VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom -> DL650 - obroty zimnego silnika
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
DL650 - obroty zimnego silnika
PostWysłany: Wto 8:05, 21 Maj 2013
ToMiko
A2

 
Dołączył: 12 Cze 2011
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Mikołów





Cześć,

Jakie powinny być obroty zimnego silnika? Ok 1800?
Jeżeli tak to co odpowiada za wysokość tych obrotów?

Pytam bo na zimnym mam ok 1200 (czasami może i nawet 1100), jak silnik się rozgrzeje to osiąga właściwe obroty (1300 +/- 100).

Moto nie gaśnie, pracuje jak trzeba, tylko zastanawia mnie niska wartość obrotów zimnego silnika - chyba tak nie powinno być.

Będę wdzięczny za sugestie co to może być Wink

Pzdr,
Tomek


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 9:10, 21 Maj 2013
misiek76
Motocyklista

 
Dołączył: 28 Kwi 2011
Posty: 432
Przeczytał: 51 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Puławy





na rozgrzanym silniku obroty mają być między 1200 - 1400 obr/min. (przy dobrze rozgrzanym silniku) tak mówi instrukcja. Myślę, że u Ciebie wszystko jest ok! na zimnym ja też mam lekko ponad 1000 obr


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez misiek76 dnia Śro 10:59, 22 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 9:49, 21 Maj 2013
ToMiko
A2

 
Dołączył: 12 Cze 2011
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Mikołów





Rozgrzany ma obroty takie jakie powinny być, to wiem Wink

Chodzi mi o obroty na zimnym silniku - chyba są za niskie


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 7:39, 22 Maj 2013
crass
A2

 
Dołączył: 03 Paź 2012
Posty: 68
Przeczytał: 34 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warsaw





mam podobnie na K6,pod odpaleniu obroty tak mniej wiecej 1200-1100


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 11:28, 22 Maj 2013
polsky
Motonita

 
Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 647
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Londyn/Wrocław





Moto nie gasnie, nie zamula, odpala na cieplym i zimnym... Czego sie czepiacie?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 11:59, 22 Maj 2013
ToMiko
A2

 
Dołączył: 12 Cze 2011
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Mikołów





Ja pytam z ciekawości bo w serwisówce jest napisane, że powinno być od 1800 do 2400. Ja takich obrotów u siebie nie widuję, więc nie wiem czy wszystko jest ok.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 13:12, 22 Maj 2013
radekbrt
A

 
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





u mnie pod odpaleniu przez dosłownie 2 sekundy podchodzą do ok. 1800, ale po tej chwili spadają również do 1200.. nie wiem czy dobrze pamiętam, ale w DL'u nie ma jako takiej regulacji obrotów bo z ciekawości kiedyś cos szukałem i czytałem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 13:13, 22 Maj 2013
ToMiko
A2

 
Dołączył: 12 Cze 2011
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Mikołów





ok thx


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 23:33, 22 Maj 2013
wujekbongos
Motocyklista

 
Dołączył: 13 Sty 2009
Posty: 203
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Żyrardów





radekbrt napisał:
u mnie pod odpaleniu przez dosłownie 2 sekundy podchodzą do ok. 1800, ale po tej chwili spadają również do 1200.. nie wiem czy dobrze pamiętam, ale w DL'u nie ma jako takiej regulacji obrotów bo z ciekawości kiedyś cos szukałem i czytałem.


Tu jest śrubka którą regulujemy obroty na biegu jałowym. Pamiętamy aby podczas regulacji silnik był dobrze rozgrzany.



Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 0:00, 23 Maj 2013
radekbrt
A

 
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Od wersji AK7 też była ta śrubka? w sobotę z ciekawości się przyjrzę czy mam coś takiego. Dzięki za sprostowanie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 10:59, 23 Maj 2013
wujekbongos
Motocyklista

 
Dołączył: 13 Sty 2009
Posty: 203
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Żyrardów





Na to pytanie niestety nie odpowiem. Zdjęcie dotyczy mojego byłego K5


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 0:19, 24 Maj 2013
jawa
A

 
Dołączył: 30 Mar 2009
Posty: 182
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Według mnie problem nie dotyczy regulacji śrubą obrotów jałowych. Sam mam podobny problem i będę niedługo się za to zabierał. Jedyne co mnie powstrzymuje, to rozebranie połowy moto. Wszystko jest opisane w manualu na stronie 5-30/31 Fast idle inspection/adjustment w rozdziale Fuel system and and throttle body.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 7:54, 24 Maj 2013
yatza
A2

 
Dołączył: 10 Wrz 2012
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław





radekbrt napisał:
Od wersji AK7 też była ta śrubka? w sobotę z ciekawości się przyjrzę czy mam coś takiego. Dzięki za sprostowanie.


Od K7 śrubkę zastąpił system automatycznej regulacji wolnych obrotów (link).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 20:14, 29 Maj 2013
ToMiko
A2

 
Dołączył: 12 Cze 2011
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Mikołów





jawa napisał:
Według mnie problem nie dotyczy regulacji śrubą obrotów jałowych. Sam mam podobny problem i będę niedługo się za to zabierał. Jedyne co mnie powstrzymuje, to rozebranie połowy moto. Wszystko jest opisane w manualu na stronie 5-30/31 Fast idle inspection/adjustment w rozdziale Fuel system and and throttle body.


Jak już zrobisz taki przegląd to daj znać czy coś znalazłeś


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 15:47, 10 Lis 2013
jawa
A

 
Dołączył: 30 Mar 2009
Posty: 182
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Jestem już po i mogę podzielić się spostrzeżeniami. W manualu (5-30, 5-31) piszą, że do przeprowadzenia tej pracy konieczne jest zdemontowanie baku i airboxa, co jest trochę kłopotliwe. Jak się jednak okazuje, wystarczy unieść bak i dostać się do śrubki regulacyjnej od strony chłodnicy.

Po zdjęciu baku i airboxa powinniśmy skupić się na układzie przedstawionym poniżej.





W manualu jest informacja, żeby zmierzyć napięcie na TP sensor, które powinno wynosić 1,21 V przy otwartym STV. Z racji pewnych problemów ze zmierzeniem tegoż napięcia przystąpiłem do regulacji śruby "na czuja", aby początkowe obroty mieściły się w podanym przedziale.







Poniżej dwa zdjęcie wskazujące, którą śrubką trzeba ruszyć. Na pierwszym zdjęciu jest ona trochę poniżej i lekko w prawo od śruby, którą widzimy centralnie na pierwszym planie.



Widok z góry:


Regulacja od przodu motocykla (przyda się łamany wkrętak):




Polecam także przestudiowanie stron stromtrooper i vstrom.info.


Post został pochwalony 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 23:03, 12 Lis 2013
novy
Motonita

 
Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 625
Przeczytał: 74 tematy

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Busko-Zdrój





Rozumiem że odpaliłeś moto i regulowałeś śrubą - dużo ją trzeba obracać ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 0:26, 14 Lis 2013
jawa
A

 
Dołączył: 30 Mar 2009
Posty: 182
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Regulację robiłem na zimnym moto. Teraz jest dobra pora, bo silnik nie tak szybko się nagrzeje Wink.
Ruchy śrubką raczej niewielkie, wyczujesz.
Reszta informacji już poszła na PW Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 9:39, 15 Lis 2013
ToMiko
A2

 
Dołączył: 12 Cze 2011
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Mikołów





Szybkie pytanie - pomogła ta regulacja?
Obroty na zimnym są takie jakie podaje serwisówka?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 23:38, 15 Lis 2013
jawa
A

 
Dołączył: 30 Mar 2009
Posty: 182
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





ToMiko napisał:
Szybkie pytanie - pomogła ta regulacja?
Obroty na zimnym są takie jakie podaje serwisówka?


Pomogła. Ustawiłem w górnym zakresie, tj. 2k prm.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 18:49, 24 Lis 2013
novy
Motonita

 
Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 625
Przeczytał: 74 tematy

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Busko-Zdrój





U mnie na zimnym było pod 4 tys - po regulacji tą śrubką obroty na zimnym 2tys i po chwili spadają tak jak powinny. Nie chciało mi się tylko podnosić baku i dostałem się do niej od lewej strony ściągając owiewkę. Trochę trzeba się nagimnastykować ale da się włożyć łapę i wyregulować samym bitem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 9:56, 07 Paź 2014
tomson81
A1

 
Dołączył: 25 Cze 2014
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





A ja mam inny problem bo u mnie w K6 na zimnym silniku obroty spadają do 700-800 , tak chodzi chwile i albo sam zgaśnie albo przy 1 wciśnięciu sprzęgła. i teraz pytanie czy wystarczy że podkręcę obroty tą śrubka z lewej strony na (ciepłym / zimnym ?? ) silniku, czy jednak trzeba regulować tym drugim sposobem który opisaliście ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 12:23, 10 Paź 2014
MaRKo
A1

 
Dołączył: 05 Sty 2014
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





tomson81 napisał:
A ja mam inny problem bo u mnie w K6 na zimnym silniku obroty spadają do 700-800 , tak chodzi chwile i albo sam zgaśnie albo przy 1 wciśnięciu sprzęgła. i teraz pytanie czy wystarczy że podkręcę obroty tą śrubka z lewej strony na (ciepłym / zimnym ?? ) silniku, czy jednak trzeba regulować tym drugim sposobem który opisaliście ?

Mam to samo pytanie. Obroty mam poniżej 1000 i na zimnym często mi gaśnie. Ostatnio zgasł też parę razy jak był ciepły. Wymieniłem świecie ale nic ro nie zmieniło.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 12:51, 10 Paź 2014
tomson81
A1

 
Dołączył: 25 Cze 2014
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





ja podkręciłem obroty tą śrubą po lewej stronie, teraz na zimnym mam około 1000rpm. i nie gaśnie. odpowiedzi tutaj chyba się nie doczekasz Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 12:55, 10 Paź 2014
novy
Motonita

 
Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 625
Przeczytał: 74 tematy

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Busko-Zdrój





regulować panowie , regulować Wink tylko pamiętajcie że silnik musi być zimny (odpalać na krótko i regulować).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 9:52, 06 Lis 2014
Nowaczyk
A

 
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gniezno





problem siedzi w TPS'ie. Chyba czeka was wymiana, jak zacznie gasnac podczas wysprzeglania jak hamujecie. Suzuki wypusiclo feralne tps bo od ktoregos roku wprowadzili nowe i tych co je macie juz nie dostaniecie tylko nowe.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 10:29, 06 Lis 2014
tomson81
A1

 
Dołączył: 25 Cze 2014
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





[quote="Nowaczyk"]problem siedzi w TPS'ie. Chyba czeka was wymiana, jak zacznie gasnac podczas wysprzeglania jak hamujecie. Suzuki wypusiclo feralne tps bo od ktoregos roku wprowadzili nowe i tych co je macie juz nie dostaniecie tylko nowe.[/quote

Może głupie pytanie ale co to jest Tps ? Smile]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 10:34, 06 Lis 2014
Waluś
A2

 
Dołączył: 26 Lis 2009
Posty: 96
Przeczytał: 71 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Koło





TPS to czujnik położenia przepustnicy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 16:28, 01 Gru 2015
doski
A1

 
Dołączył: 23 Lis 2015
Posty: 13
Przeczytał: 4 tematy

Ostrzeżeń: 0/2





Witam wszystkich
Podczepie sie pod temat. Mam pytanie co do wlaśnie tego czujnika tps. Co się dzieje: jak jadę szybko na wysokich obrotach pow 7tys. i odpuszczę gaz i wcisne sprzeglo to obroty spadają do ok 800 albo i niżej czasem. Zdaza się ze zgaśnie.
Z tego co wyczytałem powyżej jest to wina czujnika tps. Moje pytanie brzmi czy jest szansa ze jest źle wyregulowany? Czy raczej na pewno mogę już szukać nowego. Dodam że obroty na zimnym silniku mam ok. Tz ok 2000 przez kilka sekund, później spadają na 1300. Poza tym wszystko ok.
Z góry dzięki za odpowiedź.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 18:24, 01 Gru 2015
Suszny
Motonita

 
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1183
Przeczytał: 192 tematy

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie





MaRKo napisał:
Obroty mam poniżej 1000 i na zimnym często mi gaśnie. Ostatnio zgasł też parę razy jak był ciepły. Wymieniłem świecie ale nic ro nie zmieniło.


tomson81 napisał:
A ja mam inny problem bo u mnie w K6 na zimnym silniku obroty spadają do 700-800 , tak chodzi chwile i albo sam zgaśnie albo przy 1 wciśnięciu sprzęgła. ?


Również miałem ten problem, synchronizacja przepustnic załatwiła sprawę. W tpsie nie grzebałem. Po zrobieniu synchronizacji motocykl zachowuje się tak jak powinien. Na zimnym po odpaleniu obroty na chwile wzrastają, odpala bez problemów, nie gaśnie przy spadaniu z obrotów (dojeżdżanie do skrzyżowania czy przegazówka np. ) Polecam od tego zacząć.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Suszny dnia Wto 18:25, 01 Gru 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:00, 01 Gru 2015
szuwarek
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Kwi 2015
Posty: 299
Przeczytał: 47 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





To może i ja skorzystam. Dotyczy nowego modelu, od 2011 -> Ile kresek na wyświetlaczu osiąga normalnie temp. płynu chłodniczego? Jeżeli pytanie nie mieści się w granicach tolerancji zasadniczego tematu, wybaczcie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 22:56, 01 Gru 2015
doski
A1

 
Dołączył: 23 Lis 2015
Posty: 13
Przeczytał: 4 tematy

Ostrzeżeń: 0/2





dzieki Suszny. Sprobuje. Mozliwe ze to to bo tez mam dosc spore wibracje na wysokich obrotach.
Przynajmniej tak mi sie wydaje, bo moto mam dopiero 3 tyg. niebieski 650 z 2008 roku z absem Smile
Wczesniej mialem blackbirda, tak ze troche motocykle sie roznia Smile

co do temperatury to u mnie mam 3 kreski. Ile powinie miec nowy model nie mam pojecia. Zazwyczaj jest to polowa skali.
pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez doski dnia Sob 10:12, 26 Gru 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 17:30, 28 Mar 2016
MOL
A1

 
Dołączył: 18 Mar 2016
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Podepnę się pod temat - mój DL 650 2010 z ABS potrafi zgasnąć w czasie jazdy, jak przyuważyłem dzieje się to wtedy, jak dłużej hamuję silnikiem - zjazd z górki, czy dojazd do skrzyżowania.
Jeśli nie zgaśnie po takim hamowaniu, to obroty spadają dość nisko - ok. 700. Jak myślicie, czy regulacja przepustnic pomoże? Gdzie znaleźć opis tej operacji?

Z góry dziękuję za pomoc...


PS. Jeszcze jedna prośba - czy może mi ktoś podesłać serwisówkę DL650AL0? będę wdzięczny.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MOL dnia Pon 17:32, 28 Mar 2016, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 19:21, 28 Mar 2016
Książe
Motocyklista

 
Dołączył: 24 Maj 2015
Posty: 251
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Śląsk





O synchro było bardzo dużo, niżej masz linka.
http://www.vstromclub.fora.pl/warsztat,54/synchronizacja-przepustnic,1986.html

Może to być powodem, choć objawy są niejednoznaczne, spróbować warto bo i tak należy to do podstawowych czynności serwisowych i regulacyjnych.

Serwisówki:
http://www.v-strom.co.uk/downloads.htm

wprawdzie AL0 nie ma, ale jest troszkę "obok", powinno wystarczyć.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Książe dnia Pon 19:31, 28 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 19:37, 28 Mar 2016
U-boot
Motocyklista

 
Dołączył: 06 Maj 2015
Posty: 258
Przeczytał: 73 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Serwisówkę po polsku masz na stronie suzuki motor polska.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 19:41, 28 Mar 2016
Książe
Motocyklista

 
Dołączył: 24 Maj 2015
Posty: 251
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Śląsk





U-boot - serwisówkę czy instrukcję obsługi?
Przyznam, że nie spotkałem się z serwisówką po polsku.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 20:46, 28 Mar 2016
U-boot
Motocyklista

 
Dołączył: 06 Maj 2015
Posty: 258
Przeczytał: 73 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Ok. Instrukcję obsługi Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
DL650 - obroty zimnego silnika
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin