VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT -> Tylne koło - łożyska Idź do strony 1, 2  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Tylne koło - łożyska
PostWysłany: Czw 18:36, 15 Kwi 2010
Pietia
Motonita

 
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 740
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





Czy któryś z kolegów wymieniał samodzielnie łożyska w tylnym kole. Chodzi mi mianowicie o to czy ktoś posiada nr łożysk oraz uszczelniaczy. Nie chciałbym się postawić w sytuacji, że wybiję łożyska, a póżniej kilka dni będę kompletował łożyska wraz z uszczelniaczami.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 22:14, 15 Kwi 2010
Szuja
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3137
Przeczytał: 131 tematów

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa





Pietia, przejrzyj to co pod LINKIEM sie znajduje, pzdr, Szu


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 22:45, 15 Kwi 2010
Pietia
Motonita

 
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 740
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





Szuja,bardzo dziękuje ! wszystko już mam podane jak na talerzu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 0:43, 16 Kwi 2010
Pietia
Motonita

 
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 740
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





Teraz taka informacja dla potomnych dotycząca łożysk tylnego koła tak w 1000 jak i w 650.
Ułożyskowanie koła składa się z 3-ech łożysk i 2-óch uszczelniaczy.
Po kolei od strony zębatki
- uszczelniacz 39 x 65 x 7 / nie udało mi się znaleźć nr.oznaczenia/ zamontowany w zabieraku
- łożysko 32 x 65 x 17 nr 62/32 2RS C3 zamontowane w zabieraku
- łożysko 20 x 47 x 14 nr 6204 2RS C3 zamontowane w feldze
- łożysko 20 x 47 x 14 nr 6204 2RS C3 zamontowane w feldze
- uszczelniacz 28 x 47 x 7 /nie udało mi się znaleźć nr.oznaczenia/ zamontowany w feldze od strony tarczy hamulcowej.

Łożyska 6204 2RS C3 występują tez jako łożyska kół przednich.

Piszę to dla tego że czasami z jakichś powodów istnieje konieczność wymiany jednego,dwóch lub trzech łożysk bez wymiany uszczelniaczy wtedy można spokojnie dokupić pojedynczo łożyska.Jednakże moim zamiarem było wymienienie całego kompletu wraz z uszczelniaczami ,niestety na dzień dzisiejszy nie udało mi się ich znależć (nie są to zwykłe simmeringi) .
Koszt poszczególnych łożysk to około 15 zł za 6204 2RS C3/szt. oraz 50 zł za 62/32 2RS C3/szt.

Komplet łożysk (tylko w komplecie do sprzedania) wraz z uszczelniaczami w Larssonie to ok.141 zł realizowane NA ZAMÓWIENIE. Nigdzie indziej nie udało mi się znalężć (pewnie jeszcze ASO Suzuki).

Mam nadzieję że taka informacja będzie komuś przydatna .

ps.Jeżeli ktoś dostrzega w oznaczeniach błąd proszę o skorygowanie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pietia dnia Wto 18:45, 19 Kwi 2011, w całości zmieniany 4 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 7:15, 16 Kwi 2010
Przemol
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław Trzebnica





Na dniach czeka mnie taka sama wymiana, dzięki za łopatologiczne podanie tematu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 23:12, 18 Kwi 2010
ologc
Administrator

 
Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Monachium/Gdańsk





to ja mogę podać aktualne ceny w ASO:
łożyska:
09262-32007 - 185PLN
08123-62047 - 100PLN

uszczelniacze:
09285-39001 - 40PLN
09285-28001 - 25PLN

idę wyrabiać nadgodziny, bo w tym miesiącu grozi mi bankructwo...

Pietia po ilu km wymieniasz te łożyska?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 8:07, 19 Kwi 2010
Pietia
Motonita

 
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 740
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





Mam obecnie 35 tys i wyczuwalny luz na łożysku od strony tarczy hamulcowej.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 8:10, 19 Kwi 2010
Maro78
A

 
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Białołęka





W lipcu 2009r. też musiałem wymienić łożyska. Z racji tego, że nikt nie posiadał od ręki produktu z poniższego linku:
http://www.motocombo.pl/produkt-11939-257_259_763_805_807_821.html
udałem się do firmy Prema w W-wie:
http://www.prema.com.pl/
i dobrałem odpowiednie rozmiary firmy SKF. Hulają jak wściekłe. Uszczelniaczy nie wymieniałem - były w świetnym stanie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 15:19, 21 Kwi 2010
jakubdl1000
Motonita

 
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 719
Przeczytał: 8 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz





ja mam 31tk, niedługo zmieniam neped, zastanawiam sie czy ma sens wymiana łożyck "profilaktycznie" wydaje mi sie ze jest minimalny luzik ale chyba jestem zbyt pedantyczny.

Maro 78, podaj koszt łożysk SKF? zeby rozwiać moje dylematy
Jeżdziłem endurakiem na SKF, to bardzo dobre łożyska


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 15:51, 21 Kwi 2010
Pietia
Motonita

 
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 740
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





Kupowałem wczoraj 2 szt 6204 po 16 zł/szt SKF i 1 szt 62/32 41zł/szt NSK bo nie było SKF.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 16:44, 21 Kwi 2010
jakubdl1000
Motonita

 
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 719
Przeczytał: 8 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz





Swietnie, te SKF to sa z pewnoscia łozyska obudowane a więc o niebo leprze i trwalsze od oryginałów i nie ma znaczenia nawet ze zimmering jest gdzies zniszczony, ceny ASO, które podał Olo to jakas abstrakcja, totalna masakra meksykańska piłą mechaniczną


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 16:56, 21 Kwi 2010
Pietia
Motonita

 
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 740
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





jakubdl1000 napisał:
Swietnie, te SKF to sa z pewnoscia łozyska obudowane a więc .......

Jakub one i tak są oryginalnie "kryte" (powinny takie być) ale dla pewności jak będziesz kupował to powiedz to sprzedawcy . Oznaczenie 2RS wskazuje że ma to być właśnie obustronnie kryte.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 21:59, 21 Kwi 2010
Maro78
A

 
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Białołęka





Pietia napisał wszystko i na temat.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 15:55, 16 Maj 2010
gogo
A2

 
Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań





Panowie, mam kłopot ze stwierdzeniem czy już powinieniem czy jeszcze nie wymieniać łożyska. W samochodzie jest łatwo bo je słychać, natomiast w motorze ciezko wyczyć coć takiego. Można tak jak ktoś wspomniał sprawdzić luz na kole (ale ja nie mam centralki).
Jak mam sobie poradzić z tym problemem. Chcialbym wspomnieć ze mam juz nakulane 29 tyś km.
AVE


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 17:47, 18 Maj 2010
Pietia
Motonita

 
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 740
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





w ten lub inny sposób koło dobrze by było unieść ,wtedy poruszaj kołem tak jakby na boki (jak w samochodzie),nie powinno być wyczuwalnego luzu.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pietia dnia Śro 23:35, 19 Maj 2010, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 21:34, 19 Maj 2010
gogo
A2

 
Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań





W takim razie jak tylko przestanie lać na zewnątrz wezmę się do roboty i zakołysze kołem tak jak piszesz.
Dzięki
AVE


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 10:11, 17 Cze 2010
jakubdl1000
Motonita

 
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 719
Przeczytał: 8 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz





Koledzy musze sprostować informacje od Petia bo wkradł sie błąd:
a mianowicie:
uszczelniacz zamontowany w zabieraku ma 40 x 65 x 7 (a nie, 39 x 65 x 7)

komplet 3 (wszystkich)łozysk, zamknietych a wiec odpornych na piach i wode, z luzem c3 najlepszej jakosci i 2 uszczelniaczy w sklepie z łozyskami 105zł. łozyska kola po 18zł, łozysko zberaka 59zł, i uszczalniacze 10zł


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jakubdl1000 dnia Czw 10:13, 17 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 10:22, 17 Cze 2010
Pietia
Motonita

 
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 740
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





Dzięki Jakub,już poprawiłem na górze.

EDYT. jakoś nie dawało mi to spokoju i sprawdziłem, uszczelniacz ma
39 x 65 x 7
źrudło :
DL650- http://www.ronayers.com/Fiche/TypeID/26/Type/Motorcycle/MakeID/2/Make/Suzuki/YearID/46/Year/2005/ModelID/6473/Model/DL650_V-STROM/GroupID/270442/Group/REAR_WHEEL

DL1000-
http://www.ronayers.com/Fiche/TypeID/26/Type/Motorcycle/MakeID/2/Make/Suzuki/YearID/44/Year/2003/ModelID/6445/Model/DL1000_V-STROM/GroupID/268520/Group/REAR_WHEEL

pozycja nr.15 wykaz z opisem.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pietia dnia Wto 19:01, 19 Kwi 2011, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 19:31, 31 Sie 2010
gogo
A2

 
Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań





Panowie, mam takie pytanie odnośnie tylnej felgi
Czy felga z dl 650 z 2008 r będzie pasowała do mojego sprzęta dl 650 z 2006 r ?

Ave


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 23:21, 31 Sie 2010
Pietia
Motonita

 
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 740
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





Gogo, teoretycznie tak ,ale weź sprawdź i porównaj sobie dla pewności : http://fiche.ronayers.com/Index.cfm/Module/Main/TypeID/26/Type/Motorcycle/MakeID/2/Make/Suzuki/YearID/47/Year/2006/ModelID/7626/Model/DL650_VSTROM


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 17:03, 08 Wrz 2010
Bartosz
A1

 
Dołączył: 06 Wrz 2010
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Odkopię trochę temat Smile

Ostatnio wymieniałem łożysko w tylnym kole znajdujące się pod zębatką.
Powiem wam, że dwa mniejsze łożyska są identyczne jak w SV, a różni się jedynie to większe pod zębatką.
Ceny, które podawaliście za łożyska są po prostu śmieszne Very Happy
Łożyska w pierwszym lepszym sklepie "matalowym" kosztują w granicach 10 zł za sztukę. Skośnookie gamonie podają swoje zaczarowane symbole, i ludzie jeżdżą po serwisach szukają nie wiadomo czego.
Spokojnie można te łożyska dobrać z polskiej produkcji za grosze w porównaniu z cenami serwisów. To większe co padło u mnie kosztowało 10 zł,a w serwisie krzyczeli 90-100 zł.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 20:04, 08 Wrz 2010
Floydoo
Motonita

 
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000





Bartosz to sie ciesz Very Happy mnie naprawa lozyska pod zebatka kosztowala ok 300zl no ale w Norwegii, ale to mniejsza o to warto zauwazyc dla czego to lozysko sie wysypalo i trzeba bylo od razu wymienic simering i tulejke dystansowa (w zaleznosci od jej stanu) z ktora pracuje bo jak wymieniles tylko samo lozysko to za chwile wymienisz je jeszcze raz, ja wlozylem lozysko w sumie tez nieoryginalne ale chodzilo mi o to by bylo obustronnie zakryte by troche lepiej je chronic przed syfem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 12:20, 12 Wrz 2010
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





yo!
chce profilaktycznie wymienic lozyska z przodu i z tylu i mam glupie pytanie czy duzo jest roboty z wymiana samemu?
Trzeba miec jakies "special toole" czy wystarczy wkretak + mlotek? Czy trzeba demontowac tarcze hamulcowe czy tylko wyjac kolo i wybic stare i wbic nowe?

Czy te tulejki dystansowe tez mozna kupic w Prema czy raczej tylko ASO?
Czy mozna kupic gdzies same uszczelniacze poza ASO?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 12:47, 12 Wrz 2010
Pietia
Motonita

 
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 740
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





Jeżeli masz jakieś podstawy mechaniki to nie powinieneś mieć z tym problemu .
Zdejmujesz koła wyjmujesz "uszczelniacze" i wybijasz stare łożyska.Nie ma potrzeby demontować tarcz hamulcowych.
Należy pamiętać aby nowe łożyska najlepiej zamontować metodą wprasowania,można też je wbić poprzez szalkę starego łożyska ale radzę zachować szczególna uwagę przy wbijaniu łożyska w zabierak jako żę jest aluminiowy i cienki.
Mi osobiście nie udało się kupić osobno uszczelniaczy ale jeżeli nie są strasznie zniszczone to po zamontowaniu nowych łożysk możesz ich użyć. Podane przeze mnie oznaczenie łożysk określa ich charakterystykę, czyli wymiary, że są obustronie kryte oraz luz łożyska .


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pietia dnia Nie 12:49, 12 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 9:55, 13 Wrz 2010
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





A czy ktos wie czy lozyska All Balls to cos sa warte? Ze stanow mozna sciagnac komplet na przod i tyl z uszczelniaczami + glowki ramy za $111 wraz z przesylka.
Ciekawe jak moze to potraktowac UC... jakie clo moga dowalic bo jak nieduze to mysle, ze sie oplaca. W Larssonie zestaw na przod i tyl kosztuje po 170 zl i tez na zamowienie + glowka za 150...

zobacze co powie olek motocykle bo oni to chyba sa dystrybutor na polske.
no i ewentualnie poszukam gdzies w UE.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 10:12, 13 Wrz 2010
express
Administrator

 
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2173
Przeczytał: 67 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, VIII





bibop napisał:

Ciekawe jak moze to potraktowac UC... jakie clo moga dowalic bo jak nieduze to mysle, ze sie oplaca.


Cło według stawki na czesci motocyklowe (kilka procent) plus VAT 22% od wszytskiego łącznie z kosztami transportu i coś tam za odprawę celną.
Plus Twoj czas stracony na wizyte w UC.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 10:30, 13 Wrz 2010
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Olek motocykle ma te all balls na magazynie.
Dla zainteresowanych:
DL 650
przod: 25-1211 - 49 zl
tyl: 25-1393 - 109 zl

DL 1000
przod: 25-1379 - 59 zl
tyl: 25-1393 - 109 zl

ciekawe co rozni zestaw na przod...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 10:34, 13 Wrz 2010
mradom
Motocyklista

 
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa\Pruszków





Jest chyba inna felga (pomiar predkosci sie inaczej odbywa w 650 i 1000).
/mr/


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 10:53, 14 Wrz 2010
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





dostalem lozyska (do DL 650). ..
tyl jest oznaczony jako:
6204 2RD QE6
62-32 2RD QE6

a przod jest mniejszy i jest oznaczony jako:
6203 2RD QE6 - sa mniejsze niz 6204.

mam nadzieje, ze beda pasowaly Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 14:45, 14 Wrz 2010
Pietia
Motonita

 
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 740
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





bibop napisał:
dostalem lozyska (do DL 650). ..
tyl jest oznaczony jako:
6204 2RD QE6
62-32 2RD QE6

a przod jest mniejszy i jest oznaczony jako:
6203 2RD QE6 - sa mniejsze niz 6204.

mam nadzieje, ze beda pasowaly Razz


Przepraszam w takim bądź razie za wprowadzenie w błąd,głupi nie sprawdziłem czy na przodzie to te same łożyska.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:26, 14 Wrz 2010
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





edit:

tyl wymienilem, troche zabawy bylo, ale sie udalo, nawet sie kreci i jezdzi... zobaczymy w dluzszej trasie...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bibop dnia Wto 22:58, 14 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 14:53, 29 Gru 2010
Coliniak
Motonita

 
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: in the middle of nowhere





Pietia,

czyli zestaw na przod jaki powinien byc, czy moglbys napisac prosze oczywiscie do 1000ca?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Coliniak dnia Śro 14:54, 29 Gru 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 14:58, 29 Gru 2010
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Wiem, nie jestem Pietia, ale czego nie zrozumiałeś z tego posta?
Do DL 650:
Przód - 6203 2RD QE6
Tył - 6204 2RD QE6 + 62-32 2RD QE6

Do DL 1000:
Przód - 6204 2RD QE6
Tył - 6204 2RD QE6 + 62-32 2RD QE6

Zamiast RD może pewnie być RS, a zamiast QE6 C3 czy jakoś tak. trzeba poszukać co to oznacza (ktoś pisał).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 21:36, 03 Sty 2011
Coliniak
Motonita

 
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: in the middle of nowhere





bibop nie-pietia dziekuje slicznie, umiejetnosc czytania posiadlem gdzies kole klasy 4 szkoly 8-klasowej podstawowej... piszac zestaw mialem na mysli komplet lozysk i uszczelniaczy... dziekuje za rozmiary lozysk, pierscienie Zimmera sobie kukne po wymontowaniu Wink

pozdrawiam Coliniak


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 23:47, 03 Sty 2011
routerek
Motonita

 
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 627
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: z kanapy w salonie/WAW





Ponieważ mnie również czeka przed sezonem wymiana łożysk (moto ma jakieś 41kkm) dopytam Was - które łożyska będą lepsze - 2RD QE6, czy 2RS C3 ? bo jak wybierać w podobnych cenach, to najlepsze Smile
Brać all balls, czy raczej dobierać SKFy?

m.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 1:51, 04 Sty 2011
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2364
Przeczytał: 36 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





RS to chyba plastikowe/teflonowe czy inne elastyczne uszczelnienie łożyska a RD to taki metalowy płaszcz który raczej nadaje się w kąpiel olejową. Gdzieś tak czytałem apropos RD.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 2:52, 04 Sty 2011
Pietia
Motonita

 
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 740
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





Panowie napiszę teraz aby wszystko było jasne i klarowne
Oznaczenie łożysk składa się z ciągu znaków które mają za zadanie zakodowanie specyfikacji danego łożyska a więc
- 4-ro cyfrowy nr podaje wymiary łożyska
- oznaczenie uszczelnień ( 2RS-uszczelka gumowa dwustronna)
- luz promieniowy ( C3-łożysko cichobieżne, stosowane na wysokie obroty. Luz ponadnominalny)
W naszym przypadku:
6204 /2RS /C3
To jest typowy zapis zgodny z obowiązującymi normami .

Podane przez kolegów inne numery to zazwyczaj nr.katalogowe części zamiennej danego producenta,lub tak jak w przypadku zapisu podanego przez Bibopa oznaczenie stosowane mi. przez KOYO gdzie występuje ten właśnie zapis który może(nie musi) być ciężki do odkodowania przez większość sprzedawców.
Idąc do najnormalniejszego sklepu który sprzedaje łożyska zapis podany na górze będzie zrozumiały dla każdego sprzedawcy.

W przypadku wątpliwości proszę o wpisanie w Google oznaczenia 6204 2 RS C3 oraz 6204 2RD QE6 odpowiedz będzie jasna i klarowna.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pietia dnia Wto 9:45, 04 Sty 2011, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 14:37, 04 Sty 2011
routerek
Motonita

 
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 627
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: z kanapy w salonie/WAW





Dzięki Pietia za wyjaśnienia.
Powyżej oczywiście zapytałem skrótem - nie powielałem rozmiarów, które są takie same Smile

Pozdrawiam,

m.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 11:49, 12 Maj 2011
Oliwnik
Motocyklista

 
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 309
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Panowie,
byłem dziś w PREMIE w Łodzi i kupiłem dwa łożyska koła tylnego zgodnie z danymi podanymi przez Was. Ale przy łożysku zabieraka nastąpił zonk. Powiedziano mi, że występują albo kryte albo z luzem C3. Możecie potwierdzić/zaprzeczyć? No i zatrzymaliśmy się na uszczelniaczach. Jest kłopot z 39x65x7. Dostępne mieli 40x65x7 albo 38x65x7. Gdzie kupowaliście potrzebne rozmiary?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 19:22, 07 Mar 2012
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2364
Przeczytał: 36 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Kupiłem dziś w Prema na Jaktorowskiej w Wwie komplet łożysk P/T do małego DLa w cenie 142 zł.
Przód:
6203 2RS C3 2szt
Tył:
6204 2RS C3 2szt, 62/32 2RS
Wszystko SKFa.
W ASO za taki komplet usłyszałem 433zł..............................


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 17:04, 10 Mar 2012
masin719
A2

 
Dołączył: 23 Lut 2012
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: mielec - rzeszów





panowie kupiłem dzisiaj 2 łożyska do tylnej osi i 2 simeringi, wszystko NSK zapłaciłem 24 zł, i zamówiłem to 3 najdroższe za 50 zł bo gość nie miał na stanie, także całość dość dobrej firmy NSK za 74 zł. W przyszłym tygodniu biorę się za wymianę. Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 18:35, 10 Mar 2012
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2364
Przeczytał: 36 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Daj kolego namiar na uszczelniacze jak możesz Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 13:49, 11 Mar 2012
masin719
A2

 
Dołączył: 23 Lut 2012
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: mielec - rzeszów





Kolego z uszczelniaczami jest problem taki jak koledzy pisali powyżej, Konkretnie chodzi o ten 39x65x7, Mianowicie z takim konkretnym rozmiarem sprzedający jeszcze się nie spotkał, dzwonił także do jakiejś dużej hurtowni i lipa. W związku z tym sprzedał mi uszczelniacz 40x65x7 (40 to średnica wewnętrzna uszczelniacza, a więc wystarczy wyjąć sprężynkę opasającą wewnętrzną średnice , rozpiąć ją, następnie skrócić o 1,5mm i splec ponownie i w taki sposób uzyskujemy średnice 39. Także śmiało można tak robić tym bardziej że ten uszczelniacz chroni przed błotem itp, Niema on tak istotnej funkcji jak uszczelniacz wewnątrz silnika.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 16:52, 11 Mar 2012
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Ja miałem ten sam problem w Varadero i zrobiłem dokładnie tak samo...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 17:03, 11 Mar 2012
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2364
Przeczytał: 36 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Dzięki wielkie. "Trzeba sobie jakoś radzić powiedział baca wiążąc sobie but dżdżownicą" Smile
To był ulubiony cytat mojego ojca, jak za maleńkości coś tam sobie wymodziłem z niczego Wink

Edit:
Prema Warszawa uszczelniacz 40x65x7 koszt 4,6zł Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez konra.dzik dnia Pon 10:28, 12 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 18:10, 09 Kwi 2012
Leciutki1
Motocyklista

 
Dołączył: 10 Cze 2011
Posty: 294
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Legnica i okolice





Witam, dzięki za obszerne informacje; właśnie ćwiczyłem zmiane łożysk w tylnym kole, i mam kilka spostrzeżeń:
Orginalne łożyska mają zdemontowane po jednej uszczelce (dekielek na łożysku) i dołożone smaru, to akurat nie jest konieczne. Przy wybijaniu starych łożysk z felgi pojawia się problem z wystarczającym ukosowaniem tuleji dystansowej pomiędzy łożyskami, chodzi o to że wybijak się ześlizguje , w feldze jest przewężenie przy gnieździe łożyska naszczęście tylko z jednej strony to ułatwia montaż , ale komplikuje demontaż, no i sprawa uszczelniaczy, orginalne to uszczelniacze wielo wargowe bez sprężyny dociskającej, obawiam się że po założeniu uszczelniaczy z sprężyną, przy następnej wymianie łożysk tuleje które obracają się w uszczelniaczu też będą do wymiany.
PS.
Łożysko zabieraka rozwaliłem sobie sam zbyt napiętym łańcuchem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 19:13, 02 Mar 2013
tomekuza
A

 
Dołączył: 26 Wrz 2012
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: B-Z





Koledzy tak bardzo, bardzo łopatologicznie, jak wydobyć łożysko od strony zębatki. To od strony tarczy jest ok więc nie będę ruszał ale to od zębatki luz ok 2mm !!! Trza zmienić ino jak i na jakie?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 2:30, 03 Mar 2013
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Ściągaczem wewnętrznym albo wybić pobijakiem wkładając go z przeciwnej strony. Tuleję która jest wewnątrz koła można odrobinę przekosić i wtedy pobijak można zaprzeć o wewnętrzną bieżnię łożyska.
P.S. Łożyska zmienia się kompletami. To które jest "dobre" może złapać luzy albo wręcz rozsypać się "w ciągu" kilku tyś km... I co będziesz rozbierał jeszcze raz ?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Nie 2:33, 03 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 9:13, 03 Mar 2013
tomekuza
A

 
Dołączył: 26 Wrz 2012
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: B-Z





No racja, a i koszt chyba nie dużo większy. Znalazłem coś takiego, miał może ktoś do czynienia Question
http://allegro.pl/lozyska-kola-tyl-suzuki-dl-650-1000-v-strom-i-klv-i3021971254.html


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tomekuza dnia Nie 9:13, 03 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 12:08, 03 Mar 2013
lasooch
Motonita

 
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków





Szkoda na to kasy. Z USA to jest kartonik, a w środku siedzą łożyska chińskiej firmy, serio. Kup sobie porządne łożyska w sklepie z łożyskami. Np. FAG, SKF, Nachi, Koyo, NSK. Zapłacisz mniej, a jakość będzie lepsza Wink Przykładowo www.stozek.pl i tam szukaj już po wymiarach lub po symbolu Smile Szukaj z podwójnym gumowym uszczelnieniem, typ 2RS. Wtedy jakość oryginalnych uszczelniaczy koła ma mniejsze znaczenie Wink Z resztą uszczelniacze jak będą w słabej kondycji, to też możesz wymienić, znowu, kupując w sklepie z uszczelnieniami technicznymi Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Tylne koło - łożyska
Forum VStromClub Strona Główna -> WARSZTAT
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 2  
Idź do strony 1, 2  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin