VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Wiadomości -> Opis techniczny DL'a na stronę poszukiwany
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Opis techniczny DL'a na stronę poszukiwany
PostWysłany: Czw 23:45, 04 Lis 2010
ologc
Administrator

 
Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Monachium/Gdańsk





to, że mamy stronę to już wiecie. to, że się powoli treścią zapełnia też wiecie. no to teraz będzie kawał:
poszukuję osoby chętnej do napisania artykułu na temat historii DL'a, zarówno 650, jak i 1000

na forum jest wielu speców i znawców tematu więc nie powinno to nastręczać kłopotów. co chciałbym widzieć w artykule: specyfikację techniczną dla każdego rocznika, kolory ramy i plastików, zmiany w dodatkach (np różnice w kierunkach, przyciskach, naklejkach, zegarach, długość wahacza od K7 z ABS itp)

kopalnią wiedzy jest bikez.com ale oni mogą nie mieć jakiś szczegółów dotyczących Europy (wiadomo, że EU i USA różnią się choćby światłami pozycyjnymi, czym jeszcze?)

format - zwykły dokument word, ja już go sformatuję tak by wyglądał przyzwoicie w HTML'u. uwaga wszystkie szczegóły powinny być poparte linkami do źródła (jeżeli komuś się wydaje, że K7 miał białe malowanie to niech to udowodni przedstawiając stosowny link*)

ktoś chętny, czy widzę las rąk?

*oczywiście K7 nie był malowany na biało


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 14:41, 05 Lis 2010
lasooch
Motonita

 
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków





Nie bardzo mam czas na jakiekolwiek większe formy pisane, ale podeślę jeszcze 2 kopalnie wiedzy Smile

http://motorcyclespecs.co.za/
Ta strona to coś bardzo podobnego do bikez.com, tyle że czasem ma więcej szczegółowych informacji.

http://www.suzukicycles.org/All-Suzuki/all_suzuki_models.html
W tym linku trzeba wybrać po lewej "Suzuki V-strom series", a następnie "DL650 model history" oraz "DL 1000 model history".


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 14:53, 05 Lis 2010
ologc
Administrator

 
Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Monachium/Gdańsk





fajnie dzięki za linki, przydadzą się piszącemu

lasooch napisał:
http://www.suzukicycles.org/All-Suzuki/all_suzuki_models.html
W tym linku trzeba wybrać po lewej "Suzuki V-strom series", a następnie "DL650 model history" oraz "DL 1000 model history".


tu się historia urywa na 2004 Sad


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 19:53, 06 Lis 2010
DLuk
Administrator

 
Dołączył: 12 Lip 2008
Posty: 470
Przeczytał: 30 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





trzeba coś zrobić dla dobra sprawy Smile
spróbuję się podjąć 1000 - tylko daj mi z dwa tygodnie czasu...
jako inżynier bardziej to widzę jako tabelkę ale zobaczymy jak wyjdzie


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 22:25, 06 Lis 2010
jotes
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 1823
Przeczytał: 155 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia





Jezeli nie bedzie chetnych to moge sprobowac cos stworzyc o 650-ce...ale bez polskich znakow wiec bedzie trzeba i tak to przepisac na "czysto"


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 23:18, 06 Lis 2010
ologc
Administrator

 
Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Monachium/Gdańsk





dzięki panowie za zaangażowanie. trzymam kciuki.

jotes jeżeli używasz Windows to zainstaluj sobie klawiaturę "Polska (Programisty)". polskie krzaki będziesz miał pod Alt prawy + litera. oczywiście y/z będą zamienione bo Niemcy mają jakoś inaczej to na klawiszach ustawione (kropki, myślniki i inne tego typu też Ci się poprzestawiają ale chyba dasz radę bez nich). później przełączanie się pomiędzy klawiaturami (z niemieckiej na polską i na odwrót) to prawy alt i shift wciśnięte jednocześnie. dasz radę Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 0:54, 07 Lis 2010
jotes
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 1823
Przeczytał: 155 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia





dzieki Olo za info. Z zamiana y/z to znam z wersji angielskej, jak czlek dluzej uzywa to da sie pisac Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Re: Opis techniczny DL'a na stronę poszukiwany
PostWysłany: Nie 1:53, 07 Lis 2010
Pawluk
Administrator

 
Dołączył: 11 Cze 2007
Posty: 210
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





http://www.vstromclub.fora.pl/o-motocyklach-dl,4/nr-lakieru,381.html

http://en.wikipedia.org/wiki/Suzuki_DL650_V-Strom


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Re: Opis techniczny DL'a na stronę poszukiwany
PostWysłany: Nie 9:44, 07 Lis 2010
ologc
Administrator

 
Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Monachium/Gdańsk





Pawluk napisał:
http://www.vstromclub.fora.pl/o-motocyklach-dl,4/nr-lakieru,381.html


o tego tematu szukałem, dzięki, pamiętasz gdzie to znalazłeś może będzie aktualizacja do 2010...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ologc dnia Nie 9:47, 07 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 11:22, 07 Lis 2010
jotes
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 1823
Przeczytał: 155 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia





farby i ich symbole sa na stronie suzuki w katalogu akcesoryjnym.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 15:57, 08 Lis 2010
Pawluk
Administrator

 
Dołączył: 11 Cze 2007
Posty: 210
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





no właśnie (chyba) z tego katalogu to wziąłem Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pawluk dnia Pon 15:57, 08 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 21:33, 18 Lis 2010
DLuk
Administrator

 
Dołączył: 12 Lip 2008
Posty: 470
Przeczytał: 30 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





coś zrobiłem ale bez Waszej pomocy dalej nie pójdziemy. Prośba o pomoc - zestawienie próbne a poniżej pytania:

edit: usunąłem tabelę, aktualna jest na następnej stronie

1. średnica tylnej tarczy 265 czy 260 mm? Różna w różnych latach?
2. źródła podają że od 2003 r. jest nowy alternator 400W. zmieniła się tylko konstrukcja czy moc też była inna?
3. szerokość: do 2003 865 mm a od 2004 910 mm ? co spowodowało wzrost tej szerokości?
4. Kolory, tutaj jest najgorzej:
- 2002: Y7H Blue i 2003: YBA Blue, opisałem je odpowiednio granatowy i niebieski, dobrze?
- 2002: YU8 Silver i YD8 Silver, opisałem je odpowiednio ciemno szary i jasno szary, dobrze?
- 2006: YHG Grey i 2007 YHG Blue, taki sam kod a różne kolory ?
- wg. mnie w 2007 wogóle te kolory są poprzestawiane, ostatni to niebiesko szary, był taki dostępny?
- 2010: jakie są kolory? K10 jest jeszcze dostępny w sprzedaży w USA?
5. Prośba Użytkowników 1000 o sprawdzenie swojego rocznika - wszystko się zgadza? prośba tylko nie pisać że macie np. żółtego K4 bo w dowodzie macie 2004r., wiadomo że takie rzeczy się "zdarzają" w dowodach, np. w Belgii w dowód wpisują datę pierwszej rejestracji jako rok prod. ...
6. inne uwagi/pytania/podpowiedzi/zmiany/itd.

z góry dzięki


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez DLuk dnia Nie 20:02, 28 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 23:48, 18 Lis 2010
Kastor40
Motonita

 
Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 626
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Mysłowice - Śląskie





źródła tez podają że chyba od 2007 jest też seryjny ABS?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 23:58, 18 Lis 2010
lasooch
Motonita

 
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków





Jak to jest z przednim zawieszeniem? U mnie w K2 nie ma regulacji. Ale z tego, co widziałem w serwisówce, to w modelach K3-K10 jest regulacja tłumienia, a nie napięcia wstępnego.

Jeśli chodzi o tylne zawieszenie, to jest i regulacja napięcia wstępnego i regulacja tłumienia.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez lasooch dnia Czw 23:59, 18 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 0:27, 19 Lis 2010
ologc
Administrator

 
Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Monachium/Gdańsk





Kastor30 napisał:
źródła tez podają że chyba od 2007 jest też seryjny ABS?


DLuk opisuje DL1000


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 0:44, 19 Lis 2010
express
Administrator

 
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2173
Przeczytał: 74 tematy

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, VIII





DLuk napisał:

- wg. mnie w 2007 wogóle te kolory są poprzestawiane, ostatni to niebiesko szary, był taki dostępny?


"BPK - YAY Black/YHG Blue" wydaje się być bardzo pomieszane. Zwłaszcza, że kolor YHG występuje w 2008 (w BPK) i w 2006 solo jako Grey.

Wg mnie powinno być: "BPK - YAY Black/YHG Grey"
Czyli tak jak moja Zuza, czarno-szara.
Jeśli jest oznaczenie koloru na tabliczce znamionowej to sprawdzę co napisano.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 14:51, 19 Lis 2010
Pawluk
Administrator

 
Dołączył: 11 Cze 2007
Posty: 210
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Kastor30 napisał:
źródła tez podają że chyba od 2007 jest też seryjny ABS?


w 650 był opcjonalny raczej.

p.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pawluk dnia Pią 14:55, 19 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 15:26, 19 Lis 2010
nieprosty
Motonita

 
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 687
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2





Opcjonalny ABS był w zależności od kraju. W Austrii od co najmniej 2 albo 3 lat nie oferują wersji bez ABS. W Polsce chyba cały czas jest do dostania. Także w każdym kraju może być inaczej.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 15:42, 19 Lis 2010
Waluś
A2

 
Dołączył: 26 Lis 2009
Posty: 96
Przeczytał: 69 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Koło





Witam. Poprawcie mnie jeśli się mylę ale oznaczenia roczników z 2010 to L0 a nie K10? (tak wynika z suzuki-moto.pl)

pozdrawiam serdecznie
Waluś
Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 17:19, 19 Lis 2010
Mlody
Motonita

 
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 973
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





Waluś napisał:
Witam. Poprawcie mnie jeśli się mylę ale oznaczenia roczników z 2010 to L0 a nie K10? (tak wynika z suzuki-moto.pl)

pozdrawiam serdecznie
Waluś
Smile


Dokładnie. Suzuki od 2010 roku wprowadziło oznaczenie "L". Tyczy się to wszystkich modeli.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 18:37, 19 Lis 2010
Marcin.BB
A

 
Dołączył: 10 Maj 2010
Posty: 171
Przeczytał: 10 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała





DLuk napisał:
od 2007 roku nowe, jasne klosze kierunkowskazów

A nie czasem od 2009 roku?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Marcin.BB dnia Pią 18:38, 19 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 18:49, 19 Lis 2010
Krolewna
Motocyklista

 
Dołączył: 25 Kwi 2009
Posty: 412
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Katowice





Na pewno nie od 2007, Marcin może mieć rację, że od 2009.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 19:15, 19 Lis 2010
DLuk
Administrator

 
Dołączył: 12 Lip 2008
Posty: 470
Przeczytał: 30 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





> w modelach K3-K10 jest regulacja tłumienia, a nie napięcia wstępnego
może Ktoś "techniczny" to potwierdzić? wydawało mi się że regulacja po prostu ściska sprężynę ale ...

> Wg mnie powinno być: "BPK - YAY Black/YHG Grey"
wg. mnie też, pytanie o pozostałe z 2007, np. ostatni niebiesko-szary?

> 2010 to L0 a nie K10
ok. takich inf. potrzeba

> jasne klosze były od 2007?
wg. mnie tak, wg. np. motogen też:link

dzięki, prośba o jeszcze, w tabelce uaktualnię jak będzie więcej potwierdzonych informacji


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 19:23, 19 Lis 2010
Floydoo
Motonita

 
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000





DLuk jezeli chodzi o zawieszenie to pytanie o ktore?? bo jezeli tyl to chyba tak jest ze regulowane jest od K3, przod ma regulacje napiecia wstepnego od K4.

Regulacja tlumienia polega na zmniejszaniu lub zwiekszaniu przeplywu oleju miedzy komorami w amortyzatorze im mniejszy przeplyw tym olej wolniej przeplywa i zawieszenie staje sie twardsze, natomiast im wiekszy tym zawieszenie jest mieksze.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 20:04, 19 Lis 2010
lasooch
Motonita

 
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków





W K2 na 100% z tyłu jest i regulacja napięcia wstępnego i regulacja tłumienia, tego jestem pewny. Pytanie brzmi - co się reguluje w przednim widelcu nowszych litrów? Z tego co pamiętam, to tłumienie, nie napięcie wstępne?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 20:50, 19 Lis 2010
express
Administrator

 
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2173
Przeczytał: 74 tematy

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, VIII





lasooch napisał:
W K2 na 100% z tyłu jest i regulacja napięcia wstępnego i regulacja tłumienia, tego jestem pewny. Pytanie brzmi - co się reguluje w przednim widelcu nowszych litrów? Z tego co pamiętam, to tłumienie, nie napięcie wstępne?


Instrukcja obsługi, model K7:
Sekcja: Regulacja zawieszeń
Strona 27
Przód: ustawiania napięcia wstępnego sprężyn - dwa pokrętła na górnej półce amora, 5 pozycji
Strona 28
Tył: 1. Regulacja napięcia wstępnego sprężyny - regulacja za pomocą dużego czarnego pokrętła
2. Regulacja siły tłumienia odbicia (powrotu/rozciągania amortyzatora/prostowania zawieszenia) - śruba w dolnej części amortyzatora.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 20:55, 19 Lis 2010
Floydoo
Motonita

 
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000





lasooch ja mam K7 i w przednim zawieszeniu jest tylko regulacja napiecia wstepnego poprzez sruby na lagach od gory.
Jak w przednim zawieszeniu chcesz regulowac tlumienie???????????? (pomijajac wymiane oleju na gęstszy)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Floydoo dnia Pią 20:56, 19 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 21:26, 19 Lis 2010
Marcin.BB
A

 
Dołączył: 10 Maj 2010
Posty: 171
Przeczytał: 10 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała





Floydoo napisał:
Regulacja tlumienia polega na zmniejszaniu lub zwiekszaniu przeplywu oleju miedzy komorami w amortyzatorze im mniejszy przeplyw tym olej wolniej przeplywa i zawieszenie staje sie twardsze, natomiast im wiekszy tym zawieszenie jest mieksze.

Dobrze to opisałeś, ale wg. mnie regulacja tłumienia nie sprawa, że zawieszenie jest twardsze lub miększe - o tym decyduje regulacją napięcia wstępnego czyli po ludzku skręcenie bardziej lub mniej sprężyny. Zwiększenie tłumienia powoduje, że zawszenie mniej "buja", czyli po wjeździe w dużą dziurę czym większe tłumienie tym szybciej zawias zostanie "wyhamowany".


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 22:23, 19 Lis 2010
Floydoo
Motonita

 
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000





Marcin zle mnie zrozumiales.
Piszac wyzej, ze zawieszenie staje sie twardsze mailem na mysli ze jest twardsze podczas jazdy (bo taki jest efekt ''podkrecenia'' tlumienia), ale jezeli chodzi o samo ustawienie zawieszenia to statycznie utwardzamy go regulacja napiecia wstepnego i tu jak najbardziej masz racje Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 0:04, 20 Lis 2010
DLuk
Administrator

 
Dołączył: 12 Lip 2008
Posty: 470
Przeczytał: 30 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Floydoo napisał:
DLuk jezeli chodzi o zawieszenie to pytanie o które? ...

tak jak napisali Koledzy później chodziło oczywiście o zmianę w przodzie od 2003, tył od początku był bez zmian.

ps. jak widzicie "prosty" temat technicznych danych do 1000 nie jest taki prosty Smile dlatego prośba do innych o rzeczowe włączenie się na pytane tematy...

...
nie dajecie mi wyboru, chyba zacznę wywoływać z nicka Smile V-Told dobrze pamiętam że masz 2006 bordowego? jest bordowy czy czerwony w porównaniu do K9? jak byś który kolor opisał? (jeżeli widziałeś taki K9 oczywiście) Paweł Drukarz - masz K2 czy K3? masz oznaczenie YU8 czy YD8 - opisałbyś swój jako jasno czy ciemno szary w porównaniu do tego drugiego? a może jasno albo ciemno srebrny? a może YU8 YD8 są takie same?

pomóżcie trochę to zakończymy temat


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 0:09, 20 Lis 2010
jotes
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 1823
Przeczytał: 155 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia





DL 1000 K 7

BPK YAY Black / YHG Grey
DWG YU8 Grey / YHF Dark Grey
DWH YKY Blue / YHF Dark Grey


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 0:15, 20 Lis 2010
DLuk
Administrator

 
Dołączył: 12 Lip 2008
Posty: 470
Przeczytał: 30 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





> BPK YAY Black / YHG Grey
tak

> DWG YU8 Grey / YHF Dark Grey
> DWH YKY Blue / YHF Dark Grey
tak wynika z danych ale może Ktoś potwierdzić że ma takiego albo pokazać takiego na zdjęciu?

przepraszam z góry, że się czepiam ale jak już drążymy temat to niech dane będa potwierdzone Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 0:23, 20 Lis 2010
jotes
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 1823
Przeczytał: 155 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia





niebiesko-ciemno.szary

http://www.motorcyclespecs.co.za/Gallery%20C/Suzuki%20V-Strom%20Grand%20Touring.jpg

szary-ciemno.szary

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?lang=de&id=138355825&pageNumber=1&tabNumber=2


chyba... Question


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jotes dnia Sob 0:28, 20 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 0:29, 20 Lis 2010
express
Administrator

 
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2173
Przeczytał: 74 tematy

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, VIII





Kopalnia wiedzy: http://www.totalmotorcycle.com/photos/2007models/2007models-Suzuki-V-Strom1000.htm

Dodałem:

Szaro-ciemno szary:


Niebiesko-ciemno szary:


Czarno-szary


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez express dnia Sob 1:05, 20 Lis 2010, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 13:25, 20 Lis 2010
lasooch
Motonita

 
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków





Floydoo napisał:
lasooch ja mam K7 i w przednim zawieszeniu jest tylko regulacja napiecia wstepnego poprzez sruby na lagach od gory.


Polecam lekturę tego tematu:
http://www.vstromclub.fora.pl/motocykle-dl,32/regulacja-zawieszenia-przedniego-dl-jak,1274.html

Szczególnie od wpisu:
roadrunner napisał:
Tylko że śruby regulacyjne przedniego zawieszenia w DL-u, nie służą do regulacji napięcia wstępnego sprężyn, tylko do regulacji tłumienia dobicia Smile


A co do Twojego pytania:
Floydoo napisał:
Jak w przednim zawieszeniu chcesz regulowac tlumienie???????????? (pomijajac wymiane oleju na gęstszy)

No właśnie zmieniając przekrój otworów w tłumiku olejowym, co sam tłumaczyłeś kilka postów wyżej Smile

Pozdrawiam!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 15:08, 20 Lis 2010
Floydoo
Motonita

 
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000





lasooch no dobra moze przeoczylem jeszcze ta mozliwosc jezeli chodzi o przednie zawieszenie, ale sruby na lagach tak czy inaczej służą tylko do regulacji napiecia wstepnego a nie do regulacji tlumienia.
oczywiscie zawsze mozna modzic z lagami poprzez rozbieranie itd, ale to juz nie oryginal, a tu chodzi o oryginalne dane techniczne


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 16:14, 20 Lis 2010
lasooch
Motonita

 
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków





Rozbierałeś swoje zawieszenie, że jesteś pewny tego co piszesz? Spójrz w serwisówkę:

http://fiche.ronayers.com/Index.cfm/Module/Main/TypeID/26/Type/Motorcycle/MakeID/2/Make/Suzuki/YearID/48/Year/2007/ModelID/7541/Model/DL1000/GroupID/357193/Group/FRONT_DAMPER_

Z tego co widzę, śruba regulacyjna kręci prętem idącym do wnętrza tłumika olejowego, zmieniając prawdopodobnie w ten sposób przekrój kanałów olejowych. Nie widzę żadnego związku pomiędzy śrubą regulacyjną, a sprężyną, a więc również jej napięciem.

Dla porównania serwisówka do SV1000:

http://fiche.ronayers.com/Index.cfm/Module/Main/TypeID/26/Type/Motorcycle/MakeID/2/Make/Suzuki/YearID/45/Year/2004/ModelID/6383/Model/SV1000S/GroupID/264098/Group/FRONT_DAMPER

Tu widzimy ten sam pręcik odpowiedzialny za zmianę tłumienia oraz oprócz tego regulację napięcia wstępnego sprężyny. Napięcie wstępne zmienia się ściskając po prostu sprężynę od góry. W korku są 2 śruby - zewnętrzna od napięcia wstępnego i wewnętrzna od tłumienia.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 17:17, 20 Lis 2010
Floydoo
Motonita

 
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000





no widzisz ja tez sobie patrzylem na ta sama serwisowke by sie upewnic czy dobrze mysle i wg mnie to sruba dociska sprezyne poprzez podkladke i tulejke. Idea

aaa zapomnialem dodac
Cytat:
prawdopodobnie


ale oki moge sie mylic bo jeszcze lag nie rozbieralem, wiec szkoda ciagnac ta dyskusje, cos tam sie reguluje bo regulacja jest od modelu K4 w wzwyż


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Floydoo dnia Sob 17:21, 20 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 10:24, 22 Lis 2010
ologc
Administrator

 
Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Monachium/Gdańsk





dostałem od jotesa i w jego imieniu wrzucam tabelę techniczną dla DL650. kolory nadwozia, ramy i felg będą opisane pod tabelą (jotes pozbierał fotki wszystkich roczników więc będzie to zrobione w formie galerii).



pod tabelą dodatkowy opis słowno-muzyczny:
Pompa paliwa
Ciśnienie na wolnych obrotach ok. 300kPA
Ilość podawana ( przy 12 V) min.168ml w czasie 10s. od K7 min. 75ml na 6 s


Układ chłodzenia

Termostat otwiera przy ok. 88°C
Pełne otwarcie 100°C
Otwarcie skok zaworu min. 8mm
Czujnik wentylatora chłodnicy
Załącza przy 98°C
Wyłącza przy 92°C

Sprzegło
Luz linki przy klamce sprzęgła 10 do 15 mm.

Gaz
Luz linki gazu (przy manetce) 2 do 4 mm

Napęd
Długość łańcucha 116 rolek od modelu K7 118 rolek
Granica zużycia łańcucha to 319,4mm mierzone na odcinku 21 rolek (nitów)

Zawieszenie
Przednie
Regulacja napięcia wstępnego na dl.15mm,( bez możliwości regulacji tłumienia)
Standard - 6mm. wkręcone ( wystaje 9mm- widoczne 3 kreski)
Zawartość oleju 524 cm³ na stronę odAK7 528cm³
stan oleju 143mm / od AK7 139mm (bez sprężyn)
Tylne
Napięcie wstępne regulowane przez pokrętlo,( z lewej na prawo) Co 1/2 obrotu 1 klik. Calość 39 klików. Standard 16 klików
Tłumienie płynnie regulowane poprzez wbudowaną śrubę ( caloc 2 i ¾ obrotu)
Standard to wykręcona śruba o 1 obrot

Koła i opony

max bicie promieniowe i osiowe kól 2,0mm

Ciśnienie przy zimnych oponach
Przód 2,25 bar Tyl 2,5 bar ( 2,8 z pasażerem)

Hamulce
stan zużycia tarcz hamulcowych 4,5mm.
Max bicie 0,3mm.

Akumulator

Stan pełnego nładowania .12,5 do 12,6 V
wymagający ładowania ponizej 12,0 V

Alternator
Wydajność 375 Watt / 5000/min

Zapłon elektroniczny
4 stopnie przed OT przy 1300/min
Kolejność 1-2 ( cylinder przedni-tylny)

Świece zapłonowe
Odstęp elektrod 0,6 do 0,7mm

Bezpieczniki
glówny 30 A
światła drogowe 15 A
światła mijania 15 A
światła-pompa paliwa10 A
światła zapłon 10 A
światła wentylator chłodnicy 15 A
światła –kierunkowskazy 15 A

Od 2007 AK 7 ( A BS )
ABS –silnik 40 A
ABS -zawór 25 A

Oświetlenie
światła
drogowe/mijania 12 V 60/55 Watt H4 ( 2 sztuki)
pozycyjne 12 V/5 Watt ( 2 sztuki)
kierunkowskazy 12 V/21 Watt ( 4 sztuki )
oś. Tabl.rejestracyjnej 12 V/5 Watt
światło hamowania / pozycyjne tył 12 V / 21/5 Watt 2 sztuki


komentarze mile widziane


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 20:17, 28 Lis 2010
DLuk
Administrator

 
Dołączył: 12 Lip 2008
Posty: 470
Przeczytał: 30 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





dzięki bardzo za informacje, Olek - wysłałem do Ciebie aktualne dane + zdjęcia do umieszczenie na stronie www

poszukuję jeszcze:
1. zdjęcia katalogowego DL1000 2004 YAY czarny (srebrna rama)
takiego:
http://bikepics.com/pictures/596310/

2. zdjęcia katalogowego DL1000 2003 YBA Blue, mam tylko 2002 Y7H Blue (kody są różne co sugeruje że były różne kolory):


poniżej dane do ew. dalszej dyskusji:


następnym krokiem może być zebranie danych eksploatacyjnych...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez DLuk dnia Nie 20:21, 28 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 0:50, 01 Gru 2010
ologc
Administrator

 
Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Monachium/Gdańsk





panowie redaktorzy, proszę o weryfikację czy niczego nie popitoliłem:
http://vstrom.com.pl/cms/index.php?page=v-strom


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 1:39, 01 Gru 2010
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





W tabelce odnośnie silnika, a konkretnie rozrządu należało by dodać: "DOHC"...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 10:50, 04 Gru 2010
jscoolg
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 229
Przeczytał: 8 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Wg mnie mase 1000 ca podałeś na sucho wiec wart to zaznaczyć
Zawsze klne pod nosem na gazetki motocyklowe ktore raz podają mase na mokro raz na sucho i nie zaznaczają tego. Wg mnie należy podawać mase na mokro i dodatkowo ew. na sucho

Co do osiągów 4,5 do 100 to ma 650 tka (przed k7 nawet mniej wg testów)
Czy rzeczywiście 1000 ma inny amor niż 650 ? Myślałem że to to samo


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 15:28, 04 Gru 2010
DLuk
Administrator

 
Dołączył: 12 Lip 2008
Posty: 470
Przeczytał: 30 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





jscoolg napisał:
Wg mnie mase 1000 ca podałeś na sucho wiec wart to zaznaczyć...
Czy rzeczywiście 1000 ma inny amor niż 650 ? Myślałem że to to samo

co do masy cenna uwaga - uzupełnię przy okazji jak się uzbiera trochę uwag i poprawek
co do amora (przedniego) na pewno sa różnice że 1000 ma regulację od 2003, inne nie wiem

Olek - wiem, że to wymaga trochę pracy ale nie dało by się umieśćić tych danych w postaci tekstu w tabelkach a nie .jpg? Chyba że najpierw czekasz na poprawki a dopero potem ładna "obróbka" Smile
Uprzedzając Twoje pytanie czy ja mógłbym to zrobić - mógłbym ale pewnie nie tak jak potrzeba, ja znam tylko trochę html-a pisanego z poziomu notatnika Smile

ps. no i jak by Ktoś znalazł takie dwa brakujące zdjęcia katalogowe (3 posty wyżej) to było fajnie...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 17:51, 04 Gru 2010
Otzi
Moderator

 
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Może warto zaznaczyć, że katalizator dostępny był dopiero od modelu K7?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 16:37, 05 Gru 2010
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Otzi napisał:
Może warto zaznaczyć, że katalizator dostępny był dopiero od modelu K7?


Katalizator jest równoznaczny z wtryskiem, nie ma wtrysku bez katalizatora i odwrotnie tym bardziej. Były proste systemy dopalania spalin w sprzętach gaźnikowych, ale to nie katalizatory.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 22:30, 05 Gru 2010
ologc
Administrator

 
Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Monachium/Gdańsk





DLuk napisał:
Olek - wiem, że to wymaga trochę pracy ale nie dało by się umieśćić tych danych w postaci tekstu w tabelkach a nie .jpg? Chyba że najpierw czekasz na poprawki a dopero potem ładna "obróbka" Smile


wolę jpg'a, wystarczy, że mi podeślesz excela a ja już z niego zrobię zdjęcie. wyślę Ci sformatowanego excela pod kątem strony


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 16:12, 08 Gru 2010
ologc
Administrator

 
Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Monachium/Gdańsk





panowie wrzuciłem na stronie linki do globalsuzuki z katalogami dla poszczególnych roczników. prośba o weryfikację waszych danych z papierami od Suzuki (kolory, parametry itd) niestety na serwerach suzuki są opisy tylko od 2006 Sad

linki są na samym dole strony w sekcji 'prospekty' dla każdego modelu osobno.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ologc dnia Śro 16:15, 08 Gru 2010, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 19:41, 17 Gru 2010
lasooch
Motonita

 
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków





A tak jeszcze mi się przypomniało, odnośnie zmian w poszczególnych rocznikach. Czy zmiana kształtu pługu jest związana z face-liftem z 2004r. czy to jakaś oddzielna sprawa? Widziałem też parę sztuk V-stroma z innym tylnym bagażnikiem. Nie wiem czy to jakiś akcesoryjny zamiennik, czy też może suzuki wprowadziło zmianę?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez lasooch dnia Pią 19:45, 17 Gru 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 14:00, 18 Gru 2010
DLuk
Administrator

 
Dołączył: 12 Lip 2008
Posty: 470
Przeczytał: 30 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





lasooch napisał:
...Czy zmiana kształtu pługu jest związana z face-liftem z 2004r. czy to jakaś oddzielna sprawa? Widziałem też parę sztuk V-stroma z innym tylnym bagażnikiem. Nie wiem czy to jakiś akcesoryjny zamiennik, czy też może suzuki wprowadziło zmianę?

pług - raczej tak - obejrzyj na zdjęciach - jak jest już regulowana szyba to jest i nowszy pług

bagażnik - chyba piszesz o fabrycznym stelażu pod kufer centralny - faktycznie jest inny niż oryginalny bagażnik ale można powiedzieć że jest akcesoryjny. W wersjach GT był od razu w komplecie ale wersja GT to po prostu doposażony oryginał z wymienionym bagażnikiem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Opis techniczny DL'a na stronę poszukiwany
Forum VStromClub Strona Główna -> Wiadomości
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin