VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Akcesoria dla V-Stroma -> Przewody w stalowym oplocie Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Przewody w stalowym oplocie
PostWysłany: Pią 11:04, 17 Kwi 2009
Bratek DL1000
Motocyklista

 
Dołączył: 10 Lis 2007
Posty: 245
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rancho k/Wawy





doposażyłem swoje LYTRA w przewody w stalowym oplocie, i powiem, że była to najlepsza inwestycja roku!!!! przyznam się, że wcześniej w żadnym motocyklu nie miałem takiego cuda, wydawało mi się to zbędnym wydatkiem. Ale właśnie zmieniłem zdanie.
Zakupiłem przewody Goodrige w firmie PTM, w Nieporęcie, zestaw coś ok.240pln, gotowe do montażu ze wszelkimi końcówkami, podkładkami miedzianymi i uchwytami. Wydaje mi się, że kwota nie wygórowana jak za markowy produkt.
Wrażenia z jazdy, no cóż, jak bym hamował zupełnie innym motocyklem, wyczucie momentu zadziałania, dozowanie i skuteczność zmieniła się kolosalnie, nie do poznania. Polecam wszystkim użytkownikom dwóch kółek Smile

pzdr 4 all


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 14:19, 17 Kwi 2009
MaG
Administrator

 
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 3582
Przeczytał: 80 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa





Bratek, podeslij jakieś namiary na firmę - skoro sprawdzony sprzęt to po co szukać gdzie indziej... Sam montowałeś czy gdzie?
Ostatnio właśnie też myślałem nad poprawieniem skuteczności fabrycznych hamulców. Zakładam, że fakt posiadania ABS w moim dl650 nie zmienia korzyści płynących z przewodów w oplocie - ktoś ma takie doświadczenia?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 15:01, 17 Kwi 2009
Bratek DL1000
Motocyklista

 
Dołączył: 10 Lis 2007
Posty: 245
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rancho k/Wawy





PTM, Nieporęt (nad zelewem zegrzyńskim), 022 487-81-90, 91. Dzwonisz, zamawiasz, wysyłają za pobraniem za 22pln, nie opłaca sie jechac.

Jako, że jam mechanik z krwi i wyuczenia, to sam wszynio robię przy motorze. Myślę, że przy ABSie będziesz musiał podjechać do PP. Z doświadczenia pamiętam, że przy układach ABS konieczne było odpowietrzenie układu za pomocą kompa (mieliśmy w Chryslerze specjalny program do odpowietrzania pompy). Ale popytaj u nich, niech zdradzą co nie co Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 21:09, 17 Kwi 2009
tommi
A2

 
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 66
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Bratek, a sprawdziłeś czy przewody które nabyłeś mają atest?
Z tego co pamiętam przewody sprzedawane przez PTM nie posiadają atestu na wykonanie (znaczy sam przewód ma atest ale zagniatanie końcówek nie), ale może się coś zmieniło ostatnio.

A dla zainteresowanych przewodami w oplocie jak również innymi częściami i akcesoriami do motocykli polecam: www.trwmoto.com

A tak przy okazji - dobra tarcza, klocek, regularnie wymieniany płyn i przewody w oplocie potrafią zdziałać cuda Smile


Pzdr,
tommi


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 12:13, 18 Kwi 2009
Bratek DL1000
Motocyklista

 
Dołączył: 10 Lis 2007
Posty: 245
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rancho k/Wawy





ATEST-SRATEST, ja nie mam atestu na oddychanie a żyje, bez przesady, firma PTM chyba z 10 lat pracuje w sporcie motorowym, wierze ze gówna mi nie sprzedali. Bałem sie kupic w innych firmach o nieznanej mi reputacji i zrezygnowałem, a wybrałem PTM.

pzdr 4 all


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 1:06, 03 Maj 2009
djfender
A2

 
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Zielona Góra





brawo!
stalowy oplot to najlepsza inwestycja w moto. niestety wiekszosc woli (bez urazy!) centralne stopki, oslony, gmole, szyby itd.
sam swiety nie jestem!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 13:41, 04 Maj 2009
polsky
Motonita

 
Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 647
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Londyn/Wrocław





Tez sie nad tym zastanawialem ale mam ABS,wiec cisne klame do oporu bez stresu i wyczuwania Wink to tez ma swoje zalety. Ale w moto bez ABS-u zaopatrzyl bym sie w stalowe,zwlaszcza w jakims singlu na jednej tarczy z przodu. np.BMW 650 Dakar ma je montowane fabrycznie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 13:42, 06 Maj 2009
MaG
Administrator

 
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 3582
Przeczytał: 80 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa





To ja ponowię pytanie - czy ktoś ma doświadczenie ze stalowym oplotem przy moto z ABS-em? Czy różnica w hamulcach jest równie odczuwalna jak przy moto bez ABS?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 14:03, 06 Maj 2009
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





ja mysle powaznie o tych przewodach tylko sam to raczej nie dam rady ich wymienic, a nie chce czegos spitolic w moto i sie w ogole nie zatrzymac Confused
orientuje sie ktos moze ile kosztuje wymiana w serwisie?
a moze jest jakis "ochotnik" z wawy lub okolic, ktory wymienial u siebie i pomoglby?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 14:20, 06 Maj 2009
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2364
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





ja dzisiaj po serwisie przy 12000km podpytalem mechanika z PP co mysli o oplocie do moto z abs, i powiedzial ze on by tego sobie nie robil bo: cos tam z czujnikami cos z pompą i kilka jeszcze pierdolutow, a ponadto stwierdził ze abs bedzie sie prawie odrazu włączał a to sie mija z celem. i wg mnie ma racje.
ja osobiscie nie widze potrzeby zmiany. uwazam ze DL i tak ma zaje**e heble.
patrzac chociaz na to ze tarcze zaciski i pompa jest wspolna z bodaj banditem 1250 i GSR 600 to wydaje mi sie ze kiepskie nie są, dalej to juz kwestia opon i zawiasu.
a jak ktos chce zeby mu to tylko ladnie wyglądało to sobie można kupic koszulki termokurczliwe i przy wymianie płynu samemu założyć.
basta Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 14:26, 06 Maj 2009
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





ja nie posiadam absu, jak bym mial to tez bym nie myslal o wymianie Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 20:05, 06 Maj 2009
polsky
Motonita

 
Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 647
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Londyn/Wrocław





konra.dzik napisał:
podpytalem mechanika z PP co mysli o oplocie do moto z abs, i powiedzial ze on by tego sobie nie robil bo: cos tam z czujnikami cos z pompą i kilka jeszcze pierdolutow, a ponadto stwierdził ze abs bedzie sie prawie odrazu włączał a to sie mija z celem. i wg mnie ma racje.


Od wlaczania ABS-u jest sensor przy kole i tarcza (ta z dziurkami) sensor mierzy czas co iles milisekund czy kolo sie nie zblokowalo i wtedy je popuszcza wiec troche mi to sie nie widzi,ze by sie wlaczal od razu... ale pozostaje kwestia pompy,wieksze cisnienie w szybszy czas reakcji moglo by cos zaklucic.. nie testowalem ale tak sobie gdybam...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 20:38, 06 Maj 2009
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2364
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





sam sobie na pytanie odpowiadasz, jesli przewod w oplocie nie puchnie jak zwykly to szybciej blokuje kolo, a wtedy czujnik popuszcza..
proste i logiczne Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 11:45, 07 Maj 2009
MaG
Administrator

 
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 3582
Przeczytał: 80 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa





thx, ta teoria z ciśnieniem w przewodach rzeczywiście ma sens... nie zależy mi na wyglądzie sztormiaka, myślałem o zwiększeniu skuteczności hamulców (te jak wiadomo nigdy nie są ZBYT DOBRE:)), ale jak widać efektu by to nie przyniosło, bo pewnie cały ABS musiałby mieć inne parametry, żeby rzeczywiście oplot coś pomógł...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 22:00, 09 Maj 2009
v-strom
A2

 
Dołączył: 30 Gru 2008
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Ja też to rozważałem w wersji z ABS ale jak zacząłem się przyglądać całemu układowi hydraulicznemu to mi przeszło. Zbyt wiele przewodów i zbyt wiele łączeń. Zdecydowałem, że zostawiam tak jak jest. Howgh...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 23:57, 09 Maj 2009
Bratek DL1000
Motocyklista

 
Dołączył: 10 Lis 2007
Posty: 245
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rancho k/Wawy





pozwole sobie sprostować powyższe wypowiedzi, z czystej troski o potomnych:
- przewody w stalowym oplocie zawsze poprawią skuteczność hamulcy Exclamation
- nie mają wpływu na włączanie się ABSu - niezręcznie mi to mówić, ale mechanik z PP trochę się zapętlił...
- przewody takie, poprawiają skuteczność oraz wyczucie momentu hamowania jak również zbliżającego się zablokowania hamowanego koła - polsky zaczął dobrze myśleć, ale też gdzieś się zapętlił
- ABS nie jest miarą skuteczności hamulcy, ma jedynie uchronić koła od zablokowania podczas hamowania
- zawsze przewody w stalowym oplocie dadzą lepszy wynik w metrach bierzących jak przewody w gumowych przewodach
- i jeszcze jedna ważna prawda - ABS nie skraca drogi hamowania Exclamation wręcz przeciwnie, wydłuża ją Exclamation Exclamation Exclamation

zapewne jeszcze kilka innych prawd które pominąłem, za co przepraszam, jednak jeśli jeszcze mi się coś przypomni to pozwolę sobie dopisac.

proszę mi wybaczyć "mądrzenie się", ale ponieważ byłem szkolony i pracowałem "w mechanice", wypowiedzi nieprawdziwe kolą mnie w oczy, i czuję się zobowiązany do przekazania swojej wiedzy szanownym kolegom.

pozdrawiam i życzę szerokości Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 2:36, 10 Maj 2009
ice
A2

 
Dołączył: 30 Sie 2008
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





a ja już nawet nie walcze z tym mitem że ABS skraca droge hamowania ....
ludzi i tak wiedzą swoje .... a niektórzy to nawet twierdzą że w deszczu nie da się bez ABS skutecznie hamować.
Oplot jest fajny ale też nie demonizował bym jego braku ... reasumując tak oplot jest spoko i naprawde poprwia dozowalność i wyczucie hebli ALE to nie jest tak że bez niego nie da się jeździć ...
ps. Sam chce kupić oplot ale cały czas mnie że tak powiem jakość takich przewodów zastnawia ...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 11:53, 10 Maj 2009
zlociutki
A2

 
Dołączył: 28 Wrz 2008
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kielce





Tez mnie kusi oplot , tyle ze inne wydatki go wykluczaja...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 13:31, 10 Maj 2009
polsky
Motonita

 
Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 647
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Londyn/Wrocław





No i BartekDL1000 rozwial wszystkie watpliwosci Wink
Ja tylko dodam,ze w DL-u z ABS-em radze natychmiast wylaczac ABS przy wjechaniu na jakiekolwiek szutry,off-roady itd. Juz nie wspomne o zjezdzaniu z jakis gorek Smile))
Ja wyciagam bezpiecznik z lewej strony motocykla,nie pamietam jak on byl podpisany.
ps.Jak ktos moze myslec,ze ABS skraca droge hamowania? Skoro jego zadaniem jest popuszczenie zblokowanego kola Smile)) Droge hamowania najskuteczniej skraca np. drzewo.. plot.. samochod.. itp. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 14:23, 10 Maj 2009
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2364
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





właśnie sie tez zastanawiam nad zastosowaniem prostego przełącznika, do załączania lub wyłączania ABSu, ciekawe co na to komputer...
POLSKY czy pokazują sie jakies błedy na blacie, jak wyjmujesz bezpiecznik?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 16:53, 10 Maj 2009
v-strom
A2

 
Dołączył: 30 Gru 2008
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





1. Jakie są porządnej jakosci zestawy przewodów do wersji z ABS, ile z nich się wymienia? Wszystkie? Ile to kosztuje? Ktoś wie? Czy ktoś to robił czy wiedzę czerpie tylko w forum?
2. Dyskusja o ABS to chyba raczej sensu nie ma. Wiadomo, że lepiej go mieć niż nie. Jak ci "baba" zajeżdża nagle to nie masz czasu na myślenie o technice hamowania na mokrym. Przerabiałem więc wiem. Odłączanie na szutrze by się przydało. BMW to stosuje to znaczy, że powino być.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 22:25, 10 Maj 2009
tommi
A2

 
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 66
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Cieszę się, że Bratek sprostował sprawę ABS'u.
Przewodom w oplocie mówimy zdecydowane TAK.
Poprawiają wyczucie hamulca i dozowalność.

Tym którzy się skuszą na przewody w oplocie pozwolę sobie dać małą poradę: postarajcie się prowadzić przewody tak aby nie dotykały kabli elektrycznych. Zdarza się, że w wyniku przeskoku iskry na oplocie pojawiają się małe przebarwienia. Nie wpływa to co prawda na funkcjonalność ale jeśli ktoś dopłaca za barwiony oplot to szkoda go niszczyć.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 23:12, 10 Maj 2009
polsky
Motonita

 
Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 647
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Londyn/Wrocław





Swieci sie tylko czerwona kontrolka od ABS i nic wiecej. Wszystko OK.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 11:44, 11 Maj 2009
MaG
Administrator

 
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 3582
Przeczytał: 80 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa





ABS po za asfaltem to rzeczywiście niefajna sprawa, ale z kolei normalnie na szosie jako świeżak wolę go mieć...

Wyciąganie bezpiecznika od ABS jest skuteczne, ale mało wygodne jak jedziesz turystycznie - raz po szutrze raz po asfalcie, przydałby się jakiś prosty patent z wyłącznikiem na kierownicy, liczę na forumowych konstruktorówWink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 13:02, 11 Maj 2009
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





jezeli wyjecie bezpiecznika wystarcza to chyba wystarczy w obwod wlutowac jakis przelacznik (taki jak od swiatla tylko mniejszy Wink), ktory bedzie przerywal obwod jak bedziemy chcieli wylaczyc abs

jak kiedys bede mial czas w srode to przyjade na spotkanie klubowe i moze kogos przekonam do pomocy przy zalozeniu przewodow Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 13:19, 12 Sie 2009
Pietia
Motonita

 
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 740
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





Chciabym powrocic do tematu przewodow .
Czy ktos moze sie orientuje jak jest roznica (czy wogole) w dzialaniu hamulca w wersji 3 przewody (czyli jak orginalnie glowny od klamki ,rozgaleznik na dwa do zaciskow) a 2 przewody (po jednym bezposrednio od klamki do zaciskow) oczywiscie nie mowie o cenie, bo ta jest bezspornie po stronie systemu 2 przewodowego.
ps. przepraszam za brak polskich znakow niestety komputerek taki .


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 16:25, 12 Sie 2009
kalina
Motonita

 
Dołączył: 28 Lip 2008
Posty: 617
Przeczytał: 93 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Malbork





Błędu na zegarach nie ma jak wyciągniesz bezpiecznik, ale w CPU zapamiętywany jest bład


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 10:48, 13 Sie 2009
MaG
Administrator

 
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 3582
Przeczytał: 80 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa





kalina, ale cały czas mówimy o wyciągnięciu bezpiecznika przy wyłączonym silniku (chyba, że robisz inaczej). Mnie zastanawia jak zachowa się komputer jak mu normalnie w czasie "jazdy" bym taki bezpiecznik "wyjął" (poprzez odłączenie obwodu jakimś przełącznikiem na kierownicy)?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 10:57, 13 Sie 2009
v-strom
A2

 
Dołączył: 30 Gru 2008
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Bezpiecznik zawsze się może przepalić. Tak na logikę to dziwne by było gdyby była różnica czy poczas jazdy czy na postoju robi się przerwa. To tylko bezpiecznik a nie mikroprocesorowo sterowany system a ABS to tylko elektro-hydrauliczny nie bardzo skomplikowany system a nie elektrownia atomowa. Nie ma co pękać


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 19:57, 18 Sie 2009
Pietia
Motonita

 
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 740
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





Tak szukajas,szukajac znalazlem ciekawostke,przewody do samodzielnego skompletowania !!!
na pewno ktos kto posiada zmysl techniczny nie mialby problemu ze zmontowaniem calosci. z 2 lub 3 "lini".
http://www.venhill.co.uk/Brake_lines_and_clutch_line_fittings/POWERHOSE_PLUS

patrzac na ceny zestaw 3 lini kosztowalby okolo 60 £ co daje 300 zl (w przyblizeniu) . Ktos cos wie na ten temat ?????


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:57, 18 Sie 2009
letko
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 1504
Przeczytał: 36 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ustroń





Panowie w temacie hamulce http://www.vstromclub.fora.pl/motocykle-dl,32/hamulce,1519.html dowiedziałem się, że bibop kupił przewody w stalowym oplocie u naszego admina brzo i sam takowe zamówiłem i zamontowałem. Koszt z przesyłką tylko 275zł!. Przewody dedykowane do DL650 w oplocie powleczone czarna otuliną. Działaja bardzo dobrze i myślę że nie ma co szukać gdzie indziej.
Jak to mówią "Cudze chwalicie ,a swego nie znacie"


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 0:48, 19 Sie 2009
Pietia
Motonita

 
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 740
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





Letko,ale moja informacja nie sluzyla temu aby od razu kupowac przewody w UK ,miala na celu pokazanie ze jest taka ewentualnosc. Moze ktos w DL1000 bedzie chcial zamienic przewod sprzegla z gumowego na stalowy oplet i ta informacja moze mu sie przydac gdyz jest taka mozliwosc ,nie moja wina ze w 650 ciagnie sie druta. Oczywiscie jestem za tym aby spierac rodzimy handel .
ps ta cena to za system 2 czesciowy, czy 3 czesciowy ??


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pietia dnia Śro 0:49, 19 Sie 2009, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 8:45, 19 Sie 2009
letko
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 1504
Przeczytał: 36 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ustroń





Aleś mi dołożył Smile
Cena jes za dwu częściowy i przypuszczam że brzo do litra i do sprzęgła też będzie miał.
Twoja informacja jest jak najbardziej na miejscu i nie pisałem że źle robisz podając ją , ale u brzo można zawsze wynegocjować dobrą cenę.
Sam nie wiem jaki system jest lepszy 2 czy 3 częściowy. Oryginalne hamulce nie były takie złe. Te w oplocie są takie bardziej dozowalne, ale nie takie że po naciśnięciu moto staje na przednim kole.
Podczas pierwszej jazdy miałem mieszane uczucie które lepsze stare czy nowe (pewnie nowe Very Happy )


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 19:36, 19 Sie 2009
Pietia
Motonita

 
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 740
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





Letko,kolego nie bylo moim cele aby Ci dolozyc ani w jakikolwiek sposob urazic,zapewniam z calego serca ,jezeli kogokolwiek urazilem powyzszym tekstem -PRZEPRASZAM bylo to zupelnie niezamierzone!
ps.dodam jeszcze ze moim zdaniem dyskusja z odrobina humoru moze byc tylko ciekawsz.(ale to tylko moje zdanie)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pietia dnia Śro 19:42, 19 Sie 2009, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 23:09, 17 Lis 2009
jscoolg
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 229
Przeczytał: 8 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Ja w gs500 miałem hel - z nowymi klockami hamowały jak diabli !!
Oczywiśnie nieprawdą jest że kolidują z ABS (dywagacje niedouczonych mechaników z PP)
Przewody hamulcowe powinny byc w stalowym oplocie - te bez oplotu sa g.. warte i w gorach lub przy ostrej jeździe spuchną szybko. Uzywa się tych bez oplotu głównie w japońcach (bo taniej) i trzeba wymieniać co 4 lata a w oplocie są wieczne Smile
Z dl 650 ABS jest problem bo jest ich kilka (5??) i w związku z tym są drogie
Poniżej cennik HELa
http://www.przewodywoplocie.pl/index.php/przewody-hamulcowe/Cennik-przewodow-hamulcowych-HEL.html
5 sztuk to koszt 650 zł !!
Pozdr

EDT:
Jest ich więcej niż 5
Z przodu są 4, i jeden odchodzi do ABS
Z tyłu muszą być co najmniej 2 (jak nie więcej)
Minimum 7 a podejrzewam że więcej
Majątek !


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jscoolg dnia Czw 23:58, 26 Lis 2009, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 21:34, 18 Sty 2010
michalfrucz
A1

 
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: sosnowiec





a prawda taka, ze do dl-a nie są niezbędne....to nie sport.... nie dochamowywuje się na maxa....na granicy przyczepnosci....ale trza na cos kase miec wydawac....


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 22:07, 18 Sty 2010
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





ja tam hamuje na maksa... znaczy jak mnie ponosi fantazja Wink
hamulce w DLu sa kiepskie... zwlaszcza, jak jedziesz z pasazerem, a to cos pomaga, szczegolnie w gorach, jak masz duzo dohamowan przed winklami i mocno rozgrzejesz uklad hamulcowy to guma Ci "spuchnie" i hamowanie dupa.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 10:42, 19 Sty 2010
MaG
Administrator

 
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 3582
Przeczytał: 80 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa





bibop jakie przewody masz zamontowane u siebie - marka, model? Polecasz czy odradzasz? Zdecydowałem zmienić na stalowy oplot u siebie...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 11:12, 19 Sty 2010
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





ja mam przewody Goodridge (modelu nie znam... kupowalem u Brzo). Kosztowaly 250pln, ale to jest opcja dla moto bez ABSu.
Przy okazji zmienilem klocki hamulcowe.

Jezeli chodzi o "doznania" to poczatkowo czuc bylo roznice (oczywiscie jak sie klocki ulozyly), ale szybko sie przyzwyczailem... niestety nie mam porownania w jezdzie po winklach z duzymi predkosciami (i czestymi dohamowaniami) bo wczesniej tego nie uskutecznialem Smile na gumowych przewodach mialem kilka razy sytuacje, ze hamujac z duzej predkosci czulem, ze klamke mam wcisnieta do oporu, a moto nie zwalnia... teraz czegos takiego nie ma
oczywscie dalej twierdze, ze hamulce sa slabe i nie takie jakie bym chcial (chodzi glownie o "miekkosc" klamki)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 0:11, 11 Lut 2010
thekamil
A

 
Dołączył: 25 Lip 2008
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Katowice





michalfrucz napisał:
a prawda taka, ze do dl-a nie są niezbędne....to nie sport.... nie dochamowywuje się na maxa....na granicy przyczepnosci....ale trza na cos kase miec wydawac....


jadąc do Francji załadowanym Stromem na maxa naprawde była bieda wyhamować. na poczatku sezonu kupuje oplot na przód.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 13:25, 15 Lut 2010
MaG
Administrator

 
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 3582
Przeczytał: 80 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa





U mnie też w tym sezonie stalowy oplot będzie na przodzie. Z przeróżnych gadżetów do dl-a akurat stalowy oplot to dobra inwestycja bo oryginalny układ hamulcowy jest kiepski w porównaniu do innych marek. A co może być ważniejsze od krótszej choćby i o 2m drogi hamowania w sytuacji awaryjnej?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 21:29, 15 Lut 2010
jscoolg
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 229
Przeczytał: 8 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Mag
Widze ze masz z ABS - jak założysz na przód to napisz ile Cię to kosztowało
Sam bym założył - ale tam tyle przewodów ze boje się że majątek wyjdzie Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 13:21, 16 Lut 2010
MaG
Administrator

 
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 3582
Przeczytał: 80 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa





Ok dam znać ile wyszło przy ABS-ie. U mnie dodatkowo przewody będą jeszcze nieco dłuższe od oryginałów bo robię lekki "lift" Smile kierownicy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 0:39, 27 Mar 2010
MK
A2

 
Dołączył: 14 Lut 2009
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





Wpadłem do MotoTopu w Krakowie i zagadnąłem mechanika Adama Dukałę co sadzi o oplecionych przewodach w DL 650. Stwierdził, że o wiele ważniejsze są odpowiednie klocki i regularna wymiana płynu hamulcowego. Zużyty powoduje uszkodzenie przewodów i zwiększenie ich podatności. Oplot poleca do sportów, w klasie DLa zdecydowanie woli bez. A z firmy wyszedłem z kurtką Helda Rovato. Nic tak nie poprawia nastroju jak nowa kiecka. Polecam i pzdr. Marek


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 11:15, 27 Mar 2010
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





wymiany klockow i plynu to obowiazek. przewody gumowe dla Twojej wiadomosci tez powinno sie wymieniac co 4 lata (z reszta dotyczy to wszystkich przewodow gumowych), przewodow w oplocie nie wymieniasz wiec jak nie zmieniasz moto co rok to masz spokoj.

nigdy nie wiesz kiedy ci przewody spuchna, a moga to zrobic w najmniej oczekiwanym momencie. zalozysz super klocki, wymienisz plyn i co z tego, jak efektywnosc hamowania bedzie zaklocona przez gumowy przewod.

nie mowie, ze tak sie dzieje za kazdym razem, ale ja wole miec caly czas pewnosc, ze nigdy moje hamowanie nie bedzie popsute przez glupie przewody.

jakos wszyscy europejscy producenci wkladaja oplot w standardzie, czy jest to rocket III czy 1200GSA, dlaczego japonczycy tego nie robia to juz dyskutowalismy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 11:30, 27 Mar 2010
kalina
Motonita

 
Dołączył: 28 Lip 2008
Posty: 617
Przeczytał: 93 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Malbork





Gdy masz ABS zakładanie przewodu mija się z celem. Tam część przewodu i tak iest nie z gumy, ale ładnie wyglada Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 18:08, 27 Mar 2010
jscoolg
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 229
Przeczytał: 8 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Rozwiń temat - które z przewodów nie są z gumy w 650A
?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 0:22, 28 Mar 2010
tommi
A2

 
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 66
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Kalina, z całym szacunkiem ale gdzie znalazłaś taką teorię?

Przewody w oplocie zwiększają stabilność ciśnieniową układu. Układ ABS opiera swoje działanie na regulacji ciśnienia płynu w układzie hamulcowym. Poprawa stabilności ciśnienia układu (wykluczenie nieszczelności i "puchnięcia" przewodów) ma pozytywny wpływ na działanie układu ABS a co za tym idzie wpływa na skuteczność działania układu hamulcowego.

Pozdrawiam,

t.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 10:45, 28 Mar 2010
kalina
Motonita

 
Dołączył: 28 Lip 2008
Posty: 617
Przeczytał: 93 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Malbork





Eee tam ale w DL ?? Dajcie spokój - przecież on hamuje i to całkiem przyzwoicie - wydanie tysiaka na hela oploty to dla mnie zonk.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 11:36, 28 Mar 2010
jscoolg
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 229
Przeczytał: 8 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Panowie
Z oplotem jest tak jak z zimówkami w puszkach - nie sa potrzebne tylko tym co ich nigdy nie używali. Hamulce w DL-u są niezłe ale klamka wpada dość głęboko - wynika to wg mnie głównie z rozszerzania się przewodów.
Oplot sprawe zalatwia.
Kalina czy w wersji abs ktores przewody nie sa z gumy? Mi osobiście wydaje sie ze wszystkie sa gumowe


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Przewody w stalowym oplocie
Forum VStromClub Strona Główna -> Akcesoria dla V-Stroma
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 4  
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin