Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Tylne koło - łożyska
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Nie 1:34, 03 Lut 2019    Temat postu:

Barmaran napisał:
Mam 650 tkę z 2014 r i z przebiegiem 34000 km kiedy należy wymienić łożyska?Żadnych niepokojących objawów nie zauważyłem.


Jak będą miały luzy/huczały/nie obracały się bez oporów


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Barmaran
Motocyklista



Dołączył: 18 Sty 2017
Posty: 268
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Sandomierz

PostWysłany: Nie 11:08, 03 Lut 2019    Temat postu:

W tym sezonie wybieram się na Bałkany i zastanawiam się czy nie wymienić profilaktycznie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Nie 12:17, 03 Lut 2019    Temat postu:

Spradzić czy są dobre. Jeżeli tak nie ma sensu...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
LukaszReda
Motocyklista



Dołączył: 12 Maj 2018
Posty: 255
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Reda

PostWysłany: Nie 14:40, 03 Lut 2019    Temat postu:

Barmaran napisał:
W tym sezonie wybieram się na Bałkany i zastanawiam się czy nie wymienić profilaktycznie

Na Twoim miejscu nie zastanawiałbym się, to przecież szybka łatwa i tania sprawa, która da Tobie pewność i spokój na wyprawie.

roadrunner napisał:
Spradzić czy są dobre. Jeżeli tak nie ma sensu...

Może i masz racje, moje subiektywne zdanie jest takie, iż warto wydać te 60zł (tyle kosztowały mnie japońskie łożyska KOYO +40zł na zabieraku) dla pewności i spokoju ducha Wink.
Nigdy nie wiadomo przy takim przebiegu kiedy je "szlag trafi", może przejedzie jeszcze drugie tyle, albo posypią się za 1000-3000km.

Czasu jeszcze dużo, więc sam zdecyduj czy warto poświęcić chwilę na wymianę...

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez LukaszReda dnia Nie 14:43, 03 Lut 2019, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pyra
Motocyklista



Dołączył: 20 Sie 2017
Posty: 258
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Nie 16:07, 03 Lut 2019    Temat postu:

I co jeszcze ? Nie dajmy się zwariować , choćbyś wymienił pół motocykla, nawalić może 2 połówka. Lepiej wykupić droższy asisstans i zrobić uczciwy przegląd w uznanym serwisie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Barmaran
Motocyklista



Dołączył: 18 Sty 2017
Posty: 268
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Sandomierz

PostWysłany: Nie 18:32, 03 Lut 2019    Temat postu:

No to mam o czym myśleć.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zolw_Danziger
Maniak motocyklowy



Dołączył: 03 Lut 2015
Posty: 1346
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Nie 19:06, 03 Lut 2019    Temat postu:

pyra napisał:
Lepiej wykupić droższy asisstans i zrobić uczciwy przegląd w uznanym serwisie.

No Pyra uśmiałem się na bieżąco, hihihi Laughing
Nie ma czegoś takiego jak uczciwy przegląd, albo mały albo duży przegląd, to po primo!
A po due co się kryje pod stwierdzeniem "uznany serwis"??!
Bo ja to mogę sobie wierzyć i swym umiejętnościom! Nie chce się rozpisywać o tzw "super warsztatach" z first hand, baboli i nie chciejstwa jest tam aż nadto... Ale jak kto woli!
W/g mnie masz to zrobić to zrób to sam i dobrze!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pyra
Motocyklista



Dołączył: 20 Sie 2017
Posty: 258
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Nie 20:05, 03 Lut 2019    Temat postu:

Jak umiesz - robisz sam. Ja wybieram kumpla w garażu, mam dla niego uznanie.
Byłem też w ASO, po gwarancję.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez pyra dnia Nie 20:09, 03 Lut 2019, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Nie 21:24, 03 Lut 2019    Temat postu:

LukaszReda napisał:

Może i masz racje, moje subiektywne zdanie jest takie, iż warto wydać te 60zł (tyle kosztowały mnie japońskie łożyska KOYO +40zł na zabieraku) dla pewności i spokoju ducha Wink.
Nigdy nie wiadomo przy takim przebiegu kiedy je "szlag trafi", może przejedzie jeszcze drugie tyle, albo posypią się za 1000-3000km.


Idąc tym tropem można co chwila coś wymieniać profilaktycznie bo ma już jakiś przebieg i może się zepsuć.

Jak ktoś przyjeżdża do mnie i chce żeby wymienić np klocki których jest jeszcze połowa albo opony które przejadą jeszcze cały sezon to oczywiście wymieniam ale informuję go że jest to działanie pozbawione sensu i nieuzasadnione zwłaszcza ekonomicznie.

Są kwestie którymi można się zając profilaktycznie jak świece które mają już jakiś przebieg, zawory, zwłaszcza jak nie wiadomo kiedy była ostatnia inspekcja, płyn hamulcowy, układ zasilania itp
Ale łożyska jeżeli ich stan nie budzi zastrzeżeń, filtr powietrza który jest jeszcze czysty itd można sobie darować. Zwłaszcza że łożyska nie rozpadają się nagle tylko ich zużycie postępuje i w pewnym momencie zaczyna być je słychać.

Zolw_Danziger napisał:

No Pyra uśmiałem się na bieżąco, hihihi Laughing
Nie ma czegoś takiego jak uczciwy przegląd, albo mały albo duży przegląd, to po primo!
A po due co się kryje pod stwierdzeniem "uznany serwis"??!
Bo ja to mogę sobie wierzyć i swym umiejętnościom! Nie chce się rozpisywać o tzw "super warsztatach" z first hand, baboli i nie chciejstwa jest tam aż nadto... Ale jak kto woli!
W/g mnie masz to zrobić to zrób to sam i dobrze!


Po primo, nie każdy ma umiejętności żeby grzebać samemu a nawet jak mu się wydaje że ma to może narobić więcej szkód niż pożytku. W tej sytuacji mówienie mu że każdy serwis jest do dupy i na pewno go orżnie jest co najmniej nieodpowiedzialne
Po secondo nawet jeżeli masz jako takie obycie to nie zrobisz wszystkiego przy swoim sprzęcie bez odpowiednich narzędzi, specjalistycznej wiedzy i praktyki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zolw_Danziger
Maniak motocyklowy



Dołączył: 03 Lut 2015
Posty: 1346
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pon 10:14, 04 Lut 2019    Temat postu:

Ok! Zgadza się, ale z wiekiem nabywa się doświadczeń i również specjalistycznych narzędzi. I tym tropem staram się podążać...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
LukaszReda
Motocyklista



Dołączył: 12 Maj 2018
Posty: 255
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Reda

PostWysłany: Pon 13:01, 04 Lut 2019    Temat postu:

roadrunner napisał:

Idąc tym tropem można co chwila coś wymieniać profilaktycznie bo ma już jakiś przebieg i może się zepsuć.

Jak ktoś przyjeżdża do mnie i chce żeby wymienić np klocki których jest jeszcze połowa albo opony które przejadą jeszcze cały sezon to oczywiście wymieniam ale informuję go że jest to działanie pozbawione sensu i nieuzasadnione zwłaszcza ekonomicznie.

Są kwestie którymi można się zając profilaktycznie jak świece które mają już jakiś przebieg, zawory, zwłaszcza jak nie wiadomo kiedy była ostatnia inspekcja, płyn hamulcowy, układ zasilania itp
Ale łożyska jeżeli ich stan nie budzi zastrzeżeń, filtr powietrza który jest jeszcze czysty itd można sobie darować. Zwłaszcza że łożyska nie rozpadają się nagle tylko ich zużycie postępuje i w pewnym momencie zaczyna być je słychać.


Oczywiście przyznaję rację, nie chcę się tutaj wymądrzać gdyż nie mam na tyle doświadczenia w naprawach, dlaczego tak koledze poradziłem? Tuż przed jesiennym złotem padło mi łożysko na zabieraku, na szczęście zdążyłem je wymienić, ale stracha miałem strasznego co z pozostałymi łożyskami, więc zabrałem się za sprawdzanie. Wszystkie łożyska po kręceniu paluchem jak nowe, zero jakiegokolwiek chrobolenia, luzów itp. Nie było nic niepokojącego podczas jazdy, cisza. Pojechałem więc na zlot (ok 700km), gdy wróciłem do domu łącznie przejechałem ponad 1700km, do końca sezonu nakrecilem jeszcze troszkę gdyż ok 600km. Pod koniec sezonu postanowiłem profilaktycznie wymienić łożyska, przód był już w opłakanym stanie, luzy i zgrzyt, ciekawe ile bym jeszcze przejechał? Nie wiem ile km kolega przejedzie, pewnie ponad 4000, z mojego doświadczenia, lepiej wymienić profilaktycznie, a klocki hamulcowe bym nie porównywał gdyż je po prostu widać i % ich zużycia. Chyba że pojedziesz do jakiegoś warsztatu i dadzą Tobie pisemną gwarancję że na pewno łożyska wytrzymają np. 6500km? 😜😜😜 Masz rację że łożyska nie rozpadną się odrazu, ale na takiej wyprawie troszkę ich nakręci. Reasumując każdy sam musi zdecydować czy wymieniać czy czekać aż je usłyszy na trasie, gdzieś 1500km od domu. Ja być może przeinwestowałem w mój motocykl te 60zł, za to teraz mam pewność przez następne 3sezony.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez LukaszReda dnia Pon 13:05, 04 Lut 2019, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Strona 3 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin