VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT -> Wymiana przewodów hamulcowych dl 650 K9
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Wymiana przewodów hamulcowych dl 650 K9
PostWysłany: Śro 22:22, 30 Gru 2015
antyks
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 1459
Przeczytał: 79 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 2/2
Skąd: Jastrzębie Zdrój





Witajcie
Moja suzi dostała pod choinkę od mikołaja Smile przewody w oplocie. I korzystając z czasu wolnego stwierdziłem że co tam mam dawać mechanikom zarobić.. sam wymienię, tym bardziej że i tak porozbierać to i owo musiałem by wymienić filtr powietrza, płyn w chłodnicy itp.. a zaoszczędzone pieniądze zainwestować w jakiś przydatny drobiazg Smile
I w związku z tym mam pytanie - czy ktoś już to robił? Jeżeli tak to może uchyli rąbka tajemnicy i odpowie mi :
1) Jak k#^%% odkręcić te j%#%#$@ krótkie przewody idące z rozgałęźnika do metalowych przewodów idących do tyłu?
https://drive.google.com/file/d/0B2xex4Ge5SJ4d1dBSjRCWmlBaWM/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B2xex4Ge5SJ4ZWY2VXJ2UFZwaHM/view?usp=sharing
Bo ani z jednej ani z drugiej dostępu nie mam i ze swoimi łapskami dostać się do złączy nie umiem. Co to.. czyżby trzeba było chłodnicę ściągać , podstawę filtra powietrza i cholera wie co jeszcze? W serwice manual nic na ten temat nie znalazłem..

2) Czy jest jakiś sposób by wytłumaczyć tym j*%@%#$ przewodom metalowym w miejscu mocowania z przewodami gumowymi by się zechciały dać odkręcić? Z tyłu na obu nakrętach klucz mi objechał ( dobry, nowy kuty klucz).. czy poza WD jakiś jeszcze pomysł? Bo jutro jakieś żabki przyniosę by je inaczej chwycić tylko za cholerę nie wiem jak te żabki z tyłu wsadzić w miejsce gdzie mieszkają nakrętki.

Pomóżcie proszę bo żem w kłopocie i żona wybije mi z głowy na przyszłosć mechanikowanie jak na lawecie motor do mechanika będę musiał zaciągnąć.
[/img]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez antyks dnia Śro 22:23, 30 Gru 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 23:05, 30 Gru 2015
Suszny
Motonita

 
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1175
Przeczytał: 179 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie





Jak zdejmiesz air boxa, czy jak napisałeś podstawę filtra powietrza to bedziesz miał o wiele lepszy dostęp do tego.
Przy układzie hamulcowym z ABS, nie jest to takie proste jak w zwykłym. Chodzi mi o odpowietrzanie pompy... żebyś nie narobił sobie kłopotów.

http://www.vstromclub.fora.pl/warsztat,54/samodzielna-wymiana-przewodow-hamulcowych-z-abs,13544.html


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Suszny dnia Śro 23:11, 30 Gru 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 23:07, 30 Gru 2015
Zaper
A

 
Dołączył: 11 Wrz 2015
Posty: 198
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nowy Sącz





Co do pierwszego pytania to nie wiem, ale co do drugiego jak zmieniałem przewody akurat w innym motocyklu ale system ten sam, to te nakrętki odkręciłem dopiero kluczem właśnie do przewodów hamulcowych u znajomych mechaników podobny do takiego:
https://www.google.pl/search?q=klucz+do+odkr%C4%99cania+przewod%C3%B3w+hamulcowych&espv=2&biw=1366&bih=667&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjihva_voTKAhVBHCwKHTkHCgMQ_AUIBigB#imgrc=XxWEBd_ozAvJ8M%3A
każdym innym niestety nie dałem rady.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 23:28, 30 Gru 2015
antyks
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 1459
Przeczytał: 79 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 2/2
Skąd: Jastrzębie Zdrój





Dzięki bardzo. Szukam jutro kluczy i próbuje zdemontować całe przewody Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
ABS - a to jazz ;)
PostWysłany: Czw 18:29, 31 Gru 2015
griba
A

 
Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 113
Przeczytał: 44 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdynia





Hej, ogólnie przy ABS możesz mieć problem z odpowietrzeniem. Kilka luźnych przemyśleń - może coś Ci się przyda - http://www.vstromclub.fora.pl/warsztat,54/schemat-elektryczny-ukladu-abs-ak-7-2008-rok,22114.html#313258.

Co do odkręcania - jeśli Ci nie zależy na starych przewodach to je odcinasz i odkręcasz to co zostało nasadką. W innym wypadku płaski "zwykły" klucz zapewne się obślizgnie - chodź oczywiście spróbuj - może gwint odpuści. Trzeba użyć takich z rozcięciem jak koledzy wskazali.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 19:11, 31 Gru 2015
antyks
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 1459
Przeczytał: 79 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 2/2
Skąd: Jastrzębie Zdrój





Przewody krótkie z przodu założone. Bez zdejmowania airboxa. Wystarczy przewody metalowe wysunąć z mocowań wzdłóż ramy i da się je wyjąć z przewodami gumowymi do góry gdzie dostęp jest.
Uwaga dla potomnych : te dwa przewody giętkie nie są takie same jak na pierwszy rzut oka się wydaje, więc przed założeniem ich dobrze jest to sprawdzić bo po tem trzeba to robić wszystko jeszcze raz SmileSmile
Nic to... jak górale mawiali "jak sie nie przewrócisz to się nie nauczysz".
Zacząłem odpowietrzać przód ale to będzie chyba dłóższa robota i pomagiera musze do garażu ściągnąć.
Z tyłu jedem przewód został , metalowy przewód do pompy abs ma tak objechaną nakrętkę że ni chuchu nie chce drgnąć. Spróbuję ściągnąć do garażu jakiegoś porządniejszego francuza, może pójdzie. Nie to będę musiał dostać się do pompy i zdemontować i ten przewód by go wymienić lub wymienić samą nakrętkę (jak się da... ).
Nic to, kończę walkę na dziś, nie chce mi się witać mowego roku w garażu Smile
Szczęśliwego nowego życzę Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 14:55, 05 Lut 2016
antyks
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 1459
Przeczytał: 79 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 2/2
Skąd: Jastrzębie Zdrój





Oczywiście był problem z odpowietrzeniem. Pół godziny pompowania, półtorej butelki płynu hamulcowego i .. za 3 naciśnięciem był hamulec..
Ratunek - kilka garaży dalej u kumpla - układ podciśnieniowy i kompresor.
Zaczynamy, odpowietrzamy i ... jest ale słabiutki i znowu po 2 naciśnięciach jest ok.
Chwila zastanowienia.. i skoro jedyne miejsce zapowietrzenia to pompa ABS - to trzeba ją uruchomić. W serwisie mają kompa z oprogramowaniem ja nie mam... .
Ale mam motor Smile Więc wskoczyłem na moto , przygazówka, i heja. Kilka rozpędzeń, i ostre hamowanie z ABS . Z powrotem garaż, odpowietrzenie i jest ok.
Więc dla potomnych - nie trzeba targać sprzętu na lawecie jak ABS się zapowietrzy .
Po prostu trzeba zmusić ABS do pracy by wyrzucił z siebie powietrze Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wymiana przewodów hamulcowych dl 650 K9
Forum VStromClub Strona Główna -> WARSZTAT
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin