VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Akcesoria dla V-Stroma / Opony, koła -> Heidenau K60 Scout Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: Nie 12:33, 22 Lut 2015
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 939
Przeczytał: 49 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





biblo napisał:
Nie sądzę, żebyś na Scoutach przejechał 24 kkm... Chyba, że będziesz jeździł cały czas po szutrach, piachu, trawie... Mnie tył skończył się po ok. 15-16 kkm - Gruzja, Maroko, czyli obciążony motocykl + dłuuugie i szybkie odcinki po asfaltach. To znaczy coś tam jeszcze bieżnika było, ale opona nie trzymała się już tak w terenie... Przód się jeszcze nadaje i do 20 kkm pewnie dobije.


To ostro musisz dzidować Razz .
Mi na V-Stromie oponka z 10mm bieżnika zeszła do 4mm w 20Kkm. I to większość jednak po asfaltach.
Teraz podobny wynik zrobiłem w 15Kkm, ale na Rzepaku trochę więcej mocy i momentu. Za to nie mam pojęcia jak zajechałeś przednią oponę Idea Question Question Question . Moja po tych 15Kkm wygląda jak nowa, lekko przetarta po środku. Żadnego śladu zużycia.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 12:43, 22 Lut 2015
biblo
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 2917
Przeczytał: 113 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa





Ja mam DL-a w wersji 4x4, tzn. 2x2 Smile

A tak poważnie, to przód wygląda nieźle i jeszcze trochę pojeździ. Natomiast tył po powrocie z Maroka miał bieżnika niewiele ponad znacznik. Opony najwięcej dostały w kość podczas wyprawy do Gruzji, bo sam dojazd i powrót to było 5 kkm po asfalcie, po którym faktycznie ostro dzidowaliśmy Smile Jeden koleżka jechał na tysiącu i ciągle musieliśmy go gonić Smile Po Gruzji też wyszło ze 2 kkm po asfaltach.

Aha, i jeszcze jedno: na Scoutach byłem (przed Gruzją) na I etapie Suzuki Moto Szkoły.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez biblo dnia Nie 12:43, 22 Lut 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 14:21, 22 Lut 2015
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 939
Przeczytał: 49 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





biblo napisał:
Ja mam DL-a w wersji 4x4, tzn. 2x2 Smile.


https://www.youtube.com/watch?v=_2u-7J2OYqA Wink Question


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 15:34, 22 Lut 2015
biblo
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 2917
Przeczytał: 113 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa





O żesz, ale super ten motocykl! Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 15:22, 23 Lut 2015
watson
A

 
Dołączył: 21 Maj 2014
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań





U mnie po 10 tysiącach zeszła jakaś połowa bieżnika.

Niestety, opona coraz bardziej przypomina kształtem oponę od traktora.
Szlag by trafił proste, wielkopolskie drogi.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 18:48, 01 Mar 2015
tdm
Motonita

 
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 805
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/2





Suszny napisał:
Jak pojeździsz po mokrym asfalcie daj znać Wink

pojeździłem w deszczu....moje odczucie jest takie że opony na mokrym nie różnią się jakoś specjalnie od tych które miałem wczesniej (trailwing, tourance). Przynajmniej przy normalnej, spokojnej jeździe, bo nie zaliczam się do tych co się ścigają lub schodzą na kolano kiedy pada. Próbowałem na parkingu (mokry asfalt + mokra kostka brukowa) trochę się na nich poślizgać, ale nie wychodzi, abs wszystko koryguje, jedzie się normalnie.
Im dłużej na nich jeźdżę tym mniej zauważam niewielkie w sumie niedogodności na asfalcie, a poza asfaltem to jest opona o dwie klasy wyżej od tourance czy podobnych.

Już chyba nie wrócę do asfaltowych opon, uniwersalne dają więcej możliwości Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tdm dnia Nie 18:56, 01 Mar 2015, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 13:16, 04 Cze 2015
karooluss
A1

 
Dołączył: 24 Kwi 2015
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chrzanów





Czy ta opona to odpowiedni wybór dla zapotrzebowania 50/50 asfalt - offroad ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 13:56, 04 Cze 2015
biblo
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 2917
Przeczytał: 113 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa





Moim zdaniem tak, o ile myślisz o lekkim offie. Do poważniejszego, podobnie jak sam DL, nie za bardzo się nadaje...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 14:02, 04 Cze 2015
Boren
Motocyklista

 
Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: warszawa





Na szutry i w lekki piach są jak najbardziej ok. Jeżdżę na nich dość długo, najpierw miałem w Trampku, gdzie zużyłem 2 komplety, teraz w deelu. Na asfalcie strasznie hałasują. Najpierw myślałem, że mam coś z łożyskami ale wycie idzie od opon. Na mokrym asfalcie strasznie mi wozi tył motka.

Następne będą bardziej asfaltowe.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 18:19, 04 Cze 2015
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 939
Przeczytał: 49 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





Jak szukasz czegoś 50/50 to lepiej chyba nie trafisz. Jeszcze ew Mitas E-07.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 12:05, 28 Lip 2015
watson
A

 
Dołączył: 21 Maj 2014
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań





Po 16 tysiącach zaczyna być widać koniec kariery tylnej opony.
Patrząc na tempo zużycia, do 20 tysięcy dociągnę jak będę unikał autostrad.

Przód spokojnie przeżyje jeszcze jedną tylną.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 9:25, 17 Paź 2015
Mati!
Motocyklista

 
Dołączył: 25 Lis 2014
Posty: 342
Przeczytał: 110 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olkusz





Jaki jest sens zakladania heidenau tylko na przod przy 50% zuzyciu metzelera tourance na tyle? Rozwazam zakup tych opon przez wzglad na duze mozliwosci w terenie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 9:48, 17 Paź 2015
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 939
Przeczytał: 49 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





Mati! napisał:
Jaki jest sens zakladania heidenau tylko na przod przy 50% zuzyciu metzelera tourance na tyle? Rozwazam zakup tych opon przez wzglad na duze mozliwosci w terenie.

Sens jest. W ciężkiej maszynie jak DL tył ma za zadanie w terenie głównie napędzić maszynę, a przód zapewnić jej sterowność i hamowanie. Tourance na szutrach szału nie zrobi, ale nawet jak cię rozpędzi, to nie będziesz musiał zwalniać ze względu na przód... A jak dojedziesz Turanca to spokojnie K60 dokupisz Wink .


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 15:57, 17 Paź 2015
Mati!
Motocyklista

 
Dołączył: 25 Lis 2014
Posty: 342
Przeczytał: 110 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olkusz





Przekonales mnie Very Happy Niemniej jednak szkoda, ze w odwrotnej kolejnosci nie zuzyly sie te opony Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 22:06, 16 Sty 2016
pietryna
A

 
Dołączył: 09 Sie 2015
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź





Szybkie pytanko na temat tych opon. U dystrybutora są dostępne diagonalne zwykłe i z opasaniem (tańsze 50zł)
Jakaś różnica będzie na korzyść tych bez opasania żeby to wyjaśniało cenę? Czy brać tańsze?

Na razie jeździłem wkoło komina ale docelowo chciałbym pojawiać się na drodze co najwyżej krajowej. A raczej tam gdzie się da zjechać na szuter czy trochę luźniejszy teren o ile jest to w Polsce możliwe.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez pietryna dnia Sob 22:08, 16 Sty 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 23:31, 20 Sty 2016
kiuksu
Motocyklista

 
Dołączył: 23 Cze 2010
Posty: 340
Przeczytał: 168 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ruda Śl.





pietryna napisał:
Szybkie pytanko na temat tych opon. U dystrybutora są dostępne diagonalne zwykłe i z opasaniem (tańsze 50zł)
Jakaś różnica będzie na korzyść tych bez opasania żeby to wyjaśniało cenę? Czy brać tańsze?


Też się zastanawiam?

http://www.motofakty.pl/artykul/opony-diagonalne-i-radialne-roznice.html
http://motogumy.pl/opony_motocyklowe_radialne_diagonalne.aspx Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 8:41, 21 Sty 2016
mikee86
A

 
Dołączył: 22 Wrz 2014
Posty: 168
Przeczytał: 63 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Radom





Po przeczytaniu artykułów z linków wychodzi na to, że diagonalna z opasaniem nadaje się do jazdy po czarnym i po offie. Natomiast zwykła diagonalna bardziej się sprawdzi a warunkach terenowych. Z kolei opona radialna najlrpsza będzie na asfalt. Jeśli się mylę, to proszę o sprostowanie i wytłumaczenie tematu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 10:36, 21 Sty 2016
pietryna
A

 
Dołączył: 09 Sie 2015
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź





Czytałem różne artykuły i różnice w konstrukcji znam. Wynika z tego, że opasanie wprowadzono po to aby ograniczyć rozciąganie się opony przy dużej prędkości.

Bardziej zależało mi na jakimś praktycznym spojrzeniu oraz zrozumieniu różnicy w cenie na korzyść opony z opasaniem, która to ma przecież jeden element procesu technologicznego więcej przy produkcji i więcej materiałów trzeba zużyć.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 0:47, 22 Sty 2016
wred
A1

 
Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gliwice





Kilka dni temu na świeżo zaśnieżonym skrzyżowaniu przy -4 st. mała suzi ładnie mi się wyłożyła Smile ale to mój błąd bo zapomniałem, ze tam jest torowisko, na szczęście gmole czynią cuda i nawet ryski nie ma Wink
Mam teraz Metzelery Tourance nadające się już do wymiany i zastanawiam się czy
te K60 scouty lepiej sobie na takiej powierzchni poradzą (śnieg, błoto, mokre). Mam ambicję przejeździć zimę, ale z drugiej strony szkoda mi moto/zdrowia Wink

Jak nie te to jakie oponki na taką pogodę ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 11:29, 22 Sty 2016
cynek
Forumowy Poeta
Forumowy Poeta

 
Dołączył: 01 Lip 2009
Posty: 2357
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





wred napisał:
Kilka dni temu na świeżo zaśnieżonym skrzyżowaniu przy -4 st. mała suzi ładnie mi się wyłożyła Smile ale to mój błąd bo zapomniałem, ze tam jest torowisko, na szczęście gmole czynią cuda i nawet ryski nie ma Wink
Mam teraz Metzelery Tourance nadające się już do wymiany i zastanawiam się czy
te K60 scouty lepiej sobie na takiej powierzchni poradzą (śnieg, błoto, mokre). Mam ambicję przejeździć zimę, ale z drugiej strony szkoda mi moto/zdrowia Wink

Jak nie te to jakie oponki na taką pogodę ?


Skoro szkoda Ci moto i zdrowia, to odstaw go na zimę do garażu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 11:30, 22 Sty 2016
pietryna
A

 
Dołączył: 09 Sie 2015
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź





Jak ci się nie spieszy z odpowiedzią to może dam znać w weekend jakoś, albo w przyszłym tygodniu bo zamierzam jak najszybciej przełożyć, zanim jeszcze zejdzie śnieg, żeby przetestować jak to się zachowuje... Czy może, że odkładanie motocykla na zimę ma sens tylko jak mamy jakieś 100% asfalt semi slicki.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 11:38, 22 Sty 2016
bender42
A

 
Dołączył: 29 Gru 2015
Posty: 173
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2





Totalnie początkujący jestem a ostatnio na tych oponach wyjechałem w odwilż. Pełno błota, zmarznięta breja, ale żadnego problemu nie miałem motor dobrze się trzymał (oczywiście przepisowa prędkość w mieście i delikatne przyśpieszanie)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 11:56, 22 Sty 2016
mikee86
A

 
Dołączył: 22 Wrz 2014
Posty: 168
Przeczytał: 63 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Radom





@pietryna, ktore k60 w koncu kupiles? Te z liera B w oznaczeniu czy te z "-"?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 13:02, 22 Sty 2016
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 939
Przeczytał: 49 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





Panowie, tam gdzieś duuużo wcześniej testowałem je w śniegu... Jest nawet filmik Smile .

Generalnie guma przy niskich temperaturach jeszcze pracuje, dramatu nie ma przy jeździe po asfalcie, ale jazda w całkowitym śniegu raczej odpada... Opona ma w środkowej części pas gumy, który na śniegu będzie się zachowywał jak slick. Pomaga to latem na asfalcie, przeszkadza już lekko w terenie i na śniegu. Ta opona, żeby zacząć w terenie pracować musi się w ten teren wgryźć.

https://www.youtube.com/watch?v=cwwgtko8opg


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 15:12, 22 Sty 2016
tdm
Motonita

 
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 805
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/2





wred napisał:
Mam teraz Metzelery Tourance (...) czy te K60 scouty lepiej sobie na takiej powierzchni poradzą (śnieg, błoto, mokre).

to chyba oczywiste, tourance mają charakterystykę off/on: 10/90 lub 15/85 (różnie podają), k60 są 50/50.
Im mniej motocykl jest przystosowany do jazdy off tym większą różnicę na plus robią właśnie opony. Z tym opasaniem i przystosowaniem opony do dużych prędkości dałbym sobie spokój, k60 to nie jest opona przeznaczona do wyścigów na autostradzie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 17:55, 22 Sty 2016
STACHU
A

 
Dołączył: 27 Lip 2012
Posty: 158
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





tdm napisał:
wred napisał:
Mam teraz Metzelery Tourance (...) czy te K60 scouty lepiej sobie na takiej powierzchni poradzą (śnieg, błoto, mokre).

to chyba oczywiste, tourance mają charakterystykę off/on: 10/90 lub 15/85 (różnie podają), k60 są 50/50.
Im mniej motocykl jest przystosowany do jazdy off tym większą różnicę na plus robią właśnie opony. Z tym opasaniem i przystosowaniem opony do dużych prędkości dałbym sobie spokój, k60 to nie jest opona przeznaczona do wyścigów na autostradzie.

Mnie z kolei na łopatki rozkłada klasyfikacja że opona jest 10/90.
Tzn że na 1000 km mogę przejechać 100 po offie i będzie zajebiście, ale już potem nie? Very Happy
Krótko mówiąc-jeśli myślisz o zjeżdżaniu z asfaltu to Tourance po prostu się nie nadaje. Opona sprawdza się fajnie, ale najwyżej na szutrach i to suchych.
Już zjazd na trawę to wyzwanie.
Sam przesiadłem się z Tourance na K60 i jestem bardzo zadowolony ponieważ kosztem nieznacznego dyskomfortu na asfaltach (głównie hałas, na początku miałem wrażenie że do roboty jest łożysko przedniego koła Smile ) zyskałem nieporównywalną poręczność na kiepskich drogach, nie mówiąc już o błocie itd. Kostki to może nie są, ale w terenie inna bajka niż Metzelery.
Dla mnie to fajna opona uniwersalna, która spokojnie daje radę i na twardym i w terenie (oczywiście nie mówię o jakiś hardcorach). Wiadomo że są lepsze gumy na asfalt i lepsze gumy w teren ale K60 to fajny kompromis.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 13:06, 31 Sty 2016
pietryna
A

 
Dołączył: 09 Sie 2015
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź





Jako, że nie zdążyłem się załapać na śnieg to niestety nie wiem jak się na nim zachowuje, za to wczoraj pojechałem sobie na gruntową drogę która obecnie jest kompletnie przemoczona. Koleiny zakrywające felgę, luźna i grząska ziemia, miejscami wodniste błoto.

Jedzie bez problemu. Nie zakopuje się w tym błocie, ba można jechać do przodu mając przednie koło na górce między koleinami, a tylne pod kątem na przemian wspinające się i opadające z powrotem do koleiny.

Ale czuć masę motocykla. Zdecydowanie nie jest przeznaczony do jazdy w takim terenie. Przy czym z tymi oponami da się to zrobić i nie ma się czego bać. Jak się zrobi sucho na wiosnę to przetestuję luźny piach.

Z wad, na asfalcie zaczął mi wężykować (uczucie jakbym się bujał z boku na bok - nie może ustać w pionie), choć nie wiem czy to nie jest czasem wina zbyt wysokiego ciśnienia bo zapomniałem sprawdzić i mam tyle ile wbił wulkanizator, czyli najpewniej sporo za dużo.


Ponadto pytanie - koła wyważone statycznie, mechanik powiedział, że nic im nie dolega, ale wyczuwalne jest bicie góra dół podczas jazdy po równym. Co to może być? Wada opony? Krzywe osie (nie sprawdziłem osiowości)? Łożyska nie zdradzały żadnych objawów zużycia. Chodzą ładnie i bez wyczuwalnych luzów.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez pietryna dnia Nie 13:09, 31 Sty 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 15:34, 31 Sty 2016
adamek
A1

 
Dołączył: 20 Cze 2015
Posty: 20
Przeczytał: 26 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pomorze





Dzięki opiniom w tym temacie zakupiłem takie zestaw oponek.
Zależało mi na tym, abym mógł wjechać gdzieś na jakąś gruntówkę, ale przejechać parę metrów przez las.
I te opony są właśnie do takiej jazdy.
Też mam ciśnienie nabite przez serwis i nie wiem ile tam dokładnie siedzi. Ale jazda z trochę większa prędkością powoduje wężykowanie.
Jeżeli wjechałem w sypki piach lub błoto "mokre" to nie była to zbyt pewna jazda.
Ale biorąc pod uwagę moje skromne umiejętności i trochę za duże ciśnienie opona jest najlepszym kompromisem dla takich osób jak ja, która woli boczne drogi, szutrówki i las, a równe długie asfalty to sporadyczność. A mam je od września.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 12:16, 29 Lut 2016
mikee86
A

 
Dołączył: 22 Wrz 2014
Posty: 168
Przeczytał: 63 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Radom





Odgrzeje kotleta. Moze mi ktos napisac, jaka jest wysokosc bieznika w nowych k60 scout'ach?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 12:52, 01 Mar 2016
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 939
Przeczytał: 49 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





miotacztruskawek napisał:
Prawie rok, 10Kkm. Z 10mm klocka zrobiło się 7mm. Jak widać opona używana bez szaleństw w winklach, ale to raczej kwestia moich upodobań co do jazdy.



Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 13:18, 01 Mar 2016
mikee86
A

 
Dołączył: 22 Wrz 2014
Posty: 168
Przeczytał: 63 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Radom





@miotacztruskawek, dziekuje za info


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 22:35, 29 Mar 2016
Topogan
A1

 
Dołączył: 20 Sty 2014
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Nie wiem czy ktoś zwrócił wcześniej uwagę na to co "odkryłem" w weekend. Ciśnieniomierz po przyłożeniu do wentyla nic nie wskazywał więc uznałem że się zepsuł. Opona się trzymała felgi, jak wsiadłem to się nie odkształciła (mam ponad 90kg) więc stwierdziłem że podjadę na najbliższą stację z kompresorem.

Jechałem powoli bo czułem że jest trochę za miękki ale bez przesady. I jakie było moje zdziwienie że na stacji też pokazało zero.

Wygląda na to że ta oponka po przebiciu da rade pojechać bez wypełniania jej pianką lub naprawiania na szybko przy drodze. Oczywiście nie polecam tego ale jest to jakaś alternatywa w kryzysowych sytuacjach.

A no może zaznaczę że to dotyczyło tylnej opony.

Co o tym sądzicie? Jestem laikiem w sprawie opon, ich budowy itp.
Może ktoś ma jakieś podobne doświadczenia?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 8:10, 30 Mar 2016
bender42
A

 
Dołączył: 29 Gru 2015
Posty: 173
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2





Czy ktoś robił na nich dłuższą asfaltową trasę? Nie są za głośne? Nie zachowują się ciężko przy wyższych prędkościach?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 8:35, 30 Mar 2016
pietryna
A

 
Dołączył: 09 Sie 2015
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź





Przy małych obrotach jest głośna i wszystko drży. Przy dużych silnik ryczy dużo bardziej.
Co to "runflata" to faktycznie. Opona jest cholernie sztywna, też nie zauważyłem jak mi zeszło powietrze. Coś za bardzo pływała więc się cofnąłem i manometr pokazał 0.
No ale raczej jeździć tak się nie powinno bo pewnie błyskawicznie się rozwali.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 10:19, 30 Mar 2016
biblo
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 2917
Przeczytał: 113 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa





bender42 napisał:
Czy ktoś robił na nich dłuższą asfaltową trasę? Nie są za głośne? Nie zachowują się ciężko przy wyższych prędkościach?


Ja byłem na tych oponach w Gruzji i praktycznie całe 8 tys. km przejechaliśmy asfaltem. Tak jak napisał pietryna najbardziej odczuwa się te opony przy małej prędkości - są głośniejsze od "zwykłych" opon oraz odczuwalne jest drżenie na kierownicy, podobne do tego, jak jedziesz np. po kostce brukowej. No i na początku trzeba się przyzwyczaić do tego, że przy większej prędkości motocykl trochę słabiej składa się w zakrętach. Ale to kwestia oswojenia się i przyzwyczajenia Smile

Poza tym jest OK. Po ukraińskich i rosyjskich drogach popylaliśmy chwilami 140 km/h i z oponami nie było problemu - przy takiej prędkości faktycznie bardziej słychać silnik i szum powietrza, niż same opony.

Trzeba sobie też zdawać sprawę, że dynamiczna jazda asfaltami szybciej je ściera. Ja po Gruzji byłem na nich jeszcze w Maroku (też 90% asfaltów), na I etapie Suzuki Moto Szkoły i trochę pokręciłem się wkoło komina. Tył starczył mi na ok. 14-15 tys. km...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 13:06, 30 Mar 2016
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 939
Przeczytał: 49 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





To jest opona diagonalna, a nie radialna jak większość asfaltowców... Znaczy się ma bardziej sztywny bok opony, więc bez powietrza nie ugina się tak bardzo


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 13:24, 30 Mar 2016
pietryna
A

 
Dołączył: 09 Sie 2015
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź





biblo napisał:
[No i na początku trzeba się przyzwyczaić do tego, że przy większej prędkości motocykl trochę słabiej składa się w zakrętach.

Trochę... Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 13:39, 30 Mar 2016
biblo
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 2917
Przeczytał: 113 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa





pietryna napisał:

Trochę... Very Happy


No, co? Wink Na początku po prostu trzeba uważać, bo można nie zmieścić się w zakręt Cool A potem, po zmianie na jakieś zwykłe szosówki znów trzeba uważać, żeby nie skręcić za bardzo Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 12:06, 30 Lip 2016
Mati!
Motocyklista

 
Dołączył: 25 Lis 2014
Posty: 342
Przeczytał: 110 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olkusz





Po zmianie juz mocno zuzytego z przodu metzelera exp na k60, moto delikatnie sciaga w lewo. Na tyle delikatnie, ze jest to dopiero zauwazalne przy jezdzie bez trzymanki. Przy expanderze problem nie wystepowal. Tlumaczym sobie na poczatku, ze to moze przez rzezbe bieznika ciezko utrzymac rownowage, ale z drugiej strony sciaga tylko w lewo. Ktos zauwazyl problem u sibie, albo wie co moze byc przyczyna? Dodam, ze kolo bylo wywazone.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Mati! dnia Sob 12:16, 30 Lip 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 20:05, 31 Lip 2016
centrino
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 361
Przeczytał: 4 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: DLU





A czy stara opona nie była wyząbkowana??

PS
U mnie na scautach też delikatnie ściąga w lewo ale nie doszukuję się w tym większych problemów.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 21:13, 31 Lip 2016
Mati!
Motocyklista

 
Dołączył: 25 Lis 2014
Posty: 342
Przeczytał: 110 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olkusz





Właśnie nie. Tył za to ewidentnie jest wyząbkowany.
Myśle jeszcze o łożysku główki ramy. Na starej oponie ciężko było ruszyć kierownicą - byla jak przyklejona do asfaltu- stad moze to trzymanie na prosto?. Po zmianie na nową nieco uteronowioną, jakbym przesiadł sie na samochód ze wspomaganiem.
Jak puszcze kierownice w trakcie jazdy moto ewidentnie kładzie sie na lewą strone. Przy wyzszych predkoscicach drgania kiery wystepuja, ale tym akurat sie nie przejmuje, bo przy takiej rzeźbie bieżnika to chyba normalne.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 22:09, 31 Lip 2016
Riczi
A1

 
Dołączył: 04 Lip 2016
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Kupiłem nówki K60 na swoje Varadero XL1000V i teraz mam drugi komplet K60 na V-Stromie 1000 - używany, zakupiony od kolegi z naszego forum.
Na Varadero odczuwalne wibracje przez pełny zakres prędkości od 20km/h do 210km/h. Przy 30km/h mega mocna wibracja na kierownicy z kostki na przedniej oponie. Mija po przekroczeniu juz 40km/h. Zero wężykowania czy jakichś dziwnych akcji.

W V-Stromie natomiast opony wydaja się zdecydowanie bardziej komfortowe. Prawdopodobnie spowodowane to jest lepszym tłumieniem zawieszenia obu kół. Po montażu w V-Stromie K60 zauważyłem jedynie, że przy jeździe na pełnej pi...dzie od 180km do Vmax łapie dość ostre shimmy, które nie występują jednak przy płynnym rozpędzaniu do tych indeksów prędkości. Nie jestem jednak pewny czy jednoznacznie powodują ten efekt opony, ponieważ jednocześnie z nimi ostro przekonstruowałem szybę w swoim moto i ten efekt może tez być spowodowany przez moją własną inżynierię ekstremalną Wink

Generalnie opony bardzo uniwersalne i zdecydowanie nie dla ludzi którzy szanują w jeżdzię motocyklem głównie komfort. Tylna opona na dużej prędkości przy złożeniu w łuku wydaje takie dżwieki jak torowe Ducati 1190 na racingowych wydechach Very Happy Podczas jazdy na wprost wielką poprawę komfortu względem starego modelu Scoutów daje specjalna ścieżka łącząca protektor po środku opony.
Opony zdecydowanie nie dla driverów jeżdżących malo pewnie i asekuracyjnie!
Laczki na suchym asfalcie pozwalają na naprawdę wiele. Ja na swoim trę podnóżkami po asfalcie i już parę razy zrzuciło mi nogę z seta. Więc jeżeli ktoś się zastanawia czy można, ale się boi sprawdzić, odpowiedź brzmi : MOŻNA Very Happy Na mokrym wiadomo - dwa razy pomyśleć , a raz zrobić. Przyznam się, że i tak myślałem przed pierwszymi jazdami w deszczu, że te opony nie maja prawa działać, ale dość pozytywnie się zaskoczyłem. Jechałem już na nich podczas tęgiego gradobicia ok 80km/h i nie odczułem najmniejszego dyskomfortu. Motocykl nawet w tych warunkach prowadził się pewnie i nie działo się z nim nic nieprzewidywalnego.

Reasumując opony warte polecenia dla osób szukających uniwersalnych opon, ale mogących pójść na ustępstwa w kwestii hałasu i wibracji.
Dodatkowe 100/100pkt to wygląd - na tych oponach nasze motocykle zaczynają wyglądać jak stu procentowe sprzęty ADV Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 12:59, 10 Sie 2016
watson
A

 
Dołączył: 21 Maj 2014
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań





No i trwałość. Moje mają nakręcone 23 tysiące. Przód lekko wyząbkowany, ale praktycznie nie zużyty. Tył - ok. 4mm na środku jeszcze zostało, boki - wiadomo, jak od traktora (w Wielkopolsce nie ma zakrętów Smile ).

Teraz się zastanawiam, czy brać jeszcze jeden raz scouta na tył (aby dojechać przód), czy spróbować czegoś innego. Bo laczki fajne, ale coś by się zmieniło.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 13:11, 11 Sie 2016
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 939
Przeczytał: 49 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





Możesz spróbować Karoo3, Anakee Wild, E07... Dwie pierwsze ostrzejsze w teren, ale na asfalcie też bez problemów, tylko to kosztem trwałości... Ostatnia porównywalna Wink .


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 21:03, 11 Sie 2016
Łysielec667
A

 
Dołączył: 06 Paź 2014
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: lublin





Ja od dwóch miesięcy ujeżdżam mitasa E-07 na tyle (zmiana z K60 Scout) i jestem zadowolony. Jak się zbiorę to napiszę coś więcej pod rozpoczętym już tematem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 15:14, 20 Sie 2016
Kubaz
A2

 
Dołączył: 16 Lip 2015
Posty: 71
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdynia





Czy ktoś używa tych opon na małym DL-u? Jak się sprawują, bo czytałem opinie że jest to raczej opona dla Big Boysów ??? Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 22:42, 20 Sie 2016
Filip_V650
A

 
Dołączył: 01 Kwi 2015
Posty: 109
Przeczytał: 223 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: tu i tam





Kubaz napisał:
Czy ktoś używa tych opon na małym DL-u? Jak się sprawują, bo czytałem opinie że jest to raczej opona dla Big Boysów ??? Wink

Ja. Smile Świetne opony. Spisują się zarówno na asfalcie jak i poza nim. Oblatałem bieszczadzkie winkle, szutry, leśne ścieżki, a także trochę piasku, błota i mokrej trawy. Ostatnio spędzam więcej czasu poza asfaltem, niż na nim i Scouty to był strzał w dziesiątkę. Jedyny minus jaki zauważyłem, to dosyć znaczny hałas na asfalcie przy prędkościach rzędu 110km/h i wyżej. Ale mój DL ma 48KM, więc rzadko poruszam się szybciej. Poza tym nigdzie mi się nie śpieszy. Laughing
Przelatałem na nich na razie ponad 7.000km i bieżnika jakoś specjalnie nie ubywa.
Tak czy inaczej - polecam.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 0:31, 21 Sie 2016
Kubaz
A2

 
Dołączył: 16 Lip 2015
Posty: 71
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdynia





Dzięki Filip. Chyba właśnie czegoś takiego szukam, bo coraz więcej frajdy znajduję z jazdy po dzikich dróżkach.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 12:17, 24 Sie 2016
Gdl
A

 
Dołączył: 03 Gru 2015
Posty: 127
Przeczytał: 95 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: okolice Leżajska





Witam,

Czy ktoś kto używa tej oponki w małym starym DL-u mógłby napisać jaki jest poziom hałasu przy 100km/h i wyżej ? Coś u mnie z przodu dziwne huczy, i zastanawiam się czy to łożyska czy opony... Smile "ślimaka" już przeczyściłem i nasmarowałem smarem miedziowym ale to jednak nie to.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 12:22, 24 Sie 2016
Pearl
A2

 
Dołączył: 13 Lip 2016
Posty: 54
Przeczytał: 9 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Żarki, Jura Krk-Czwa





Z mojego doświadczenia wynika,że łożyska w moto nie wyja tylko strzelaja,w Bandziorze doszło do tego że rozpadło się i pękła felga ale nic nie wylo czy huczalo. To strzelanie słychać gdy obracają koło,nawet powoli prowadząc moto.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Heidenau K60 Scout
Forum VStromClub Strona Główna -> Opony, koła
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 3 z 4  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin