 |
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
STACHU
A
Dołączył: 27 Lip 2012
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 17:55, 22 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
tdm napisał: | wred napisał: | Mam teraz Metzelery Tourance (...) czy te K60 scouty lepiej sobie na takiej powierzchni poradzą (śnieg, błoto, mokre). |
to chyba oczywiste, tourance mają charakterystykę off/on: 10/90 lub 15/85 (różnie podają), k60 są 50/50.
Im mniej motocykl jest przystosowany do jazdy off tym większą różnicę na plus robią właśnie opony. Z tym opasaniem i przystosowaniem opony do dużych prędkości dałbym sobie spokój, k60 to nie jest opona przeznaczona do wyścigów na autostradzie. |
Mnie z kolei na łopatki rozkłada klasyfikacja że opona jest 10/90.
Tzn że na 1000 km mogę przejechać 100 po offie i będzie zajebiście, ale już potem nie?
Krótko mówiąc-jeśli myślisz o zjeżdżaniu z asfaltu to Tourance po prostu się nie nadaje. Opona sprawdza się fajnie, ale najwyżej na szutrach i to suchych.
Już zjazd na trawę to wyzwanie.
Sam przesiadłem się z Tourance na K60 i jestem bardzo zadowolony ponieważ kosztem nieznacznego dyskomfortu na asfaltach (głównie hałas, na początku miałem wrażenie że do roboty jest łożysko przedniego koła ) zyskałem nieporównywalną poręczność na kiepskich drogach, nie mówiąc już o błocie itd. Kostki to może nie są, ale w terenie inna bajka niż Metzelery.
Dla mnie to fajna opona uniwersalna, która spokojnie daje radę i na twardym i w terenie (oczywiście nie mówię o jakiś hardcorach). Wiadomo że są lepsze gumy na asfalt i lepsze gumy w teren ale K60 to fajny kompromis.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pietryna
A
Dołączył: 09 Sie 2015
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 13:06, 31 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
Jako, że nie zdążyłem się załapać na śnieg to niestety nie wiem jak się na nim zachowuje, za to wczoraj pojechałem sobie na gruntową drogę która obecnie jest kompletnie przemoczona. Koleiny zakrywające felgę, luźna i grząska ziemia, miejscami wodniste błoto.
Jedzie bez problemu. Nie zakopuje się w tym błocie, ba można jechać do przodu mając przednie koło na górce między koleinami, a tylne pod kątem na przemian wspinające się i opadające z powrotem do koleiny.
Ale czuć masę motocykla. Zdecydowanie nie jest przeznaczony do jazdy w takim terenie. Przy czym z tymi oponami da się to zrobić i nie ma się czego bać. Jak się zrobi sucho na wiosnę to przetestuję luźny piach.
Z wad, na asfalcie zaczął mi wężykować (uczucie jakbym się bujał z boku na bok - nie może ustać w pionie), choć nie wiem czy to nie jest czasem wina zbyt wysokiego ciśnienia bo zapomniałem sprawdzić i mam tyle ile wbił wulkanizator, czyli najpewniej sporo za dużo.
Ponadto pytanie - koła wyważone statycznie, mechanik powiedział, że nic im nie dolega, ale wyczuwalne jest bicie góra dół podczas jazdy po równym. Co to może być? Wada opony? Krzywe osie (nie sprawdziłem osiowości)? Łożyska nie zdradzały żadnych objawów zużycia. Chodzą ładnie i bez wyczuwalnych luzów.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez pietryna dnia Nie 13:09, 31 Sty 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
adamek
A1
Dołączył: 20 Cze 2015
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pomorze
|
Wysłany: Nie 15:34, 31 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
Dzięki opiniom w tym temacie zakupiłem takie zestaw oponek.
Zależało mi na tym, abym mógł wjechać gdzieś na jakąś gruntówkę, ale przejechać parę metrów przez las.
I te opony są właśnie do takiej jazdy.
Też mam ciśnienie nabite przez serwis i nie wiem ile tam dokładnie siedzi. Ale jazda z trochę większa prędkością powoduje wężykowanie.
Jeżeli wjechałem w sypki piach lub błoto "mokre" to nie była to zbyt pewna jazda.
Ale biorąc pod uwagę moje skromne umiejętności i trochę za duże ciśnienie opona jest najlepszym kompromisem dla takich osób jak ja, która woli boczne drogi, szutrówki i las, a równe długie asfalty to sporadyczność. A mam je od września.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mikee86
Motocyklista
Dołączył: 22 Wrz 2014
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Radom
|
Wysłany: Pon 12:16, 29 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Odgrzeje kotleta. Moze mi ktos napisac, jaka jest wysokosc bieznika w nowych k60 scout'ach?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Wto 12:52, 01 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
miotacztruskawek napisał: | Prawie rok, 10Kkm. Z 10mm klocka zrobiło się 7mm. Jak widać opona używana bez szaleństw w winklach, ale to raczej kwestia moich upodobań co do jazdy.
 |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mikee86
Motocyklista
Dołączył: 22 Wrz 2014
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Radom
|
Wysłany: Wto 13:18, 01 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
@miotacztruskawek, dziekuje za info
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Topogan
A2
Dołączył: 20 Sty 2014
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 22:35, 29 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Nie wiem czy ktoś zwrócił wcześniej uwagę na to co "odkryłem" w weekend. Ciśnieniomierz po przyłożeniu do wentyla nic nie wskazywał więc uznałem że się zepsuł. Opona się trzymała felgi, jak wsiadłem to się nie odkształciła (mam ponad 90kg) więc stwierdziłem że podjadę na najbliższą stację z kompresorem.
Jechałem powoli bo czułem że jest trochę za miękki ale bez przesady. I jakie było moje zdziwienie że na stacji też pokazało zero.
Wygląda na to że ta oponka po przebiciu da rade pojechać bez wypełniania jej pianką lub naprawiania na szybko przy drodze. Oczywiście nie polecam tego ale jest to jakaś alternatywa w kryzysowych sytuacjach.
A no może zaznaczę że to dotyczyło tylnej opony.
Co o tym sądzicie? Jestem laikiem w sprawie opon, ich budowy itp.
Może ktoś ma jakieś podobne doświadczenia?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bender42
A
Dołączył: 29 Gru 2015
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Śro 8:10, 30 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Czy ktoś robił na nich dłuższą asfaltową trasę? Nie są za głośne? Nie zachowują się ciężko przy wyższych prędkościach?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pietryna
A
Dołączył: 09 Sie 2015
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Śro 8:35, 30 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Przy małych obrotach jest głośna i wszystko drży. Przy dużych silnik ryczy dużo bardziej.
Co to "runflata" to faktycznie. Opona jest cholernie sztywna, też nie zauważyłem jak mi zeszło powietrze. Coś za bardzo pływała więc się cofnąłem i manometr pokazał 0.
No ale raczej jeździć tak się nie powinno bo pewnie błyskawicznie się rozwali.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
biblo
moto-psychopata
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4280
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 78 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Śro 10:19, 30 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
bender42 napisał: | Czy ktoś robił na nich dłuższą asfaltową trasę? Nie są za głośne? Nie zachowują się ciężko przy wyższych prędkościach? |
Ja byłem na tych oponach w Gruzji i praktycznie całe 8 tys. km przejechaliśmy asfaltem. Tak jak napisał pietryna najbardziej odczuwa się te opony przy małej prędkości - są głośniejsze od "zwykłych" opon oraz odczuwalne jest drżenie na kierownicy, podobne do tego, jak jedziesz np. po kostce brukowej. No i na początku trzeba się przyzwyczaić do tego, że przy większej prędkości motocykl trochę słabiej składa się w zakrętach. Ale to kwestia oswojenia się i przyzwyczajenia
Poza tym jest OK. Po ukraińskich i rosyjskich drogach popylaliśmy chwilami 140 km/h i z oponami nie było problemu - przy takiej prędkości faktycznie bardziej słychać silnik i szum powietrza, niż same opony.
Trzeba sobie też zdawać sprawę, że dynamiczna jazda asfaltami szybciej je ściera. Ja po Gruzji byłem na nich jeszcze w Maroku (też 90% asfaltów), na I etapie Suzuki Moto Szkoły i trochę pokręciłem się wkoło komina. Tył starczył mi na ok. 14-15 tys. km...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Śro 13:06, 30 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
To jest opona diagonalna, a nie radialna jak większość asfaltowców... Znaczy się ma bardziej sztywny bok opony, więc bez powietrza nie ugina się tak bardzo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pietryna
A
Dołączył: 09 Sie 2015
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Śro 13:24, 30 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
biblo napisał: | [No i na początku trzeba się przyzwyczaić do tego, że przy większej prędkości motocykl trochę słabiej składa się w zakrętach. |
Trochę...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
biblo
moto-psychopata
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4280
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 78 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Śro 13:39, 30 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
pietryna napisał: |
Trochę...  |
No, co? Na początku po prostu trzeba uważać, bo można nie zmieścić się w zakręt A potem, po zmianie na jakieś zwykłe szosówki znów trzeba uważać, żeby nie skręcić za bardzo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mati!
Motocyklista
Dołączył: 25 Lis 2014
Posty: 402
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Sob 12:06, 30 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
Po zmianie juz mocno zuzytego z przodu metzelera exp na k60, moto delikatnie sciaga w lewo. Na tyle delikatnie, ze jest to dopiero zauwazalne przy jezdzie bez trzymanki. Przy expanderze problem nie wystepowal. Tlumaczym sobie na poczatku, ze to moze przez rzezbe bieznika ciezko utrzymac rownowage, ale z drugiej strony sciaga tylko w lewo. Ktos zauwazyl problem u sibie, albo wie co moze byc przyczyna? Dodam, ze kolo bylo wywazone.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Mati! dnia Sob 12:16, 30 Lip 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
centrino
Motocyklista
Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 364
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: DLU
|
Wysłany: Nie 20:05, 31 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
A czy stara opona nie była wyząbkowana??
PS
U mnie na scautach też delikatnie ściąga w lewo ale nie doszukuję się w tym większych problemów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mati!
Motocyklista
Dołączył: 25 Lis 2014
Posty: 402
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Nie 21:13, 31 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
Właśnie nie. Tył za to ewidentnie jest wyząbkowany.
Myśle jeszcze o łożysku główki ramy. Na starej oponie ciężko było ruszyć kierownicą - byla jak przyklejona do asfaltu- stad moze to trzymanie na prosto?. Po zmianie na nową nieco uteronowioną, jakbym przesiadł sie na samochód ze wspomaganiem.
Jak puszcze kierownice w trakcie jazdy moto ewidentnie kładzie sie na lewą strone. Przy wyzszych predkoscicach drgania kiery wystepuja, ale tym akurat sie nie przejmuje, bo przy takiej rzeźbie bieżnika to chyba normalne.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Riczi
A1
Dołączył: 04 Lip 2016
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Nie 22:09, 31 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
Kupiłem nówki K60 na swoje Varadero XL1000V i teraz mam drugi komplet K60 na V-Stromie 1000 - używany, zakupiony od kolegi z naszego forum.
Na Varadero odczuwalne wibracje przez pełny zakres prędkości od 20km/h do 210km/h. Przy 30km/h mega mocna wibracja na kierownicy z kostki na przedniej oponie. Mija po przekroczeniu juz 40km/h. Zero wężykowania czy jakichś dziwnych akcji.
W V-Stromie natomiast opony wydaja się zdecydowanie bardziej komfortowe. Prawdopodobnie spowodowane to jest lepszym tłumieniem zawieszenia obu kół. Po montażu w V-Stromie K60 zauważyłem jedynie, że przy jeździe na pełnej pi...dzie od 180km do Vmax łapie dość ostre shimmy, które nie występują jednak przy płynnym rozpędzaniu do tych indeksów prędkości. Nie jestem jednak pewny czy jednoznacznie powodują ten efekt opony, ponieważ jednocześnie z nimi ostro przekonstruowałem szybę w swoim moto i ten efekt może tez być spowodowany przez moją własną inżynierię ekstremalną
Generalnie opony bardzo uniwersalne i zdecydowanie nie dla ludzi którzy szanują w jeżdzię motocyklem głównie komfort. Tylna opona na dużej prędkości przy złożeniu w łuku wydaje takie dżwieki jak torowe Ducati 1190 na racingowych wydechach Podczas jazdy na wprost wielką poprawę komfortu względem starego modelu Scoutów daje specjalna ścieżka łącząca protektor po środku opony.
Opony zdecydowanie nie dla driverów jeżdżących malo pewnie i asekuracyjnie!
Laczki na suchym asfalcie pozwalają na naprawdę wiele. Ja na swoim trę podnóżkami po asfalcie i już parę razy zrzuciło mi nogę z seta. Więc jeżeli ktoś się zastanawia czy można, ale się boi sprawdzić, odpowiedź brzmi : MOŻNA Na mokrym wiadomo - dwa razy pomyśleć , a raz zrobić. Przyznam się, że i tak myślałem przed pierwszymi jazdami w deszczu, że te opony nie maja prawa działać, ale dość pozytywnie się zaskoczyłem. Jechałem już na nich podczas tęgiego gradobicia ok 80km/h i nie odczułem najmniejszego dyskomfortu. Motocykl nawet w tych warunkach prowadził się pewnie i nie działo się z nim nic nieprzewidywalnego.
Reasumując opony warte polecenia dla osób szukających uniwersalnych opon, ale mogących pójść na ustępstwa w kwestii hałasu i wibracji.
Dodatkowe 100/100pkt to wygląd - na tych oponach nasze motocykle zaczynają wyglądać jak stu procentowe sprzęty ADV
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
watson
A
Dołączył: 21 Maj 2014
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Śro 12:59, 10 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
No i trwałość. Moje mają nakręcone 23 tysiące. Przód lekko wyząbkowany, ale praktycznie nie zużyty. Tył - ok. 4mm na środku jeszcze zostało, boki - wiadomo, jak od traktora (w Wielkopolsce nie ma zakrętów ).
Teraz się zastanawiam, czy brać jeszcze jeden raz scouta na tył (aby dojechać przód), czy spróbować czegoś innego. Bo laczki fajne, ale coś by się zmieniło.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Czw 13:11, 11 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Możesz spróbować Karoo3, Anakee Wild, E07... Dwie pierwsze ostrzejsze w teren, ale na asfalcie też bez problemów, tylko to kosztem trwałości... Ostatnia porównywalna .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Łysielec667
A
Dołączył: 06 Paź 2014
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: lublin
|
Wysłany: Czw 21:03, 11 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Ja od dwóch miesięcy ujeżdżam mitasa E-07 na tyle (zmiana z K60 Scout) i jestem zadowolony. Jak się zbiorę to napiszę coś więcej pod rozpoczętym już tematem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kubaz
A2
Dołączył: 16 Lip 2015
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Sob 15:14, 20 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Czy ktoś używa tych opon na małym DL-u? Jak się sprawują, bo czytałem opinie że jest to raczej opona dla Big Boysów ???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Filip_V650
Motocyklista
Dołączył: 01 Kwi 2015
Posty: 236
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: ZK
|
Wysłany: Sob 22:42, 20 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Kubaz napisał: | Czy ktoś używa tych opon na małym DL-u? Jak się sprawują, bo czytałem opinie że jest to raczej opona dla Big Boysów ???  |
Ja. Świetne opony. Spisują się zarówno na asfalcie jak i poza nim. Oblatałem bieszczadzkie winkle, szutry, leśne ścieżki, a także trochę piasku, błota i mokrej trawy. Ostatnio spędzam więcej czasu poza asfaltem, niż na nim i Scouty to był strzał w dziesiątkę. Jedyny minus jaki zauważyłem, to dosyć znaczny hałas na asfalcie przy prędkościach rzędu 110km/h i wyżej. Ale mój DL ma 48KM, więc rzadko poruszam się szybciej. Poza tym nigdzie mi się nie śpieszy.
Przelatałem na nich na razie ponad 7.000km i bieżnika jakoś specjalnie nie ubywa.
Tak czy inaczej - polecam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kubaz
A2
Dołączył: 16 Lip 2015
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Nie 0:31, 21 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Dzięki Filip. Chyba właśnie czegoś takiego szukam, bo coraz więcej frajdy znajduję z jazdy po dzikich dróżkach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gdl
A
Dołączył: 03 Gru 2015
Posty: 152
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: okolice Leżajska
|
Wysłany: Śro 12:17, 24 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Witam,
Czy ktoś kto używa tej oponki w małym starym DL-u mógłby napisać jaki jest poziom hałasu przy 100km/h i wyżej ? Coś u mnie z przodu dziwne huczy, i zastanawiam się czy to łożyska czy opony... "ślimaka" już przeczyściłem i nasmarowałem smarem miedziowym ale to jednak nie to.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pearl
A2
Dołączył: 13 Lip 2016
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Żarki, Jura Krk-Czwa
|
Wysłany: Śro 12:22, 24 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Z mojego doświadczenia wynika,że łożyska w moto nie wyja tylko strzelaja,w Bandziorze doszło do tego że rozpadło się i pękła felga ale nic nie wylo czy huczalo. To strzelanie słychać gdy obracają koło,nawet powoli prowadząc moto.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Filip_V650
Motocyklista
Dołączył: 01 Kwi 2015
Posty: 236
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: ZK
|
Wysłany: Śro 14:01, 24 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Gdl napisał: | Witam,
Czy ktoś kto używa tej oponki w małym starym DL-u mógłby napisać jaki jest poziom hałasu przy 100km/h i wyżej ? Coś u mnie z przodu dziwne huczy, i zastanawiam się czy to łożyska czy opony... "ślimaka" już przeczyściłem i nasmarowałem smarem miedziowym ale to jednak nie to. |
Co prawda jeżdżę "nowym", ale się wypowiem. Przednia opona huczy dosyć głośno przy prędkościach >100km/h. W pewnym momencie sam się zastanawiałem co mi tak rezonuje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gdl
A
Dołączył: 03 Gru 2015
Posty: 152
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: okolice Leżajska
|
Wysłany: Sob 16:18, 27 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Właśnie wymieniłem łożyska z przodu. Przyczyna gwizdu/huku nie ustała. W takim razie albo to opona, albo coś wpada w wibracje przy prędkości powyżej 100km/h.. eh :/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szuler57
A
Dołączył: 30 Cze 2016
Posty: 114
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Okolice Słupska
|
Wysłany: Pią 20:44, 28 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
Łysielec667 napisał: | Ja od dwóch miesięcy ujeżdżam mitasa E-07 na tyle (zmiana z K60 Scout) i jestem zadowolony. Jak się zbiorę to napiszę coś więcej pod rozpoczętym już tematem. |
Mógłbyś napisać jak się sprawuje/przebieg/zużycie. Co masz na przodzie - K60 ?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez szuler57 dnia Pią 20:45, 28 Paź 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tdm
Motonita
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Sob 15:36, 29 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
Filip_V650 napisał: | Świetne opony. Spisują się zarówno na asfalcie jak i poza nim. Oblatałem bieszczadzkie winkle, szutry, leśne ścieżki, a także trochę piasku, błota i mokrej trawy. Ostatnio spędzam więcej czasu poza asfaltem, niż na nim i Scouty to był strzał w dziesiątkę. Jedyny minus jaki zauważyłem, to dosyć znaczny hałas na asfalcie przy prędkościach rzędu 110km/h i wyżej. Ale mój DL ma 48KM, więc rzadko poruszam się szybciej. Poza tym nigdzie mi się nie śpieszy.
Przelatałem na nich na razie ponad 7.000km i bieżnika jakoś specjalnie nie ubywa.
Tak czy inaczej - polecam. |
z dyskusji na forum AT wynika, że każe opony z większym bieżnikiem są na asfalcie głośniejsze od gładkich. Scouty to i tak jedne z cichszych opon tego typu, sekcja centralna bieżnika jest tam gładsza od typowych kostek. Ta opona musi się trochę zetrzeć zanim pokaże na co ją stać. Mimo sporego bieżnika jest też zaskakująco trwała, coś jak tourance.
Niemniej jednak poza asfaltem to jest inna jakość prowadzenia, moto się nie zakopuje a koło nie ślizga, można eksplorować tereny, gdzie jazda w szosówkach była ryzykowna, nieprzyjemna a czasem niemożliwa.
Do kompletu z tymi oponami polecam rzadszy olej w lagach i silikonowe manetki. Znacznie podnoszą komfort jazdy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
luthorhuss
A
Dołączył: 11 Mar 2016
Posty: 139
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Nie 22:48, 26 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Oponki kupione, zamontowane, przelatane. Pierwszy test na suchym bo takie dzisiaj były warunki (i oby więcej takich) na szutrach, leśnych piaszczystych drogach super. Na asfalcie przy dohamowywaniu lekkie wibracje ale naprawdę minimalne. Jeżeli opony są głośniejsze od stockowych to nie u mnie a przynajmniej nie wyłapałem tego. Szukałem czegoś na asfalt do spokojnej jazdy ( tak do 120km/h) z przyzwoitymi właściwościami terenowymi, pierwszy strzał okazał się trafiony dalej już nie szukam .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marulin
Motonita
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 924
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: DKL
|
Wysłany: Pią 17:39, 28 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Stara i nowa. Ok 25tys. km przebiegu. Jeszcze by pojeździła kawałek, ale pojawiło się pęknięcie przy kołu.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Marulin dnia Pią 17:44, 28 Kwi 2017, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
luthorhuss
A
Dołączył: 11 Mar 2016
Posty: 139
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pon 12:12, 05 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
Zaobserwował ktoś uślizgi tylnej opony przy mocnych złożeniach ? Spotkały mnie już trzy takie przypadki. Dwa pierwsze minimalne, nawet zastanawiałem się czy to nie moja wyobraźnia. W miniony weekend to zjawisko niestety się potwierdziło tylko tym razem była walka o przetrwanie. Za każdym razem na podobnym typie zakrętów, ostre wolne łuki, takie 90 stopni + i przy prędkościach 40-50km/h. Akurat tak się złożyło, że wszystkie przypadki na suchym.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Filip_V650
Motocyklista
Dołączył: 01 Kwi 2015
Posty: 236
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: ZK
|
Wysłany: Pon 13:24, 05 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
Mnie osobiście nic takiego nie spotkało - w każdym razie nie na suchym, czystym asfalcie.
Może kwestia ciśnienia?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
luthorhuss
A
Dołączył: 11 Mar 2016
Posty: 139
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Wto 8:27, 06 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
sprawdzę, kto wie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Painkiller
A2
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Podlasie
|
Wysłany: Pią 7:58, 14 Lip 2017 Temat postu: |
|
|
luthorhuss napisał: | Zaobserwował ktoś uślizgi tylnej opony przy mocnych złożeniach ? Spotkały mnie już trzy takie przypadki. Dwa pierwsze minimalne, nawet zastanawiałem się czy to nie moja wyobraźnia. W miniony weekend to zjawisko niestety się potwierdziło tylko tym razem była walka o przetrwanie. Za każdym razem na podobnym typie zakrętów, ostre wolne łuki, takie 90 stopni + i przy prędkościach 40-50km/h. Akurat tak się złożyło, że wszystkie przypadki na suchym. |
Sprawdziłeś czy to była kwestia ciśnienia? Przymierzam się do Scoutów i wolę nie mieć takich niespodzianek.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
magrafb
Motocyklista
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 459
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Pią 16:40, 14 Lip 2017 Temat postu: |
|
|
Ja ostatnio zaliczyłem niezłego slajda na conti atakach więc jakby całkiem asfaltowych oponach. Może opony były zimne albo brud na asfalcie, niestety dużo syfu leje się z aut przy zakrętach podobnie jak na rondach i skrzyżowaniach. Na k60 zrobiłem pewnie ze 100tys i nigdy mnie negatywnie nie zaskoczyły a były zamykane nie raz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gdl
A
Dołączył: 03 Gru 2015
Posty: 152
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: okolice Leżajska
|
Wysłany: Pią 19:00, 14 Lip 2017 Temat postu: |
|
|
Ja tam przejeździłem na tych oponach kilka razy po bieszczadzkich serpentynach i nic się nie działo. wiadomo nie były to nie wiadomo jakie złożenia na granicy przyczepności opony, ale nie zaobserwowałem żadnych uślizgów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Painkiller
A2
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Podlasie
|
Wysłany: Sob 13:44, 15 Lip 2017 Temat postu: |
|
|
W takim razie pewnie na przyszły sezon założę te Scouty. Chce mi się trochę pojeździć poza asfaltem, a próby na Battlaxach nie należały do komfortowych
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gdl
A
Dołączył: 03 Gru 2015
Posty: 152
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: okolice Leżajska
|
Wysłany: Nie 13:44, 16 Lip 2017 Temat postu: |
|
|
Z uwag które bym dodał, to opona dosyć głośna przy wyższych prędkościach jak nie masz akcesoryjnego tłumika to może przeszkadzać. Przy prędkości około 10-20km/h wibracje i drgania na kierownicy, najbardziej widoczne przy starcie i przy hamowaniu w okolichach tych prędkości.
Po zmianie na te opony ma się wrażenie jakby motocykl skręcał kwadratowo
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Gdl dnia Nie 13:44, 16 Lip 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
chmarnik
Maniak motocyklowy
Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 1201
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: Nie 10:12, 30 Lip 2017 Temat postu: |
|
|
Potwierdzę. Po zmianie ze Scoutów na Anakee II, wrażenie że moto zachowuje się jak baletnica. Sam lekko składa się w łuki. Oczywiście zaleta dla asfaltu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
merc
Motocyklista
Dołączył: 18 Paź 2015
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: radzymin
|
Wysłany: Sob 17:28, 26 Sie 2017 Temat postu: |
|
|
Właśnie zamontowane i przejechane 50 km. Huczy niemiłosiernie w stosunku do fabrycznych. Wygląd super , jutro jadę w teren sprawdzić je.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mati!
Motocyklista
Dołączył: 25 Lis 2014
Posty: 402
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Sob 19:15, 26 Sie 2017 Temat postu: |
|
|
U mnie 16k zrobione z czego 10,5 na wyprawie na Kaukaz. Swietne uniwersalne opony na wyprawe (diagonalna konstrukcja). Pewnie jeszcze z 14k by zrobily
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KrzychKB
A1
Dołączył: 11 Kwi 2018
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: Pią 11:40, 13 Kwi 2018 Temat postu: |
|
|
Siemka
Zauważyłem , że niektóre Scouty K60 dziwnie się wycierają. U mnie te kwadratowe kostki na bokach wytarte są po skosie tj. czoło najazdowe ma jakieś 6 mm wysokości a tył kostki jest o jakieś 2 mm niższe i tak dookoła po obu stronach opony. Czy to jest jakiś problem, czy ten typ tak ma ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Paweł W
A2
Dołączył: 28 Lis 2017
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pią 14:57, 13 Kwi 2018 Temat postu: |
|
|
Dzisiaj założyłem scouty , jestem zadowolony.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Remol71
Motocyklista
Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 253
Przeczytał: 3 tematy
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wwa
|
Wysłany: Sob 10:46, 23 Cze 2018 Temat postu: |
|
|
Kupuję Scouty, bo jazda na slikach po SH21 mnie załamała
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
blady2111
A
Dołączył: 12 Wrz 2013
Posty: 117
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Nie 10:28, 03 Maj 2020 Temat postu: |
|
|
Ja również zdecydowałem sie na Scout-y. Pierwsze wrażenia raczej pozytywne. Przede wszystkim poza asfaltem czuje sie znacznie pewniej, dodam ze dopiero zaczynam przygodę z Off. Są głośniejsze ale nie az tak odczuwalnie i jakoś specjalnie nie męczą. Mam pytania natomiast co do predkosci na tych oponach. Powyzej 140 motocykl , przod moto nie wydaje sie byc stabilny, i moto zachowuje sie dziwnie, niepewnie . Czy ktos moze mial podobne odczucia ?? Sprzet oczywiscie sprawn yw sumie jak nowy ( przebieg 20 tys ). Poprzednie opony byly oryginalne, i nie bylo takich problemow jesli chodz io predkosć. Bede kombinował jeszcze z cisnieniem, bo po zmianie chlopek mi nabil jak sadze 2.25 /2.5, i ewentualnie usztywnie zawias z tyłu. Chyba ze cos jeszcze moge zrobic zeby to zweryfikowac. . .. ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|