VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie -> Blokujący się przedni błotnik
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Blokujący się przedni błotnik
PostWysłany: Nie 20:50, 28 Sie 2016
Trevor
Motocyklista

 
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 234
Przeczytał: 57 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kalisz





Dzisiaj szczerze mówiąc najadłem się strachu.
Wracaliśmy z Torunia i jakieś 20 km przed domkiem przy niecałych 90 km/h
miałem awaryjne hamowanie po którym straciłem kierowalność i to w dodatku całkowicie. Dobrze,że na prostym odcinku drogi i udało się wyhamować do zera i ściągnąć maszynę na pobocze ale trzeba było szorować oponami po asfalcie. Okazało się,że moto zanurkowało tak,że błotnik wbił mi się w osłonę silnika,która wydaję się jest zamontowana prawidłowo do gmoli. Wcześniej miałem kilka razy podobne zajście ale nigdy się nic nie blokowało a dodam,że niedawno przy okazji wymiany uszczelniacza w lagach zmieniałem również olej (Motul).
Macie jakieś propozycję od czego się tak narobiło Sad


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 7:34, 29 Sie 2016
prostyelektryk
Motonita

 
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 508
Przeczytał: 59 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Śląsk





Masz szczęście. Co to za osłona?
Przedłużenie błotnika pomaga i na tę przypadłość.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 9:11, 29 Sie 2016
novy
Motonita

 
Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 624
Przeczytał: 60 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Busko-Zdrój





Ja raczej bym podgiął osłonę silnika tak żeby nie było możliwości zahaczenia o nią.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 9:13, 29 Sie 2016
jargus2
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Lis 2014
Posty: 200
Przeczytał: 115 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Podlaskie





Szukaj winy w osłonie silnika ,pewnie za mocno jest wysunięta do przodu


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 10:17, 29 Sie 2016
Szuja
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3135
Przeczytał: 122 tematy

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa





dyskusja o tym czy to taki czy inny olej w lagach nawet nie powinna miec minimalnego znaczenia. W zakresie pracy lag nie powinno byc mozliwosci obcierki opon o jakis inny element motocykla... Dotyczy to oczywiscie sprawnego motocykla, mieszczacego sie w fabrycznych normach, a nie motocykla powypadkowego z przeszczepionymi elementami.

Informacja o producencie plyty bylaby bardzo pomocna dla osob, ktore zamierzaja wyposazyc moto w taki dodatkowy element.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 10:29, 29 Sie 2016
bzyku
Motonita

 
Dołączył: 11 Lis 2013
Posty: 648
Przeczytał: 164 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Stalowa Wola





No nie koniecznie musi być to osłona. Kolega posiada Transalpa i widziałem u niego podobny przypadek. Wina leżała po źle zamocowany błotniku.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 10:43, 29 Sie 2016
Szuja
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3135
Przeczytał: 122 tematy

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa





@bzyku, zgadza sie, dlatego w swoim poscie zastrzeglem, ze dotyczy to sprawnego motocykla mieszczacego sie w fabrycznych normach.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 16:21, 29 Sie 2016
MaG
Administrator

 
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 3582
Przeczytał: 80 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa





Qrcze, ta osłona musi być naprawdę sporo wysunięta do przodu, albo błotnik cofnięty, albo... zmieniona geometria motocykla i jest inny kąt nachylenia widelca do ramy (np. po czołówce...). W normalnym układzie niezależnie od marki osłony między nią a błotnikiem jest co najmniej 3-4 cm powietrza, a przecież przy hamowaniu błotnik chodzi tylko góra-dół, a nie przód tył... o|o


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 18:00, 29 Sie 2016
Trevor
Motocyklista

 
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 234
Przeczytał: 57 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kalisz





No właśnie też byłem całym tym faktem zaskoczony ale to zaraz po tym jak miałem mokro w majtach.
Moto kupiłem już z założoną osłoną,która jest przymocowana do gmoli Givi. Nie ma tam miejsca na regulację ani na to ,żeby ją inaczej zamocować. Nigdy wcześniej mi tak nie nurkował mocno a przecież trochę już nim jeżdżę. Pójdę później do garażu i zrobię fotki,może z nich coś uda się Wam wywnioskować. Moja żona powiedziała,ze dopóki nie załatwię tej sprawy to nie wsiada na moto.
W sumie się nie dziwię bo mieliśmy dużo szczęścia.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 22:23, 29 Sie 2016
Trevor
Motocyklista

 
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 234
Przeczytał: 57 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kalisz





Tak to mniej więcej wygląda. Może powinienem pokombinować i osłonę zamocować bliżej gmoli? Zastanawia mnie jednak cały czas fakt,że wcześniej mi się nic takiego nie działo.







Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 22:29, 29 Sie 2016
MaG
Administrator

 
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 3582
Przeczytał: 80 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa





Najwyżej wyrzuć osłonę, nie jest niezbędna do jazdy. Jak masz osłonę na gmolach givi to spróbuj ją cofnąć poprzez odwrócenie tych obejm na gmolach do których jest przykręcana osłona.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 22:33, 29 Sie 2016
geniusz
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 281
Przeczytał: 43 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań





Może ktoś podczas serwisu zmienił mocowanie tam z przodu gdzie jest dokręcane go gumola dla tego tam się zablokowało jak sprzęt zanurkował jest tam możliwość zmiany kąta aby go obniżyć?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 22:39, 29 Sie 2016
express
Administrator

 
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2172
Przeczytał: 80 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, VIII





geniusz napisał:
Może ktoś podczas serwisu zmienił mocowanie tam z przodu gdzie jest dokręcane go gumola dla tego tam się zablokowało jak sprzęt zanurkował jest tam możliwość zmiany kąta aby go obniżyć?


A jest możliwość użycia kropek na końcu zdania?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 22:44, 29 Sie 2016
MaG
Administrator

 
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 3582
Przeczytał: 80 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa





Na fotkach wygląda jakby skopany montaż, osłona u góry powinna przylegać do gmola a nie sterczeć jak haczyk na suma:)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 0:43, 30 Sie 2016
hmarek
Motocyklista

 
Dołączył: 10 Cze 2013
Posty: 424
Przeczytał: 45 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa - Ursynów





MaG napisał:
...przecież przy hamowaniu błotnik chodzi tylko góra-dół, a nie przód tył... o|o


Chodziłby tylko góra-dół gdyby lagi byly w pionie w kazdej płaszczyźnie, a że nie są to chodzi góra-dół i przód tył Wink czyli po skosie Very Happy.

Tu, tak jak to już było powiedziane kilka razy, problem raczej leży w nieprawidłowym montażu osłony.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 8:46, 30 Sie 2016
mar
A

 
Dołączył: 14 Wrz 2015
Posty: 140
Przeczytał: 140 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Szczecin





Na zdjęciu wydaje mi się widać, że błotnik jest zamontowany nie dokładnie w swoim miejscu ("osłona" uszczelniacza nie jest równolegle do lagi) poza tym czy nie zmieniłeś napięcia wstępnego (inna regulacja) bo musiała być ruszana przy wymianie uszczelniaczy/ oleju. Ja na twoim miejscu myślał bym poza tym o lekkim skróceniu błotnika ewentualnie osłony.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 8:58, 30 Sie 2016
jargus2
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Lis 2014
Posty: 200
Przeczytał: 115 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Podlaskie





Błotnik jak najbardziej Ok ,zrób porządek z osłoną i będzie dobrze


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 18:10, 30 Sie 2016
Trevor
Motocyklista

 
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 234
Przeczytał: 57 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kalisz





Przeczuwałem,że to wina montażu osłony ale cały czas nie dawał mi spokoju fakt,że przed wymianą oleju w lagach nie było tego problemu. Może też faktycznie inaczej były napięte sprężyny bo teraz wydaję mi się,że mam "miękki'' przód Smile
Tak czy inaczej dzięki wielkie za pomoc i sugestie.
Temat do zamknięcia.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 8:55, 14 Wrz 2016
watson
A

 
Dołączył: 21 Maj 2014
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań





Przerabiałem coś takiego w zeszłym roku.

Tak to opisałem w innym wątku:
Cytat:
Udało mi się ustalić skąd ta gleba - jak wjechałem na ten pieprzony kamlot, przednie zawieszenie mi dobiło. Wtedy właśnie doszło do zakleszczenia błotnika o osłonę silnika, więc lądowałem po wyskoku już ze zblokowaną kierownicą, co uniemożliwiło wyprostowanie maszyny.


oraz

Cytat:
...musiałem przypierdzielić przy ~40km/h w kamień wystający jak średniej wysokości krawężnik.
Końcówka błotnika wklinowała się mocowanie osłony. W pięciu się trudziliśmy, aby wyczepić, w końcu się udało.

Pytam o osłonę, bo zakładam, że każdy producent ma nieco inny patent na mocowanie.
Ja mam Heeda, który poza tym jednym incydentem sprawdza się świetnie.

Myślę sobie, żeby celem uniknięcia podobnych sytuacji w przyszłości ściąć jakieś 2 cm z błotnika (i tak ta końcówka jest obecnie popękana i powyginana) i zamontować sobie w tym miejscu jakiś 10-centymetrowy chlapacz, najlepiej ze sztywnej gumy.


Później nawet raz podczas zjeżdżania z krawężnika.

Faktem jest, że miałem strasznie wymęczone zawieszenie. Zmieniłem olej, zmieniłem sprężyny na progresywne i cóż. Cały czas jeżdżę z ułamaną końcówką błotnika.

EDIT: U mnie jest osłona marki Heed. Zamontowana w jedyny możliwy sposób.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez watson dnia Śro 8:59, 14 Wrz 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 12:37, 14 Wrz 2016
geniusz
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 281
Przeczytał: 43 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań





Moim skromnym zdanie to nie jest dobry kierunek działania.
Trzeba ustalić o co blokuje się błotnik i to poprawić wyjąć sprężyny i sprawdzić zawieszenie w pełnym zakresie pracy.
Będziesz się modlić przed wyjazdem aby awaryjnie nie hamować podczas wypadu w obawie o to, że błotnik się znów zaklinuje?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 22:47, 15 Wrz 2016
Trevor
Motocyklista

 
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 234
Przeczytał: 57 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kalisz





Ja swoją osłonę zdemontowałem i poprawiłem mocowanie,żeby nie było jak MaG to nazwał haczykiem na suma a co najwyżej haczyczkiem na uklejkę Smile
A tak na poważnie to mocowanie przerobiłem,osłonę w górnej części troszkę podgiąłem i teraz dolega praktycznie idealnie do gmola. Przy testach hamowania nic niepokojącego się nie dzieję i błotnik się już nie blokuję. Szkoda tylko,że jest wyszczerbiony Sad


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 21:30, 16 Wrz 2016
jawa
A

 
Dołączył: 30 Mar 2009
Posty: 182
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Porównaj jeszcze odległość błotnika od gmoli w innych egzemplarzach, bo być może masz cofnięte lagi.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Blokujący się przedni błotnik
Forum VStromClub Strona Główna -> Usterki i awarie
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin