Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Opis techniczny DL'a na stronę poszukiwany

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Wiadomości
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ologc
Administrator



Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 1620
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Monachium/Gdańsk

PostWysłany: Czw 22:45, 04 Lis 2010    Temat postu: Opis techniczny DL'a na stronę poszukiwany

to, że mamy stronę to już wiecie. to, że się powoli treścią zapełnia też wiecie. no to teraz będzie kawał:
poszukuję osoby chętnej do napisania artykułu na temat historii DL'a, zarówno 650, jak i 1000

na forum jest wielu speców i znawców tematu więc nie powinno to nastręczać kłopotów. co chciałbym widzieć w artykule: specyfikację techniczną dla każdego rocznika, kolory ramy i plastików, zmiany w dodatkach (np różnice w kierunkach, przyciskach, naklejkach, zegarach, długość wahacza od K7 z ABS itp)

kopalnią wiedzy jest bikez.com ale oni mogą nie mieć jakiś szczegółów dotyczących Europy (wiadomo, że EU i USA różnią się choćby światłami pozycyjnymi, czym jeszcze?)

format - zwykły dokument word, ja już go sformatuję tak by wyglądał przyzwoicie w HTML'u. uwaga wszystkie szczegóły powinny być poparte linkami do źródła (jeżeli komuś się wydaje, że K7 miał białe malowanie to niech to udowodni przedstawiając stosowny link*)

ktoś chętny, czy widzę las rąk?

*oczywiście K7 nie był malowany na biało


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasooch
Motonita



Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków

PostWysłany: Pią 13:41, 05 Lis 2010    Temat postu:

Nie bardzo mam czas na jakiekolwiek większe formy pisane, ale podeślę jeszcze 2 kopalnie wiedzy Smile

[link widoczny dla zalogowanych]
Ta strona to coś bardzo podobnego do bikez.com, tyle że czasem ma więcej szczegółowych informacji.

[link widoczny dla zalogowanych]
W tym linku trzeba wybrać po lewej "Suzuki V-strom series", a następnie "DL650 model history" oraz "DL 1000 model history".


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ologc
Administrator



Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 1620
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Monachium/Gdańsk

PostWysłany: Pią 13:53, 05 Lis 2010    Temat postu:

fajnie dzięki za linki, przydadzą się piszącemu

lasooch napisał:
http://www.suzukicycles.org/All-Suzuki/all_suzuki_models.html
W tym linku trzeba wybrać po lewej "Suzuki V-strom series", a następnie "DL650 model history" oraz "DL 1000 model history".


tu się historia urywa na 2004 Sad


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DLuk
Administrator



Dołączył: 12 Lip 2008
Posty: 497
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 18:53, 06 Lis 2010    Temat postu:

trzeba coś zrobić dla dobra sprawy Smile
spróbuję się podjąć 1000 - tylko daj mi z dwa tygodnie czasu...
jako inżynier bardziej to widzę jako tabelkę ale zobaczymy jak wyjdzie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jotes
DeTox nie pomoże



Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2515
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia

PostWysłany: Sob 21:25, 06 Lis 2010    Temat postu:

Jezeli nie bedzie chetnych to moge sprobowac cos stworzyc o 650-ce...ale bez polskich znakow wiec bedzie trzeba i tak to przepisac na "czysto"

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ologc
Administrator



Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 1620
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Monachium/Gdańsk

PostWysłany: Sob 22:18, 06 Lis 2010    Temat postu:

dzięki panowie za zaangażowanie. trzymam kciuki.

jotes jeżeli używasz Windows to zainstaluj sobie klawiaturę "Polska (Programisty)". polskie krzaki będziesz miał pod Alt prawy + litera. oczywiście y/z będą zamienione bo Niemcy mają jakoś inaczej to na klawiszach ustawione (kropki, myślniki i inne tego typu też Ci się poprzestawiają ale chyba dasz radę bez nich). później przełączanie się pomiędzy klawiaturami (z niemieckiej na polską i na odwrót) to prawy alt i shift wciśnięte jednocześnie. dasz radę Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jotes
DeTox nie pomoże



Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2515
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia

PostWysłany: Sob 23:54, 06 Lis 2010    Temat postu:

dzieki Olo za info. Z zamiana y/z to znam z wersji angielskej, jak czlek dluzej uzywa to da sie pisac Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pawluk
Administrator



Dołączył: 11 Cze 2007
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 0:53, 07 Lis 2010    Temat postu: Re: Opis techniczny DL'a na stronę poszukiwany

http://www.vstromclub.fora.pl/o-motocyklach-dl,4/nr-lakieru,381.html

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ologc
Administrator



Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 1620
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Monachium/Gdańsk

PostWysłany: Nie 8:44, 07 Lis 2010    Temat postu: Re: Opis techniczny DL'a na stronę poszukiwany

Pawluk napisał:
http://www.vstromclub.fora.pl/o-motocyklach-dl,4/nr-lakieru,381.html


o tego tematu szukałem, dzięki, pamiętasz gdzie to znalazłeś może będzie aktualizacja do 2010...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ologc dnia Nie 8:47, 07 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jotes
DeTox nie pomoże



Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2515
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia

PostWysłany: Nie 10:22, 07 Lis 2010    Temat postu:

farby i ich symbole sa na stronie suzuki w katalogu akcesoryjnym.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pawluk
Administrator



Dołączył: 11 Cze 2007
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 14:57, 08 Lis 2010    Temat postu:

no właśnie (chyba) z tego katalogu to wziąłem Wink

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pawluk dnia Pon 14:57, 08 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DLuk
Administrator



Dołączył: 12 Lip 2008
Posty: 497
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 20:33, 18 Lis 2010    Temat postu:

coś zrobiłem ale bez Waszej pomocy dalej nie pójdziemy. Prośba o pomoc - zestawienie próbne a poniżej pytania:

edit: usunąłem tabelę, aktualna jest na następnej stronie

1. średnica tylnej tarczy 265 czy 260 mm? Różna w różnych latach?
2. źródła podają że od 2003 r. jest nowy alternator 400W. zmieniła się tylko konstrukcja czy moc też była inna?
3. szerokość: do 2003 865 mm a od 2004 910 mm ? co spowodowało wzrost tej szerokości?
4. Kolory, tutaj jest najgorzej:
- 2002: Y7H Blue i 2003: YBA Blue, opisałem je odpowiednio granatowy i niebieski, dobrze?
- 2002: YU8 Silver i YD8 Silver, opisałem je odpowiednio ciemno szary i jasno szary, dobrze?
- 2006: YHG Grey i 2007 YHG Blue, taki sam kod a różne kolory ?
- wg. mnie w 2007 wogóle te kolory są poprzestawiane, ostatni to niebiesko szary, był taki dostępny?
- 2010: jakie są kolory? K10 jest jeszcze dostępny w sprzedaży w USA?
5. Prośba Użytkowników 1000 o sprawdzenie swojego rocznika - wszystko się zgadza? prośba tylko nie pisać że macie np. żółtego K4 bo w dowodzie macie 2004r., wiadomo że takie rzeczy się "zdarzają" w dowodach, np. w Belgii w dowód wpisują datę pierwszej rejestracji jako rok prod. ...
6. inne uwagi/pytania/podpowiedzi/zmiany/itd.

z góry dzięki


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez DLuk dnia Nie 19:02, 28 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kastor40
Motonita



Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 626
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Mysłowice - Śląskie

PostWysłany: Czw 22:48, 18 Lis 2010    Temat postu:

źródła tez podają że chyba od 2007 jest też seryjny ABS?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasooch
Motonita



Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków

PostWysłany: Czw 22:58, 18 Lis 2010    Temat postu:

Jak to jest z przednim zawieszeniem? U mnie w K2 nie ma regulacji. Ale z tego, co widziałem w serwisówce, to w modelach K3-K10 jest regulacja tłumienia, a nie napięcia wstępnego.

Jeśli chodzi o tylne zawieszenie, to jest i regulacja napięcia wstępnego i regulacja tłumienia.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez lasooch dnia Czw 22:59, 18 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ologc
Administrator



Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 1620
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Monachium/Gdańsk

PostWysłany: Czw 23:27, 18 Lis 2010    Temat postu:

Kastor30 napisał:
źródła tez podają że chyba od 2007 jest też seryjny ABS?


DLuk opisuje DL1000


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
express
Administrator



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2696
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków (VIII), Ustroń

PostWysłany: Czw 23:44, 18 Lis 2010    Temat postu:

DLuk napisał:

- wg. mnie w 2007 wogóle te kolory są poprzestawiane, ostatni to niebiesko szary, był taki dostępny?


"BPK - YAY Black/YHG Blue" wydaje się być bardzo pomieszane. Zwłaszcza, że kolor YHG występuje w 2008 (w BPK) i w 2006 solo jako Grey.

Wg mnie powinno być: "BPK - YAY Black/YHG Grey"
Czyli tak jak moja Zuza, czarno-szara.
Jeśli jest oznaczenie koloru na tabliczce znamionowej to sprawdzę co napisano.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pawluk
Administrator



Dołączył: 11 Cze 2007
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 13:51, 19 Lis 2010    Temat postu:

Kastor30 napisał:
źródła tez podają że chyba od 2007 jest też seryjny ABS?


w 650 był opcjonalny raczej.

p.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pawluk dnia Pią 13:55, 19 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nieprosty
Motonita



Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pią 14:26, 19 Lis 2010    Temat postu:

Opcjonalny ABS był w zależności od kraju. W Austrii od co najmniej 2 albo 3 lat nie oferują wersji bez ABS. W Polsce chyba cały czas jest do dostania. Także w każdym kraju może być inaczej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Waluś
A



Dołączył: 26 Lis 2009
Posty: 149
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Koło

PostWysłany: Pią 14:42, 19 Lis 2010    Temat postu:

Witam. Poprawcie mnie jeśli się mylę ale oznaczenia roczników z 2010 to L0 a nie K10? (tak wynika z suzuki-moto.pl)

pozdrawiam serdecznie
Waluś
Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mlody
Motonita



Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 16:19, 19 Lis 2010    Temat postu:

Waluś napisał:
Witam. Poprawcie mnie jeśli się mylę ale oznaczenia roczników z 2010 to L0 a nie K10? (tak wynika z suzuki-moto.pl)

pozdrawiam serdecznie
Waluś
Smile


Dokładnie. Suzuki od 2010 roku wprowadziło oznaczenie "L". Tyczy się to wszystkich modeli.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marcin.BB
A



Dołączył: 10 Maj 2010
Posty: 174
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Pią 17:37, 19 Lis 2010    Temat postu:

DLuk napisał:
od 2007 roku nowe, jasne klosze kierunkowskazów

A nie czasem od 2009 roku?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Marcin.BB dnia Pią 17:38, 19 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krolewna
Motocyklista



Dołączył: 25 Kwi 2009
Posty: 412
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Katowice

PostWysłany: Pią 17:49, 19 Lis 2010    Temat postu:

Na pewno nie od 2007, Marcin może mieć rację, że od 2009.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DLuk
Administrator



Dołączył: 12 Lip 2008
Posty: 497
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 18:15, 19 Lis 2010    Temat postu:

> w modelach K3-K10 jest regulacja tłumienia, a nie napięcia wstępnego
może Ktoś "techniczny" to potwierdzić? wydawało mi się że regulacja po prostu ściska sprężynę ale ...

> Wg mnie powinno być: "BPK - YAY Black/YHG Grey"
wg. mnie też, pytanie o pozostałe z 2007, np. ostatni niebiesko-szary?

> 2010 to L0 a nie K10
ok. takich inf. potrzeba

> jasne klosze były od 2007?
wg. mnie tak, wg. np. motogen też:[link widoczny dla zalogowanych]

dzięki, prośba o jeszcze, w tabelce uaktualnię jak będzie więcej potwierdzonych informacji


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Floydoo
Motonita



Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000

PostWysłany: Pią 18:23, 19 Lis 2010    Temat postu:

DLuk jezeli chodzi o zawieszenie to pytanie o ktore?? bo jezeli tyl to chyba tak jest ze regulowane jest od K3, przod ma regulacje napiecia wstepnego od K4.

Regulacja tlumienia polega na zmniejszaniu lub zwiekszaniu przeplywu oleju miedzy komorami w amortyzatorze im mniejszy przeplyw tym olej wolniej przeplywa i zawieszenie staje sie twardsze, natomiast im wiekszy tym zawieszenie jest mieksze.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasooch
Motonita



Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków

PostWysłany: Pią 19:04, 19 Lis 2010    Temat postu:

W K2 na 100% z tyłu jest i regulacja napięcia wstępnego i regulacja tłumienia, tego jestem pewny. Pytanie brzmi - co się reguluje w przednim widelcu nowszych litrów? Z tego co pamiętam, to tłumienie, nie napięcie wstępne?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
express
Administrator



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2696
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków (VIII), Ustroń

PostWysłany: Pią 19:50, 19 Lis 2010    Temat postu:

lasooch napisał:
W K2 na 100% z tyłu jest i regulacja napięcia wstępnego i regulacja tłumienia, tego jestem pewny. Pytanie brzmi - co się reguluje w przednim widelcu nowszych litrów? Z tego co pamiętam, to tłumienie, nie napięcie wstępne?


Instrukcja obsługi, model K7:
Sekcja: Regulacja zawieszeń
Strona 27
Przód: ustawiania napięcia wstępnego sprężyn - dwa pokrętła na górnej półce amora, 5 pozycji
Strona 28
Tył: 1. Regulacja napięcia wstępnego sprężyny - regulacja za pomocą dużego czarnego pokrętła
2. Regulacja siły tłumienia odbicia (powrotu/rozciągania amortyzatora/prostowania zawieszenia) - śruba w dolnej części amortyzatora.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Floydoo
Motonita



Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000

PostWysłany: Pią 19:55, 19 Lis 2010    Temat postu:

lasooch ja mam K7 i w przednim zawieszeniu jest tylko regulacja napiecia wstepnego poprzez sruby na lagach od gory.
Jak w przednim zawieszeniu chcesz regulowac tlumienie???????????? (pomijajac wymiane oleju na gęstszy)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Floydoo dnia Pią 19:56, 19 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marcin.BB
A



Dołączył: 10 Maj 2010
Posty: 174
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Pią 20:26, 19 Lis 2010    Temat postu:

Floydoo napisał:
Regulacja tlumienia polega na zmniejszaniu lub zwiekszaniu przeplywu oleju miedzy komorami w amortyzatorze im mniejszy przeplyw tym olej wolniej przeplywa i zawieszenie staje sie twardsze, natomiast im wiekszy tym zawieszenie jest mieksze.

Dobrze to opisałeś, ale wg. mnie regulacja tłumienia nie sprawa, że zawieszenie jest twardsze lub miększe - o tym decyduje regulacją napięcia wstępnego czyli po ludzku skręcenie bardziej lub mniej sprężyny. Zwiększenie tłumienia powoduje, że zawszenie mniej "buja", czyli po wjeździe w dużą dziurę czym większe tłumienie tym szybciej zawias zostanie "wyhamowany".


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Floydoo
Motonita



Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000

PostWysłany: Pią 21:23, 19 Lis 2010    Temat postu:

Marcin zle mnie zrozumiales.
Piszac wyzej, ze zawieszenie staje sie twardsze mailem na mysli ze jest twardsze podczas jazdy (bo taki jest efekt ''podkrecenia'' tlumienia), ale jezeli chodzi o samo ustawienie zawieszenia to statycznie utwardzamy go regulacja napiecia wstepnego i tu jak najbardziej masz racje Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DLuk
Administrator



Dołączył: 12 Lip 2008
Posty: 497
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 23:04, 19 Lis 2010    Temat postu:

Floydoo napisał:
DLuk jezeli chodzi o zawieszenie to pytanie o które? ...

tak jak napisali Koledzy później chodziło oczywiście o zmianę w przodzie od 2003, tył od początku był bez zmian.

ps. jak widzicie "prosty" temat technicznych danych do 1000 nie jest taki prosty Smile dlatego prośba do innych o rzeczowe włączenie się na pytane tematy...

...
nie dajecie mi wyboru, chyba zacznę wywoływać z nicka Smile V-Told dobrze pamiętam że masz 2006 bordowego? jest bordowy czy czerwony w porównaniu do K9? jak byś który kolor opisał? (jeżeli widziałeś taki K9 oczywiście) Paweł Drukarz - masz K2 czy K3? masz oznaczenie YU8 czy YD8 - opisałbyś swój jako jasno czy ciemno szary w porównaniu do tego drugiego? a może jasno albo ciemno srebrny? a może YU8 YD8 są takie same?

pomóżcie trochę to zakończymy temat


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jotes
DeTox nie pomoże



Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2515
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia

PostWysłany: Pią 23:09, 19 Lis 2010    Temat postu:

DL 1000 K 7

BPK YAY Black / YHG Grey
DWG YU8 Grey / YHF Dark Grey
DWH YKY Blue / YHF Dark Grey


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DLuk
Administrator



Dołączył: 12 Lip 2008
Posty: 497
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 23:15, 19 Lis 2010    Temat postu:

> BPK YAY Black / YHG Grey
tak

> DWG YU8 Grey / YHF Dark Grey
> DWH YKY Blue / YHF Dark Grey
tak wynika z danych ale może Ktoś potwierdzić że ma takiego albo pokazać takiego na zdjęciu?

przepraszam z góry, że się czepiam ale jak już drążymy temat to niech dane będa potwierdzone Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jotes
DeTox nie pomoże



Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2515
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia

PostWysłany: Pią 23:23, 19 Lis 2010    Temat postu:

niebiesko-ciemno.szary

[link widoczny dla zalogowanych]

szary-ciemno.szary

[link widoczny dla zalogowanych]


chyba... Question


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jotes dnia Pią 23:28, 19 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
express
Administrator



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2696
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków (VIII), Ustroń

PostWysłany: Pią 23:29, 19 Lis 2010    Temat postu:

Kopalnia wiedzy: [link widoczny dla zalogowanych]

Dodałem:

Szaro-ciemno szary:


Niebiesko-ciemno szary:


Czarno-szary


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez express dnia Sob 0:05, 20 Lis 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasooch
Motonita



Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków

PostWysłany: Sob 12:25, 20 Lis 2010    Temat postu:

Floydoo napisał:
lasooch ja mam K7 i w przednim zawieszeniu jest tylko regulacja napiecia wstepnego poprzez sruby na lagach od gory.


Polecam lekturę tego tematu:
http://www.vstromclub.fora.pl/motocykle-dl,32/regulacja-zawieszenia-przedniego-dl-jak,1274.html

Szczególnie od wpisu:
roadrunner napisał:
Tylko że śruby regulacyjne przedniego zawieszenia w DL-u, nie służą do regulacji napięcia wstępnego sprężyn, tylko do regulacji tłumienia dobicia Smile


A co do Twojego pytania:
Floydoo napisał:
Jak w przednim zawieszeniu chcesz regulowac tlumienie???????????? (pomijajac wymiane oleju na gęstszy)

No właśnie zmieniając przekrój otworów w tłumiku olejowym, co sam tłumaczyłeś kilka postów wyżej Smile

Pozdrawiam!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Floydoo
Motonita



Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000

PostWysłany: Sob 14:08, 20 Lis 2010    Temat postu:

lasooch no dobra moze przeoczylem jeszcze ta mozliwosc jezeli chodzi o przednie zawieszenie, ale sruby na lagach tak czy inaczej służą tylko do regulacji napiecia wstepnego a nie do regulacji tlumienia.
oczywiscie zawsze mozna modzic z lagami poprzez rozbieranie itd, ale to juz nie oryginal, a tu chodzi o oryginalne dane techniczne


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasooch
Motonita



Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków

PostWysłany: Sob 15:14, 20 Lis 2010    Temat postu:

Rozbierałeś swoje zawieszenie, że jesteś pewny tego co piszesz? Spójrz w serwisówkę:

[link widoczny dla zalogowanych]

Z tego co widzę, śruba regulacyjna kręci prętem idącym do wnętrza tłumika olejowego, zmieniając prawdopodobnie w ten sposób przekrój kanałów olejowych. Nie widzę żadnego związku pomiędzy śrubą regulacyjną, a sprężyną, a więc również jej napięciem.

Dla porównania serwisówka do SV1000:

[link widoczny dla zalogowanych]

Tu widzimy ten sam pręcik odpowiedzialny za zmianę tłumienia oraz oprócz tego regulację napięcia wstępnego sprężyny. Napięcie wstępne zmienia się ściskając po prostu sprężynę od góry. W korku są 2 śruby - zewnętrzna od napięcia wstępnego i wewnętrzna od tłumienia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Floydoo
Motonita



Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000

PostWysłany: Sob 16:17, 20 Lis 2010    Temat postu:

no widzisz ja tez sobie patrzylem na ta sama serwisowke by sie upewnic czy dobrze mysle i wg mnie to sruba dociska sprezyne poprzez podkladke i tulejke. Idea

aaa zapomnialem dodac
Cytat:
prawdopodobnie


ale oki moge sie mylic bo jeszcze lag nie rozbieralem, wiec szkoda ciagnac ta dyskusje, cos tam sie reguluje bo regulacja jest od modelu K4 w wzwyż


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Floydoo dnia Sob 16:21, 20 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ologc
Administrator



Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 1620
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Monachium/Gdańsk

PostWysłany: Pon 9:24, 22 Lis 2010    Temat postu:

dostałem od jotesa i w jego imieniu wrzucam tabelę techniczną dla DL650. kolory nadwozia, ramy i felg będą opisane pod tabelą (jotes pozbierał fotki wszystkich roczników więc będzie to zrobione w formie galerii).



pod tabelą dodatkowy opis słowno-muzyczny:
Pompa paliwa
Ciśnienie na wolnych obrotach ok. 300kPA
Ilość podawana ( przy 12 V) min.168ml w czasie 10s. od K7 min. 75ml na 6 s


Układ chłodzenia

Termostat otwiera przy ok. 88°C
Pełne otwarcie 100°C
Otwarcie skok zaworu min. 8mm
Czujnik wentylatora chłodnicy
Załącza przy 98°C
Wyłącza przy 92°C

Sprzegło
Luz linki przy klamce sprzęgła 10 do 15 mm.

Gaz
Luz linki gazu (przy manetce) 2 do 4 mm

Napęd
Długość łańcucha 116 rolek od modelu K7 118 rolek
Granica zużycia łańcucha to 319,4mm mierzone na odcinku 21 rolek (nitów)

Zawieszenie
Przednie
Regulacja napięcia wstępnego na dl.15mm,( bez możliwości regulacji tłumienia)
Standard - 6mm. wkręcone ( wystaje 9mm- widoczne 3 kreski)
Zawartość oleju 524 cm³ na stronę odAK7 528cm³
stan oleju 143mm / od AK7 139mm (bez sprężyn)
Tylne
Napięcie wstępne regulowane przez pokrętlo,( z lewej na prawo) Co 1/2 obrotu 1 klik. Calość 39 klików. Standard 16 klików
Tłumienie płynnie regulowane poprzez wbudowaną śrubę ( caloc 2 i ¾ obrotu)
Standard to wykręcona śruba o 1 obrot

Koła i opony

max bicie promieniowe i osiowe kól 2,0mm

Ciśnienie przy zimnych oponach
Przód 2,25 bar Tyl 2,5 bar ( 2,8 z pasażerem)

Hamulce
stan zużycia tarcz hamulcowych 4,5mm.
Max bicie 0,3mm.

Akumulator

Stan pełnego nładowania .12,5 do 12,6 V
wymagający ładowania ponizej 12,0 V

Alternator
Wydajność 375 Watt / 5000/min

Zapłon elektroniczny
4 stopnie przed OT przy 1300/min
Kolejność 1-2 ( cylinder przedni-tylny)

Świece zapłonowe
Odstęp elektrod 0,6 do 0,7mm

Bezpieczniki
glówny 30 A
światła drogowe 15 A
światła mijania 15 A
światła-pompa paliwa10 A
światła zapłon 10 A
światła wentylator chłodnicy 15 A
światła –kierunkowskazy 15 A

Od 2007 AK 7 ( A BS )
ABS –silnik 40 A
ABS -zawór 25 A

Oświetlenie
światła
drogowe/mijania 12 V 60/55 Watt H4 ( 2 sztuki)
pozycyjne 12 V/5 Watt ( 2 sztuki)
kierunkowskazy 12 V/21 Watt ( 4 sztuki )
oś. Tabl.rejestracyjnej 12 V/5 Watt
światło hamowania / pozycyjne tył 12 V / 21/5 Watt 2 sztuki


komentarze mile widziane


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DLuk
Administrator



Dołączył: 12 Lip 2008
Posty: 497
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 19:17, 28 Lis 2010    Temat postu:

dzięki bardzo za informacje, Olek - wysłałem do Ciebie aktualne dane + zdjęcia do umieszczenie na stronie www

poszukuję jeszcze:
1. zdjęcia katalogowego DL1000 2004 YAY czarny (srebrna rama)
takiego:
[link widoczny dla zalogowanych]

2. zdjęcia katalogowego DL1000 2003 YBA Blue, mam tylko 2002 Y7H Blue (kody są różne co sugeruje że były różne kolory):


poniżej dane do ew. dalszej dyskusji:


następnym krokiem może być zebranie danych eksploatacyjnych...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez DLuk dnia Nie 19:21, 28 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ologc
Administrator



Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 1620
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Monachium/Gdańsk

PostWysłany: Wto 23:50, 30 Lis 2010    Temat postu:

panowie redaktorzy, proszę o weryfikację czy niczego nie popitoliłem:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Śro 0:39, 01 Gru 2010    Temat postu:

W tabelce odnośnie silnika, a konkretnie rozrządu należało by dodać: "DOHC"...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jscoolg
Motocyklista



Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 243
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 9:50, 04 Gru 2010    Temat postu:

Wg mnie mase 1000 ca podałeś na sucho wiec wart to zaznaczyć
Zawsze klne pod nosem na gazetki motocyklowe ktore raz podają mase na mokro raz na sucho i nie zaznaczają tego. Wg mnie należy podawać mase na mokro i dodatkowo ew. na sucho

Co do osiągów 4,5 do 100 to ma 650 tka (przed k7 nawet mniej wg testów)
Czy rzeczywiście 1000 ma inny amor niż 650 ? Myślałem że to to samo


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DLuk
Administrator



Dołączył: 12 Lip 2008
Posty: 497
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 14:28, 04 Gru 2010    Temat postu:

jscoolg napisał:
Wg mnie mase 1000 ca podałeś na sucho wiec wart to zaznaczyć...
Czy rzeczywiście 1000 ma inny amor niż 650 ? Myślałem że to to samo

co do masy cenna uwaga - uzupełnię przy okazji jak się uzbiera trochę uwag i poprawek
co do amora (przedniego) na pewno sa różnice że 1000 ma regulację od 2003, inne nie wiem

Olek - wiem, że to wymaga trochę pracy ale nie dało by się umieśćić tych danych w postaci tekstu w tabelkach a nie .jpg? Chyba że najpierw czekasz na poprawki a dopero potem ładna "obróbka" Smile
Uprzedzając Twoje pytanie czy ja mógłbym to zrobić - mógłbym ale pewnie nie tak jak potrzeba, ja znam tylko trochę html-a pisanego z poziomu notatnika Smile

ps. no i jak by Ktoś znalazł takie dwa brakujące zdjęcia katalogowe (3 posty wyżej) to było fajnie...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Otzi
Moderator



Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 16:51, 04 Gru 2010    Temat postu:

Może warto zaznaczyć, że katalizator dostępny był dopiero od modelu K7?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Nie 15:37, 05 Gru 2010    Temat postu:

Otzi napisał:
Może warto zaznaczyć, że katalizator dostępny był dopiero od modelu K7?


Katalizator jest równoznaczny z wtryskiem, nie ma wtrysku bez katalizatora i odwrotnie tym bardziej. Były proste systemy dopalania spalin w sprzętach gaźnikowych, ale to nie katalizatory.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ologc
Administrator



Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 1620
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Monachium/Gdańsk

PostWysłany: Nie 21:30, 05 Gru 2010    Temat postu:

DLuk napisał:
Olek - wiem, że to wymaga trochę pracy ale nie dało by się umieśćić tych danych w postaci tekstu w tabelkach a nie .jpg? Chyba że najpierw czekasz na poprawki a dopero potem ładna "obróbka" Smile


wolę jpg'a, wystarczy, że mi podeślesz excela a ja już z niego zrobię zdjęcie. wyślę Ci sformatowanego excela pod kątem strony


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ologc
Administrator



Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 1620
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Monachium/Gdańsk

PostWysłany: Śro 15:12, 08 Gru 2010    Temat postu:

panowie wrzuciłem na stronie linki do globalsuzuki z katalogami dla poszczególnych roczników. prośba o weryfikację waszych danych z papierami od Suzuki (kolory, parametry itd) niestety na serwerach suzuki są opisy tylko od 2006 Sad

linki są na samym dole strony w sekcji 'prospekty' dla każdego modelu osobno.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ologc dnia Śro 15:15, 08 Gru 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasooch
Motonita



Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków

PostWysłany: Pią 18:41, 17 Gru 2010    Temat postu:

A tak jeszcze mi się przypomniało, odnośnie zmian w poszczególnych rocznikach. Czy zmiana kształtu pługu jest związana z face-liftem z 2004r. czy to jakaś oddzielna sprawa? Widziałem też parę sztuk V-stroma z innym tylnym bagażnikiem. Nie wiem czy to jakiś akcesoryjny zamiennik, czy też może suzuki wprowadziło zmianę?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez lasooch dnia Pią 18:45, 17 Gru 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DLuk
Administrator



Dołączył: 12 Lip 2008
Posty: 497
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 13:00, 18 Gru 2010    Temat postu:

lasooch napisał:
...Czy zmiana kształtu pługu jest związana z face-liftem z 2004r. czy to jakaś oddzielna sprawa? Widziałem też parę sztuk V-stroma z innym tylnym bagażnikiem. Nie wiem czy to jakiś akcesoryjny zamiennik, czy też może suzuki wprowadziło zmianę?

pług - raczej tak - obejrzyj na zdjęciach - jak jest już regulowana szyba to jest i nowszy pług

bagażnik - chyba piszesz o fabrycznym stelażu pod kufer centralny - faktycznie jest inny niż oryginalny bagażnik ale można powiedzieć że jest akcesoryjny. W wersjach GT był od razu w komplecie ale wersja GT to po prostu doposażony oryginał z wymienionym bagażnikiem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Wiadomości Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin