VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie -> Brak ładowania Alternator>regulator napięcia?
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Brak ładowania Alternator>regulator napięcia?
PostWysłany: Śro 20:33, 25 Maj 2016
bendeer
A2

 
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





Witam,

W ostatnią niedzielę V-Strom rzucił palenie. Niestety na trasie. Jadąc z Nowego Sącza do Rytra nagle straciłem ładowanie. Motocykl zaczął się krztusić i nie chciał przyśpieszać.

Dziś zmierzyłem napięcie na trzech przewodach wychodzących z alternatora.
Bieg jałowy

6,5-7
16,3-17,4
19-20

ok 5000-6000 obr

36-38
89-93
100-107

Oczywiście wartości skakały, więc ciężko było mi to bardziej uśrednić.
W serwisówce jest napisane, że napięcie powinno być powyżej 75v przy 5000 obrotów. Czy to co podałem wyżej jest normą, czy mam szukać nowego alternatora? Ewentualnie go przewinąć?

Pozdrawiam

Arek


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 21:14, 25 Maj 2016
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 939
Przeczytał: 47 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





Ech... Namęczyłem się z tym u siebie.

1. Najpierw naładuj porządnie akumulator, tak, żebyś na następny dzień miał na nim napięcie powyżej 12V. Aku musi mieć trochę siły, bo podczas testu musisz odłączyć alternator.

2. Uruchamiasz silnik i najpierw sprawdź jakie masz napięcie. U mnie w 800GS wygląda tak. W DLu powinno być podobnie.

3. Jeżeli na naładowanym akumulatorze napięcie po odpaleniu jest mniejsze, dziwnie i powoli wzrasta, to masz coś nie tak z ładowaniem, np tak.
Tu uwaga jest jeszcze taka, że przy słabym akumulatorze napięcie może wzrastać powoli, dlatego najpierw porządne ŁADOWANIE Exclamation .

4. Dalej musisz dostać się do przewodów od alternatora i odłączyć je od regulatora (z mojej serwisówki od K4 wynika, że z alternatora są to 3 przewody żółte przechodzące w czarny).

5. Ustaw miernik na 200V AC.

6. Włącz silnik.

7. Mierzysz napięcia na tych 3 przewodach we wszystkich możliwych kombinacjach (skrajne ze środkowym, i skrajne ze sobą). Wszystkie napięcia powinny być równe. Na obrotach jałowych ok 30V, przy wyższych obrotach więcej, przy maksymalnych obrotach nawet pod 180V. Przy pomiarze ważne jest, żeby przy podobnych obrotach napięcia były takie same. W ten sposób sprawdzisz czy cewki nie mają przebicia między sobą.

8. Jeden z końców mirnika przykładasz do minusa na akumulatorze. Drugim końcem miernika mierzysz ponownie napięcia na wszystkich trzech przewodach. Powinno być poniżej 1V. W ten sposób zmierzysz czy cewki nie mają zwarcia do obudowy

9. Jeżeli pomiar z pkt 7 i 8 jest inny masz walnięty alternator. Jeżeli wszystko jest ok, szukaj regulatora napięcia.

Z twojego opisu wygląda na walnięty alternator.
Ze swojej strony mogę polecić
Janusz Krzynówek
16-400 Suwałki
ul. Piotrkowska 14
tel. 505 474 173

Nie mówię, ze będzie szybko, ale dobra jakość i cena Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez miotacztruskawek dnia Śro 21:16, 25 Maj 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 22:51, 25 Maj 2016
bendeer
A2

 
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





Cześć

Akumlator 100% sprawny, zresztą jest non stop podłączony do ładowarki Oxforda. W Nowym Sączu pożyczyłem drugi akumulator od znajomego ( na nim dojechałem do Krakowa ).
Po uruchomieniu motocykla ładowanie delikatnie wzrasta do ok 12,5V.
Różnica pomiędzy cewkami dochodzi do 70V :/

W swoim DL mam diodę wskazującą ładowanie, nic nie wskazywało na to, że alternator padnie. Początkowo łudziłem się, że to tylko akumulator, ale powrót na innym rozwiał nadzieje.

Zastanawiałem się nad kupnem nowego firmy Elektrosport ( czy jakoś tak ) 360-420 zł

Pozdrawiam

Arek


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 0:10, 26 Maj 2016
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 939
Przeczytał: 47 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





Tak teraz jeszcze spojrzałem, że masz tysiąca... Może to być jeszcze kwestia odklejających się magnesów... Ten model tak miał...

http://www.vstromclub.fora.pl/usterki-i-awarie,45/regulator-napiecia-stabilnosc-npaiecia-ladowania,11428.html
http://www.vstromclub.fora.pl/usterki-i-awarie,45/kolo-magnesowe-dl-1000,11882.html


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 7:03, 26 Maj 2016
centrino
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 361
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: DLU





Jeżeli pomiary wykonane popranie to walnięty alternator.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 21:35, 26 Maj 2016
bendeer
A2

 
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





w takim razie zdejmę dekiel i sprawdzę jeszcze magnesy. Przy okazji wymienię olej.

A może to magnes i koszta naprawy będą znikome Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 21:38, 27 Maj 2016
aron
A1

 
Dołączył: 13 Sie 2014
Posty: 44
Przeczytał: 80 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Jawornik





a do pomiarów odłączyłeś regulator ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 19:40, 01 Cze 2016
bendeer
A2

 
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





a da się to inaczej pomierzyć?

------

Po rozebraniu sprawa jest jasna... alternator usmażony. Zastanawiam się jak mogło do tego dojść

Zdjęcia:
https://www.dropbox.com/sh/72mfurxus1gpinn/AADKH4pRL-kFoxxF4E-XEUMga?dl=0


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bendeer dnia Śro 19:41, 01 Cze 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 21:02, 01 Cze 2016
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 939
Przeczytał: 47 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





No wybitnie alternator...
Od czego zależy moment upalenia jeszcze nie doszedłem, ale niektóre maszyny tak mają... W F800GS upaliłem ok 60Kkm, brat w VFR800 uwalił alternator w okolicach 30Kkm. W innych maszynach jak stare Afryki alternatory się nie paliły tylko regulatory... I bądź tu mądry Confused .
Jedna z teorii głosi, że rozchodzi się o sprawne chłodzenie alternatora. Jest on zalany w oleju, który zarazem go chłodzi. U mnie w okolicach 2010 r zmieniono koło magnesowe. Pierwotnie było ono pełne (tak jak jest u Ciebie), a zostało zmienione na takie z otworami, dzięki czemu olej lepiej penetrował stator. Problem jednak w tym w wersjach po 2010r statory dalej się palą. Mój brat jak rozebrał u siebie dekiel też koło magnesowe ma z otworami i bądź tu mądry...

Ostatecznie dawaj do przewinięcia. Rok temu w Suwałkach (namiar wyżej) dałem 150pln z przesyłką. Niestety czas oczekiwania ok 2 tyg. No chyba, że masz koło siebie jakiś zakład przewijania silników rozruszników czy alternatorów Wink .

No i sprawdź dobrze czy masz równe odstępy między magnesami Wink .


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 21:03, 01 Cze 2016
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 939
Przeczytał: 47 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





No wybitnie alternator...
Od czego zależy moment upalenia jeszcze nie doszedłem, ale niektóre maszyny tak mają... W F800GS upaliłem ok 60Kkm, brat w VFR800 uwalił alternator w okolicach 30Kkm. W innych maszynach jak stare Afryki alternatory się nie paliły tylko regulatory... I bądź tu mądry Confused .
Jedna z teorii głosi, że rozchodzi się o sprawne chłodzenie alternatora. Jest on zalany w oleju, który zarazem go chłodzi. U mnie w okolicach 2010 r zmieniono koło magnesowe. Pierwotnie było ono pełne (tak jak jest u Ciebie), a zostało zmienione na takie z otworami, dzięki czemu olej lepiej penetrował stator. Problem jednak w tym w wersjach po 2010r statory dalej się palą. Mój brat jak rozebrał u siebie dekiel też koło magnesowe ma z otworami i bądź tu mądry...

Ostatecznie dawaj do przewinięcia. Rok temu w Suwałkach (namiar wyżej) dałem 150pln z przesyłką. Niestety czas oczekiwania ok 2 tyg. No chyba, że masz koło siebie jakiś zakład przewijania silników rozruszników czy alternatorów Wink .

No i sprawdź dobrze czy masz równe odstępy między magnesami Wink .


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 9:16, 02 Cze 2016
bendeer
A2

 
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





Już dzwoniłem. Dziś wysyłam paczkę.
Widzę, że ten Pan polecany jest prawie na każdym forum motocyklowym


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Brak ładowania Alternator>regulator napięcia?
Forum VStromClub Strona Główna -> Usterki i awarie
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin