Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Prędkości wskazywane przez licznik DL
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tom2130
A1



Dołączył: 05 Cze 2011
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Sob 20:54, 06 Sie 2011    Temat postu:

Heh, wiec nie we wszystkich samochodach i motocyklach wystepuje roznica predkosci licznikowej do gps. Przyznam ze wystepuje czesto, ale nie mozna generalizowac.
Wydaje mi sie ze wszystkie auta z tachografem musza miec dokladne wskazania licznika. Osobiscie sprawdzilem kilka takich i roznica przy ok 90km/h byla niewielka(88-92).
Moje prywatne auto tez nie klamie Smile
DL-a nie sprawdzilem, bo czekam na uchwyt do gps.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Renegade
A1



Dołączył: 19 Wrz 2011
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 11:19, 03 Paź 2011    Temat postu:

Trochę odświeżę temat.
Wczoraj na trasie porównując wskazania prędkościomierza i GPSu w automapie stwierdziłem zawyżenie prędkości w moim DLu aż o prawie 12%.
Czy ma ktoś jeszcze z Was różnicę większą niż 10%? I czy można to jakoś skorygować?

Pozdr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Floydoo
Motonita



Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000

PostWysłany: Pon 15:10, 03 Paź 2011    Temat postu:

Renegade napisał:
Trochę odświeżę temat.
Wczoraj na trasie porównując wskazania prędkościomierza i GPSu w automapie stwierdziłem zawyżenie prędkości w moim DLu aż o prawie 12%.
Czy ma ktoś jeszcze z Was różnicę większą niż 10%? I czy można to jakoś skorygować?

Pozdr


najlepiej poprostu pamietac o tym przeklamaniu i nic wiecej nie robic, bo beda to daremne zabiegi a i tak licznik zawsze bedzie oszukiwal, bo opony sie ciagle zuzywaja i ich srednica sie zmniejsza, zebatki tez sie wycieraja jak i sam lancuch.
Gps zawsze nawiazuje jedynie do satelity, i dlatego jego wskazania sa w miare dokladnie, czasem na wskazenie wplywa zachmurzenie i takie tam, natomiast na wskazanie licznika w DLu sklada nie zbyt skladowych, by wymagac od niego dokladnosci rownej gps, najlepiej jezdzic z nawigacja Very HappyVery HappyVery Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
magrafb
Motocyklista



Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 459
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Pon 16:41, 03 Paź 2011    Temat postu:

Pozdr[/quote]

najlepiej poprostu pamietac o tym przeklamaniu i nic wiecej nie robic, bo beda to daremne zabiegi a i tak licznik zawsze bedzie oszukiwal, bo opony sie ciagle zuzywaja i ich srednica sie zmniejsza, zebatki tez sie wycieraja jak i sam lancuch.
Gps zawsze nawiazuje jedynie do satelity, i dlatego jego wskazania sa w miare dokladnie, czasem na wskazenie wplywa zachmurzenie i takie tam, natomiast na wskazanie licznika w DLu sklada nie zbyt skladowych, by wymagac od niego dokladnosci rownej gps, najlepiej jezdzic z nawigacja Very HappyVery HappyVery Happy[/quote]

Nie wiem jak wycieranie zebatki ma sie do wskazania predkosciomirza, ale pewnie sie nie znam.

W tysiacu natomiast mozemy w bardzo łatwy sposób zrobic korekte. Wskazania licznika idą z zebatki zdawczej wiec wystarczy zminejszyc o zab tylna zebatke i juz zwiekszy sie predkosc obrotowa kola, odczyt ze zdawczej bedzie nadal taki sam. Nie wiem tylko czy na 10% bład wystarczy tył zmniejszyć o jeden ząb.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasooch
Motonita



Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków

PostWysłany: Pon 17:39, 03 Paź 2011    Temat postu:

Wycieranie się zębatek oczywiście nie ma wpływu na wskazania licznika, bo stosunek ilości zębów pozostaje bez zmian Razz Jedyne co wpływa, to zużycie opon, ale różnica pomiędzy nowymi gumami, a zdartymi do zera to ok. 2% na obwodzie Smile

Jeśli chodzi o korektę wyświetlanej prędkości za pomocą zmiany zębatek, to należy pamiętać, że fabryczny licznik zawyża jedynie prędkość, przebieg pokazuje prawidłowo. Więc jeżeli zmienimy rozmiar zębatek tak, by prędkość na liczniku była zgodna z wskazaniami GPS, to naliczony przebieg będzie ok. 10% przekłamany Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez lasooch dnia Pon 17:39, 03 Paź 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nieprosty
Motonita



Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pon 18:15, 03 Paź 2011    Temat postu:

lasooch napisał:
Wycieranie się zębatek oczywiście nie ma wpływu na wskazania licznika, bo stosunek ilości zębów pozostaje bez zmian Razz Jedyne co wpływa, to zużycie opon, ale różnica pomiędzy nowymi gumami, a zdartymi do zera to ok. 2% na obwodzie Smile

Zgadza się.
lasooch napisał:

Jeśli chodzi o korektę wyświetlanej prędkości za pomocą zmiany zębatek, to należy pamiętać, że fabryczny licznik zawyża jedynie prędkość, przebieg pokazuje prawidłowo. Więc jeżeli zmienimy rozmiar zębatek tak, by prędkość na liczniku była zgodna z wskazaniami GPS, to naliczony przebieg będzie ok. 10% przekłamany Wink

Pewny jesteś tej informacji bo według mnie to miejska legenda. Informacje o przebiegu są brane z tego samego miejsca co o prędkości.
Kolejna sprawa to nie da się skorygować błędów pomiaru prędkości na zasadzie licznik przekłamuje o 10% bo to kompletna bzdura.
Przekłamania w tego typu rządzeniach pomiarowych rzadko są liniowe. Im większa prędkość tym błąd pomiaru większy.
Dobrym testem jest przejechanie się z GPS jakiś 400 albo więcej kilometrów i sprawdzenie drogi przebytej w GPS a na liczniku, można się zdziwić. Smile


Z tego co pamiętam jak kiedyś testowali hayabuse czy ona rzeczywiście przekracza 300 km/h to owszem przekraczała po zdjęciu lusterk i w momencie jak jechała jakies 301 km/h to według przyrządów pokładowych prędkość wskazywana to jakieś 340 km/h.
Nie myślisz że jadąc 10km/h licznik wskazywał 50 km/h Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasooch
Motonita



Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków

PostWysłany: Pon 18:55, 03 Paź 2011    Temat postu:

nieprosty napisał:
Pewny jesteś tej informacji bo według mnie to miejska legenda. Informacje o przebiegu są brane z tego samego miejsca co o prędkości.
Kolejna sprawa to nie da się skorygować błędów pomiaru prędkości na zasadzie licznik przekłamuje o 10% bo to kompletna bzdura.
Przekłamania w tego typu rządzeniach pomiarowych rzadko są liniowe. Im większa prędkość tym błąd pomiaru większy.
Dobrym testem jest przejechanie się z GPS jakiś 400 albo więcej kilometrów i sprawdzenie drogi przebytej w GPS a na liczniku, można się zdziwić.

Tak, jestem pewny tego, co piszę. W kilku moich ostatnich motocyklach sprawdzałem wskazania licznika z GPS lub dodatkowo z odpowiednio skalibrowanym, dokładnym licznikiem rowerowym i wyniki były zawsze takie same - 10% przekłamania w pełnym zakresie prędkości. Jeżeli prędkościomierz wskazywał 50km/h, gps pokazywał 45. Jeśli prędkościomierz pokazywał 120, gps 108. Jeżeli prędkościomierz pokazywał 200, gps 180.
Co do tego, że przebieg jest wyświetlany prawidłowo, również jestem pewny. Można jechać 400km z GPS'em i porównać wyniki, można liczyć słupki przy drodze. Można sobie sprawdzić trasę z google earth. Co kto lubi Wink

Nie jest to żadna niedokładność przyrządów, defekt v-stroma czy jakakolwiek inna usterka. Producenci celowo wprowadzają takie przekłamanie dla lepszego samopoczucia kierowców i tyle. Takie samo 10% oszukaństwa miałem w SV650, DR650RS, w GSX750 z 1983r., w civicu, w corsie...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez lasooch dnia Pon 18:55, 03 Paź 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nieprosty
Motonita



Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pon 19:38, 03 Paź 2011    Temat postu:

lasooch napisał:

Tak, jestem pewny tego, co piszę. W kilku moich ostatnich motocyklach sprawdzałem wskazania licznika z GPS lub dodatkowo z odpowiednio skalibrowanym, dokładnym licznikiem rowerowym i wyniki były zawsze takie same - 10% przekłamania w pełnym zakresie prędkości. Jeżeli prędkościomierz wskazywał 50km/h, gps pokazywał 45. Jeśli prędkościomierz pokazywał 120, gps 108. Jeżeli prędkościomierz pokazywał 200, gps 180.
Co do tego, że przebieg jest wyświetlany prawidłowo, również jestem pewny. Można jechać 400km z GPS'em i porównać wyniki, można liczyć słupki przy drodze. Można sobie sprawdzić trasę z google earth. Co kto lubi Wink

Nie jest to żadna niedokładność przyrządów, defekt v-stroma czy jakakolwiek inna usterka. Producenci celowo wprowadzają takie przekłamanie dla lepszego samopoczucia kierowców i tyle. Takie samo 10% oszukaństwa miałem w SV650, DR650RS, w GSX750 z 1983r., w civicu, w corsie...

Przekłamania będą zawsze producenci jedyne czego muszą pilnować to żeby licznik zawyżał a nie odwrotnie inaczej posypały by się sprawy sądowe.

O przebieg się nie kłócę może faktycznie tak u Ciebie jest. U mnie przy trasie około 900 km mam około 15 km różnicy między tym co pokazuje licznik a GPS.

Tak btw. mi przy 50 km/h GPS pokazuje 48/49 nie pamiętam dokładnie ale na pewno nie 45.

Mam nadziej, że zdajesz sobie sprawę, że pomiar prędkości z GPS prawdziwy jest tylko jeżeli jedziesz po równym i ze stałą prędkością. W innych przypadkach przekłamania są dość spore, szczególnie gdy przyśpieszamy albo zwalniamy. Nie pamiętam dokładnie ale o ile mnie pamięć nie myli to sygnał z GPS odbierany jest raz a sekundę co w skrajnym wypadku daje nam błąd 2 sekund bez 2 setnych.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mikmac
A



Dołączył: 26 Sty 2011
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 19:50, 03 Paź 2011    Temat postu:

niepisana umowa producentow mowi, ze liczniki maja zawyzac od 7 do 10%. Zazwyczaj okolo 7% mozna spotkac. dotyczy to wszystkich pojazdow, chyba poza TIRami, ktore pokazuja prawidlowo maks 85km/h.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maciejza
A



Dołączył: 30 Sie 2009
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn, warmińsko-mazurskie

PostWysłany: Pon 21:05, 03 Paź 2011    Temat postu:

nieprosty napisał:
U mnie przy trasie około 900 km mam około 15 km różnicy między tym co pokazuje licznik a GPS.


roznice wysokosci wplywaja na roznice liczenia dystansu gps, dodatkowo gps lapie "impuls" co jakis czas przez co trasa sklada sie z prostoliniowych odcinkow, a ty jezdzisz po elipsach. dlatego zawsze jest roznica w dystansie faktycznym zmiezonym linijka na drodze a tym co podaje gps.
Kwestia jeszcze samej nawigacji i oprogramowania, ktore zazwyczaj dociaga slad do dróg i teraz kwestia tego jak on liczy dystans.

kierowanie sie dystansem pokazywanym na slupkach mozna sobie darowac.
w warminsko mazurskim sa tylko 3 odcinki 1km na których slupki rozstawione sa dokladnie co 100m.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasooch
Motonita



Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków

PostWysłany: Wto 1:52, 04 Paź 2011    Temat postu:

nieprosty napisał:
U mnie przy trasie około 900 km mam około 15 km różnicy między tym co pokazuje licznik a GPS.

... co daje 1,5% różnicy. Taki błąd wynika z samego zużycia bieżnika w oponach Smile Czyli i u Ciebie i u mnie jest tak samo - przebieg jest naliczany prawidłowo.

Najdokładniejszy będzie chyba nadal licznik rowerowy. Możemy tam zaprogramować obwód koła zazwyczaj z dokładnością do 5mm (błąd ok. 0,25%), prędkość jest wyświetlana z dokładnością 0,1km/h, przebieg podobnie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez lasooch dnia Wto 1:53, 04 Paź 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nieprosty
Motonita



Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Wto 14:11, 04 Paź 2011    Temat postu:

lasooch napisał:

... co daje 1,5% różnicy. Taki błąd wynika z samego zużycia bieżnika w oponach Smile Czyli i u Ciebie i u mnie jest tak samo - przebieg jest naliczany prawidłowo.

Wiesz z tym 15 to pisałem z głowy wydaje mi się, że jest z 30 ale nie chciałem żebyś mnie potem tu na forum zjadł jak by się nie sprawdziło. Wink
Za jakieś 3 tygodnie będę robił traskę około 500-700 km to zmierzę i podam dokładne dane względem licznika i garmina zumo 550 to będziemy mieli jasność.

Fajne różnicę wychodzą u podróżników robiących 6000 km i więcej. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pazur
A1



Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 1:32, 12 Lut 2012    Temat postu:

maciejza napisał:
nieprosty napisał:
U mnie przy trasie około 900 km mam około 15 km różnicy między tym co pokazuje licznik a GPS.


roznice wysokosci wplywaja na roznice liczenia dystansu gps, dodatkowo gps lapie "impuls" co jakis czas przez co trasa sklada sie z prostoliniowych odcinkow, a ty jezdzisz po elipsach. dlatego zawsze jest roznica w dystansie faktycznym zmiezonym linijka na drodze a tym co podaje gps.
Kwestia jeszcze samej nawigacji i oprogramowania, ktore zazwyczaj dociaga slad do dróg i teraz kwestia tego jak on liczy dystans.
.


Otoz prawda jest taka, ze gps daje ci pozycje WGS84 (bo w takim ukladzie byl tworzony), czyli w odniesiony do takiej sferoidy. Taka pozycja w najprostszych GPS jest przeliczana na uklad plaski TM lub UTM (czyli Transverse Mercatro lub Universal Transverse Mercatro), niektore GPS maja mozliwosc przeliczenia na inne uklady plaskie jak i inne modele sferoid ale nie bede tu sie wdawal w szczegloly.
Gps nie czyta tylko NE ale takze H w przypadku sferoidy jest to wysokosc (dla wgs84 elipsoidalna) i przelicza ja na wysokosc w danym ukladzie plaskim czyli w tym przypadku UTM odniesiona do odpowiedniego punktu przylozenia tegoz ukladu (definiowanego przez uklad na ogol to jest sredni poziom morz dla dlanej czesci swiata ale roznie to bywa). Dzieki temu Twoj odbiornik ma wszystkie mozliwe dane zeby obliczyc:
a.) predkosc zredukowana do poziomu w ukladzie plaskim
b.) odleglosc przebyta w poziomie w ukladzie plaskim
c.) predkosc niezredukowana (uwzgledniajaca wzniesienie terenu, spadek, inaczej zgodnie z wektorem kierunku jazdy)
d.) przebyte odleglosci w pionie (inaczej przewyzszenia przebyte)
e.) to samo tyle ze na elipsoidzie tudziez na innym przyjetym modelu sferycznym

i wiele wiele innych ktore nie sa tematem tejze dyskusji.
Wszystko teraz zalezy co masz ustawione w GPS i jaki twoj GPS jest. Standardowo w najprostszych masz UTM czyli odleglosc jaka czytasz w gps jest zgodna z odlegloscia na mapie, czyli bedzie ta odleglosc ZAWSZE mniejsza od rzeczywistej przejechanej (nie uwzglednia przewyzszen terenu). To co masz na liczniku w moto to odleglosc terenowa czyli taka ktora w rzeczywistosci przejechal motcykl (uwzgledniajac bledy pomiarowe) - uwzglednia przewyzszenia terenu i bedzie ZAWSZE wieksza albo rowna tej z mapy/gps.
Predkosc wskazywana przez GPS to juz inna bajka i zalezy od GPS, tak jak juz napisalem wczesniej w lepszych GPS'ach moze ustawic czy jest to predkosc wektora zredukowanego do poziomu czy nie, na ogol dla zgodnosci z przebiegiem i tym co ci wyswietla na mapie jest to predkosc zredukowana do poziomu (NIE uwzgledniajaca) przewyzszen. Te roznice jednak beda MINIMALNE z racji tego ze zeby to zauwazyc musialbys podrozowac po wzniesieniu 10-20% a i tak bylyby minimalne (tu odsylam do rozrysowania sobie takiego trojkata i matematyki, w razie problemow pomoge).

Konczac u mnie jest 10km wiecej i w wielu pojazdach tak mialem, to wynika z, tak jak wielu juz tu przytoczylo, celowego przeskalowywania licznikow dla naszego komfortu i bezpieczenstwa.

Mam nadzieje ze nikogo nie urazilem tym skromnym wykladem ale to moja dziedzina i jak ktos takie rzeczy opowiada to mnie w oczy kole Wink

Pozdrawiam

Edit: fuck nie do tego quota poszlo :/ jak to zmienic?

Edit: generalnie maciejza ma racje ja to tylko rozwinalem.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pazur dnia Nie 1:46, 12 Lut 2012, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Konio
Maniak motocyklowy



Dołączył: 24 Lis 2010
Posty: 1420
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Londyn

PostWysłany: Nie 1:42, 12 Lut 2012    Temat postu:

Pazur - fajnie że sie na tym znasz i wszystko ładnie opisałeś, tylko komu to potrzebne jeżeli nikt z tego nic nie rozumie? Nie dotrwałem nawet do połowy.

Gdybym Ci napisał rozprawkę o wyższości ukulele nad cavaquinho w aspekcie XIX wiecznych hawajskich pieśni żeglarskich to też by Cię osłabiło.

Smile Smile Smile

Ale chętnie posłucham bardziej łopatologicznego tłumaczenia, jżeli będziesz na zlocie. Wygooglałem sobie już co to jest predkosc zredukowana do poziomu w ukladzie plaskim, wektor i co to jest ten GPS

Smile Smile Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pazur
A1



Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 1:52, 12 Lut 2012    Temat postu:

Konio to bylo lopatologicznie Very Happy

Myslalem ze fora sa po to zeby wlasnie sie czegos dowiedziec.

A jak chcesz bardziej to bez wyjasniania:

Roznica miedzy przebyta odlegloscia na (standardowym) GPS i na liczniku bedzie bo (lopatologcznie) GPS liczy po plasku, a licznik po krzywu. I na liczniku w teorii zawsze bedziesz mial wiecej a to wiecej bedzie wynikalo tylko z tego ile wjezdzales pod gore a ile z gory.

Roznic w predkosci nie powinienes zauwazac bo musialbys wjezdzac pod baaaardzo wysoka gore.

ERGO liczniki przeklamuja zeby bylo bezpiecznie i tyle Razz

Pozdro

Na zlocie to moze mi sie wszystko popierdzielic bo po kilku piwach nie lapie pionu Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Konio
Maniak motocyklowy



Dołączył: 24 Lis 2010
Posty: 1420
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Londyn

PostWysłany: Nie 1:58, 12 Lut 2012    Temat postu:

No i trzeba było tak od razu !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
A ukulele od cavaquinho różni miejsce pochodzenia - pierwsze - Hawaje, drugie - Portugalia. Poza tym różnice pozostałe są mało istotne. Smile Smile Smile


A na zlocie jak sobie wyobrazisz że wjeżdżasz pod baaaaaaaardzo wysoką górę, to Ci się nie popierdzieli. Eeeeeee, chyba coś poplątałem.... Smile

Pozdro i szacun za wiedzę !


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Konio dnia Nie 2:01, 12 Lut 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pazur
A1



Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 2:05, 12 Lut 2012    Temat postu:

Konio napisał:
No i trzeba było tak od razu !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
A ukulele od cavaquinho różni miejsce pochodzenia - pierwsze - Hawaje, drugie - Portugalia. Poza tym różnice pozostałe są mało istotne. Smile Smile Smile


A na zlocie jak sobie wyobrazisz że wjeżdżasz pod baaaaaaaardzo wysoką górę, to Ci się nie popierdzieli. Eeeeeee, chyba coś poplątałem.... Smile

Pozdro i szacun za wiedzę !


Rozumiem ze na zlocie, uslysze te piesni w Twoim wykonani Wink SmileSmile??

Pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
konra.dzik
Administrator



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 8:41, 12 Lut 2012    Temat postu:

Konio napisał:
No i trzeba było tak od razu !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
A ukulele od cavaquinho różni miejsce pochodzenia - pierwsze - Hawaje, drugie - Portugalia. Poza tym różnice pozostałe są mało istotne. Smile Smile Smile


A obydwa mają strój DA DA ? Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
j23j23j23
Maniak motocyklowy



Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 1417
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wawa

PostWysłany: Nie 10:03, 12 Lut 2012    Temat postu:

a propos trzymania pionu:
http://www.vstromclub.fora.pl/na-wesolo,3/takie-tam,1211-600.html#102691

Ps: nie mogłem się powstrzymać


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Konio
Maniak motocyklowy



Dołączył: 24 Lis 2010
Posty: 1420
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Londyn

PostWysłany: Nie 10:18, 12 Lut 2012    Temat postu:

Heh, asekuracja na asfalcie, ha ha ha, dobre !

Pazur: gdybym na zlocie choć spróbował zagrać na ukulele i zaśpiewać, naraziłbym się na rozerwanie członków końmi (mechanicznymi). Moje możliwości wokalne są niebezpieczne dla zdrowia, co już kilka razy zostało dowiedzione...
Jak mógłbym znęcać się na przyjaciółmi ?

Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pazur
A1



Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 20:23, 12 Lut 2012    Temat postu:

Konio: Mysle ze cie rozumiem, mam dokladnie ten sam problem ze swoim spiewem, acz spiewac zawsze lubilem, niewidziec czemu inni jakos mniej to doceniali Razz Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Konio
Maniak motocyklowy



Dołączył: 24 Lis 2010
Posty: 1420
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Londyn

PostWysłany: Nie 21:14, 12 Lut 2012    Temat postu:

To pośpiewamy razem Smile Jak wytrzymujemy sami swój śpiew to i razem jakoś damy rade Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kostass
Motocyklista



Dołączył: 07 Paź 2011
Posty: 444
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź

PostWysłany: Pon 10:06, 13 Lut 2012    Temat postu:

Czym bym nie jezdził zawsze jest róznica miedzy predkościa wskazaną przez licznik i GPS . Prawidłowością jest też to , że im wyzsza predkość tym róznica większa. Przyczyn moze być wiele takiego stanu ale widac tak musi byc . Nie wydaje mi sie zeby to był zamierzone działanie producentów , bardziej wydaje mi sie ze moze to wynikać z braku mozliwości dokałdnego wyskalowania licznika . W czasopismach motocyklowych czesto są testy róznych motorów i podawane są predkości wskazywane i faktyczne i nie zawsze jest tak ,ze sa różne . Czasami jest 50/50 i 98/100 czyli róznice niewielkie . Moim zdaniem nie powinno to miec znaczenia w czerpaniu radosci z jazdy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Pon 10:42, 13 Lut 2012    Temat postu:

Kostass napisał:
Czym bym nie jezdził zawsze jest róznica miedzy predkościa wskazaną przez licznik i GPS . Prawidłowością jest też to , że im wyzsza predkość tym róznica większa. Przyczyn moze być wiele takiego stanu ale widac tak musi byc . Nie wydaje mi sie zeby to był zamierzone działanie producentów , bardziej wydaje mi sie ze moze to wynikać z braku mozliwości dokałdnego wyskalowania licznika . W czasopismach motocyklowych czesto są testy róznych motorów i podawane są predkości wskazywane i faktyczne i nie zawsze jest tak ,ze sa różne . Czasami jest 50/50 i 98/100 czyli róznice niewielkie . Moim zdaniem nie powinno to miec znaczenia w czerpaniu radosci z jazdy.


Tak dokładnie jest. Nie wiem dlaczego ale w każdym pojeździe tak jest. W tych z tachografem też. Przebieg natomiast zliczany jest bezbłędnie lub z minimalnym błędem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pazur
A1



Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 22:04, 13 Lut 2012    Temat postu:

No poza tym co juz napisalem to pominalem tak prozaiczna sprawe jak sama dokladnosc:
1. licznika zamontowanego w pojezdzie
2. odbiornika GPS
3. bledow pomiarowych

ktore to wszystkie wplywaja zarowno na pomiar odleglosci jak i predkosci przemieszczania sie pokazywanej na tych przyrzadach pomiarowych, no ale uznalem to za oczywisty fakt.
Chcialbym tylko zaznaczyc ze nic na tym swiecie nie dzieje sie 'tak poprostu jest' i wszystko na nim jest obarczone wiekszym lub mniejszym bledem (statystyka sie klania i rachunek prawdopodobienstwa) Wink

Acha i jeszcze jedno, ktos tam wczesniej napisal ze na dokladnosc GPS wplywa zachmurzenie, tak wiec chcialem skorygowac - nie wplywa. Wplwa natomiast:

-teren zabudowany
-drzewa
-gory
-wszystkie przeszkody fizyczne ktore sa miedzy naszym odbiornikiem a potencjalnym satelita na niebie
-nasze wysokosc geograficzna, ale to tylko jak sie na biegun wybieracie

Acha i probkowanie GPS zalezy tylko od odbiornika, sygnaly moga byc demodulowane nawet co 0,0000001s (tylko po co?).
Innymi slowy im drozszy i lepszy odbiornik tym lepsze pozycjonowanie dokladniejsze tylko po co komu w motocyklu dokladnosc ponizej 1m? baaa nawet ponizej 5m?

Pozdrawiam
Pazur


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Konio
Maniak motocyklowy



Dołączył: 24 Lis 2010
Posty: 1420
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Londyn

PostWysłany: Pon 23:36, 13 Lut 2012    Temat postu:

Czytałem w którymś z ubiegłorocznych numerów "motoru" że prędkościomierze w pojazdach są przez producentów w niewielkim stopni zawsze skalowane "na +". Może stąd właśnie ta różnica. A im większa prędkość tym większa różnica...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pazur
A1



Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 0:49, 14 Lut 2012    Temat postu:

Nie chce byc upierdliwy, ale toc to juz pisalem ze sto razy, liczniki sa zawyzane dla naszego samopoczucia i bezpieczenstwa.
Co do liniowosci roznicy osobiscie nigdy nie zauwazylem, zawsze jest to stala wartosc. Moge tylko domniemywac, ze u niktorych istnieje duzy blad pomiaru (licznika) i wtedy blad bedzie narasta wraz z wielkoscia mierzonej wartosci (ale osobisice wydaje mi sie to malo prawdopodobne).

Pozdro
Pazur


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nieprosty
Motonita



Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Wto 9:48, 14 Lut 2012    Temat postu:

Pazur napisał:
Nie chce byc upierdliwy, ale toc to juz pisalem ze sto razy, liczniki sa zawyzane dla naszego samopoczucia i bezpieczenstwa.
Co do liniowosci roznicy osobiscie nigdy nie zauwazylem, zawsze jest to stala wartosc. Moge tylko domniemywac, ze u niktorych istnieje duzy blad pomiaru (licznika) i wtedy blad bedzie narasta wraz z wielkoscia mierzonej wartosci (ale osobisice wydaje mi sie to malo prawdopodobne).

Pozdro
Pazur

Jeszcze nie widziałem licznika, który zawyża z stałą prędkością. Przeważnie to zawyżanie jest rozwiązane poprzez błąd pomiaru (lub dokładność jak kto woli).

Nie bez powodu większość motocykli, które przekraczały 300 km/h przy tej prędkości wskazywały około 340 km/h. Nie myślisz chyba, że przy 50km/h pokazywały 90 km/h. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasooch
Motonita



Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków

PostWysłany: Wto 10:05, 14 Lut 2012    Temat postu:

W kilku(nastu?) motocyklach i samochodach sprawdzałem błąd wskazań prędkościomierza, zawsze był to błąd proporcjonalny do aktualnej prędkości, przeważnie ok. 10% na plus. Oczywiście licznik przebiegu działał jak najbardziej poprawnie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nieprosty
Motonita



Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Wto 14:29, 14 Lut 2012    Temat postu:

lasooch napisał:
W kilku(nastu?) motocyklach i samochodach sprawdzałem błąd wskazań prędkościomierza, zawsze był to błąd proporcjonalny do aktualnej prędkości, przeważnie ok. 10% na plus. Oczywiście licznik przebiegu działał jak najbardziej poprawnie.

Mam wrażenie, że oboje piszemy o tym samym tylko każdy na swój sposób. Smile

Błąd jest oczywiście stały i wynosi X%. Dla prędkości typu 300 km/h będzie to o 30 km/h więcej a dla 50 km/h o 5 km/h więcej. Sam błąd jest stały i wynosi X%. Ale wartość czyli o ile pomiar jest zawyżony jest zmienna ponieważ stanowi on jakiś procent aktualnej prędkości.

Z ciekawości zapytam jak jednoznacznie stwierdziliście, że licznik przebiegu pokazuje kilometry dobrze?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Wto 16:04, 14 Lut 2012    Temat postu:

Bo dodatkowy, dokładnie skalibrowany licznik elektroniczny oraz nawigacja pokazują ten sam dystans...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasooch
Motonita



Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków

PostWysłany: Śro 10:18, 15 Lut 2012    Temat postu:

GPS + dobrze skalibrowany licznik rowerowy, który mierzy z dokładnością do 10m Smile
Nieprosty, oczywiście, że piszemy o tym samym Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pazur
A1



Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 20:31, 15 Lut 2012    Temat postu:

Cytat:

Jeszcze nie widziałem licznika, który zawyża z stałą prędkością. Przeważnie to zawyżanie jest rozwiązane poprzez błąd pomiaru (lub dokładność jak kto woli).

Nie bez powodu większość motocykli, które przekraczały 300 km/h przy tej prędkości wskazywały około 340 km/h. Nie myślisz chyba, że przy 50km/h pokazywały 90 km/h. Wink


Nie no z tym sie zgadzam, ja to oceniam na podstawie swoich pojazdow, w ktorych tylko jeden ma blad pomiaru (DL650) i nie przekracza 10km/h wiec ciezko wyczuc w czym jest blad.
Na zdrowy rozum tak jak piszesz to jest blad mnoznikowy czyli im wiecej repetycji tym wiekszy blad rowniez.
Trochu namieszalem w poprzednim poscie. Ale sie przyznaje bez bicia Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin