VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Wiadomości -> Kolejne problemy BMW Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Kolejne problemy BMW
PostWysłany: Czw 10:00, 29 Maj 2014
Dober
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 3017
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pobiedziska/Poznań





Do napisania tego postu lub jak kto woli-kolejnego kija w mrowisko-zainspirowala mnie wiadomosc przeczytana juz na kilku forach,m.in. z TransAlpa:

"Sensacyjna wiadomosc dla posiadaczy nowego bmw gs 1200 lc, Czasopismo motorrad robilo 50.000 km test i przy 44.000 km sie rozsypala skrzynia w mak , Sad pocieszeniem jest ze bmw wymienia caly silnik na gwarancji bo sie boi ze resztki skrzyni wpadly do silnika. Na niemieckim forum gs po paru godzinach juz bylo ponad 100 postow na ten temat , wileu posiadaczy tego modelu radzi zeby jeszcze w czasie gwarancji zrobic minimum 50.000 km wtedy naprawa bedzie gratis !
(ps gdybym o tym wiedzial tez bym kupil nowego gsa bo robie te 50.000km w najwyzej 2 sezony co za pech)"

Ciekawe co na to marketing BMW Wink
Ostatnie informacje o kolejnych wpadkach/problemach Bawarczykow,utwierdzaja mnie ze ostatnim niezawodnym GSem byl 1150.

Dobrze,ze wciaz nie spieprzyli piwa,golonek i kielbasek Wink i niech z tego bedzie znana oraz rozpoznawalna Bawaria Wink no moze jeszcze z pilki noznej Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Dober dnia Czw 10:02, 29 Maj 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 11:04, 29 Maj 2014
Staszek
Motonita

 
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 938
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Trójmiasto





Kij nie kij, ale niestety potwierdza tylko tezę, że to motocykl dla majętnych. Tych stać na gwarancję i na nówkę. A używka - obarczona sporym ryzykiem awarii, większym niż motocykle japońskie - budzi chyba uzasadnione obawy u kupującego. Przynajmniej u mnie, a szkoda, bo kusi mnie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 11:41, 29 Maj 2014
prostyelektryk
Motonita

 
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 508
Przeczytał: 61 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Śląsk





To zupełnie nowy silnik. Takie czasy, że oznacza to testowanie na klientach.
Motocykl ładny, dobry ale jak widac warto poczekać aż poprawię usterki.

Czytałem kiedyś o dziennikarzu który zginął podczas testów nowego GS, jego żona twierdzi, że ma to związek z opisywanymi usterkami. Jeśli to choc w części prawda to sprawa jest poważna.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 12:05, 29 Maj 2014
Woytec
Motocyklista

 
Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 336
Przeczytał: 21 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Katowice





poczekajmy na akcje serwisowe nowego DL'a... choć jeśli chodzi o silnik można być spokojny to przecież ten sam od lat stosowany choć wmawia się że nowość...

BTW nie mam zamiaru bronić BMW jeśli dało dupy to trzeba się do tego przyznać ale śmieszy mnie od pewnego czasu lansowanie polityki anty BMW anty GS'owej przez pewne grono ludzi na tym forum.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Woytec dnia Czw 12:07, 29 Maj 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 12:21, 29 Maj 2014
Filip
Motonita

 
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 1037
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa Ursynów





Chciałbym zdementować, kolega z pracy niedawno wrócił z delegacji (Monachium) gdzie jadł carry wursta, niestety zatruł się tak, że większość czasu spędza poza naszym pokojem ;-P


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 12:37, 29 Maj 2014
Dober
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 3017
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pobiedziska/Poznań





Czyli wursty tez juz spieprzyli...jak zyc?!

Chcialbym zauwazyc,ze:
Primo-nie ma czegos takiego jak nowy DL. Jest V-Strom 650 i V-Strom 1000.
Secundo-nie bylo przez ostatnie 3 lata (od wejscia 650-ki) akcji serwisowej (o ilenie pamiec nie myli)
Tertio-gdybys uwaznie poczytal o budowie silnika nowego 1000-ca wiedzialbys,ze zostal dosc gruntownie zmodernizowany i rozni sie znacznie od pierwowzoru (TL1000) oraz starego DLa.

PS. Jestem na forum Suzuki,wiec moge sobie pisac co mi sie podoba Wink A ze wlasciciele motocykli spod bialo-niebieskiej szachownicy czuja sie urazeni-trudno-to juz ich problem. Zawsze moga zalogowac sie na forum BMW i poczytac same superlatywy ;-P


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Dober dnia Czw 12:40, 29 Maj 2014, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 14:05, 29 Maj 2014
totencham
Motocyklista

 
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 481
Przeczytał: 56 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań





Wszedzie mozna przeciez pisac to, co się podoba Smile Chyba o taką Polskę walczylimy Very Happy w sensie Wy Smile

Generalnie dla mnie jeszcze jeden aspekt ma tutaj znaczenie. BMW sprzedaje rocznie swojego GSa chyba jakiś milion razy więcej niż sprzeda się VS1000 w całej historii. Do akcji serwisowej nie jest potrzebne dużo wadliwych egzemplarzy, więc pytania są dwa - czy w Suzuki przy tak (stosunkowo) niewielkiej liczbie sprzedanych VS1000 jesteśmy w stanie już to znaleźć? Czy też może to jest scenariusz ostatnio nagłośniony GM, gdzie o problemie wiedzieli i... tylko wiedzieli Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez totencham dnia Czw 14:07, 29 Maj 2014, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 14:31, 29 Maj 2014
Dober
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 3017
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pobiedziska/Poznań





Troche Cie ponioslo w temacie roznic sprzedazy.
Sugeruje siegniecie po konkretne i oficjalne dane.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 14:33, 29 Maj 2014
cynek
Forumowy Poeta
Forumowy Poeta

 
Dołączył: 01 Lip 2009
Posty: 2357
Przeczytał: 24 tematy

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Dober co byś nie gadał i nie pisał na tym forum, BMW i tak pozostanie LEPSZYM motocyklem od Vstroma. Im szybciej się z tym pogodzisz, tym spokojniejszy będzie Twój sen. A to, że Cię akurat na BMW nie stać, to nie jest argument.

P.S. Daj mi swojego Vstroma a rozwalę skrzynię po 4 tyś. km. I to bez wielkiej sensacji i bez problemu Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez cynek dnia Czw 14:34, 29 Maj 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 14:45, 29 Maj 2014
Dober
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 3017
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pobiedziska/Poznań





Nigdzie nie pisalem,ze mnie mie stac na GSa. Czytaj z rozumieniem.
Gdybym sie uparl,to bym mial. Jednak jako naturalizowany Poznaniak nie wyloze takiej kasy na motocykl watpliwej jakosci...
Ja wole jezdzic niz spedzac czas w serwisach ;-P
A i na sen nie narzekam, dziekuje za troske.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 14:52, 29 Maj 2014
Woytec
Motocyklista

 
Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 336
Przeczytał: 21 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Katowice





No to kolego poszedłeś grubo... nie zależy mi na tym żeby wywoływać wojnę ale mam dość czytania jak to GS i cała produkcja BMW jest chujowa i że chyba powinni zamknąć wszystkie fabryki...

Co do mojej osoby... tak, przesiadłem się z DL650 na GS1200 i jestem zadowolony i obym taki pozostał jeszcze przez wiele kilometrów i osobiście denerwuje mnie wielka nagonka tylko na tą jedną markę


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 15:17, 29 Maj 2014
totencham
Motocyklista

 
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 481
Przeczytał: 56 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań





Oficjalnych danych sprzedażowych jeszcze nie ma, a przecież nie będę porównywał sprzedaży DL650 i GS1200, bo to jak Golf i Audi Q7 Wink Pożyjemy, zobaczymy...

Prawda jest natomiast taka, że faktycznie coś im się psuje ten nowy GS i nie życzę, żeby właściciele nowego tysiąca mieli tyle problemów. Sam kupując KTMa miałem wątpliwości odnośnie jego niezawodności... Póki co była jedna akcja serwisowa (wymiana osłony wydechu bo ciepło...), ale niestety to mnie jeszcze nie przekonuje, że to super bezawaryjny motocykl. Pożyjemy...

Poza tym to zgadzam się ze wszystkimi! BMW to świetny motocykl, ale to forum Suzuki Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 15:19, 29 Maj 2014
Dober
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 3017
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pobiedziska/Poznań





@Woytec-problemy z czytaniem czy rozumieniem wczesniej przeczytanego tekstu?!
Nie znajdziesz w moich postach tego,co napisales. Zbyt wybujala fantazja z nadinterpretacja Wink

Przypomne wiec,ze z szanuje i darze wielka sympatia 2 GSy:
Suzuki GS i BMW 1150 Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 15:46, 29 Maj 2014
Staszek
Motonita

 
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 938
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Trójmiasto





A mi się bardzo podoba BMW R1100R, zwłaszcza model rocznicowy na 75 lecie marki (1998). Byłby znakomitą alternatywą np. dla harleya jako drugi motocykl na niedzielne przejażdżki, lub wręcz sprawdziłby się spokojnie jako podstawowy turystyk. Ma to coś.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 16:03, 29 Maj 2014
Andri_hl
A2

 
Dołączył: 18 Maj 2014
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





Staszek napisał:
A mi się bardzo podoba BMW R1100R, zwłaszcza model rocznicowy na 75 lecie marki (1998). Byłby znakomitą alternatywą np. dla harleya jako drugi motocykl na niedzielne przejażdżki, lub wręcz sprawdziłby się spokojnie jako podstawowy turystyk. Ma to coś.


A np. taki z 1998 r.?! Prawda że piękny!
http://otomoto.pl/bmw-r-r1100r-M4019885.html


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 16:08, 29 Maj 2014
Matt
Motonita

 
Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 1072
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/2
Skąd: Jędrzejów/Kraków





To ja rozwalę system - patrzcie http://de.wikipedia.org/wiki/BMW_R_1150_ST

To jest przykład, że można mieć i suzuki i bmw w jednym Very Happy



Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 16:20, 29 Maj 2014
Staszek
Motonita

 
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 938
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Trójmiasto





andri_hl, tak, też ładny, ale ten rocznicowy ładniejszy Smile
http://www.mbike.com/bmw/r1100r/2000/photos/photo-2237


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 16:36, 29 Maj 2014
endrju
A2

 
Dołączył: 13 Kwi 2010
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław, Tyniec Mały





Staszek napisał:
andri_hl, tak, też ładny, ale ten rocznicowy ładniejszy Smile
http://www.mbike.com/bmw/r1100r/2000/photos/photo-2237

Panowie o gustach się nie dyskutuje, ale ... ani ten z 1998r., ani rocznicowy z 2000r nie jest ładny.
Stwierdzam fakty


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 16:40, 29 Maj 2014
Staszek
Motonita

 
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 938
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Trójmiasto





Naginasz fakty!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 16:49, 29 Maj 2014
Dober
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 3017
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pobiedziska/Poznań





nie pierwszy, i nie ostatni Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 17:27, 29 Maj 2014
prostyelektryk
Motonita

 
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 508
Przeczytał: 61 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Śląsk





Gdzie znaleźć cały artykuł z Motorrad?
Na ich stronie, za darmo, jest skrót jeno. Tytuł "Bayerischer Getriebe-Salat"

Z ciekawości zajrzałem na gs-forum.eu i jestem zaskoczony różnorodnością awarii w BMW GS.
U nas jest osobny kącik na problemy a większość postów dotyczy upiększania, wyjazdów, zakupów. Tam jest na odwrót.
Dla fanów mechaniki są łożyska i połamane wałki, dla elektroników jest ESA odmawiająca działania po deszczu, dla zwolenników komputerów jest niewyłączający się tryb enduro kontroli trakcji, dla piromanów są wycieki paliwa spod pompy.

Nadal uważam R1200GS za dobry motocykl.
Ale coraz bardziej doceniam mojego DL650L2. Totalnie bezawaryjnego.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez prostyelektryk dnia Czw 17:42, 29 Maj 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 17:44, 29 Maj 2014
novy
Motonita

 
Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 624
Przeczytał: 60 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Busko-Zdrój





@Matt, kolega ma identycznego tyle że bez tej owiewki z przodu i z innym zestawem lamp. Nawet jeździłem nim ale jakoś do mnie nie przemawia. Tak prawdę mówiąc to BMW wcale mi się nie podoba te lampy ma paskudne i w życiu nie wymienił bym go za DL'a , no chyba tylko wtedy kiedy mógłbym go sprzedać ;] No ale o gustach się nie dyskutuje albo się je ma i się kupuje DL'a albo .... Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Re: Kolejne problemy BMW
PostWysłany: Czw 19:01, 29 Maj 2014
Woytec
Motocyklista

 
Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 336
Przeczytał: 21 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Katowice





Dober napisał:
Do napisania tego postu lub jak kto woli-kolejnego kija w mrowisko-zainspirowala mnie wiadomosc przeczytana juz na kilku forach,m.in. z TransAlpa:

"Sensacyjna wiadomosc dla posiadaczy nowego bmw gs 1200 lc, Czasopismo motorrad robilo 50.000 km test i przy 44.000 km sie rozsypala skrzynia w mak , Sad pocieszeniem jest ze bmw wymienia caly silnik na gwarancji bo sie boi ze resztki skrzyni wpadly do silnika. Na niemieckim forum gs po paru godzinach juz bylo ponad 100 postow na ten temat , wileu posiadaczy tego modelu radzi zeby jeszcze w czasie gwarancji zrobic minimum 50.000 km wtedy naprawa bedzie gratis !
(ps gdybym o tym wiedzial tez bym kupil nowego gsa bo robie te 50.000km w najwyzej 2 sezony co za pech)"

Ciekawe co na to marketing BMW Wink
Ostatnie informacje o kolejnych wpadkach/problemach Bawarczykow,utwierdzaja mnie ze ostatnim niezawodnym GSem byl 1150.

Dobrze,ze wciaz nie spieprzyli piwa,golonek i kielbasek Wink i niech z tego bedzie znana oraz rozpoznawalna Bawaria Wink no moze jeszcze z pilki noznej Wink


dodam jeszcze coś od Twoich przyjaciół z niezależnego gniota motowojadżera.peel publikacje z dzisiejszego dnia:
http://motovoyager.net/2014/05/zdjac-obrus-motocyklem-zabawny-trik-malym-oszustwem-film/
http://motovoyager.net/2014/05/bmw-c600-sport-c650gt-serwisu-wadliwy-napinacz-lancucha-rozrzadu/

są tak zajebiście niezależni że powinni chyba zmienić nazwę na antyBMW ale to im chyba by przez gardło nie przeszło Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 19:09, 29 Maj 2014
Leciutki1
Motocyklista

 
Dołączył: 10 Cze 2011
Posty: 294
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Legnica i okolice





O gustach się nie dyskutuje to prawda, to jest forum DL Vstrom, to też prawda Smile to tak dla tych co mają wątpliwości.... Mr. Green Teraz pozwolę sobie zacytować mojego szefa Niemca byłego motocyklistę:
"BMW buduje traktory" koleś śmigał sportami i to różnymi tak więc wydaje mi się że w trzech słowach koleś wyczerpał temat Mr. Green


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 19:20, 29 Maj 2014
ANDRZEJ
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 2262
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chojnów





Dobrze Leciutki prawisz , Lamborgini też buduje traktory .


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 19:20, 29 Maj 2014
Matt
Motonita

 
Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 1072
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/2
Skąd: Jędrzejów/Kraków





novy napisał:
@Matt, kolega ma identycznego tyle że bez tej owiewki z przodu i z innym zestawem lamp. Nawet jeździłem nim ale jakoś do mnie nie przemawia. Tak prawdę mówiąc to BMW wcale mi się nie podoba te lampy ma paskudne i w życiu nie wymienił bym go za DL'a , no chyba tylko wtedy kiedy mógłbym go sprzedać ;] No ale o gustach się nie dyskutuje albo się je ma i się kupuje DL'a albo .... Very Happy

Mnie BMW się wcześniej w ogóle nie podobało, potem przyszedł okres, że chorowałem na GSa (1200), no ale wylądowałem na DLu - żałować nie żałuje. Gdybym dysponował 40 tysiakami a nie nieco więcej niż połowa tego to pewnie GS by stał w garażu, ale wolałem kupić sporo tańszy motocykl i resztę przeznaczyć na wojaże. Wiadomo kiedyś będę się rozglądał za czymś mocniejszym - szkoda, że Suzuki nie ma jakiejś 800cc, która mogła by stawać w szranki z f800gs czy tigerem 800. Może nowy vstrom 1000 będzie wtedy w zasięgu moich możliwości.

I fakt naczytałem się po różnych forach o awariach GSa, trafiłem na blog kolesia (amerykańca), który nakręcił swoim BMW 150tys mil i notował wszelkie wydatki związane z serwisem. Po podsumowaniu wyszła mi 3 krotność ceny motocykla - wszystko w ASO robili i robocizna to było jakieś 50-60% kosztów.

Dlatego ja do BMW mam tylko jedno, ale... Niemiec
Czy się psuje? Nie wiem nie miałem możliwości sprawdzić.

Woytec napisał:

dodam jeszcze coś od Twoich przyjaciół z niezależnego gniota motowojadżera.peel publikacje z dzisiejszego dnia:
http://motovoyager.net/2014/05/zdjac-obrus-motocyklem-zabawny-trik-malym-oszustwem-film/
http://motovoyager.net/2014/05/bmw-c600-sport-c650gt-serwisu-wadliwy-napinacz-lancucha-rozrzadu/

są tak zajebiście niezależni że powinni chyba zmienić nazwę na antyBMW ale to im chyba by przez gardło nie przeszło Smile


No rzeczywiście sporo tych wpisów jak na jeden dzień... Ale mniejsza o to. Tą reklamę widziałem dawno temu i nawet jeśli oszukiwali z tym obrusem to sam pomysł prezentacji motocykla jest genialny.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 20:06, 29 Maj 2014
jotes
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 1815
Przeczytał: 164 tematy

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia





nie znam calkowitych cyferek na swiecie ale w niemczech w 2013 sprzedano 700 sztuk DL 650 i 6700 GS 1200.
Mysle ze nawet jezeli w innych krajach te roznice sa mniejsze liczba sprzedanych GS-ow jest ogromna. Widac to zreszta w Alpach Smile

Akcje servisowe nowych modeli w dzisiejszych czasach sie zdazaja, pod presja nowego modelu / czasu / finansow.

Toyota niejedna taka akcje przeprowadzalaa a chyba malo kto tutaj powie ze to chu.owe samochody

Jezeli procentualnie wady sie zdarzaja w miejszcej ilosci modeli / proporcjonalnie do sprzedanych sztuk kazda firma stara sie to zalatwiac po cichu.

Cos mi sie wydaje ze Hada wspominal o awariach sondy lambda w nowym DL 650 ? Jakos zadna gazeta o tym nie pisala a i w Poznaniu bylo cicho Smile

Dla wyjasnienia. Nie bronie awaryjniosci BMW.
Ale zostawmy fanatyzm w domu i nie ma sie co podniecac jak blizniemu bikerowi sie motek popsuje.

swoja droga skoro do tej pory tyle tych GS ow jezdzi a ceny uzywanych sa stabilne to do cholery az tak zle nie moga byc. Rynek juz dawno by chlam skorygowal.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jotes dnia Czw 20:12, 29 Maj 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 21:01, 29 Maj 2014
Staszek
Motonita

 
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 938
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Trójmiasto





Ja mam jedną obserwację ze swoich podróży po Europie - bogata Europa jeździ BMW. I tyle. Co do BMW jako traktora - tyle ile pojeździłem beemkami - to znakomicie się prowadzące, świetne motocykle. Lepsze we wlaściwościach jezdnych od japońców. Jak jadą... Ale z opinii moich motocyklowych znajomych - posiadaczy BMW - awarie je nękają, chociaż oni np wymianę łożysk wału czy czegoś-tam-w-sprzęgle lub zawieszanie się elektroniki chętniej nazywają wymianami eksploatacyjnymi. Ja takich wymian w japończykach dotychczas nie uświadczyłem, a sporo motocykli przewinęło się w moim motocyklowym zyciu.
Więc moje zyciowe wybory są takie - jak chcę ekonomicznie i bezstresowo śmigać - japoniec, jak dojdę do wniosku, że ekonomia i niespodziewane niespodzianki Smile się nie liczą - będzie BMW!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 21:10, 29 Maj 2014
Dober
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 3017
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pobiedziska/Poznań





Wg danych BMW Polska sredni przebieg GS-a u nas to 2500 km rocznie. Wiec uchodza one za niepsujace sie, bo przez 4 lata robi 10 tys km. Jak brat trafil na serwis z przebiegiem 20 tys swoim z 2009 roku to sie dziwili ze strasznie duzo najezdzil Smile)))))


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 21:17, 29 Maj 2014
ANDRZEJ
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 2262
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chojnów





Ja się Staszku musze z toba napic , jakbyś czytał w moich myslach


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 21:19, 29 Maj 2014
Staszek
Motonita

 
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 938
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Trójmiasto





2500km to w zasadzie dla mnie za mało nawet aby z Gdańska pojechać do Tokaja na wino i wrócić przez Budapeszt... Gdzie oni nimi jeżdżą?

Andrzeju - pewnie następny zlot będzie dalej od Trójmiasta, nie przepuszczę go i z przyjemnością pogadam przy piwku Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Staszek dnia Czw 21:21, 29 Maj 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 21:24, 29 Maj 2014
ANDRZEJ
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 2262
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chojnów





Trzymam za słowo , tylko kto ten zlot zorganizuje ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 21:26, 29 Maj 2014
Staszek
Motonita

 
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 938
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Trójmiasto





To jakaś wycieczka typu Kotlina Kłodzka np.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 21:38, 29 Maj 2014
jotes
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 1815
Przeczytał: 164 tematy

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia





Dober moze do servisu jezdza ci co nie jezdza Wink A skoro tak malo jezdza to skad niby te awarie i usterki ? Cos w tej swojej zacietosci sie nie zgadza .Moze informator tez byl z Poznania Smile
Ile razy popsul sie Twojemu bratu ten GS przez te 20 tysiecy ?
Normalny motocyklowy podroznik czesto sam serwisuje swoj sprzet. Poczytaj fora podroznicze, tam jest wielu uzytkownikow GS ow ktorzy maja duze przebiegi i jakos motocykla nie sprzedaja, bo ma zapewne swoje zalety.( nawet jezeli czasami cos musza wymienic )


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 21:45, 29 Maj 2014
Dober
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 3017
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pobiedziska/Poznań





Nie z Poznania, a z Warszawy...
Jezdzi do glownego serwisu BMW, bo go stac na to.

Zauwaz tez, ze posiadacze BMW to nie zawsze sa globtroterzy...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 22:13, 29 Maj 2014
jotes
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 1815
Przeczytał: 164 tematy

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia





Przemku, wiem doskonale ze duza czesc posiadaczy tych motocykli to zamozne snoby idace z moda na posiadanie motocykla.Jedni kupuja HD inni GS.
Ale nie wrzucajmy wszystkich do jednego wora. Sa tez tacy co jezdza i sa zadowoleni.
KTMy tez sa awaryjne a jakos o nich sie nie pisze ze to i owo.
Nie wiem jaki bedzie moj nastepny, ale na pewno nie skreslam GSa.
( tylko wtedy to nie frajda pogonic GSa -GSem Wink )


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 13:56, 01 Cze 2014
tiarek
A1

 
Dołączył: 14 Maj 2012
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Ostatnio sobie chorowałem na GSa 1150. Kupić sobie starszy motorek i przerobić na RATa Smile W wolnej chwili wszedłem sobie na forum BMW poczytać o tych sprzętach. Nie wgłębiałem się zbytnio, ale jak zobaczyłem na pierwszej stronie X tematów na temat awarii to podziałało na mnie jak polipiryna... Może kiedyś wrócę do tej opcji, na razie odpuszczam Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 15:44, 01 Cze 2014
KANGUR
Motonita

 
Dołączył: 12 Kwi 2013
Posty: 552
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: ŁÓDŹ





No to jeszcze ja . Znajomi mojego szefa i on sam nabyli 5 sztuk GS1200 adventure w roku 2010 już z ESA i innymi bajerami w full wypasie . Dzisiaj zaczynają je sprzedawać z przebiegami różnymi od 15 tys do 48 tys km . Jedni jeździli lajtowo inni zabierali po kilka kompletów opon i lecieli szaleć w terenie i to bardzo ciężkim . Nie odnotowano żadnych usterek za wyjątkiem złamań elementów i uszkodzeń kół oraz jednej usterki z którą walczył serwis w dwóch pierwszych sztukach aż się na nich nauczył i w kolejnych to już szło z taśmy czyli samoczynnego gaśnięcia silnika podczas jazdy mimo tego ,ze paliwo było wg wskaźnika w zbiorniku . Okaząło się ,że problemem jest pompa paliwa podająca paliwo z jednej komory do drugiej. Zanim mechanicy do tego doszli motocykle było pchane , holowane i wożone do serwisu . Wymieniano listwy wtryskowe , regulatory ciśnienia i inne . Dopiero za jakąś 10-15 wizytą ktoś wpadł na pomysł i naprawił usterkę . Pytanie zatem czy to awaryjność czy też widok motocykla BMW jadącego na lawecie to przypadkiem nie brak umiejętności technicznych wśród mechaników ? Koniec końców wspomniana piątka ludzi już prawie sprzedała swoje maszyny i to w cenach od 43 do 51 tys zł ( w zależności od stanu i przebiegu więc jak na 4 letni motocykl to chyba nie tak źle ) i zamówiła nowe BMW 1200 GS Adventure bo po prostu stwierdzili ,że żaden inny motocykl nie sprosta ich wymaganiom oraz ciężkim warunkom eksploatacji jakie przynajmniej co niektórzy im zafundowali .
P.S.
Nie chwalę ani nie ganię - stwierdzam fakty z którymi sam miałem bliski kontakt .


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 16:03, 01 Cze 2014
ANDRZEJ
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 2262
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chojnów





Kangur a widziałeś Dela na lawecie ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 16:39, 01 Cze 2014
KANGUR
Motonita

 
Dołączył: 12 Kwi 2013
Posty: 552
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: ŁÓDŹ





Co dziwne to właśnie tak ! Smile DL-a widziałem raz a GS-a nigdy Smile
Zresztą laweta to kiepski powód oceny awaryjności bo motocykl na lawecie może oznaczać np. przewóz świeżo po zakupie...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 17:49, 01 Cze 2014
SoH
Motocyklista

 
Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 356
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Lublin/Świdnik





https://www.youtube.com/user/Motoriley
Pooglądajcie sobie tych panów. Jakimiś mega hardcorami nie są, ale widać gołym okiem że swoich motocykli nie szczędzą. Większych problemów ze swoimi BMW nie mieli.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 19:12, 01 Cze 2014
tdm
Motonita

 
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 805
Przeczytał: 5 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





KANGUR napisał:
No to jeszcze ja . Znajomi mojego szefa i on sam nabyli 5 sztuk GS. Dzisiaj zaczynają je sprzedawać z przebiegami różnymi od 15 tys do 48 tys km .

w/g mnie przy takich śmiesznych przebiegach motocykl wręcz nie ma prawa mieć żadnych większych usterek. Wartość konstrukcji wychodzi np. przy przebiegach rzędu 150-200 tys.km.

SoH napisał:
https://www.youtube.com/user/Motoriley
Pooglądajcie sobie tych panów. Jakimiś mega hardcorami nie są, ale widać gołym okiem że swoich motocykli nie szczędzą. Większych problemów ze swoimi BMW nie mieli.

Niby racja, ale zwróć uwagę że na forach trampka czy dl-a bardzo rzadkie są narzekania użytkowników na jakieś typowe niedoróbki, nie słyszy się o pogiętych felgach, wyciekach z silnika, zatartych łożyskach, wariujących czujnikach, tymczasem od użytkowników bmw dość często można usłyszeć takie historie, zwłaszcza jak już przesiądą się na inną markę i mogą sobie pozwolić na otwartość Smile. U mnie mechanicy ze stacji gdzie serwisowałem wszystkie swoje motorki wprost powiedzieli, że poza swoją marką (Yamaha) zgodzą się serwisować Hondę, Suzuki czy Kawasaki, ale jak kupię bmw to nie chcą się podejmować robienia czegokolwiek przy tym motocyklu, bo mieli wiele złych doświadczeń.
Na pewno nie jest że każdy bmw to szmelc, ale skądś te opinie się biorą.

przy okazji: fajne filmiki od tych ludzi na bm-kach


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tdm dnia Nie 19:17, 01 Cze 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 20:05, 01 Cze 2014
jotes
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 1815
Przeczytał: 164 tematy

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia





ANDRZEJ napisał:
Kangur a widziałeś Dela na lawecie ?




sa rozne powody dlaczego motki na lawetach jezdza Wink

Zarowno DL jak i GS 1200 wygraly Mistrza Alp bo sie super tam nadaja. na ciasne winkle, agrafki...
Jest spora grupa ludzi ktorzy kupuja GS zakladaja typowo szosowe opony ( widzialem nawet przerobione na super moto z 17-ka z przodu ) i jada w gory sie wyszalec.
I jezeli taki niemiec z drugim niemcem ma z Hamburga 1000 km po autostradzie sobie opony na kwadratowo scierac zeby sie w Alpach wyszalec, to pakuja sprzety na lawete, zatankuja diesla i zmieniaja sie w nocy za kolkiem. Taka ich logika.
A ze BMW ma przypieta latke lansu i szpanu to zawdziecza chyba bardziej milosnikom 4 kolek, chodz na 2 tez ich nie brakuje.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 23:37, 01 Cze 2014
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 938
Przeczytał: 52 tematy

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





Wydaje mi się, że pewnym problemem BMW jest nachalne pchanie się w nowinki... W moim 800gs są już przysłowiowe czujniki położenia czujników, podczas, gdy Dl miał.... no właściwie nic nie miał.
Mam wrażenie że BMW w wielu elementach wyposażenia przeciera szlak i płaci za to cenę, podczas gdy wiele innych marek jest w nowinkach ostrożna.
Przykładowo jak dawałem maszynę po kupnie na przegląd, to mechanik powiedział, że owszem, wszystkie mechaniczne sprawy porobi, ale komputera niet nie budiet. W tym wynalazku nie ma ani jednego bezpiecznika, wszystko obsługuje CAN, więc serwis bez kompa jest połowiczny...

Dla mnie by wszystko było ok, gdyby skośne oka zrobiły coś w stylu starego Trampka/Afryki (to akurat mój kierunek Wink ). Jak by był np DL650 Adventure/XC czy jakoś tak. ok 200mm skoku, rozsądny prześwit, wyłączany ABS. Już dawno miałbym plakaty takiego wynalazku... A tak jest Bawaria... Teraz cała nadzieja w CRF 1000


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 1:49, 02 Cze 2014
zuzu
A1

 
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 35
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/2





Ja przejeździłam swoją Bemką dwa sezony i zrobiłam na niej koło 10 tys. (cały przebieg sięga już prawie 50 tys.) i jedynie mi łańcuch trochę wisi, jak to ostatnio niektórzy zauważyli...
Także narzekać nie mogę, pomimo że jestem średniozamożna, póki co stać mnie Smile

no i tarcza hamulcowa jest lekko wygięta, ale jak się rusza z blokada, to już ani Suzuki ani BMW nic na takich geniuszy chyba nie poradzą...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 14:24, 02 Cze 2014
Woytec
Motocyklista

 
Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 336
Przeczytał: 21 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Katowice





ciekawe, ciekawe...

http://motovoyager.net/2014/06/ewangelisci-marki-mistrzowski-marketing-bmw-motorrad/


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 14:40, 02 Cze 2014
Matt
Motonita

 
Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 1072
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/2
Skąd: Jędrzejów/Kraków





Woytec napisał:
ciekawe, ciekawe...

http://motovoyager.net/2014/06/ewangelisci-marki-mistrzowski-marketing-bmw-motorrad/

Co jak co ale tylko na forum BMW jak ktoś nowy sie zarejestruje i powie ze ma takie i taki model bawarczyka to padają zdania typu: "Jedyny słuszny wybór".
Mnie sie motocykle podobają, ale nie lubię Polaków, którzy nimi jeżdżą, bo tych co przyszło mi poznać cóż - większych snobów i buców nie widziałem. A "Lodówie" to z uśmiechem na twarzy bym - (edit.) nieistotne co bym Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Matt dnia Pon 14:42, 02 Cze 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 14:54, 02 Cze 2014
Woytec
Motocyklista

 
Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 336
Przeczytał: 21 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Katowice





czyli jak przez ponad 3 lata jezdzilem DL'em to byłem OK potem jak możliwości finansowe pozwoliły zakupić GS'a stałem się snobem... aha no fajna filozofia Smile Smile Smile

Co jak co ale do czasu takich bzdurnych nagonek na BMW na tym forum uważałem że to najfajniejsze forum motocyklowe w jakim kiedykolwiek byłem zalogowany i mimo że już w zeszłym roku sprzedałem suzi do dzisiaj codziennie tu zaglądam ale nie ukrywam że podobne wątki działają mi na nerwy mając świadomość tzw. tła autora tego wątku i jego znajomych łączonych z gniotem motovojadżer.peel który wreszcie wprost napisał że chodzi im o to że nie są zapraszani przez BMW na testy i darmowe wyjazdy...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 14:57, 02 Cze 2014
MaciejW
Motonita

 
Dołączył: 04 Paź 2011
Posty: 594
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Piaseczno





Ja od roku moim wodniakiem zrobiłem ok. 28 tys. kilometrów. Była 1 akcja serwisowa na początku i raz popsuł się moduł z przyciskami na kierownicy i kompletnie rozstroił komputer pokładowy i tutaj serwis trochę się męczył, bo BMW - ofiara własnego sukcesu - nie umiało wysłać części zamiennej (w końcu chłopaki przełożyli z innego w salonie).

Oprócz tego nie zanotowałem żadnych problemów w codziennej i całkiem intensywnej eksploatacji na szosie i poza (bez harcore'ów).

Odpowiedź na różne wypowiedzi…

w ten weekend byłem na spotkaniu ok. 15 właścicieli różnych BMek i w pewnym momencie "nasz" sprzedawca zadał każdemu kolejno pytanie: "Wyobraź sobie zwracam Ci, tutaj od ręki, kasę za Twój motor, po cenie zakupu… jaki motocykl sobie kupisz?" Ale nie możesz BMW…. no i nie wyszła dyskusja, bo nikt, powtarzam, NIKT… nie podał żadnego innego. (Łącznie ze mną Smile. 2 osoby posiadały jeszcze inne motocykle (czoperki), ale nie zamiast, ale oprócz. A byli wśród nas podróżnicy, co nie zsiadają prawie …

Kumpel "podróżnik" powiedział, że był 4 razy w różnych częściach Afryki na swojej BMce i może stwierdzić, że właściwie spotyka się tam 3 motocykle (nie należące do lokalsów)…. BMki, KTMy i .. oczywiści Afryki. Przypadek?…. nie sądzę Smile.

No to tyle, jeżeli chodzi o moją opinię…

aha… Matt.. nie uważam się za buca i snoba, a BMW to był po prostu najlepszy motocykl, na jaki mnie było stać.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MaciejW dnia Pon 15:00, 02 Cze 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 15:11, 02 Cze 2014
Matt
Motonita

 
Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 1072
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/2
Skąd: Jędrzejów/Kraków





Woytec napisał:
czyli jak przez ponad 3 lata jezdzilem DL'em to byłem OK potem jak możliwości finansowe pozwoliły zakupić GS'a stałem się snobem... aha no fajna filozofia Smile Smile Smile


MaciejW napisał:
aha… Matt.. nie uważam się za buca i snoba, a BMW to był po prostu najlepszy motocykl, na jaki mnie było stać.


Przepraszam, że poczuliście się urażeni - podkreślam jeszcze raz tych, których poznałem.

Ta definicja bardzo dobrze obrazuje to z czym się kiedyś spotkałem:
"A snob is a person who believes in the existence of an equation between status and human worth.[1] The term also refers to a person who believes that some people are inherently inferior to him or her for any one of a variety of reasons, including real or supposed intellect, wealth, education, ancestry, power, physical strength, class, taste, beauty, nationality, fame, extreme success of a family member or friend, etc. ".


P.S. To co powiedzie na taki cytat:
"w podróży nie jest ważne gdzie jedziesz ale na czym i z kim .....jedziesz"


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Matt dnia Pon 15:15, 02 Cze 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Kolejne problemy BMW
Forum VStromClub Strona Główna -> Wiadomości
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 3  
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin