Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Smar do łańcucha
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dcv
A1



Dołączył: 08 Kwi 2012
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pią 12:44, 13 Lip 2012    Temat postu: Smar do łańcucha

Czołem

Jak w temacie. Co polecacie do smarowania łańcucha? Ja teraz używam 'Super clean chain lube' ale mam wrażenie że za szybko się 'wyciera' / co jakieś 500km/ muszę smarować bo łańcuch błyszczy jak psu to i owo Smile
Macie jakieś typy bo właśnie mi się kończy...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nelson_20
Motocyklista



Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 475
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łowicz/Bełchów/Skierniewice

PostWysłany: Pią 12:49, 13 Lip 2012    Temat postu:

Ja używam motula też mi się kończy ale nie wiem czy będę się przerzucał na coś innego, ostatnio smarowałem łańcuch z 1000 km temu i nadal jest smar, dziwne to dla mnie ale tak jest od momentu gdy używam ten smar. Starczył na 15 miesięcy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kostass
Motocyklista



Dołączył: 07 Paź 2011
Posty: 444
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź

PostWysłany: Pią 14:43, 13 Lip 2012    Temat postu:

Ja nie umiem smarowac łańcucha i smar mi starczył na niecałe 4000km . A pojęcie czasu jest bardzo względne , jak nie bedziesz jezdził motorem to i na 5 lat ci starczy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miotacztruskawek
Motonita



Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin

PostWysłany: Pią 18:08, 13 Lip 2012    Temat postu:

Zaczynałem od Valvoline, potem jechałem Castrolem, w międzyczasie jakiś wynalazek którego nazwy nawet nie przytoczę (jedyny jaki był dostępny w Suwałkach). Teraz jadę na Shellu i jest jak dla mnie chyba najlepszy. Znajomy zdobywał nim Moskwę i mówi, że rewelka. Najlepiej z dotychczasowych opiera się na pył, kurz i wodę. Do tego kupiłem okazyjnie u kumpla, który był przedstawicielem Shella. Cena też super, w przeliczeniu na 100ml wychodziło drobne grosze (puszka ma 300ml, a nie jak większość 400ml).

[link widoczny dla zalogowanych]

A do rowerów oczywiście zielony FinishLine, czasem Rohloff Razz


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez miotacztruskawek dnia Pią 18:11, 13 Lip 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
konra.dzik
Administrator



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 8:53, 14 Lip 2012    Temat postu:

miotacztruskawek napisał:

A do rowerów oczywiście zielony FinishLine, czasem Rohloff Razz


Na "suchą" pogodę też zielony lejesz? jest jeszcze tzw suchy smar teflon+ (czerwony)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
express
Administrator



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2696
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków (VIII), Ustroń

PostWysłany: Sob 10:23, 14 Lip 2012    Temat postu:

konra.dzik napisał:

Na "suchą" pogodę też zielony lejesz? jest jeszcze tzw suchy smar teflon+ (czerwony)


Panowie rowerzyści: o smarach do łańcuchów rowerowych możemy podeliberować ewentualnie w Ringu Wolnym.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
konra.dzik
Administrator



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 19:23, 14 Lip 2012    Temat postu:

Embarassed

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Floydoo
Motonita



Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000

PostWysłany: Sob 22:17, 14 Lip 2012    Temat postu: Re: Smar do łańcucha

dcv napisał:
ale mam wrażenie że za szybko się 'wyciera' / co jakieś 500km/ muszę smarować


a potem na forum pojawiaja sie tematy:

przednia zebatka sie szybko zuzyla, albo naped padl po 18 tys km ......

moi drodzy lancuch nalezy smarowac co tankowanie, w deszczu czesciej, obojetnie jakim smarem , aby byl do lancucha Idea

ale to moja subiektywna ocena Very Happy moze nawet i nieco juz nieaktualna bo przerobilem naped na wal kardana Idea Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mikmac
A



Dołączył: 26 Sty 2011
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 17:49, 15 Lip 2012    Temat postu:

Lancuch nalezy smarowac jak jest suchy. Nie co tankowanie, nie co 500, 1000 czy 100. Jak sie swieci jak psu jaja to smarujemy. Maly hint: swieca sie rolki jak patrzymy od tylu, nie czekajcie az sie zaczna osemki zewnetrzne swiecic.
Jak wjedziesz w piach to masz lancuch suchy po 3 minutach. Jak polecisz po suchych autobahnach to moze i 1000km wytrzyma, zalezy od temp., wilgotn., smaru i wielu innych pierdow.

A tak naprawde to nie smarujemy lancuch tylko zebatki. To one potrzebuja ten smar aby sie wolniej zuzywac. Tylko smar nakladamy na lancuch ot co.
Sam lancuch jest nasmarowany fabrycznie na cale jego zycie "od srodka".


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DLuk
Administrator



Dołączył: 12 Lip 2008
Posty: 497
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 18:28, 15 Lip 2012    Temat postu: Re: Smar do łańcucha

dcv napisał:
...Co polecacie do smarowania łańcucha?...

Bel-Ray


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
grzybu
A



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 117
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Tarnów

PostWysłany: Pon 12:01, 16 Lip 2012    Temat postu:

Używałem Castrola, starczył na jakieś 3tys km. Od wczoraj używam Motula, zobaczymy jak będze smarował.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SoH
Motocyklista



Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Lublin/Świdnik

PostWysłany: Pon 13:34, 16 Lip 2012    Temat postu:

Po przejechaniu 2kkm w zeszłym roku i 4kkm w tym (razem 6kkm na spray'u) stwierdziłem, że smarowanie łańcucha sprayem to nieporozumienie. Smarowanie codziennie w motocyklu turystycznym? Żenua! Smarować spray'em to sobie można sporta, jak się dziennie jeździ 50km po mieście w około komina. Powiedziałem sobie nawet, że nigdy więcej motocykla z łańcuchem. Mam nadzieję, że ten pogląd się zmieni, bo od 2kkm mam w końcu olejarkę zrobioną.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez SoH dnia Pon 13:37, 16 Lip 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
repsol
A1



Dołączył: 10 Cze 2012
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Piaseczno

PostWysłany: Pon 15:12, 16 Lip 2012    Temat postu:

Z łańcuchem jak z człowiekiem - smaruję kiedy suchy. Bo przeciez pijesz kiedy jesteś spragniony, a nie co 30 minut...

SoH napisał:
Smarować spray'em to sobie można sporta, jak się dziennie jeździ 50km po mieście w około komina

Mały OT: od niedawna jestem na forum, ale co rusz to na sportach to tylko lans albo runda wokół komina. Mam wrażenie, ze sporty są tu szufladkowane w taki sam sposób jak motocykliści przez puszkarzy...
A tymczasem sportem świetnie można podróżować, a od czasu do czasu skoczyć na tor Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gregorio
Motocyklista



Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 499
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nowy Sącz

PostWysłany: Pon 16:19, 16 Lip 2012    Temat postu: Re: Smar do łańcucha

dcv napisał:
Co polecacie do smarowania łańcucha?


Automatyczną olejarkę


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SoH
Motocyklista



Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Lublin/Świdnik

PostWysłany: Pon 16:28, 16 Lip 2012    Temat postu:

repsol napisał:
Mały OT: od niedawna jestem na forum, ale co rusz to na sportach to tylko lans albo runda wokół komina. Mam wrażenie, ze sporty są tu szufladkowane w taki sam sposób jak motocykliści przez puszkarzy...
A tymczasem sportem świetnie można podróżować, a od czasu do czasu skoczyć na tor Wink

Masz rację. Stereotypowe myślenie z mojej strony. Chodziło mi o mocne zaznaczenie tego, że moim zdaniem łańcuch+smar w spray'u to się nadaje tylko do jeżdżenia w około komina. Gdyby nie automatyczna olejarka, to chyba bym oszalał.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
express
Administrator



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2696
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków (VIII), Ustroń

PostWysłany: Pon 16:36, 16 Lip 2012    Temat postu:

repsol napisał:
Z łańcuchem jak z człowiekiem - smaruję kiedy suchy. Bo przeciez pijesz kiedy jesteś spragniony, a nie co 30 minut...


Z pojeniem człowieków to nie do końca.
W trakcie wysiłku pić należy regularnie, aby się nie odwodnić.
2% odwodnienia powoduje 20% utratę wydolności.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gregorio
Motocyklista



Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 499
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nowy Sącz

PostWysłany: Pon 17:20, 16 Lip 2012    Temat postu:

Podczas wysiłku sportowego, jeśli poczujesz pragnienie, to już jest za późno na prawidłowe nawodnienie, należy pić w określonym interwale czasowym małe porcje płynu żeby nie doprowadzić do odwodnienia bo to powoduje spadek wydajności jak napisał Konrad, podobnie jest z łańcuchem, jak zobaczysz, że jest suchy to już trochę się spóźniasz ze smarowaniem, lepiej nie doprowadzać do jego suchości a to jest bez uciążliwego kontrolowania i smarowania możliwe właśnie przy użyciu olejarki.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
repsol
A1



Dołączył: 10 Cze 2012
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Piaseczno

PostWysłany: Pon 17:35, 16 Lip 2012    Temat postu:

macie racje - sportowcy muszą pić i częściej i więcej. podobnie jak osoby które przesadziły z etanolem Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gregorio
Motocyklista



Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 499
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nowy Sącz

PostWysłany: Pon 17:48, 16 Lip 2012    Temat postu:

bardziej chodzi o to, że "zanim" niż, że częściej czy więcej Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
repsol
A1



Dołączył: 10 Cze 2012
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Piaseczno

PostWysłany: Pon 18:28, 16 Lip 2012    Temat postu:

hehe, wiadomo o co chodzi Wink

Ja używam motula i mając porównanie z Castrolem, mam wrażenie że jest bardziej "lepki" i dłużej pozostaje na łańcuchu...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cinek
Motocyklista



Dołączył: 15 Wrz 2011
Posty: 337
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Żmigród

PostWysłany: Pon 21:38, 16 Lip 2012    Temat postu:

Smaruję S-100, ale chcę sprawdzić Bel-Ray. S-100 mam na ostatnie smarowanie a potem zamiana.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jaster81
Motocyklista



Dołączył: 07 Wrz 2011
Posty: 394
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wielbark/Szczytno

PostWysłany: Wto 9:40, 17 Lip 2012    Temat postu:

Ja przerobiłem już sporo smarowideł i teraz pozostałem przy Bel-Ray Super Clean

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tipor
Maniak motocyklowy



Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 1243
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łomianki

PostWysłany: Wto 11:32, 17 Lip 2012    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

i ja także używałem takiego czegoś, gość przede mną także go używał i był zadowolony... teraz mam olejarkę i nic mnie nie interesuje poza uzupełnianiem oleju w zbiorniczku raz na długi czas. Poza tym miałem także Castrola do x-ringów i powiem że ten shell'owaty lepsze wrażenie sprawiał


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dcv
A1



Dołączył: 08 Kwi 2012
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Wto 12:28, 17 Lip 2012    Temat postu:

czyli Bel Ray albo Shell .. serdeczne dzięki.. na razie nie wybieram się dalej jak 'wokół komina ' to olejarkę brzydko mówiąc oleję ale dzięki za sugestie Smile
pzdr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bartek666
A



Dołączył: 02 Lip 2014
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź

PostWysłany: Śro 22:33, 27 Maj 2015    Temat postu:

Co powiecie o suchym smarze jak
[link widoczny dla zalogowanych] bądź [link widoczny dla zalogowanych] Słyszałem,że zdaje egzamin i felga zawsze czysta.Jak myślicie?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bartek666 dnia Śro 22:34, 27 Maj 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Top Gun
A



Dołączył: 10 Gru 2014
Posty: 173
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Czw 7:35, 28 Maj 2015    Temat postu:

Ja od pewnego czasu smaruje MOTIP Chain Lube Racing. Łatwy w użyciu, przeżroczysty i niechlapiący. Niestety nie ma go w sprzedaży w Polsce. Sprowadziłem kilka kartonów na próbę. Cena dla forumowiczów 28 pln.
Dla chętnych mój numer 607 060 520.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
j23a
Motonita



Dołączył: 10 Lut 2014
Posty: 987
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Czw 9:26, 28 Maj 2015    Temat postu:

Top Gun, zrób odrębny wątek w dziale Sprzedam.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Top Gun
A



Dołączył: 10 Gru 2014
Posty: 173
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Czw 9:39, 28 Maj 2015    Temat postu:

Ponieważ pojawia się możliwość sprowadzenia dobrych jakościowo kosmetyków do motocykli wkrótce założę wątek ze wszystkimi dostępnymi...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
chdx
A1



Dołączył: 11 Mar 2016
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gliwice / Kopenhaga

PostWysłany: Czw 14:42, 23 Cze 2016    Temat postu:

Odświeżam... Sądząc po zdjęciu:



To łańcuch po wyjściu z fabryki albo po serwisie, w DL-u 1000 z 2014 roku, jest smarowny smarem typu Towot (coś w ten deseń). Jeżdżę i jeżdżę, a łańcuch dalej mokry. To w sumie bardzo dobrze, ale jak widać, łapie w cholerę syfu... Zmyć obecny smar i używać standardowych w spraju? Czy też zostawić tak jak jest i używać coś takiego jak w linku [link widoczny dla zalogowanych]?

Nad olejarką myślałem, ale na razie nie jest to konieczność dla mnie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez chdx dnia Czw 14:43, 23 Cze 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
odyniec
Motonita



Dołączył: 19 Sie 2015
Posty: 631
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gorzów Wlkp.

PostWysłany: Pią 8:38, 24 Cze 2016    Temat postu:

Instrukcja mojego DL (K5) przewiduje okresowe czyszczenie łańcucha a potem smarowanie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Misiek
A



Dołączył: 07 Wrz 2012
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gorzów Wlkp

PostWysłany: Pią 10:06, 24 Cze 2016    Temat postu:

Z doświadczenia powiem , że moim zdaniem olejarka daje 100% gwarancji właściwego smarowania ,wydłuża żywotność napędu i sprawia , że w trasach nie musimy mysleć o łańcuchu , a delektować się jazdą Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiekjx1
Motocyklista



Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 419
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: dolnośląskie/BLC

PostWysłany: Pią 13:48, 24 Cze 2016    Temat postu:

chdx napisał:


To łańcuch po wyjściu z fabryki albo po serwisie, w DL-u 1000 z 2014 roku, jest smarowny smarem typu Towot (coś w ten deseń). Jeżdżę i jeżdżę, a łańcuch dalej mokry. To w sumie bardzo dobrze, ale jak widać, łapie w cholerę syfu... Zmyć obecny smar i używać standardowych w spraju? Czy też zostawić tak jak jest i używać coś takiego jak w linku [link widoczny dla zalogowanych]?

Nad olejarką myślałem, ale na razie nie jest to konieczność dla mnie.


ja bynajmniej wyznaje zasadę myć jak najrzadziej smarować jak najczęściej Very Happy
co do olejarki ? dla kogoś kto robi większe wyprawy jak najbardziej przydatne a do jazdy w koło komina zbytek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
denver_lublin
A



Dołączył: 01 Mar 2015
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lublin

PostWysłany: Pią 23:34, 24 Cze 2016    Temat postu:

A ja się zastanawiam na ile km wystarczy pełen zbiorniczek scottoilera.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bobiusz
Motonita



Dołączył: 02 Kwi 2015
Posty: 742
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pon 9:41, 27 Cze 2016    Temat postu:

Początkowo używałem Bel-Ray Super Clean.
Następnie, przerzuciłem się na Motul-a, ale łapał sporo syfu.
Wróciłem do Bel-Ray Super Clean i jestem zadowolony Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mat207
A1



Dołączył: 28 Cze 2016
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Śro 22:54, 29 Cze 2016    Temat postu:

syf łapie każdy smar (pomijając te najtańsze- one go zasysają).
używałem Valvoline'a, Castrol'a, Bel-Ray'a- one z kolei są odporniejsze na zabrudzenia ale i do nich piach świetnie się klei Wink
wszystko zależy od terenu w jakim jeździsz, wystarczy krótka jazda po dobrze kurzącym się szutrze i łańcuch cały w syfie.
Oliwiarka załatwia sprawę smarowania ale nie czyszczenia a takie już widziałem- smarowany systematycznie a upierdzielony niesamowicie, ledwo się toto zginało na oczkach...
spotkałem się też z opiniami, że łańcuch się tylko czyści (np. naftą, żadnymi zmywaczami) a nie smaruje, gdyż nasmarowany jest od wewnątrz na całe swoje życie.
osobiście "lubię" wyczyścić kiedy jest usyfiony i nasmarować kiedy oczka zaczynają się świecić bądź po deszczu, oczywiście na ciepłym napędzie, smar lepiej przywiera. no i tarcie pewnie mniejsze na czystym i nasmarowanym Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzybel
A1



Dołączył: 02 Kwi 2009
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź

PostWysłany: Czw 12:17, 07 Lip 2016    Temat postu:

Tak przy okazji chciałem się Was zapytać gdzie się zaopatrujecie w naftę do czyszczenia łańcucha?
Do końca sezonu 2015 kupowałem na Orlenie ale teraz już jest nie dostępna.
A to co sprzedają w różnych sklepikach i dziwnych stacjach benzynowych to jest takie nie wiadomo co chyba na bazie jakiegoś rozpuszczalnika z ciężkim smrodem udającym zapach nafty.
Martwię się o oringi w łańcuchu czy wytrzymają takie eksperymenty.

Podobno brak dostępności normalnej nafty wynika z jakieś unijnej dyrektywy?!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bobiusz
Motonita



Dołączył: 02 Kwi 2015
Posty: 742
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Czw 12:22, 07 Lip 2016    Temat postu:

Ja kupiłem ostatnio w Castoramie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
starcraft
Motocyklista



Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 373
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ropczyce

PostWysłany: Czw 12:30, 07 Lip 2016    Temat postu:

denver_lublin napisał:
A ja się zastanawiam na ile km wystarczy pełen zbiorniczek scottoilera.


JA mam zrobione około 7 tyś i jeszcze na dnie troche smarowidła jest, wiec dla mnie póki co wygoda jak cholera bo w zasadzie nie myśle o smarowaniu


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Suszny
Maniak motocyklowy



Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie

PostWysłany: Czw 14:19, 07 Lip 2016    Temat postu:

Mat207 napisał:
Oliwiarka załatwia sprawę smarowania ale nie czyszczenia a takie już widziałem- smarowany systematycznie a upierdzielony niesamowicie, ledwo się toto zginało na oczkach...
spotkałem się też z opiniami, że łańcuch się tylko czyści (np. naftą, żadnymi zmywaczami) a nie smaruje, gdyż nasmarowany jest od wewnątrz na całe swoje życie.
osobiście "lubię" wyczyścić kiedy jest usyfiony i nasmarować kiedy oczka zaczynają się świecić bądź po deszczu, oczywiście na ciepłym napędzie, smar lepiej przywiera. no i tarcie pewnie mniejsze na czystym i nasmarowanym Wink



Opinie o tym, że sie tylko czyści, a nie smaruje można wsadzić miedzy bajki. Skoro nie smarujesz to i nie ma z czego czyścić. Kto nie smaruje, nie jedzie ! Smarować trzeba, czyścić też. Łańcuch smarowany smarem w sprayu i czyszczony naftą, wytrzymuje u mnie krócej, niż przy stosowaniu olejarki. Potwierdza to wiele osób, chwaląc się przebiegami na oryginalnym napędzie ponad 40tyś km !

I o ile przy smarowaniu smarem łańcuch oblepia się kurzem, piachem i oblepia się tak, że ledwo się na oczkach zgina. O tyle przy stosowaniu olejarki wystarczy szmatką przetrzeć i łańcuch jest czysty. Nie oblepia się i nie łapie syfu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
starcraft
Motocyklista



Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 373
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ropczyce

PostWysłany: Czw 15:38, 07 Lip 2016    Temat postu:

Od nowości ani raz jeszcze nie czyściłem tylko "smarowałem".
Najpierw w sprayu a od 7 tyś robi to scottoiler.
Teraz z ciekawości poszedłem zobaczyć łańcuch i sprawdzic stan oliwy i jak wcześniej pisałem, w zbiorniczku jest jeszcze na około 1 tyś km a łańcuch jest troche brudny ale nie wszędzie. Po przetarciu recznikiem kuchennym zdjąłem cienką warstwe syfu która była jakby krucha.
Pewnie przed najblizszym wyjazdem wyczyszcze idealnie łańcuch i zobacze jak szybko złapie brud.
W instrukcji jest napisane żeby ustawić jedną krople na minute ale ja po kilkudziesięciu km zmniejszyłem dawke ponieważ chlapało po moto no i po nogawce.
Teraz zmierzyłem stoperem i mam ustawioną krople na około 3,5 minuty.
Jestem ciekaw jak u siebie to ustawiliście


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pyra
Motocyklista



Dołączył: 20 Sie 2017
Posty: 258
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Śro 10:16, 06 Gru 2017    Temat postu:

Odświeżę temat, jako laik (poprzednie moto na pasie) proszę o aktualne opine o stosowanych smarach do łańcucha. Trochę czasu minęło od założenia tematu, zapewne parę doświadczeń koledzy zdobyli. Proszę w tym temacie nie namawiać na olejarkę -są inne tematy.
Proszę o krótkie info jaki smar waszym zdaniem jest najlepszy, i co stosowaliście wcześniej.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez pyra dnia Śro 10:16, 06 Gru 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
skubi 11
A2



Dołączył: 10 Paź 2016
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: podkarpackie

PostWysłany: Śro 14:07, 06 Gru 2017    Temat postu:

Od kilku lat S100 Weisses Ketten Spray - i jest ok.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
JARON
Maniak motocyklowy



Dołączył: 16 Lut 2015
Posty: 1215
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: Śro 16:44, 06 Gru 2017    Temat postu:

Cały sezon go używałem
[link widoczny dla zalogowanych]
Fajny bo niewiele brudu się do niego przyczepia.
Wystarczył mi na 7 tyś a na koniec sezonu wystarczyło przetarcie łańcucha na sucho. Stosowałem co 2 tankowanie, czyli co około 600 km


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
plitkin
A1



Dołączył: 11 Kwi 2017
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Śro 22:38, 06 Gru 2017    Temat postu:

repsol napisał:
Z łańcuchem jak z człowiekiem - smaruję kiedy suchy. Bo przeciez pijesz kiedy jesteś spragniony, a nie co 30 minut...


Picie dopiero jak sie jest spragnionym to poważny błąd żywieniowy. Z jedzeniem to samo. Najlepie jeść regularnie (owszem - najlepiej wg zegarka), a pić jak najwięcej.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez plitkin dnia Śro 22:39, 06 Gru 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pepo
Motonita



Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 643
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chorzów

PostWysłany: Śro 23:52, 06 Gru 2017    Temat postu:

A więc lej tłustym by był tłusty. Jak śmigasz w piachu to lej częściej. Jak śmigasz w wodzie i soli to natłuść. Ma być poślizg i tyle. Kujawski co 100 km też da radę. Jak za dużo polewasz to usyfisz motor bo będzie rozbryzgał.
Qrwa panowie i panienki. Łańcuch ma być giętki i nasmarowany.
A czym tam lejecie to i tak 20% w tę lub w inną zużycia.
Ma być z poślizgiem i każdego kto się wymądrza na temat nano technologii zapraszam do laboratorium. Lipa i naciąganie. Nawet zużyty olej z Diesla lepszy bo ma sadzę tłustą. Na łąńcuchu nie ma to znaczenia bo prędkości tarcia małe. Temperatura niska. Silnik i turbiny to są inne zjawiska fizyczne.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaG
Administrator



Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4244
Przeczytał: 10 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa

PostWysłany: Pią 17:18, 08 Gru 2017    Temat postu:

skubi 11 napisał:
Od kilku lat S100 Weisses Ketten Spray - i jest ok.


Również używam właściwie tylko tego sprayu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rysy
A



Dołączył: 02 Mar 2013
Posty: 101
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/2

PostWysłany: Sob 10:10, 09 Gru 2017    Temat postu:

Ja używam od pewnego czasu tylko smaru BEL RAY. I uważam że jest lepszy od motula

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jotes
DeTox nie pomoże



Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2515
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia

PostWysłany: Sob 12:20, 09 Gru 2017    Temat postu:

MaG napisał:
skubi 11 napisał:
Od kilku lat S100 Weisses Ketten Spray - i jest ok.


Również używam właściwie tylko tego sprayu.


jako spray tez tez taki uzywalem. Drogie ale naped zawsze sie rewanzowal dluzsza zywotnoscia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pyra
Motocyklista



Dołączył: 20 Sie 2017
Posty: 258
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Sob 13:29, 09 Gru 2017    Temat postu:

tzn jaką żywotnością , ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jotes
DeTox nie pomoże



Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2515
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia

PostWysłany: Pon 9:37, 11 Gru 2017    Temat postu:

pyra nie odpowiem Ci "liczebnikowo" W czasach sprayowania czesciej zmienialem motocykle jak napedy Wink
I mysle ze wlasnie taka jest glownie klientela kupujaca smary.
Ale fakt znikomej potrzeby naciagu lancucha i stan zebatek juz mi cos mowil. Opinie innych potwierdzaly tez ze 30 tys to nie rzadkosc. ( sposob uzytkowania motocykla tez ma znaczenie )


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin