VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Patenty i usprawnienia / Oświetlenie -> Suzi DL a xenon Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: Śro 14:58, 05 Wrz 2012
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





V-Told, link miał być do aukcji na eBay-u gdzie kupiłem swój zestaw. Tak, już się naumiałem wklejać linki... Very Happy U mnie przetwornice były pod zegarami/nad reflektorem, owinięte cienką gompka żeby o nic nie stukały i lekko dopięte do czegokolwiek zzip-tie-sami żeby nie latały. Miałem te cienkie ale te "pełnowymiarowe" też się powinny zmieścić. Jak by co zawsze możesz kupić też np. takie przetwornice:
http://allegro.pl/przetwornica-xenon-12v-35w-slim-6x7cm-najmniejsza-i2551881163.html
Express, gdzieś kiedyś zapodawałeś linka do takich fajnych przewodów przez które podłącza się xenony do wtyczek żarówek, nie mogę tego nigdzie znaleść...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 15:24, 05 Wrz 2012
V-Told
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa - Piaseczno





Jeżeli najmniejsze przetwornice to 6x7 cm, to moje 8x7 nie są takie złe. Chyba również pokombinuję w kierunku upchnięcia ich pod zegarami, zobaczymy jaki będzie tego efekt.

Express, teraz działa i ukazuje mi się cały arsenał śrubek Smile. Jeszcze trochę, a będziesz miał klatkę bezpieczeństwa Very Happy. Ale widać, że wszystko w motocyklu solidnie wykonane, dobra robota. Diody fajnie umiejscowione.
U mnie problem jest taki, że za sprawą gmoli Givi zdjęcie bocznych owiewek to jedna z trudniejszych czynności - która w dodatku zostawia po sobie sporo śladów na lakierze wszędzie dookoła :/

Dzięki za inspirację i pomysły! Sam jestem ciekaw co z tego wyjdzie Smile
Moje są 6000K, więc powinny dawać stosunkowo białe światło.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 15:43, 05 Wrz 2012
express
Administrator

 
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2173
Przeczytał: 65 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, VIII





Roadrunner: Kabli do H4 szukałem na allegro, fraza "wiązka H4" ale teraz nei znajduje tego co trzeba.

V-Told 6000K będą niebieskawe i będą się rzucać w oczy (w szczególności panom w srebrnych wozach z niebieskim paskiem).
Mam 5000 K ale kolejne wziąłbym 4300K - świecą bardzo mocno i nie różnią się barwą od jasnych halogenów, wiec ryzyko jest mniejsze.
Też mam gmole Givi i do demotażu owiewek zwyczajnie je ściągam, bo przeszkadzają masakrycznie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez express dnia Śro 15:44, 05 Wrz 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 17:51, 05 Wrz 2012
V-Told
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa - Piaseczno





Gmole przykręciłem śrubami z klejem, więc już nie ruszam Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 18:56, 05 Wrz 2012
Mlody
Motonita

 
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 973
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





Chińskie żarniki nie wytrzymują za długo. Mam teraz Hella Micro De Xenon z oryginalnymi palnikami D2S, puki co wytrzymały szutry w Słowenii, Góry Przeklęte i 4000km na wibrujących kostkach. Jeśli chodzi o główny reflektor to mam ochotę zamontować takie coś: http://www.youtube.com/watch?v=X5-b_ZDulT4

- idealna linia światło-cienia
- żarniki D2S (a nie jakieś chińskie wydumki)
- ciekawy wygląd lampy w DL'u.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 19:04, 05 Wrz 2012
express
Administrator

 
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2173
Przeczytał: 65 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, VIII





Mlody napisał:
Jeśli chodzi o główny reflektor to mam ochotę zamontować takie coś: http://www.youtube.com/watch?v=X5-b_ZDulT4

- ciekawy wygląd lampy w DL'u.


Film już kiedyś widziałem i wciąż zastawia mnie czy gość założył oryginalną szybę klosza, bo wygląda jakby się to miało nie udać.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez express dnia Śro 19:30, 05 Wrz 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 19:30, 05 Wrz 2012
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Młody, k-woli ścisłości, żarnik to jest np. halogenowy. Źródło światła w xenonach to lampa wyładowcza, czyli PALNIK. Nic w nim się nie żarzy tylko jonizuje gaz szlachetny, czyli następują wyładowania w atmosferze xenonu z częstotliwością ok.100 razy/sek.
Nie rozumiem też co może się psuć w palnikach pod wpływem wibracji... Tam nie ma żarnika wolframowego który może się "strząsnąć", no chyba że pęka bańka palnika...
W DL-u moje chińskie palniki przejechały ze mną bezawaryjnie 15kkm. Te które są w Viaderku mam już 3 rok. Przeżyły wypadek w sierpniu i ostatnią glebę też i nic nie wskazuje na to żeby coś im miało dolegać...

Ja też o tym myślałem: http://allegro.pl/soczewka-bixenon-bi-xenon-hid-12v-komplet-2-szt-i2563893769.html
Tylko boję się trochę rozklejać reflektor...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Śro 19:50, 05 Wrz 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 21:53, 05 Wrz 2012
V-Told
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa - Piaseczno





Dajcie spokój z soczewkami, chyba że zamierzacie wozić ze sobą drugi reflektor na wypadek spotkania z wyjątkowo nieustępliwym smerfem Wink.

Podłączyłem xenon na próbę - napierdziela jak głupi na wszystkie strony... Niewiele będzie oświetlał, ale za to jego będzie doskonale widać. Jak już wspominałem, albo i nie wspominałem... - jechał kiedyś za mną DL z xenonem i naprawdę super go było widać, tyle że właściwie to była jedna wielka, świecąca plama. Nie oślepiał (przynajmniej jak na moje oko), ale zdecydowanie rzucał się w oczy.
Z kolei soczewka będzie fajna do jazdy w nocy, ale kiepsko toto widać pod różnymi kątami. Dołożyłbym zamiast tego osobne "halogeny" [bo nie wiem jak takie dodatkowe reflektory nazwać] xenonowe na gmolach lub owiewce.

Jutro montuję przetwornice i zobaczymy jak się całość będzie trzymać. Planuję przymocować je do pionowego elementu stelaża z prawej strony reflektora patrząc z pozycji kierowcy.

Zastanawia mnie jeszcze czy np. 2 lub 3 plastikowe opaski zaciskowe na każdą przetwornicę wystarczą,



czy może użyć jednej metalowej, do której przymocuję blaszkę z przetwornicą (jak się zagnie o 180 stopni, to można ją "zawiesić" jednocześnie przykręcając śrubką i w ten sposób unieruchamiając) i to unieruchamiając jakąś plastikową. Ciężki klakson przymocowałem dwiema takimi opaskami po drugiej stronie stelaża.



Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 21:56, 05 Wrz 2012
Mlody
Motonita

 
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 973
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





Roadrunner - zasadę świecenia xenona znam. A błąd w nazwie się nie liczy Smile Niestety te soczewki, które wrzuciłeś są również na chińskie palniki w plastikowych obsadkach, bo już się rozglądałem. Te które są zamontowane na tym filmiku używają standardowych palników xenonowych D2S (montowane w większości samochodowych reflektorów xenonowych). A czemu przestają działać na motocyklu to nie mam pojęcia. Ja jeźdzę dużo po szutrach i u mnie średnio wytrzymywały pół sezonu - bańka w środku robiła się szara i palnik nie startował, gasł w czasie pracy itp. A D2S by Phillips działają bez zarzutu puki co, mimo że są założone w lampach dalekosiężnych przez co mają trochu cięższą pracę, tzn częste odpalanie na kilka sekund czyli coś co dla xenona podobno jest nie najlepsze i skraca jego żywotność. Ile wytrzymają czas pokaże.

A z rozklejaniem reflektora nie ma dramatu. Sam już rozklejałem żeby sobie go wyczyścić w środku bo nie miałem zaślepek dla żarówek pozycyjnych i trochu pyłu się dostało do środka. Wkładasz do piekarnika, rozklejasz, składasz, wkładasz do piekarnika i poprawiasz gdzie się dokładnie nie zeszło. Można ewentualnie usunąć oryginalny klej/spoiwo i zaaplikować nowy.

Express soczewka o średnicy 2,5' ma długość 5' łącznie z gwintem mocującym który ma ok 1 cm. Co daje Ci ok 11,5 cm wymaganej wolnej przestrzeni pomiędzy gniazdem żarówki a kloszem. Jutro wymontuję żarówkę i zmierzę ile jest miejsca. Ale spokojnie się to zmieści. A jeśli nie to można zmodyfikować klosz na kształt Yamahy R1 2011 - tzn same soczewki wystają. Tylko to już grubsza kombinacja choć efekt mógłby być ciekawy.

Co do dociekliwego policjanta. To z tymi soczewkami nie powinno być problemu bo można je bez problemu wyregulować żeby świeciły na taką wysokość jak należy, co w przypadku wymiany samych żarówek na palniki xenonowe graniczy z cudem, tzn nie będziemy oślepiać ale i tak promienie światła będą szły wszędzie dookoła. A poza tym ta soczewka wygląda dość estetycznie i nie każdy zwróci uwagę, że to przeróbka. A w przypadku samych palników i barwy powyżej 6000k widać z kilometra, że coś jest kombinowane.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Mlody dnia Śro 22:03, 05 Wrz 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 23:27, 05 Wrz 2012
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





No właśnie ja się skłaniam ku tym soczewkom dlatego, że z nimi można się postarać o zaświadczenie dopuszczające do ruchu ze stacji diagnostycznej, tak jak to zrobił znajomy w fazerku. Wtedy miśki mogą Cię w pompkę cmoknąć...
Poza tym akurat u niego w fazer-ze świecił tylko jeden reflektor na krótkich, a teraz ma 2 soczewki krótkie/długie.
Młody zapodaj te soczewki na palniki D2S jak gdzieś je namacasz.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Śro 23:50, 05 Wrz 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 23:31, 05 Wrz 2012
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2364
Przeczytał: 36 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





V-Told napisał:
i...nie wiem jak takie dodatkowe reflektory nazwać...


Reflektory dodatkowe Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 0:33, 06 Wrz 2012
fish67
Motocyklista

 
Dołączył: 26 Cze 2011
Posty: 261
Przeczytał: 29 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Biskupiec R./Olsztyn





Ooo! mówisz roadrunner,że można postarać się o papier na xenony np. Hella Micro DE Xenon? Bo ja nabyłem od kolegi z forum te lampy chyba w tamtym roku i wstyd się przyznać do tej pory leżą , a jednak chcę je powiesić - często kończę jazdę nocą? To jakaś dobra wola stacji diagnostycznej podparta kawałkiem celulozy z nominałem czy są jakieś przepisy?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 10:49, 06 Wrz 2012
Mlody
Motonita

 
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 973
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





A po co Ci papier na reflektory dodatkowe? Bardziej by się przydały do reflektora głównego, który świeci cały czas.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 12:53, 06 Wrz 2012
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Mlody napisał:
A po co Ci papier na reflektory dodatkowe? Bardziej by się przydały do reflektora głównego, który świeci cały czas.


Dokładnie! Reflektory dodatkowe, jeżeli używasz ich i zamontowane są zgodnie z "warunkami" określonymi przepisami, czyli nie wyżej, nie szerzej, nie niżej niż... To nikt nie ma prawa się do nich przyczepić i akurat źródło światła w nich zastosowane nie ma tu żadnego znaczenia, choćby to był reaktor termojądrowy...
Chodzi o reflektor motocykla, który homologowany jest na takie żródło światła a nie inne... Jeżeli zamiast "białego" halogenu h4 zakładasz xenon czy cokolwiek innego, albo innego koloru, to przeglądu nie przejdzie i w razie "W" policja dowód zabierze i Śwęty Boże nie pomoże... Jeżeli natomiast w reflektor wkładasz soczewki, to de-facto zmieniasz refleftor przeznaczony na inne źródło światła. Proces homologacji jest skomplikowany i kosztowny, ale przy "przychylności" zakładu diagnostycznego, można się postarać o zwykłe zaświadczenie dopusczające pojazd z takimi konkretnie światłami. Policja nie może takiego zaświadczenia podważyć.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Pią 10:48, 07 Wrz 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 1:04, 07 Wrz 2012
V-Told
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa - Piaseczno





No i zamontowałem to g*wno... Very Happy
Od 1:20 nad tym siedzę i skończyłem pół godziny temu. Najpierw zabawa z tym jak zabezpieczyć te przetwornice, aby się nie telepały i nie uszkodziły - folia bąbelkowa wygrała. Około 1,5 godziny próbowałem przymocować przetwornice opaskami do stelaża - dojście takie, że jestem cały pocięty i pali mnie lewy bark od nienaturalnego kąta podtrzymywania całego elementu wewnątrz czachy. Montaż bezskuteczny - trzeba wyżej, pod plastikiem wokół zegarów i za nimi samymi. Dawaj rozbierać - ten plastik z zegarami to jakieś sku***ństwo! Na forum znalazłem wskazówki bibopa jak to zdemontować i jakiś link, który zresztą sam wkleiłem. Wyjęcie wtyczki zegarów to koszmar, szczególnie że przeszkadzał mi dodatkowy klakson - ze 30 minut wykręcania łap i rwania włosów z głowy a) jak się tam dostać, b) wyjąć to. W sumie ze 2 godziny całość rozbierałem, bo zdjąłem jeszcze szybę i cały lewy bok (choć montowałem pod prawym Very Happy) - udało się wymanewrować nim w jakieś 2 minuty, dzięki cienkiej piżamce założonej na gmola Smile. Z godzinę wpinałym i wypinałem kable, bo było tego tyle, że nie mogłem sprawy ogarnąć, a do tego nie mogłem się zdecydować jak to puścić. Miejsca mało, a ta naklejka:

sprawiła, że zwizualizowałem sobie konsekwencje zahaczenia tego, co wisiało pod kokpitem i skupiłem się na możliwie najsensowaniejszym upchnięciu i przymocowaniu kilometra kabli, jednocześnie odpowienio podpinając paliniki xenonowe i zostawiając wtyczki możliwie na wierzchu, aby w razie czego móc się do nich dobrać bez kilkugodzinnej rozbiórki (i tak nie mogę..).

Jak podłączyłem, to okazało się, że jedna z przetwornic nie działa. No to demontaż. Aż doszedłem do tego, że czarny kabel z dwóch palników nie idzie wcale do masy, tylko do minusa w akumulatorze (tak mam zresztą w instrukcji)... Montaż wszystkiego z powrotem... Próba. Działa. Montaż całej reszty - to już tylko godzinka. Świeci super, wygląda super i muszę zweryfikować to, co napisałem wczoraj - nie świeci wcale na wszystkie strony. Po prostu patrząc z góry widzi się sam palnik xenonowy i dolny odbłyśnik, które są bardzo jasne. Niemniej samo światło widać znacznie lepiej niż zwykły halogen. Parę fotek na szybko. Są z telefonu, więc jakość nie powala.






Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 20:24, 08 Wrz 2012
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2364
Przeczytał: 36 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Poprawiłem Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 20:56, 08 Wrz 2012
Mlody
Motonita

 
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 973
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





Bóg zapłać dobry człowieku Smile Kondradziku a nie wybierasz się gdzieś w rejony krakowskie? Bo trzeba w końcu tego powershaba obgadać - jest to jedno z ostatnich punktów w modyfikacjach mojego DL'a na ten rok. Ja w Warszawie pewno nie będę w najbliższym czasie...

Praszam za off'a


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 22:50, 08 Wrz 2012
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2364
Przeczytał: 36 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Możesz usunąć swoje posty pod warunkiem że są ostatnimi w temacie.
Młody wybacz ale ostatnio mi się trochę nawywracało w życiu i głowy nie miałem.
Myślę teraz intensywnie Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 18:05, 09 Wrz 2012
Jaca
Motonita

 
Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 806
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bytom





V-told, możesz zrobić fotę jak wygląda snop światła gdzieś na jakiejś ścianie? I jak to wygląda na drodze, tak przy okazji gdzieś.... Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 18:23, 09 Wrz 2012
express
Administrator

 
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2173
Przeczytał: 65 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, VIII





Jaca napisał:
V-told, możesz zrobić fotę jak wygląda snop światła gdzieś na jakiejś ścianie? I jak to wygląda na drodze, tak przy okazji gdzieś.... Rolling Eyes


Na ścianie będzie po prostu snop innej barwy, różnica jest na drodze.

Snop światła jest prawie taki sam jak przy użyciu żarówek halogenowych.
Prawie, bo znacznie jaśniejszy (bardziej biały) i mocniejszy, co powoduje że oświetla drogę o jakieś 30-40% lepiej.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 20:33, 09 Wrz 2012
V-Told
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa - Piaseczno





Wróciłem właśnie z Podlasia, gdzie w weekend trzepnąłem 800 km i jestem zachwycony światłami (pomimo tego, że po zmroku nie jeździłem). Krótkie światła są bardzo jasne i jestem przekonany, że bardziej zwracają na siebie uwagę (oryginały tylko się żarzą przy nich, poza tym barwa xenonu jest "ciekawa"), ale najlepsze jest błyśnięcie, które wreszcie działa... Bixenon ma to do siebie, że przesłona odsłania świecące się cały czas "długie" i nie ma czegoś takiego, że czeka się, aż powoli, miarowo rozjaśni się drugie włókno żarówki - tak w skrócie. Błyśnięcie jest natychmiastowe, wiec w dużo skuteczniejsze.
Wyruszyłem z powrotem ok. godz. 17, czyli już w trakcie zachodu słońca, które miałem cały czas przed sobą i muszę stwierdzię, że mrugnięcie czy zapalenie na chwilę długich rozjaśniało znaki - jadąc pod słońce Very Happy

W samochodzie też mam bixenon, ale w Suzi dużo ciekawiej to działa. Naprawdę polecam. Jaca, jutro postaram się cyknąć fotki, choć nie wiem czy będę na miejscu, najwyżej jak wrócę, to nadrobię. A Express ma rację - snop jest taki sam, tyle że dużo bardziej wyraźny, bo po prostu mocniejszy. Dokładnie widać, gdzie kończy się wiązka światła.

Konra.dzik, dzięki za poprawienie. Co trzeba było zrobić? Bo niestety nie było mi dane ujrzeć usterki Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 20:50, 09 Wrz 2012
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2364
Przeczytał: 36 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Oddzielić kody zdjęć enterem Smile
Zawsze tak robię i wiem że sie zmieści, ew jest też opcja podgląd Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez konra.dzik dnia Pon 20:39, 07 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 21:50, 09 Wrz 2012
V-Told
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa - Piaseczno





Ok, ok. U mnie wyświetlało się w porządku (Chrome), ale dobrze wiedzieć na przyszłość, skoro fotki snopu światła mają być następne w kolejce Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 16:54, 10 Wrz 2012
adas1980
A2

 
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: uk





super, a jak z legalnoscia bo ja mam instalacje i zarowki ale nigdy tego nie podlaczylem


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 17:20, 10 Wrz 2012
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





adas1980 napisał:
super, a jak z legalnoscia bo ja mam instalacje i zarowki ale nigdy tego nie podlaczylem


Kolego, jak przeczytasz ten temat, nie ograniczając się do ostatnich kilku postów, to będziesz wiedział...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:23, 11 Wrz 2012
V-Told
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa - Piaseczno





Nie ma samopoziomowania, Adaśko. A więc nie jest to zgodne z przepisami. Za to dozwolona jest np. jazda ze starymi ryflowanymi reflektorami, które w nocy dają światło na 10m...

Fotki dla Jacy. Snop światła na ziemi wyszedł tak sobie, ale po pierwsze nie chciałem robić całkiem po ciemku, a po drugie nie bardzo miałem jak ustawić się na dość szerokiej drodze, gdzie widać by było dokładnie jak pada promień. Mogłem poświecić na jakieś pole, ale musiałbym targać ze sobą duży aparat, czego również mi się nie chciało. Jest tak:





Mijania:



Drogowe:



Teraz reflektory mam oblepione muchami, więc snop trochę się rozprasza, co może być nieco widać. Padł mi dziś jeden z reflektorów. Pomachałem kablami i wtyczkami i na szczęście się naprawiło. Nie wiem tylko gdzie tkwił problem (w sumie 3 złączki na samych kablach do akumulatora, plus z chyba ponad 10 wtyczek).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:56, 11 Wrz 2012
GrzesiekK
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Gru 2009
Posty: 480
Przeczytał: 55 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Czę100chowa





adas1980 napisał:
super, a jak z legalnoscia bo ja mam instalacje i zarowki ale nigdy tego nie podlaczylem

Nie przejdzie przeglądu ,
Policmajster zabiera dowód
a w razie kolizji ( tfu tfu tfu ) ubezpieczyciel drugiego pojazdu sie cieszy Confused


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:41, 11 Wrz 2012
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2364
Przeczytał: 36 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Motocykle nie muszą mieć samopoziomowania ani spryskiwaczy, poczytajcie temat, gdzieś wcześniej podawałem ustawę. Nie zmienia to faktu że dowód zabiorą i przy dzwonie problem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 22:04, 11 Wrz 2012
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





konra.dzik napisał:
Motocykle nie muszą mieć samopoziomowania ani spryskiwaczy, poczytajcie temat, gdzieś wcześniej podawałem ustawę. Nie zmienia to faktu że dowód zabiorą i przy dzwonie problem.


Nie muszą, ale K1600GT chyba ma samopoziomowanie... Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 22:11, 11 Wrz 2012
express
Administrator

 
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2173
Przeczytał: 65 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, VIII





roadrunner napisał:

Nie muszą, ale K1600GT chyba ma samopoziomowanie... Very Happy


Po to aby było lepiej widać.
I jeszcze ma skręcenie do kierunku jazdy jak w puszkach.
Streszczając do 3 liter: BMW :0


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 23:41, 11 Wrz 2012
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2364
Przeczytał: 36 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Bmw to zawsze coś nakombinuje Smile
Proponuję założyć wątek wzorem innych: Dlaczego nie lubie BMW Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 10:41, 12 Wrz 2012
V-Told
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa - Piaseczno





Zapomniałem tylko dodać, że mój DL to wersja amerykańska...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 17:09, 12 Wrz 2012
Raptor
Motocyklista

 
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 464
Przeczytał: 56 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: śląskie





I patrząc po tej bezładnej plamie swiatła reflektory też, na normalnych żarówkach też miałeś takie problemy ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 21:19, 12 Wrz 2012
V-Told
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa - Piaseczno





Raptor napisał:
I patrząc po tej bezładnej plamie swiatła reflektory też, na normalnych żarówkach też miałeś takie problemy ?


A myślisz, że co poza reflektorem i zegarami w milach różni wersje EU od US?

Nie wiem czym jeździsz kolego, ale obejrzyj sobie parę innych plam światła DL'a: http://www.youtube.com/watch?v=X5-b_ZDulT4

Wymienia się żarówkę/palnik, a nie odbłyśnik, więc tak jak express wyżej napisał - i co potwierdziłem - snop światła jest taki sam, tyle że mocniejszy i bardziej wyraźny. No i - dla jasności - innej barwy...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez V-Told dnia Śro 21:34, 12 Wrz 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 9:24, 13 Wrz 2012
Mlody
Motonita

 
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 973
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





V-Told zauważ jednak, że po założeniu tych soczewek na ścianie widać idealną linię granicy światła (jak w przypadku samochodów z xenonem). Przy takiej modyfikacji jak u Ciebie nie linia się rozmywa. Miałem to samo - nie da się przez to idealnie ustawić świateł bo zawsze jest gdzieś jakiś niechciany promień światła.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 11:04, 13 Wrz 2012
V-Told
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa - Piaseczno





Oczywiście, ale nie ma znaczenia czy żarówka jest halogenowa czy to xenon - co doskonale widać na filmiku, gdzie w obu przypadkach plama nie jest oddzielona wyraźną kreską od nieoświetlanego obszary. Może sobie być i zielona, a i tak nie będzie tak zauważalnej granicy snopu jak przy soczewce. Trzeba by mieć laser, żeby tego nie było. Soczewka też się żarzy, więc daje trochę światła na boki, tyle że znacznie mniej.

Soczewki na pewno nie będę montował, bo to już całkiem mija się z celem. Motocykl mający duży odbłyśnik lepiej widać np. wyjeżdżając z podporządkowanej Wink. Soczewka jest do oświetlania, a nie do bycia maksymalnie widocznym. Dla mnie to drugie jest ważniejsze, bo po ciemku nie latam.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 11:46, 13 Wrz 2012
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





V-Told, gdyby jednak zamontować to:
http://allegro.pl/zestaw-soczewek-soczewka-bixenon-bi-xenon-hid-i2587620338.html
a do tego np to:
http://allegro.pl/ringi-ccfl-bmw-e30-e38-e39-e46-komplet-angel-eyes-i2586146920.html
i orócz tego np jakieś diodowe światła dodatkowe, można by się pokusić o "legalizację", a "fukcja widzialności" została by zachowana...
Te angel eye-sy, wbrew temu co by się mogło wydawać, dosyć mocno świecą, a jak je umieścisz w takim dużym odbłyśniku, świat i ludzie...!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 14:30, 13 Wrz 2012
V-Told
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa - Piaseczno





Dobry pomysł, Roadrunner. Tylko po kiego? Dla zabawy i szpanu - ok, ale wiele więcej za tym raczj nie idzie Wink. W Patrolu miałem przerobione reflektory właśnie na bixenon z soczewką i wymiatały, ale w motocyklu? Jak ktoś zrobi, to pochwalę i będę podziwiał Very Happy

Co to kocich oczu, to myślę, że może być ciężko dostać te naprawdę dobre, które montuje się w nowych BMW. Tak jak jest z diodami LED, z których większość to kupa Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 16:38, 13 Wrz 2012
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





No właśnie napisałem po kiego... Po to, żeby "to" przeszło przegląd i żeby Ci policaj nie zabrało dowodu!
Te angel-eye do których link wkleiłem, oglądałem i świecą b. mocno, właśnie tak samo jak "oczy" w nowych BMkach jeżeli nie mocniej. Nie wiem jak z trwałością, bo to w końcu chińskie neony, ale w dzisiejszych czasach prawie wszystko jest chińskie i w razie czego masz 2 komplety...
Jeżeli zaś chodzi o diody LED... Srogo się mylisz! Te z alledrogo (też chińskie) świecą tak że mózg wypala, są trwałe i energooszczędne. Jestem w trakcie składania halogenów z diodami 15W zamiast żarówek, jak tylko skończę nie omieszkam się tu: http://www.vstromclub.fora.pl/akcesoria-elektroniczne-i-elektryczne,44/oswietlenie-dodatkowe-dalekosiezne-do-jazdy-noca,1387.html pochwalić.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 18:00, 13 Wrz 2012
Raptor
Motocyklista

 
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 464
Przeczytał: 56 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: śląskie





V-Told napisał:

...Nie wiem czym jeździsz kolego, ale obejrzyj sobie parę innych plam światła DL'a: http://www.youtube.com/watch?v=X5-b_ZDulT4



A co to za róznica czym jeżdże Shocked ważniesze jest chyba jak widać Twoje światła, nawet gbyby jeżdził hulajnogą.
Wiem wiem, narobi się człowiek ,nakombinuje a ktoś wlezie i popsuje radość Laughing

Temat bixenonów przerabiałem już dawno na SV, nawet wepchałem tam to co Ty i przy reflektorach eu , światło nadawały się do jazdy ...w dzień.
Jasnośc 10, barwa 9 , ale właściwe oświetlenie prawego pobocza , bez oślepiania innych 3.
Przy założeniu że masz znajomego diagnostę a większość jazdy / 95%/ w dzień , będzie dobrze.
Co do gaśnięcia żarników, raz na kilka miesięcy musiałem przeczyscić styki i psiknąć wd40, pomimo ,że styki w szczelnych kostach wygladały dobrze pokrywały się jakimś nalotem i robiły pzrerwy , to taki gratis od chińczyków Cool


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 0:14, 22 Wrz 2012
V-Told
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa - Piaseczno





Wiem już co powodowało wysiadanie jednego z palników. Dziś po raz drugi przy uruchamianiu usłyszałem "bzzyk", które oznajmia, że: wtyczka wchodząca w wejście kostki reflektorów zwyczajnie się luzuje i nie ma dobrego styku. Wystarczy docisnąć i wszystko działa. Od czasu do czasu mam to samo z klaksonem, z którego dwie złączki wychodzą na dół. I tu i tu wtyczki nie są niczym zabezpieczone/przyklejone, a więc następnym punktem programu jest zaklejenie kostki taśmą izolacyjną. Na razie tego nie robiłem, gdyż pierwsze 1000km uznałem za fazę testów oświetlenia.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 0:46, 16 Lut 2013
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Jeżeli ktoś jeszcze wątpi w wyższość xenonów nad żarówkami halogenowymi to proszę:


Powyżej światło halogenu 55W, poniżej chiński xenon 4300K.
Poza tym o odbłyśnik reflektora z halogenem zdążyłem się poparzyć, podczas gdy ten z xenonem był co najwyżej ciepły.

Nabyłem oczywiście soczewki bi na źródło światła H1, jak mi nie przejdzie przeglądu z xenonem to zakładam zwykłe żarówki i z baśki.


W jednym reflektorze właśnie halogen H1 a w drugim palnik H1.
Niebawem fotoreportaż z montażu Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Sob 0:48, 16 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 18:20, 16 Lut 2013
PETER
Motocyklista

 
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 234
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: PRUSZKÓW





mało pisze,, ale soczewki w moto to kiepski pomysł z oświetlenia drogi w dl byłem bardzo zadowolony teraz posiadam sprinta st 1050 i właśnie w nim są fabryczne soczewki pomijam fakt lepszej lub gorszej widoczności przez innych użytkowników ale sama jazda jest uciążliwa przy normalnym odbłyśniku granica światła i cienia jest trochę rozmyta wiec te resztki światła rozświetlają drogę mimo wszystko, natomiast w soczewkach mamy bardzo ostrą granicę światła i cienia ,motocykl niestety przy hamowaniu bardzo zmienia pozycje, przechylanie wzdłuż osi podłużnej pojazdu ,więc dohamowując przed zakrętem masakrycznie skraca się nam oświetlona cześć drogi ,natomiast zakładanie xenonów do dl kończy się oślepianiem tych z przeciwka i nawet przy obniżonych światłach strumień odbitego światła rozproszonego jest bardzo oślepiający jak ktoś zamontował niwech przejedzie sie własnym samochodem na przeciw własnego moto z zapalonymi światłami może posadzić na moto plecaczka albo kumpla żeby popilnował i żeby moto było w normalnej pozycji pomijam co się dzieje jak jedziemy w zakręcie w prawo ci z przeciwka naprawdę nie wiele widzą


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 20:30, 16 Lut 2013
majkaz
A2

 
Dołączył: 08 Kwi 2012
Posty: 63
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, XII





niestety nie ma asymetrii cienia, nie przejdzie przeglądu, ale to betka, gorzej jak przypierdziuli się policaj, i to za granicą, danie w łapę nie wchodzi w grę, da pokutę albo dowód zabierze i skieruje do najbliższego serwisu. Jak mówi polski przepis ( durny ) źródło światła wyładowcze musi być stabilizowane i czyszczone. Choć nie wiem Wink jak to się stało z BMW, że wystarczyło tylko aktywne zawieszenie aby taki motór z tymi lampami został w Polsce homologowany, mimo że stosują taki wspaniały patent, jak lustro, które robi taki rozkład światła, jak w danym kraju się wymaga, przy okazji doświetlając zakręty Idea Te wkłady z Belgii są rewelka, i łatwe do montażu, co przy mojej byłej lampie Anglika załatwiło by temat szybciutko, i cena też około 250 coś tam eurosów. Ale niestety przepis jest i już. pozostało kupić lampę w Suzuki, jest obecnie wiosenna promocja i lampę nabyłem za - 30%, wsadziłem Osram najtbrejkeryplusy i nie jest źle, trochę bielsze, dużo bardziej i dalej dają. Ale jest to dalej 120 W zamiast 70-ciu przy zenonach.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 1:15, 17 Lut 2013
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Asymetria światłocienia jest, co widać na pierwszym zdjęciu. W prawdzie jest to schodek dokładnie tak jak w oryginalnych reflektorach xenonowych, ale jest i jest po prawidłowej stronie.
Za palniki w soczewkach oczywiście że policja ma prawo się przypierdzielić, ale wtedy wymieniam palniki na halogeny H1 i cześć. Poza tym nikt mi nie powie, że oślepiam... Odcięcie jest tak wyraźne, że przy prawidłowo ustawionych światłach nie ma takiej opcji. Oczywiście jak motocyklem buja, albo za bardzo siądzie dupa, to nieuniknione, ale w takiej sytuacji tak samo oślepiają oryginalne reflektory.

Ale do rzeczy...
Reflektor rozklejony i wyczyszczony. Okupione to pociętymi paluchami i 2h mordęgi, ale udało się.

Jak widać AngelEye-sy już wklejone i jedna soczewka zamontowana.

Na soczewki naturalnie założone będą mniej lub bardziej ozdobne osłonki.


Na soczewkę od strony odbłyśnika "idzie" silikonowy pierścień.


Potem pierścień pozycjonujący reflektor...

...i nakrętka mocująca.


Tak to wygląda wstępnie zmontowane:



A tak świecą same AngelEye-sy:



Czekam jeszcze na osłonki, składam i montuję na moto.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 0:16, 18 Lut 2013
V-Told
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa - Piaseczno





Muszę się z PETERem zgodzić w jednym punkcie - mianowicie jeśli chodzi o widoczność motocykla przez innych użytkowników dróg. Soczewka sama w sobie jest mniejsza i nie będzie tak rozświetlona jak duży powierzchniowo odbłyśnik, który jest znacznie lepiej widoczny pod różnymi kątami - i dlatego daje mniej precyzyjne światło, bardziej oślepia itd, ale za to jest bardziej widoczny.

Co do przeglądu i miśków - ja po prostu wożę ze sobą oryginalne żarówki na wszelki wypadek. Czyli rozwiązanie jak u Roadrunnera.

BMW zmontowało xenon najpierw w K1300GT - a tam jest normalny odbłyśnik. Też jest dla mnie zagadką, dlaczego im pozwolono i na jakich zasadach. Spryskiwacza też nie ma.

Roadrunner, fajne te twoje oczka Wink, koniecznie pochwal się jak już je zamontujesz.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 1:30, 18 Lut 2013
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Ależ oczywiście że soczewki są słabo widoczne w dzień chyba, że ktoś patrzy dokładnie na wprost, dlatego właśnie oprócz soczewek zastosowałem "oczy".
Oczywiście że się pochwalę Very Happy
BTW V-Told, zapraszam na zlot, będziesz miał okazję zobaczyć na żywo Very Happy
Mnie osobiście efekt oczu przerósł oczekiwania, otóż ringi oprócz tego że same b. mocno świecą, to rozświetlają też całe odbłyśniki. Zwłaszcza z daleka wygląda to rewelacyjnie! Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 1:32, 18 Lut 2013
lasooch
Motonita

 
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków





Niektóre samochody tak samo mają fabryczny xenon bez soczewek, z "klasycznym" odbłyśnikiem, dokładnie jak w v-stromie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 1:42, 18 Lut 2013
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Zgadza się, np. pierwsze Mondeo z xenonami tak miały...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 21:14, 18 Lut 2013
V-Told
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa - Piaseczno





Racja, starsze Volva i np. Laguny również.

A co do tych przeróbek świetlnych, to bardzo podoba mi się kiedy ktoś solidnie wykona taką robotę. Mam już xenon u siebie, ale oczęta tez mi się podobają.

Viadro z takimi oczami to będzie coś. Podobne do tych: Very Happy


Ciekaw jestem jak to będzie na żywo wyglądało, nie tylko wieczorem, bo tu efekt murowany Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Suzi DL a xenon
Forum VStromClub Strona Główna -> Oświetlenie
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 3 z 4  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin