VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT -> Zębatka
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Zębatka
PostWysłany: Pią 10:30, 10 Kwi 2015
mat
A2

 
Dołączył: 18 Mar 2015
Posty: 53
Przeczytał: 26 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Giżycko/Olsztyn/Mazury





Niestety nie znalazłem nigdzie informacji dotyczącej ilości zębów w fabrycznej tylnej zębatce w DL 650 (k6)? Poprzedni właściciel zmienił napęd i wstawił mniejszą zębatkę (około 15kkm temu) nie skracając łańcucha. Operacja ta spowodowała, że brak jest możliwości naciągnięcia napędu. Narazie teoretyzuję ale myślę o powrocie do wersji fabrycznej. Czy ktoś przerabiał takie rozwiązanie tj. zmieniał zębatki z mniejszej na większą bez ruszania łańcucha?

Pozdrawiam
Maciej


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 11:20, 10 Kwi 2015
j23a
Motonita

 
Dołączył: 11 Lut 2014
Posty: 957
Przeczytał: 68 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rybnik





47 zębów tył, 15 przód.
Długość łańcucha 116 rolek od modelu K7 118 rolek
Granica zużycia łańcucha to 319,4mm mierzone na odcinku 21 rolek (nitów)

A wszystko masz tu: http://vstrom.com.pl/cms/index.php?page=dl-650


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez j23a dnia Pią 13:36, 10 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 11:59, 10 Kwi 2015
mat
A2

 
Dołączył: 18 Mar 2015
Posty: 53
Przeczytał: 26 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Giżycko/Olsztyn/Mazury





Dzięki za odpowiedź -niestety link nie działa...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 12:13, 10 Kwi 2015
lucek79
Motocyklista

 
Dołączył: 02 Wrz 2014
Posty: 309
Przeczytał: 39 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2





To ja poprawię kolegę:
http://vstrom.com.pl/cms/index.php?page=dl-650


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 13:48, 10 Kwi 2015
j23a
Motonita

 
Dołączył: 11 Lut 2014
Posty: 957
Przeczytał: 68 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rybnik





Faktycznie nie działał. Poprawiłem w moim poście.

lucek79:: Dzięki


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 21:24, 10 Kwi 2015
mat
A2

 
Dołączył: 18 Mar 2015
Posty: 53
Przeczytał: 26 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Giżycko/Olsztyn/Mazury





A czy w ogóle taka operacja ma sens - tj zmiana zębatki na większą? Czy może lepiej zdjąć dwa ogniwa?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 22:17, 10 Kwi 2015
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 938
Przeczytał: 56 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





Zmniejszenie zębatki z przodu skutkuje większym momentem na kole, ale za to mniejszą prędkością. Dlaczego to zrobił trudno gdybać, ale jeżeli latał mocno załadowany, albo w terenie może mieć to sens.

A co do rozwiązania, to sprawa jest problematyczna. Skrócić łańcuch nie tak łatwo, to nie rower. Z kolei na wstawienie zębatki jest już trochę późno, ale to chyba lepsza opcja...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 0:44, 27 Kwi 2015
Hermes
Motonita

 
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 620
Przeczytał: 66 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





Dziś jak smarowałem łańcuch to zauważyłem, że mogę delikatnie ruszać tylną zębatką. Czy to normalne? Jeśli nie czeka mnie wymiana gum zbieraka


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 12:49, 27 Kwi 2015
Otzi
Moderator

 
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Ja ten problem wyeliminowałem dętką rowerową w 10 minut.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 13:35, 27 Kwi 2015
Hermes
Motonita

 
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 620
Przeczytał: 66 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





Ok. A czy gumy mają ciasno bardzo ciasno siedzieć?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 22:56, 27 Kwi 2015
Otzi
Moderator

 
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Teraz mam ciasno. Nie jestem w stanie ruszyć zębatki ręka, moto mniej szarpie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 0:45, 28 Kwi 2015
Hermes
Motonita

 
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 620
Przeczytał: 66 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





Dzięki! Zobaczę co da sie zrobić!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 8:30, 28 Kwi 2015
patryk
Motocyklista

 
Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 314
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Głogów





Hermes napisał:
Dziś jak smarowałem łańcuch to zauważyłem, że mogę delikatnie ruszać tylną zębatką. Czy to normalne? Jeśli nie czeka mnie wymiana gum zbieraka

mogłeś ruszać przód-tył (względem osi koła) czy na boki (do siebie/od siebie)? Ja mam to drugie bardziej niż pierwsze http://www.vstromclub.fora.pl/warsztat,54/wymiana-zestawu-napedowego-lancucha,18398.html
Podkleiłeś dętką i jest sztywno?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 9:18, 28 Kwi 2015
Otzi
Moderator

 
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Nie podklejałem. Pociąłem dętke na "pierścienie" i nasunąłem na zęby gumy zabieraka.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 9:35, 28 Kwi 2015
patryk
Motocyklista

 
Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 314
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Głogów





Otzi napisał:
Nie podklejałem. Pociąłem dętke na "pierścienie" i nasunąłem na zęby gumy zabieraka.


... czyli mniej więcej coś takiego z obu stron?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 10:09, 28 Kwi 2015
Hermes
Motonita

 
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 620
Przeczytał: 66 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





U mnie na boki się rusza (do siebie/od siebie)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 10:17, 28 Kwi 2015
patryk
Motocyklista

 
Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 314
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Głogów





czyli mamy to samo. Daj znać jakie są efekty naprawy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 11:33, 28 Kwi 2015
Otzi
Moderator

 
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Pomyliłem się, na zęby zabieraka nie gum.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 18:37, 01 Maj 2015
patryk
Motocyklista

 
Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 314
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Głogów





Otzi napisał:
Pomyliłem się, na zęby zabieraka nie gum.


Posłużyłem się tym patentem. Minus jest taki, że pierścienie z dętki podwijają się podczas wkładania zębów w gumy absorbera. Wygląda na to, że warto ciąć dętkę na długość zgodną z wysokością zębów, bo wtedy stabilniej trzyma się na nich.
Tarcza faktycznie teraz trzyma się sztywno.
Nie wiem, czy ma to związek z wymianą napędu, wyczyszczeniem syfu z wnętrza osłony przedniej zębatki i usztywnienia zębatki tylnej, ale zniknął prawie całkiem problem z wrzucaniem biegu jałowego podczas postoju. Teraz wchodzi prawie za każdym razem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 11:30, 02 Maj 2015
Suszny
Motonita

 
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1175
Przeczytał: 180 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie





Zlikwidowanie luzu tylnej zębatki, wymiana napędu, brak syfu pod pokrywą zębatki zdawczej nie ma absolutnie żadnego wpływu na pracę skrzyni biegów.
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 12:03, 02 Maj 2015
Szuja
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3135
Przeczytał: 127 tematów

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa





Suszny napisał:
(...)nie ma absolutnie żadnego wpływu na pracę skrzyni biegów (...)


nie doceniasz efektu placebo Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 23:18, 02 Maj 2015
patryk
Motocyklista

 
Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 314
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Głogów





Szuja napisał:
Suszny napisał:
(...)nie ma absolutnie żadnego wpływu na pracę skrzyni biegów (...)


nie doceniasz efektu placebo Smile


Różnica między stanem poprzednim, a obecnym, jest zbyt wyraźna, żeby to był efekt placebo. Poprzednio jałowy praktycznie nie wskakiwał przy działającym silniku. Teraz wchodzi w 95% prób.
Coś jest jednak na rzeczy. Albo któryś z opisanych powyżej manewrów dał taki efekt, albo to, co robiłem w okolicach sprzęgła przy okazji


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 10:57, 03 Cze 2015
Hermes
Motonita

 
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 620
Przeczytał: 66 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





patryk napisał:
czyli mamy to samo. Daj znać jakie są efekty naprawy

Dętka pomogła!
Ale wydaje mi się, że mam za płytko wbite łożysko w zbieraku i tulejka w środku odbija, bo zębatka nie dotyka "korpusu" koła. Jest od niego z 3mm.
Nie wiem czy tak być powinno.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Zębatka
Forum VStromClub Strona Główna -> WARSZTAT
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin