VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom -> zegary, kontolka, filtr
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
zegary, kontolka, filtr
PostWysłany: Pon 23:17, 29 Gru 2008
Rajmek
A1

 
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kuźnica Grabowska/Opole





witam motorzysci,
Jestem nowy na forum bo dopiero wczoraj dopadlo mnie to szczescie... a dokladniej jestes szczesliwym posiadaczem dl 1000... ale nie o tym mowa w tym temacie... chodzi mi o zegary o kontrolki na nich, poniewaz nie wiem co oznaczaja... oczywiscie kierunki luz czy olej (ktory mi miga ale wydaje mi sie ze to przez to ze jest do wymiany i ze jest go chyba za duzo (prosze o doradzenie)) to wiem co oznaczaja ale reszty niestety nie wiem... mialem wczesniej horneta i tam nie bylo niektorych... nastepne pytanie dotyczy tego ze podczas wlaczenia 6 biegu wlacza mi sie luz(kontrolka)... czy to normalne czy cos u mnie nie tak w instalacji... 3 pytanie dotyczy filtra powietrza... dzisiaj robilem przeglad wiecie doczyscic posprawdzac itp. i jak w koncy udalo mi sie wyciagnac ten filtr widzialem ze jest brudny i papierowy czy cos takiego... wiec go przedmuchalem i jest taki sobie... wtedy wpadlem aby sobie zamowic nowy i oczwiscie zaczynam szukac i nie potrafilem znalezc... znalazlem tylko K&N... i teraz czy przerabiacie jakos te orginalne filtry i wkladacie jakis nowy wyciety czy sie w to nie bawicie... bo widzialem ze mozna to rozmontowac... pytam bo jestem nowy... pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Rajmek dnia Pon 23:17, 29 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 9:31, 30 Gru 2008
Bratek DL1000
Motocyklista

 
Dołączył: 10 Lis 2007
Posty: 245
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rancho k/Wawy





witam szanownego kolego i gratuluje jedynego prawidłowego wyboru Wink

odnośnie kontrolek to nie jest to bardzo skomplikowana sprawa, a mianowicie masz kontrolki jak w każdym samochodzie, no poza wskaźnikiem luzu. Kontrolka oleju nie powinna migać, lecz świecić się gdy jest zbyt niskie ciśnienie oleju. Sprawdziłem w manualu, to jedyny test kontrolki oleju przeprowadza się przez zmasowanie przewodu z czujnika - powinna się wtedy zapalić kontrolka. A czy za dużo oleju to wystarczy sprawdzić w okienku w prawym deklu silnika. Z tego co mi wiadomo, to V-strom nie sygnalizuje kiedy olej jest do wymiany Wink
a kontrolka luzu nie powinna sie włączać, myślę że powinieneś zajrzeć do instalacji elektrycznej, może masz gdzieś przetartą wiązke? w moim modelu 2004, sprowadzonym z USA jest kontrolka ale nadbiegu, gdy wrzucam 6tke zapala mi sie na desce O/D.
filtr powietrza to sie wymienia, a nie dmucha/trzepie. Jak kupisz filtr K&N nie musisz go wymieniać, a jedynie czyścić - tylko musisz zakupić specjalny zestaw myjąco-piorący-nawilżający Smile
a jak nie ogaraniasz mechaniki chociaż w najmniejszym stopniu to zawsze lepiej oddać do serwisu, wiem że wezmą kasę, ale zawsze to mnie kosztuje jak naprawa popsutego Smile

pzdr i życzę kilometrów w nadchodzącym 2009 roku Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 11:23, 30 Gru 2008
shczurek
A2

 
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław





ze tak wtrace odnosnie tej zapalajacej sie kontrolki na 6 biegu, w modelach od 2004 na nowych zegarach zapala sie O/D ale w starszych zegarach jest kontrolka 6 biegu ale nie powiem jakiego koloru bo litrowka nie jezdze, w kazdym razie moze to poprostu kontrolka 6 biegu sie zapala a nie biegu jalowego ?? co do migajacej kontrolki oleju, moze komputer sygnalizuje jakis blad ?? chociaz nigdzie nic takiego nie widzialem, Rajmek moze jeszcze sie pochwalisz jaki ma rocznik Twoj V-strom bedzie latwiej Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 13:03, 30 Gru 2008
Rajmek
A1

 
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kuźnica Grabowska/Opole





rocznik to 2002... i byl z wloch... co do oleju to sam widze ze jest za duzo bo juz wczesniej sprawdzalem... teraz bede wymienial i zobacze czy wtedy zgasnie... co do filtra to do rozpoczecia w czestochowie napewno kupie bo teraz mnie nie stac to go przedmuchalem... niepokoja mnie te kontrolki... moze koledzy ktorzy maja te roczniki mi cos powiedza o tej kontrolce luzu na 6 biegu czy to jest normalne... mi tez sie wydawalo ze raczej nie ta kontrolka powinna sie wlaczac przy nadbiegu ale nie wiedzialem ktora ma byc wlaczona bo nie wiedzialem co oznaczaja a instrukcje mam ale po wlosku... aha i jeszcze co oznacza kontrolka FI albo F1 jakos tak... a jesli ma ktos instrukcje po polsku na kompie to czy moglby mi przeslac na maila rajmekb@o2.pl


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 13:45, 30 Gru 2008
Grzesiek
A

 
Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 184
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa





"FI" wskazuje błąd w układzie wtryskowym


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Re: zegary, kontolka, filtr
PostWysłany: Wto 19:35, 30 Gru 2008
DLuk
Administrator

 
Dołączył: 12 Lip 2008
Posty: 470
Przeczytał: 32 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Rajmek napisał:
... 3 pytanie dotyczy filtra powietrza...

cześć, w dl-u jeszcze nie wymieniałem ale wcześniej mi się zdarzało - praktycznie zawsze to była MEIWA - tańszy odpowiedni oryginału (nie wiem czy jest lepszy czy gorszy - zawsze działał ok.). Na allegro jest sklep w którym mają filtry tej marki - możesz sprawdzic czy mają do dl-a http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=2538609&gr_id=19019 Jeżeli chodzi o obsługę i ceny w tym sklepie to nie wiem - ja tam nigdy nie kupowałem
daj znać na forum jak już coś kupisz albo bedziesz znał cenę i gdzie są, itp. - przyda się innym na przyszłość
pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:08, 30 Gru 2008
PETER
Motocyklista

 
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 234
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: PRUSZKÓW





Kontrolka 6 biegu powinna się zapalać bo jest to w 1000 nadbieg i powinna mieć oznaczenia o/d z angielskiego jakoś tak ower draiw kontrolka oleju podczas pracy silnika nie powinna migać czy zapalać się jest kilka możliwości usterka elektryki ,usterka czujnika, za rzadki olej jeśli go dopiero kupiłeś mógł gdzieś byc odpalany na chwile częste takie odpalania powodują że benzyna dostaje się do oleju i rozrzedza go no i ostatnia możliwość to uszkodzona panewka albo awaria w układzie smarowania silnika wymień olej a stary możesz porostu powachać jak capi benzyną to jesteś w domu, kontrolka fi powinna sie zapalić i po włączeniu zapłonu w tym czasie słychać przez chwile prace pompy paliwa bez uruchomionego silnika jak pompa pzrestanie pracowac fi gaśnie potem jak kręcisz rozrusznikiem do czasu uruchomienia silnika kontrolka sie pali jak zaskoczy silnik kontrolka fi gaśnie jezeli podczs pracy silnika się pali to oznacza awarie układu wtryskowego i lepiej tak nie jezdzic , niby komputer sterujący ma zapisane optymalne warunki pracy silnika bez danych z czujników ale czasami to nie wystarczy o reszte pytaj jak będe wiedział to coś pomoge


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 22:28, 30 Gru 2008
Grzesiek
A

 
Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 184
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa





nie wiem ja w 1000 ale w 650 jest tak ze kontrolka od oleju (umieszczona centralnie po miedzy zegarami) jest równocześnie kontrolka od płynu chłodzącego i zapala się również przy komunikacie FI który sygnalizuje błąd w układzie wtryskowym (przy odpalaniu moto wyświetla sie komunikat CHECK jak w samochodzie) wiec ja bym zaczął od tego właśnie układu a potem kombinował dalej

pozdro


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Grzesiek dnia Wto 22:30, 30 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 23:16, 30 Gru 2008
Rajmek
A1

 
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kuźnica Grabowska/Opole





wiec tak olej byl rzadki bo wymienilem i jest ok... a moto mam dopiero 3 dzien wiec dopiero go doprowadzam do sezonu... a co do kontrolki to jest i tak dziwnie bo na 6 biegu wlacza sie dalej kontrolka od luzu a powinna o/d... a co do fi to przy przekreceniu kluczyka tez nie dziala;/... tzn. nie swieci sie... i teraz nie wiem gdzie szukac usterki... od fi moze sie zarowka albo dioda przepalila a co do tej 6 to nie wiem gdzie jakis czujnik jest zebym go mogl skontrolowac... czy moze to przez komputer... bo nie wiem czy mam isc po kablu czy co... moze doradzicie co z tym zrobic... bo nie wiem ile by w serwisie za to wzieli... pewnie duzo a ja student;/


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 16:13, 31 Gru 2008
Rajmek
A1

 
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kuźnica Grabowska/Opole





dobra dzisiaj znowu skonczylem dzien zmagan z moim dl... wymienilem plyn w chlodnicy i ruszylem na przejazdzke... co sie okazalo kontrolka FI i O/D juz dzialaja wystarczylo je docisnac... ale kontrolka od oleju znowu sie pojawila wczoraj po wymianie jej nie bylo a dzis znowu sie pojawila po wymianie plynu... na rundce po wsi zauwazylem ze jak mi sie da w gaznik to gasnie kontrolka oleju czyli cisnienie jest ale czemu sie pozniej na wolniejszych i stalych obrotach pojawia to nie wiem... mial ktos taki problem... bo co do benzyny w oleju to nie chce mi sie wierzyc przeciez wczoraj wymienilem olej:/


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 13:01, 01 Sty 2009
Bratek DL1000
Motocyklista

 
Dołączył: 10 Lis 2007
Posty: 245
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rancho k/Wawy





jak ci sie zapala kontrolka od ciśnienia oleju, to ni mniej ni więcej tylko zbyt niskie ciśnienie w układzie!!!!!! jeżeli zapala ci się kontrolka na wolnych obrotach to nie jeździj!!!!!! weż manometr i zmież ciśnienie w układzie, bo inaczej to nie pojeździsz!!!! tylko zatrzesz silnik, tutaj nie ma żartów...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 0:50, 02 Sty 2009
Rajmek
A1

 
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kuźnica Grabowska/Opole





czy wie ktos jaki jest gwint zeby podlaczyc manometr i sprawdzic cisnienie???


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 2:03, 02 Sty 2009
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Chłopie zaprowadź sprzęta do serwisu bo to poważna sprawa jest tzn. jakaś grubsza sraka!! Lepiej wydać na przegląd i ew. naprawy 500 zeta niż później szukać silnika za 3 koła!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 14:14, 02 Sty 2009
zlociutki
A2

 
Dołączył: 28 Wrz 2008
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kielce





Ja tez bym odprowadził do serwisu, posprawdzaja wszystko-moze tylko czujnik do wymiany...z cisnieniem niema zartow...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 16:25, 02 Sty 2009
Rajmek
A1

 
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kuźnica Grabowska/Opole





dzisiaj bede mial manometr i sprawdze sobie cisnienie... i mam nadzieje ze to czujnik... fakt nie jest tani bo 400zl w serwisie ale bez tego bede mogl narazie jezdzic... najwazniejsze jest zeby dobre cisnienie bylo a to okaze sie dzis... a tak przy okazji moze ktos wie jak sprawdzic czujnik oleju bo mam manuala ang i nie wszystko rozumiem... a przydal by sie polski:)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Rajmek dnia Pią 16:26, 02 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 17:06, 02 Sty 2009
Zulus
A

 
Dołączył: 15 Paź 2007
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Piaseczno





Posłuchaj dobrych rad i zapylaj do mechaniora niech Ci moto przejrzy.
Na odległość, za pośrednictwem forum nic dobrego z tego nie wyniknie....


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 20:43, 02 Sty 2009
zlociutki
A2

 
Dołączył: 28 Wrz 2008
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kielce





Czujnik sprawdzisz, droga eliminacji tzn. jesli cisnienie jest w normie, instalacja sprawna oznaczac bedzie ze czujnik jest do wymiany...Powodzenia.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 17:47, 04 Sty 2009
Rajmek
A1

 
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kuźnica Grabowska/Opole





dzisiaj wrescie doszedlem do tego co jest z olejem... a dokladniej z kontrolka... doradzono mi abym wykrecil czujnik i go sprawdzil czy dziala i jesli nie dziala to sie moze jakis dobierze... wiec wykrecilem i od razu zauwazylem ze juz jest dosyc stary... i wtedy po glebszym przyjrzeniu moj doradca (tata ktory pracuje w sklepie sam. ciezarowych) powiedzial ze taki czujnik moze bedzie pasowal od volva albo jakiegos stara... a ja i tak uparty szukalem czegos w necie aby dopasowac i przegladac zauwazylem ze sa jakies parametry cisnienia do kazdego czujnika... wiec mysle dupa... bedzie trzeba z serwisu zamawiac... ale na kazdym czujniku jest oznaczenie jakie ma minimalne cisnienie np. od jakiegos VW jest P03 oznacza to ze min cisnienie to 0,3 bar czyli 30 psi... a na moim wykreconym minimalne bylo 1,5bar czyli 150 psi!!!... a w serwisowce jesli ktos by chcial sprawdzic cisnienie jest powinien miec min 0,57bar a max 1,0 bar... w tygodniu powinienem miec juz czujnik jakis dobrany (min.0,6 bar) i napisze czy to bylo to:)...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
zegary, kontolka, filtr
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin