Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

przedni hamulec - przycina się?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Barton
A1



Dołączył: 25 Lip 2010
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Milionówek

PostWysłany: Śro 19:09, 30 Maj 2012    Temat postu: przedni hamulec - przycina się?

Jadę sobie, dojeżdżam do świateł, redukuje i ostatnie metry hamuje przednim hamulcem. Klamka do połowy zakresu idzie płynnie, zawieszenie płynnie się obniża, naciskam klamkę cały czas tak samo mocno i nagle... wciąga ją do końca zakresu, hamowanie się robi nagle skuteczniejsze, dobija mi zawieszenie i stoję w miejscu...

myślałem, że może przyczyna leży w lagach, ale nic niepokojącego nie widzę, jak sobie w garażu ścisnę klamkę na maksa i bujam zawieszeniem to wszystko chodzi ładnie i płynnie.

Klocki są, tarcze są, płyn hamulcowy jest.

Pomocy Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GrzesiekK
Motonita



Dołączył: 05 Gru 2009
Posty: 522
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Czę100chowa

PostWysłany: Śro 20:36, 30 Maj 2012    Temat postu:

Jak nie ma ubytku , to musi sie jeden tłoczek w zacisku zawieszać i jak puści , to klamka wpada i hamuje dużo mocniej .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cilip
Motocyklista



Dołączył: 31 Sty 2012
Posty: 217
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Śro 21:54, 30 Maj 2012    Temat postu:

Ja tez to mam,do pewnego nacisku,powiedzmy hamuje normalnie a wystarczy min. bardziej przycis i juz hamuje ostro

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Barton
A1



Dołączył: 25 Lip 2010
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Milionówek

PostWysłany: Pią 20:10, 01 Cze 2012    Temat postu:

czyli zrobić tak :
zdjąć zaciski, zobaczyć który chodzi oporniej, rozebrać go, przeczyścić jakimś ściernym 2000, poskładać, odpowietrzyć i gotowe? Smile))
robił ktoś już takie coś? gumki zmienić przy okazji ? czy może regeneracja to kiepski pomysł i trzeba nowy zacisk?...[/quote]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Barton
A1



Dołączył: 25 Lip 2010
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Milionówek

PostWysłany: Pon 16:00, 04 Cze 2012    Temat postu:

kończąc temat :

rozebrałem zaciski, zlałem cały płyn, zaciski wymoczyłem w płynie hamulcowym, tłoczki wypolerowałem fareclą (lewy "dolny" był najgorszy), odtłuściłem ekstrakcyjną, złożyłem wszystko na płyn hamulcowy i poskładałem. Przy okazji się okazało, że miałem lekko przypowietrzone hamulce, bo teraz klamkę mam dalej od rol gazu niż wcześniej (tak mi się wydaje, że to kwestia odpowietrzenia, bo skoro regulacja jest na tej samej cyferce to nie bardzo ogarniam co jeszcze może na to wpływać)

W każdym razie teraz jest idealnie, nic się nie przycina !


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GrzesiekK
Motonita



Dołączył: 05 Gru 2009
Posty: 522
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Czę100chowa

PostWysłany: Pon 19:54, 04 Cze 2012    Temat postu:

Nie ma innej możliwości ..
A uszczelki przeciwpyłowe w cylinderkach zakładałeś nowe ????


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Barton
A1



Dołączył: 25 Lip 2010
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Milionówek

PostWysłany: Pon 20:24, 04 Cze 2012    Temat postu:

szczerze mówiąc nie, namoczyłem je w takim płynie silikonowym w szpraju. Da się kupić te przeciwkurzowe osobno w normalnej cenie ? bo cena zestawu gumek zabija...

Klocki mam w połowie zużyte, najwyżej przy wymianie klocków powtórzę czynność


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GrzesiekK
Motonita



Dołączył: 05 Gru 2009
Posty: 522
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Czę100chowa

PostWysłany: Wto 6:17, 05 Cze 2012    Temat postu:

Barton napisał:
Da się kupić te przeciwkurzowe osobno w normalnej cenie ? bo cena zestawu gumek zabija...

No właśnie miałem nadzieję , że znalazłeś je w ludzkiej cenie .....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasooch
Motonita



Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków

PostWysłany: Wto 6:51, 05 Cze 2012    Temat postu:

Jeden z moich kolegów wymienił te przeciwkurzowe na zwykłe O-ringi. Uszczelniaczy o prawidłowym kształcie (przekrój kwadratowy) nigdzie nie mógł znaleźć, stąd pomysł na taką zmianę. Koszt oczywiście na poziomie 2zł w sklepie z uszczelkami Wink Prywatnie bym się nie odważył, bo jednak kształt O-ringu (brak ostrej krawędzi) moim zdaniem bardzo słabo zabezpiecza przed kurzem, uszczelniacz raczej nie zgarnia syfu z tłoczka tak jak powinien. No ale kolega chwali, jeździ już na tym jakiś czas, mówi, że wszystko mu działa. Zostawiam więc temat do prywatnej oceny osób ew. zainteresowanych Wink

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez lasooch dnia Wto 6:52, 05 Cze 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
skalar
Motocyklista



Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 9:34, 05 Cze 2012    Temat postu:

GrzesiekK napisał:
Barton napisał:
Da się kupić te przeciwkurzowe osobno w normalnej cenie ? bo cena zestawu gumek zabija...

No właśnie miałem nadzieję , że znalazłeś je w ludzkiej cenie .....


Czy ktoś pomierzył uszczelki w trakcie konserwacji zacisku?
Interesują mnie wymiary zarówno uszczelki zasadniczej jak i przeciwkurzowej. Wink
Niestety w katalogu części brak jest wymiarów Sad.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GrzesiekK
Motonita



Dołączył: 05 Gru 2009
Posty: 522
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Czę100chowa

PostWysłany: Wto 13:48, 05 Cze 2012    Temat postu:

Lasooch te uszczelki nie są kwadratowe , tylko [ dwoma wargami uszczelnia tłoczek


A uszczelek oczywiście nie zmierzyłem......


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Barton
A1



Dołączył: 25 Lip 2010
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Milionówek

PostWysłany: Wto 16:45, 05 Cze 2012    Temat postu:

ja też nie mierzyłem, przekrój tej uszczelki zasadniczej ... jest imho lekko dziwny - jakiś trapez prostokątny Smile

A co do tej przeciwkurzowej - jakby jej nie zakładać w ogóle to też by pewnie wszystko działało tylko trochę krócej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nieprosty
Motonita



Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Wto 17:40, 05 Cze 2012    Temat postu:

Barton napisał:
ja też nie mierzyłem, przekrój tej uszczelki zasadniczej ... jest imho lekko dziwny - jakiś trapez prostokątny Smile

Przekrój uszczelki zasadniczej to kwadrat ewentualnie prostokąt. Trapez wyjdzie Ci w używanej bo się lekko odkształciła.
Zwróć uwagę, że otwór w zacisku ma przekrój trapezu przez co jak tłoczek się wysuwa to uszczelka się lekko odkształca i po puszczeniu hamulca pomaga tłoczkowi się trochę cofnąć.
Są zaciski z uszczelką w kształcie trapezu ale nie w DL. Wtedy istotna jest strona jaką montujemy uszczelkę w zacisku. W DL jest to obojętne.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Barton
A1



Dołączył: 25 Lip 2010
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Milionówek

PostWysłany: Wto 20:06, 05 Cze 2012    Temat postu:

kumam, nowych nie widziałem fakt

biorąc pod uwagę, że odpowietrzanie hampli to 10 minut, a klocki i tak długo nie wytrzymują to dopuszczam rozwiązanie czyszczenia wszystkiego co wymianę klocków. Chociaż na moje - jakby faktycznie pomierzyć te gumki to pewnie by się coś dobrało - a samochodowe gumki są duuużo tańsze


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Matylda
A1



Dołączył: 05 Cze 2011
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Wto 18:22, 10 Lip 2012    Temat postu:

Właśnie mi wyskoczył podobny problem z precyzyjnym dozowaniem a dokładnie z płynnością ruchu klamki .
Oś klamki zachodzi syfem i trzeba wyczyścić i nasmarować


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin