Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

BMW R 1250 GS Adventure

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle "niesłuszne" (czyli nie V-Strom)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
luzikseba
Motonita



Dołączył: 11 Sie 2014
Posty: 618
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, IV

PostWysłany: Śro 14:33, 03 Kwi 2019    Temat postu: BMW R 1250 GS Adventure

Heja Wink

po wielu jazdach testowych ostatecznie z V-Stroma przesiadłem się na najnowszy model ze stajni BMW - R1250GS Adventure 2019

Motocykl zakupiłem tydzień temu, przejechałem nim 1000km i w dniu dzisiejszym GS przeszedł pierwszy serwis po kontroli dotarcia.

Pierwsze spostrzeżenia po przejechaniu 1000 km:

- pomimo szyby turystycznej, wiatr wali mnie prosto w klatkę piersiową (mam 200 cm wzrostu) - już pracuje nad tematem, na pierwszy ogień pójdzie deflektor od Darkojaka, jeżeli się to nie sprawdzi wjedzie szyba od Wunderlicha lub PUIG
- pasażerowi siedzi się dużo lepiej niż na DL'u
- moment obrotowy i charakterystyka pracy silnika boxer bez porównania z kulturą Vałki przykład wrzucam 6 bieg, bez dodawania gazu motocykl idzie jak traktor 50 km/h nic go nie dławi, po prostu sobie pomału pyka.
- kardan jak dla mnie świetna sprawa moto chodzi ciszej i nie trzeba się pierdzielić z tym smarowaniem, czyszczeniem, sprawdzaniem naciągu (jazda na wycieczkę z pasażerem i kuframi popuszczanie, na drugi dzień jazda do pracy znów naciąganie)

Spalanie:
- Autostrada A4 140km/h na tempomacie przy silnym wietrze 7.2 litra
- Bieszczady drogi lokalne 90 km/h spalanie 4.9 litra
- Miasto przy dynamicznej jeździe 8L/100

ogólnie jeżeli nie przekracza się magicznych 5 tyś. obrotów (nowa technologia w głowicy o nazwie ShiftCam) GS pali koło 5 litrów

średnie spalanie na chwile obecną 6.5 L/100 oczywiście z pasażerem i full bagażem.

Nigdy nie sądziłem że przesiądę się na BMW, testowałem wcześniejsze R1200GS Adventure i uważałem ją za dziadkowoza, w dwie osoby z bagażami była dla mnie za słaba, kierowałem się w stronę KTM 1290 Super Adventure S, jednakże mojemu plecaczkowi było z tyłu niewygodnie, a poza tym nie widziała nic poza środkiem moich pleców. Tenera kowadło odpadła od razu, Afryka średnio wygodna Nowy Tiger świetny ale wobec zamętu związanego z Brexitem dałem sobie z nim spokój, multistradą nie udało mi się nią przejechać w dwie osoby, Honda VFR 1200 X Crosstourer brakowało jej kopa - ma jakieś otępiałe heble. Wobec powyższego nie wiedziałem za bardzo na co się w końcu zdecydować i tu w mikołajki BMW ogłosiło wesołą nowinę GS z nowym silnikiem, po jeździe próbnej wiedziałem że te kilkanaście koni więcej i większy moment to jest to czego potrzebowałem.

Dla zainteresowanych mogę zdać relację za jakiś czas jak sprawuje się sprzęt i czy faktycznie psuje się tak jak to niejednokrotnie idzie wyczytać w komentarzach typu "łooo Panie ino nie bełemwu, to się pierdzieli karadany pynkajo, łelektroniki nasrane jak nie wim co, wim bo kolega od szwagra mioł i się mu zepsuło" Wink



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
fatboy
Motonita



Dołączył: 27 Gru 2013
Posty: 520
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Śro 17:07, 03 Kwi 2019    Temat postu:

Piękny i ma najładniejszy dziób z wszystkich dziobów.Gratulacje.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mieso
A1



Dołączył: 10 Kwi 2018
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pyskowice

PostWysłany: Śro 18:45, 03 Kwi 2019    Temat postu:

Świetne zdjęcie, idealne na plakat, piękny sprzęt.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
starcraft
Motocyklista



Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 373
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ropczyce

PostWysłany: Czw 12:31, 04 Kwi 2019    Temat postu:

Gratulacje Smile
zaje*isty tylko te złote felgi są potrzebne jak drzazga w dupie hahahaha
Bedzie pan zadowolony Smile
Zastanawiam się tylko skąd przyszło Ci do głowy że 1200 adv był za słaby z kompletem bagażów i plecakiem ?
Ja w porównaniu do v-stroma 1000 uważam że gejes lepiej momentem pracował a przede wszystkim płynniej.
Najważniejsze że krówka w garażu stoi i ciszy oko i tyłek Smile
Jeszcze raz gratki Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
geniusz
Motocyklista



Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 17:15, 04 Kwi 2019    Temat postu:

Czytając się zastanawiam co lepiej wybrać nowego GS czy KTM
Patrząc na moc KTM wygrywa patrząc na komfort w dalekich podróżach to jednak system z wałem kardana lepiej się sprawdza inne pytanie na ile trwały jest ten nowy system sterowania w głowicach.
Co byście wybrali BMW czy KTM, zapewne to bardzo trudne pytanie...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bankier
Motocyklista



Dołączył: 19 Lip 2014
Posty: 293
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Czw 21:12, 04 Kwi 2019    Temat postu:

Co bym wybrał ? KTM czy BMW ? Oczywiście Afrykę, bo taką mam Smile Najlepsza

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
starcraft
Motocyklista



Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 373
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ropczyce

PostWysłany: Pią 5:16, 05 Kwi 2019    Temat postu:

to zależy co kto oczekuje od moto.
Mój kumpel testował gs 1200 i ktm 1290 i wybrał ktm ponieważ stwierdził że woli wiecej mocy od komfortu.
Jak to nazwał "urwij łapki" lepiej mu leży
Testuj jedno i drugie i sam ocenisz. Mnie przekonała ESA do GS-a i ogólnie wygląd


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Struna
Motonita



Dołączył: 08 Sie 2017
Posty: 533
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków / Skawina

PostWysłany: Pią 10:08, 05 Kwi 2019    Temat postu:

co to ESA ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaG
Administrator



Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4245
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa

PostWysłany: Pią 10:17, 05 Kwi 2019    Temat postu:

Struna napisał:
co to ESA ?

Elektroniczny system sterowania zawieszenia, fajna rzecz:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ANDRZEJ
Maniak motocyklowy



Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 2470
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chojnów

PostWysłany: Pią 10:49, 05 Kwi 2019    Temat postu:

Panie kolego co do wałów to tak mają racje . Pekają, sam tego doświadczyłem rok temu ,wiesz w którym miejscu , na krzyżaku . Krzyżak nie podlega inspekcji , BMW nie pomogło, nic nie zrobiło . Krzyżak peka i mieli tylne jabłko , szczęście że tylko na 3/4 obwodu pękło , koło tylne zostało na miejscu .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
starcraft
Motocyklista



Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 373
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ropczyce

PostWysłany: Pią 11:35, 05 Kwi 2019    Temat postu:

Przy jakim przebiegu to się stało ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Struna
Motonita



Dołączył: 08 Sie 2017
Posty: 533
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków / Skawina

PostWysłany: Pią 11:48, 05 Kwi 2019    Temat postu:

Kardan nie jest taki całkiem znów bezobsługowy - owszem nie trzeba tego co kilkaset km smarować, ale jednak należy mu się co jakiś czas inspekcja i wymiana oleju.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
starcraft
Motocyklista



Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 373
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ropczyce

PostWysłany: Pią 11:51, 05 Kwi 2019    Temat postu:

jest jeszcze jedna różnica, przekazywanie mocy i hamowanie silnikiem. Zupełnie inaczej niż na łańcuchu

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Struna
Motonita



Dołączył: 08 Sie 2017
Posty: 533
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków / Skawina

PostWysłany: Pią 12:23, 05 Kwi 2019    Temat postu:

w zasadzie jak w samochodzie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szuwarek
Motonita



Dołączył: 05 Kwi 2015
Posty: 649
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Podbeskidzie

PostWysłany: Pią 14:48, 05 Kwi 2019    Temat postu:

Widziałem ten pęknięty kardan .Masakra. Kierowca i pasażerka mieli mnóstwo szczęścia.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marcin_Torx
A



Dołączył: 23 Maj 2013
Posty: 172
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 15:32, 05 Kwi 2019    Temat postu:

No Szakalu gratki jeszcze tu Smile Prezentuje się wyborowo ... ale.... KTM to KTM Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Coliniak
Motonita



Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 866
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: in the middle of nowhere

PostWysłany: Nie 19:04, 07 Kwi 2019    Temat postu:

szuwarek napisał:
Widziałem ten pęknięty kardan .Masakra. Kierowca i pasażerka mieli mnóstwo szczęścia.


sorki za offtop,,,Honda w Crosstourerze ogłosiła akcję serwisową dmuchając na zimne....chyba w 2016 roku i wymieniała z klucza wszytkie kardany z powodu grzejącego się łożyska...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ANDRZEJ
Maniak motocyklowy



Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 2470
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chojnów

PostWysłany: Pon 7:11, 08 Kwi 2019    Temat postu:

Jak kolego widziałeś ten kardan to możesz sobie wyobrażić , ja jechałem za nimi .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Vorenus
Maniak motocyklowy



Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 1307
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: okolice Wwy

PostWysłany: Pon 8:19, 08 Kwi 2019    Temat postu:

Gratulacje! Zgodnie z powszechną teorią i tak wszyscy skończymy na GSach Wink Też rozważałem ten motocykl, jednak u mnie wygrała Afryka. Nie ukrywam, że nie bez znaczenia były kwestie budżetowe. Afra jest o 40% tańsza Wink)) od przyzwoicie wyposażonego GSa.
Niech Ci dobrze służy! Mam nadzieję, że za kilkadziesiąt tysięcy kilometrów napiszesz, że temat awaryjności tych motocykli można między bajki włożyć Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
geniusz
Motocyklista



Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pon 20:45, 08 Kwi 2019    Temat postu:

Ciekawe czy w tym nowym GS wyeliminowali problem ze ścierającym się łańcuchem rozrządu o koła zębate w skrzyni biegów tak jak to miało miejsce w poprzednim modelu chłodzonym cieczą.
Co gorsza z tego co pamiętam nie było na to akcji serwisowej bo to były losowe przypadki. Są nawet zdjęcia w necie jak to wyglądało tragedia.
W obecnych czasach najgorsze, jest to, że wszystko się testuje w symulacjach komputerowych bo jest to tanie, a tak na prawdę to dopiero użytkownik na własnej skórze się przekonuje czy wszystko działa i było dobrze zaprojektowane Sad


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
chrzanek
Motonita



Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 718
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 22:59, 08 Kwi 2019    Temat postu:

geniusz napisał:

W obecnych czasach najgorsze, jest to, że wszystko się testuje w symulacjach komputerowych bo jest to tanie, a tak na prawdę to dopiero użytkownik na własnej skórze się przekonuje czy wszystko działa i było dobrze zaprojektowane Sad


Ejże... Yamaha "małą" tenerke przez dwa lata testowała po całym świecie zanim trafiła do sprzedaży Smile Smile Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
prostyelektryk
Motonita



Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 740
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Wto 9:26, 09 Kwi 2019    Temat postu:

Gratulacje.
I witaj w klubie.
Zerknij czasem czy nie ciekną Ci przednie zaciski (nie-Brembo). Luzujące szprychy mam nadzieję już wyeliminowali.
Dobra - dość złośliwości - motocykl ładny.

Ja odbieram zawieszenie jako mniej komfortowe niż w DL, zwłaszcza na pusto. Masz na stałe kufry, motocykl cięższy. Co powiesz na temat komfortu w ustawieniu road?

Mój rekord spalania podczas normalnej jazdy po wsiach to 3,8l/100km


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ANDRZEJ
Maniak motocyklowy



Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 2470
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chojnów

PostWysłany: Wto 10:57, 09 Kwi 2019    Temat postu:

Tia .

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ANDRZEJ dnia Pią 8:51, 20 Gru 2019, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
prostyelektryk
Motonita



Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 740
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Śro 21:57, 10 Kwi 2019    Temat postu:

Co do cen serwisu to jest zupełnie normalnie.
A przeglądy co 10kkm, zamiast co 6kkm jak w DL650.

W temacie kradzieży - koszt AC procentowo jak w japończykach.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Coliniak
Motonita



Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 866
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: in the middle of nowhere

PostWysłany: Czw 13:26, 11 Kwi 2019    Temat postu:

Vorenus napisał:
Gratulacje! Zgodnie z powszechną teorią i tak wszyscy skończymy na GSach Wink Wink


praktyka na szczęście często odbiega od teorii Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piterpan
A



Dołączył: 15 Mar 2017
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 7:36, 14 Kwi 2019    Temat postu: Re: BMW R 1250 GS Adventure

Gratuluje, sam zmienilem wlasnie DL na GS-a ok miesiac temu.
Kupilem 1200 LC 2014r. - jestem na ta chwile zadowolony wlasnie poza ta szyba i lusterkami. Malo w nich widac Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek_J
Motocyklista



Dołączył: 05 Cze 2017
Posty: 340
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rzut beretem od Pyrzowic

PostWysłany: Śro 11:53, 17 Kwi 2019    Temat postu: Re: BMW R 1250 GS Adventure

Piterpan napisał:
Kupilem 1200 LC 2014r. - jestem na ta chwile zadowolony wlasnie poza ta szyba i lusterkami. Malo w nich widac Smile

No niestety w znakomitej większości współczesnych motocykli lusterka są takie, że wyciskać przed nimi pryszcze trzeba na raty. Całego pryszcza nie da się za jednym zamachem zobaczyć...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jonasz
Motonita



Dołączył: 17 Maj 2013
Posty: 548
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: trójmiasto -> wielkopolska

PostWysłany: Śro 8:59, 24 Lip 2019    Temat postu:

prostyelektryk napisał:
Co do cen serwisu to jest zupełnie normalnie.
A przeglądy co 10kkm, zamiast co 6kkm jak w DL650.

W temacie kradzieży - koszt AC procentowo jak w japończykach.


Nie tylko marka ale też typ moto jest ważny dla ubezpieczyciela.
GS liczony jest jako enduro. I przez to cena AC jest wyższa.
Tenere tez mi liczą jako "enduro"...

No i do tego miejsce rejestracji.
W Gdańsku OC+AC (pełny zakres) GSa z max zniżkami to ok 5tys. na rok.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jonasz dnia Śro 9:03, 24 Lip 2019, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
biblo
moto-psychopata



Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4259
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 78 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa

PostWysłany: Śro 10:23, 24 Lip 2019    Temat postu:

Cena zależy też od Towarzystwa Ubezpieczeniowego, bo różnice pomiędzy nimi potrafią być kosmiczne...

No i przede wszystkim od parametrów polisy, głównie AC.
Np. taka Stała Suma Ubezpieczenia przez czas trwania polisy (czyli w przypadku np. kradzieży zawsze oddają wartość pojazdu określoną przy zawieraniu umowy) potrafi znacząco podnieść składkę. Również Wariant serwisowy (czyli naprawa w ASO) oraz Nieredukcyjna Suma ubezpieczenia (wypłaty z tytułu szkód nie obniżają początkowej Sumy ubezpieczenia).


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez biblo dnia Śro 11:01, 24 Lip 2019, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jonasz
Motonita



Dołączył: 17 Maj 2013
Posty: 548
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: trójmiasto -> wielkopolska

PostWysłany: Śro 14:11, 24 Lip 2019    Temat postu:

biblo napisał:
Cena zależy też od Towarzystwa Ubezpieczeniowego, bo różnice pomiędzy nimi potrafią być kosmiczne...

No i przede wszystkim od parametrów polisy, głównie AC.
Np. taka Stała Suma Ubezpieczenia przez czas trwania polisy (czyli w przypadku np. kradzieży zawsze oddają wartość pojazdu określoną przy zawieraniu umowy) potrafi znacząco podnieść składkę. Również Wariant serwisowy (czyli naprawa w ASO) oraz Nieredukcyjna Suma ubezpieczenia (wypłaty z tytułu szkód nie obniżają początkowej Sumy ubezpieczenia).


Tak. Ale na tym można się tez przejechać...
Ważne żeby świadomie porównywać oferty.
Bo jak jeden policzy stałą wartość i pakiet serwisowy (czyli naprawa na nowych częściach oryginalnych) a inny zmienną wartość i na zamiennikach to wiadomo ze różnica będzie duża.
Dlatego jak się szuka polisy to trzeba dokładnie doczytać czego dotyczy a czego nie... Tych opcji jest sporo a każda firma ma trochę inne nazwy tych opcji i może być inny zakres.
Specjalnie tak gmatwają żeby skusić niższą ceną...

Od samej kradzieży i czynników zewnętrznych (zwierzyna, wichura, grad itd) wystarczy minicasco 1/2 - 1/3 ceny full opcji.


[link widoczny dla zalogowanych]

Jak porównywać różne polisy Auto Casco:
Zwróć uwagę na:
* sumę ubezpieczenia, która musi określać aktualną wartość rynkową pojazdu
* zwyżki, które mogą być przyznawane z powodu np.: szkodowej jazdy (do 240 proc.), wieku pojazdu (do 50 proc.)
* zniżki, które mogą być przyznawane z powodu np. bezszkodowej jazdy (do 60 proc.)
* inne polisy w danej firmie ubezpieczeniowej (zniżka do 50 proc.)
* miejsce zamieszkania (do 40 proc.)
* ponadobowiązkowe zabezpieczenia przeciwkradzieżowe (zniżka do 10 proc.)
* udział własny, czyli procentowy udział ubezpieczającego w szkodzie (po dopłacie do składki ten warunek może być usunięty)
* amortyzacja, czyli im starszy pojazd tym większą część, od 10 do 50 proc., potrąca się z wypłacanego odszkodowania. Po dopłacie odszkodowanie może być wypłacane w 100 proc. odszkodowania.
Pamiętaj, przy wyborze AC wysokość składki nie może być jedynym kryterium.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jonasz dnia Śro 14:14, 24 Lip 2019, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DZEPETTO
A1



Dołączył: 03 Paź 2018
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Koło

PostWysłany: Czw 19:05, 19 Gru 2019    Temat postu:

świetny sprzęt
może kiedyś


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle "niesłuszne" (czyli nie V-Strom) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin