VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom -> Pokonywanie serpentyn. Idź do strony Poprzedni  1, 2
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: Śro 16:19, 24 Wrz 2014
mast
Motonita

 
Dołączył: 22 Sie 2012
Posty: 577
Przeczytał: 47 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: WIELKA POLSKA :-) - Wolsztyn





Staszek napisał:
Ok, sprawdziłem na wjeździe na górę Św. Jerzego te ciasne serpentyny i w zasadzie wyszło mi, że:
- jadąc "do góry" używałem sprzęgła przy pokonywaniu serpentyny - prędkość naprawdę minimalna, motocykl maksymalnie załadowany i to półsprzęgło pomagało mi bo obroty bez sprzęgła były po prostu zbyt małe. Ale to takie pokonywanie naprawdę ciasnej serpentyny.
- zjeżdżając "w dół" na bardzo ciasnej serpentynie również używałem sprzęgła, bo w zasadzie prawie zatrzymywałem się, ale w zasadzie równie dobrze mogłem włączyć na luz i stoczyć się.
- zjeżdżając w dół czy podjeżdżając pod górtę na odrobinę szerszych serpentynach, gdzie prędkość była już trochę wyższa (ale trudna do płynnego oszacowania bo z przodu jechał kolega, a on nie lubi zakrętów) zamiast pomagać sobie sprzęgłem używałem jednocześnie gazu i tylnego hamulca - nie wynosiło mnie na zakręcie.
Ale przy okazji przeglądu wyszło, e trzeba wymienić klocki tylne, przed wyjazdem były ok...


To też moja technika z Alp. Moto, żonka , ja ,60 kg bagażu. Takim załadowanym osiołkiem bez półsprzęgła nie dawałem rady w ciasnych agrawach mimo latania dupą w lewo i prawo na siedzeniu, przeciwskrętów, itd.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 22:24, 24 Wrz 2014
HERMAN
Motonita

 
Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 544
Przeczytał: 57 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





mast napisał:
Staszek napisał:
Ok, sprawdziłem na wjeździe na górę Św. Jerzego te ciasne serpentyny i w zasadzie wyszło mi, że:
- jadąc "do góry" używałem sprzęgła przy pokonywaniu serpentyny - prędkość naprawdę minimalna, motocykl maksymalnie załadowany i to półsprzęgło pomagało mi bo obroty bez sprzęgła były po prostu zbyt małe. Ale to takie pokonywanie naprawdę ciasnej serpentyny.
- zjeżdżając "w dół" na bardzo ciasnej serpentynie również używałem sprzęgła, bo w zasadzie prawie zatrzymywałem się, ale w zasadzie równie dobrze mogłem włączyć na luz i stoczyć się.
- zjeżdżając w dół czy podjeżdżając pod górtę na odrobinę szerszych serpentynach, gdzie prędkość była już trochę wyższa (ale trudna do płynnego oszacowania bo z przodu jechał kolega, a on nie lubi zakrętów) zamiast pomagać sobie sprzęgłem używałem jednocześnie gazu i tylnego hamulca - nie wynosiło mnie na zakręcie.
Ale przy okazji przeglądu wyszło, e trzeba wymienić klocki tylne, przed wyjazdem były ok...


To też moja technika z Alp. Moto, żonka , ja ,60 kg bagażu. Takim załadowanym osiołkiem bez półsprzęgła nie dawałem rady w ciasnych agrawach mimo latania dupą w lewo i prawo na siedzeniu, przeciwskrętów, itd.


I o to mi właśnie chodziło Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 10:09, 25 Wrz 2014
MaciejW
Motonita

 
Dołączył: 04 Paź 2011
Posty: 594
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Piaseczno





Ludzie, nie rozumiem..

1. Jak wolno trzeba pokonywać zakręty, żeby na 1ce zaczęło szarpać? Silnik DLa jest przecież mega-elastyczny. To najpewniej oznacza braki w technice i opanowaniu sprzętu i kurcze trzeba trenować (bo ostre zakręty nie tylko na Stelvio). Na Stelvio nie ma zakrętu, którego nie można pokonać prawidłowo - po dohamowaniu przed, redukujesz/wrzucasz dwójkę lub jedynkę (przy najostrzejszych) i ciągnąc równo gazem (delikatnie ale bez półsprzęgła!) i nie hamując już, pokonujesz zakręt od zewnętrznej lekko ścinając ku osi jezdni (optymalny tor, pozostajesz na pasie). Każdy się da. W tym roku jechaliśmy z Martą, która miała obawy (bo pierwszy raz), ale takim systemem zrobiła 20 przełęczy w Alpach bez najmniejszego problemu. DL-em. Żadnych półsprzęgieł Smile.

2. jeśli jedziesz bez prędkości nie możesz się złożyć, czyli pokonujesz zakręt "na stojąco"... ?

3. 8-mka egzaminacyjna DLem, to naprawdę nic skomplikowanego, tylko trzeba panować nad sprzętem... dosiad, pozycja, patrzenie, .... no wszystko, czego dobry instruktor powinien nauczyć, albo szkoła Suzuki (kryptoreklama Smile). Jak ktoś się nauczy 8mkę... to potem ta sama technika na zapinkach w górach i działa. Tylko często robimy coś poprawnie na szkoleniu, a potem już zapominamy. Smile

Dlatego wielu kolegów (wiele i koleżanek) ma słuszny zwyczaj corocznego szkolenia się.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 10:23, 25 Wrz 2014
Staszek
Motonita

 
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 938
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Trójmiasto





Jeżdżę motocyklem od 15 roku życia, przejechałem już z pewnością setki tysięcy kilometrów i raczej mam pojęcie o jeździe po zakrętach.
Te serpentyny o których mówimy są bardzo strome i bardzo ciasne (taki asfalt na jeden samochód) i naprawdę to pełzanie nie jazda. Po prostu przed samym zakrętem prawie się zatrzymujesz.

P.S. Składasz się. Dojeżdzasz prawie na zerowej prędkosci i po złożeniu dodajesz gazu aby się nie przewrócisz (wyciagasz z zakrętu). A prędkość na wejściu jest na tyle mała, że pod obciążeniem i bez sprzęgła by po prostu zgasł jakbyś dodał gazu lub szarpnął nagle...
P.S.1. Wg mnie serpentyna o jakich mówimy ma mało wspólnego z ósenką egzaminacyjną. Nie ten ciężar motocykla, nie to pochylenie drogi...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Staszek dnia Czw 10:24, 25 Wrz 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Pokonywanie serpentyn.
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 2 z 2  
Idź do strony Poprzedni  1, 2
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin