VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Patenty i usprawnienia / Oświetlenie -> Suzi DL a xenon Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: Śro 4:31, 06 Mar 2013
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Ciąg dalszy modyfikacji mojego reflektora...
W związku z przedłużającym się oczekiwaniem na osłonki soczewek, postanowiłem wykonać je sam:

Jest to oczywiście odcinek rury plexi średnicy 80mm oklejony srebrną folią samoprzylepną.
Plexa podświetlana od wewnątrz przez palnik świeci krawędzią tworząc jeszcze jeden ring wokół soczewki:

Wygląda to zajebiście ale z daleka niestety nie widać tego efektu bo sama soczewka świeci b. mocno i wszystko się zlewa.
Reflektor można sklejać:


Daj Bóg jutro montaż na moto.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Śro 4:35, 06 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 10:04, 06 Mar 2013
Woytec
Motocyklista

 
Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 336
Przeczytał: 13 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Katowice





ten młotek to masz fajnie opisany Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 12:44, 06 Mar 2013
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





To młotek mojej M do rozbijania pilota. W związku z tym że przewidzianym celu się nie przydaje, to ja go używam... Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 2:58, 07 Mar 2013
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Reflektor zamontowany i podłączony.
Tak wyglądają same "oczy":


Tak świeci wszystko:


Krótkie:


I długie:


Niestety zdjęcia słabo oddają efekt jaki dają te światła, a z daleka na zdjęciu wychodzi tylko jasna plama...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 11:52, 07 Mar 2013
Jaca
Motonita

 
Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 806
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bytom





roadrunner napisał:
Krótkie:
Bajka Smile
Idealne odcięta granica światło/cień. Nie to co kiedyś prezentował nam V-Told.
V-Told - widzisz różnicę Question


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 19:09, 07 Mar 2013
V-Told
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa - Piaseczno





Jaca napisał:

Idealne odcięta granica światło/cień. Nie to co kiedyś prezentował nam V-Told.
V-Told - widzisz różnicę Question


Obawiam się Jaca, że twój DL świeciłby tak samo jak mój. Co więcej, prezentowałby jeszcze bardziej rozjechaną wiązkę, gdyż mój to Amerykaniec i ma symetryczne odbłyśniki, więc prawa strona tak się nie rozjeżdża. Więc kwestia mój/twój niewielkie ma tu znaczenie Wink

A swoją drogą, to "you're missing the point". Po pierwsze w motocyklu nie masz samopoziomowania - posadzisz drugą ciężką dupę i znów masz świecenie po oczach. Po drugie motocykl jest lekki - bardziej podskakuje na nierównościach. Po trzecie ma bardzo krótki w porównaniu do przeciętnego samochodu rozstaw osi, co sprawia, że na nierównościach wiązka z reflektora jeszcze chętniej zmienia kierunek świecenia (w ciemności już z daleka można poznać, że jedzie motocykl). Więc czemu w DL'u bixenon montowany w odbłyśnik miałby być gorszy niż bixenon montowany w soczewkę? Bo nie kumam za bardzo. Kwestia "im większa przeróbka, tym lepiej"? Mój z xenonem i ledami na handbarach wygląda jak wahadłowiec, więc nie jest źle jeśli chodzi o oryginalność, szczególnie po zmroku Very Happy

Zatem osobiście nie kieruję się kwestią idealnego odcięcia światła, tylko widoczności --> MNIE Smile

Roadrunner - za*ebiście to wygląda, a oczy to idealny materiał na wieczorny podjazd pod klub lub bar. Super. Jeszcze tylko zmontuj sprzęciora i w dziennym świetle należy się dokumentacja. Ciekaw byłem, czy uda ci się zamontować te soczewki tak, żeby świeciły w dobrym kierunku i w dodatku obie tak samo - ale widzę, że to nie byle amatorszczyzna.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 20:04, 07 Mar 2013
express
Administrator

 
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2173
Przeczytał: 79 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, VIII





V-Told napisał:


Zatem osobiście nie kieruję się kwestią idealnego odcięcia światła, tylko widoczności --> MNIE Smile


To zamiast montować xenony lepiej wsadzić światła do jazdy dziennej na 5-8 jasnych diodach (zresztą diody założyłeś).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 21:21, 07 Mar 2013
V-Told
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa - Piaseczno





express napisał:
V-Told napisał:


Zatem osobiście nie kieruję się kwestią idealnego odcięcia światła, tylko widoczności --> MNIE Smile


To zamiast montować xenony lepiej wsadzić światła do jazdy dziennej na 5-8 jasnych diodach (zresztą diody założyłeś).


Moje diody działają tylko na zasadzie postojowych. Problem z diodami jest taki, że specjalnie nimi nie pomrugasz, a i zwykle widoczne są pod mniejszym kątem niż odbłyśnik reflektora. Będą jaskrawe, ale do widoczności i "agresywności" xenonu to im daleko Wink. Obecnie chyba tylko Range Rover Evoque ma takie rozwiązanie, że całość fantastycznie widać. Tak więc xenon moim zdaniem ma więcej zastosowań i powinien być ogólnie lepiej widoczny.

EDIT: Chyba że czegoś nie wziąłem pod uwagę - zatem czemu lepiej diody?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez V-Told dnia Czw 21:23, 07 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 22:07, 07 Mar 2013
express
Administrator

 
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2173
Przeczytał: 79 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, VIII





V-Told napisał:


EDIT: Chyba że czegoś nie wziąłem pod uwagę - zatem czemu lepiej diody?


Jestem jednak fanem LED w postaci dobrych świateł do jazdy dziennej.

Miałem założone xenony w zeszłym sezonie do V-Stroma.
W dzień robiły wrażenie.



W nocy było bardzo jasno , ale znikało "w" i zostało "rażenie". Rażenie kierowców jadących z naprzeciwka, co nijak nie wpływa na poprawę bezpieczeństwa.
Xenon w dużym odbłyśniku w powodował powstawanie wielkiej, jasnej plamy i to przeszkadza nadjeżdżającym z przeciwka i to bardzo.
Co innego xexon z soczewką - plama (źródło) światła jest mała (4-5 cm średnicy) i nie powoduje oślepiania.


Diody (LED) są jasne, ale nie oślepiają.
Poprawny xenon (i mniej więcej zgodny z prawem) czyli soczewkowy jest zdecydowanie mniej widoczny.

Dlatego za lepszy pomysł uważam światła do jazdy dziennej:
- płaski/podłużny zestaw z przodu pod lampą),
- okrągłe w okolicy gmoli czy chłodnicy

Poniżej:
- światła dzienne 2 modułu po 5 LED, każdy LED o mocy ok 1 W
- światła H4, żarówki Philips Blue Vision (jaśniejsze będą Osram Nightbreaker Plus)



Aha. Na pomruganie LEDami można nabyć zestaw stroboskopowy i podłączyć w synchronizacji z klaksonem. Trąbisz i mrugasz Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez express dnia Czw 22:10, 07 Mar 2013, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 22:25, 07 Mar 2013
Jaca
Motonita

 
Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 806
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bytom





V-Told napisał:
Obawiam się Jaca, że twój DL świeciłby tak samo jak mój.
....
Więc kwestia mój/twój niewielkie ma tu znaczenie Wink
A czy ja w ogóle poruszałem kwestię mój/twój Question

Widzę, że poodwracałeś kota ogonem aby tylko w jakiś tam sposób uzasadnić swoją rację Laughing

Wszystkie argumenty, które podałeś dotyczą również Twojej modyfikacji. Ale skupię się tylko na jednym:
Cytat:
Więc czemu w DL'u bixenon montowany w odbłyśnik miałby być gorszy niż bixenon montowany w soczewkę?
Ponieważ Twój reflektor daje snop światła o bliżej nieokreślonym kierunku. Tylko tyle i aż tyle. To widać gołym okiem więc nie ma sensu się nad tym rozwodzić.
Efekt:
express napisał:
Rażenie kierowców jadących z naprzeciwka, co nijak nie wpływa na poprawę bezpieczeństwa.
Xenon w dużym odbłyśniku w powodował powstawanie wielkiej, jasnej plamy i to przeszkadza nadjeżdżającym z przeciwka i to bardzo.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 23:31, 07 Mar 2013
V-Told
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa - Piaseczno





Jaca napisał:
Widzę, że poodwracałeś kota ogonem aby tylko w jakiś tam sposób uzasadnić swoją rację Laughing

Wszystkie argumenty, które podałeś dotyczą również Twojej modyfikacji. Ale skupię się tylko na jednym:
Cytat:
Więc czemu w DL'u bixenon montowany w odbłyśnik miałby być gorszy niż bixenon montowany w soczewkę?
Ponieważ Twój reflektor daje snop światła o bliżej nieokreślonym kierunku. Tylko tyle i aż tyle. To widać gołym okiem więc nie ma sensu się nad tym rozwodzić.
Efekt:
express napisał:
Rażenie kierowców jadących z naprzeciwka, co nijak nie wpływa na poprawę bezpieczeństwa.
Xenon w dużym odbłyśniku w powodował powstawanie wielkiej, jasnej plamy i to przeszkadza nadjeżdżającym z przeciwka i to bardzo.


To widzę, że znów sobie "pogadaliśmy". Nie bardzo rozumiem, o co ci chodzi z tym odwracaniem kota ogonem.

Czy mam rozumieć, że przez swoją wypowiedź chcesz przekazać, iż każdy producent montujący światła na zasadzie żarówki/żarnika wmontowanego w odbłyśnik "daje snop światła o bliżej nieokreślonym kierunku"? Mój reflektor jest standardowy - taki jak wyszedł z fabryki. Byłaby to dosyć interesująca teoria, szczególnie biorąc na warsztat tak banalny fakt, że wszystkie maszyny przechodzą otrzymują homologację i świecą - co by nie powiedzieć - w przód Laughing. Zgadza się, że światło xenonu jest mocniejsze kiedy w ciemności zaświeci prosto w gały. Za to barwa jest mniej uciążliwa, acz w natłoku drogowej żółci lepiej zauważalna. Czy ponadto mam rozumieć, że standardowa żarówa halogenowa montowana w 95% motocykli w identycznym odbłyśniku już nie oślepia Laughing? Też oślepia, choć oczywiście nie tak.

Polecam puścić za sobą w nocy swojego własnego V-Stroma i się przekonać. Jeszcze lepiej z pasażerem. Kiedyś taki jechałem i zapewniam, że stopień oślepiania kierowców (standardowym halogenem) równy był moim wyrzutom sumienia i częstotliwości mrugania mi przez nadjeżdżających z naprzeciwka. Fakt, że nie miałem na maksa skręconego zawieszenia, ale mimo wszystko potwierdza to "moje racje" m.in., że motocykl tak czy siak podskakując BĘDZIE po zmierzchu uciążliwy :/. Na marginesie, to już lata temu Renault montowało xenon bez soczewki w Lagunie, Volvo w S80 i chyba m.in. Citroen w C5. A tak już zupełnie na marginesie, to w 99,9% nie jeżdżę motocyklem po zmroku. Choć niczego to nie zmienia na potrzeby tych dywagacji. Ciemna szyba w kasku i odbijające się w turystycznej szybie LEDy to kiepskie połączenie Smile

express, masz może jakieś zdjęcia w dzień? Ciekaw jestem jak te ledy wyglądają w dziennym świetle z trochę większej odległości - chodzi mi o to, jak wypadają na tle reflektorów (mijania i drogowych). Przymierzając się do ledów brałem pod uwagę w zasadzie dwie lokalizacje - taką jak twoja (okolice reflektorów) i właśnie handbary, tylko tam mogłoby to utrudniać ruchy kierownicą i sprawić, że byłyby podatne na uszkodzenia np. podczas przeciskania się w korku. Więc skończyłem z nie-dziennymi ledami na handbarach. Więcej błyskotek już nie chcę wieszać, bo i tak blisko już do granicy wiochy Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 23:42, 07 Mar 2013
express
Administrator

 
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2173
Przeczytał: 79 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, VIII





V-Told napisał:


Czy mam rozumieć, że przez swoją wypowiedź chcesz przekazać, iż każdy producent montujący światła na zasadzie żarówki/żarnika wmontowanego w odbłyśnik "daje snop światła o bliżej nieokreślonym kierunku"? Mój reflektor jest standardowy - taki jak wyszedł z fabryki.


Problem polega na tym, ze xenon daje 2 do 3 razy więcej światła

Cytat:
Czy ponadto mam rozumieć, że standardowa żarówa halogenowa montowana w 95% motocykli w identycznym odbłyśniku już nie oślepia Laughing? Też oślepia, choć oczywiście nie tak.


Oślepia, tylko 2 do 3 razy mniej.

Cytat:
Na marginesie, to już lata temu Renault montowało xenon bez soczewki w Lagunie, Volvo w S80 i chyba m.in. Citroen w C5.


Aż w końcu prawo zmusiło producentów do stosowania soczewek.

Cytat:
express, masz może jakieś zdjęcia w dzień? Ciekaw jestem jak te ledy wyglądają w dziennym świetle z trochę większej odległości - chodzi mi o to, jak wypadają na tle reflektorów (mijania i drogowych).


Jeszcze nie mam. To wszystko na razie eksperymenty były, ale już niedługo coś się urodzi.

A tu tak dla inspiracji - listewka diodowa do offroadu:
http://www.youtube.com/watch?v=G5QZedQHFvU


Cytat:
Więcej błyskotek już nie chcę wieszać, bo i tak blisko już do granicy wiochy Wink


"co Ty wiesz o wiosze..." Wink

http://www.youtube.com/watch?v=xKnPU3U4VCU


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez express dnia Czw 23:56, 07 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 0:03, 08 Mar 2013
V-Told
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa - Piaseczno





Yup, czyli nikt nikogo niczym nowym nie zaskoczył Smile

A producentów zmusiło nie tylko do soczewek, ale i do samopoziomowania, które niweluje chociaż efekt oświetlania księżyca przy zmianie obciążenia, i wysokociśnieniowych spryskiwaczy lub wycieraczek (kwestia rozpraszania przez brud na reflektorze).

Meksykanin ciekawie przystroił choinkę Very Happy. Nie byłoby źle gdyby nie te pionowe wysokie LEDy, bo jakoś całkiem są od czapki. Reszta to chyba stroboskopy, o których wspominałeś, nie?

PS. Jaca - dopiero doczytałem o twojej pretensji ws. "twój/mój" Smile. To miało być twoim zdaniem odwracanie kota ogonem?! Po prostu zacząłeś od napisania "Nie to co kiedyś prezentował nam V-Told.", a V-Told prezentował standardowy V-Stromowy reflektor - taki jak twój, a nawet jeszcze mniej niedokładny i "górzysty", bo symetryczny. No więc chodziło tylko o odniesienie do tego, haha


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 0:19, 08 Mar 2013
express
Administrator

 
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2173
Przeczytał: 79 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, VIII





V-Told napisał:

Meksykanin ciekawie przystroił choinkę Very Happy. Nie byłoby źle gdyby nie te pionowe wysokie LEDy, bo jakoś całkiem są od czapki. Reszta to chyba stroboskopy, o których wspominałeś, nie?


Stroboskopów na allegro od groma. Pierwsze z brzegu, akurat pomarańczowe:
http://allegro.pl/stroboskopy-led-pomaranczowe-gwarancja-24-miesiace-i3070668335.html

A tak pracują:
http://www.youtube.com/watch?v=qUfv9uQRA48&lr=1&feature=mhee

Mam taki moduł w garażu, zastanawiam się na zastosowaniem.


A propos LED: http://www.youtube.com/watch?v=n3LWvh4qapg


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez express dnia Pią 0:26, 08 Mar 2013, w całości zmieniany 3 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 1:39, 08 Mar 2013
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





express napisał:



A propos LED: http://www.youtube.com/watch?v=n3LWvh4qapg


Fenomenalne te kierunki! Very Happy
Apro-po, stroboskopy też fajna sprawa, ale wolałbym białe... Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 1:55, 08 Mar 2013
express
Administrator

 
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2173
Przeczytał: 79 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, VIII





roadrunner napisał:

Fenomenalne te kierunki! Very Happy
Apro-po, stroboskopy też fajna sprawa, ale wolałbym białe... Smile


Kierunki jak sądzę to trzy mocne, pomarańczowe diody z przyklejonym kawałkiem przezroczystego plexi. Efekt jest piorunujący jak dla mnie.

Strobo białe... mówisz, masz:
Produkt: http://allegro.pl/stroboskopy-led-biale-gwarancja-24-m-c-i3082130644.html
Działanie: http://www.youtube.com/watch?v=KT4me9rHjts&list=UUTQx8Zmc8xNI7hQGM2VsH7Q&index=1&feature=plcp


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 9:51, 08 Mar 2013
Jaca
Motonita

 
Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 806
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bytom





V-Told napisał:
PS. Jaca - dopiero doczytałem o twojej pretensji ws. "twój/mój" Smile
To nie żadne pretensje tylko stwierdzenie faktu, tudzież sprostowanie, gdyż Twoja wypowiedź sugerować mogła jakobym robił jakieś przymiarki do montowania xenona. Nie.

Odwracanie kota ogonem - mam na myśli ten akapit od "missing point" Smile
Wszystkie argumenty, które w nim podałeś odnoszą się w jeszcze większym stopniu do Twojej modyfikacji.

Fakty są takie - masz reflektor niezgodny z przepisami obowiązującymi w PL i pakujesz do niego źródło światła, które jak sam napisałeś o żarówce halogenowej:
V-Told napisał:
Też oślepia, choć oczywiście nie tak.
Czyli masz świadomość tego, że Twój oślepia bardziej, tak?
O czym tu dyskutować.... Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 12:51, 08 Mar 2013
V-Told
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa - Piaseczno





Jaca napisał:

Odwracanie kota ogonem - mam na myśli ten akapit od "missing point" Smile
Wszystkie argumenty, które w nim podałeś odnoszą się w jeszcze większym stopniu do Twojej modyfikacji.

Fakty są takie - masz reflektor niezgodny z przepisami obowiązującymi w PL i pakujesz do niego źródło światła, które jak sam napisałeś o żarówce halogenowej:
V-Told napisał:
Też oślepia, choć oczywiście nie tak.
Czyli masz świadomość tego, że Twój oślepia bardziej, tak?
O czym tu dyskutować.... Rolling Eyes


Jaca, to nie jest odwracanie kota ogonem, bo na moje potrzeby to DL mógłby w ogóle nie wysyłać wiązki światła, a jedynie "błyszczeć się", bo nie jeżdżę nim po zmroku. Dlatego ważne są dla mnie względy bycia widocznym na drodze. Dlatego mam xenon, diody, jeżdżę w odblaskowej/jaskrawej kamizelce itd.

Dlaczego reflektor niezgodny z przepisami? Ważne są przepisy, czy realia? Smile Mój odbłyśnik US będzie w każdej sytuacji wysyłał mniej uciążliwą wiązkę światła, niż ten z EU (mówię o samym odbłyśniku). No i pewnie - oczywiście wiem, że xenon bardziej daje po oczach Smile. W końcu montuje się go po to, aby reflektor lepiej [mocniej] świecił Cool. A jako że wyszło to od soczewki, to głównym punktem tekstu miało być to, że nie da się przed tym ustrzec. Halogen też błyszczy na wszystkie strony, a do tego barwa jest bardziej rażąca po zmroku, soczewka daje równiusieńkie światło, ale na nierównościach i tak nie da się w 100% wyeliminować w motocyklu świecenia kierowcom bezpośrednio w oczy Sad. Co nie oznacza, że nie warto tego montować jeśli ktoś dużo jeździ w nocy. Oczywiście warto, ale u mnie to akurat nie miałoby sensu Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez V-Told dnia Pią 12:54, 08 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 19:20, 08 Mar 2013
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





V-told, Jaca, dość, bo zaraz będę czyścił! Można się wymieniać spostrzeżeniami ale nie łapcie się za słówka! Któryś od Jarsona się nauczył czy jak?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Pią 19:21, 08 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 23:57, 08 Mar 2013
miodzio65
A1

 
Dołączył: 15 Cze 2012
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Ja zamontowałem xenon do DL na próbę (mam również w aucie oryginalny bi-xenon) no i niestety nijak ma się jeden do drugiego. Jak dla mnie w DL-u bez soczewki światło rozprasza się (o czym było wspomniane już wcześniej) co właściwie nie powoduje lepszego oświetlenia a tylko powoduje oślepianie innych. Co do wyglądu faktycznie fajnie ale nie oto mi chodzi Sad

http://s6.postimage.org/nszf0xn0x/vstrom_xenon.jpg

http://s6.postimage.org/3mvx21rdd/vstrom_xenon1.jpg

http://s6.postimage.org/77rsl9vwx/IMAG0292.jpg


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 11:42, 09 Mar 2013
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2364
Przeczytał: 36 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Jeśli chodzi o kierunki te z linku, mamy na forum kolegę Kajetana który zrobił sobie identyczne.
Zajebiście na żywca wyglądają, tylko problematyczne było wykonanie. skończyło się na frezarce i to dopiero dało pożądany efekt.
Z soczewkami i ksenonem to jest tak że soczewka to projektor który ma za zadanie wyświetlenie na drodze "obrazu" z minimalnej powierzchni początkowej właśnie po to żeby nie było efektu oślepiania źródłem światła. ponadto można zmniejszyć wagę i wymiary reflektora no i oczywiście podnieść wartość Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 13:56, 09 Mar 2013
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Te kierunki z linka, o ile wyglądają fantastycznie, o tyle obawiam się, że nie przeszły by w PL przeglądu ze względu na "ostre krawędzie"...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 15:47, 09 Mar 2013
V-Told
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa - Piaseczno





konra.dzik napisał:

Z soczewkami i ksenonem to jest tak że soczewka to projektor który ma za zadanie wyświetlenie na drodze "obrazu" z minimalnej powierzchni początkowej właśnie po to żeby nie było efektu oślepiania źródłem światła.


--> http://www.youtube.com/watch?v=whPx1Wohikg na tej zasadzie Wink (nie chodzi o tylne światła, trzeba zaczekać na prezentację oświetlenia spod drzwi. Prawie jak Batman Wink)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 21:24, 16 Mar 2013
express
Administrator

 
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2173
Przeczytał: 79 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, VIII





roadrunner napisał:
Miejsce trochę nie bałdzo, bo o xenonach i wariacjach n/t, ale przeniosę w swoim czasie.
Patent w każdym razie fantastyczny! I oby więcej tego typu...! Smile


Za późno. Przeniesione we włąściwe miejsce.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 23:01, 06 Maj 2013
scalmar
Motocyklista

 
Dołączył: 03 Paź 2011
Posty: 499
Przeczytał: 54 tematy

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdynia





Może trochę OT ale chciałbym zapytać znawców tematu . Mam moto z bi-xenonami od 2 lat , przelatane jakieś 16 k km dziś zauważyłem, że jedna lampa / palnik świeci ładniusio na biało, a druga bardziej na żółto . Jaka może być przyczyna. Kończy się palnik , czy przetwornica ? A jeśli zmieniać to jedną czy parami?
Pozdrawiam Kuba


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 23:05, 06 Maj 2013
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Może to być wina i tego i tego, nie dowiesz się dopóki nie sprawdzisz.
Palniki zawsze wymieniamy parami i proponuję zacząć od tego bo tańsze...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 23:14, 06 Maj 2013
scalmar
Motocyklista

 
Dołączył: 03 Paź 2011
Posty: 499
Przeczytał: 54 tematy

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdynia





Dzięki za szybką odpowiedź. Zacznę chyba od przełożenia palników ( prawy na lewą i odwrotnie ) to powinno dać odpowiedź czy palnik czy, przetwornica. Jeśli dobrze kumam.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Suzi DL a xenon
Forum VStromClub Strona Główna -> Oświetlenie
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 4 z 4  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin