VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie -> Szarpania
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Szarpania
PostWysłany: Wto 21:19, 14 Cze 2016
Bara
A1

 
Dołączył: 26 Maj 2016
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Sandnessjoen





Od kilku dni zajmuje się gruntowną naprawą DL 1000 k2. Moto kupione za bezcen ale ma potencjał i najechane 81k. Do rzeczy. Czy kosz sprzęgłowy może powodować aż takie szarpania ? Nie idzie płynnie ruszyć. Mogę dodać że tłucze się koszyk niesamowicie. Czy być może te szarpania to od napędu ? łańcuch? gumach zbieraka ? (bo tam tez mam mini luz ok 5mm). Ma ktoś jakieś rady ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 22:07, 14 Cze 2016
geniusz
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 374
Przeczytał: 29 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań





jak jest sprzęgło zużyte to może szarpać reszta luzów też ma wpływ na szarpanie dodatkowo nierówna praca silnika może dojść regulacja przepustnic też powinna być zrobiona. Zrób pełen serwis a potem zobacz jak działa.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 19:07, 15 Cze 2016
jakubol
Motocyklista

 
Dołączył: 25 Sie 2015
Posty: 384
Przeczytał: 51 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Świebodzin





Zgaduję ...1000 bardzo znany z kosza sprzęgła ,użyj szukajki ,regeneracja chyba Michał Szrama?Jak ktoś robił niech mnie poprawi , sklerosis...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 11:48, 20 Cze 2016
Bara
A1

 
Dołączył: 26 Maj 2016
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Sandnessjoen





Tak jestem z Panem Michałem w kontakcie. Ale wszystko jak krew w piach poszło Sad Zakupiłem na Alledrogo kosz sprzęgłowy od pewnego "pana" który mnie zrobił w jajo i wysłał mi od TL. Który jest znacznie mniejszy od DL1000. I w ten oto sposób straciłem 3 tygodnie i pieniądz.

Co do synchronizacji przepustnic. Posiadam wakuometry z pracy ale nie wiem jakie wartości powinien mieć DL1000, żeby nie kręcić w zła stronę. Może mi ktoś to powiedzieć jak to jest z tym ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 13:06, 20 Cze 2016
centrino
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 362
Przeczytał: 4 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: DLU





Jeżeli jest tak jak w małym DLu to warotści nie mają większego znaczenia.
Górne przepustnice ustawia się suwmiarką w równym położeniu a dolne reguluje się jedną śrubką tak aby wartości podciśnień były równe dla obu cylindrów.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 9:23, 21 Cze 2016
Bara
A1

 
Dołączył: 26 Maj 2016
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Sandnessjoen





Ok wczoraj rozebrałem go do przepustnic Razz. Okazuje się ze strzelał z powodu wyciągniętej przepustnicy z takiego gumowego kołnierza. Normalnie wisiała sobie w powietrzu. Po dokręceniu przestał strzelać, wiec jest progres naprawczy jakiś Cool.

Jutro za biorę się za synchro gdy przestanie padać. Z tego co widzę mam jakiś zewnętrzny układ auto smarowania łańcucha podłączony do podciśnienia na przednim cylindrze (fajnie wiedzieć). Pytanie nachodzi czy dobrze myślę ze śrubką nr A mam kręcić bo B jest odpowiedzialna za komputerowo sterowane przepustnice ?

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Bara dnia Wto 9:25, 21 Cze 2016, w całości zmieniany 3 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 9:36, 21 Cze 2016
express
Administrator

 
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2425
Przeczytał: 81 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, VIII





Bara napisał:
Z tego co widzę mam jakiś zewnętrzny układ auto smarowania łańcucha podłączony do podciśnienia na przednim cylindrze (fajnie wiedzieć).


Prawdopodobnie Scottoiler.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 7:39, 22 Cze 2016
Bara
A1

 
Dołączył: 26 Maj 2016
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Sandnessjoen





A co do śrubki może mnie ktoś upewnić ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 8:08, 22 Cze 2016
centrino
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 362
Przeczytał: 4 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: DLU





Bara napisał:
A co do śrubki może mnie ktoś upewnić ?


Na to wygląda


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 8:39, 23 Sie 2016
Bara
A1

 
Dołączył: 26 Maj 2016
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Sandnessjoen





Witam ponownie po dłuższej przerwie. W związku iż projekt "naprawiamy DL" ciągle trwa to ciągle nachodzą nowe problemy. Po regulacji przepustnic (za co wielkie dzięki wam) przyszedł czas na sprzęgło. Kupiłem prawie nówkę zregenerowana od Pana Szramy i do tego komplet EBC tarcz. Po złożeniu sprzęgła moto teraz nie wysprzęgla. Wszystko złożone jak w manualu. Tarcze moczyły się ok 7h. Obstawiam ze problem dotyczy sklejonych tarcz sprzęgłowych.Przedwczoraj udało mi się rozkleić jakimś cudem pchając go w te i wewte na biegu ze sprzęgłem natomiast wczoraj to juz nie pomogło i szarpałem się z nim ok 2.5h . Czy macie pomysł jak rozkleić tarcze sprzęgłowe ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 10:32, 23 Sie 2016
centrino
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 362
Przeczytał: 4 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: DLU





Wydaje mi się, że jak nie udało się szarpaniem to tylko rozbiórka pomoże. W sumie dużo roboty nie ma.
A powiedz jakim olejem zalałeś motocykl??


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 11:25, 23 Sie 2016
Bara
A1

 
Dołączył: 26 Maj 2016
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Sandnessjoen





10W-40 Motul (ze związkami estrów). Świerzy i pachnący. Co do rozbiórki to co mam zrobić ? Wyciągnąć położyć na noc w oleju i jeszcze raz tarcze i założyć ? Zastanawiałem się czy nie użyć strzykawki z rurka zasysać olej i polewać tarcze przez wlot oleju

Edit.
Udało sie ! Very Happy pomysł ze strzykawka okazał się strzałem w 10. 30 cm rurka i strzykawka 100ml zasysałem i podlewałem tarcze przy wciśniętym sprzęgle Smile. Po wymianie sprzęgła i tarcz moto chodzi jak nowe Very Happy

Czy ktoś przerabiał już malowanie/polerowanie dekla bocznego ? mam strasznie go porysowanego i nie mogę na to patrzeć.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Bara dnia Śro 8:56, 24 Sie 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 9:08, 01 Wrz 2016
m.adam
Motonita

 
Dołączył: 10 Wrz 2015
Posty: 519
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Bara napisał:
...

Czy ktoś przerabiał już malowanie/polerowanie dekla bocznego ? mam strasznie go porysowanego i nie mogę na to patrzeć.


Podepnę się pod to pytanie. Ktoś malował dekiel? Jakiej farby używaliście i jaki kolor odpowiada oryginalnej farbie?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 12:11, 26 Lut 2017
Bara
A1

 
Dołączył: 26 Maj 2016
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Sandnessjoen





Witam Serdecznie po dłuższej nieobecności. Śnieg za oknem to najlepszy czas aby dalej skupić się na projekcie. Bestia trochę wypiękniała ale problemy dalej są. No to po kolei.
1. Jak zmiękczyć klamkę sprzęgła ? Trzeba bardzo mocno cisnąc. Po dłuższej jeździe to mam zakwasy na przed ramieniu
2. Luzy na tylnej zębatce (oś wzdłuż motocykla) z tego co wiem to gumy zbieraka ale czy łożyska też wymieniać ?. Obstawiam że to jest głównym powodem szarpania
3. Rozrząd. Co ile tyś Km trzeba go robić ? Moto ma 81k i nie wiem o nim nic totalnie (dlatego był tani) wie ktoś jak to sprawdzić itp
4. Skrzynia czemu tak chrupie ? wbić 2 bez zgrzytów to jakiś dramat. Jakas regulacja ?
5. tylnY hamulec jak go podciągnąć aby działał. Puki co to on tylko spowalnia.
6. Więcej grzechów nie pamiętam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 13:45, 26 Lut 2017
Suszny
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1423
Przeczytał: 90 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie





1. Nie pomogę mam 650, http://www.vstromclub.fora.pl/warsztat,54/sprzeglo-dl1000-silownik-profilaktyka-naprawa-przeczytaj,2821.html

2. Zgadza sie luz na zębatce to wybita guma zabieraka, można to regenerować podklejając kawałki gumy w miejscu gdzie jest luz. Koszt kompletu łożysk na oba koła z uszczelniaczami to 80zł, więc jeśli doprowadzasz motocykl do ładu po kolei to wymień i łożyska dla świętego spokoju.

3. http://www.vstromclub.fora.pl/warsztat,54/lancuch-lancuszki-rozrzadu-kiedy-wymieniac,3390.html

4. Skrzynia w DLu pracuje raczej cicho i ładnie więc jeśli ci cos zgrzyta i jeszcze głośno to raczej nie jest dobrze. Regulacja? Tak nowymi zębatkami w skrzyni biegów Laughing

5. Spowalnia- więc rozumiem, że nie jesteś w stanie zablokować tylnego koła podczas jazdy wciskając hamulec do oporu? Podciągnąć się nie da, można tylko:
-wymienić płyn hamulcowy
-wyczyścić i nasmarować zacisk
-sprawdzić stan klocków
-sprawdzić przewód hamulcowy czy nie jest uszkodzony, nie cieknie coś na zacisk - jeśli wymieniać to tylko na taki w stalowym oplocie
-pompce przyglądaj się jeśli cała reszta bedzie zrobiona a efektów dalej nie będzie.

6. Puk puk puk Laughing


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Suszny dnia Nie 13:47, 26 Lut 2017, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 14:56, 26 Lut 2017
chrzanek
Motocyklista

 
Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 313
Przeczytał: 189 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Odnośnie Ad.2:
Ja wymieniłem gumy zabieraka + nowe łożyska tylnego koła bo też miały luz.
Koszty części w suzuki:
- Łożyska ok 90pln
- Gumy zabieraka ok 220pln
Teraz jest promo na części w ASO.

A poza tym to jak kolega Suszny napisał.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 19:28, 13 Maj 2017
Bara
A1

 
Dołączył: 26 Maj 2016
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Sandnessjoen





Witam ponownie po dłużej nie obecności. Projekt rozwinął skrzydła. Dziękuję koledze chrzanek za info przydało się. Dziś wymieniłem gumy zbieraka pomogło lekko z szarpaniami ale nadal nie jest to co bym chciał.
[link widoczny dla zalogowanych]

*Ten bałagan to nie mój jak coś Very Happy

Tak się prezentuje już na dzień dzisiejszy.
[link widoczny dla zalogowanych]

A teraz do rzeczy.
Panowie co dalej z tymi szarpaniami. Daje leciutko gaz przyspiesza z szarpnięciem, oraz bardzo mocno hamuje silnikiem . To jest tylko i wyłącznie na niskich obrotach do 3k. Ręce już mi odpadają.

Zauważyłem także ze jadąc prędkością patrolową tzn na 1-ce bez gazu motor robi "żabkę" co 2 sekundy co to może być ? Łańcuch ? złe obroty ? TPS ?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Bara dnia Nie 15:24, 14 Maj 2017, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
Szarpania
Forum VStromClub Strona Główna -> Usterki i awarie
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin