Tłoczek czyścimy i gładzimy cieńszym papierem również po obwodzie, nie za mocno jednak i raczej w okolicach zatarcia, co by nie uszkodzić chromu, który w dużej mierze ostał się na tłoczku Wink
10) Elementy płuczemy w nafcie i przystępujemy do montażu, zakładamy nową uszczelkę na tłoczek, następnie ścianki tłoczka i cylinderka smarujemy niedużą warstwą płynu hamulcowego DOT4 nie można montować na sucho!
Składamy wszystko do kupy, tłoczek dobrze jest ustawić częścią wytartą do gory,
11) Zalewamy płynem, odpowietrzamy i cieszymy się.

Dzięki powyższym operacjom możemy zaoszczędzić ok 500 zł / przykrej niespodzianki na trasie / czas na czekanie, aż do ASO dojedzie kompletny siłownik- cylinderek nie występuje jako osobna część.
W razie czego do DL pasuje cylinderek od SV, który częściej występuje na allegro.

Jeśli chodzi o profilaktykę to polecam zajrzeć tam każdemu! Syf jest tam zawsze. Zestaw czynności właściwie jest taki sam, mniej używamy papieru ściernego no i nie musimy wymieniać uszczelniacza. Głownie trzeba się skupić na usunięciu zabojczego syfu. A na pewno przedłużymy sprawne działanie układu, o ile wogole nie wyeliminujemy ryzyka wystąpienia powyżej opisanej usterki.

Pozdrawiam i powodzenia

Paweł (Basmanek)


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez Basmanek dnia Śro 22:14, 30 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 12:38, 21 Kwi 2010
Pietia
Motonita

 
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 740
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





Wielkie dzięki za podzielenie się wiedzą z innymi,tak jak mówisz zrobię sobie taki mały przegląd.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 13:30, 21 Kwi 2010
magrafb
Motocyklista

 
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 386
Przeczytał: 28 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn





Dzieki za info, wypada wiec zrobic maly przeglad.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 13:48, 21 Kwi 2010
jakubdl1000
Motonita

 
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 719
Przeczytał: 8 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz





dzieki za info wiedza sie przyda, jedno jst pewne, że siłownik powinien być lepiej zabezpieczony przed brudem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 0:10, 22 Kwi 2010
geniusz
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 281
Przeczytał: 46 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań





Moja bestia 2006 r ciekła po przebiego 12 ooo km. Wyminiłem oring i spokój w serisie mieli go po 3 dniach warto to zrobić przed sezonem przy okazji wyminiająć płyn w sprzęgle. Chyba gumę dają gorszą i szybcie siada he he


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 0:20, 22 Kwi 2010
Coliniak
Motonita

 
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: in the middle of nowhere





zrobilem przed przeczytaniem posta, swoja droga bardzo fajnie napisane!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 10:15, 22 Kwi 2010
Basmanek
Motocyklista

 
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa, Jelonki





@ geniusz, guma raczej jest ta sama (może być najwyżej stara), wystarczy że serwis tylko umyje i wymieni, bez dokonania "czynności dodatkowych" wtedy siądzie wiele szybciej.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 11:07, 22 Kwi 2010
geniusz
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 281
Przeczytał: 46 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań





Raczej nie bo nik nie pisze o cieknących hamulcach mimo, że jest ten sam płyn a sprzęty mają różne przebiegi i roczniki. tylko ciekna sprzęgła Cool miałem różne motory młode stare i hamulce nie ciekły a tu kupiłe Suzi prawie nówkę i od razu wyciek ze sprzęgła czy to nie podejrzane he he


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 19:25, 22 Kwi 2010
PETER
Motocyklista

 
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 234
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: PRUSZKÓW





zauważ że w siłowniku sprzęgła masz tylko jedna uszczelkę brak tej która zabezpiecza przed brudem i kurzem ,a ciekawostka w suzuki 1000TLR jest taka uszczelka


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 19:37, 15 Sie 2010
jakubdl1000
Motonita

 
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 719
Przeczytał: 8 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz





ma ktos z was rysunek techniczny tego siłownika sprzęgła?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 21:03, 27 Sie 2010
magrafb
Motocyklista

 
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 386
Przeczytał: 28 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn





to ja jeszcze dodam od siebie ze problemem ciekniecia wysprzeglika jest brak uszczelki przeciwpylkowej. Na serwisowce jest, w suzuki jest za 40pln a w moto nie ma. Jak czytam wczesniejsze posty tez ich nie macie. Ja kupilem jutro zakladam i mysle ze problem sie rozwiaze sam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 22:45, 27 Sie 2010
GrzesiekK
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Gru 2009
Posty: 480
Przeczytał: 60 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Czę100chowa





Problemu nie można lekceważyć . Wysprzęglik u mnie pocił się zdeka a po ostatniej trasce do Nowego Sącza , rano w garażu - plama pod moto , zbiornik sprzęgła pusty i lipa...... Nagle przez noc wyciekło do zera . Uszczelki przeciwpyłowej jak wszyscy nie stwierdziłem ..


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 17:25, 21 Lis 2010
Kriszo
A2

 
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bronikowo/Krzemieniewo k. Leszna





Witam. Też mnie toczeka wymiana uszczelnienia na tłoczku oraz dodatkowo jak koledzy wspomnieli uszczelki przeciwpyłkowej w siłowniku sprzęgła w dl 1000 dlatego mam prosbę o podanie sprawdzonego dostawcy tych uszczelnień. Jestem z Leszna w Wlkp. Jeszcze jedno pytanie czy po wymianie uszczelnienia DOT 4 ma dłużej swój kolor czy momentalnie czernieje. pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 21:26, 21 Lis 2010
Basmanek
Motocyklista

 
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa, Jelonki





z uszczelniaczami nie ma sensu kombinować, tylko oryginał. Cena jest około 24zł za uszczelniacz tłoczka. A płyn zmienia kolor róznie Wink w zaleznosci od producenta.
Uszczelka przeciw zabrudzeniowa jest jak najbardziej wskazana (23166-02F20) - Cover.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Basmanek dnia Pon 12:24, 22 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 21:39, 21 Lis 2010
Kriszo
A2

 
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bronikowo/Krzemieniewo k. Leszna





Bardzo precyzyjnie opisałes sposób naprawy uszczelnienia dla mnie jasne jak słońce choć czytając http://www.vstromclub.fora.pl/motocykle-dl,32/tulejki-dystansowe-tylnej-zebatki,379.html rozumiem że montował na pełnym wyciśnieciu tłoczka i pełnym zbiorniczku płunu.Mam prosbę podaj mi kontakt do dystrybutora uszczelnienia tłoczka i przeciw pyłkowego


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kriszo dnia Nie 21:42, 21 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 12:27, 22 Lis 2010
Basmanek
Motocyklista

 
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa, Jelonki





Każde ASO suzuki, salon etc. poszukaj gdzie Ci najwygodniej, albo gdzie wysyłają. W ASO Jaskłowski moga wysłać.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 18:34, 22 Lis 2010
lasooch
Motonita

 
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków





W ASO Jaskłowski chcą za tą uszczelkę 46zł, podczas gdy w Poland Position 28zł. Omijać tych zdzierców szerokim łukiem!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 22:06, 22 Lis 2010
Kriszo
A2

 
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bronikowo/Krzemieniewo k. Leszna





Kolego masz na myśli salon w Piasecznie na ul.Puławskiej 34?
Jeżeli nie to p[odaj linka lub tel


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 0:19, 23 Lis 2010
lasooch
Motonita

 
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków





Tak, w Piasecznie na Puławskiej lub np. Free&Fun w Sękocinie, również mają te uszczelki w normalnej cenie Smile
Szkoda, że rozmiar tego uszczelniacza jest nietypowy, gdyby był zgodny z normą, to w pierwszej lepszej hurtowni gumowej można by go kupić za 1,50zł Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 11:46, 04 Sty 2011
Fredi
Motocyklista

 
Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Zabrałem się za czyszczenie no i muszę wymienić uszczelkę. Nie wiem czy o tej samej piszemy ale w siłowniku są dwie uszczelki - jedna nasadzona na tłoczek i druga zewnętrzna

"Do naprawy potrzebna będzie nowa uszczelka na tłoczek, ok. 26 zł, kod 23163-06B00 (ta sama jest w GSX1300R i SV1000)." - to rozumiem jest ta na tłoczku (zdjęcie poniżej)



A ta druga uszczelka, znajduje się miedzy siłownikiem a silnikiem i ma kształt grzybka. Ta uszczelka wchodzi do tłoczka - to jest uszczelka przeciwpyłowa?

Ja muszę (lub nie) wymienić tą właśnie uszczelkę w kształcie grzybka bo jest pęknięta

Szkoda że ten tutorial jest bez fotek bo pisząc nie wiadomo o co dokładnie chodzi

A tu schemat siłownika. Nie ma na nim tej drugiej uszczelki o której pisałem. U mnie ta uszczelka jest między tłoczkiem (7) a wałkiem popychającym (6)



Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 12:57, 04 Sty 2011
Basmanek
Motocyklista

 
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa, Jelonki





Na tłoczku siłownika jest uszczelniacz zasadniczy (zaznaczony przez Ciebie strzałką) i tak jak napisane, pasuje do innych moto. Podobnie jest z rzeczonym "grzybkiem" i ma on własnie funkcje zabezpieczającą przed zabrudzeniem układu (niestety w wielu motocyklach nie wystepuje on standardowo- tak jak widać na schemacie i stąd nastepuje przedwczesne zużycie układu). Tak wiec jesli sprzegło nie cieknie to wymieniasz ten grzybek, ktory Ci pekł i pozamiatane.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 13:23, 04 Sty 2011
Fredi
Motocyklista

 
Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Czyli rozumiem że szukać "Uszczelka przeciw zabrudzeniowa jest jak najbardziej wskazana (23166-02F20) - Cover."

Pytanie gdzie? W jakiś autoryzowanych serwisach? Nie znalazłem nigdzie tych części jako elementów eksploatacyjnych (np w Larssonie nie ma)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 13:32, 04 Sty 2011
Basmanek
Motocyklista

 
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa, Jelonki





ASO, numer masz podany


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 23:41, 04 Sty 2011
Konio
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 24 Lis 2010
Posty: 1420
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Londyn





Normalnie jak bede odbierał swój z salonu to im na własnych oczach każę to zamontować !!!


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Konio dnia Wto 23:42, 04 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 4:14, 05 Sty 2011
skalar
Motocyklista

 
Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 260
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





N to Twoje żyzcenie może wywołac popłoch w serwisie... Twisted Evil Dl 650 ma sprzęglo na lince a nie hydrauliczne więc go wogóle ten temat nie dotyczy Razz
P.S. Tak wiem wredny jestem Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 7:40, 05 Sty 2011
Konio
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 24 Lis 2010
Posty: 1420
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Londyn





a miało być tak fajnie....

a tu zonk!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
w temacie sprzęgła....
PostWysłany: Pon 9:56, 28 Mar 2011
Świder
A1

 
Dołączył: 23 Mar 2011
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wschowa





Witam
jako że jestem "świeży i zielony" zarówno jako posiadacz Vstroma jak i tu na Forum niejeden z bardziej doświadczonych kolegów pewnie się lekko lub bardziej uśmiechnie ale od czegoś trzeba zacząć....
zabieram się właśnie za regenerację uszczelki przy pompce sprzęgła...u mnie akurat uszczelka osłaniająca była ale jakoś nie zdała egzaminu.Moto kupiłem w lipcu zeszłego roku i na jesień wymieniłem olej, filtry i płyn w sprzęgle. Po pierwszej wiosennej przejażdżce w garażu znalazłem plamę płynu a zbiorniczek był pusty.Zdemontowałem pompkę (a że nie mam podnóżka centralnego) "wyjechał" mi olej(około100-150ml)...po zapachu to przekładniowy.Teraz moje pytanie.czy mogę dolać (nie wiem jaki tam był)czy wymienić całkiem - jeśli tak to ile i jaki najlepszy. Będę wdzięczny za info.
pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 10:14, 28 Mar 2011
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2364
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Zapraszam do przywitalni, napisz tam coś o sobie.
Taki zwyczaj Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 18:10, 03 Kwi 2011
Floydoo
Motonita

 
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000





popelnilem takie male cos, moze sie tu przyda Very HappyVery Happy

http://www.youtube.com/watch?v=fmG7VlupDzk


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Dobry patent
PostWysłany: Pon 12:37, 04 Kwi 2011
Świder
A1

 
Dołączył: 23 Mar 2011
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wschowa





Jak w temacie. ..bardzo dobry patent.tym bardziej że czeka mnie wymiana łańcucha. Idea
pozdrawiam i dzięki za nowinkę...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 15:02, 05 Kwi 2011
Basmanek
Motocyklista

 
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa, Jelonki





@ Floydoo Jakiej długości i średnicy jest ta rurka?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 19:33, 05 Kwi 2011
Coliniak
Motonita

 
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: in the middle of nowhere





Basmanek napisał:
@ Floydoo Jakiej długości i średnicy jest ta rurka?


popychacz jest chyba 6tka wiec rurka musi miec ze 7 minimum w srodku i tyle, mysle, ze moze byc rownie dobrze z PCV


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 19:45, 05 Kwi 2011
Basmanek
Motocyklista

 
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa, Jelonki





a długość? Idąc na parking chce byc przygotowany w 100% Wink Chyba zrobie to z długopisu Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:20, 05 Kwi 2011
Floydoo
Motonita

 
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000





dlugopis, to raczej bedzie kicha, bo moze ci uszkodzic uszczelniacz, lepiej jest gdy jest to rurak wiekszej srednicy.
Moja to miedziana rurka o srednicy 10mm i dlugodci ok 35 - 36mm zalozylem na probe do nastepnego czyszczenia.
Lepiej jednak bedzie zalozyc rurke z tworzywa o wiekszej srednicy, by opierala sie na brzegach uszczelniacza, moze byc nawet sztywna guma, cos co bedzie lepiej przylegalo i nie odbijalo sie na uszczelniaczu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 6:28, 15 Kwi 2011
zlociutki
A2

 
Dołączył: 28 Wrz 2008
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kielce





ja zrobiłem to samo tyle że z wężyka od paliwa, niestety nie mierzyłem długości skracałem wężyk metodą prób i błędu do momentu braku nacisku na plastikowa osłonę zębatki, Dodatkowo mam nowy tłoczek z aluminium utwardzanego z dodatkowym oringiem od strony zębatki. Jeśli patent będzie skuteczny porobię fotki i opisze......


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 9:43, 05 Maj 2011
tmk30
A1

 
Dołączył: 08 Paź 2010
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław okolice





A ja panowie mam problem tego typu.Mianowicie od pewnego czasu puszcza mi płyn spod dekla zbiorniczka.Jak go uszczelniłem to zaczęło puszczać dołem przy siłowniku.Jakby za duże ciśnienie robiło.Czy to też będzie wina zabrudzenia i wystarczy uszczelniacze wymienić ????Muszę dolewać płynu raz na jakieś 300km


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 13:39, 05 Maj 2011
lasooch
Motonita

 
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków





Jak w ogóle musisz dolewać płyn, to widocznie cieknie Ci wysprzęglik -> uszczelka do wymiany. W założeniach układ powinien być szczelny, więc płynu nie powinno ubywać.
Natomiast jeśli płyn wylatuje ze zbiorniczka wyrównawczego, to może po prostu zbyt wiele lejesz?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 14:15, 05 Maj 2011
tmk30
A1

 
Dołączył: 08 Paź 2010
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław okolice





zdaje mi się że tworzy się za duże ciśnienie.Dla próby zakleiłem silikonem z góry zbiorniczek to zaczęło siłownika z dołu dawać


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 7:07, 14 Maj 2011
tmk30
A1

 
Dołączył: 08 Paź 2010
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław okolice





Panowie potrzebny uszczelniacz tłoczka jak najszybciej.We Wrocławiu trzeba czekać koło tygodnia aż dostaną mnie juz nosi.Może u Was mają na miejscu.Jakby co to dajcie jakiś namiar


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 13:39, 14 Maj 2011
lasooch
Motonita

 
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków





ASO suzuki w Piasecznie i Free&Fun w Sękocinie powinny mieć od ręki. Niedawno słyszałem też, że te uszczelki pojawiły się w larssonie. Jak potrzebujesz doraźnie naprawić, to na tłoczek pod uszczelką nawiń kilka zwojów taśmy teflonowej do uszczelniania hydrauliki czy chociażby pasek izolacji. Ja tak kiedyś reanimowałem izolacją pompę hamulcową w trasie, spokojnie dojechałem do domu Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 14:11, 16 Maj 2011
tmk30
A1

 
Dołączył: 08 Paź 2010
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław okolice





Zamówione w ASO suzuki w Piasecznie.Za parę dni powino być u mnie.Mam tylko nadzieje że uszczelniacz pomoze bo pompevzka jest juz lekko wytarta ale papier wodny działa cuda.dzięki lasooch za pomoc.pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 7:54, 21 Lip 2011
tomano
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 478
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: zza biurka





A ja mam pytanie Smile

Czy mogę wsadzić do DL1000 siłownik sprzęgła od SV1000?

Czy ktoś już to robił?

Czy to na 100% pasuje?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 8:23, 21 Lip 2011
ElViajero
Motocyklista

 
Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Według katalogu numery części są te same więc powinien pasować.
nr: 23160-06G02


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 13:16, 21 Lip 2011
Coliniak
Motonita

 
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: in the middle of nowhere





zamowilem dzis uszczelke 23163-06B00 w serwisie w Toruniu..k. koszt 30PLNow i wysylaja jak nie mozna odebrac osobiscie..... wilmat.pl jakby ktos szukal kontaktu


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 14:42, 21 Lip 2011
lasooch
Motonita

 
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków





tomano napisał:
A ja mam pytanie Smile

Czy mogę wsadzić do DL1000 siłownik sprzęgła od SV1000?

Czy ktoś już to robił?

Czy to na 100% pasuje?


Pasuje zamiennie od DL1000/TL1000/SV1000 Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 23:07, 05 Paź 2011
rodman
A

 
Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa / Kutno





Zauważyłem że mój DL zaczął się pocić w okolicy siłownika sprzęgła.
Najprawdopodobniej niedługo będzie mnie czekała wymiana uszczelki tłoczka siłownika.
Rozumiem ze numery którymi mogę się posłużyć przy zamówieniu to:
uszczelka tłoczka 23163-06B00
grzybek ochronny to 23166-02F20 ?

czy mógłby ktoś z Was dopisac jeszcze do tego mini manuala w jaki sposób to wszystko poźniej złożyć do kupy. Tzn. w jaki sposób, przy jaim ustawieniu tloczka,klamki instalować siłownik do obudowy silnika. Nie chciałbym się tak załatwić jak Gość z postu
http://www.vstromclub.fora.pl/motocykle-dl,32/tulejki-dystansowe-tylnej-zebatki,379.html


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 1:24, 06 Paź 2011
marlon777
Motonita

 
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kostrzyna /WWA





No cóż nie ma co tu za wiele pisać.

Nasmarowany (dot-4) tłok wciskasz ile się da do pompy, nakładasz grzybek i skręcasz dwoma śrubami. Przy czym jedna idzie przez tulejkę dystansową i trzeba sobie dobrze ją ustawić.
Napuszczasz płyn do zbiorniczka i zaczynasz mozolne odpowietrzanie mechanizmu.
Montaż + odpowietrzanie to około 10 minut Very Happy
Na trasie już 2 razy wymieniałem uszczelnienie z powodu mocno wytartej pompy i cały proces zamykam w około 30 - 40 minutach.

Dźwigni sprzęgłą nie ruszałem przy całej operacji. No dopiero przy odpowietrzaniu.
Banał - spróbuj a sam przekonasz się Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 10:31, 04 Lip 2012
Marek445
A2

 
Dołączył: 17 Kwi 2012
Posty: 94
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Szadek





Witam, czy ten zestaw naprawczy siłownika będzie pasował do naszych Dl-i 1000?

http://allegro.pl/ir-zestaw-naprawczy-silownika-sprzegla-gsx-1200-i2456113386.html

Z góry dzięki za odp.
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Marek445 dnia Śro 10:32, 04 Lip 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 14:12, 04 Lip 2012
Floydoo
Motonita

 
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000





niesprawdzalem po nomerach ale raczje nie, moze uda sie wcisnac uszczelniacz tloczka, ale oslona cylinderka jest calkiem inna Idea


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 9:13, 05 Lip 2012
Marek445
A2

 
Dołączył: 17 Kwi 2012
Posty: 94
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Szadek





Koledzy gdzie mogę kupić tą uszczelkę na tłoczek i ewentualnie tą przeciwpyłkową na cylinderek?
Szykuje mi się wyjazd i chce wziąć zapasową, bo cylinderek już raz polerowałem, ale uszczelkę mam starą. Narazie nic nie cieknie jest wszystko ok nawet kropelka się nie uroni, tylko przeważnie jest tak że w najmniej nieoczekiwanym momencie coś złego się dzieje.

Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Sprzęgło DL1000 siłownik profilaktyka / naprawa, przeczytaj!
Forum VStromClub Strona Główna -> WARSZTAT
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 2  
Idź do strony 1, 2  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin