Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

shimmy
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Floydoo
Motonita



Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000

PostWysłany: Wto 6:58, 21 Maj 2013    Temat postu:

express napisał:



Wniosek: to może być wina gumy.


ale przy nowej gumie masz na pewno tez wywazone ponownie kolo...

Ja zalozylem nowe anakee i bylo git, ale po okolo 100km cos tam sie w oponie ulozylo i zaczela sie telepac, wiec pojechalem wywazyc, tyle ze do innego warsztatu i po ponownym wywazeniu problem zniknal juz do konca zywotnosci tej opony.

Idac tym tropem kupilem sobie wywazarke statyczna i wywazam sobie w domu sam



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nelson_20
Motocyklista



Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 475
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łowicz/Bełchów/Skierniewice

PostWysłany: Wto 9:41, 21 Maj 2013    Temat postu:

express napisał:
Doświadczenie z dziś:

- rano: jazda na starej gumie, Conti Road Attack, przebieg ok 19 tys. km - shimmy przy 50-80 km/h

- po południu: nowa guma, Conti Trail Attack 2 Z, przebieg 0 km - brak drgań.

Wniosek: to może być wina gumy.


Ja na Z-tce mam drgania od początku jej założenia, pomimo że była wyważona i sytuacja ma miejsce przy podobnych prędkościach. No i tak jeżdżę z tymi drganiami, ale może faktycznie trzeba by wyważyć jeszcze raz w innym zakładzie... Na fabrycznych gumach było idealnie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez nelson_20 dnia Wto 9:45, 21 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SoH
Motocyklista



Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Lublin/Świdnik

PostWysłany: Wto 10:37, 21 Maj 2013    Temat postu:

I ja się dorzucę, dla statystyki.

Delikatne shimmy przy prędkości ok 50-60km, kiedy puszczę kiere (kiedy ją trzymam, żadnego telepania, nawet najmniejszego nie odczuwam). Opony Anakee2, już końcówka (w połowie sezonu będą zmieniane). Łożysko główki przy ostatnim przeglądzie było jeszcze ok, ale możliwe ze i w tym roku przyjdzie na nie kolej. Olej w lagach tez starawy. Ciśnienie w oponach prawidłowe (sprawdzane skrupulatnie, własnie ze względu na shimmy).


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez SoH dnia Wto 10:38, 21 Maj 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bart4s
A1



Dołączył: 19 Sty 2013
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nowy Tomyśl

PostWysłany: Wto 20:23, 18 Cze 2013    Temat postu:

Witam, nawiązując do mojego wcześniejszgo pytania informuję, że jednak zdecydowałem się kupić oponę nową i wszelkie dzwine zachwoania ustały. Dodam tylko, że moja stara opona mimo, że miała dojśc dużo bieżnika, wyważała się itd. była stara z 2004, a był to pirelli scorpion mt 90. Teraz kupiłem nowego metzelera touranca (tego klasycznego) i jest super.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marek445
A2



Dołączył: 17 Kwi 2012
Posty: 94
Przeczytał: 4 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Szadek

PostWysłany: Wto 16:24, 25 Cze 2013    Temat postu:

Witam, dopadł mnie właśnie taki sam problem.
Mianowicie powyżej 140 km/h Dl 1000 zaczyna mi wężykować, gdzie wcześniej tego nie miałem.
Nie wiem czego to jest przyczyna ponieważ na starych oponach było wszystko ok, jedynie pomiędzy 50-60 km/h lekko telepało kierownicą, ale powyżej 140 do 180 km/h było wszystko ok.
Za 2 tygodnie wyjeżdżam w dalszą trasę i musiałem zmienić opony na nowe, założyłem Metzeler touranze obie nówki. Po wymianie przejechałem z jakieś 100 km i było wszystko w porządku, aż byłem w szoku jak się pięknie prowadzi. jechałem z plecaczkiem spokojnie i raz przycisnąłem do 180 km/h w celu sprawdzenia stabilności i powiem wam że jechałem jak po szynach.
Przed wyjazdem na wszelki wypadek postanowiłem skontrolować łożysko główki ramy, okazało się że jest delikatny przeskok kierownicy w pozycji wyprostowanej. Postanowiłem wymienić łożysko, po wymianie i skontrolowaniu ciśnienia w oponach (ten co wyważał napompował mi za słabo, w przodzie miałem 1,2 atmosfery a w tyle miałem 2 atm) więc dopompowałem przód i tył do 2,5 Atm.
Po złożeniu i sprawdzeniu wszystkiego kierownica kręci się lekko i bez żadnych oporów, tak samo nie ma żadnych luzów na łożysku wiec wsiadłem na motocykl i się przejechałem. Okazało się że motocykl zaczął wężykować od 140 km/h tak samo jadąc w delikatnym łuku czuć takie wężykowanie na nierównościach. Postanowiłem wymienić olej w lagach na 15W, ale to nic nie pomogło.
Możliwe że nowa opona się ułożyła po przejechaniu 100km i trzeba ją na nowo wyważyć?
Czy patrzeć coś innego?
Sprawdzałem luz na wahaczu z tyłu, luz na łożyskach w kołach ale nic nie wyczułem.
Pomóżcie koledzy bo 10 lipca wyjeżdżam do Norwegii i nie chce się męczyć i czuć dyskomfort.
Z góry wielkie dzięki.
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Marek445 dnia Wto 16:25, 25 Cze 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Śro 0:30, 26 Cze 2013    Temat postu:

Trzeba dokręcić łożysko główki ramy! Bieżnie prawdopodobnie osiadły i albo zrobił się albo już był lekki luz...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marek445
A2



Dołączył: 17 Kwi 2012
Posty: 94
Przeczytał: 4 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Szadek

PostWysłany: Śro 5:32, 26 Cze 2013    Temat postu:

hmmmm. Raczej to nie jest przyczyna bo z regulacją łożyska już wojowałem. Skręcałem mocniej, później luzowałem i za każdym razem jest ten sam efekt wężykowania. Chociaż jak poluzuje że kierownica sama spadnie do ogranicznika to jest jakby lepiej powyżej 140 km/h, ale znowu wtedy zauważyłem jak w przedziale od 50-60 km/h po puszczeniu kierownicy drgania, po 60 km/h to mija i nic nie drga. Dodam że tych drgań jak się trzyma kierownice w ogóle nie czuć.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marek445
A2



Dołączył: 17 Kwi 2012
Posty: 94
Przeczytał: 4 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Szadek

PostWysłany: Sob 6:58, 29 Cze 2013    Temat postu:

Witam ponownie.
Jednak to była kwestia regulacji łożyska główki ramy. Teraz mi już nie wężykuje nawet do 180 km/h tylko martwi mnie, że jak puszcze kierownice to od 60 - 50 km/h telepie mi kierownice. Jak ją trzymam to nawet tego się nie czuje, jedynie widać jak puszcze kiere.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Radek.B
A1



Dołączył: 31 Sty 2016
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Jelenia Góra

PostWysłany: Czw 16:22, 04 Lut 2016    Temat postu:

Drodzy forumowicze, odświeżę temat.
Ostatnio oglądałem DL 1000 z moich okolic i niby wszystko ok. ale przy prędkości ok 60 km/h wyraźnie drgała kierownica. Jako, że chcę raczej jeździć z plecakiem, a bezpieczeństwo jest najważniejsze odpuściłem ten egzemplarz. Ale temat ssie mnie dalej. Moto miało malowany lewy boczek, reszta wyglądała po prostu super (kosz sprzęgła, silnik itp.) Czy jest to normalne w dL 1000, TTTM, czy mogło być coś na rzeczy?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafput
Motocyklista



Dołączył: 22 Cze 2013
Posty: 369
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Radomsko / łódzkie

PostWysłany: Czw 16:42, 04 Lut 2016    Temat postu:

Radek.B napisał:
Drodzy forumowicze, odświeżę temat.
Ostatnio oglądałem DL 1000 z moich okolic i niby wszystko ok. ale przy prędkości ok 60 km/h wyraźnie drgała kierownica. Jako, że chcę raczej jeździć z plecakiem, a bezpieczeństwo jest najważniejsze odpuściłem ten egzemplarz. Ale temat ssie mnie dalej. Moto miało malowany lewy boczek, reszta wyglądała po prostu super (kosz sprzęgła, silnik itp.) Czy jest to normalne w dL 1000, TTTM, czy mogło być coś na rzeczy?


A zwróciłeś uwagę na opony? Jakie miał założone, jaka data produkcji, stan?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez rafput dnia Czw 16:42, 04 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Suszny
Maniak motocyklowy



Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie

PostWysłany: Czw 16:45, 04 Lut 2016    Temat postu:

Z tego co widziałem telepanie kierownicą w zakresie 60-80km/h powtarza się na forum. Również i u mnie ( 650 K5, 106tyś km ) taki problem się pojawił.
Rozpędzam się do 100 i puszczam kierownicę, prędkość spada:
-90 - nic
-80 - zaczyna delikatnie telepać
-70 - telepanie nasila się
-60 - trzeba łapać kierownice inaczej bleba
Jeśli uspokoje kierownicę przy 60 i puszczę ponownie, później spokój.

Co sprawdziłem:
-prostowanie felgi zakładzie który się tym zajmuje.
-zmieniłem opone z przodu
-zamieniłem się kołami z innym V-stromem w którym problem nie występował
-wymieniłem olej w lagach
-zmieniałem ustawienia zawieszenia z przodu
-dokręcałem łożysko główki ramy - było dobrze przez krótki czas, problem wracał.

-łożyska w kołach wymieniałem rok temu więc tutaj nie szukałem problemu. Jednak jeśli ktoś ich nie wymieniał a telepie kierownicą warto sprawdzić również w jakim stanie są łożyska.

Na końcu wymieniłem łożysko główki ramy i już motocykl jedzie prosto.


Ps. Miałem taki przypadek również, że po założeniu używanej opony Conti Road Attack kierownicą rzucało jeszcze bardziej ! Opona nie wyglądała na wyząbkowaną.


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez Suszny dnia Czw 16:48, 04 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Radek.B
A1



Dołączył: 31 Sty 2016
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Jelenia Góra

PostWysłany: Czw 17:04, 04 Lut 2016    Temat postu:

Opona przód prawie nowa, ciężarki świeże, tył połowa zużycia. Obie metzeler tourance. Inne spostrzeżenia: lewy ciężarek kierownicy luźny - dokręciłem, felgi, gripy, podnóżki, siedzisko jak nowe, tarcze bez rantów, kosz raczej regenerowany - nie grał i była inna uszczelka. Malowanie boczka wskazywało na parkingówkę, reszta nie uszkodzona, ale może ucierpiały kufry bo jest stelaż. Aha i co najważniejsze przebieg 24 kkm 2003 r. ???

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Suszny
Maniak motocyklowy



Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie

PostWysłany: Czw 19:32, 04 Lut 2016    Temat postu:

Może lepiej w tym temacie ( http://www.vstromclub.fora.pl/motocykl-z-ogloszenia-prosby-o-ocene,65/ ) napisz jeśli chcesz uzyskać zdanie innych forumowiczów na temat motocykla. Wstaw zdjęcia daj link do ogłoszenia...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Radek.B
A1



Dołączył: 31 Sty 2016
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Jelenia Góra

PostWysłany: Czw 21:10, 04 Lut 2016    Temat postu:

Swoje zdanie już mam, jestem tylko ciekawy, czy takie jego zachowanie jest normalne w tym modelu i akceptowalne.
Pytam się Was szczerze, bo moi serdeczni znajomi twierdzą, w v-strom to chleb powszedni. Czy tak jest naprawdę?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Radek.B dnia Czw 21:22, 04 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Suszny
Maniak motocyklowy



Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie

PostWysłany: Czw 22:18, 04 Lut 2016    Temat postu:

Telepanie kierownicą nie powinno występować i nie jest to normalne w żadnym motocyklu (na pewno nie przy takiej prędkości).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Radek.B
A1



Dołączył: 31 Sty 2016
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Jelenia Góra

PostWysłany: Czw 23:43, 04 Lut 2016    Temat postu:

Suszny, jeszcze raz dziękuję. Wiem, że dobrze trafiłem rejestrując się na tym forum. Szacunek.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin