VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom -> Który DL dla mnie ?
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Który DL dla mnie ?
PostWysłany: Śro 22:13, 18 Wrz 2013
Shooter
A1

 
Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kłobuck / Kopenhaga





Witam.Który DL będzie dla mnie lepszy 650 czy 1000? Po 15 letniej przerwie postanowiłem wsiąść na motocykl ponownie i zakupiłem w zeszłym roku BMW F650GS z 2001 r. Motocyklem tym przejechałem 1500 km. W przyszłym sezonie planuję zasiąść na SUZUKI DL, tylko który??? Mam 184cm wzrostu i całe 76 kg wagi . Motocyklem owym planuję podróżować do DK i z powrotem ,gdyż tam pracuję.

Pozdrawiam Przemek


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 9:50, 19 Wrz 2013
SoH
Motocyklista

 
Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 356
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Lublin/Świdnik





Paru kolegów w stopce miało podpis "Duży może więcej". Wink
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 9:56, 19 Wrz 2013
Dober
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 3017
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pobiedziska/Poznań





Ja dodam od siebie "maly o wielkim sercu" Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 10:37, 19 Wrz 2013
biblo
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 2907
Przeczytał: 107 tematów

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa





A dlaczego zmieniasz motocykl? To kwestia wieku dotychczasowego, czy są jakieś inne powody?

Jeśli szukasz czegoś do autostradowych przelotów, to czemu myślisz o DL-u, a nie o bardziej "szosowym" moto?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez biblo dnia Czw 11:16, 19 Wrz 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Re: Który DL dla mnie ?
PostWysłany: Czw 10:42, 19 Wrz 2013
Jaca
Motonita

 
Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 806
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bytom





Shooter napisał:
Motocyklem owym planuję podróżować do DK i z powrotem ,gdyż tam pracuję.
W takim razie raczej duży jeśli mają to być przeloty "tam" i "z powrotem" a nie podziwianie okoliczności przyrody.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 14:20, 19 Wrz 2013
mast
Motonita

 
Dołączył: 22 Sie 2012
Posty: 577
Przeczytał: 54 tematy

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: WIELKA POLSKA :-) - Wolsztyn





Ja po dłuższej przerwie kupiłem dużego. Mam 180 cm i 95 kg. Bierz 1000.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 15:00, 19 Wrz 2013
renzooku
Motocyklista

 
Dołączył: 01 Lis 2012
Posty: 349
Przeczytał: 10 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała





Ja mam 170 cm i jezdze na tysiacu..

Mialem rowniez okazje jechac na 650 ale to nie to samo co litr. Jesli chcesz walic trasy tym bardziej bierz duzego dla


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez renzooku dnia Czw 15:02, 19 Wrz 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 15:28, 19 Wrz 2013
Woytec
Motocyklista

 
Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 336
Przeczytał: 21 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Katowice





Uwielbiam takie odpowiedzi... a może trzeba się chwilę zastanowić czy 1000 jest faktycznie lepszy na długie trasy? autostrady? Uważam że zdecydowanie nie ponieważ prędkość przelotowa będzie dla 1000 i 650 identyczna a spalanie mniejsze, ładowność jest identyczna i jedyne co przemawia za 1000 to tzw. bezpieczeństwo bierne czyli większa ilość KM pod nadgarstkiem w przypadku wyprzedzania ale przy lataniu po autostradach nie ma to w mojej opinii znaczenia.

Nie chce wszczynać odwiecznej dyskusji na temat co lepsze 650 czy 1000 bo i tak potem zwycięzcą okazuje się GS 1200 Smile Smile Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 15:41, 19 Wrz 2013
magrafb
Motocyklista

 
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 386
Przeczytał: 28 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn





Zrobiłeś tym Gsem 1500 czy 15 000 km, bo jak 1500 to dalej nim jeździj i się ucz. Jeśli planujesz jeździć asfaltowo to szukalbym czegoś bardziej asfaltowego na może bandzior 650, CBF600S,honda deauville.
Wracając do Twojego pytania nie napisałeś czego oczekujesz od moto i czy bedziesz jeździł sam czy z pasażerem. Z punktu wzrostu bym się nie przejmował. Jesteś wysoki więc dasz sobie rade na dużym i malym. Ja mam 185 i 78 kg i ogarniam duzego i na asfalcie i poza. Jak chcesz latać do 140, a cenisz ekonomie to bierz malego (na początku odwdzięczy się spokojnym silnikem, mniejsza masą) potem zostanie fajne spalanie.
1000 jest na pewno trudniejszy do opanowania +20kg i bardziej spartańsko oddający moc silnik. - jak pojeździsz i się przyzwyczaisz to o tym zapomnisz.
Zostanie wieksze spalanie i wieksza moc:).
Twój wybor.
Nie wiem jakim budżetem dysponujesz ale jeśli stać Cie na malego DL z ABSem to takiego bym wziął.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 15:53, 19 Wrz 2013
Staszek
Motonita

 
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 938
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Trójmiasto





Jeżeli długie przeloty załadowanym motocyklem, np. w dwie osoby to jednak 1000. Mały ma wielkie serce, ale mistrzem autostrady to on w takich warunkach niestety nie jest.
Zresztą, masz dość szeroko wałkowany temat "małego i dużego", znajdziesz w wyszukiwarce, jak odrzucisz aspekty emocjonalne piszących to dużo wartościowych informacji uzyskasz Smile
Staszek


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 16:01, 19 Wrz 2013
magrafb
Motocyklista

 
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 386
Przeczytał: 28 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn





Woytec napisał:
Uwielbiam takie odpowiedzi... a może trzeba się chwilę zastanowić czy 1000 jest faktycznie lepszy na długie trasy? autostrady? Uważam że zdecydowanie nie ponieważ prędkość przelotowa będzie dla 1000 i 650 identyczna a spalanie mniejsze, ładowność jest identyczna i jedyne co przemawia za 1000 to tzw. bezpieczeństwo bierne czyli większa ilość KM pod nadgarstkiem w przypadku wyprzedzania ale przy lataniu po autostradach nie ma to w mojej opinii znaczenia.


Nie to że się czepiam ale za bezpieczeństwo bierne to może odpowiadać kask, zbroja ochraniacze.

Pokonałem z razem z kolegą trasę 13000km. On DL 650 z 20tyś przebiegu ja na 1000 z przebiegiem 80tys. Było wszystko od ciezkiego terenu, szuty, asfalty serpentyny autostrady. Wiec z obserwacji wynika to tak:
Turystyczna jazda miedzy drogami krajowymy 80-120 maly 5 duzy 6
droga szybkiego ruchu predkość 120-130 mały 5,3 duzy 6
autostrada 140-150 mały 6,5 duzy 6,4
autostrada 170 mały 7 duży 7
na koniec jazda ekonomy mały 4,4 duzy 5,6
Motocykle oczywiście z jedną osobą i dużym bagażem
Mały DL przy wyższych prędkościach pił dużo oliwy. U duzego nie odnotowano


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez magrafb dnia Czw 16:06, 19 Wrz 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 16:52, 19 Wrz 2013
renzooku
Motocyklista

 
Dołączył: 01 Lis 2012
Posty: 349
Przeczytał: 10 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała





magrafb napisał:
Woytec napisał:
Uwielbiam takie odpowiedzi... a może trzeba się chwilę zastanowić czy 1000 jest faktycznie lepszy na długie trasy? autostrady? Uważam że zdecydowanie nie ponieważ prędkość przelotowa będzie dla 1000 i 650 identyczna a spalanie mniejsze, ładowność jest identyczna i jedyne co przemawia za 1000 to tzw. bezpieczeństwo bierne czyli większa ilość KM pod nadgarstkiem w przypadku wyprzedzania ale przy lataniu po autostradach nie ma to w mojej opinii znaczenia.


Nie to że się czepiam ale za bezpieczeństwo bierne to może odpowiadać kask, zbroja ochraniacze.

Pokonałem z razem z kolegą trasę 13000km. On DL 650 z 20tyś przebiegu ja na 1000 z przebiegiem 80tys. Było wszystko od ciezkiego terenu, szuty, asfalty serpentyny autostrady. Wiec z obserwacji wynika to tak:
Turystyczna jazda miedzy drogami krajowymy 80-120 maly 5 duzy 6
droga szybkiego ruchu predkość 120-130 mały 5,3 duzy 6
autostrada 140-150 mały 6,5 duzy 6,4
autostrada 170 mały 7 duży 7
na koniec jazda ekonomy mały 4,4 duzy 5,6
Motocykle oczywiście z jedną osobą i dużym bagażem
Mały DL przy wyższych prędkościach pił dużo oliwy. U duzego nie odnotowano



I tu kolege popieram,
ja mam 1000 zaledwie 2 miesiace a zrobiłem 8tys km po wszelakich terenach, drogach i z przeróżnym obciążęniem.

Jazda na drogasz szybkiego ruchu to sielanka. 130km/h to dla litra normalna jazda oscylująca w granicach 4tys obrotów.

A moje spalanie które udało mi sie uzyskać z małym bagazem to 4,5l/100.

Wiec?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 17:21, 19 Wrz 2013
Woytec
Motocyklista

 
Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 336
Przeczytał: 21 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Katowice





heh zaraz się okaże że 1000 są bardziej ekonomiczne niż 650 Smile Smile Smile Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 18:54, 19 Wrz 2013
Shooter
A1

 
Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kłobuck / Kopenhaga





Tak przejechałem BMW 1500 km .A do DK jeżdze na około 2 miesiącepotem na 2 -3 tyg PL i z powrotem na 2 miechy do DK . Sprzedaje BMW gdyż motocykl ten średnio nadaje sie do tego typu wypraw, po 2 DL zwsze mi sie strasznie podobał.Będe nim jezdził sam z bagażem bez plecaczka,przeloty dzienne będą około 600 km. Budżet około 18 tyś.
Dzięki panowie za odzew.Mam nadzieję ze w przyszłym sezonie dołącze do waszej Braci.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 21:20, 19 Wrz 2013
renzooku
Motocyklista

 
Dołączył: 01 Lis 2012
Posty: 349
Przeczytał: 10 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała





Woytec napisał:
heh zaraz się okaże że 1000 są bardziej ekonomiczne niż 650 Smile Smile Smile Smile



do tego raczej nie dojdzie, ale jak wiadomo technika jazdy ma ogromny wplyw na spalanie..

nowym dlkiem zrobiono test ecodriving gdzie zeszli poniżej 3l/100km

zachowując wszystkie zasady.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 21:35, 17 Paź 2013
Matt
Motonita

 
Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 1072
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/2
Skąd: Jędrzejów/Kraków





Siema,

Nie będę zaczynał nowego tematu, bo w zasadzie pytanie jest pokrewne, a odpowiedź na nie będzie raczej krótka Smile

Mianowicie w jakie roczniki DL'a najlepiej celować? Mam na myśli roczniki, po których zostały wprowadzone poprawiające motocykl modyfikacje.

O ile z dużym DLem jest dość prosto, bo po 2004r produkcji nie było większych zmian i m.in. "Motocykl" poleca szukać roczników po tej dacie to z małym jest trudniej. Znalazłem szereg informacji i praktycznie rokrocznie były jakieś drobne zmiany. Pytanie moje jest następujące czy rozglądać się za DLem po 2007r (kiedy bodajże dostał 2 świece na gar - wg niektórych użytkowników po tym roczniku trochę przymuliło małego DLa...) czy przed 2007r. Teoretycznie mój budżet będzie w stanie zmieścić motocykle zarówno sprzed 2007 jak i po, oraz dużego DLa - kwestia do roztrzygnięcia wiosną. Pytam ponieważ chciałbym wiedzieć za jakim modelem rocznikowym się rozglądać - poza odpowiednim stanem technicznym rzecz jasna Smile

A czy duży czy mały okaże się po pierwszej jeździe Smile Choć bliżej mi do małego, bo nie czuję się odpowiednio dojrzały na dużego Razz


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Matt dnia Czw 21:38, 17 Paź 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Który DL dla mnie ?
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin