Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Serwis po 12 000
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mar111cin
Motonita



Dołączył: 03 Sie 2013
Posty: 855
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: FSW

PostWysłany: Czw 9:13, 11 Wrz 2014    Temat postu:

Jotes - z tym olejem to bym trochę nie przesadzał , ogólnie olej będzie bardziej lepki, a im bardziej lepki, tym pompa ma ciężej - rosną straty hydrodynamiczne w rurkach. Przesuniemy jej punkt pracy i wyjdzie, że podaje wydajnościowo dużo mniej oleju niż powinna. Znalazłem nawet teraz na szybko taką tabelkę : [link widoczny dla zalogowanych] Uwierzcie, że ten przeskok jest ogromny, szczególnie przy takich małych średnicach, jak są w motocyklu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jotes
DeTox nie pomoże



Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2515
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia

PostWysłany: Czw 19:43, 11 Wrz 2014    Temat postu:

przesady swiatlo cmiace !

nawet z Twojej tabelki wynika ze wieksze znaczenie ma teperatura oleju niz jego lepkosc.
( ale tych nowoczesnych cienkich syntetykow bym do Dl-a nie polecal )

mozna na 30 stron prowadzic akademickie dyskusje . ale nie dajmy sie zwariowac Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mar111cin
Motonita



Dołączył: 03 Sie 2013
Posty: 855
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: FSW

PostWysłany: Czw 21:59, 11 Wrz 2014    Temat postu:

Patrzę się na 40 stopni i widzę dwukrotnie większą lepkość dynamiczną. Przy 100 stopniach mamy o 30% większą lepkość dynamiczną. A w tabelce nie ma oleju 20W50, który to będzie miał jeszcze większą różnice.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jotes
DeTox nie pomoże



Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2515
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia

PostWysłany: Pią 9:47, 12 Wrz 2014    Temat postu:

a jednak dyskusje Wink
temoperatura oleju w silnika jest rozna w zaleznosci od ekspoatacji. Pomijam faze zimnego silnika, ale sa ludzie ktorzy jezdza krotsze odcinki, i tylko dlugie trasy. sa tycy co jezdza w chlodniejsze dni, na polnocy i tacy co daja na poludniu Europy. Niektorzy jezdza niskoobrotowo inni daja w palnik. Temperatura oleju bedzie sie wahala , mysle tak od 80 - do nawet 140 stopni a w zwiazku tym twoja lepkosc dynamiczna tez.
I co teraz ? Jezdzac na oleju 15 W w zaleznosci od temperatury mozemy teoretycznie byc lepiej ustawieni niz na 10 W.
Zakres polecanego oleju przez suzuki ma pokryc wszytkie te mozliwosci, ale w naszej czesci Europy nie ma to az takiegp znaczenia.

tu jezcze troche teorii Smile



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jotes dnia Pią 9:50, 12 Wrz 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin