VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom -> Serwis po 12 000 Idź do strony Poprzedni  1, 2
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: Czw 10:13, 11 Wrz 2014
mar111cin
Motonita

 
Dołączył: 03 Sie 2013
Posty: 764
Przeczytał: 30 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: FSW





Jotes - z tym olejem to bym trochę nie przesadzał , ogólnie olej będzie bardziej lepki, a im bardziej lepki, tym pompa ma ciężej - rosną straty hydrodynamiczne w rurkach. Przesuniemy jej punkt pracy i wyjdzie, że podaje wydajnościowo dużo mniej oleju niż powinna. Znalazłem nawet teraz na szybko taką tabelkę : http://eautonaprawa.nazwa.pl/html/i2013/Q1/ZWNL/3.jpg Uwierzcie, że ten przeskok jest ogromny, szczególnie przy takich małych średnicach, jak są w motocyklu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 20:43, 11 Wrz 2014
jotes
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 1815
Przeczytał: 160 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia





przesady swiatlo cmiace !

nawet z Twojej tabelki wynika ze wieksze znaczenie ma teperatura oleju niz jego lepkosc.
( ale tych nowoczesnych cienkich syntetykow bym do Dl-a nie polecal )

mozna na 30 stron prowadzic akademickie dyskusje . ale nie dajmy sie zwariowac Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 22:59, 11 Wrz 2014
mar111cin
Motonita

 
Dołączył: 03 Sie 2013
Posty: 764
Przeczytał: 30 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: FSW





Patrzę się na 40 stopni i widzę dwukrotnie większą lepkość dynamiczną. Przy 100 stopniach mamy o 30% większą lepkość dynamiczną. A w tabelce nie ma oleju 20W50, który to będzie miał jeszcze większą różnice.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 10:47, 12 Wrz 2014
jotes
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 1815
Przeczytał: 160 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia





a jednak dyskusje Wink
temoperatura oleju w silnika jest rozna w zaleznosci od ekspoatacji. Pomijam faze zimnego silnika, ale sa ludzie ktorzy jezdza krotsze odcinki, i tylko dlugie trasy. sa tycy co jezdza w chlodniejsze dni, na polnocy i tacy co daja na poludniu Europy. Niektorzy jezdza niskoobrotowo inni daja w palnik. Temperatura oleju bedzie sie wahala , mysle tak od 80 - do nawet 140 stopni a w zwiazku tym twoja lepkosc dynamiczna tez.
I co teraz ? Jezdzac na oleju 15 W w zaleznosci od temperatury mozemy teoretycznie byc lepiej ustawieni niz na 10 W.
Zakres polecanego oleju przez suzuki ma pokryc wszytkie te mozliwosci, ale w naszej czesci Europy nie ma to az takiegp znaczenia.

tu jezcze troche teorii Smile



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jotes dnia Pią 10:50, 12 Wrz 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Serwis po 12 000
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 2 z 2  
Idź do strony Poprzedni  1, 2
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin