VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Patenty i usprawnienia / Oświetlenie -> Suzi DL a xenon Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Suzi DL a xenon
PostWysłany: Sob 23:05, 02 Sie 2008
Gość

 





Przeglądając youtube natchnąłem sie na taki filmik:

http://www.youtube.com/watch?v=cwA2lqV9HNk&feature=related


Xenon oczywiście to nic dziwego ale raczej rzadko spotykany w motocyklach. Czy ma ktoś na stanie taki rarytas w swoim DL-u albo zamierza lub zamierzał kiedykolwiek zamontować? Wiem ze żarówki są drogie itp ale co o tym sądzicie, warto? Wystarcza komplet żarówek, przetwornice czy coś trzeba by było przerabiać?
PostWysłany: Nie 14:20, 03 Sie 2008
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Ja chcę to założyć, na jebaju są zestawy dedykowane do motocykli z cienkimi przetwornicami po 12 F za sztukę (trzeba dwie)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 19:47, 03 Sie 2008
Gość

 





Ale to masz same przetwornice czy kable są w zestawie?Czyli bierzesz 2 przetwornice dokupujesz żarówy i jazda?To wcale nie tak drogo to wychodzi.
PostWysłany: Nie 23:53, 03 Sie 2008
marcin2
A

 
Dołączył: 14 Cze 2008
Posty: 171
Przeczytał: 8 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa Tarchomin





tu są dedykowane do motocykli

http://www.xenonowe.pl/


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 9:17, 04 Sie 2008
ladzior
A

 
Dołączył: 18 Paź 2007
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





IMHO lampki w DL swięcą na tyle dobrze, że osobiście nie bardzo czuję potrzebę by świeciły jeszcze lepiej Smile

Mam założone żarówki Philips Vision Plus (teoretycznie +50% i białe światło).

pzdr,
ladzior


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 22:20, 04 Sie 2008
Gość

 





Narazie muszę sie nacieszyć w ogóle DLem, jutro mi go przywożąVery Happy ...ale tak przyszłościowo...A słyszeliście coś że do xenonów MUSZĄ być założone spryskiwacze reflektory?
PostWysłany: Wto 0:06, 05 Sie 2008
ronin763
A

 
Dołączył: 21 Mar 2008
Posty: 120
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rypin / Sueca





Co do spryskiwaczy to nie slyszalem ale wydaje mi sie ze powinny byc inne cale klosze z odblysnikami (inna rzezba kloszy)ale nie jestem pewien,moze ma ktos znajomego w stacji diagnostycznej i to potwierdzi?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 0:14, 05 Sie 2008
krzychuu_ktm
A1

 
Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





klosze ponoć mogą zostać, itd. znajomy założył ksenon w kawie zx10r i bardzo ładnie świecą mu światełka, mnie zastanawia tylko fakt, że ksenon ma większą temperaturę pracy od zwykłych żarówek i po mojemu klosze mogą tej temperatury nie wytrzymywać. ale do końca mogę się nie znać. pozdr


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 1:42, 05 Sie 2008
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2364
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





ronin763 napisał:
Co do spryskiwaczy to nie slyszalem ale wydaje mi sie ze powinny byc inne cale klosze z odblysnikami (inna rzezba kloszy)ale nie jestem pewien,moze ma ktos znajomego w stacji diagnostycznej i to potwierdzi?


trzeba miec przezroczysty klosz ( DL )
co do sryskiwaczy tez nie słyszałem
a kolega diagnosta ma u siebie w VTR i jest ok


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 11:59, 05 Sie 2008
PETER
Motocyklista

 
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 234
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: PRUSZKÓW





Trochę nad tym myślałem co do ceny to się nie wypowiadam bo można różne kupić, co do przepisów nie wiem jak to się ma do motocykli w samochodach do oświetlenia xsenon SA specyficzne wymagania {np.:zestaw samopoziomujący } problemem jest to że dl ma żarówki h4 czyli z dwoma włóknami i w tym momencie powinniśmy zamontować zestaw tzw. Bikxenon co oznacza większe pieniądze pomnóżmy to przez dwa bo dwie żarówki świeca zawsze i wychodzi spora sumka jeżeli założymy zwykły xenon z adapterem na h4 będziemy mieli tylko światła mijania reszta należy do was a dl ma bardzo dobre swiatła


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 14:25, 05 Sie 2008
Tomo
A

 
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 171
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Płock





Zrobie mały OT, jak się w naszych motocyklach ustawia światła. Jadąc w 2 osoby z bagażem oślepiam nawet tirowców.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 23:28, 05 Sie 2008
tomo203
A

 
Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 114
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Płock





Prosze Panie Tomaszu, instrukcja strona 76 Arrow



Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 13:53, 06 Sie 2008
MaG
Administrator

 
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 3582
Przeczytał: 80 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa





krzychuu_ktm napisał:
...mnie zastanawia tylko fakt, że ksenon ma większą temperaturę pracy od zwykłych żarówek i po mojemu klosze mogą tej temperatury nie wytrzymywać. ale do końca mogę się nie znać. pozdr


Hmm... Mi się osobiście wydawało, że jest odwrotnie... Tzn. być może sam żarnik w żarówce xenonowej ma wyższą temperaturę, ale już cała żarówka emituje zdecydowanie mniej ciepła niż halogenowa. U mnie w katamaranie o zamontowaniu xenonów jeden reflektor ciągle był zaparowany. Mechanik w serwisie stwierdził, że nieszczelność w lampie była pewnie i wcześniej tylko halogeny dając więcej ciepła i szybko "odparowywały" parę z lampy, a xenony już nie... Skończyło się na uszczelnianiu reflektora, ale pamiętam, że mowa była o o NIŻSZEJ emisji ciepła przez żarówkę xenonową.
W DL-u światła wydają mi się wystarczająco dobre, muszę jeszcze spróbować z tymi żarówkami Philipsa o bielszej barwie i większej jasności i będzie git...Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 13:58, 06 Sie 2008
ladzior
A

 
Dołączył: 18 Paź 2007
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





MaG napisał:
spróbować z tymi żarówkami Philipsa o bielszej barwie i większej jasności i będzie git...Wink


Spróbuj bo warto Smile
Nazywają się AFAIR "Phillips Vision Plus"

pzdr,
ladzior


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 14:30, 06 Sie 2008
ologc
Administrator

 
Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Monachium/Gdańsk





ladzior napisał:
Nazywają się AFAIR "Phillips Vision Plus"


a jak wyglada z emisja ciepla w tych zarowkach? mi po 2 latach jazdy plastiki od reflektorow sie pospiekaly na wysokosci zarowek po jednej i po drugiej stronie (mam ladna pajeczynke). ostatnio zauwazylem, ze mi zarowy mniej swiatla daja wiec mam zamiar je wymienic, ale jak cos doladuje co bedzie mi jeszcze bardziej grzalo to bedzie mogila...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 16:58, 06 Sie 2008
ladzior
A

 
Dołączył: 18 Paź 2007
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





ologc napisał:
ladzior napisał:
Nazywają się AFAIR "Phillips Vision Plus"


a jak wyglada z emisja ciepla w tych zarowkach? mi po 2 latach jazdy plastiki od reflektorow sie pospiekaly na wysokosci zarowek po jednej i po drugiej stronie (mam ladna pajeczynke). ostatnio zauwazylem, ze mi zarowy mniej swiatla daja wiec mam zamiar je wymienic, ale jak cos doladuje co bedzie mi jeszcze bardziej grzalo to bedzie mogila...


Szczerze mówiąc, to nigdy się nad tym nie zastanawiałem. Używam ich od lat w kilku motocyklach i nie zauważyłem by miały się jakoś specjalnie bardziej grzać.

Przedmiotowe Phillipsy maja standardowe 60/55W więc nie sądzę by miało być wyraźnie cieplej niż w zwykłych żarówkach.

Pzdr,


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 18:04, 06 Sie 2008
krzychuu_ktm
A1

 
Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





MaG napisał:


Hmm... Mi się osobiście wydawało, że jest odwrotnie... Tzn. być może sam żarnik w żarówce xenonowej ma wyższą temperaturę, ale już cała żarówka emituje zdecydowanie mniej ciepła niż halogenowa. ....



witam, być może, nie miałem do czynienia w praktyce z tym, tylko tak mi się wydawało, z resztą tak napisałem Wink. Kusi mnie założenie philipsów +50%, światło na pewno będzie lepsze, bielsza barwa, itd. Z xenonami trochę droga zabawa bo trzebaby założyć zestaw bixenonów, żeby mieć zmianę z krótkich na długie i odwrotnie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 16:39, 08 Sie 2008
mały
A

 
Dołączył: 14 Lut 2008
Posty: 130
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Jabłonna





Swoją drogą o ile mi wiadomo zakładanie xenonów do normalnych lamp jest u nas nielegalne, bo zwykłe lampy nie mają układu automatycznej regulacji wysokości, w związku z czym wali po oczach i przy spotkaniu z niebieskimi może być kosztowne. A i bliźni tego nie lubią, ostatnio jechał taki za mną w nocy i miałem ochotę mu p........ć (podziękować oczywiście)...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 21:43, 08 Sie 2008
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2364
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





w sumie racja... tez chciałem montowac xenony do moto, jednak o ile w dzien fajnie je widac o tyle w nocy nawet w miescie jest katastrofa jak za mna jedzie fura z xenonami... do tego wszechobecny tuning i zle reflektory w super e 30


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez konra.dzik dnia Pią 21:44, 08 Sie 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 22:30, 08 Sie 2008
Jaca
Motonita

 
Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 806
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bytom





Bardzo dobre opinie mają żarówki GT150. Są to Philipsy chyba z serii Night Guide.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 22:46, 09 Sie 2008
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Ja mam zamiar wymienić żarówki na palniki H4 bi xenon z tego prostego powodu że mam słaby wzrok, a xnon-y 35W dają 2 razy więcej światła w stosunku do żarówek halogenowych 55/60W. Oprócz tego mniej się grzeją i są dużo trwalsze. Problem z żarówkami Philipsa polega na tym że są bardzo mało trwałe, średnio wystarczają na połowę tego czasu co zwykłe H4. Można zawsze założyć halogeny 90/100W ale grzeją się potwornie i alternator nie wyrabia.
Z punktu widzenia prawa o ruchu drogowym palniki xenon-owe mogą mieć tylko te pojazdy które są wyposarzone w samopoziomujące reflektory ze spryskiwaczami.
Kumpel założył xenony do Afriki, sprawują się genialnie!!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 0:15, 10 Sie 2008
Gość

 





Ja tez mam taki sobie wzrok i głównie dlatego chce założyć xenon. A od kiedy ma w Africe kolega xenon? Bo zastanawiam sie czy faktycznie pojawia się jakaś zmiana na kloszu reflektora?
PostWysłany: Nie 23:31, 10 Sie 2008
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Thomashg napisał:
Ja tez mam taki sobie wzrok i głównie dlatego chce założyć xenon. A od kiedy ma w Africe kolega xenon? Bo zastanawiam sie czy faktycznie pojawia się jakaś zmiana na kloszu reflektora?



Założył w zeszłym sezonie, nie pamiętam dokładnie kiedy i jak do tej pory żadne niepokojące objawy nie wystąpiły, tyle że on ma trochę inną konstrukcję reflektorów. W jednym żarówka H1 a w drugim H7, czy jakoś tak i prążkowane szkło. Generalnie budowa reflektorów Dl-a, nie odbiega od tych w samochodach więc nie spodziewałbym się jakichś dziwnych reakcji. Porównywałem swoje światła ze światłami kolegi, gdzie świeci tylko jeden reflektor i naprawdę, jest rewelacyjnie!!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 0:47, 31 Gru 2008
v-strom
A2

 
Dołączył: 30 Gru 2008
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





hello,

Strasznie dużo skomplikowanych wywodów teoretycznych. uff... Temperatura? To nie jest kłopot, bo jest niższa. Odbłyśnik? Nie wiadomo jaki daje rysunek i czy jest odcięcie? Na pewno można obniżyć snop żeby nadmiernie nie oślepiać i już. Spryskiwacze? Samopoziomowanie? Może wycieraczki? Nie piszcie takich farmazonów. Plizzz.

Zakładał ktoś w v-strom xenon czy nie?

Na mój rozum i doświadczenie to nie jest to mozliwe w sytuacji gdy:
-światła pozycyjne są obsługiwane przez 2 żarówki jednocześnie lewa i prawa i jednocześnie światła drogowe analogicznie przez te same bańki, tylko drugi obwód żarnika.

Może w DL tak nie jest? Nie sprawdzałem. Niech mnie ktoś uświadomi.

Jeśli jednak tak jest to jak zrobić światła drogowe? Tak czy owak to do V-stroma potrzebne byłyby 2 zestawy xenonowe po 230 zł za sztukę. Troszkę sporo.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 1:30, 31 Gru 2008
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Ja założyłem, zapomniałem się pochwalić. Kupiłem na jebaju zestaw samochodowy na cienkich przetwornicach( 2 palniki h4 i dwie przetwornice ze wszystkimi kablami). Wszystko wyszło 60 funtów i działa jak złoto, światło jest o niebo jaśniejsze i jestem bardzo zadowolony. Niestety musiałem wyregulować od nowa świała bo odbłyśniki trochę inaczej ogniskują światło palników niż standardowych żarówek i "waliło" po oczach nie miłosiernie, ale teraz jest OK i nie ma problemu, a na długich - czysta poezja! Niestety nie wiem jak wklejać linki, ale zainteresowanym służę na maila.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 1:53, 31 Gru 2008
v-strom
A2

 
Dołączył: 30 Gru 2008
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





PODAJ TROCHĘ WIĘCEJ SZCZEGÓŁÓW TECHNICZNYCH. CZY KUPIŁEŚ 1 ZESTAW CZY 2 ZESTAWY. JAK JEST ZE ZMIANĄ NA DŁUGIE ITP... JAK Z MONTAŻEM?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 2:14, 31 Gru 2008
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Zestaw jest jeden samochodowy (2 palniki). Zmiana świateł mijania/drogowe jest realizowana przez elektromagnes który przesuwa blaszaną osłonkę, czy raczej sam palnik w niej. Montaź bezproblemowy, tyle że przewody wysokiego napięcia między przetwornicami a palnikami są krótkie i trzeba zamontować je gdzieś blisko. Ja przypiąłem cabletie-sami do stelaża pod zegarami i z grzywki. Z rozebraniem i złożeniem plastików wszystko zajeło pół godz.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 12:10, 31 Gru 2008
v-strom
A2

 
Dołączył: 30 Gru 2008
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





DZIĘKI. TO JESZCZE OSTATNIA KWESTIA TECHNICZNA. JAKI TYP ZESTAWU MONTAŻOWEGO UŻYŁEŚ? MOŻE JAKIŚ LINK?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 12:32, 31 Gru 2008
letko
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 1504
Przeczytał: 38 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ustroń





V-strom dlaczego krzyczysz. (włącz małe litery)
Pozdr.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 14:32, 31 Gru 2008
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





http://cgi.ebay.co.uk/H4-4300K-Genuine-Bi-Xenon-Hid-Conversion-Upgrade-Kit_W0QQitemZ270300612758QQcmdZViewItem?hash=item270300612758&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1301%7C66%3A2%7C65%3A12%7C39%3A1%7C240%3A1318
Kupiłem ten ze względu na lżejsze i cieńsze od standardowych przetwornice.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 14:54, 31 Gru 2008
kalina
Motonita

 
Dołączył: 28 Lip 2008
Posty: 617
Przeczytał: 94 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Malbork





No właśnie nie krzycz Razz

( Caps to jest krzyk - używaj małych literek )


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 15:56, 27 Lut 2010
Cezar_LBN
Motocyklista

 
Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 395
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lublin





krzychuu_ktm napisał:
klosze ponoć mogą zostać, itd. znajomy założył ksenon w kawie zx10r i bardzo ładnie świecą mu światełka, mnie zastanawia tylko fakt, że ksenon ma większą temperaturę pracy od zwykłych żarówek i po mojemu klosze mogą tej temperatury nie wytrzymywać. ale do końca mogę się nie znać. pozdr


Po pierwsze żarówki i żarniki pracują w innych temperaturach, po drugie odbłyśnik się momentalnie wypali, po trzecie xenon tzn. akurat w tym przypadku pewnie zwykłe xenony HID mają rajce bytu tylko w przypadku soczewki, inaczej światło źle się będzie rozpraszało i wyjdzie efekt kopy kabany czyli jednego wielkiego punktu świetlnego świecącego we wszystkie strony a nie tam gdzie trzeba. Nie będzie dobrego sprecyzowanego strumienia światła. Będzie się tylko oślepiało kierowców z przeciwka. I klosze będą miały chu...wy kolor plastiku za jakiś czas. Kolejna rzecz to na bank częstsze kontrole techniczne motocykla przez policję... takie jest moje zdanie na temat xenonów w motocyklu.
Jeżeli było by to super pomysłem, ktoś fabrycznie by je wstawiał zapewne. Dobre żarówki Philips Vision i wystarczające dobrze się jeździ. Do tego trzeba mieć spryskiwacze, ponieważ światło xenonowe przy różnych barwach zniekształcone brudem kurzem itp. źle się rozprasza, także trzeba częściej je (klosze, lampy) przemywać.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 16:26, 27 Lut 2010
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Bzdury kolego opowiadasz... Żarniki mają taką wyższą temperaturę że mogę go w palcach trzymać z powodzeniem w czasie pracy za bańkę i nic się strasznego nie dzieje. Miałem xenony i w DL-u i teraz w Viadrze, nie zauważyłem żadnego rozpraszania światła, żadnego wypalania ani odbarwiania odbłyśnika, świecą natomiast o niebo albo i 2 lepiej niż standardowe żarówki halogenowe. Tak dla ścisłości pewna niemiecka firma z Bawarii montuje światła xenonowe np. w K1200 i kilku innych flagowych sprzętach, w celu zweryfikowani niniejszej informacjii zapraszam na stronę firmową tejże firmy lub do najbliższego salonu.
A w starszych m.in. Skodach i Fordach były motowane na życzenie klienta HID-y w normalnych reflektorach z odbłyśnikami.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Sob 16:34, 27 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
zasadniczo żarówkę wyładowczą typu HID można włożyć wszędzie
PostWysłany: Sob 17:02, 27 Lut 2010
v-strom
A2

 
Dołączył: 30 Gru 2008
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Wiadomo, że temperatura jej pracy jest niższa niż światła żarowego i nie ma co na ten temat dyskutować. Nie możliwe więc żeby światło wypalało odbłyśniki jeśli nie łączy się to z podwyższoną temperaturą pracy.
Prawdą jest oczywiście, że "szkodliwość" dla otoczenia, którą generalnie nasi rodacy się nigdy nie przejmują, w zadnych okolicznościach, zależy od kształtu i sposobu odbijania światła konkretnego modelu lampy. W lampach soczewkowych jest bardziej prawdopodobne, że rysunek światła zostanie mniej więcej taki jak powinien.

P.S. W V-stromie xenon to potrzebny raczej dla wsiowego szpanu, bo fabrycznemu światłu bym nic nie zarzucił. Jest bardzo wydajne.

Pzdr.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 17:08, 27 Lut 2010
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Dla mnie to co jest istotne to barwa i moc światła, tu xenony 4300K górują nad halogenami, z powodu dziwnej wady wzroku która po zmroku czyni mnie ślepym niczym kret. Alternatywą dla xenonów były 100W żarówki halogenowe ale to nie jest najlepszy pomysł z wielu powodów...
Odnośnie policji natomias...
Zatrzymywali mnie 2 razy, bez zastrzeżeń do świateł.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Sob 17:10, 27 Lut 2010, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 17:11, 27 Lut 2010
GrzesiekK
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Gru 2009
Posty: 480
Przeczytał: 61 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Czę100chowa





Od siebie wspomnę jedynie o konsekwencjach jazdy z xenonem w przypadku kolizji


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 17:25, 27 Lut 2010
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





GrzesiekK napisał:
Od siebie wspomnę jedynie o konsekwencjach jazdy z xenonem w przypadku kolizji


Takie same konsekwencje mają diody, obrysówki, postojówki, halogeny, światła do jazdy w dzień itp. wynalazki którymi obwieszamy nasze motocykle...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Sob 17:25, 27 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 17:35, 27 Lut 2010
Cezar_LBN
Motocyklista

 
Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 395
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lublin





roadrunner napisał:
Bzdury kolego opowiadasz... Żarniki mają taką wyższą temperaturę że mogę go w palcach trzymać z powodzeniem w czasie pracy za bańkę i nic się strasznego nie dzieje


No to gratuluję, jak pewnie wiesz, żarówek i żarników nie można trzymać w palcach. Łatwiej potem o ich przepalenie. Chyba, że kogoś stać na zakup co chwila nowych.
I nie opowiadaj, że w kloszach nie przystosowanych do żarników rozpraszanie jest DOBRE bo nie jest. "Na życzenie" nie znaczy, że to dobry pomysł. Sam widziałem efekt używania ksenonów w normalnych kloszach, odbłyśnik jest bardziej zużyty. 4300 kelwinów to jeszcze nie wysoko, ale np 6000K to wg mnie przesada. O poprawie świecenia nie wspomnę, bo fakt jest jaśniej, ale kosztem klosza i kierowców z naprzeciwka. Proponuję, żebyś wsiadł w samochód a kolega niech jedzie z na przeciwka w nocy, ciekawe jakie będziesz miał wrażenia. Mnie takie coś oślepia maksymalnie.
Poza tym firmowo wstawione światła rozumiem, ale dokładanych tam gdzie ich nie powinno być NIE.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Cezar_LBN dnia Sob 17:44, 27 Lut 2010, w całości zmieniany 3 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 17:42, 27 Lut 2010
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





"Mogę" - nie znaczy - "trzymam" Smile
Wrażliwy na zabrudzenia jest halogen, ponieważ bańka gorzej odprowadza ciepło, palnik wyładowczy jakim jest xenon, nie koniecznie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 19:40, 27 Lut 2010
GrzesiekK
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Gru 2009
Posty: 480
Przeczytał: 61 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Czę100chowa





roadrunner napisał:


Takie same konsekwencje mają diody, obrysówki, postojówki, halogeny, światła do jazdy w dzień itp. wynalazki którymi obwieszamy nasze motocykle...


Tutaj się nie zgodzę , chyba że masz na myśli mandat itd.. Ja mam na myśli fakt , że jest sporo przypadków że winien kolizji powiedział policji , że nadjeżdżający pojazd go oślepił , ta stwierdza fakt zainstalowania palników i choćbyś jechał super przepisowo i Twoja niewinność była oczywista - od ubezpieczyciela nie dostaniesz złotówki


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 1:00, 28 Lut 2010
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2364
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





W BMW montuja bo te motocykle są "homologowane razem z lampami wyładowczymi".
Tzn w homologacji jest określone jakie parametry ma oświetlenie i jakiego typu jest zastosowane w motocyklu.
I tu Grzesiekk ma rację, jeżeli są zastrzeżenia w protokole policyjnym odnośnie oświetlenia w moto czy aucie to ubezpieczyciel może ale nie musi poprosić o wyciąg z homologacji z ministerstwa, i na tej podstawie odmówić wypłaty odszkodowania.
Ten przykład znam osobiście bo sam pilotowałem sprawę odszkodowania klienta co w Ducati 848 założył xenon i pierdyknął w auto, fakt nie ze swojej winy ale Alianzz nie chce mu wypłacić kasy bo ponoć oślepił kierowce puszki i ten nie wyhamował bla bla bla.. policaj wpisał taką adnotację i lipa


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 3:13, 28 Lut 2010
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Wszystko się zgadza i wcale nie twierdzę że jest inaczej, wiem też jakie wymogi musi spełniać oświetlenie żeby mogło być zamontowane w nim źródło światła typy xenon.
Takie a nie inne światła zainstalowałem w motocyklu w pełni świadomy wszystkich ew. konsekwencji. Nie podlega jednak wątpliwości że palniki HID nie wpływają w żaden sposób niekorzystnie na sam motocykl, mało tego pobierają o połowę mniej prądu, co wpływa choćby na zużycie paliwa. Nie zniekształcają strumienia światła bo palnik znajduje się w tym samym miejscu co żarnik halogenu tzn. w ogniskowej odbłyśnika. Na pewno lepiej oświetlają też drogę i z całą pewnością powodują że jestem lepiej widoczny. Ktoś gdzieś na forum napisał że zrobi wszystko żeby być lepiej widocznym czy coś w ten deseń...
Odnośnie TU wszelkiej maści natomiast jeżeli w.w. chce znaleźć powód do odmowy wypłaty odszkodowania, to na pewno go znajdzie i nie ma najmniejszego znaczenia jak dobrze jedziemy i jak bardzo zgodny z przepisami jest sam pojazd. Ja jestem niestety żywym tego przykładem...
Jeżeli sprawca wypadku powie np. że został oślepiony, to TU stwierdzi że jechałem "na długich" i to już jest powód do odmowy wypłaty odszkodowania.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 10:53, 28 Lut 2010
MaG
Administrator

 
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 3582
Przeczytał: 80 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa





Jednak przed sądem zeznanie uczestnika wypadku ma mniejszą wagę dowodową niż raport z badania technicznego moto po wypadku na którym zostanie stwierdzone "oświetlenie niezgodne z homologacją pojazdu" - taki papier kończy sprawę dla sądu.

Xenony nie wypalają odbłyśników, kloszów itp., emitują mniej ciepła niż żarówka halogenowa - czasami może to spowodować, że klosz nam wolniej odparowuje (jak mamy jakąś nieszczelność) niż z halogenem w środku.

Też uważam, że światła w DL są rewelacyjne jak na motocykl - jak zrobią kiedyś fabrycznie xenony narzekał nie będę, ale do tego czasu Philips Vision, albo Philips Motovision i w miarę częste przemywanie lampy i jest ok.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 11:00, 28 Lut 2010
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





ja w ostatnie 2 dni zrobilem ok.200km z czego duzo po wawce w piatek i w korkach duzo ludzi zjezdzalo, a jechalem na "standardowych" swiatlach...

wlasnie sie szykuje na kolejne +100 Evil or Very Mad


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 11:39, 28 Lut 2010
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2364
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Też bym sobie hida założył ale takiego właśnie 4300K jeszcze sie nad tym zastanawiam, z Magiem sie zgadzam, z Roadrunnerem też i bibopem też Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez konra.dzik dnia Nie 11:41, 28 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 14:47, 28 Lut 2010
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Drukarz w swojej "Teresie" ma cos "dla widocznosci" i musze powiedziec, ze okropnie to wkurza jak jedzie za toba i patrzysz w lusterko, a tam nic innego nie widac tylko ta biala plame Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 2:31, 01 Mar 2010
polsky
Motonita

 
Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 647
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Londyn/Wrocław





roadrunner strasznie mnie ciekawi jak wyrgulowales swiatla juz z żarnikami xenonowymi... poprostu DL ma przekozackie swiatla i lepsze od niejednego samochodu. Swiatla sa polozone wysoko i ma wielkie DWA klosze, ktore na swiatlach mijania dzialaja rowniez DWA.. Moim zdaniem nie ma ich jak wyregulowac.. jedynie co Cie moze ratowac w tej sytuacji to te 4300k Chodzi mi o oslepianie ludzi z naprzeciwka.. Mialem zalozone 6000k w samochodzie (Golf IV) I potwornie razily. Wlasnie poprzez budowe klosza,poprostu swiatlo bylo za mocne. Nie jestes w stanie zmienic trajektori scianek lustra w lampie, mozesz je opuscic w dol zeby nie razily ludzi to troche pomoze ale jednoczesnie tym skracasz tez swoja widocznosc bo pomimo,ze promien jest bardzo jasny konczy sie dosc blisko przed motocyklem...

Wszyscy sie podniecacie zarowkami Philpsa... a czy ktos z was testowal Osram Night Braker? No to sprubujcie.. a juz innych nie kupicie... Te zarowki daja takie swiatlo jak slabszy Xenon a sa legalne w uzyciu. Uwazam calkowicie zbyteczne zakladanie HIDa zwlaszcza w DLu. Jak juz wspomnialem ma dwa wielkie reflektory,ktore dzialaja oba jednoczesnie i jest wysoko polozony. Dodatkowo z zarowkami OSRAM robi sie totalna jasnosc na drodze nawet w najciemniejszych i kretych drogach. Takze apeluje do waszego rozsadku.. nie robcie jaj..

Rok temu jak jezdzilem po Cornvalii znajomi wyganiali mnie na przod w nocy zebym ja prowadzil ''bo za mna nie musza uzywac swoich swiatel'' a jezdzilismy w pare maszyn. A mialem wlasnie tylko DL-a i zarowki OSRAM Night Braker.

ps.Cholera powinni mi za ten post zaplacic... Ci od tych zarowek..


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 2:47, 01 Mar 2010
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Mam 4300 właśnie czyli najbardziej białe i najjaśniesze, jak założyłem HID-y w DL-u to po prostu pojechałem do kolegi który ma warsztat a w nim przyrząd do regulacji świateł. Podobnie zrobiłem też w Viadrze. Nie ma znaczenia jake żarówki czy żarniki są zamontowane w reflektorze. Przysłonka którą ma tak żarówka halogenowa jak i palnik, "na krótkich" zasłania (zacienia) połowę odbłyśnika tak że nie odbija on całą swoją powierzchnią i cała filozofia ustawienia świateł polega na ustawieniu odpowiedniej wysokości tego odcięcia. Innymi słowy odcięcie to powinoo być poniżej takiej wysokości na jakiej może się znaleźć wzrok kierowcy nadjeżdżającego z naprzeciwka, jeżeli tak jest to nie ma siły żeby światła oślepiały choćbyś zamiast żarówek zamontował 2 słońca


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 8:59, 01 Mar 2010
GrzesiekK
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Gru 2009
Posty: 480
Przeczytał: 61 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Czę100chowa





Z tym odcięciem to wiadomo , natomiast problem tkwi w fakcie , że przy palniku "za dużo " jest światła w lampie , i świeci też tam gdzie nie powinna . Jeśli wydaje Ci się , że można to wyregulować , to masz rację - wydaje Ci się ..
Ale moja pozycja w tym temacie bierze się z faktu , że ja poprostu przeciwnikiem jestem i nie chciałbym , by taka pierdoła zepsuła mi wyjazd/wakacje i wolę sobie założyć zgodne z prawem np Philips Moto-Vision , gdzie cała lampa " świeci " pomarańczową poświatą a w nocy jeżdżę sporadycznie . Moto-Vision mogę zarzucić jedynie krótki czas życia ( 15 tysi ) ale i mimo tego koszt palnika również nie zdąży się zwrócić


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 10:38, 01 Mar 2010
jaro
A2

 
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





polsky napisał:
Wszyscy sie podniecacie zarowkami Philpsa... a czy ktos z was testowal Osram Night Braker? No to sprubujcie.. a juz innych nie kupicie...


Potwierdzam! Miałem je w samochodzie. Są droższe od zwykłych i mniej żywotne, ale jakość świecenia jest niesamowita. Zauważyłem to szczególnie po tym jak już padły i wsadziłem z powrotem standardowe żarówki Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Suzi DL a xenon
Forum VStromClub Strona Główna -> Oświetlenie
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 4  
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin