VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie -> Brak Świateł mijana/drogowych
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Brak Świateł mijana/drogowych
PostWysłany: Wto 14:45, 15 Sty 2013
Mezzo
A

 
Dołączył: 19 Lis 2011
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa (Wawer)





Nie palą mi się światła mijania/drogowe. Pozycyjne są, Podświetlenie tablicy, zapłon itp wszystko jest. Bezpieczniki, żarówki sprawdzone. Przełącznik świateł na kierownicy sprawdzony - działa. Co jeszcze mogło paść? Poradźcie coś bo już drugi dzień z tym walczę. Confused


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 14:49, 15 Sty 2013
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2364
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Kostki? Masę sprawdź może coś podśniedziało, jak kostki to polecam fosol.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 18:45, 15 Sty 2013
Mezzo
A

 
Dołączył: 19 Lis 2011
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa (Wawer)





hmm, będę szukał.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 10:45, 16 Sty 2013
Mezzo
A

 
Dołączył: 19 Lis 2011
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa (Wawer)





Odkryłem, że nie mam połączenia od kostki stacyjki do kostki wyłącznika świateł. I tu mam schody, bo kolory kabli na schemacie nie zgadzają się (częściowo) z kolorami kabli w wiązce. Czy ma ktoś schemat elektryczny od małego deela z 2005 r (K5). Być może ten co mam jest od innej wersji.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 19:00, 17 Sty 2013
gregdobrynin
Motocyklista

 
Dołączył: 14 Cze 2011
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Oxford, UK





Jak mi wysiadly swiatla mijania/drogowe, to sie okazalo, ze byl to caly mechanizm przycisku rozrusznika (nie wiem czy tak sie to nazywa - prawa strona kierownicy, tam gdzie jest przycisk rozrusznika). Podczas uruchamiania motocykla, na chwile przygasaja swiatla, po uruchomieniu, powinny sie znowu zapalic. Sa tam takie dwie sprezynki, ktore to reguluja. U mnie jedna ze sprezynek sie zuzyla i swiatla sie nie zapalaly. Poniewaz, jak mi wysiadly, to bylem akurat w drodze, to mechanik dolutowal mi mostek i swiatla swieca sie na stale (nawet podczas uruchamiania silnika).

Watek juz chyba byl (tak na szybko linki):

http://www.vstromclub.fora.pl/usterki-i-awarie,45/brak-swiatel-przednich-krotkich-i-dlugich-pomocy,9135.html

http://www.vstromclub.fora.pl/usterki-i-awarie,45/brak-swiatel-mijania-w-k7,7957.html

http://www.vstromclub.fora.pl/usterki-i-awarie,45/padly-swiatla,5757.html

http://www.vstromclub.fora.pl/usterki-i-awarie,45/gasnace-swiatla-co-jest,5132.html

Najczesciej chyba jednak problem ze zlaczka za chlodniaca. Pozdrawiam, Greg.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 21:24, 17 Sty 2013
Potera
Motocyklista

 
Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 251
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań





Sprawdż kostkę za chłodnicą, jak tak miałem, rozłożyłem wszystko czyli (włączniki swiateł, włącznik rozrusznika itp) i dupa nic nie pomogło gdyby nie kolega z forum który, mnie naprowadził na ta kostkę. Jakis debil z Suzuki nie pomyślał że za chłodnicę się woda też może dostać i zrobił tą kostkę taką zwykła żadnej osłony od wody czy wilgoci. Przed sezonem posmarowałem kostkę sprayem do styków i wszystko było ok, ale na koniec sezonu światła znowu znikły Sad teraz szykuję się do wymiany całej kotki i przdłużenie kabli tak by kostka była gdzieś pod zegarami.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 22:57, 17 Sty 2013
Mezzo
A

 
Dołączył: 19 Lis 2011
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa (Wawer)





No w zsadzie to już rozwiązałem problem. Do tej kostki co piszesz wchodzą 2 przewody ze stacyjki, które łączą sie gdzieś w wiązce. Jeden z nich działał a drugi miał opornośc w mega ohmach, Pewnie Konradzik miał racje i kostka z połączeniem tych przewodów zaśniedziała gdzieś w wiązce, ale żeby ją znaleźć to musiałbym ją całą pruć. Zamiast tego zrobiłem nowy mostek między tymi przewodami zaraz za tą kostką i od razu wszystko zadziałało. Poza tym światła są zauważalnie jaśniejsze. Pewnie od jakiegoś czasu to połącznie się psuło. W każdym razie dzięki wszystkim za pomoc.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 0:09, 18 Sty 2013
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2364
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Jeszcze proponuję jakieś fajne żarówki np. obsram najt brejker plus i git Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 21:14, 18 Sty 2013
Mezzo
A

 
Dołączył: 19 Lis 2011
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa (Wawer)





Tak od razu to by było za dużo szczęścia. Poczekam aż się przyzwyczaję do tych świateł Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 13:14, 30 Cze 2013
Leciutki1
Motocyklista

 
Dołączył: 10 Cze 2011
Posty: 294
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Legnica i okolice





Postanowiłem opisać swoją walkę ze światłami może się komuś przyda....
Oczywiście awarie na ogół zdarzają się w drodze i tym razem też tak było, w czasie powrotu do domu padły światła , zdążyłem dojechać na postojówkach przed zmierzchem.
Sprawdzenie wszystkich bezpieczników nic nie wniosło , brak świateł mijania i długich , Pass (blinda) też nie działa, na forum znalazłem wskazówki, że to przełącznik rozrusznika, lub kostka za chłodnicą, rozebrałem przełącznik rozrusznika, w moim sprzęcie światła są na stałe włączone więc przy uruchamianiu rozłącza je guzik rozrusznika. Bardzo prosta konstrukcja płytka z tworzywa przylutowane 4 druty parami i suwak z miedzianej blaszki na sprężynach, w położeniu spoczynkowym (guzik wystaje) blaszka zwiera dwa piny i mamy światła, przy wciśnięciu guzika blaszka zjeżdża z tych pinów i zwiera kolejne dwa zasilając rozrusznik (przekaźnik) . Przełącznik okazał się cały brak zasilania na pinie od świateł. Podałem pęsetą napięcie z pinu rozrusznika na pin świateł i światła ożyły ,w ten sposób wykluczyłem połowę obwodu czyli dużą wtyczkę w lewej owiewce z przodu, patrząc z motonga , połączenie masy , żarówki.

Zostało tylko jedno miejsce gdzie mogło coś walnąć... wtyczka za chłodnicą.

Obrazek powyżej pokazuje przełącznik rozrusznika , styki są pod metalową osłoną.




Zestaw wtyczek za chłodnicą druga od prawej to wtyczka z przewodem zasilającym światła. We wtyczce jest 8 przewodów słaby kontakt to wzrost temperatury, topi się tworzywo wtyczki i jest lipa z demontażem.
Nie do pominięcia jest fakt że trzeba zdemontować zbiornik, owiewki, airboxa.
Po zlokalizowaniu przewodu wyciąłem go przy wtyczce, przedłużyłem stosując 2 zestawy okrągłych posrebrzanych konektorów,(z louisa) całość zaizolowałem , w miedzy czasie parę razy włączałem zapłon i miałem wpiętą baterię , wpadłem też na genialny pomysł że skorzystam z okazji
i posmaruje resztę wtyczek co by nie korodowały.
Nie wiem co było przyczyną czy olej na wtyczkach , czy włączanie zapłonu bez airboxa ale po złożeniu motonta miałem błąd komputera wtrysku Evil or Very Mad , czyli miałem światła i tryb serwisowy gratis.
Odpięcie baterii i na wypiętej baterii, wypinanie i wpinanie wszystkich
wtyczek airboxa pomogło, ale po kilku kilometrach znów pojawił się błąd, więc to chyba olej użyty do smarowania wtyczek, całą trasę do Teresina jechałem w trybie serwisowym ok. 400 km. Na miejscu jeszcze raz wypiąłem baterię i kilka wtyczek airboxa. Dopiero to pomogło na stałe.
Gdzieś na forum doczytałem że niska rezystancja np. na wyświetlaczu biegów też powoduje błąd układu wtrysku. Miałem super syntetyczny olej i chciałem dobrze.... Rolling Eyes ale.... się skomplikowało, jedna z wtyczek na tej owiewce za chłodnicą to właśnie sygnały ze skrzyni biegów tak więc ostrożnie ze smarowaniem, wystarczy że ja się z tym mordowałem.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Leciutki1 dnia Nie 14:02, 30 Cze 2013, w całości zmieniany 3 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 14:32, 10 Maj 2015
denver_lublin
A

 
Dołączył: 02 Mar 2015
Posty: 114
Przeczytał: 38 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lublin





Ja wczoraj też walczyłem o światła. Czytanie forum bardzo pomogło. U mnie było tak, światła zginęły, tylko pass działało i pozycja przód i tył. Bezpieczniki sprawdziłem, przełączniki na kierownicy (obydwa) i wszystko sprawne tylko świateł brak. Dostałem się częściowo (zdjęty bak i pokrywa airboxa) do żółtej wtyczki i tam tkwił problem, popryskałem wd40 i poruszałem, pomogło tylko doraźnie. Jutro od nowa wszystko rozkręcam i czyszczenie wtyczki albo puszczę kable świateł tak jak kolega, poza wtyczką i połączę hermetycznie. Ciekawe czy się uda bez zdejmowania owiewek.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 15:03, 10 Maj 2015
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 938
Przeczytał: 52 tematy

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





Ja tam wciąż jestem pełen podziwu dla inżynierów Suzuki za tą instalację...
Prąd zasilający niemałe odbiorniki (światła, złącze grzanych manetek, ECU, itd) idzie z akumulatora przez jedną wtyczkę za chłodnicą do stacyjki i następnie tą samą drogą wraca do skrzynki z bezpiecznikami. Jak by nie mogli dać jednego przekaźnika.
U siebie miałem taką akcję, że "zieleń" zaszłą mi na wiosnę do tej wtyczki i ją wymieniałem, kompletnie nic mi nie działało... Trafiła hermetyczna. A ponieważ kupiłem wtedy taką z dość małymi pinami, to niektóre piny dublowałem... Teraz widzę, że wybór już jest lepszy Smile

http://allegro.pl/listing/listing.php?bmatch=seng-v6-p-sm-isqm-4-mt-0113&category=620&order=m&p=2&search_scope=category-620&string=hermetyczne


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 18:28, 10 Maj 2015
MarioSWD
A

 
Dołączył: 27 Sie 2014
Posty: 182
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: SWD





Ja dziś zauważyłem inny problem ze światłami drogowe/mijania. Mianowicie może u Was będzie podobnie podczas jazdy bez problemu włączam drogowe czy strzałem Pass czy normalnie i wszystko chodzi jak należy. Ale na postoju jak mam wciśniętą klamkę hamulca czyli z tyłu świecą światła stopu to długie nie działają. Przypuszczam że za duży pobór prądu ale i tak pierwszy raz się z tym w moto spotkałem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 17:36, 01 Cze 2015
Spokrob
Motonita

 
Dołączył: 14 Sty 2014
Posty: 616
Przeczytał: 90 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Koszalin





Miałem ten sam problem za światłami, po kilku minutach grzebania na forum wszystkiego się dowiedziałem Smile
Naprawa trwała jakieś pół godziny, wystarczyło zdjąć prawy boczek i widać było złączki za chłodnicą. Dla polepszenia komfortu naprawy zdemontowałem przełącznik przy prawej manetce,po poluzowaniu przewodu opuściłem go do dołu i było już idealnie Smile Faktycznie styki zaśniedziałe, szlifierka modelarska, contakt spray i lampy świecą jak nowe Smile
Dzięki wszystkim za rady, zaoszczędziły mi wiele pracy!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 20:57, 10 Cze 2015
Siwy
A1

 
Dołączył: 08 Lut 2015
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wołomin





Leciutki1:"...Bardzo prosta konstrukcja płytka z tworzywa przylutowane 4 druty parami i suwak z miedzianej blaszki na sprężynach, w położeniu spoczynkowym (guzik wystaje) blaszka zwiera dwa piny i mamy światła, przy wciśnięciu guzika blaszka zjeżdża z tych pinów i zwiera kolejne dwa zasilając rozrusznik (przekaźnik) ..."

Właśnie to ustrojstwo ,odpowiadało u mnie za typowe objawy z tematu tzn świecenie tylko postojówek i brak możliwości odpalenia motocykla.Samo wyczyszczenie wszystkich styków nie pomogło.Okazało się ,że cały ten precyzyjnie opisany przez Kolegę mechanizm jest trochę rozklekotany tzn jak go ścisnąłem z góry i z dołu palcami to było okej ,jak puściłem to nie działało znowu.Problem rozwiązałem przekładką z miękkiego tworzywa która ładnie wszystko docisneła do siebie po skręceniu całości na kierownicy.Do dzisiaj działa bez zarzutu ...
Jeszcze doprecyzuję: To co opisał Leciutki1 składa się w całość z dwóch elementów które łączą się ze sobą czymś w rodzaju zatrzasków /coś jak w kostkach el./ U mnie te zatrzaski nie trzymały ciasno, odstęp między częścią górną i dolną się zwiększał na tyle,że styki nie zwierały.Przekładka z tworzywa umieszczona pomiędzy rurą kierownicy a tym elementem ściska wszystko razem i niweluje ten luz po skręceniu śrubami na kierownicy.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Siwy dnia Śro 21:23, 10 Cze 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 1:49, 25 Lip 2016
Romper
A1

 
Dołączył: 06 Cze 2016
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Krakow





Kolezanki/ Koledzy, odswiezam temat, nie chce zakladac nowego.
Nie dziala mi przelacznik PASS, swiatla dzialaja normalnie, w czym moze byc rzecz?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 8:55, 25 Lip 2016
Otzi
Moderator

 
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Może stylu w przełączniku? Rozbierałeś go?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 17:26, 02 Sie 2016
MaxiLager
A1

 
Dołączył: 12 Cze 2016
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław





Dzień dobry drodzy forumowicze,
Słowo, które opisuje moją obecną sytuacje, to katastrofa. Jestem tuż przed wyjazdem na urlop, a wczoraj wieczorem mój DL miał bliskie spotkanie z parkingiem.
Oprócz strat w klamce sprzęgła i pękniętym kierunkowskazie dopadła mnie sytuacja opisana w pierwszym poście:
Mezzo napisał:
Nie palą mi się światła mijania/drogowe. Pozycyjne są, Podświetlenie tablicy, zapłon itp wszystko jest. Bezpieczniki, żarówki sprawdzone. Przełącznik świateł na kierownicy sprawdzony - działa.

Wiem, że jedno z proponowanych rozwiązań zadziała, ale w tej chwili nie mam jak zabrać się za sprawdzenie wszystkich możliwości. Czy jest może tutaj osoba, która zna się na rzeczy i może pomóc w naprawie tej usterki? Mam na myśli osobistą wizję lokalną.
Pozdrawiam z Wrocławia.

@Up Edit
Moje moto to DL650 2009, sprawdziłem już żarówki i bezpieczniki.
"Parkingówka" była na lewą stronę.
Mogę podjechać, ale tylko do zmroku, potem będę zbyt łatwym celem dla niebieskich Wink
Opcja nazwania pierworodnego imieniem "zbawiciela" ciągle dostępna.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MaxiLager dnia Wto 18:51, 02 Sie 2016, w całości zmieniany 4 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 17:46, 02 Sie 2016
biblo
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 2907
Przeczytał: 112 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa





Zanim zaczniesz głębiej grzebać sprawdź przycisk rozrusznika - wystarczy go lekko po naciskać/poruszać i sprawdzić, czy światła się pojawiają...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 17:48, 02 Sie 2016
MaG
Administrator

 
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 3582
Przeczytał: 82 tematy

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa





True, w DL-ach dość delikatny są styki w tym przycisku i potrafią narobić kłopotów ze światłami.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 18:27, 02 Sie 2016
MaxiLager
A1

 
Dołączył: 12 Cze 2016
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław





Dziękuję za odzew.
Dodatkowy objaw usterki, to brak podświetlenia kontrolki świateł drogowych.
Przycisk rozrusznika rozkręcony, brak oderwanych kabli, blaszek itp.
Brak technicznych możliwości zajrzenia na wiązkę za chłodnicą.

Quo Vadis?

@Update
Dzień kolejny przyniósł mocne postanowienie naprawy nie działających świateł (drogowych, mijania, Pass oraz kontrolki świateł). Poszperałem trochę na zagranicznych forach i udało mi się znaleźć fotograficzną instrukcję naprawy w/w usterki
http://www.stromtrooper.com/700795-post6.html
(Sposób łatwy - bez rokręcania całego moto)
Od rana przystąpiłem do pracy, piękna pogoda zachęcała do podjęcia walki.
Na pierwszy ogień poszedł sposób z rozkręceniem tylko prawego boku, niestety nie udało mi się odchylić na tyle chłodnicy, aby moja ręka mogła rozłączyć kostkę zasilania stacyjki. Musiałem spróbować wersji dla zaawansowanych i ściągnąłem plastiki z przodu, bak paliwa oraz rozmontowałem Air box'a. Dzięki tym zabiegom miałem w miarę dobry dostęp do "podejrzanej o spowodowanie awarii kostki". Nie był on na tyle dobry, że mógłbym swobodnie ją wyczyścić, ale po rozłączeniu, wyczyszczeniu i ponownym podłączeniu światła odżyły. Także jest to dobry sposób na naprawę tej usterki.
Dodam jeszcze kilka uwag, które mogą pomóc innym przy rozmontowywaniu całego motocykla.
1.Przygotujcie sobie dobrze miejsce pracy - narzędzia pod ręką, swobodny dostęp do obu stron motocykla.
2.Przy rozkręcaniu plastików narysujcie szkic owiewki na kartce z zaznaczonymi otworami na śruby i plastikowe piny. Po odkręceniu wkładajcie śrubę w odpowiednie miejsce na kartce. Mają one różną długości, a w momencie ich wkręcania nie będziecie tracić czasu na zastanawianie się, gdzie włożyć daną śrubę. Pamiętajcie o dwóch śrubach, do których macie dostęp dopiero po rozkręceniu osłony nad kołem.
3.Ściągajcie plastiki z głową, nie ciągnijcie na ich siłę. Jeżeli czujecie opór, to sprawdźcie jego przyczynę.
4.Rozłączając bak uważajcie na resztki paliwa, warto mieć w pogotowiu szmatkę.
5.Po wyczyszczeniu kostki sprawdźcie czy światła działają i dopiero po pozytywnym wyniku zabieraj się do składania moto.
7.Po zamontowaniu baku, a przed składaniem plastików odpalcie moto, dzięki temu sprawdzicie czy dobrze go podłączyliście.
8.Nie było punktu szóstego.
9.Składajcie plastiki powoli i nie zapominajcie o przykręceniu wszystkich śrub.

I teraz jedno pytanie związane z poczynioną podczas naprawy obserwacją . Tak jak pisałem wcześniej miałem "parkingówkę" na lewą stronę, po rozkręceniu Air Box'a było tam trochę oleju. Czy to normalne po takiej sytuacji?

Pozdrawiam Maxi


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MaxiLager dnia Śro 15:20, 03 Sie 2016, w całości zmieniany 6 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 21:39, 07 Sie 2016
MaxiLager
A1

 
Dołączył: 12 Cze 2016
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław





Pozwole sobie na odswiezenie tematu.
Dotarlem do Dzwirzyna, ale po drodze usterka sie odnowila i tym sposobem prawie polowe trasy przejechalem bez swiatel.
Zwracam sie do forumowiczow z prosba o pomoc, nie mam tutaj mozliwosci rozkrecenia motocykla. Czy ktos z okolicy moze pomoc w rozwiazaniu problemu?
Pozdrawiam Maxi


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 21:16, 11 Sie 2016
Łysielec667
A

 
Dołączył: 06 Paź 2014
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: lublin





Wczesna odpowiedz, ale może tak na przyszłość , jakby to się Wam stało w trasie, w nocy, bez możliwości ściągania plastików itd. Ja tak miałem niedawno. Lipa jak cholera, ale pomysłowy Dobromir zaraz wziął plusowy kabelek od grzanych manetek , dołożył do żółto- czarnego kabelka idącego do przełącznika świateł i ...........mamy widno. Do tego można przełączać długie-mijania.
Zbieram się aby dostać się do kostek za chłodnicą.
A rada na przyszłość : zawsze pod siedzeniem woźcie : izolację , trochę przewodu i trytytki Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 11:21, 12 Sie 2016
MaxiLager
A1

 
Dołączył: 12 Cze 2016
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław





Łysielec667 napisał:
Dobromir zaraz wziął plusowy kabelek od grzanych manetek , dołożył do żółto- czarnego kabelka idącego do przełącznika świateł


Witaj Pomyslowy Dobromirze,
czy moglbys wrzucic zdjecie tego rozwiazania?
Za dwa dni mam powrot do domu, i powoli koncza mi sie pomysly.
Bardzo dziekuje
Maxi


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 8:45, 13 Sie 2016
Łysielec667
A

 
Dołączył: 06 Paź 2014
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: lublin





MaxiLager napisał:
Łysielec667 napisał:
Dobromir zaraz wziął plusowy kabelek od grzanych manetek , dołożył do żółto- czarnego kabelka idącego do przełącznika świateł


Witaj Pomyslowy Dobromirze,
czy moglbys wrzucic zdjecie tego rozwiazania?
Za dwa dni mam powrot do domu, i powoli koncza mi sie pomysly.
Bardzo dziekuje
Maxi

PW poszło


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 9:53, 13 Sie 2016
Suszny
Motonita

 
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1173
Przeczytał: 183 tematy

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie





Chłopaki dzielcie się takimi pomysłami na forum ogólnym. Szczegółowy opis działania w takiej sytuacji może przydać się więlu osobom, a wy się chowacie na PW Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 10:06, 13 Sie 2016
Łysielec667
A

 
Dołączył: 06 Paź 2014
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: lublin





Chłopak chciał pomocy na szybko, więc numer telefonu poszedł na PW . Będzie czas to siądę z dobrze zrobionymi zdjęciami i opiszę wszystko Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 13:16, 29 Sie 2016
MaxiLager
A1

 
Dołączył: 12 Cze 2016
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław





Dzień dobry,
po urlopie wpadłem w wir pracy, dlatego nie umieszczałem tutaj żadnej informacji.
Jak widać udało mi się wrócić bezpiecznie do domu, pomimo prowizorycznej naprawy świateł.
Chcę bardzo podziękować Marcinowi, za rozmowę, jako jedyny podał do siebie namiar i wspólnymi siłami udało się zmontować coś "na szybko".
Po tej przygodzie, w bagażniku ląduje na stałe kawał przewodu elektrycznego. Jak widać może się on przydać w najmniej oczekiwanym momencie.
W moto ewidentnie uszkodzony jest fragment wiązki od stacyjki do słynnej już kostki za chłodnicą. Z uwagi na to, że odpowiada on również za włączanie motocykla, muszę podjąć kroki zmierzające do wymiany całości instalacji elektrycznej. Skoro ten fragment jest już uszkodzony, to inne mogą się zepsuć w każdej chwili. Obawiam się tylko, że koszt takiej "zabawy" będzie bardzo duży.
Trasa przejechana na takim patencie to około 550km.
Poniżej wrzucam kilka zdjęć z amatorskiej konstrukcji, którą udało mi się stworzyć. Na uwagę zasługuje fakt, że udało mi się kupić w sklepie ze wszystkim taśmę izolacyjną, opaski zaciskowe oraz włącznik za 14 zł/całość. Po zainstalowaniu przednie światło działało w trybie drogowym.
Dzięki włącznikowi mogłem na postojach wyłączać światła, przez co nie maltretowałem tak akumulatora i żarówki. Podłączyłem tylko jedną, z uwagi na fakt, że drugą chciałem mieć w zapasie ( pod kanapą były jeszcze dwie) oraz chciałem oszczędzić oczy jadącym z naprzeciwka kierowcom. Przełącznik przy lewej manetce nie działał.
Po drodze mijałem kilka patroli policji i nie wzbudziło to żadnych podejrzeń.
Całość pracy na jedno piwko.
P.S Jeszcze raz dziękuję Marcinie za telefon i pomoc.










Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MaxiLager dnia Pon 13:38, 29 Sie 2016, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
Brak Świateł mijana/drogowych
Forum VStromClub Strona Główna -> Usterki i awarie
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin