VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Patenty i usprawnienia -> Naprawa układu regulacji tylnego zawieszenia
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Naprawa układu regulacji tylnego zawieszenia
PostWysłany: Pon 15:33, 26 Lis 2012
Góral
A1

 
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kutno





Witam,

Ostatnio miałem chwilę wolnego czasu i postanowiłem sprawdzić dlaczego nie działa mi regulacja napięcia wstępnego sprężyny z tyłu. Było już tak jak kupiłem moto, ale póki pogoda dopisywała inne rzeczy były mi w głowie Laughing .

Sytuacja u mnie wyglądała następująco: sprężyna napięta na maxa (widoczne 5 kresek), pokrętło chodzi masakrycznie ciężko. Początkowo próbowałem zmniejszyć napięcie sprężyny, ale udało mi się obrócić jedynie parę obrotów. Niestety po stronie sprężyny zero reakcji – 5 kresek jak było tak jest.

Przeszukałem forum i znalazłem tylko info o kulkach ze sprężynkami pod pokrętłem i że czasami trzeba zdjąć pokrętło i rozruszać kluczem wystający wałek z sześciokątem, bo lubi się zapiec jak się go nie kręci co jakiś czas.

Zabrałem się do demontażu pokrętła:



i następnie zobaczyłem coś takiego:



zero kulek, tylko dwie wystające sprężynki. Kluczem nawet nie kręciłem. Postanowiłem odkręcić pokrywkę, w której siedzą sprężynki. Najpierw musiałem spuścić ciśnienie oleju, który napina wstępnie sprężynę. Zrobiłem to luzując delikatnie śrubę na górze amora, która dokręca gumowy wężyk od regulacji. Oczkowa 10 dała radę i już po chwili kreski znikały jedna za drugą. Oleju nie było dużo, może jakieś 5 – 10 cm3. Śruba w amorze wygląda tak:



śruba ma jeszcze dwie miedziane podkładki.

Zabrałem się do odkręcania pokrywki z czterema otworami. Odkręciła się bardzo lekko, bez problemu... problem był dopiero dalej. Widok bez pokrywki:



Po odkręceniu pokrywki wystający wałek wystawał taki przekrzywiony, zupełnie nie w osi. Po jego wyciągnięciu zobaczyłem uszkodzone łożysko oporowe:



wewnątrz leżały kawałki połamanej bieżni łożyska:




Jakby tego było mało gwint na wałku i w tłoczku wypychającym olej do amora uszkodzone. Ten na wałku nie był jeszcze taki najgorszy, ale w tłoczku jakby pierwsze dwa zwoje nie były w ogóle wycięte. Przydałby się gwintownik i narzynka. Co to za gwint? Hmmm. M14x1 LH Sad ! SUPER! Wiedziałem, że lewej czternastki drobnozwojnej nie mam ani w domu, ani w pracy. Pozostało tylko zamówić. Czas oczekiwania około tygodnia i 100 PLN-ów w plecy. W tym czasie kupiłem łożysko, kulki (około 14 PLN) i położyłem płytki w łazience – przynajmniej żona zadowolona... Razz

Jak tylko przyszedł gwintownik z narzynką przeleciałem gwinty na nowo i całość wymontowałem:



Potem wkręciłem śrubę z pokrętłem w tłoczek i wyciągnąłem go:





O-ring na tłoczku był w porządku więc go zostawiłem. Wszystko wyczyściłem, nasmarowałem i wlałem olej hydrauliczny do cylindra, w którym chodzi tłoczek. Użyłem oleju Mobil DTE 15 albo 25. Nie pamiętam, ale chyba każdy hydrauliczny będzie dobry. Ja miałem akurat taki. Poczekałem aż olej wypełni gumowy wężyk i zakleiłem końcówkę izolacją, żeby olej nie schodził. Oleju zalałem do poziomu fazy, która jest w środku cylinderka (około 20 cm3).



Do tak przygotowanego cylinderka wcisnąłem tłoczek, ale tylko na tyle żeby O-ring uszczelnił. Cylinderek z tłoczkiem w środku przykręciłem na miejsce, a gumowy wężyk podłączyłem do amora. Śrubki nie dokręcałem do końca:



Reszta części czekała już na zamontowanie:



Zamontowałem łożysko na wałku:



i wkręciłem wałek tłoczek do momentu aż łożysko dotknie tłoczka (łożysko palcem dociskałem do powierzchni oporowej na wałku):



Przyszedł czas na montaż pokrywki. Podczas dokręcania w pewnym momencie pokrywka przez łożysko oporowe zaczyna wpychać tłoczek w cylinderek i nadmiar oleju uchodzi przez luźną śrubę na górze amora. Następuje też ewentualne odpowietrzenie. Pokrywka dokręcona:



Teraz sprężynki z kulkami na miejsce i dokręcamy pokrętło:



Mam nadzieję, że komuś się to przyda. Nie myślę tu o uszkodzonym gwincie, czy łożysku, ale zwyczajnie O-ring może polecieć ze starości...

Na koniec jeszcze znalazłem zdjęcie użytych narzędzi:




Pozdrawiam.


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez Góral dnia Śro 11:37, 28 Lis 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 19:18, 26 Lis 2012
maciejza
A

 
Dołączył: 30 Sie 2009
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn, warmińsko-mazurskie





dobra robota.
żeby wszystko siedziało w jednym wątku dorzucam jeszcze:
http://www.stromtrooper.com/maintenance-how/72663-how-disassemble-fill-up-your-rear-preload-adjuster-pics.html


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 21:49, 26 Lis 2012
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2364
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Przenoszę do działu Patenty i Usprawnienia.
Kawał dobrej roboty Very Happy dziękujemy Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 21:49, 26 Lis 2012
Góral
A1

 
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kutno





Cytat:
dobra robota.
żeby wszystko siedziało w jednym wątku dorzucam jeszcze:
http://www.stromtrooper.com/maintenance-how/72663-how-disassemble-fill-up-your-rear-preload-adjuster-pics.html


Szkoda, że nie widziałem tego przed naprawą mojego...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 10:42, 27 Lis 2012
Grzechu
A2

 
Dołączył: 26 Maj 2012
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: 3miasto





A u mnie (moto z 2010) Panowie w serwisie kombinowali i sie poddali. Pokretlo bylo obracane kluczem dookola bez zadnego efektu, a oporu nie bylo praktycznie w ogole - wymieniono mi na nowy w ramach gwarancji :)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Grzechu dnia Wto 10:43, 27 Lis 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 13:21, 27 Lis 2012
Mlody
Motonita

 
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 973
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





Dla większej przejrzystości zamiast linków do zdjeć wstaw proszę normalne zdjęcia.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 14:21, 27 Lis 2012
Góral
A1

 
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kutno





Cytat:
Dla większej przejrzystości zamiast linków do zdjeć wstaw proszę normalne zdjęcia..


Wstawiłem linki, bo w FAQ jst napisane:

Cytat:
Czy mogę dodawać Obrazki?
Jak najbardziej możesz wstawiać obrazki do swoich postów. Jednakże obecnie nie istnieje możliwość przesyłania obrazków bezpośrednio na forum. Musisz więc wstawiać obrazki, które znajdują się na innym, ogólnodostępnym serwerze, np. http://www.moj-serwer.pl/moj-obraz.gif.


i jako świeżak na forum nie chciałem się narażać... Wieczorem jak zajdę chwilę to wrzucę normale foty.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 19:29, 27 Lis 2012
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2364
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Uuu nareszcie ktoś kto czyta regulamin i FAQ Smile
Pogratulować, panowie Adminowie pomóżcie koledze Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 23:37, 27 Lis 2012
jscoolg
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 229
Przeczytał: 8 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Panowie
A ja kiedyś rozebralem i pogubilem sprezynki
Skąd wziąć taki ? Wsadzilem jakieś ale słabe i klika za słabo


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 23:17, 06 Gru 2012
Góral
A1

 
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kutno





Jscoolg daj dane na pw to wyślę ci dwie sztuki. Trzeba będzie obie skrócić, ale powinny być OK.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 19:55, 13 Paź 2016
MShow
A1

 
Dołączył: 11 Paź 2016
Posty: 8
Przeczytał: 11 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz





Jak by ktoś szukał łożyska to jest to "łożysko igiełkowe wzdłużne" wymiary podam jak rozbiore


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MShow dnia Nie 15:17, 16 Paź 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Naprawa układu regulacji tylnego zawieszenia
Forum VStromClub Strona Główna -> Patenty i usprawnienia
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin