Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Ustawianie luzów zaworowych.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Charles
Gość






PostWysłany: Sob 22:46, 28 Paź 2017    Temat postu: Ustawianie luzów zaworowych.

No i wziąłem się za ustawianie luzów. Rozebrałem wszystko i pomierzyłem.


Niby wszystko się mieści w normie (0,1<->0,2 dla dolotu i 0,2<->0,3 dla wydechu), ale pewnie wydechowe następnych 24000 bez korekty nie przejeżdżą. A z drugiej strony jak mam już rozebrane to wolę się wykosztować i ustawić wszystko w górnych granicach (bo z tego co mi wiadomo to luzy się zmniejszają).

Myślałem że pożongluję płytkami i coś tam zaoszczędzę, ale okazało się, że wszystkie płytki są identyczne Shocked Question

Każda z nich ma 1,78, więc nic tu nie zyskam.


Wyszło:

Przedni cylinder:

Jest:_______________________Moje obliczenia (jaką powinienem dać płytkę):
Lewy dolot: 0,15_____________1.73
Prawy dolot: 0,14____________1,72
Lewy wydech: 0,21___________1,69
Prawy wydech: 0,23__________1,71


Tylny cylinder:

Jest:______________________Moje obliczenia:
Lewy dolot: 0,14_____________1,72
Prawy dolot: 0,16____________1,74
Lewy wydech: 0,25___________1,73
Prawy wydech: 0,24__________1,72


I tu moje pytanie czy znacie może cenę oryginalnej płytki??

Czy ktoś ma sprawdzona jakieś zamienniki i mógłby podać cenę / źródło??

A może ktoś chce się wymienić na 1,78?? Wszystkie trzymają wymiar. Smile


Ostatnio zmieniony przez Charles dnia Nie 0:18, 29 Paź 2017, w całości zmieniany 8 razy
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kojot85
DeTox nie pomoże



Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 2703
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kuj- Pom

PostWysłany: Nie 8:43, 29 Paź 2017    Temat postu:

Oryginałów nie ma. Oryginalne mają wymiary np 173, 178. Zamienniki co 5 więc 175 180. Dobrze że masz przedni do korekty bo tam najmniej zabawy. Ja bym dał płytkę 175 na wydechu.
Cena to 8- 20 zl za płytkę hot cams, ja zamawiam z allegro sklep cross serwis że Świebodzina o ile dobrze pamiętam.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kojot85 dnia Nie 8:46, 29 Paź 2017, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Charles
Gość






PostWysłany: Nie 11:37, 29 Paź 2017    Temat postu:

MISTRZU!!!!

Gdyby nie Twój fotoporadnik to nigdy bym się do tego nie dotknął, także dzięki stokrotne Smile


A co do zabawy to już miałem wszystko porozbierane zanim napisałem tego posta Smile




Poszperałem trochę i znalazłem sklep, który sprzedaje płytki PROX po 10zł, ale na stronie mają wymiary co 0.025, także nie jest źle. Czytałem że PROX nie jest zły, także chyba właśnie je zamówię. Według moich obliczeń dam takie płytki:

Po lewej wymiar płytki, po prawej uzyskany luz.


Lewy dolot: 1,725->0,205
Prawy dolot: 1,725->0,195
Lewy wydech: 1,7->0,29
Prawy wydech: 1,7->0,31


Tylny cylinder:

Lewy dolot: 1,725->0,195
Prawy dolot: 1,75->0,19
Lewy wydech: 1,725->0,305
Prawy wydech: 1,725->0,295


Dzięki temu uzyskuję luzy w górnej granicy co pozwoli mi na spokojne przejechanie 24000km.

Niby kilka miałem w połowie tolerancji i nie musiałem robić, ale tak jak było to powiedziane wcześniej, że jeżeli już mam rozebrane to grzech nie zrobić. Zaoszczędzę 40zł, a za 10000km może się okazać że puka i płacz Smile

Aha. Zapomniałem dopisać, że pacjent to DL-650 z 2010 roku i przejechane ma 49000km.


Ostatnio zmieniony przez Charles dnia Nie 11:41, 29 Paź 2017, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czekol
A



Dołączył: 08 Lip 2015
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nadarzyn

PostWysłany: Nie 11:42, 29 Paź 2017    Temat postu:

Przy założeniu ze luzy zawsze się zmniejszają......
Ja bym nie ruszał jeśli są w środku zakresu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kojot85
DeTox nie pomoże



Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 2703
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kuj- Pom

PostWysłany: Nie 13:48, 29 Paź 2017    Temat postu:

Też bym nie ruszał środka tolerancji.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Charles
Gość






PostWysłany: Nie 14:19, 29 Paź 2017    Temat postu:

Ale jeżeli tolerancja jest 0,1-0,2 a ja mam 0,14?? Ruszać czy nie?? Bo szczerze mówiąc to martwiłoby mnie to przez 24000km, czy po powiedzmy 12000 luz będzie OK... Myślicie że się aż tyle nie uklepią??

Ostatnio zmieniony przez Charles dnia Nie 14:21, 29 Paź 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kojot85
DeTox nie pomoże



Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 2703
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kuj- Pom

PostWysłany: Nie 14:25, 29 Paź 2017    Temat postu:

Nie powinny. Zakres tolerancji nie bez powodu jest podany w pewnym zakresie. A środek zakresu jest najkorzystniejszy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Charles
Gość






PostWysłany: Nie 14:39, 29 Paź 2017    Temat postu:

Kojot85 napisał:
Nie powinny. Zakres tolerancji nie bez powodu jest podany w pewnym zakresie. A środek zakresu jest najkorzystniejszy.




OK. To te które są w środku ( dolot: 0,14 ; 0,15) bym zostawił, ale te co są przy dolnej granicy (0,21) jak ustawić?? W miarę na środek, czy idąc tokiem myślenia że się "uklepią" to pod górną granicę w okolice 0,3 (wydech)??



Reasumując jak już i tak musimy ustawiać to lepiej celować w środek, czy pod górną granicę??


Ostatnio zmieniony przez Charles dnia Nie 14:40, 29 Paź 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kojot85
DeTox nie pomoże



Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 2703
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kuj- Pom

PostWysłany: Nie 15:08, 29 Paź 2017    Temat postu:

175 na wydechu ja bym dał. Tam gdzie masz 0.21 i 0.23. Ewentualnie 170 tam gdzie 0.21.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Charles
Gość






PostWysłany: Śro 21:31, 01 Lis 2017    Temat postu:

No niestety z natury jestem uparty, więc zamówiłem 8 płytek, żeby ustawić wszystkie zawory. Jak już mam zdjęte wałki...



Przyszły bardzo szybko. Sprawdziłem mikrometrem. Prawie trzymają wymiar - około 0,002-0,003 zawyżone, co mogę zwalić na błąd pomiaru.

Ale to co mi się podoba to:

- Wysyłka bardzo szybka. Zamówione w poniedziałek około południa, we wtorek już u mnie.
- Marka PROX. W sieci ma dość dobre opinie. Piszą że trwałe.
- Cena akceptowalna - 10zł za płytkę, 15zł przesyłka.
- I co najważniejsze - stopniowane są co 0,025mm, a nie jak większość dostępnych płytek co 0,5.


Zdam sprawozdanie jak wszystko poskładam do kupy.


Aha... Zapomniałbym. Gdyby ktoś potrzebował płytek to zamawiałem w tym sklepie:

[link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez Charles dnia Śro 21:39, 01 Lis 2017, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Suszny
Maniak motocyklowy



Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie

PostWysłany: Czw 11:08, 02 Lis 2017    Temat postu:

Myślę, że jeździłbyś na tym jeszcze długo. Na moim przykładzie powiem, że rocznie robię około 20tys km, sprawdzam luzy co sezon i od kiedy go kupiłem (kwiecień 2013) nigdy nie regulowałem zaworów. Czynności zamykają się tylko na kontroli i zawsze mieści się w granicach. Tyle tylko że nie jestem tak uparty i jak się mieści w granicach to nie ruszam.
Z innej beczki, jakiego klucza dynamometrycznego używałeś?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Charles
Gość






PostWysłany: Czw 22:08, 02 Lis 2017    Temat postu:

Suszny napisał:
Myślę, że jeździłbyś na tym jeszcze długo. Na moim przykładzie powiem, że rocznie robię około 20tys km, sprawdzam luzy co sezon i od kiedy go kupiłem (kwiecień 2013) nigdy nie regulowałem zaworów. Czynności zamykają się tylko na kontroli i zawsze mieści się w granicach. Tyle tylko że nie jestem tak uparty i jak się mieści w granicach to nie ruszam.
Z innej beczki, jakiego klucza dynamometrycznego używałeś?



Pewnie i masz rację, ale jakoś wolę dmuchać na zimne... Dwa wydechowe i tak musiałem zrobić. A tak jak pisałem skoro już rozebrane. Pewnie po tej wymianie długi czas będę miał jak Ty. Tylko kontrole.

Jeszcze nie poskładałem (pewnie dopiero w przeszłym tygodniu będę miał czas). Klucz mam Jonnesway. Nie pamiętam dokładnie, ale chyba 4,5-30Nm. Ale jakby ktoś z kolegów potrzebował to mam jeszcze dwa o większym zakresie. W sumie pokrycie 4,5 do 210Nm (w trzech kluczach). Służę uprzejmie.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin