Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Gleba na piachu / prawa strona - kierownica i sprzęgło

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
voyt3c
A1



Dołączył: 05 Kwi 2013
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 22:58, 02 Sie 2013    Temat postu: Gleba na piachu / prawa strona - kierownica i sprzęgło

Cześć,

jakieś 3 godziny temu (ok. 20:30) zaliczyłem glebę na piaszczystej drodze na polu. DL padł na prawą stronę. Na szczęście prędkość była niewielka, więc ja wyszedłem bez szwanku. Motocykl lekko ucierpiał:
- minimalnie zgięty prawy gmol - już wyprostowany,
- pęknięty handguard przy ciężarku - już sklejony,
- wygięta dźwignia hamulca tylnego - już na swoim miejscu.

Dodatkowo dwie rzeczy, które mnie niepokoją, a jutro trzeba ruszać dalej (a raczej w drogę powrotną).
1. Po wywrotce i podniesieniu sprzętu, vstrom nie chciał zapalić. Szybka rozkmina pozwoliła znaleźć przyczynę. Musiałem dużo mocniej przycisnąć dźwignię sprzęgła. I tutaj pytanie: o co moze chodzić? Co sie mogło stać?

- wydaje mi się, że musiałem nacisnąć sporo mocniej niż przed glebą,
- dalszy kawałek trasy był po podobnej drodze, więc nie mogłem sie skupić na samym motocyklu, ale wydaje mi sie, że pózniej działało ok - biegi zmieniały sie tak jak przed glebą (chociaż pewności nie mam) :-/

2. Wywrotka była dosyć delikatna, ale coś sie wykrzywiło przy kierownicy - albo sama kiera, albo tylko na mocowaniu i da sie to jutro wyprostować. Boje sie zeby nie było to coś poważniejszego. Moze jakieś rady i uwagi?

Objawy: przy naturalnym ułożeniu rąk przy (dawniej) prostej kierownicy koło jest skrecone w lewo i plaszczyzna: sruby na amorze-lagi-itd. jest skręcona jak koło. Jak wyrownam te "linię śrub" (sorry, nie wiem jak to nazwać) z linia motocykla to koło jest prosto, ale kierownica z prawej strony odbija w stronę jeźdźca (od strony prawej manetki jakby wygięta do kierowcy).

- lagi na oko są proste, z reszta to niemożliwe zeby przy tak delikatnej wywrotce na polu / piachu poszły lagi

Będę wdzięczny za wszelkie uwagi na co zwrócić uwagę rano Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez voyt3c dnia Sob 8:19, 03 Sie 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
biblo
moto-psychopata



Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4258
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 78 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa

PostWysłany: Pią 23:52, 02 Sie 2013    Temat postu: Re: Gleba na piachu / prawa strona - kierownica i sprzęgło

voyt3c napisał:
Cześć,

(...)
Dodatkowo dwie rzeczy, które mnie niepokoją, a jutro trzeba ruszać dalej (a raczej w drogę powrotną).
1. Po wywrotce i podniesieniu sprzętu, vstrom nie chciał zapalić. Szybka rozkmina pozwoliła znaleźć przyczynę. Musiałem dużo mocniej przycisnąć dźwignię sprzęgła. I tutaj pytanie: o co moze chodzić? Co sie mogło stać?
(...)


To jest wersja z gaźnikiem, czy wtryskiem? Jak z wtryskiem, to motocykl ma czujnik odcinający zapłon przy przewrotce i czasem po chwili nie można go ponownie odpalić. A to mocniejsze naciśnięcie sprzęgła, to zapewne tylko jakiś zbieg okoliczności.

P.S. popraw te "śróby", bo zęby bolą...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Suszny
Maniak motocyklowy



Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie

PostWysłany: Sob 9:40, 03 Sie 2013    Temat postu:

Ostatnio przy parkingówce na TDM też miałem wrażenie że kierownica jest krzywa. Okazało się że kierownica była prosta, jedynie delikatnie przekręciło się koło względem kierownicy na lagach. Stanąłem przed motocyklem, złapałem koło między nogi i pchałem kierownice w przeciwnym kierunku do wygięcia które nastąpiło. Trzeba było troche siły ale pomogło! Spróbuj u siebie, możesz poprosić kogos o pomoc żeby ci przytrzymał koło albo wjechać gdzieś żeby zablokować przód.

Za gówniarza ostro dojeżdżałem simsonka w lesie i przy każdej glebie tak właśnie trzeba było robić bo to delikatne było Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Suszny dnia Sob 9:41, 03 Sie 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
express
Administrator



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2696
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków (VIII), Ustroń

PostWysłany: Sob 11:04, 03 Sie 2013    Temat postu: Re: Gleba na piachu / prawa strona - kierownica i sprzęgło

biblo napisał:

To jest wersja z gaźnikiem, czy wtryskiem?


Oczy bolą... i głowa też.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dober
DeTox nie pomoże



Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 3043
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pobiedziska/Poznań

PostWysłany: Sob 20:10, 03 Sie 2013    Temat postu:

Moze ma przeszczepiony silnik? Np z Afryki Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nieprosty
Motonita



Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Sob 21:29, 03 Sie 2013    Temat postu:

Przy klamce sprzęgła masz czujnik elektryczny, który stwierdza czy została ona wciśnięta czy nie, może Ci się tam coś poluzowało albo wykrzywiło.
Generalnie w każdym Suzuki aby starter zadziałał potrzebna jest informacja z tego czujnika, że sprzęgło jest wciśnięte. Tyle że ten czujnik załącza się tak jak stop, nie potrzeba klamki wciskać do samego końca.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
voyt3c
A1



Dołączył: 05 Kwi 2013
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 11:32, 04 Sie 2013    Temat postu:

Dzięki za odpowiedzi.

Wydaje mi się, że to jednak kierownica się skrzywiła, bo ustawiając koło prosto, to właśnie kierownica z prawej jest koło 3 cm w stronę kierowcy. Nie przesunęła się też na półce, bo byłoby to nienaturalne przesunięcie Wink. Jest prosta do zakrzywienia przed manetkami. Dopiero później na oko (i na miarkę) widać różnicę odległości.

Na razie mi to nie przeszkadza, więc niech będzie. Przy okazji się spróbuje wyprostować albo kupi nową kierę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gebels
A



Dołączył: 06 Lis 2009
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chotomów k. Warszawy

PostWysłany: Pon 8:28, 05 Sie 2013    Temat postu:

Odkręcić kierownicę i sprawdzić czy prosta - na przykład kładąc ją na równym betonie i obmierzyć miarką
Rozkręcić lagi, wyjąć i włożyć z powrotem, Same się ustawią tak jak trzeba (oczywiście koło przednie też trzeba zdjąć)

Miałem podobną sytuację.
Żeby się pokrzywiły lagi, to musiałbyś w coś porządnie przywalić (albo coś w ciebie). Raczej na 90% kierownica.

Życzę powodzenia. Roboty na jakieś 3 piwka.

A przy okazji taka ciekawostka: inżyniery z Suzuki nie popisali się przytomnością umysłu przy konstruowaniu naszych maszynek. Mocowanie plastikowych owiewek przednich jest w przedniej dolnej części do chłodnicy... (sic!). Podczas mojego otarcia się o brzozę w lesie, połamałem lewą owiewkę, która jednocześnie siłą ciągu wyrwała tulejkę wspawaną w chłodnicę stanowiącą mocowanie plastikowej owiewki. Nie będę pisał jakimi słowami opisywałem ww. inżynierów po tym zdarzeniu...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
biblo
moto-psychopata



Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4258
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 78 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa

PostWysłany: Pon 9:40, 05 Sie 2013    Temat postu:

Z tym gaźnikiem, to trochę palnąłem Smile, ale co do trudności z odpaleniem motocykla po przewrotce, to wg informacji od Michała Szramy może to być skutek zadziałania czujnika, który w takim wypadku ma odciąć zapłon. Czasem trzeba chwilę odczekać.

express:: proponują zażyć Panadol Cool


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez biblo dnia Pon 9:42, 05 Sie 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
voyt3c
A1



Dołączył: 05 Kwi 2013
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 10:35, 07 Sie 2013    Temat postu:

Jednak kierownica lekko krzywa, praktycznie nie przeszkadza w jeździe – zrobi się przy okazji.

Drażni mnie też ta dźwignia sprzęgła. Trzeba mocniej przycisnąć klamkę aby odpalić, niż przed glebą. Jakieś cuda wianki. Muszę się w wolnej chwili przyjrzeć sprzęgłu, ze szczególnym uwzględnieniem czujnika. Może rykoszetem jakoś dostało i się lekko przestawiło.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KAMAN
A2



Dołączył: 27 Maj 2012
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Wyszków

PostWysłany: Sob 11:33, 10 Sie 2013    Temat postu:

Z tego co piszesz to moim zdaniem mogła się lekko wygiąć klamka sprzęgła przy upadku na lewo, nawet mimo handbarów jeśli je masz, na miękkim podłożu piasek i ziemia wchodzą wszędzie. Przez to, że zmienił się jej kształt trzeba ją dalej wciskać niż poprzednio. Podciągnij trochę linkę pokrętłem okrągłym przy klamce i będzie ok.
Wczoraj koleżanka Ania wyciągnęła mnie na swoim Kawasaki KLe w taki piach, że moto samo stało jak z niego zsiadałem. Mam nowe opony Haidenau Scout na Dlu, rewelacja. Autentycznie piach przelewający się nad felgą nie jest w stanie go zatrzymać, wozi go na boki, ale czuć pełną kontrolę. Dopóki dodajesz gazu jedzie jakby go coś ciągnęło na linie. Już się nie boję gleby w piasku. Przemyśl zmianę opon. Do dla idealne, także na asfalt.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nieprosty
Motonita



Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Sob 23:29, 10 Sie 2013    Temat postu:

KAMAN napisał:
Z tego co piszesz to moim zdaniem mogła się lekko wygiąć klamka sprzęgła przy upadku na lewo, nawet mimo handbarów jeśli je masz, na miękkim podłożu piasek i ziemia wchodzą wszędzie. Przez to, że zmienił się jej kształt trzeba ją dalej wciskać niż poprzednio. Podciągnij trochę linkę pokrętłem okrągłym przy klamce i będzie ok.

Głupszej rady jeszcze w życiu nie słyszałem. Sprzęgła nie reguluje się pokrętłem przy klamce. Pokrętło to służy jedynie do regulacji luzu linki, dokręcenie tego pokrętła co najwyżej zaowocuje spaleniem sprzęgła.

Tak na przyszłość to zanim coś napiszesz zastanów się czy masz jakiekolwiek pojęcie na dany temat.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez nieprosty dnia Sob 23:32, 10 Sie 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
AndrzejB
A1



Dołączył: 05 Mar 2016
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pią 23:44, 27 Maj 2016    Temat postu:

Miałem dziś bardzo podobny przypadek ... gleba przy 5 km/h na prawą stronę na polnej drodze. Motocykl po chwili sam odłączył zapłon i zgasł, leżał może z 20s., następnie go podniosłem i próbuję odpalić ale z zerowym efektem.
Standardowo: (wszystkie warunki typu stopka, neutral, sprzęgło spełnione) alarm, kluczyk, killswitch + przycisk rozrusznika ... światła odłącza a rozrusznik cisza.
Sprawdzam jeszcze kilkukrotnie ale bez efektów.
Okazało się że lecąc na prawą stronę obróciłem (za słabo podklejoną) lewą grzaną manetkę, miejsce gdzie dochodzą kable (zgrubienie) blokowało możliwość pełnego dociśnięcia klamki sprzęgła przez co czujnik wciśniętego sprzęgła nie dawał sygnału do uruchomienia rozrusznika.
Grzaną manetką obróciłem w drugą stronę, sprzęgło docisnąłem do końca i motocykl odpaliłem.

Zupełna błahostka, ale chwilę mi zajęło zanim do tego doszedłem Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
antyks
Maniak motocyklowy



Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 1502
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 2/2
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Sob 6:28, 28 Maj 2016    Temat postu:

Ja po ostatnim ślizgu na prawą stronę myślałem że zapowietrzyłem hamulec bo naciskając klamkę dobijałem do manetki a hamulec działał na pół gwizdka. Dopiero po kilku godzinach zauważyłem że skrzywiła się sama klamka i wystarczyło ją odgiąć i hamulec sam się" odpowietrzył"Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
chrzanek
Motonita



Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 717
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 19:35, 28 Mar 2017    Temat postu:

Znowu znalazłem na forum temat dla siebie...

No to jestem kolejnym zdolniachą który przy minimalnej prędkości połozył motocykl na prawą stronę.
Prędkość rzędu 10kmh.
Najpierw leciałem na lewo, ale jakoś tak się stało że położyłem moto na prawej stronie.
Standardowo kierunek nie dzwignął tematu.
Prawy handbar tez nieco pokiereszowany (ciężarek za to wygląda na cały)
Gmol Heeda też się ugiał ale owiewki uratowane.
Jakimś cudem pedał hamulca nietknięty.
I to mnie zupełnie nie niepokoi - frycowe sie płaci,

Ale podobnie jak poprzednicy mam kierownicę nieznacznie "skręconą" w prawo jak jade prosto.
Wspomnieliście żeby "wyprostowac" kierownice na lagach albo poprawić koło w lagach.

Jak to zrobic ?

Jestem mało techniczny jeżeli chodzi o moto, ale gdyby ktoś z Was mi bardziej rozwinął temat to spróbuje sam coś podziałać... Narzedzia mam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mrowczan
A1



Dołączył: 24 Lip 2019
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Wto 21:21, 12 Maj 2020    Temat postu:

chrzanek napisał:
Znowu znalazłem na forum temat dla siebie...

No to jestem kolejnym zdolniachą który przy minimalnej prędkości połozył motocykl na prawą stronę.
Prędkość rzędu 10kmh.
Najpierw leciałem na lewo, ale jakoś tak się stało że położyłem moto na prawej stronie.
Standardowo kierunek nie dzwignął tematu.
Prawy handbar tez nieco pokiereszowany (ciężarek za to wygląda na cały)
Gmol Heeda też się ugiał ale owiewki uratowane.
Jakimś cudem pedał hamulca nietknięty.
I to mnie zupełnie nie niepokoi - frycowe sie płaci,

Ale podobnie jak poprzednicy mam kierownicę nieznacznie "skręconą" w prawo jak jade prosto.
Wspomnieliście żeby "wyprostowac" kierownice na lagach albo poprawić koło w lagach.

Jak to zrobic ?

Jestem mało techniczny jeżeli chodzi o moto, ale gdyby ktoś z Was mi bardziej rozwinął temat to spróbuje sam coś podziałać... Narzedzia mam.

Doczekałeś się odpowiedzi ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bartheezzzz
A1



Dołączył: 26 Cze 2017
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Czw 18:12, 14 Maj 2020    Temat postu:

chrzanek napisał:
Znowu znalazłem na forum temat dla siebie...

No to jestem kolejnym zdolniachą który przy minimalnej prędkości połozył motocykl na prawą stronę.
Prędkość rzędu 10kmh.
Najpierw leciałem na lewo, ale jakoś tak się stało że położyłem moto na prawej stronie.
Standardowo kierunek nie dzwignął tematu.
Prawy handbar tez nieco pokiereszowany (ciężarek za to wygląda na cały)
Gmol Heeda też się ugiał ale owiewki uratowane.
Jakimś cudem pedał hamulca nietknięty.
I to mnie zupełnie nie niepokoi - frycowe sie płaci,

Ale podobnie jak poprzednicy mam kierownicę nieznacznie "skręconą" w prawo jak jade prosto.
Wspomnieliście żeby "wyprostowac" kierownice na lagach albo poprawić koło w lagach.

Jak to zrobic ?

Jestem mało techniczny jeżeli chodzi o moto, ale gdyby ktoś z Was mi bardziej rozwinął temat to spróbuje sam coś podziałać... Narzedzia mam.


Hmmm, może posłużysz się moim filmem - odkręcam koło i wyciągam lagi Smile
https://www.youtube.com/watch?v=xgsHKt9v7f8&feature=youtu.be


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bartheezzzz dnia Czw 21:53, 14 Maj 2020, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin