VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT -> Tylne koło - łożyska Idź do strony Poprzedni  1, 2
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: Nie 13:48, 03 Mar 2013
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





lasooch napisał:
Szkoda na to kasy. Z USA to jest kartonik, a w środku siedzą łożyska chińskiej firmy, serio. Kup sobie porządne łożyska w sklepie z łożyskami. Np. FAG, SKF, Nachi, Koyo, NSK. Zapłacisz mniej, a jakość będzie lepsza Wink Przykładowo www.stozek.pl i tam szukaj już po wymiarach lub po symbolu Smile Szukaj z podwójnym gumowym uszczelnieniem, typ 2RS. Wtedy jakość oryginalnych uszczelniaczy koła ma mniejsze znaczenie Wink Z resztą uszczelniacze jak będą w słabej kondycji, to też możesz wymienić, znowu, kupując w sklepie z uszczelnieniami technicznymi Razz


Święta prawda! Ja mogę polecić jeszcze tą: http://www.kranc.com.pl/5201.html
i tą: http://www.prema.com.pl/ firmę.
Poza tym za bardzo dobrej jakości renomowanej firmy łożyska i uszczelniacze, zapłacisz w sumie mniej niż za ten zestaw...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Nie 13:49, 03 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 14:05, 03 Mar 2013
sladek
Motocyklista

 
Dołączył: 13 Mar 2012
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Panowie, jak ja szukałem uszczelniacza to jego wymiar był taki nietypowy że NIKT nie był w stanie mi go dobrać. Wszystkie znajomości starego warsztatowca samochodowego rozbijały się o ten wymiar i zawsze wychodziło że tylko oryginał.
Jest coś czego nie wiem ?

Chodzi o małego K7.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 14:25, 03 Mar 2013
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Owszem, chodzi o uszczelniacz od strony zębatki. Można kupić uszczelniacz milimetr większy powszechnie dostępny i odrobinę skrócić sprężynkę. Można też kupić uszczelniacz milimetr mniejszy, zpolerować współpracującą tuleję i wcisnąć trochę na siłę.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 16:03, 03 Mar 2013
sladek
Motocyklista

 
Dołączył: 13 Mar 2012
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





A jak trwałość takiego rozwiązania ? ktoś już polatał na tym 10k+ ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 16:21, 03 Mar 2013
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Jak najbardziej... Mycie myjką, wymiana opon, napędu i gum zabieraka w miedzyczasie czyli kilkukrotne zdejmowanie koła... Na razie 17kkm i wszystko w najlepszym porządku.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 22:20, 03 Mar 2013
lasooch
Motonita

 
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków





Można też udać się do tokarza, pokazać tulejkę dystansową koła (na której pracuje uszczelniacz) i poprosić, żeby stoczył np. 1mm ze średnicy albo dorobił taką samą, tylko o 1mm większą. Nawet z taką usługą pewnie nadal będzie taniej, bo zamiast kupować "motocyklowy" simmering za chorą kasę, kupisz zwykły za 2zł Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 1:47, 04 Mar 2013
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





lasooch, tuleja w miejscu współpracującym z uszczelniaczem często i tak jest odchudzona, więc wystarczy ją przeszlifować papierem ściernym, spolerować i już powinna normalnie wchodzić w uszczelniacz milimetr mniejszy...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 20:56, 04 Mar 2013
tomekuza
A

 
Dołączył: 26 Wrz 2012
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: B-Z





Mata racje co do tych balls. Opinie nieciekawe, zamówiłem Japan jutro ma być. A co do pozostałych dwóch to zdjąłem osłony. Stan idealny zero luzów, smaru prawie pełno, łożyska to nsk japan, smar jakiś taki biały???? I teraz pytanie zostawić jak jest czy dowalić smaru na fulllllll. Jeśli jak to jakiego? Wyciągał ich nie będę bo, są OK, nie chce mi się, na czwartek musze mieć maszynę na chodzie, nie mam ściągacza itd. itd każdy powód dobry;))))).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 0:52, 05 Mar 2013
OptimisticSailor
A2

 
Dołączył: 17 Lut 2013
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdańsk





Według źródeł od mechanicznego guru "idealna ilośc smaru w łożyskach to od 2/3 do 3/4 "pojemności" mechanizmu "
Kierując się ta zasadą zalałem łożyska tylne w małym viadrze i przelatałem na nich koło 22kkm co dalej z nimi nie wiem, ale żadnych dziwnych objawów nie było. Smar jaki miałem to w takich małych woreczkach, prawdopodobnie coś z grafitem ( kolor połyskujący czarny) W sklepie powiedziałem, że ma być do łożysk koła. Ale stare poczciwe ŁT 43 też na 100% da radę ( przy dobrych uszczelniaczach) Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 8:13, 06 Mar 2013
tomekuza
A

 
Dołączył: 26 Wrz 2012
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: B-Z





W nowych KOYO smaru jak na lekarstwo Sad . Więcej w tych co zostają w kole czyli NSK.
https://plus.google.com/photos/112501164483624485615/albums/5852108592875319745?authkey=CJmEo7nJt8HmHQ


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 12:49, 06 Mar 2013
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Te łożyska powinny być obustronnie kryte...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 14:03, 06 Mar 2013
tomekuza
A

 
Dołączył: 26 Wrz 2012
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: B-Z





No i są ale wydłubałem ścianki żeby sprawdzić żetelność producentów. Nie wyglada to ciekawie trza bedzie smaru własnoręcznie dołożyć.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 15:58, 08 Lis 2013
Marek445
A2

 
Dołączył: 17 Kwi 2012
Posty: 94
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Szadek





Witam.
Mam takie pytanie, czy mogę założyć łożysko do zębatki (zabieraka) bez luzu promieniowego z oznaczeniem 62/32 2rs ?
Czy musi być z tym luzem promieniowym oznaczone 62/32 2rs c3 ?
Dzwoniłem do hurtowni z łożyskami i powiedzieli mi że nie jest konieczne zastosowanie w tym miejscu łożyska z luzem promieniowym C3.
Co wy o tym sądzicie?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 17:58, 03 Kwi 2014
ps.pablo
A2

 
Dołączył: 12 Cze 2013
Posty: 94
Przeczytał: 36 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Krapkowice





Trochę odnowie. Mam małego dl-a najechane ponad 25 tys. Rozumiem, że łożyska mogą się skończyć po tylu km, ale mam pytanie czy przy wymianie napędu można coś spieprzyć??? Ponieważ właśnie po takiej wymianie zrobiłem 70km i nagle zaczęło coś stukać przy obrocie w piaście tylnego koła. Dźwięk metaliczny tak jakby ktoś młotkiem po feldze napierał. Bo nie wiem czy mechanika zjechać... czy po prostu tak je rozwaliło.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 18:54, 03 Kwi 2014
nieprosty
Motonita

 
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 687
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2





Po tylu kilometrach raczej nie powinny paść chyba, że ktoś bawił się w łódź podwodną. Wink

Spieprzyć można wszystko. Gdzieś w sieci widziałem zdjęcie założonego zacisku tak, że oba klocki były po tej samej stronie tarczy. Wink

Jak sam nie umiesz ustalić skąd to dochodzi to udaj się do mechanika.
Z opisu typu: coś stuka nikt Ci na odległość nie pomorze.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 13:10, 16 Lip 2014
mirek_smok
A1

 
Dołączył: 04 Lip 2014
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz





Mam wrażenie ze przednie łożysko zaczyna huczeć szukałem po symbolu 6204 2RD QE6 http://www.stozek.pl/sklep.php?kod=6204+2RD+QE6+&srwew=&srzew=&szerokosc=&f=szukaj
i nie ma co robie żle ? Moto to dl 1000 k6


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 18:28, 12 Wrz 2014
KANGUR
Motonita

 
Dołączył: 12 Kwi 2013
Posty: 553
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: ŁÓDŹ





Jestem w ciężkim szoku . Podczas wymiany łożysk w tylnym kole ( 36 tys km i łożyska szrot ) stwierdziłem ,że łożyska są tylko zamknięte z jednej strony!!! Nie wiem czy to już fabryka schodzi na psy czy poprzedni użytkownik był niespełna rozumu . Łożyska były zardzewiałe , blokowały się i huczały- ogólna tragedia której gdyby nie wymiana opon to pewnie bym nie zauważył bo poprzednie opony Michellin Anakee II tak szumiały ,że tylko ich pracę było słychać . Po wymianie na nowe plus założenie Michellin Pilot Road 4 Trail po prostu poezja ciszy i komfortu jazdy .


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 19:04, 12 Wrz 2014
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 939
Przeczytał: 47 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





KANGUR napisał:
Jestem w ciężkim szoku . Podczas wymiany łożysk w tylnym kole ( 36 tys km i łożyska szrot ) stwierdziłem ,że łożyska są tylko zamknięte z jednej strony!!!


W jakimś poście mnie się obiło o oczy, że oryginały tak mają. Ale nie jestem tego pewien i nie pamiętam gdzie to mogło być Wink , za to jestem niemal pewien, że u mnie w motocyklu takie właśnie były oryginały...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 20:12, 14 Wrz 2014
tomekuza
A

 
Dołączył: 26 Wrz 2012
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: B-Z





Zgadza się, ja też myślałem że poprzednik spie...ł. I to dokładnie przy 36tys. A on na to że w życiu tam nie zaglądał. Może to taki "chłit marketingowy", żeby było co na przeglądach wymieniać. I tak jak KANGUR napisał "Łożyska były zardzewiałe , blokowały się i huczały- ogólna tragedia której gdyby nie wymiana opon to pewnie bym nie zauważył"


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 0:45, 26 Lut 2015
Kamil.Olkusz
Motonita

 
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 1032
Przeczytał: 115 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olkusz





A jaki jest wymiar uszczelniacza w przednim kole? Mam na myśli V-Stroma 650. Bo wiadomo ze łożysko jest mniejsze niż w dużym, a nigdzie nie mogę znaleźć jego wymiaru...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 9:21, 26 Lut 2015
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 939
Przeczytał: 47 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





Kamil.Olkusz napisał:
A jaki jest wymiar uszczelniacza w przednim kole? Mam na myśli V-Stroma 650. Bo wiadomo ze łożysko jest mniejsze niż w dużym, a nigdzie nie mogę znaleźć jego wymiaru...


http://www.vstromclub.fora.pl/patenty-i-usprawnienia,28/wymiana-lozysk-w-kolach-klockow-i-plynu-hamulcowego,7728.html Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 10:15, 26 Lut 2015
Kamil.Olkusz
Motonita

 
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 1032
Przeczytał: 115 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olkusz





Z tego co wyczytałem to chyba 22X40X7. Kupię, sprawdzę Very Happy A jeszcze jedno, zamiast wybijać łożyska, można użyć ściągacza do łożysk, coś takiego: http://allegro.pl/sciagacz-do-lozysk-wewnetrznych-12-38mm-geko-i4841097114.html ??


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kamil.Olkusz dnia Czw 10:18, 26 Lut 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 11:22, 26 Lut 2015
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 939
Przeczytał: 47 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





Kamil.Olkusz napisał:
Z tego co wyczytałem to chyba 22X40X7.


Tak piszą...Wink
jawa napisał:
Kupiłem komplet na przód, czyli 2 łożyska 6203 2RS C3 firmy SKF oraz uszczelkę 22X40X7.


Kamil.Olkusz napisał:
zamiast wybijać łożyska, można użyć ściągacza do łożysk, coś takiego: http://allegro.pl/sciagacz-do-lozysk-wewnetrznych-12-38mm-geko-i4841097114.html ??


Tylko pod warunkiem, że 50pln wala ci się po kieszeni bez celu Razz .
A tak na poważnie, to nie jest to zły pomysł, bo poprawi komfort pracy Smile . Ale wybijanie nie jest nie wiadomo jak prymitywną metodą. A młotek i tak będzie ci potrzebny przy instalacji nowych łożysk Razz . Osobiście pozostałbym prze metodzie z epoki kamienia łupanego Cool .


Post został pochwalony 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 22:43, 13 Mar 2015
Creed
Motonita

 
Dołączył: 22 Paź 2012
Posty: 552
Przeczytał: 26 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Przemyśl





Panowie to jak to jest z tym przednim uszczelniaczem widzę ze stosowany jest 22x40x7 a ja dzisiaj ściągnąłem u siebie i mam 24x40x7??
stosował ktoś ten uszczelniacz przy zmianie 24x40x7?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Creed dnia Pią 22:50, 13 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 3:51, 14 Mar 2015
Kamil.Olkusz
Motonita

 
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 1032
Przeczytał: 115 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olkusz





Creed napisał:
Panowie to jak to jest z tym przednim uszczelniaczem widzę ze stosowany jest 22x40x7 a ja dzisiaj ściągnąłem u siebie i mam 24x40x7??
stosował ktoś ten uszczelniacz przy zmianie 24x40x7?


Ja ostatnio wymienialem i był 22x40x7. DL650 K9


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 10:11, 14 Mar 2015
Creed
Motonita

 
Dołączył: 22 Paź 2012
Posty: 552
Przeczytał: 26 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Przemyśl





Kamil a ten uszczelniacz był ze sprężynką ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 16:08, 26 Mar 2015
Kamil.Olkusz
Motonita

 
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 1032
Przeczytał: 115 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olkusz





Creed napisał:
Kamil a ten uszczelniacz był ze sprężynką ?


Tak, ze sprężynką. Jeżeli motocykl jest z ABS to faktycznie prawidłowy uszczelniacz przedniego koła to 24x40x7. Zasugerowałem się forum i zły założyłem... Wczoraj musiałem ponownie ściągać koło Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 16:14, 31 Mar 2015
Creed
Motonita

 
Dołączył: 22 Paź 2012
Posty: 552
Przeczytał: 26 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Przemyśl





Kamil twardo musiałeś wpychać ten uszczelniacz WinkWinkWink

To może napisze coś o samych uszczelniaczach:

Suzuki dl 650 rok 2008 z ABS

Oryginalny uszczelniacz przedniego koła prawa strona 24x40x7 z sprężynką dociskającą jednowargowy
Uszczelnieniem lewej strony przedniego koła jest sam mechanizm prędkościomierza
Oryginalny uszczelniacz tylnego koła prawa strona 28x47x7 bez sprężynki dociskającej dwuwargowy
Oryginalny uszczelniacz tył lewa strona (zabierak-zębatka) 39x65x7 bez sprężynki
dociskającej dwuwargowy

Kupiłem (dobrałem):tu-http://www.stozek.pl/katalogp,23,44.html

Uszczelniacz przedniego koła prawa strona 24x40x7 z sprężynką dociskową dwuwargowy
Uszczelniacz tylnego koła prawa strona 28x47x7 z sprężynką dociskową dwuwargowy
Uszczelniacz tył lewa strona (zabierak - zębatka) 38x65x8 z sprężynką dociskową dwuwargowy

Odnośnie uszczelniacza na zabieraku stoczyłem tuleję dystansową na rozmiar 38 a dokładnie 38,2 miałem w ręku rozmiar 40x65x7 po skróceniu sprężynki o 1,5mm jak doradzali koledzy w postach wcześniejszych jest jak najbardziej wszystko ok ale stosując uszczelniacz dwuwargowy po skróceniu sprężynki warga przeciwpyłowa nie zmniejszy się a zatem nie do końca będzie spełniać swoje zadanie.
Tak czy tak sam uszczelniacz będzie spełniać swoje zadanie kwestia czy ktoś chce stosować uszczelniacz dwuwargowy w którym warga przeciwpyłowa będzie w pełni spełniać swoje zadanie .


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Creed dnia Wto 16:18, 31 Mar 2015, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 18:18, 17 Paź 2016
Remol71
Motocyklista

 
Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 215
Przeczytał: 4 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wwa





Dlaczego mają to być łożyska z luzem C3 ?? Prędkość obrotowa kół jest niewielka. W innych motocyklach zalecane są łożyska ze standardowym luzem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Tylne koło - łożyska
Forum VStromClub Strona Główna -> WARSZTAT
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 2 z 2  
Idź do strony Poprzedni  1, 2
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin