VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie -> tylna oś Idź do strony Poprzedni  1, 2
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: Pon 19:46, 10 Wrz 2012
Raptor
Motocyklista

 
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 464
Przeczytał: 55 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: śląskie





Te same przeboje miałem w małej SV , 2 zwoje tylnej ośki poszły się ..., zawiodło made in Japan ?, tylko u mnie koszt był 40 zł , używka w bdb stanie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 8:11, 27 Kwi 2014
JAQB
A1

 
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 15
Przeczytał: 11 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





... i mnie dopadła dolegliwość ośki ... została przegwintowana i jak na razie się trzyma. Czy ma ktoś może starą ośkę?, chciałbym ją zwymiarować i dorobić sobie sztukę na wszelki wypadek


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 10:09, 19 Sie 2014
MaG
Administrator

 
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 3582
Przeczytał: 85 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa





Odgrzeję kotleta bo mnie temat zainteresował, albo raczej zaniepokoił. Wprawdzie nie mam objawów podanych przez kolegów, ale dla mnie dla odmiany samokontrująca nakrętka się owszem samo... poluzowała i w efekcie pokonałem jakieś 500km na tylnej ośce z luzem na nakrętce ok. 2 pełnych obrotów...
Bałem się, że zerwany gwint, ale nie, po naciągnięciu łańcucha, delikatnie to wczoraj podokręcałem, ale po naczytaniu się tego tematu po raz pierwszy od paru lat nie miałem pewności czy mam dokręcić jeszcze mocniej, czy już przyłożyłem wystarczający moment - niestety nie mam klucza i nie było od kogo wieczorem pożyczyć.
Pytanie do forumowych "mechaniorów" - moment 85Nm to przy ręcznym dokręcaniu zwykłym kluczem (rączka max 15cm) wymaga dużej siły przeciętnego faceta?Smile
Przy najbliższej okazji sprawdzę sobie kluczem dynamo, ale tak na dzisiaj potrzebuję wiedzieć...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 10:39, 19 Sie 2014
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 939
Przeczytał: 47 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





Jak pierwszy raz dokręciłem 100Nm dynamometrycznym, a potem chciałem to odkręcić przy pomocy klucza z zestawu spod siodła, to musiałem nieźle kopać... Przy kluczu 15cm dokręć ręką ile wlezie... powinno być wtedy ok.
A jak będziesz miał dostęp do klucza dynamometrycznego to najpierw sobie dokręć swoim kluczem, a potem zobacz dynamometrem, czy dużo brakowało... Postaraj się wyczuć, jak mocno powinieneś dokręcić swoimi kluczami. Będziesz miał wtedy "dynamometr w ręku" Wink . Ew kup klucz... Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 11:48, 19 Sie 2014
tomek zych
Gość

 





MaG napisał:
Odgrzeję kotleta bo mnie temat zainteresował, albo raczej zaniepokoił. Wprawdzie nie mam objawów podanych przez kolegów, ale dla mnie dla odmiany samokontrująca nakrętka się owszem samo... poluzowała i w efekcie pokonałem jakieś 500km na tylnej ośce z luzem na nakrętce ok. 2 pełnych obrotów...
Bałem się, że zerwany gwint, ale nie, po naciągnięciu łańcucha, delikatnie to wczoraj podokręcałem, ale po naczytaniu się tego tematu po raz pierwszy od paru lat nie miałem pewności czy mam dokręcić jeszcze mocniej, czy już przyłożyłem wystarczający moment - niestety nie mam klucza i nie było od kogo wieczorem pożyczyć.
Pytanie do forumowych "mechaniorów" - moment 85Nm to przy ręcznym dokręcaniu zwykłym kluczem (rączka max 15cm) wymaga dużej siły przeciętnego faceta?Smile
Przy najbliższej okazji sprawdzę sobie kluczem dynamo, ale tak na dzisiaj potrzebuję wiedzieć...


proponuję nie robić na czuja bo to się moze zemścić tylko się umówić, podjechać do mechaniora z prawdziwego zdarzenia poświęcając swoje 15 min w weekend...........
szczerze powiedziawszy to w Warszawie mechaników dostatek


Ostatnio zmieniony przez tomek zych dnia Wto 11:49, 19 Sie 2014, w całości zmieniany 1 raz
PostWysłany: Wto 11:57, 19 Sie 2014
fish67
Motocyklista

 
Dołączył: 26 Cze 2011
Posty: 261
Przeczytał: 33 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Biskupiec R./Olsztyn





jak taką krótką wajchą -15 cm - to raczej trudno będzie naciągnąć do 100 NM, ja dokręcałem mniejszym momentem i nie odkręca sie. Ponieważ miałem zerwany gwint na oryginalnej osi, potem kupiłem używkę - tez okazało się , że trochę zjechana to dorobiłem u ślusarza nakrętkę i starym sposobem mam na przetykaną zawleczkę.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 7:29, 01 Wrz 2015
antyks
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 1459
Przeczytał: 75 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 2/2
Skąd: Jastrzębie Zdrój





Mierzył ktoś w ośce gwint? Też mnie dopadło. Popuściłem oś by napiąć łańcuch i już go nie umiem dokręcić. pół obrotu w lewo i koniec.. pół obrotu w prawo i koniec.
Przytacham sobie z firmy dzisiaj konkretne klucze by to odkręcić, a pamięta ktoś jaki gwint jest na ośce? Załatwił bym sobie od razu gwintownik i narzynkę by gwint poprawić - pod warunkiem że będzie co poprawiać...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 7:29, 01 Wrz 2015
antyks
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 1459
Przeczytał: 75 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 2/2
Skąd: Jastrzębie Zdrój





Mierzył ktoś w ośce gwint? Też mnie dopadło. Popuściłem oś by napiąć łańcuch i już go nie umiem dokręcić. pół obrotu w lewo i koniec.. pół obrotu w prawo i koniec.
Przytacham sobie z firmy dzisiaj konkretne klucze by to odkręcić, a pamięta ktoś jaki gwint jest na ośce? Załatwił bym sobie od razu gwintownik i narzynkę by gwint poprawić - pod warunkiem że będzie co poprawiać...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 22:31, 01 Wrz 2015
mirecki
A

 
Dołączył: 09 Cze 2014
Posty: 122
Przeczytał: 29 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań/Zamość





antyks napisał:
Mierzył ktoś w ośce gwint? Też mnie dopadło. Popuściłem oś by napiąć łańcuch i już go nie umiem dokręcić. pół obrotu w lewo i koniec.. pół obrotu w prawo i koniec.
Przytacham sobie z firmy dzisiaj konkretne klucze by to odkręcić, a pamięta ktoś jaki gwint jest na ośce? Załatwił bym sobie od razu gwintownik i narzynkę by gwint poprawić - pod warunkiem że będzie co poprawiać...


Co do wykręcania, to druga para rąk się przyda i podgrzanie nakrętki pomaga. Mi się tak zapiekło, że kolegę który z drugiej strony trzymał podnosiłem. Udało się odkręcić nakrętkę, wyrwany był kawałek zwoju (ok 1/3) i się "rozmazał się" po całej reszcie. Jeżeli odratujesz to pomyśl o zawleczce lub jeżeli jest miejsce o wąskiej nakrętce jako kontra. Moja po próbach ratunku nie chodziła płynnie więc z obawy o podobną sytuację zakupiłem nowy komplet.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mirecki dnia Wto 22:36, 01 Wrz 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 22:43, 01 Wrz 2015
antyks
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 1459
Przeczytał: 75 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 2/2
Skąd: Jastrzębie Zdrój





Odkręciłem już. Uszkodzone są 2 zwoje na środku ośki, i troszkę uszkodzony gwint nakrętki. Jutro w firmie przegwintuje oś i nakrętkę (o ile będę miał taką narzynkę i gwintowniki). Założe na smarze grafitowym i powinno być ok.

Update 04.04.2015. Maszyna złożona, działa.
Skończyło się na lekkim poprawieniu gwintu na tokarce. Potem smar grafitowy i.. trzyma, odkręca się, przykręca jak trzeba.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez antyks dnia Pią 13:21, 04 Wrz 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 13:38, 13 Maj 2016
bender42
A

 
Dołączył: 29 Gru 2015
Posty: 173
Przeczytał: 17 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2





Muszę odkopać temat. Wczoraj po wizycie w serwisie stwierdzili, że nie mogą dokręcić tylnej osi i jest do wymiany.

Lekko zdenerwowany pojechałem po klucz dynamometryczny żeby samemu sprawdzić w czym jest problem. Otóż przy próbie mocnego dokręcenia prawej nakrętki ośka się obraca, jak przytrzymam przy dokręcaniu lewą stronę bez problemu można dokręcić tak jak powinno być.

Moje pytanie: czy to normalne? czy jednak ośka rzeczywiście do wymiany?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 13:56, 13 Maj 2016
express
Administrator

 
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2173
Przeczytał: 90 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, VIII





bender42 napisał:


Moje pytanie: czy to normalne? czy jednak ośka rzeczywiście do wymiany?


Motocykl jaki?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 14:02, 13 Maj 2016
bender42
A

 
Dołączył: 29 Gru 2015
Posty: 173
Przeczytał: 17 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2





Dl 650 xt 2015


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 15:30, 13 Maj 2016
stasiek
Motonita

 
Dołączył: 11 Lut 2015
Posty: 789
Przeczytał: 108 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Legionowo





u mnie tez jak nie przytrzymam z drugiej strony to mogę sobie krecić w nieskończonosc
To normalne
DL650 AL5


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 15:32, 13 Maj 2016
bender42
A

 
Dołączył: 29 Gru 2015
Posty: 173
Przeczytał: 17 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2





Kutasy jedne za przeproszeniem chciały mnie naciągnąć na 600 zł ...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 15:54, 13 Maj 2016
express
Administrator

 
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2173
Przeczytał: 90 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, VIII





bender42 napisał:
Dl 650 xt 2015


Konstrukcja wahacza w 650 umożliwia obracanie sie osi.


Nie to co w 1000 Smile



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez express dnia Pią 15:59, 13 Maj 2016, w całości zmieniany 4 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 22:38, 14 Cze 2016
dobromir
A1

 
Dołączył: 20 Kwi 2016
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Z Łodzi





I ja dołączyłem do grona "ośkowców". Przy pierwszej próbie regulacji naciągu łańcucha, nakrętka odkręcała się tak ciężko, że zacząłem zastanawiać się, czy kręcę w dobrą stronę... Postanowiłem nie kombinować i kupić nową oś + nakrętkę. Do odkręcenia potrzeba było dwóch chłopa, w trakcie powstał na starej ośce nowy gwint. Impreza wyniosła 440 zł.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 16:17, 18 Cze 2016
Mati!
Motocyklista

 
Dołączył: 25 Lis 2014
Posty: 335
Przeczytał: 127 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olkusz





I u mnie prawdopodobnie szlag tafil gwint na osce. Z trudem troche odkrecilem zeby lancuch naciagnac. O dociagnieciu teraz oski moge zapomniec. Nie wiem co zrobilem zle , ale widze ze nie jestem odosobnionym przypadkiem. Czy ktos zdiagnozowal przyczyne takiego stanu rzeczy u siebie?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 17:16, 18 Cze 2016
antyks
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 1459
Przeczytał: 75 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 2/2
Skąd: Jastrzębie Zdrój





Ja mam wrażenie że po prostu lekko nie dopracowane to mają.. u mnie na szczęście to tylko na 2 zwojach gwint się zadarł. Przetoczyłem,troche smaru I od tego czasu mam spokój


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 18:26, 18 Cze 2016
Mati!
Motocyklista

 
Dołączył: 25 Lis 2014
Posty: 335
Przeczytał: 127 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olkusz





Antyks napisz prosze jakiej dokladnie narzynki uzyles. Jak juz to odkrece to moze cos pokombinuje.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 18:53, 18 Cze 2016
antyks
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 1459
Przeczytał: 75 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 2/2
Skąd: Jastrzębie Zdrój





Nie używałem narzynki. Tokarz poprawił mi gwint na ośce I w nakrętce nożem


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 20:25, 19 Cze 2016
Mati!
Motocyklista

 
Dołączył: 25 Lis 2014
Posty: 335
Przeczytał: 127 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olkusz





Czy oska od SVki przypasuje do DLa?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 21:22, 19 Cze 2016
Otzi
Moderator

 
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Nigdy nie dokręcałem nakrętki na ośce z siłą podaną w serwisówce. Ktoś kiedyś zalecił mi 85 Nm i nigdy nie miałem problemu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 13:50, 22 Cze 2016
Mati!
Motocyklista

 
Dołączył: 25 Lis 2014
Posty: 335
Przeczytał: 127 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olkusz





Wie ktos czy kazda os od DLa 650 ma takie same wymiary?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 14:53, 22 Cze 2016
vpawel
Motonita

 
Dołączył: 31 Maj 2006
Posty: 674
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa Pruszków





MAG przyjedź do mnie mam certyfikowany klucz. Dokręcisz sobie....


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 16:01, 22 Cze 2016
express
Administrator

 
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2173
Przeczytał: 90 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, VIII





Otzi napisał:
Nigdy nie dokręcałem nakrętki na ośce z siłą podaną w serwisówce.


I dobrze. Śruby dokręca sie momentem a nie siłą Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
tylna oś
Forum VStromClub Strona Główna -> Usterki i awarie
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 2 z 2  
Idź do strony Poprzedni  1, 2
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin