VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom -> ANGLIK - problemy i różnice Idź do strony 1, 2  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
ANGLIK - problemy i różnice
PostWysłany: Pon 22:35, 11 Kwi 2011
tdm
Motonita

 
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 805
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/2





zastanawiam się na jakie problemy napotkam kupując 2-4 letniego DL 650 z Anglii?
I jak je rozwiązać?

- pierwszą sprawą jest tarcza prędkościomierza: ang jest w milach, km też są ale tak małe że nic nie widać - czy można zmienić tarczę na europejską? Gdzie kupić tarcze, ile to kosztuje? Czy ktoś z Was kupował oryginalne tarcze w ASO (jaka cena?). Czy były jakieś problemy przy wymianie?

- druga sprawa to światła, wiadomo, w odwrotną stronę, z tym się chyba nic nie da zrobić ze względu na cenę (ile kosztuje, jeśli ktoś zmieniał same odbłyśniki)? Z mojego doświadczenia wynika że da się jeździć na takich światłach.

- trzecia sprawa to wskaźnik przebiegu i dystansu dziennego - nie wiem czy w DL jest możliwość przełączania: mile-kilometry?

- czy są jeszcze jakieś inne różnice?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tdm dnia Pon 23:20, 11 Kwi 2011, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 22:38, 11 Kwi 2011
Otzi
Moderator

 
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Rdzewiejące elementy, śrubki itp.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 22:40, 11 Kwi 2011
xalps
A1

 
Dołączył: 07 Kwi 2011
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





z mojego doswiadczenia, przejechalem ok 22000 km na trampku właśnie z wysp.
No cóz, jesli chodzi i spido-metr:) to szybko sie człowiek przyzwyczaja i nie robilo mi to żadnej różnicy.

Co do świateł - nie było tak strasznie. Zresztą w transalpie (xl650) szczytem marzeń nie są. Ale przez tyle czasu ani razu nikt z nadprzeciwka nie mrugał, czy kogoś wqrwiałem - nie wiem, ankiety posród puszek nie robiłem:)
po jakims czasie wziąłem sie na sposób - obniżyłem reflektor przy pomocy regulacji i tylko na długich zasuwałem. Też nie było reakcji z drugiej strony. Teraz pytanie - jak to się ma do Vstroma?
Korozji - w moim brak było, pewnie kwestia egzemplarza - ale w wawie też widuje motocykle parkujące pod chmurką.
Tyle z mojego doświdczenia. Chętnie posłucham innych.

Updejt:
co do różnic - tak była jedna. jesli o mój poprzedni motocykl chodzi - wersja angielska miała mocnieszy alternator - o całe 25W.
a miał to na potrzeby grzałeczek w gaziorach.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez xalps dnia Pon 22:47, 11 Kwi 2011, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 22:44, 11 Kwi 2011
GrzesiekK
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Gru 2009
Posty: 480
Przeczytał: 58 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Czę100chowa





tarcze do zegarów kupisz za 5 dych na all , lampa w moto angielskim wcale nie musi świecić na lewo - trzeba sprawdzić daną sztukę . A śrubki - to zależy......
Gaz jest po naszej stronie , hamulec też


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 22:46, 11 Kwi 2011
tdm
Motonita

 
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 805
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/2





ja też miałem już anglika, TDM właśnie, korozji mało, prawie wcale, światła nie były wielkim problemem, dało się jechać mrugania nie było.

ale tarcza prędkościomierza do wymiany na 100% - w DL km są za małe nic nie widać.
czy ktoś zmieniał tarczę? dajcie jakiś link jeśli ktoś ma bo nie umiem znaleźć...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tdm dnia Pon 23:04, 11 Kwi 2011, w całości zmieniany 3 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 22:54, 11 Kwi 2011
routerek
Motonita

 
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 627
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: z kanapy w salonie/WAW





tdm, po prostu jeździsz przepisowo - 60 na znaku, to 60 na budziku Smile
A tak na poważnie, to idzie się przyzwyczaić. Zarówno w V-Stromie jak i w puszcze mam budziki w milach


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 22:54, 11 Kwi 2011
buli
A2

 
Dołączył: 25 Mar 2010
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Myszków





miałem DLa z wyspy i do mil się nie przyzwyczaiłem
wskazania prędkości na liczniku nie widać, cyferki za małe
prędkość to jedno przebiegi to drugi, większy problem
będziesz żył w "swoim świecie", mapy jedno, a ty zawsze liczysz w pamięci
i z kumplami ciężko pogadać o odległościach i przebiegach

w moim reflektor był kontynentalny, nie wiem dlaczego

rdza, była w dużych ilościach
suzuki ma chyba słabsze lakiery niż honda, bo nawet DLe z niemiec czasem są zardzewiałe

ale nie powinno być takich kichy jak w "długo polskim" sprzęcie, który czasem jest wytłuczony do granic możliwości i wszystko jest do zrobienia, (opony , klocki , łożyska ... ...)

edit:
głównie przez mile na zegarze nie kupię już anglika


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez buli dnia Pon 22:56, 11 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 23:02, 11 Kwi 2011
tdm
Motonita

 
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 805
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/2





zapomniałem zapytać:

- czy komputer liczący przebiegi pokazuje tylko w mph czy też da się przełączać mph/km?

- czy DL 650 z ABS ma na tarczy prędkościomierza jakąś lampkę sygnalizującą ABS?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tdm dnia Pon 23:34, 11 Kwi 2011, w całości zmieniany 3 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 23:04, 11 Kwi 2011
routerek
Motonita

 
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 627
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: z kanapy w salonie/WAW





AFAIK tylko mile (nie mph Smile).
Tak jak koledzy napisali - na allegro można kupić same tarczki i podmienić są identyczne z fabrycznymi albo bardziej wyuzdane Very Happy

m.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 23:27, 11 Kwi 2011
Kamil.Olkusz
Motonita

 
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 1032
Przeczytał: 121 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olkusz





tdm napisał:
- czy DL 650 z ABS ma na tarczy prędkościomierza jakąś lampkę sygnalizującą ABS?
Tak ma, w zegarach gdzie jest predkosciomierz, pomarańczowa lampka i napis ABS czy jakos tak Very Happy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kamil.Olkusz dnia Pon 23:31, 11 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 9:20, 12 Kwi 2011
tdm
Motonita

 
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 805
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/2





ok, znalazłem na allegro same tarczki prędkościomierzy, nie są drogie, więc ten problem byłby załatwiony.

Pozostała jeszcze tylko sprawa wskazań licznika dystansu/przebiegu - czy ten licznik można przełączać z mil na km? Jak to się robi? Miałem yamahę i tam była taka opcja (wciskanie obu przycisków licznika naraz przez kilka sek.), nie wiem jak ma Suzuki???????


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 10:54, 12 Kwi 2011
brunner
A

 
Dołączył: 22 Sty 2011
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: szczecin





routerek napisał:
tdm, po prostu jeździsz przepisowo - 60 na znaku, to 60 na budziku Smile


Ha, dokładnie Smile. Przewiozłem moją żonkę pierwszy raz w ostatnia niedzielę. Jak jej powiedziałem, że jestem dumny, bo nie pękała przy 120, zdziwiona powiedziała, że "kontrolowała" licznik i nie przekraczałem 70 Wink.
Mam anglika i też trochę mi przeszkadza wskazanie w milach, ale da się... 200 mil, rozglądam się za stacją, 100 na liczniku, trzeba być uważnym;)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 12:54, 12 Kwi 2011
MaG
Administrator

 
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 3582
Przeczytał: 88 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa





tdm - w dl650 nie przełącza się mil na km i odwrotnie. Przynajmniej z pozycji użytkownika, czy jest taka opcja po podpięciu się serwisowym - nie wiem, zapytaj może w Suzuki.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 14:56, 12 Kwi 2011
mac
A1

 
Dołączył: 22 Lut 2010
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





pytałem kiedyś w suzuki oraz szukałem w sieci - niestety nie ma możliwość zmiany przebiegu/odległości z mil na km. Jedyna opcja wymiana licznika na cywilizowany - nowy w ASO ok 2k zł, używka pewnie połowa z tego. Pozostaje problem nie swojego przebiegu Confused


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 15:04, 12 Kwi 2011
Otzi
Moderator

 
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





mac napisał:
Pozostaje problem nie swojego przebiegu Confused

Wszystko da się zrobić. W ASO ustawią Ci właściwy przy używanym przemilczę bo jacaw mnie zlinczuje Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 16:27, 12 Kwi 2011
Mlody
Motonita

 
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 973
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





Jak kupisz używany to też możesz sobie ustawić swój przebieg.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 17:13, 12 Kwi 2011
Otzi
Moderator

 
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





No, nawet Olo wrzucił linka w innym temacie, żebyś nie musiał się trudzić.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 18:42, 12 Kwi 2011
Dziki
A

 
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 178
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kielce





tdm napisał:
ok, znalazłem na allegro same tarczki prędkościomierzy, nie są drogie, więc ten problem byłby załatwiony.

Pozostała jeszcze tylko sprawa wskazań licznika dystansu/przebiegu - czy ten licznik można przełączać z mil na km? Jak to się robi? Miałem yamahę i tam była taka opcja (wciskanie obu przycisków licznika naraz przez kilka sek.), nie wiem jak ma Suzuki???????


Podrzuć linka z allegrogo , gdzie te tarczki


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 19:24, 12 Kwi 2011
tdm
Motonita

 
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 805
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/2





Dziki napisał:
tdm napisał:
ok, znalazłem na allegro same tarczki prędkościomierzy, nie są drogie, więc ten problem byłby załatwiony.

Pozostała jeszcze tylko sprawa wskazań licznika dystansu/przebiegu - czy ten licznik można przełączać z mil na km? Jak to się robi? Miałem yamahę i tam była taka opcja (wciskanie obu przycisków licznika naraz przez kilka sek.), nie wiem jak ma Suzuki???????


Podrzuć linka z allegrogo , gdzie te tarczki


http://allegro.pl/biale-tarcze-zegary-suzuki-swieca-cyfry-i1554411760.html sprzedający: AMELIAW


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 19:25, 12 Kwi 2011
maciejza
A

 
Dołączył: 30 Sie 2009
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn, warmińsko-mazurskie





z innej troche beczki ... moze ktos przy okazji montazu wyswietlacza biegów w zegary zeskanuje tarcze zegarów wyskalowana w km/h ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 0:15, 13 Kwi 2011
geniusz
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 281
Przeczytał: 46 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań





Jeżeli chodzi o lampę przednią z Angli.
To jest patent na żarówki.
Mamy H4 wystarczy rozdzielić bakę od oprawki i skleić na jakiś klej składnikowy i świecą jak w europejczyku kwestia jest tego typu, że anglik ma obrucony o kilka stopni kołek ustalający w który wchodzi żearówka.
Podpatrzyłem u kumpla który mial normalną wersję przerobiłem żarówki i działa rewelacyjnie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 9:14, 13 Kwi 2011
routerek
Motonita

 
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 627
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: z kanapy w salonie/WAW





geniusz, możesz więcej szczegółów albo jakąś fotkę - też miałem tego typu pomysł, ale jeszcze nie zabrałem się za realizację Very Happy

m.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 11:13, 14 Kwi 2011
deeprunner
A1

 
Dołączył: 25 Mar 2011
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Polanica-Zdrój





brunner napisał:
routerek napisał:
tdm, po prostu jeździsz przepisowo - 60 na znaku, to 60 na budziku Smile


Ha, dokładnie Smile. Przewiozłem moją żonkę pierwszy raz w ostatnia niedzielę. Jak jej powiedziałem, że jestem dumny, bo nie pękała przy 120, zdziwiona powiedziała, że "kontrolowała" licznik i nie przekraczałem 70 Wink.
Mam anglika i też trochę mi przeszkadza wskazanie w milach, ale da się... 200 mil, rozglądam się za stacją, 100 na liczniku, trzeba być uważnym;)



Miałem to samo z żoną Wink
kolega pyta
- maćku ile miałeś na tej prostej ? a ja mówie - 160 Wink po czym moja żona :
- nie ściemniaj widziałam licznik 100 była ( szkoda że w milach )


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 22:15, 14 Kwi 2011
Kondziu
A2

 
Dołączył: 18 Gru 2010
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Tarnów





geniusz napisał:
Jeżeli chodzi o lampę przednią z Angli.
To jest patent na żarówki.
Mamy H4 wystarczy rozdzielić bakę od oprawki i skleić na jakiś klej składnikowy i świecą jak w europejczyku kwestia jest tego typu, że anglik ma obrucony o kilka stopni kołek ustalający w który wchodzi żearówka.
Podpatrzyłem u kumpla który mial normalną wersję przerobiłem żarówki i działa rewelacyjnie.


Kurcze za bardzo tego nie kapuje.... przecież anglik ma wogóle zupełnie nie w tą strone odbłyśnik więc jak po tych czarach z żarówką można uzyskać prawidłowo świecący reflektor ?

Ahh właśnie ostatnio moje zegary wraz z motocyklem były u elektronika i głowił się z zegarami dwa dni i niestety mądre japońce specjalnie uszkadzają wejścia jakiś tam układów że nie da się przestawić dystansu z mil na km... zostaje się przyzwyczaić albo kupić europejskie..


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kondziu dnia Czw 22:18, 14 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 23:29, 14 Kwi 2011
BandziorGG
A1

 
Dołączył: 26 Mar 2011
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Włocławek, Gdańsk





Panowie jest prosty patent z lampami z Angli w DL. Wystraczy kombinerkami pozaginać te trzy wystające blaszki na oprawie żarówki a nastąpnie włożyć żarówkę o jakiś centrymetr obrucone przeciwnie do wskazówek zegara. Łatwo to spradzić - podjechać do ściany włączyć żarówkę i obrócić ją o centymetr, snop światła opuści się z lewej na prawą, co prawda nie będzie świecił super idealnie ale na przeglądzie gość się nie zorientował. Smile
Testowane na DL 1000 K7 i działa idealnie. Smile Do wglądu na żywo jak to wygląda w Gdańsku.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez BandziorGG dnia Czw 23:31, 14 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 0:22, 15 Kwi 2011
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Kondziu napisał:
geniusz napisał:
Jeżeli chodzi o lampę przednią z Angli.
To jest patent na żarówki.
Mamy H4 wystarczy rozdzielić bakę od oprawki i skleić na jakiś klej składnikowy i świecą jak w europejczyku kwestia jest tego typu, że anglik ma obrucony o kilka stopni kołek ustalający w który wchodzi żearówka.
Podpatrzyłem u kumpla który mial normalną wersję przerobiłem żarówki i działa rewelacyjnie.


Kurcze za bardzo tego nie kapuje.... przecież anglik ma wogóle zupełnie nie w tą strone odbłyśnik więc jak po tych czarach z żarówką można uzyskać prawidłowo świecący reflektor ?

Ahh właśnie ostatnio moje zegary wraz z motocyklem były u elektronika i głowił się z zegarami dwa dni i niestety mądre japońce specjalnie uszkadzają wejścia jakiś tam układów że nie da się przestawić dystansu z mil na km... zostaje się przyzwyczaić albo kupić europejskie..




Ja też tak się właśnie zastanawiam... Jak się popatrzy na odbłyśniki DL-a lewy - prawy, to różnią się trochę od siebie, właśnie dlatego żeby nam prawy reflektor oświetlał pobocze i znaki! Nie wiem jak jest w angliku bo nie oglądałem odbłyśników z bliska, ale wyobrażam sobie, że w angielskiej lampie jest dokładnie odwrotnie, tzn. lewy odbłyśnik jest taki jak u nas prawy, a prawy taki jak nasz lewy. Z całą pewnością w kontynentalnej lampie prawa żarówka nie jest "przekręcona" względem lewej, więc wątpię żeby w angielskich stosowano taki "zwód".
Identycznie sprawa wygląda jeżeli chodzi o reflektory amerykańskie, mają inne odbłyśniki niż europejskie kontynentalne i świecą w "kreskę" a nie w "kropkę" Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 6:18, 15 Kwi 2011
routerek
Motonita

 
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 627
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: z kanapy w salonie/WAW





Cytat:
tzn. lewy odbłyśnik jest taki jak u nas prawy, a prawy taki jak nasz lewy.


Raczej powinny być lustrzane, odbite względem osi motocykla Smile. Ale nie można wykluczyć, że lekki obrót żarówką coś zmieni - na pewno nie będą to idealnie kontynentalne reflektory, ale może nie będą szły po lewej w górę,

m.

PS. Nadal czekam Twisted Evil na fotkę przerobionej żarówki i promienia światła.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 0:02, 16 Kwi 2011
BandziorGG
A1

 
Dołączył: 26 Mar 2011
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Włocławek, Gdańsk





Chętnie wrzuce fotki ale po weekendzie, motocykl mam w innym mieście. Przy narmalnym ustawieniu żarówki snop światła unosi się w lewą stronę i wygląda mniej więcej tak \_ po lekkim przekręceniu żarówki robi się płasko a potem delikatnie zaczyna podnosić się w prawa strona. Tak jak pisałem nie jest idealnie odcięty światło-cień ale z powodzeniem niweluje oślepianie na lewą stronę i nawet jak się dobrze ustawi doświetla prawą stronę. Smile

W moim przypadku żarówka jest przekrecona o szerokość wycięcia na blaszkę. Fajnie to wygląda jak się blaszki odegnie, włoży zarówkę tak jak oryginał, włączy na ścianę i zacznie się deliatnie obracać, widać jak na dłoni jak podniesiony na lewo snop światła opada. Jak dla mnie, uważam że taka operacja w 90% eliminuje problem.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez BandziorGG dnia Sob 0:08, 16 Kwi 2011, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 23:48, 16 Kwi 2011
Kondziu
A2

 
Dołączył: 18 Gru 2010
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Tarnów





Kurcze może i eliminuje problem ale czy to jest to ? przejedź się dl-em z lampami od anglika i lampami europejczyka ... wogóle całkiem inna bajka więc chyba jak ktoś kupuje anglika to wie na co się pisze.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:11, 19 Kwi 2011
BandziorGG
A1

 
Dołączył: 26 Mar 2011
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Włocławek, Gdańsk





Poniżej fotki jak świeci lampa Angielska po delikatynym przekręceniu żarówki. Zdjęcia słabej jakości bo robione komórkę, niestety nie mam aparatu pod ręką.









Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez BandziorGG dnia Wto 21:35, 19 Kwi 2011, w całości zmieniany 7 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 21:15, 30 Paź 2011
BandziorGG
A1

 
Dołączył: 26 Mar 2011
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Włocławek, Gdańsk





Czy ktoś wypróbował mój patent z przekeceniem żarówki i było OK? Jakie macie spostrzeżenia? Pytam z ciekawości czy u wszystkich to działa.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 0:58, 31 Paź 2011
fish67
Motocyklista

 
Dołączył: 26 Cze 2011
Posty: 261
Przeczytał: 27 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Biskupiec R./Olsztyn





Ja przekręciłem i jest ok. Na krótkich nikt z naprzeciwka nie narzeka, długie chyba normalnie. Przy pierwszym przeglądzie trochę miałczeli ale przeszedł.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 22:55, 31 Paź 2011
BandziorGG
A1

 
Dołączył: 26 Mar 2011
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Włocławek, Gdańsk





To super, ja jestem przed przeglądem i byłem ciekaw czy to wystarczy. Dzięki za info.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 22:21, 10 Lis 2011
SRafal
A1

 
Dołączył: 08 Sty 2011
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa Mysiadło





JA wykonałem patent którego jeszcze nikt nie spróbował, otóż zamalowałem odbłyśnik doświetlający lewą stronę drogi. Obecnie światła świecą na wprost i nikt nie mruga z przeciwka.
Dla zainteresowanych zamalowałem trapezową część odbłyśnika, użyłem do tego zwykłej szarej farby i małego wygiętego pędzelka.
Rafał


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 22:36, 10 Lis 2011
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Żeby tylko nie zaczeła Ci się ta farba smażyć od żarówki...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 22:48, 10 Lis 2011
Iron
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 341
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Górnośląskie SD





SRafal napisał:
JA wykonałem patent którego jeszcze nikt nie spróbował, otóż zamalowałem odbłyśnik doświetlający lewą stronę drogi.


Podobny pomysł jest wykorzystywany na promach kursujących między wyspami a prawostronną Europą . Można tam nabyć nalepki na lampy , które przysłaniąją niepożądaną część strumienia świetlnego . Tyle że przykleja się je na zewnętrzną część reflektora .


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 0:18, 12 Lut 2012
Pazur
A1

 
Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





Chyba sie tu wiekszosci naraze no ale coz dwie sprawy:
1. Mam Annglika od 2008, sam go z restza przywiozlem, niczym sie nie rozni od Europejczyka, poza tym ze jest zadbany i mozna ufac w to co w serwisowce napisane. Poza tym kupilem w miare swiezego bo z przebiegiem 3,5k. Tak wiec ogolnie, wtedy (kurs w porownaniu z dzisiejszym byl niski plus mialem duzo wolnego czasu) polecam taka wyprawe. Dzisiaj raczej by mi sie juz nie chcialo tak jezdzic.
2. Dziwi mnie ze:
a.) jest kilka osob ktore uwazaja ze wazniejsze jest zmiana zegarow niz lamp - nie ma opcji zebys nie oslepial nadjezdzajacego samochodu lub motocykla na angielskich lampach, tak wiec tu chodzi o bezpieczenstwo swoje i tych z przeciwka.
Lampa angielska od europejskiej rozni sie tym ze ma pasek odblysnika skierowany nie na ta strone co trzeba i nie ma szans zeby to przerobic, jako ze lampa to nierozbieralny element. Europejska ten pasek na z drugiej, a amerykanska ma rowne paski po obu stronach.

Oraz ze:
b.) kombinujecie z przerabianiem lamp, co ani nie jest bezpieczne ani swoja droga legalne, ale nie mnie to oceniac, ja tylko patrze z punktu widzenia uzytkownika drogi, bo mijam czasem ludzi ktorzy nie zdaja sobie sprwy z tego ze mnie oslepiaja. Jak kupilem swojego sprzeta, na allegro w 10 min znalazlem lampe europejska z rozbitego sztorma za bodajze 700zl, a moja wystawilem na angielskim ebayu, w efekcie wyszedlem 300zl za lampe bo mi sie nie chcialo czekac. Ale jak bym byl cierpliwy to pewnie i lepiej to mozna zrobic.

Panowie w czym problem? Na co wam takie patenty? Olejcie glupie zegary, a zadbajcie zeby byc bezpiecznym na drodze i dla siebie i dla innych.

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 11:46, 12 Lut 2012
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Święta racja!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 11:53, 27 Lut 2012
krzychoo
Motocyklista

 
Dołączył: 03 Sty 2011
Posty: 247
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kwidzyn/Rakowiec - pomorskie





BandziorGG,

a czy po zagięciu tych 3 blaszek i zmontowaniu wszystkiego do kupy nie jest luźna żarówka co może powodować jej drgania i drgania światła ? Te 3 blaszki jakoś tam zawsze stabilizują żarówkę na miejscu a teraz trzymać ją będzie tylko sprężyna dociskająca.
Pytam bo też chcę coś wykombinowac ze swoim angielskim reflektorem, nikt nigdy co prawda mi nie migał, ale z tego co piszesz to ten zabieg może tylko pomóc a nic nie zaszkodzi, nie wyprostuje co prawda sytuacji na dobre jak w kontynentalnym reflektorze ale zawsze to coś.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 22:34, 27 Lut 2012
fish67
Motocyklista

 
Dołączył: 26 Cze 2011
Posty: 261
Przeczytał: 27 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Biskupiec R./Olsztyn





przejechałem tak 7kkm i nic nie drga, nie przesuwa się i światło ok, ta sprężynka trzymajaca żarówki jest dość mocna.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 0:31, 28 Lut 2012
krzychoo
Motocyklista

 
Dołączył: 03 Sty 2011
Posty: 247
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kwidzyn/Rakowiec - pomorskie





sorki za głupie pytanie ale ten trik to robimy tylko w lewej żarówce ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 16:18, 28 Lut 2012
Iron
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 341
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Górnośląskie SD





Przecież obydwa odbłyśniki mają profil angielski , więc kombinacja tylko z jednej strony oznacza że jesteś dopiero połowie zakończenia eksperymentu Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:22, 28 Lut 2012
krzychoo
Motocyklista

 
Dołączył: 03 Sty 2011
Posty: 247
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kwidzyn/Rakowiec - pomorskie





Iron napisał:
Przecież obydwa odbłyśniki mają profil angielski , więc kombinacja tylko z jednej strony oznacza że jesteś dopiero połowie zakończenia eksperymentu Smile


może i tak ale jak się dobrze przypatrzeć to lewy i prawy odbłyśnik różnią się od siebie stąd moje pytanie


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:46, 28 Lut 2012
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Iron, w bardzo wielu motocyklach m.in. w Viaderku obydwa reflektory zezują, ale w DL-u tylko jeden, prawy lub lewy. Dobrze to widać jak się odłączy którąś żarówkę.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:47, 28 Lut 2012
Hubert1711
Motonita

 
Dołączył: 05 Sty 2012
Posty: 553
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Piaseczno





W moim angliku K6 lakierowałem zbiornik ponieważ był zardzewiały od spodu. Zauważyłem to przy wymianie filtra, a przy okazji wypiaskowałem i polakierowałem centralną stopkę bo też była dość mocno zardzewiała.
A tak pozatym bez żadnych problemów.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 22:53, 28 Lut 2012
Iron
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 341
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Górnośląskie SD





roadrunner napisał:
Iron, w bardzo wielu motocyklach m.in. w Viaderku obydwa reflektory zezują, ale w DL-u tylko jeden, prawy lub lewy. Dobrze to widać jak się odłączy którąś żarówkę.


Popatrz na fotkę lampy w DL-u z przykładowego anglika - po kształcie odbłyśnika widać wyraźnie , że oba reflektory podnoszą wiązkę , a nie tylko jeden .

Poza tym sprawdziłem to dokładnie zanim wymieniłem u siebie wersję angielską na kontynentalną , gdyby to była kwestia tylko jednej połówki lampy to na pewno bym coś z nią pokombinował żeby się zrobiła w całości amerykańska , a nie płacił kilkaset PLN-ów za używkę świecącą we właściwą stronę Wink



Uploaded with ImageShack.us


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 23:13, 28 Lut 2012
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Być może, ale w kontynentalnej lampie w prawo zezuje tylko prawy reflektor.
P.S. Opchnij tą lampę na jebaju UK, zwróci Ci się część kosztów... Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 9:51, 29 Lut 2012
Iron
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 341
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Górnośląskie SD





roadrunner napisał:
Być może, ale w kontynentalnej lampie w prawo zezuje tylko prawy reflektor.


Widzę , że idziesz dalej w zaparte Laughing

W wersji kontynentalnej , tak samo jak w angielskiej zarówno prawy jak i lewy odbłyśnik podnoszą linię światła , tyle tylko że z odwrotnej strony .


roadrunner napisał:
P.S. Opchnij tą lampę na jebaju UK, zwróci Ci się część kosztów... Smile


Biorąc pod uwagę cenę ostatnio oglądanej na allegro , w dodatku z uszkodzonym zaczepem , to chyba zwróciłaby mi się cała Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 11:03, 29 Lut 2012
krzychoo
Motocyklista

 
Dołączył: 03 Sty 2011
Posty: 247
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kwidzyn/Rakowiec - pomorskie





no dobra, czyli należałoby obie żarówki przekręcić o 1-2 cm obwodu w kierunku przeciwnym do ruchu wskażówek zegara ?
BandziorGG, fish67, czy tak to właśnie robiliście ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 13:11, 29 Lut 2012
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Iron napisał:
roadrunner napisał:
Być może, ale w kontynentalnej lampie w prawo zezuje tylko prawy reflektor.


Widzę , że idziesz dalej w zaparte Laughing

W wersji kontynentalnej , tak samo jak w angielskiej zarówno prawy jak i lewy odbłyśnik podnoszą linię światła , tyle tylko że z odwrotnej strony .


roadrunner napisał:
P.S. Opchnij tą lampę na jebaju UK, zwróci Ci się część kosztów... Smile


Biorąc pod uwagę cenę ostatnio oglądanej na allegro , w dodatku z uszkodzonym zaczepem , to chyba zwróciłaby mi się cała Wink



Masz rację, zwracam honor Embarassed Very Happy



Obydwa reflektory "zezują" a mógłbym przysiąc że tylko jeden...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
ANGLIK - problemy i różnice
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 2  
Idź do strony 1, 2  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin