VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Patenty i usprawnienia / Oświetlenie -> Suzi DL a xenon Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: Pon 21:00, 01 Mar 2010
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





To ja powiem tak:
Nie jest ładne to co jest ładne, tylko to, co się komu podoba...!
i
Punkt widzenia zależy do punktu siedzenia!
Innymi słowy ja jako prawie ślepy trochę inaczej postrzegam otoczenie niż ci którzy widzą dobrze. Możecie mi wieżyć lub nie ale kupowałem i testowałe wszystkie te żarówki o których piszecie i wiele innych i nie satysfakcjonowały mnie one w takim stopniu jak palniki xenon. Zresztą mogę się pochwalić w DK w najbliższy piątek, o ile dotrę, jak świecą HID-y w Viadrze, jeżeli ktoś wyraża zainteresowanie Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Pon 21:03, 01 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 22:23, 01 Mar 2010
Biały
Motonita

 
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 1033
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wa-wa





Jeśli się mogę wtracić to powiem tak- "wolę czasem kogoś oślepić niż zabić" a tym bardziej gdyby to ktoś miał zabić mnie Evil or Very Mad
W poprzednim sprzecie miałem kiepskie pojedyncze światło więc czesto jeździłem na "długich" i to nie zawsze skutkowało Confused
W Sztormach światła są super i nawet na krótkich w korku się wszyscy rozjeżdząją robiąc miejsce (poza pojedynczymi frustratami) wieć widoczność motocykla jest niemal idealna.

Co do Xenonów to takie światło powoduje, że dla nadjeżdżających z przeciwka trudniejsza jest do oceny odległość- wydaje się, że moto jest "tuż, tuż" co skutkuje, że cżesto nie decydują się na manewr, który mógłby nam zagrozić...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 23:14, 01 Mar 2010
polsky
Motonita

 
Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 647
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Londyn/Wrocław





Ja pije tylko do tego,ze Hid, jaka by nie byla przeprowadzona regulacja i tak bedzie w jakims stopniu oslepial z naprzeciwka. Ale jak ktos potrzebuje to niech stosuje. Starajmy sie tylko robic wszystko rozsadnie Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 10:20, 02 Mar 2010
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





roadrunner napisał:
Innymi słowy ja jako prawie ślepy trochę inaczej postrzegam otoczenie niż ci którzy widzą dobrze.

Prawie slepi nie powinni dostawac prawa jazdy Mad

Biały napisał:

Jeśli się mogę wtracić to powiem tak- "wolę czasem kogoś oślepić niż zabić" a tym bardziej gdyby to ktoś miał zabić mnie Evil or Very Mad

oslepiajac kogos tez sprawiasz, ze moze Cie zabic... pisalem juz o tym i nie chce mi sie znowu.

niestety walka z jezdzacymi na drogowych to walka z wiatrakami. jak to w polsce, kazdy wie lepiej.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 11:14, 02 Mar 2010
Biały
Motonita

 
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 1033
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wa-wa





bibop napisał:
Biały napisał:

Jeśli się mogę wtracić to powiem tak- "wolę czasem kogoś oślepić niż zabić" a tym bardziej gdyby to ktoś miał zabić mnie

oslepiajac kogos tez sprawiasz, ze moze Cie zabic...

Uhm bibop...zwłaszcza w dzień- dam "po długich", inni Xenonami spowodują, że kogoś tak "olśni", że zgłupieje i we mnie wjedzie lub do rowu Laughing
Już roztłumaczam tym co nie wiedzą (lub udają, że nie wiedzą- bibop) o co mi biega: oślepić= spowodować, że będę przez niego dobrze widoczny...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 11:26, 02 Mar 2010
GrzesiekK
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Gru 2009
Posty: 480
Przeczytał: 55 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Czę100chowa





Świadome oślepianie powoduje zaś agresję ze strony oślepianego .


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 11:32, 02 Mar 2010
mały
A

 
Dołączył: 14 Lut 2008
Posty: 130
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Jabłonna





Biały napisał:
bibop napisał:
Biały napisał:

Jeśli się mogę wtracić to powiem tak- "wolę czasem kogoś oślepić niż zabić" a tym bardziej gdyby to ktoś miał zabić mnie

oslepiajac kogos tez sprawiasz, ze moze Cie zabic...

Uhm bibop...zwłaszcza w dzień- dam "po długich", inni Xenonami spowodują, że kogoś tak "olśni", że zgłupieje i we mnie wjedzie lub do rowu Laughing
Już roztłumaczam tym co nie wiedzą (lub udają, że nie wiedzą- bibop) o co mi biega: oślepić= spowodować, że będę przez niego dobrze widoczny...


Jasne, najlepiej zamontuj sobie po pięć szperaczy z przodu i wszyscy będą tak oślepieni że będą całkowicie bezbronni a ty będziesz miał widoczność jak w dzień....

Jak w każdej sprawie w tym kraju każdy myśli tylko o swojej dupie...

Przepraszam z góry za tą dupę, ale wkurza mnie takie lekceważenie wszystkich wokół...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 11:46, 02 Mar 2010
Biały
Motonita

 
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 1033
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wa-wa





mały napisał:
Jasne, najlepiej zamontuj sobie po pięć szperaczy z przodu i wszyscy będą tak oślepieni że będą całkowicie bezbronni a ty będziesz miał widoczność jak w dzień....

mały czy mozesz mi pokazać gdzie napisałem, że jeżdże na długich w nocy Question bo to sugerujesz...

Napiszę jeszcze raz, żeby wszyscy mieli jasność i nie nadinterpretowali moich słów- zdażało mi sie jeździć na "długich" w poprzednim moto jeżdżąc szybciej niż pozwalają przepisy (wiem, zaraz mi się dostanie, że powinienem w mieście 50 a poza 90 Laughing ) na trasach typu "gierkówka" itp., żeby być widocznym zbliżając się do skrzyżowań, gdzie oczywiście zwalniałem do rozsądnych prędkości...zdarzało mi się zapalać "długie" przepychając się w korku i tyle Arrow w Sztormiaku nie zdarzyło mi się bo nie ma takiej potrzeby-światła są super.
Ponadto katamaranem jeżdże dużo wiecej niż moto i nie mam w "dupie" jak piszesz innych.
Tyle z mojej strony Exclamation


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 15:49, 02 Mar 2010
mały
A

 
Dołączył: 14 Lut 2008
Posty: 130
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Jabłonna





Biały napisał:
czy mozesz mi pokazać gdzie napisałem, że jeżdże na długich w nocy Question bo to sugerujesz...


Czy możesz mi pokazać gdzie to sugeruję? Wink

Chodziło mi o te xenony, a reaczej pseudo xenony rodem z wiejskiego tuningu, których dotyczy ta cała dyskusja. Część osób tu z przekonaniem godnym lepszej sprawy próbuje udowadniać, że to "dla bezpieczeństwa", albo bo "muszę bo mam słaby wzrok", a prawda jest taka, że chodzi o zrobienie sobie dobrze nie bacząc na całą resztę (bo że standardowy reflektor z włożonym palnikiem jest uciążliwy dla pozostałych użytkowników drogi, to chyba każdy kto trochę jeździ po zmierzchu miał okazję się przekonać)....
Jak ktoś chce mieć xenony, niech sobie kupi normalne, z systemem poziomowania, a jak go nie stać, to niech nie kombinuje... Jeśli zdarzyło się komuś przestawiać wszystkie lusterka podczas jazdy, bo jedzie za mną jakiś 15-letni golf z "xenonami" i nie widzę co mam przed sobą, rozumie problem...
A twierdzenie, że będę oślepiał, bo tak będę bezpieczny, to chyba jednak trochę hipokryzja, i jednak lekceważenie innych...

Może trochę mam nerwową reakcję, ale często zdarza mi się jeździć w nocy, i tak mnie wku.....ją "xenoniarze", że mnie ponosi...
A tak na marginesie wszyscy z taką przeróbką powinni stracić dowody, bo nie odpowiada to warunkom homologacji....
Tyle ode mnie...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 16:39, 02 Mar 2010
Biały
Motonita

 
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 1033
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wa-wa





mały napisał:
Biały napisał:
czy mozesz mi pokazać gdzie napisałem, że jeżdże na długich w nocy Question bo to sugerujesz...


Czy możesz mi pokazać gdzie to sugeruję? Wink

tutaj:
mały napisał:
Jasne, najlepiej zamontuj sobie po pięć szperaczy z przodu i wszyscy będą tak oślepieni że będą całkowicie bezbronni a ty będziesz miał widoczność jak w dzień....


mały- myślę, że zbyt nerwowo podszedłeś do mojego skrótu myślowego, który notabene dałem w cudzysłowie w pierwszym poście; w drugim wyjaśniłem o co miałem na myśli pisząc "oślepić"- bierz poprawkę, że czasem można źle zinterpretować słowa i nie oceniaj zbyt pochopnie...moje poprzednie moto to XJ600 Diversion- kto widział to wie jaki tam jest reflektor...

Ja bym też nie wrzucał do jednego worka "15-sto letnich Golfów", które Cię oślepiły i kolegów na moto z Xenonami, których pewnie nawet nie widziałeś (ja zresztą też) a już "zmieszałeś z błotem"- nie służy to dobrej atmosferze na forum a chyba miło byłoby aby taka tu panowała Question
Dyskutujmy ale się nie obrażajmy nawzajem Exclamation

P.S. rocznie puszką robię ok. 70-80tys. i też różnych cudaków spotykam, wiec mniej wiecej wiem o czym piszesz Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 18:30, 02 Mar 2010
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Oj kurna... Zdemontuję xenony, sprzedam moto, spalę prawo jazdy i dam się zlinczować bo inaczej to chyba dobrze nie będzie. A efekt cieplarniany to też przeze mnie!
A tak serio, jeżeli ktoś mi powie, że go oślepiam, to faktycznie zdemontuję xenony, bo ja też nienawidzę jak mi ktoś "świeci" po lusterkach i wiem jak to jest.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 19:40, 02 Mar 2010
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2364
Przeczytał: 36 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Panowie kwestia polega na:
a) typie lampy (konstrukcji)
b) poprawnym ustawieniu lampy
c) temperaturze barwowej

i powiem tak

ad. a) jeżeli masz 15 letniego golfa lub e30 ze zwykłym szkłem które rozprasza (nie odbłyśnik) światło to jakbyś nie ustawił lampy i jakiej byś temperatury barwowej nie zastosował to ZAWSZE będziesz oślepiał innych, najbardzej typowe połączenie to czarna beemka trójka E30 z palnikami 6000-6500K- syf total nie wiem jak właściciel jeszcze nie stracił dowodu rejestracyjnego.
Więc takie lampy które mają perforowane klosze a nie odbłyśniki się nie nadają.

ad. b)

nie tłumaczcie mi że palnik zagina krzywizny lustra w reflektorze i zawsze świeci inaczej niż żarówka halogenowa, bo to tak jakbyście tłumaczyli że 2+2=2.
nie chodzi o to że oślepia tylko że światło z palącego sie gazu daje więcej LUXÓW.
Jeżeli dobrze sie lampę ustawi (za każdą zmianą żarówki należy skorygować ustawienie lampy bo żarówka żarówce/palnikowi nie równa) to nie ma chuja że bedziesz oślepiać, jest jaśniej to fakt ale strumień światła zawsze poleci tak jak go lusto odbije czy to halogenówka czy xenon.
zawsze można ustawić odrobineczkę niżej lampę ustawić i jest ok.
pozostaje problem mokrej nawierzchni ale to samo tyczy sie zwykłych żarówek.

ad. c)
jeżeli lubicie kolor niebieski to ok ja tez go lubie, ale jeśli chodzi o xenony to najwięcej luxów daje palnik ok 4300K im wyższa temperatura tym światła (luxów) mniej, poprzez niebieski do nadfioletu a im niższa temperatura tym blizej czerwieni i też luxów mało.
No i 4300K nie papie...la tak po gałach jak wszechobecne 6500K.

Reasumując
Xenonu zakładać do motocykli nie wolno, reguluje to ustawa, która z końcem roku 2009 została poprawiona wzbogacona o kilka zapisów apropos motocykli itp itd, no chyba że w homologacji stanowi że dany pojazd posiada takie źródło światła, ale nie stosuje sie układu samopoziomowania czy spryskiwacza (dot motocykli). I zazwyczaj lampa jest soczewkowa która rzuca na jezdnię wiązkę światła jednak powerzchnia świecąca jest kilka razy mniejsza niz w odbłyśniku wiec nie razi tak bardzo.
Mając lampy tak skonstruowane jak w naszych kochanych motocyklach założyłbym palnik bo szyba jest gładka więc lustro ukierunkowuje strumień swiatła ale tylko 4300K i troszkę obniżyłbym lampy.
Mam znajomego diagnostę zresztą który sam śmiga z HIDem 4300 na vtr 1000 z lekko opuszczonym reflektorem i powiem że w nocy problemu nie ma żadnego że mnie oślepia.
Założenie palników xenonowych pozostawiam kwestii moralności jako takiej i prawa które nie zezwala na takie zabiegi.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez konra.dzik dnia Wto 19:46, 02 Mar 2010, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:54, 02 Mar 2010
Cezar_LBN
Motocyklista

 
Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 395
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lublin





fachowo opisany problem


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:29, 02 Mar 2010
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Otóż to...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 12:46, 03 Mar 2010
mały
A

 
Dołączył: 14 Lut 2008
Posty: 130
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Jabłonna





Biały napisał:
myślę, że zbyt nerwowo podszedłeś do mojego skrótu myślowego,


że może zbyt nerwowo, przyznaję, sorki...

Ale co do xenonów - samoróbek zdania nie zmieniam....
W końcu fakt, że jest to niezgodne z przepisami, nie jest dlatego żeby komuś utrudniać życie, tylko żeby takie przeróbki nie utrudniały życia całej reszcie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 18:39, 03 Mar 2010
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





mały napisał:

...że jest to niezgodne z przepisami, nie jest dlatego żeby komuś utrudniać życie, tylko żeby takie przeróbki nie utrudniały życia całej reszcie.


Mały, zgodzisz się ze mną żę w całym polskim prawie o ruchu drogowym, przepisach, wszystkich nakazach i zakazach jest całe mnóstwo kretyńskich i debilnych przykładów służących tylko i wyłącznie utrudnianiu życia wszystkim?
W ogóle takie podejście do sprawy jest podobne do nagminnego cały czas w polsce dyskryminowania motocyklistów przez całą resztę społeczeństwa nie znającą tematu.
Według zasady:
"Nie wiem, nie rozumiem, nie chcę, nie lubię"


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 19:33, 03 Mar 2010
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





kolejny przyklad "wiem lepiej bede robil na przekor". jezeli uwazasz, ze przepis jest zly, debilny, niezyciowy to idz do tego na ktorego glosowales i powiedz mu o tym:!:
jak sie komus nie chce to albo niech stosuje sie do przepisow, albo niech przestanie pierdzielic non stop jaki to niezyciowy kraj... jak sie przepisy nie podobaja to zawsze mozecie jechac do wspanialej rzeszy gdzie na dzien dobry niemiecki policjant zainstaluje Wam "szperacze" zebyscie lepiej byli widoczni...
kurde zamiast czytac o wycieczkach, planach, miejscach do zobaczenia, informacji o technice jazdy i tym podobnych to czytamy, ze zakladajac hida nie zginiemy, a ograniczenie do 50 jest niezyciowe bo przeciez 50 to ja mam po 2sek. i na 1 biegu...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 20:08, 03 Mar 2010
Przemol
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław Trzebnica





bibop napisał:
kurde zamiast czytac o wycieczkach, planach, miejscach do zobaczenia, informacji o technice jazdy i tym podobnych to czytamy, ze zakladajac hida nie zginiemy, a ograniczenie do 50 jest niezyciowe bo przeciez 50 to ja mam po 2sek. i na 1 biegu...


Poniosły Cie emocje, idzie wiosna, będzie pięknie - po co ten stres Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 20:27, 03 Mar 2010
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Przemol, jem za malo weglowodanow, psychika troche wtedy siada i czlowiek staje sie troche bardziej agresywny Evil or Very Mad
ale juz przestaje Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 22:45, 03 Mar 2010
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Bibop, Tu nie chodzi o robienie naprzekór i nie chodzi o ograniczenia ale o totalne absurdy w kodeksie drogowym i w tym co się widzi na drogach i każdy z nich ma swoje, jakieś tam, uzasadnienie czasem rodem chyba z kosmosu. Nie jestem tempogłowym oszołomem który za wszelką cenę chce sobie zrobić wygodnie i rozumie przepisy na swój własny sposób. Jeżeli przekraczam gdzieś prędkość to z pełną dpowiedzialnością świadom kosekwencji, gotowy je ponieść. Odnośnie nieszczęsnych xenonów, to założyłem je po wielu próbach z homologowanymi źródłami światła, m. in. po to żeby nie wylądować w rowie, na drzewie albo nie rozjechać nieoświetlonego rowerzysty po zmroku. Że mnie lepiej widzą przy okazj to zupełnie inna kwestia. Jak już pisałem, słabo widzę ale badania lekarskie przeszedłem pozytywnie, nic nie poradzę na to że niewyraźnie widzę po zmroku i nie rozróżniam kolorów.
Same xenony możesz nazywać jak Ci się podoba, może być i wiejski tuning, mi nie przeszkadza, ważne że są skuteczne.
Każde zdanie się liczy i zniosę każdą krytykę, a jeżeli ktoś mi powie że oślepiam to... już mówiłem.
Poza tym mam wrażenie że forum służy, oprócz tego wszystkiego o czy mówisz, również dyskusji na różne tematy i wymianie poglądów.
Jeżeli nie podoba Ci się dyskusja nie musisz w niej uczestniczyć...

P.S. Może nieco bezczelny jestem, ale Ty również użyłeś agresywnego tonu...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Śro 22:48, 03 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 23:20, 03 Mar 2010
polsky
Motonita

 
Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 647
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Londyn/Wrocław





Nudne juz sie to robi..
Jaka pogoda w PL?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 23:27, 03 Mar 2010
Cezar_LBN
Motocyklista

 
Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 395
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lublin





śnieg Panie, śnieg :/ zero pogody do jazdy Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 8:18, 04 Mar 2010
Przemol
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław Trzebnica





Cezar_LBN napisał:
śnieg Panie, śnieg :/ zero pogody do jazdy Wink


W pracy mam jazdy bez względu na pogodę Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 17:08, 05 Mar 2010
iktorn79
A2

 
Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: WWL





Ufff, przebrnąłem przez wątek. Ciężko było. Fakty: 1) nawet minister w panującym nam rządzie stwierdził, że ten kraj jest dziki; 2) pada śnieg - tylko po co, na nartach już w tym roku pojeździłem, czas na motocykl.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 23:14, 25 Lut 2012
Saimon
A

 
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 184
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Oleśnica





Witam .Mam pytanie a mianowicie zakupiłem w zeszłym roku dl650 (Włochy)zastanawia mnie oświetlenie a konkretnie .Pojazd posiada żarówki niebieskawe nie wiem czy to bixenon czy xenon ale jeszcze bardziej mnie zastanawiają niebieskie diody nad centralnym oświetleniem.Czy nie będzie żadnych problemów jeśli zatrzymała by mnie władza(mandat itp)?Sezon przelatałem na tym oświetleniu,ale nie jestem pewien czy te diody są legalne(zgodne z prawem) w PL.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 0:44, 26 Lut 2012
Mlody
Motonita

 
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 973
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





Niebieskie diody jak najbardziej nie są legalne. Kwestia żarówek. Piszesz, że są o niebieskim zabarwieniu. Możesz mieć żarówkę z niebieską bańka ("pseudo xenon), lub żarnik xenonowy/bixenonowy (chiński xenon). Najlepiej wrzuć fotkę i wszystko będzie jasne. Ja miałem bi-xenon przez jakiś czas, ale miałem dość szybko padających żarników made in china.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 0:47, 26 Lut 2012
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2364
Przeczytał: 36 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Za niebieskie diody masz przymusowy przegląd i kolejka w wydziale komunikacji.
Swoją drogą co za dekle zakładają, i po kiego chuja, niebieskie diody na postojówki...

Palniki xenonowe różnią się znacznie od normalnych żarówek, to raz.
Dwa, przypatrz się dobrze czy pod plastikami nie masz dwóch przetwornic, takie prostokątne płaskie pudełka z grubymi przewodami. Jak nie ma, to są to dziadowskie żarówki, co g...wno dają a nie światło, zwłaszcza w nocy i na mokrym Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez konra.dzik dnia Nie 0:51, 26 Lut 2012, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 0:57, 26 Lut 2012
Saimon
A

 
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 184
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Oleśnica





Kurde dobrze że mnie oświeciliście coś mi z tym oświetleniem nie pasowało muszę teraz gdzieś dostać zwykłe diody(jasne)coś mi ten tuning nie pasował a mało latałem nocą uffffff jeszcze raz thx.Wiecie może gdzie mogę dostać takie diody?Foto wrzucę jutro dla pewności co zmienić na legal odnośnie oświetlenia:)Skoro jestem już w tym temacie jakie żarówki polecacie H4 do mojego sprzęta?Kurde i muszę zmienić oświetlenie ale dobrze że spytałem bo skończyło by się mandatem i ponownym przeglądem kurde.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Saimon dnia Nie 2:14, 26 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 10:59, 26 Lut 2012
lasooch
Motonita

 
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków





Co do żarówek H4, to polecam tungsram megalight ultra +90%. Moim zdaniem nie mają sobie równych, a testowałem już wszystkie osramy, philipsy itd z serii night vision, + X%, nightbreaker, madafaka. Te mają najdłuższą żywotność, kosztują w sumie mniej niż konkurencja i świecą naprawdę bardzo mocno Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 21:11, 26 Lut 2012
Saimon
A

 
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 184
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Oleśnica





Foto oświetlenia w moim dl-u http://photos.nasza-klasa.pl/13677498/15/other/std/daba6a9584.jpeg czyli te diody do wyrzucenia sa z moto?a odnośnie żarówek to są niebieskie bańki czy też warto je zmienić na coś lepszego ?jaki symbol jest tych świateł postojowych :/?do H4 zastosuje sie do wypowiedzi kolegi wyżej:)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Saimon dnia Nie 21:38, 26 Lut 2012, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 22:03, 26 Lut 2012
Mlody
Motonita

 
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 973
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





Wrzuć proszę zdjęcie na picassę lub inny serwer hostingowy, bo nic nie widzę.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 22:30, 26 Lut 2012
Saimon
A

 
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 184
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Oleśnica





ups sorry http://imageshack.us/photo/my-images/546/dscf4394d.jpg/


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Saimon dnia Pon 0:24, 27 Lut 2012, w całości zmieniany 4 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 22:40, 26 Lut 2012
j23j23j23
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 1368
Przeczytał: 51 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wawa





Very Happy Nie no wypas. Podszeruj tylko nam dysk C: i jeszcze daj IP przez dyndns albo no-ip to sobie oglądniemy.

Ps: Użyj imageshack.com - jest stosunkowo prosty i każdy będzie w stanie obejrzeć.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez j23j23j23 dnia Nie 22:41, 26 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 23:08, 26 Lut 2012
Saimon
A

 
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 184
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Oleśnica





Człowiek uczy się całe życie ale uparty jestem i wrzuciłem foto tak jak powinno byćSmile)))))


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 23:32, 26 Lut 2012
Mlody
Motonita

 
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 973
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





Masz zwykłe żarówki H4, skoro mówisz, że bańka jest niebieskawa to w 90% jest to jakiś chiński cud techniki lub w 10% któryś z firmowych produktów - pamiętam Express miał takie Philipsy do połowy niebieskie. Temat żarówek był poruszany wiele razy, ale myślę że możesz spokojnie kupić to co polecał lasooch


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 23:33, 26 Lut 2012
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2364
Przeczytał: 36 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Masakra Smile Wymianiaj jak najszybciej. Symbol to W5W


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 23:50, 26 Lut 2012
Saimon
A

 
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 184
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Oleśnica





Dzięki wielkie:)przy okazji nauczyłem się jak szybko wrzucić foto na forum:)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 23:56, 26 Lut 2012
express
Administrator

 
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2173
Przeczytał: 74 tematy

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, VIII





Mlody napisał:
pamiętam Express miał takie Philipsy do połowy niebieskie.


Dalej mam Philipsy BlueVision - znacznie jaśniejsze niż normalne, standardowe żarówki. Ale postojowe mam normalne, białe. W5W
Od jakiegoś czasu łazi mi xenon 5000K po głowie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez express dnia Nie 23:56, 26 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 0:14, 27 Lut 2012
Saimon
A

 
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 184
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Oleśnica





http://imageshack.us/photo/my-images/593/dscf4392.jpg/ u mnie h4 wygląda tak:/ to jakaś tandeta bo są całe niebieskie:/


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 0:16, 27 Lut 2012
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





express napisał:
Mlody napisał:
pamiętam Express miał takie Philipsy do połowy niebieskie.


Dalej mam Philipsy BlueVision - znacznie jaśniejsze niż normalne, standardowe żarówki. Ale postojowe mam normalne, białe. W5W
Od jakiegoś czasu łazi mi xenon 5000K po głowie.


Proszę Cię bardzo: http://allegro.pl/zestaw-bixenon-h4-hb5-h13-dlugie-mijania-led-w5w-i2085052655.html
Te nowe przetwornice są fajne, można je pod zegarami elegancko schować...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 0:37, 27 Lut 2012
Mlody
Motonita

 
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 973
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





Express 5000 K są ciężko dostępne. Jak spali Ci się jedna to tylko allegro... Lepiej kup sobie 4300K i będzie również git. 6000K lekko wpada w niebieski, a wyżej to już agrotuning. Jeżeli nie zjeżdżasz z twardego to będzie ok, ale w moim przypadku niestety żarniki się nie sprawdziły - wytrzymywały maksymalnie jeden sezon/15 000km. Ciekawe ile wytrzymają oryginalne Philipsy w Hella Micro DE Xenon...

Zanim zamówisz taki zestaw na allegro skontaktuj się ze mną, dam Ci kilka rad, żebyś nie przepłacał i nie miał 2 kilometrów kabli niepotrzebnych.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Mlody dnia Pon 0:38, 27 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 1:24, 27 Lut 2012
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Młody, coś się musiało stać dziwnego z tymi palnikami bo raczej nie są one bardzo wrażliwe na wstrząsy, żarówki halogenowe dużo bardziej... Od bardzi silnych wstrząsów może pęknąć bańka albo urwać się elektroda jonizująca, nic innego nie powinno się stać...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 8:16, 27 Lut 2012
j23j23j23
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 1368
Przeczytał: 51 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wawa





Młody może napisz tutaj jaki masz doświadczenia. Ja też planuję "na dniach" zakup bixenonów do swojego. Albo wyślij PW jak to zrobiłeś u siebie bo faktycznie kable w zestawach są długaśne Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 8:52, 27 Lut 2012
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Nie ma problemu z poupinaniem ich pod zegarami, ale można też przerobić tą instalację. Ja tylko skróciłem wiązkę "między" przetwornicami, reszta jest orginalnie, ale można zasilanie i elektromagnesy "przełączające" na "długie" podłączyć bezpośrednio pod orginalne kostki od żarówek i wypierdzielić większość tej instalacji xenonów.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 10:26, 27 Lut 2012
Mlody
Motonita

 
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 973
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





Najlepiej jest kupić: 2 żarniki bi-xenon, dwie przetwornice slim i dwa takie przewody: http://allegro.pl/wiazka-bixenon-okablowanie-h4-bi-xenon-nowosc-slim-i2114964784.html

Nie trzeba wtedy ciągnąć instalacji przez cały motocykl, tylko kostkę która idzie do żarówki wpinamy w tą wiązke, do niej podpinamy przetwornicę i przewodzik sterujący elektromagnesem. Zmniejsza to nam znacznie ilość przewodów.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 18:53, 27 Lut 2012
express
Administrator

 
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2173
Przeczytał: 74 tematy

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, VIII





Mlody napisał:
Najlepiej jest kupić: 2 żarniki bi-xenon, dwie przetwornice slim i dwa takie przewody: http://allegro.pl/wiazka-bixenon-okablowanie-h4-bi-xenon-nowosc-slim-i2114964784.html

Nie trzeba wtedy ciągnąć instalacji przez cały motocykl, tylko kostkę która idzie do żarówki wpinamy w tą wiązke, do niej podpinamy przetwornicę i przewodzik sterujący elektromagnesem. Zmniejsza to nam znacznie ilość przewodów.


Dzięki Młody; bardzo dobra rada z tym poskładaniem z części, bo zestawy faktycznie są zawalone zbędnymi kablami.

Co do awarii: i tak wożę teraz zapasową żarówkę, więc zawsze można podmienić palnik ksenonowy na zwykłą żarówkę i przypiąć normalne zasilanie. Poza tym H4 na każdej stacji się kupi.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 11:08, 05 Wrz 2012
V-Told
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa - Piaseczno





Dostałem niedawno zestaw bixenonów do DL'a - choć zestaw samochodowy, przez co mam dwie wielkie przetwornice. W związku z tym mam pytanie: czy ktoś z posiadających taki wynalazek w DL'u, mógłby pochwalić się, gdzie i jak przymocował te przetwornice? Mam jakieś metalowe obejmy, ale całe to badziewie ma po ok. 8x7 cm, więc trochę miejsca zajmuje.

roadrunner napisał:
Ja założyłem, zapomniałem się pochwalić. Kupiłem na jebaju zestaw samochodowy na cienkich przetwornicach( 2 palniki h4 i dwie przetwornice ze wszystkimi kablami). Wszystko wyszło 60 funtów i działa jak złoto, światło jest o niebo jaśniejsze i jestem bardzo zadowolony. Niestety musiałem wyregulować od nowa świała bo odbłyśniki trochę inaczej ogniskują światło palników niż standardowych żarówek i "waliło" po oczach nie miłosiernie, ale teraz jest OK i nie ma problemu, a na długich - czysta poezja! Niestety nie wiem jak wklejać linki, ale zainteresowanym służę na maila.


Roadrunner, wiesz już jak wklejać linki? Very Happy To były linki do zakupionego przez ciebie zestawu czy do zdjęć z montażu? Jeśli miały to być zdjęcia, które może jeszcze gdzieś masz, to czy mógłbyś zapodać? Oczywiście jeśli potrafisz już zamieścić to na forum Mr. Green. Albo choć jakąś wskazówkę, gdzie to najlepiej przyczepić. U mnie pod czaszą jest ciasno, bo siedzi tam jeszcze klakson i przewody od różnych dziwnych rzeczy jak olejarki, manetki itd., ale jak trzeba, to trzeba Confused

Znalazłem link expressa, ale to jakiś hardcore Cool https://picasaweb.google.com/112900847218726373847/CzarnaZuzana?authkey=Gv1sRgCK2V5Ivy8vi3MQ#5742883183262167410

Plus jeszcze jedna kwestia - muszę wyciąć otwory (śr. 2,5 cm) w gumowych nakładkach na instalację reflektorów (zakrywające dostęp do żarówek), tak aby móc wcisnąć tam xenony. Trochę się obawiam, bo jak wytnę, to w razie czego nie skleję z powrotem... Jak sobie z tym radziliście? Można gdzieś kupić takie gumowe zaślepki do DL'a? Na Allegro ni widu, więc chyba tylko serwis, nie?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez V-Told dnia Śro 11:11, 05 Wrz 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 11:22, 05 Wrz 2012
express
Administrator

 
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2173
Przeczytał: 74 tematy

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, VIII





V-Told napisał:


Znalazłem link expressa, ale to jakiś hardcore Cool https://picasaweb.google.com/112900847218726373847/CzarnaZuzana?authkey=Gv1sRgCK2V5Ivy8vi3MQ#5742883183262167410


Moze i hardcore, za to działa bez zarzutu. Po za tym to wersja prototypowa.
Tu znjadziesz wiecej zdjęć, nie tylko mocowań; generalnie rozebranej nieco Zuzanny:
https://plus.google.com/u/1/photos/112900847218726373847/albums/5748055976153158817?hl=pl

Cytat:

Plus jeszcze jedna kwestia - muszę wyciąć otwory (śr. 2,5 cm) w gumowych nakładkach na instalację reflektorów (zakrywające dostęp do żarówek), tak aby móc wcisnąć tam xenony. Trochę się obawiam, bo jak wytnę, to w razie czego nie skleję z powrotem... Jak sobie z tym radziliście? Można gdzieś kupić takie gumowe zaślepki do DL'a? Na Allegro ni widu, więc chyba tylko serwis, nie?


Ja postanowiłem nie ciąć i w związku z tym leżą na półce w garażu Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 13:59, 05 Wrz 2012
V-Told
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa - Piaseczno





express, niestety error 403 uniemożliwia mi dobranie się do linku z Google Plus (trzeba mieć konto, czy jak?) Sad. Można to jakoś inaczej zrobić?

Co do montażu, to najchętniej bym wrzucił przetwornice pod siedzenie, ale kable za krótkie :/

Właśnie wróciłem z serwisu Suzuki - cena za 1 zaślepkę - 52 lub 53 zł Smile
Czyli mówisz, że bez zaślepek jeździ się równie dobrze co z nimi? Very Happy

Panowie z recepcji oraz jeden z mechaników nastraszyli mnie, że zdarzały się przypadki, że przywożono im do demontażu xenonów motocykle pozbawione już przez policję dowodów rejestracyjnych. Myślę sobie jednak, że zaryzykuję i po prostu będę woził ze sobą oryginalne żarówki, żeby w razie problemów móc zamienić. Końcówkę xenonów z palnikiem można u mnie łatwo wypiąć, bo są na 3 zatrzaski. Dodatkowo dostałem nawet przełącznik, który pewnie ma odpowiadać za dopływ prądu do przetwornic i całej reszty, więc ogólnie nie powinno być problemu z chwilowym przełączeniem się na żaróweczki.

Towarzysz mechanik twierdził także, że w motocyklu te xenony bardzo szybko się psują - za sprawą wibracji. U ciebie, express, ile to już chodzi?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 14:14, 05 Wrz 2012
express
Administrator

 
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2173
Przeczytał: 74 tematy

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, VIII





V-Told napisał:
express, niestety error 403 uniemożliwia mi dobranie się do linku z Google Plus (trzeba mieć konto, czy jak?) Sad. Można to jakoś inaczej zrobić?


Panowie z recepcji oraz jeden z mechaników nastraszyli mnie, że zdarzały się przypadki, że przywożono im do demontażu xenonów motocykle pozbawione już przez policję dowodów rejestracyjnych. Myślę sobie jednak, że zaryzykuję i po prostu będę woził ze sobą oryginalne żarówki, żeby w razie problemów móc zamienić. Końcówkę xenonów z palnikiem można u mnie łatwo wypiąć, bo są na 3 zatrzaski. Dodatkowo dostałem nawet przełącznik, który pewnie ma odpowiadać za dopływ prądu do przetwornic i całej reszty, więc ogólnie nie powinno być problemu z chwilowym przełączeniem się na żaróweczki.

Towarzysz mechanik twierdził także, że w motocyklu te xenony bardzo szybko się psują - za sprawą wibracji. U ciebie, express, ile to już chodzi?



Poprawiłem uprawnienia. Powinno działać.

Owszem mogą zatrzymać dowód.
U mnie jest tak zrobione, że w 2 minuty jestem w stanie wyjąć żarniki HID i wsadzić normalne H4 (jeżdżą pod kanapą).
Zasilanie do zenonów mam z oryginalnych wtyczek zakładanych na żarówki. Żadnych dodatkowych wyłączników, przekażników i tego typu bzdur. Tylko palnik HID, przetwornica (slim) i kabelek do podpięcia do wtyczki H4.
Xexony działąją od wiosny tego roku. Bez gumowych zaślepek.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Suzi DL a xenon
Forum VStromClub Strona Główna -> Oświetlenie
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 2 z 4  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin