Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zębatka

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mat
A2



Dołączył: 18 Mar 2015
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Giżycko/Olsztyn/Mazury

PostWysłany: Pią 9:30, 10 Kwi 2015    Temat postu: Zębatka

Niestety nie znalazłem nigdzie informacji dotyczącej ilości zębów w fabrycznej tylnej zębatce w DL 650 (k6)? Poprzedni właściciel zmienił napęd i wstawił mniejszą zębatkę (około 15kkm temu) nie skracając łańcucha. Operacja ta spowodowała, że brak jest możliwości naciągnięcia napędu. Narazie teoretyzuję ale myślę o powrocie do wersji fabrycznej. Czy ktoś przerabiał takie rozwiązanie tj. zmieniał zębatki z mniejszej na większą bez ruszania łańcucha?

Pozdrawiam
Maciej


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
j23a
Motonita



Dołączył: 10 Lut 2014
Posty: 987
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Pią 10:20, 10 Kwi 2015    Temat postu:

47 zębów tył, 15 przód.
Długość łańcucha 116 rolek od modelu K7 118 rolek
Granica zużycia łańcucha to 319,4mm mierzone na odcinku 21 rolek (nitów)

A wszystko masz tu: [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez j23a dnia Pią 12:36, 10 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mat
A2



Dołączył: 18 Mar 2015
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Giżycko/Olsztyn/Mazury

PostWysłany: Pią 10:59, 10 Kwi 2015    Temat postu:

Dzięki za odpowiedź -niestety link nie działa...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lucek79
Motocyklista



Dołączył: 02 Wrz 2014
Posty: 351
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pią 11:13, 10 Kwi 2015    Temat postu:

To ja poprawię kolegę:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
j23a
Motonita



Dołączył: 10 Lut 2014
Posty: 987
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Pią 12:48, 10 Kwi 2015    Temat postu:

Faktycznie nie działał. Poprawiłem w moim poście.

lucek79:: Dzięki


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mat
A2



Dołączył: 18 Mar 2015
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Giżycko/Olsztyn/Mazury

PostWysłany: Pią 20:24, 10 Kwi 2015    Temat postu:

A czy w ogóle taka operacja ma sens - tj zmiana zębatki na większą? Czy może lepiej zdjąć dwa ogniwa?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miotacztruskawek
Motonita



Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin

PostWysłany: Pią 21:17, 10 Kwi 2015    Temat postu:

Zmniejszenie zębatki z przodu skutkuje większym momentem na kole, ale za to mniejszą prędkością. Dlaczego to zrobił trudno gdybać, ale jeżeli latał mocno załadowany, albo w terenie może mieć to sens.

A co do rozwiązania, to sprawa jest problematyczna. Skrócić łańcuch nie tak łatwo, to nie rower. Z kolei na wstawienie zębatki jest już trochę późno, ale to chyba lepsza opcja...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Hermes
Motonita



Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 688
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 23:44, 26 Kwi 2015    Temat postu:

Dziś jak smarowałem łańcuch to zauważyłem, że mogę delikatnie ruszać tylną zębatką. Czy to normalne? Jeśli nie czeka mnie wymiana gum zbieraka

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Otzi
Moderator



Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 11:49, 27 Kwi 2015    Temat postu:

Ja ten problem wyeliminowałem dętką rowerową w 10 minut.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Hermes
Motonita



Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 688
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 12:35, 27 Kwi 2015    Temat postu:

Ok. A czy gumy mają ciasno bardzo ciasno siedzieć?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Otzi
Moderator



Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 21:56, 27 Kwi 2015    Temat postu:

Teraz mam ciasno. Nie jestem w stanie ruszyć zębatki ręka, moto mniej szarpie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Hermes
Motonita



Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 688
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 23:45, 27 Kwi 2015    Temat postu:

Dzięki! Zobaczę co da sie zrobić!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
patryk
Motocyklista



Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Głogów

PostWysłany: Wto 7:30, 28 Kwi 2015    Temat postu:

Hermes napisał:
Dziś jak smarowałem łańcuch to zauważyłem, że mogę delikatnie ruszać tylną zębatką. Czy to normalne? Jeśli nie czeka mnie wymiana gum zbieraka

mogłeś ruszać przód-tył (względem osi koła) czy na boki (do siebie/od siebie)? Ja mam to drugie bardziej niż pierwsze http://www.vstromclub.fora.pl/warsztat,54/wymiana-zestawu-napedowego-lancucha,18398.html
Podkleiłeś dętką i jest sztywno?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Otzi
Moderator



Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 8:18, 28 Kwi 2015    Temat postu:

Nie podklejałem. Pociąłem dętke na "pierścienie" i nasunąłem na zęby gumy zabieraka.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
patryk
Motocyklista



Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Głogów

PostWysłany: Wto 8:35, 28 Kwi 2015    Temat postu:

Otzi napisał:
Nie podklejałem. Pociąłem dętke na "pierścienie" i nasunąłem na zęby gumy zabieraka.


... czyli mniej więcej coś takiego z obu stron?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Hermes
Motonita



Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 688
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 9:09, 28 Kwi 2015    Temat postu:

U mnie na boki się rusza (do siebie/od siebie)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
patryk
Motocyklista



Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Głogów

PostWysłany: Wto 9:17, 28 Kwi 2015    Temat postu:

czyli mamy to samo. Daj znać jakie są efekty naprawy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Otzi
Moderator



Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 10:33, 28 Kwi 2015    Temat postu:

Pomyliłem się, na zęby zabieraka nie gum.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
patryk
Motocyklista



Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Głogów

PostWysłany: Pią 17:37, 01 Maj 2015    Temat postu:

Otzi napisał:
Pomyliłem się, na zęby zabieraka nie gum.


Posłużyłem się tym patentem. Minus jest taki, że pierścienie z dętki podwijają się podczas wkładania zębów w gumy absorbera. Wygląda na to, że warto ciąć dętkę na długość zgodną z wysokością zębów, bo wtedy stabilniej trzyma się na nich.
Tarcza faktycznie teraz trzyma się sztywno.
Nie wiem, czy ma to związek z wymianą napędu, wyczyszczeniem syfu z wnętrza osłony przedniej zębatki i usztywnienia zębatki tylnej, ale zniknął prawie całkiem problem z wrzucaniem biegu jałowego podczas postoju. Teraz wchodzi prawie za każdym razem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Suszny
Maniak motocyklowy



Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie

PostWysłany: Sob 10:30, 02 Maj 2015    Temat postu:

Zlikwidowanie luzu tylnej zębatki, wymiana napędu, brak syfu pod pokrywą zębatki zdawczej nie ma absolutnie żadnego wpływu na pracę skrzyni biegów.
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szuja
DeTox nie pomoże



Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 3462
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 46 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa

PostWysłany: Sob 11:03, 02 Maj 2015    Temat postu:

Suszny napisał:
(...)nie ma absolutnie żadnego wpływu na pracę skrzyni biegów (...)


nie doceniasz efektu placebo Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
patryk
Motocyklista



Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Głogów

PostWysłany: Sob 22:18, 02 Maj 2015    Temat postu:

Szuja napisał:
Suszny napisał:
(...)nie ma absolutnie żadnego wpływu na pracę skrzyni biegów (...)


nie doceniasz efektu placebo Smile


Różnica między stanem poprzednim, a obecnym, jest zbyt wyraźna, żeby to był efekt placebo. Poprzednio jałowy praktycznie nie wskakiwał przy działającym silniku. Teraz wchodzi w 95% prób.
Coś jest jednak na rzeczy. Albo któryś z opisanych powyżej manewrów dał taki efekt, albo to, co robiłem w okolicach sprzęgła przy okazji


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Hermes
Motonita



Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 688
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 9:57, 03 Cze 2015    Temat postu:

patryk napisał:
czyli mamy to samo. Daj znać jakie są efekty naprawy

Dętka pomogła!
Ale wydaje mi się, że mam za płytko wbite łożysko w zbieraku i tulejka w środku odbija, bo zębatka nie dotyka "korpusu" koła. Jest od niego z 3mm.
Nie wiem czy tak być powinno.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin