VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Patenty i usprawnienia -> Naprawa dźwigni zmiany biegów DL 650
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Naprawa dźwigni zmiany biegów DL 650
PostWysłany: Wto 7:51, 09 Sie 2016
antyks
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 1459
Przeczytał: 83 tematy

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 2/2
Skąd: Jastrzębie Zdrój





Jako że dostęp do zamienników nie jest najprostszy , ceny nie najniższe, oryginały łatwo psujące Smile- podzielę się z Wami jak ja naprawiłem dźwignię za pomocą ogólnie znanego sposobu ze śrubką.
Dźwignia jest na pewno mocniejsza, trwalsza a wygląd moim zdaniem też nie najgorszy. Naprawa dźwigni zajęła mi 25 minut. Koszt wykonania... jak ktoś ma narzędzia to praktycznie "0" no .. ze 1 zł na śrubę i podkładki.
1) Miejsce po urwanej dźwigni przefrezowałem do płaszczyzny. Można to też zrobić bez frezarki - wystarczy pilnik i imadełko ( i odrobinę doświadczenia by płaszczyzna wyszła...Smile . Uwaga przy frezowaniu - róbcie to powoli by nie stracić freza : w środku jest zatopiony niewidoczny bolec który przy frezowaniu może zablokować narzędzie.
Tak wygląda po frezowaniu : otwór to właśnie miejsce po tym niewidocznym bolcu.


2) Następnie przewierciłem wiertłem otwór w miejscu po bolcu i nagwintowałem gwintem M8 - skok gwintu M8 to 1.2mm więc wiertło fi 6.8. Uwaga przy wierceniu by zrobić otwór pionowo do uchwytu a nie pod skosem.. Przyda się druga osoba która podpowie czy wiertarka jest w pionie. Albo można użyć jak ja - wiertarki stołowej.
Wygląd po wywierceniu i nagwintowaniu :


3) Następnie odpowiedniej długości śrubę M8 ( użyłem ze stali nierdzewnej A1) przycinamy do odpowiedniej długości : upraszcza sprawę śruba nienagwintowana na odcinku o 1-3 mm dłuższej niż długość stopki. Pomaga to przy skręcaniu ale nie jest to konieczne.


4) Jako że użyłem śruby maszynowej ( z łbem sześciokątnym) odrobinę stoczyłem na tokarce jej łepek dla wyglądu.


5) Poszerzana podkładka + stopka+poszerzana podkładka + docięta i przetoczona śruba


6) Obowiązkowy klej do gwintów by jej gdzieś nie zgubić na wybojach...


7) Wkręcamy w gwint złożony zestaw na kleju, po dokręceniu dodatkowo z drugiej strony założyłem nakrętkę samohamowną.


Cool I na motocykl Smile Ooo działa Smile


Z racji tego że dźwignie te pękają ze specyficznych powodów Smile życzę wszystkim by nikt nie musiał z tej relacji korzystać Smile.

A jak ktoś miałby problem ze zrobieniem tego samemu a pilnie potrzebował by dźwignię... pisać dzwonić. Może uda się pomóc.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 8:08, 09 Sie 2016
staszek_s
Motocyklista

 
Dołączył: 06 Wrz 2015
Posty: 453
Przeczytał: 127 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Radlin, Śląsk





Prosta rzecz ale poradnik zawsze może się przydać, dzięki!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 8:11, 09 Sie 2016
biblo
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 2911
Przeczytał: 104 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa





Normalnie drugi Adam Słodowy! Profesjonalna robota Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 9:17, 09 Sie 2016
j23a
Motonita

 
Dołączył: 11 Lut 2014
Posty: 965
Przeczytał: 75 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rybnik





Robiłem to samo tyle, że użyłem takiej śruby:



Nie trzeba jej szlifować, nie niszczy buta. Obadane przez 12000 km.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez j23a dnia Wto 12:12, 09 Sie 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 9:30, 09 Sie 2016
antyks
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 1459
Przeczytał: 83 tematy

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 2/2
Skąd: Jastrzębie Zdrój





Dobry pomysł. Ja miałem tylko maszynową Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 9:39, 09 Sie 2016
express
Administrator

 
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2173
Przeczytał: 81 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, VIII





Brawo Ty!

Miałem podobny przypadek jak mi niemieckie motocyklista zdemolował moto pod Grossglocknerem - urwany koniec dźwigni.
Niemiec okazał się mechanikiem lotniczym/kolejowym i zastosował podobny patent.
Zrobił to narzędziami, które miał w kufrze (czujecie, woził wiertła, gwintowniki, zapasowe śruby) i pożyczoną wkrętarką. Mega profesjonalne wiercenie, gwintowanie tak, aby śruba się zablokowała sama, a wszystko na parkingu leżąc obok motocykla bez demontażu czegokolwiek z moto. Na koniec zostało tylko owiniecie śruby taśmą izolacyjną i mogłem śmigać.

W Twoim patencie nakrętka wydaje się być niepotrzebna/nadmiarowa.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez express dnia Wto 9:41, 09 Sie 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 11:55, 09 Sie 2016
Pyxis
Motocyklista

 
Dołączył: 14 Maj 2016
Posty: 443
Przeczytał: 8 tematów

Ostrzeżeń: 1/2
Skąd: Strzegom (dolnośląskie)





A czy "przypadkiem" to polaczenie uchwyt-dzwignia nie jest tak z rozmyslem zaprojektowane, zeby sie poddac i nie dopuscic do powazniejszych uszkodzen silnika (np. uszkodzenia skrzyni biegow)?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 13:10, 09 Sie 2016
express
Administrator

 
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2173
Przeczytał: 81 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, VIII





Pyxis napisał:
A czy "przypadkiem" to polaczenie uchwyt-dzwignia nie jest tak z rozmyslem zaprojektowane, zeby sie poddac i nie dopuscic do powazniejszych uszkodzen silnika (np. uszkodzenia skrzyni biegow)?


Jest. Dlatego po naprawie tam powinna być słaba śruba, małej średnicy, najlepiej alu.
Touratech robi wajchę ze uchylną poprzeczką. Chyba tylko do DL1000.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 15:21, 09 Sie 2016
Pyxis
Motocyklista

 
Dołączył: 14 Maj 2016
Posty: 443
Przeczytał: 8 tematów

Ostrzeżeń: 1/2
Skąd: Strzegom (dolnośląskie)





Antyks moze ta z nierdzewki pocienic na tokarce tuz przy gwincie zostawiajac 1/3 srednicy. Takie podebranie pozwoli jej sie tam zlamac w razie czego.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 15:37, 09 Sie 2016
antyks
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 1459
Przeczytał: 83 tematy

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 2/2
Skąd: Jastrzębie Zdrój





Pyxis napisał:
Antyks moze ta z nierdzewki pocienic na tokarce tuz przy gwincie zostawiajac 1/3 srednicy. Takie podebranie pozwoli jej sie tam zlamac w razie czego.

Pewnie że można. Tak przed chwilą pochyliłem się nad motocyklem i wydaje mi się że jedyne co się może stać to ta dźwignia aluminiowa się złamie lub zegnie.
Motocykl i tak zawiśnie na mocowaniu seta kierowcy , gmolach , stelarzu kufrów z tyłu , .. tak mi się wydaje. A jakoś możliwości wbicia w silnik nie zauważyłem. Choć nie wszystko mogę przewidzieć.
Z całym szacunkiem dla suzuki... jak i do każdego innego producenta : nie wszystkie osłabienia, utrudnienia są po to by osłonić droższe elementy. Często jest to po to by sprzedać drogo tanie elementy które wiadomo że będą padać.
W końcu od dawna producenci motoryzacyjni nie żyją z produkcji pojazdów a z serwisu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 16:16, 09 Sie 2016
Pyxis
Motocyklista

 
Dołączył: 14 Maj 2016
Posty: 443
Przeczytał: 8 tematów

Ostrzeżeń: 1/2
Skąd: Strzegom (dolnośląskie)





Nie myslalem o wbiciu jej w silnik, a raczej o takiej probie wbicia biegu "mlotkiem" podczas gleby. Smile

Od czegos ta stopka sie jednak zlamala. Jakies sily na nia musialy zadzialac.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 16:45, 09 Sie 2016
express
Administrator

 
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2173
Przeczytał: 81 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, VIII





antyks napisał:

Motocykl i tak zawiśnie na mocowaniu seta kierowcy , gmolach , stelarzu kufrów z tyłu , .. tak mi się wydaje. A jakoś możliwości wbicia w silnik nie zauważyłem. Choć nie wszystko mogę przewidzieć.


Mi gość przywalił przednim kołem prosto w dźwignię, po skosie od przodu, w stojący motocykl. Urwało poprzeczkę i zgięło dźwignię. Prędkość jego motocykla wynosiła może 10 km/h. Jak było szybciej to było dogięło do pokrywy tak jak się stało z dźwignią hamulca bo moto poleciało na glebę na prawą stronę. I moto nie zawisło na gmolach ani na stelażu. Gmole oberwały z prawej tak, ze popękał plastik osłaniający bak.
A wszystko to w kategorii parkingówka.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 14:34, 16 Sie 2016
Romper
A1

 
Dołączył: 06 Cze 2016
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Krakow





Ja zrobiłem bardziej chałupniczo, proces opisąlem: http://www.vstromclub.fora.pl/motocykle-v-strom,32/dzwignia-zmiany-biegow-do-dl-650-zamiennik,2918-25.html
Ale doceniam kolege I widze, ze można zrobić "ładniej". Zamiast gumki, na swoją końcówkę dalem nakładki 8mm (nie widac ich na zdjęciu z linku) I tez prezentują się calkiem wporzadku.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:31, 01 Lis 2016
Skorpion
A1

 
Dołączył: 31 Paź 2016
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Świętokrzyskie





Też miałem urwaną po parkingówce w tym samym miejscu, ale ja spawałem TIG'iem i śladu nie ma.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Naprawa dźwigni zmiany biegów DL 650
Forum VStromClub Strona Główna -> Patenty i usprawnienia
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin