VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie -> Gleba na piachu / prawa strona - kierownica i sprzęgło
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Gleba na piachu / prawa strona - kierownica i sprzęgło
PostWysłany: Pią 23:58, 02 Sie 2013
voyt3c
A1

 
Dołączył: 05 Kwi 2013
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Cześć,

jakieś 3 godziny temu (ok. 20:30) zaliczyłem glebę na piaszczystej drodze na polu. DL padł na prawą stronę. Na szczęście prędkość była niewielka, więc ja wyszedłem bez szwanku. Motocykl lekko ucierpiał:
- minimalnie zgięty prawy gmol - już wyprostowany,
- pęknięty handguard przy ciężarku - już sklejony,
- wygięta dźwignia hamulca tylnego - już na swoim miejscu.

Dodatkowo dwie rzeczy, które mnie niepokoją, a jutro trzeba ruszać dalej (a raczej w drogę powrotną).
1. Po wywrotce i podniesieniu sprzętu, vstrom nie chciał zapalić. Szybka rozkmina pozwoliła znaleźć przyczynę. Musiałem dużo mocniej przycisnąć dźwignię sprzęgła. I tutaj pytanie: o co moze chodzić? Co sie mogło stać?

- wydaje mi się, że musiałem nacisnąć sporo mocniej niż przed glebą,
- dalszy kawałek trasy był po podobnej drodze, więc nie mogłem sie skupić na samym motocyklu, ale wydaje mi sie, że pózniej działało ok - biegi zmieniały sie tak jak przed glebą (chociaż pewności nie mam) :-/

2. Wywrotka była dosyć delikatna, ale coś sie wykrzywiło przy kierownicy - albo sama kiera, albo tylko na mocowaniu i da sie to jutro wyprostować. Boje sie zeby nie było to coś poważniejszego. Moze jakieś rady i uwagi?

Objawy: przy naturalnym ułożeniu rąk przy (dawniej) prostej kierownicy koło jest skrecone w lewo i plaszczyzna: sruby na amorze-lagi-itd. jest skręcona jak koło. Jak wyrownam te "linię śrub" (sorry, nie wiem jak to nazwać) z linia motocykla to koło jest prosto, ale kierownica z prawej strony odbija w stronę jeźdźca (od strony prawej manetki jakby wygięta do kierowcy).

- lagi na oko są proste, z reszta to niemożliwe zeby przy tak delikatnej wywrotce na polu / piachu poszły lagi

Będę wdzięczny za wszelkie uwagi na co zwrócić uwagę rano Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez voyt3c dnia Sob 9:19, 03 Sie 2013, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
Re: Gleba na piachu / prawa strona - kierownica i sprzęgło
PostWysłany: Sob 0:52, 03 Sie 2013
biblo
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 2911
Przeczytał: 105 tematów

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa





voyt3c napisał:
Cześć,

(...)
Dodatkowo dwie rzeczy, które mnie niepokoją, a jutro trzeba ruszać dalej (a raczej w drogę powrotną).
1. Po wywrotce i podniesieniu sprzętu, vstrom nie chciał zapalić. Szybka rozkmina pozwoliła znaleźć przyczynę. Musiałem dużo mocniej przycisnąć dźwignię sprzęgła. I tutaj pytanie: o co moze chodzić? Co sie mogło stać?
(...)


To jest wersja z gaźnikiem, czy wtryskiem? Jak z wtryskiem, to motocykl ma czujnik odcinający zapłon przy przewrotce i czasem po chwili nie można go ponownie odpalić. A to mocniejsze naciśnięcie sprzęgła, to zapewne tylko jakiś zbieg okoliczności.

P.S. popraw te "śróby", bo zęby bolą...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 10:40, 03 Sie 2013
Suszny
Motonita

 
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1183
Przeczytał: 190 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie





Ostatnio przy parkingówce na TDM też miałem wrażenie że kierownica jest krzywa. Okazało się że kierownica była prosta, jedynie delikatnie przekręciło się koło względem kierownicy na lagach. Stanąłem przed motocyklem, złapałem koło między nogi i pchałem kierownice w przeciwnym kierunku do wygięcia które nastąpiło. Trzeba było troche siły ale pomogło! Spróbuj u siebie, możesz poprosić kogos o pomoc żeby ci przytrzymał koło albo wjechać gdzieś żeby zablokować przód.

Za gówniarza ostro dojeżdżałem simsonka w lesie i przy każdej glebie tak właśnie trzeba było robić bo to delikatne było Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Suszny dnia Sob 10:41, 03 Sie 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Re: Gleba na piachu / prawa strona - kierownica i sprzęgło
PostWysłany: Sob 12:04, 03 Sie 2013
express
Administrator

 
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2173
Przeczytał: 86 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, VIII





biblo napisał:

To jest wersja z gaźnikiem, czy wtryskiem?


Oczy bolą... i głowa też.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 21:10, 03 Sie 2013
Dober
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 3017
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pobiedziska/Poznań





Moze ma przeszczepiony silnik? Np z Afryki Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 22:29, 03 Sie 2013
nieprosty
Motonita

 
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 687
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2





Przy klamce sprzęgła masz czujnik elektryczny, który stwierdza czy została ona wciśnięta czy nie, może Ci się tam coś poluzowało albo wykrzywiło.
Generalnie w każdym Suzuki aby starter zadziałał potrzebna jest informacja z tego czujnika, że sprzęgło jest wciśnięte. Tyle że ten czujnik załącza się tak jak stop, nie potrzeba klamki wciskać do samego końca.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 12:32, 04 Sie 2013
voyt3c
A1

 
Dołączył: 05 Kwi 2013
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Dzięki za odpowiedzi.

Wydaje mi się, że to jednak kierownica się skrzywiła, bo ustawiając koło prosto, to właśnie kierownica z prawej jest koło 3 cm w stronę kierowcy. Nie przesunęła się też na półce, bo byłoby to nienaturalne przesunięcie Wink. Jest prosta do zakrzywienia przed manetkami. Dopiero później na oko (i na miarkę) widać różnicę odległości.

Na razie mi to nie przeszkadza, więc niech będzie. Przy okazji się spróbuje wyprostować albo kupi nową kierę.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 9:28, 05 Sie 2013
Gebels
A

 
Dołączył: 06 Lis 2009
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chotomów k. Warszawy





Odkręcić kierownicę i sprawdzić czy prosta - na przykład kładąc ją na równym betonie i obmierzyć miarką
Rozkręcić lagi, wyjąć i włożyć z powrotem, Same się ustawią tak jak trzeba (oczywiście koło przednie też trzeba zdjąć)

Miałem podobną sytuację.
Żeby się pokrzywiły lagi, to musiałbyś w coś porządnie przywalić (albo coś w ciebie). Raczej na 90% kierownica.

Życzę powodzenia. Roboty na jakieś 3 piwka.

A przy okazji taka ciekawostka: inżyniery z Suzuki nie popisali się przytomnością umysłu przy konstruowaniu naszych maszynek. Mocowanie plastikowych owiewek przednich jest w przedniej dolnej części do chłodnicy... (sic!). Podczas mojego otarcia się o brzozę w lesie, połamałem lewą owiewkę, która jednocześnie siłą ciągu wyrwała tulejkę wspawaną w chłodnicę stanowiącą mocowanie plastikowej owiewki. Nie będę pisał jakimi słowami opisywałem ww. inżynierów po tym zdarzeniu...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 10:40, 05 Sie 2013
biblo
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 2911
Przeczytał: 105 tematów

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa





Z tym gaźnikiem, to trochę palnąłem Smile, ale co do trudności z odpaleniem motocykla po przewrotce, to wg informacji od Michała Szramy może to być skutek zadziałania czujnika, który w takim wypadku ma odciąć zapłon. Czasem trzeba chwilę odczekać.

express:: proponują zażyć Panadol Cool


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez biblo dnia Pon 10:42, 05 Sie 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 11:35, 07 Sie 2013
voyt3c
A1

 
Dołączył: 05 Kwi 2013
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Jednak kierownica lekko krzywa, praktycznie nie przeszkadza w jeździe – zrobi się przy okazji.

Drażni mnie też ta dźwignia sprzęgła. Trzeba mocniej przycisnąć klamkę aby odpalić, niż przed glebą. Jakieś cuda wianki. Muszę się w wolnej chwili przyjrzeć sprzęgłu, ze szczególnym uwzględnieniem czujnika. Może rykoszetem jakoś dostało i się lekko przestawiło.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 12:33, 10 Sie 2013
KAMAN
A2

 
Dołączył: 27 Maj 2012
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Wyszków





Z tego co piszesz to moim zdaniem mogła się lekko wygiąć klamka sprzęgła przy upadku na lewo, nawet mimo handbarów jeśli je masz, na miękkim podłożu piasek i ziemia wchodzą wszędzie. Przez to, że zmienił się jej kształt trzeba ją dalej wciskać niż poprzednio. Podciągnij trochę linkę pokrętłem okrągłym przy klamce i będzie ok.
Wczoraj koleżanka Ania wyciągnęła mnie na swoim Kawasaki KLe w taki piach, że moto samo stało jak z niego zsiadałem. Mam nowe opony Haidenau Scout na Dlu, rewelacja. Autentycznie piach przelewający się nad felgą nie jest w stanie go zatrzymać, wozi go na boki, ale czuć pełną kontrolę. Dopóki dodajesz gazu jedzie jakby go coś ciągnęło na linie. Już się nie boję gleby w piasku. Przemyśl zmianę opon. Do dla idealne, także na asfalt.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 0:29, 11 Sie 2013
nieprosty
Motonita

 
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 687
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2





KAMAN napisał:
Z tego co piszesz to moim zdaniem mogła się lekko wygiąć klamka sprzęgła przy upadku na lewo, nawet mimo handbarów jeśli je masz, na miękkim podłożu piasek i ziemia wchodzą wszędzie. Przez to, że zmienił się jej kształt trzeba ją dalej wciskać niż poprzednio. Podciągnij trochę linkę pokrętłem okrągłym przy klamce i będzie ok.

Głupszej rady jeszcze w życiu nie słyszałem. Sprzęgła nie reguluje się pokrętłem przy klamce. Pokrętło to służy jedynie do regulacji luzu linki, dokręcenie tego pokrętła co najwyżej zaowocuje spaleniem sprzęgła.

Tak na przyszłość to zanim coś napiszesz zastanów się czy masz jakiekolwiek pojęcie na dany temat.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez nieprosty dnia Nie 0:32, 11 Sie 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 0:44, 28 Maj 2016
AndrzejB
A1

 
Dołączył: 05 Mar 2016
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Miałem dziś bardzo podobny przypadek ... gleba przy 5 km/h na prawą stronę na polnej drodze. Motocykl po chwili sam odłączył zapłon i zgasł, leżał może z 20s., następnie go podniosłem i próbuję odpalić ale z zerowym efektem.
Standardowo: (wszystkie warunki typu stopka, neutral, sprzęgło spełnione) alarm, kluczyk, killswitch + przycisk rozrusznika ... światła odłącza a rozrusznik cisza.
Sprawdzam jeszcze kilkukrotnie ale bez efektów.
Okazało się że lecąc na prawą stronę obróciłem (za słabo podklejoną) lewą grzaną manetkę, miejsce gdzie dochodzą kable (zgrubienie) blokowało możliwość pełnego dociśnięcia klamki sprzęgła przez co czujnik wciśniętego sprzęgła nie dawał sygnału do uruchomienia rozrusznika.
Grzaną manetką obróciłem w drugą stronę, sprzęgło docisnąłem do końca i motocykl odpaliłem.

Zupełna błahostka, ale chwilę mi zajęło zanim do tego doszedłem Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 7:28, 28 Maj 2016
antyks
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 1459
Przeczytał: 83 tematy

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 2/2
Skąd: Jastrzębie Zdrój





Ja po ostatnim ślizgu na prawą stronę myślałem że zapowietrzyłem hamulec bo naciskając klamkę dobijałem do manetki a hamulec działał na pół gwizdka. Dopiero po kilku godzinach zauważyłem że skrzywiła się sama klamka i wystarczyło ją odgiąć i hamulec sam się" odpowietrzył"Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gleba na piachu / prawa strona - kierownica i sprzęgło
Forum VStromClub Strona Główna -> Usterki i awarie
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin