VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom -> DL 650 XT 2015 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: Śro 10:02, 12 Lis 2014
Irek1970
Motonita

 
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1124
Przeczytał: 19 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Strzegom





Suzuki nie przesadzał nigdy z ceną.
Za 30k można mieć wspaniały motocykl i banana na gębie od kwietnia do listopada.
BMW też podobno fajne, ale za 30k można kupić ramę i może jedno koło.
Wink

Ps
Złe miejsce na przywitanie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 22:50, 14 Lis 2014
Vorenus
Motonita

 
Dołączył: 12 Lis 2014
Posty: 927
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Piaseczno





Ceny faktycznie spadły i są całkiem atrakcyjne. Odnosiłem do oferty którą jakiś czas temu (nie tak dawno) dostałem od jednego z dealerów.
Zobaczymy jak to będzie wyglądać na wiosnę. Ciekawe kiedy w salonach pojawi się nowy DL i jak będzie z jego dostępnością.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 23:00, 14 Lis 2014
biblo
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 2907
Przeczytał: 108 tematów

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa





Nie bądź dzieckiem Smile Na wiosnę ceny będą oczywiście wyższe... zapewne katalogowe... Okres XI-II to najlepszy moment na zakupy nowego motocykla z mijającego rocznika.

To chyba nie będzie nowy DL, lecz jakiś jego wariant i jego cena będzie zapewne sporo wyższa, jak to ma zawsze miejsce w takich wypadkach.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 23:21, 14 Lis 2014
Vorenus
Motonita

 
Dołączył: 12 Lis 2014
Posty: 927
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Piaseczno





Pewnie masz rację, ale kupując nowe auto czy motocykl, moim zdaniem fajniej jest mieć najnowszy model, który w tym przypadku (IMHO) jest ładniejszy. Poza tym może będą jeszcze inne zmiany, np. bardziej rozbudowany komputer pokładowy etc.
Z drugiej strony na wiosnę rocznik 2014 będzie już "zeszłorocznym rocznikiem". Nie sądzę zatem aby ceny obecnie dostępnego modelu mocno poszły w górę.
Jeżeli jednak będzie tak jak piszesz, to najwyżej postaram się kupić coś 2-3 letniego. Inną opcją jest duży DL, na którego namawiano mnie w salonie. Obawiam się jednak, że jak na pierwszy motocykl 1000 to trochę za dużo. No i różnica w cenie nie jest bez znaczenia.

EDIT: p.s. z tego co zrozumiałem podczas rozmowy ze sprzedawcą, będzie to nowy model, który zastąpi obecny (oczywiście mówimy tu raczej o faceliftingu niż nowym modelu).


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Vorenus dnia Pią 23:24, 14 Lis 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 23:23, 14 Lis 2014
mar111cin
Motonita

 
Dołączył: 03 Sie 2013
Posty: 764
Przeczytał: 30 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: FSW





Ceny faktycznie niskie. Jak widzę 28,5k za nówkę rocznik 2013 i w naszej giełdzie za ten sam używany rocznik ze sporym przebiegiem 25,5k , to nie mam wątpliwości co lepiej się kalkuluje.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 11:43, 15 Lis 2014
jarko17
A1

 
Dołączył: 18 Maj 2014
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Śląsk





DARKOM napisał:
a mi tam ten dzióbek sie podoba ,poprawili by tylko jeszcze przednie lampy i było by bajka


Dokladnie mam takie same odczucie.
Wzór i styl tych lamp to porażka...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 12:23, 16 Lis 2014
tdm
Motonita

 
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 805
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/2





mar111cin napisał:
Ceny faktycznie niskie. Jak widzę 28,5k za nówkę rocznik 2013 i w naszej giełdzie za ten sam używany rocznik ze sporym przebiegiem 25,5k , to nie mam wątpliwości co lepiej się kalkuluje.


co prawda to prawda, ale jak do nowego golasa doliczysz koszt osłony, centralki, gmoli, kufrów, szyby, handbarów itp. to wyjdzie że za nowy wyposażony do podróży przyjdzie zapłacić ok. 33k. W tym kontekście zakup wyposażonej używki wygląda już znacznie korzystniej.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 13:09, 16 Lis 2014
mar111cin
Motonita

 
Dołączył: 03 Sie 2013
Posty: 764
Przeczytał: 30 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: FSW





Problem w tym, że używka też praktycznie goła Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 16:19, 30 Gru 2014
tdm
Motonita

 
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 805
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/2





Być może ten 650x to taki marketingowy wybieg Suzuki mający podnieść ceny 650-tek z obecnych 29 do 36 tys. W końcu to "nowy" model jest. Oni jakoś tak mają że po prezentacji nowego modelu ok. 2 lata cena jest sztywna i potem spada.

Aczkolwiek - ładnie im wyszło, mały dl zrobił się wizualnie masywniejszy, choć to pewnie rónież zasługa zdjęć na których prezentowany jest w pełnym uzbrojeniu. Trochę szkoda że w ślad za kołami nie zmienili amortyzatorów.


Na forum są 2 wątki dotyczące tego samego: http://www.vstromclub.fora.pl/motocykle-dl,32/dl650x,16362.html


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tdm dnia Czw 17:00, 08 Sty 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 22:43, 11 Lut 2015
Vorenus
Motonita

 
Dołączył: 12 Lis 2014
Posty: 927
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Piaseczno





XT są już w salonach. Czy ktoś może wie, czy są jeszcze jakieś zmiany, prócz szprych i dzióbka?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 22:51, 11 Lut 2015
luka_m
A

 
Dołączył: 10 Wrz 2014
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lublin





Vorenus napisał:
Czy ktoś może wie, czy są jeszcze jakieś zmiany, prócz szprych i dzióbka?


Mnie w salonie powiedzieli, że to właśnie jedyne zmiany.

Cytat ze strony Suzuki

"Motocykl opracowano z myślą o maksymalnej radości, jakiej może dostarczyć długa podróż na bardzo uniwersalnym, wygodnym i przyjaznym motocyklu. Podstawowy model V-Strom650 zdobył już reputację wspaniałego motocykla turystycznego. Wersja XT dodaje do niego szprychowe koła z aluminiowymi obręczami, bardziej “przygodową” stylizacje i szerszą gamę przydatnych akcesoriów."


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez luka_m dnia Śro 22:58, 11 Lut 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 22:58, 11 Lut 2015
Vorenus
Motonita

 
Dołączył: 12 Lis 2014
Posty: 927
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Piaseczno





Dali czadu chłopaki Smile)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 23:03, 11 Lut 2015
GryzliGT
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 27 Sie 2013
Posty: 1900
Przeczytał: 77 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Aleksandrów, obok którego leży Biłgoraj





Takie zmiany, to nie zmiany tzn mało istotne ale to tylko moja opinia!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 23:08, 11 Lut 2015
luka_m
A

 
Dołączył: 10 Wrz 2014
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lublin





GryzliGT napisał:
Takie zmiany, to nie zmiany tzn mało istotne ale to tylko moja opinia!


Coś jest na rzeczy, niedługo wszystkie turystyki będą z dziobami Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 23:20, 11 Lut 2015
mirecki
A

 
Dołączył: 09 Cze 2014
Posty: 122
Przeczytał: 32 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań/Zamość





GryzliGT napisał:
Takie zmiany, to nie zmiany tzn mało istotne ale to tylko moja opinia!


Ja się z nią zgadzam i pewnie liczna grupa użytkowników też.
Ach..., gdyby tak wersja z wałem wyszła.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 23:27, 11 Lut 2015
bzyku
Motonita

 
Dołączył: 11 Lis 2013
Posty: 649
Przeczytał: 167 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Stalowa Wola





mirecki napisał:
GryzliGT napisał:
Takie zmiany, to nie zmiany tzn mało istotne ale to tylko moja opinia!


Ja się z nią zgadzam i pewnie liczna grupa użytkowników też.
Ach..., gdyby tak wersja z wałem wyszła.


i z silnikiem 1200cm3 i ......wielkością bmw gs....... Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 23:59, 11 Lut 2015
Matt
Motonita

 
Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 1072
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/2
Skąd: Jędrzejów/Kraków





Na tym zdjęciu wygląda, że prześwit jest całkiem całkiem Very Happy



A w papierach - 175 mm... Czyli tyle ile w standardowej 650


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 1:13, 12 Lut 2015
GryzliGT
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 27 Sie 2013
Posty: 1900
Przeczytał: 77 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Aleksandrów, obok którego leży Biłgoraj





To ja poczekam jak na prawdę coś zmienią. 4- dla konstruktorów za chęci!
Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 11:22, 12 Lut 2015
tdm
Motonita

 
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 805
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/2





Matt napisał:
Na tym zdjęciu wygląda, że prześwit jest całkiem całkiem Very Happy
A w papierach - 175 mm... Czyli tyle ile w standardowej 650

w nowym modelu prześwit nie jest najgorszy, jeśli go nie zmniejszać dodatkowymi osłonami to rzadko kiedy coś zahacza. Jakby nie montować centralnej podstawki zaoszczędzimy jeszcze 1-2cm prześwitu z tyłu.

W planach na rok 2016 podają, że w przyszłym roku też nie będzie zmian modelu, nie wiem czy dobrze rozumiem ale 650 i 650xt mają być chyba oferowane równolegle: http://www.totalmotorcycle.com/motorcycles/2016/Suzuki.htm


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 0:28, 13 Lut 2015
Vorenus
Motonita

 
Dołączył: 12 Lis 2014
Posty: 927
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Piaseczno





Dziwne, że przy bardzo dużym parciu na bezpieczeństwo (w tym pieszych) "dzioby" stają się tak powszechne w motocyklach turystycznych.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Vorenus dnia Pią 0:28, 13 Lut 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 9:53, 13 Lut 2015
DanielPZ
A

 
Dołączył: 29 Gru 2012
Posty: 117
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Tarnowo Podgórne





Vorenus napisał:
Dziwne, że przy bardzo dużym parciu na bezpieczeństwo (w tym pieszych) "dzioby" stają się tak powszechne w motocyklach turystycznych.


Dziubki to taka motocyklowa strefa zgniotu-)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 10:01, 13 Lut 2015
Irek1970
Motonita

 
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1124
Przeczytał: 19 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Strzegom





Taaaa, zgniatają wnętrzności pieszego.
Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 10:13, 13 Lut 2015
luka_m
A

 
Dołączył: 10 Wrz 2014
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lublin





Irek1970 napisał:
Taaaa, zgniatają wnętrzności pieszego.
Very Happy


Taaa, zwróćcie uwagę na jakiej wysokości są te dzioby i przypomnijcie sobie Seksmisje Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 10:22, 13 Lut 2015
Matt
Motonita

 
Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 1072
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/2
Skąd: Jędrzejów/Kraków





Irek1970 napisał:
Taaaa, zgniatają wnętrzności pieszego.
Very Happy
Bez przesady... Przecież to plastik, a nie kurna kopia rycerska...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 11:18, 13 Lut 2015
KANGUR
Motonita

 
Dołączył: 12 Kwi 2013
Posty: 552
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: ŁÓDŹ





bzyku napisał:
mirecki napisał:
GryzliGT napisał:
Takie zmiany, to nie zmiany tzn mało istotne ale to tylko moja opinia!


Ja się z nią zgadzam i pewnie liczna grupa użytkowników też.
Ach..., gdyby tak wersja z wałem wyszła.


i z silnikiem 1200cm3 i ......wielkością bmw gs....... Wink


I ceną 36 tys Twisted Evil


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 11:43, 13 Lut 2015
Dober
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 3017
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pobiedziska/Poznań





Tuning wizualny i tyle...tylko tyle ;-(
Ale legenda ma trwac wiecznie Wink
Nie zmienia to jednak fakty,ze to dobry motocykl dajacy wiele radosci.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 15:35, 13 Lut 2015
Vorenus
Motonita

 
Dołączył: 12 Lis 2014
Posty: 927
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Piaseczno





Matt napisał:
Irek1970 napisał:
Taaaa, zgniatają wnętrzności pieszego.
Very Happy
Bez przesady... Przecież to plastik, a nie kurna kopia rycerska...


Nie chciałbym dostać takim "plastikiem" jadącym nawet z prędkością 30 km/h
Oczywiście nie twierdzę, że pieszy zostałby "nabity" i kontynuował jazdę jako trofeum motocyklisty Wink)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 17:23, 13 Lut 2015
tdm
Motonita

 
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 805
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/2





gdzieś w materiałach Suzuki czytałem, że ten dziób ma jakoby kierować większą ilośc powietrza na chłodnicę w czasie wolnej jazdy offroad. Jeśli to prawda to wprowadzenie go w pakiecie z mocniejszymi kołami miałoby efekt nie tylko wizualny. Ciekawe kiedy na forum pojawi się pierwszy xt.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 20:50, 13 Lut 2015
Breit
A2

 
Dołączył: 21 Lis 2011
Posty: 87
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Słupsk





Dober napisał:
Tuning wizualny i tyle...tylko tyle ;-(
Ale legenda ma trwac wiecznie Wink
Nie zmienia to jednak fakty,ze to dobry motocykl dajacy wiele radosci.


Tuning oznacza zazwyczaj zmianę na lepsze, a tu dramat, ten dziubek... Ja wiem, że o gustach się nie dyskutuje itd... moim zdaniem porażka.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 21:07, 13 Lut 2015
Vorenus
Motonita

 
Dołączył: 12 Lis 2014
Posty: 927
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Piaseczno





Breit napisał:
Dober napisał:
Tuning wizualny i tyle...tylko tyle ;-(
Ale legenda ma trwac wiecznie Wink
Nie zmienia to jednak fakty,ze to dobry motocykl dajacy wiele radosci.


Tuning oznacza zazwyczaj zmianę na lepsze, a tu dramat, ten dziubek... Ja wiem, że o gustach się nie dyskutuje itd... moim zdaniem porażka.


To raczej facelifting niż tuning. Moim zdaniem jest ok, tak więc faktycznie o gustach nie ma co dyskutować.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 10:01, 14 Lut 2015
Inspektor
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 23 Paź 2012
Posty: 1259
Przeczytał: 88 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: okolice Krakowa





Sprawa jest prosta. Suzuki dość tanim kosztem testuje trendy. Bada rynek tj. wypuszcza takie "coś" i słucha co ludziska na to. Następnie wydaje się, że wiedzą w który kierunku mogą iść lub nie iść z design'em. Łatwiej wtedy nie popełnić błędu wypuszczając motocykl-porażkę których mamy kilka na rynku ze słabą lub bardzo słabą sprzedażą. Oczywiście nie liczy się wówczas tylko wygląd jednak wygląd to podstawa marketingu.
Uważam, że takim motocyklem był crossrunner 2012 hondy - co prawda świetny silnik ale pogubił całkiem proporcje a przy okazji zbyt wysoka cena (przez silnik) sprawiły, że nie był do przełknięcia dla klienta.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 16:08, 14 Lut 2015
Vorenus
Motonita

 
Dołączył: 12 Lis 2014
Posty: 927
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Piaseczno





Inspektor napisał:
Sprawa jest prosta. Suzuki dość tanim kosztem testuje trendy. Bada rynek tj. wypuszcza takie "coś" i słucha co ludziska na to. Następnie wydaje się, że wiedzą w który kierunku mogą iść lub nie iść z design'em. Łatwiej wtedy nie popełnić błędu wypuszczając motocykl-porażkę których mamy kilka na rynku ze słabą lub bardzo słabą sprzedażą. Oczywiście nie liczy się wówczas tylko wygląd jednak wygląd to podstawa marketingu.
Uważam, że takim motocyklem był crossrunner 2012 hondy - co prawda świetny silnik ale pogubił całkiem proporcje a przy okazji zbyt wysoka cena (przez silnik) sprawiły, że nie był do przełknięcia dla klienta.


Raczej nikt w ten sposób nie bada rynku, bo nikogo na to nie stać. Wprowadzenie czegokolwiek nowego na rynek to gigantyczne koszty.
Do takiego "badania" służą inne instrumenty (analizy rynku w tym sprzedaży, badania fokusowe, itd.). Moim zdaniem, panowie konstruktorzy już dobrze wiedzą co się wydarzy za rok, dwa i trzy. Czekają na zielone światło od księgowych Smile (to bardzo duże uproszczenie).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 23:47, 14 Lut 2015
Inspektor
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 23 Paź 2012
Posty: 1259
Przeczytał: 88 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: okolice Krakowa





Vorenus napisał:
Inspektor napisał:
Sprawa jest prosta. Suzuki dość tanim kosztem testuje trendy. Bada rynek tj. wypuszcza takie "coś" i słucha co ludziska na to. Następnie wydaje się, że wiedzą w który kierunku mogą iść lub nie iść z design'em. Łatwiej wtedy nie popełnić błędu wypuszczając motocykl-porażkę których mamy kilka na rynku ze słabą lub bardzo słabą sprzedażą. Oczywiście nie liczy się wówczas tylko wygląd jednak wygląd to podstawa marketingu.
Uważam, że takim motocyklem był crossrunner 2012 hondy - co prawda świetny silnik ale pogubił całkiem proporcje a przy okazji zbyt wysoka cena (przez silnik) sprawiły, że nie był do przełknięcia dla klienta.


Raczej nikt w ten sposób nie bada rynku, bo nikogo na to nie stać. Wprowadzenie czegokolwiek nowego na rynek to gigantyczne koszty.
Do takiego "badania" służą inne instrumenty (analizy rynku w tym sprzedaży, badania fokusowe, itd.). Moim zdaniem, panowie konstruktorzy już dobrze wiedzą co się wydarzy za rok, dwa i trzy. Czekają na zielone światło od księgowych Smile (to bardzo duże uproszczenie).


Tak jak napisałeś "Wprowadzenie czegokolwiek nowego na rynek to gigantyczne koszty" i zgadzam się - a czy kawałek plastiku zmieniający wygląd starego to duży koszt? Lepiej wypuścić nowy całkiem inny model z deski kreślarskiej....? To mniejszy koszt który może nie załapać?
I tu im właśnie posłuży "analiza rynku sprzedaży" 650 z nowym przodem - czy złapała.
Badają rynek czy z małym V Stromem iść w ślad za dużym V Stromem jak nic Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 0:30, 15 Lut 2015
tdm
Motonita

 
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 805
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/2





Uczepiliście się tego dzioba a przecież główną zmianą w XT są koła, a nie dodatkowy błotniczek.

Trochę bym się też nie zgodził że zmiany w DL idą w kierunku zrobienia z niego motocykla bardziej szosowego, jak duży DL.
Szprychowane koła i nowe materiały promocyjne Suzuki w których podkreśla się głównie możliwość użytkowania go poza asfaltem wskazują, że trend jest dokładnie przeciwny.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 0:47, 15 Lut 2015
biblo
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 2907
Przeczytał: 108 tematów

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa





Wg mnie te szprychowe koła, to tylko bajerek Smile Jakoś nie przypominam sobie opisów na forum pogięcia felgi...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 1:41, 15 Lut 2015
Vorenus
Motonita

 
Dołączył: 12 Lis 2014
Posty: 927
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Piaseczno





Inspektor napisał:
Vorenus napisał:
Inspektor napisał:
Sprawa jest prosta. Suzuki dość tanim kosztem testuje trendy. Bada rynek tj. wypuszcza takie "coś" i słucha co ludziska na to. Następnie wydaje się, że wiedzą w który kierunku mogą iść lub nie iść z design'em. Łatwiej wtedy nie popełnić błędu wypuszczając motocykl-porażkę których mamy kilka na rynku ze słabą lub bardzo słabą sprzedażą. Oczywiście nie liczy się wówczas tylko wygląd jednak wygląd to podstawa marketingu.
Uważam, że takim motocyklem był crossrunner 2012 hondy - co prawda świetny silnik ale pogubił całkiem proporcje a przy okazji zbyt wysoka cena (przez silnik) sprawiły, że nie był do przełknięcia dla klienta.


Raczej nikt w ten sposób nie bada rynku, bo nikogo na to nie stać. Wprowadzenie czegokolwiek nowego na rynek to gigantyczne koszty.
Do takiego "badania" służą inne instrumenty (analizy rynku w tym sprzedaży, badania fokusowe, itd.). Moim zdaniem, panowie konstruktorzy już dobrze wiedzą co się wydarzy za rok, dwa i trzy. Czekają na zielone światło od księgowych Smile (to bardzo duże uproszczenie).


Tak jak napisałeś "Wprowadzenie czegokolwiek nowego na rynek to gigantyczne koszty" i zgadzam się - a czy kawałek plastiku zmieniający wygląd starego to duży koszt? Lepiej wypuścić nowy całkiem inny model z deski kreślarskiej....? To mniejszy koszt który może nie załapać?
I tu im właśnie posłuży "analiza rynku sprzedaży" 650 z nowym przodem - czy złapała.
Badają rynek czy z małym V Stromem iść w ślad za dużym V Stromem jak nic Smile


Może i tak Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 10:27, 15 Lut 2015
totencham
Motocyklista

 
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 481
Przeczytał: 56 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań





Inspektor napisał:
Vorenus napisał:
Raczej nikt w ten sposób nie bada rynku, bo nikogo na to nie stać. Wprowadzenie czegokolwiek nowego na rynek to gigantyczne koszty.
Do takiego "badania" służą inne instrumenty (analizy rynku w tym sprzedaży, badania fokusowe, itd.). Moim zdaniem, panowie konstruktorzy już dobrze wiedzą co się wydarzy za rok, dwa i trzy. Czekają na zielone światło od księgowych Smile (to bardzo duże uproszczenie).


Tak jak napisałeś "Wprowadzenie czegokolwiek nowego na rynek to gigantyczne koszty" i zgadzam się - a czy kawałek plastiku zmieniający wygląd starego to duży koszt? Lepiej wypuścić nowy całkiem inny model z deski kreślarskiej....? To mniejszy koszt który może nie załapać?
I tu im właśnie posłuży "analiza rynku sprzedaży" 650 z nowym przodem - czy złapała.
Badają rynek czy z małym V Stromem iść w ślad za dużym V Stromem jak nic Smile


W porównaniu z badaniami etc. jest to nadal setki razy większy koszt. Powiedziałbym nawet, że jeśli pracują tak jak inne korpo, dla których miałem przyjemność pracować, to jest to ogromny koszt... mimo że sam dziubek Smile Także jeśli badają rynek to w baaaardzo kosztowny sposób, który raczej się nie opłaca. A dziubek przecież mają w nowym 1000 Smile Sądzę, że nowy 650 raczej się wlaśnie do niego upodobni.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez totencham dnia Nie 10:29, 15 Lut 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 10:55, 15 Lut 2015
Top Gun
A

 
Dołączył: 10 Gru 2014
Posty: 157
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wroclaw





nita napisał:
No i mogli by wydłużyć okresy między przeglądami , bo 6000 km to porażka .r


Z tego co mi wiadomo to będą co 12 tyś km. Zresztą tak też robię w starym.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 10:57, 15 Lut 2015
Inspektor
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 23 Paź 2012
Posty: 1259
Przeczytał: 88 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: okolice Krakowa





Setki razy większy koszt od wypuszczenia nowego modelu?
Napisz proszę dlaczego tak jest?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 11:00, 15 Lut 2015
Top Gun
A

 
Dołączył: 10 Gru 2014
Posty: 157
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wroclaw





[quote="SoH"]Ale najlepiej zaprojektować silnik jak konkurencja, gdzie wymiany są co 10-12tys. Słabo wymieniać olej 3 razy w sezonie :/[/quote

Nie trzeba nic projektować. Z tego co wiem przeglądy mają być co 12000.
Mi to brakuje tak ze 150 pojemności.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Top Gun dnia Nie 11:04, 15 Lut 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 11:49, 15 Lut 2015
Matt
Motonita

 
Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 1072
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/2
Skąd: Jędrzejów/Kraków





Top Gun napisał:
nita napisał:
No i mogli by wydłużyć okresy między przeglądami , bo 6000 km to porażka .r


Z tego co mi wiadomo to będą co 12 tyś km. Zresztą tak też robię w starym.

Brawo... Nie ma jak spektakularnie zaoszczędzić 200zł! Mam nadzieję, że napomkniesz kiedyś o tym jak będziesz sprzedawać motocykl.

W przełożeniu zł/km zaoszczędziłeś jakieś 3gr na każdym przejechanym kilometrze Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 12:53, 15 Lut 2015
totencham
Motocyklista

 
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 481
Przeczytał: 56 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań





Inspektor napisał:
Setki razy większy koszt od wypuszczenia nowego modelu?
Napisz proszę dlaczego tak jest?


Badania rynku są dość proste, oczywiście musisz mieć do tego ludzi i narzędzia, jednak ich koszt w dalszym ciągu nie jest astronomiczny. Wpuszczenie nowej maszyny? Może to tylko dziubek, ale gwarantuję Ci, że poświęcili na to tysiące godzin (jedną godzinę możesz liczyć jako 100 EUR). Do tego kwestia produkcji, marketingu ów modelu etc. etc. To się tylko wydaje proste a koniec końców jest w tym ogromny koszt, którego nie widać na pierwszy rzut oka..


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 13:46, 15 Lut 2015
Inspektor
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 23 Paź 2012
Posty: 1259
Przeczytał: 88 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: okolice Krakowa





totencham napisał:
Inspektor napisał:
Setki razy większy koszt od wypuszczenia nowego modelu?
Napisz proszę dlaczego tak jest?


Badania rynku są dość proste, oczywiście musisz mieć do tego ludzi i narzędzia, jednak ich koszt w dalszym ciągu nie jest astronomiczny. Wpuszczenie nowej maszyny? Może to tylko dziubek, ale gwarantuję Ci, że poświęcili na to tysiące godzin (jedną godzinę możesz liczyć jako 100 EUR). Do tego kwestia produkcji, marketingu ów modelu etc. etc. To się tylko wydaje proste a koniec końców jest w tym ogromny koszt, którego nie widać na pierwszy rzut oka..


Wydaje mi się, że pomieszałeś dwie sprawy.
Jednak nadal to nie wyjaśnia tego, że jest to łatwiejszy i tańszy sposób na sprawdzenie na konkretnym modelu trendu niż wypuszczenie nowego modelu być może nieudanego.
Wyjaśnia to natomiast fakt, że taniej byłoby nic nie robić z obecnym modelem tylko za pomocą innych środków badać rynek co do nowej wizualizacji (bez produkcji dzioba).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 16:37, 15 Lut 2015
tdm
Motonita

 
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 805
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/2





Top Gun napisał:
SoH napisał:
Ale najlepiej zaprojektować silnik jak konkurencja, gdzie wymiany są co 10-12tys. Słabo wymieniać olej 3 razy w sezonie :/

Nie trzeba nic projektować. Z tego co wiem przeglądy mają być co 12000.

można coś więcej w tym temacie, od kiedy mają być w DL wydłużone okresy przeglądów?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 23:04, 15 Lut 2015
Topinka
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 1763
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chorzów MotoAvToSy





Z tymi okresami przeglądów to bym się tak nie podniecał, bo jak to mówią czasem lepiej zapobiegać niż leczyć!
A to, że DL będzie dzięki tym zmianom nadawał się bardziej w teren to mnie troszkę rozbawiało. Nie wspomnę już o funkcji kierowania powietrza na chłodnice w czasie wolnej jazdy. Matko jak ci szepce z marketingu szpecą nam w głowach! Oni też pewnie stanowią główny koszt tych rewolucyjnych zmian!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 23:10, 15 Lut 2015
Top Gun
A

 
Dołączył: 10 Gru 2014
Posty: 157
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wroclaw





Tak kiedyś pisali w motocyklu i sam sobie zadałem pytanie dlaczego w poprzedniku są co 6000. Oczywiste tez jest ze jak okres między przeglądami będzie dłuższy to cena przeglądu będzie wyższa (najprawdopodobniej dwukrotnie). Producent w okresie gwarancji swoje musi wyrwać...a po gwarancji kto jedzie do autoryzowanego.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 23:36, 15 Lut 2015
biblo
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 2907
Przeczytał: 108 tematów

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa





Top Gun napisał:
Tak kiedyś pisali w motocyklu i sam sobie zadałem pytanie dlaczego w poprzedniku są co 6000. Oczywiste tez jest ze jak okres między przeglądami będzie dłuższy to cena przeglądu będzie wyższa (najprawdopodobniej dwukrotnie). Producent w okresie gwarancji swoje musi wyrwać...a po gwarancji kto jedzie do autoryzowanego.


Chyba coś zmyślasz... Smile Regularnie czytam Motocykl i ŚM i jakoś nie znalazłem takich informacji. A poza tym nie ma powodu, aby przegląd po 12 kkm miał być droższy niż obecnie... zakres czynności i wymian przecież się nie zmieni...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez biblo dnia Pon 8:44, 16 Lut 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 7:04, 16 Lut 2015
Irek1970
Motonita

 
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1124
Przeczytał: 19 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Strzegom





Topinka, a czy ja napisałem, że "podczas wolnej jazdy na chłodnice " ?
Przeczytaj może jeszcze raz mojego posta, a następnie komentuj. Wink
Napisałem:
.....zagarnia też więcej powietrza w czasie jazdy do chłodzenia silnika.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Irek1970 dnia Pon 9:10, 16 Lut 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 9:49, 16 Lut 2015
Topinka
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 1763
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chorzów MotoAvToSy





tdm napisał:
gdzieś w materiałach Suzuki czytałem, że ten dziób ma jakoby kierować większą ilośc powietrza na chłodnicę w czasie wolnej jazdy offroad. Jeśli to prawda to wprowadzenie go w pakiecie z mocniejszymi kołami miałoby efekt nie tylko wizualny. Ciekawe kiedy na forum pojawi się pierwszy xt.


Irek1970 przepraszam Cię najmocniej, ale Twojego postu to sobie wcale nie przypominam wcale więc go też nie komentowałem a chodziło mi o to co napisał tdm powyżej.
Ale choć nie dostałem Twojego pozwolenia to i Twoją wypowiedz pozwolę sobie jednak skomentować. Co do szybkiej jazdy, czy ktokolwiek w jakimkolwiek DLu starym czy też nowym miał problem z chłodzeniem?! Proszę Cię! ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 9:55, 16 Lut 2015
Irek1970
Motonita

 
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1124
Przeczytał: 19 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Strzegom





No tak.....co racja, to racja....


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
DL 650 XT 2015
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 2 z 3  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin