Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Drganie kierownicy

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Johnny_Eleven_Fingers
A2



Dołączył: 26 Lut 2010
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa-Aluzyjna

PostWysłany: Czw 20:47, 09 Sie 2012    Temat postu: Drganie kierownicy

Po 55'000km nie ma się co spodziewać, że Suki będzie zwarta jak picza gejszy, ale drażni mnie drganie kierownicy.

Sprawdziłem i wymieniłem łożyska przedniego koła. Prawe było luźniejsze niż lewe, więc wymieniłem oba. To pewnie efekt najechania na krawężnik ze zbyt dużą prędkością. Teraz drgania są mniejsze (można jechać bez trzymanki), ale wciąż moto nie prowadzi się gładko i kierownica wpada w lekkie wibracje.

Tu pytanie: Co najczęściej zużywa się, mogącego mieć tak duży wpływ na trakcję, w V-Stromie użytkowanym w mieście? I jak to można sprawdzić? Najbardziej martwi mnie to subiektywne "nieprowadzenie się gładko". Odczuwam je coraz to bardziej podczas jazdy na wprost - na przykład na podłużnych białych liniach lub koleinach...

Potrzebuję pomocy, bo nie chcę/nie mogę rozbierać całej Suki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
konra.dzik
Administrator



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 23:25, 09 Sie 2012    Temat postu:

Opony? ciśnienie w nich?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaG
Administrator



Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4244
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa

PostWysłany: Pią 8:39, 10 Sie 2012    Temat postu:

Łożysko główki ramy już robione? Sprawdzane?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Johnny_Eleven_Fingers
A2



Dołączył: 26 Lut 2010
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa-Aluzyjna

PostWysłany: Pią 10:45, 10 Sie 2012    Temat postu:

Oprócz elementów eksploatacyjnych nic nie robione. Rozbiorę główkę ramy, ale nie wiem, czy będę w stanie na oko coś stwierdzić. Zamówić od razu nowe?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
express
Administrator



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2696
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków (VIII), Ustroń

PostWysłany: Pią 10:56, 10 Sie 2012    Temat postu:

Johnny_Eleven_Fingers napisał:
Oprócz elementów eksploatacyjnych nic nie robione. Rozbiorę główkę ramy, ale nie wiem, czy będę w stanie na oko coś stwierdzić. Zamówić od razu nowe?


Kupić - z tym, że nie oryginały Suzuki, tylko łożyska stożkowe (rozmiarów poszukaj na forum - było). Tak to wygląda:
[link widoczny dla zalogowanych]

I nie daj się nabrać na markę "All Balls"

Rozmiary łozyska
śr. wewn. 30 mm
śr. zewn. 55 mm
wys. 17 mm
Symbol: 32006
Ceny od ok 10 PLN wzwyż zależnie od producenta i parametrów.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez express dnia Pią 11:20, 10 Sie 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
magrafb
Motocyklista



Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 456
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Pią 11:31, 10 Sie 2012    Temat postu:

Nie wiem jak łożysko główki może wpływać na wibracje koła, ale niech wam bedzie pewnie się nie znam. Jak wjechałeś w krawężnik to wyważ koło, sprawdź przy okazji może masz zwichrowaną felge. Ewentualnie krzywe tarcze + zanieczyszczone zaciski prowadnice.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Topinka
Maniak motocyklowy



Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 1773
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chorzów MotoAvToSy

PostWysłany: Pią 11:38, 10 Sie 2012    Temat postu:

Jakie masz opony ile na nich przejechaleś i ile latek mają?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaG
Administrator



Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4244
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa

PostWysłany: Pią 13:17, 10 Sie 2012    Temat postu:

Kolega pisał o drganiach kierownicy, nie wibracjach koła. Każdy inaczej odczuwa coś co nazywa drganiami - specyficzna "skokowa" praca kierownicy przy walniętym łożysku główki ramy też może być odbierana jako drganie... Od sprawdzenia i wyważenia koła powinien zacząć jeszcze przed wymianą łożysk w kołach, więc o tym nawet nie pisałem...Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Johnny_Eleven_Fingers
A2



Dołączył: 26 Lut 2010
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa-Aluzyjna

PostWysłany: Pią 13:27, 10 Sie 2012    Temat postu:

Dzięki, wymienię łożysko główki ramy i jeszcze raz sprawdzę wszystko.

BTW: All Balls - Made in USA - to wszystko wyjaśnia. Kiedyś kupiłem klucz do nakręcania strun gitarowych Made in USA, to zadziałał tylko raz. Ostatnio kupiłem motocyklowy uchwyt do nawigacji Garmin Made in USA, to śruby nie pasowały, a elementy metalowe zardzewiały po dwóch tygodniach mimo, że ani razu nie padało.

Pewnie to dlatego, że Amerykanie uważają Chiny za swój 51. stan. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ANDRZEJ
Maniak motocyklowy



Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 2469
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chojnów

PostWysłany: Nie 18:41, 09 Wrz 2012    Temat postu:

To ja też bardzo proszę o pomoc , moto ściąga po puszczeniu kierownicy na lewo .

Dl 650 2008 ABS

Kłopoty zaczeły sie miesiąc temu po wymianie ;

1. Olej w lagach i sprężyny progresywne kupione w turatechu .
2.Nówki opony michelin przód i tył
3. Ciśnienie w oponach wg książki
4.Przebieg moto 27 900 km
5, Głowka ramy zero luzu
6 Łożyska nie szumią
7 . Jak trzymasz łapki na kierze moto nie sciaga , puszczasz moto wali sie na lewo .

8. Nadmieniam że moto od nowości u mnie , zero gleby .

Proszę o pomoc ..


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
konra.dzik
Administrator



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 19:39, 09 Wrz 2012    Temat postu:

Bijcie mnie wszyscy ale jest wyżej jeden punkt który pokrywa się z moimi podejrzeniami.
Mianowicie zmieniony olej i sprężyny.
Też to zrobiłem kilka tygodni temu i też mi ściąga. Wszystko inne jak w manualu.
Mnie uczyli że moto cały czas "myszkuje" na bardzo małej amplitudzie, a zmiana (poniekąd) siły tłumienia i twardości zawiech mogłaby spowodować pewne "walenie bokami".
Sam się zastanawiałem nad opisaniem przypadku ale dałem sobie spokój. Dodam tylko że raz glebiłem i był to jedynie szlif spowodowany moim przerostem abmicji oraz zbytnim zaufaniem do opon Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez konra.dzik dnia Nie 19:42, 09 Wrz 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ANDRZEJ
Maniak motocyklowy



Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 2469
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chojnów

PostWysłany: Nie 20:01, 09 Wrz 2012    Temat postu:

Dzieki Konradzik ale mnie to denerwuje , nigdy tak nie było , potrzebuje pomocy i rady .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Śro 10:11, 12 Wrz 2012    Temat postu:

Po 55'000km nie ma się co spodziewać, że Suki będzie zwarta jak picza gejszy, ale drażni mnie drganie kierownicy.

Sprawdziłem i wymieniłem łożyska przedniego koła. Prawe było luźniejsze niż lewe, więc wymieniłem oba. To pewnie efekt najechania na krawężnik ze zbyt dużą prędkością. Teraz drgania są mniejsze (można jechać bez trzymanki), ale wciąż moto nie prowadzi się gładko i kierownica wpada w lekkie wibracje.

Tu pytanie: Co najczęściej zużywa się, mogącego mieć tak duży wpływ na trakcję, w V-Stromie użytkowanym w mieście? I jak to można sprawdzić? Najbardziej martwi mnie to subiektywne "nieprowadzenie się gładko". Odczuwam je coraz to bardziej podczas jazdy na wprost - na przykład na podłużnych białych liniach lub koleinach...

Potrzebuję pomocy, bo nie chcę/nie mogę rozbierać całej Suki.
-----------------------------------------------------------------------------------
Hej
U mnnie też biła kierownica w nowym moto, okazało się, że uszkodzona jest opona przednia, wewnętrzna warstwa(jest ich kilka), uszkodzenie niewidoczne z zewnątrz.
Sciągnij przednia oponę i niech ktoś ją porządnie obejrzy. Ja załozyłem nową oponę na przód i wszystko wróciłoo do normy
pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Hada
Motocyklista



Dołączył: 26 Wrz 2012
Posty: 365
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pią 23:35, 16 Lis 2012    Temat postu:

ANDRZEJ napisał:
To ja też bardzo proszę o pomoc , moto ściąga po puszczeniu kierownicy na lewo .

Dl 650 2008 ABS

Kłopoty zaczeły sie miesiąc temu po wymianie ;

1. Olej w lagach i sprężyny progresywne kupione w turatechu .
2.Nówki opony michelin przód i tył
3. Ciśnienie w oponach wg książki
4.Przebieg moto 27 900 km
5, Głowka ramy zero luzu
6 Łożyska nie szumią
7 . Jak trzymasz łapki na kierze moto nie sciaga , puszczasz moto wali sie na lewo .

8. Nadmieniam że moto od nowości u mnie , zero gleby .

Proszę o pomoc ..


Sprawdź te lagi. Czy przypadkiem nie pokićkali coś z ustawieniami. Sam napisałeś, że pojawiło się po wymianie.

P.S.: O kurrr, ale ze mnie kret. Tak stary temat odkopałem.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Hada dnia Pią 23:37, 16 Lis 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ANDRZEJ
Maniak motocyklowy



Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 2469
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chojnów

PostWysłany: Sob 8:43, 17 Lis 2012    Temat postu:

Lagi są proste , dzisiaj wymieniam łożyska główki ramy .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Sob 12:09, 17 Lis 2012    Temat postu:

Kolego jacek, sprawdź przednią felgę i wyważ jeszcze raz całe koło. Poza tym sprawdź czy lagi nie mają luzów poprzecznych i oczywiście łożysko główki ramy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kriszo
A2



Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bronikowo/Krzemieniewo k. Leszna

PostWysłany: Nie 15:26, 18 Lis 2012    Temat postu:

w dniu wczorajszym wymieniłem łożyska główki ramy i po dzisiejszej jeździe nadal kierownica po puszczeniu przy prędkościach w okolicach 60 i 100 łapie szimę. Obstawiam oponę 4 letnią - czy to jedyny powód ? . Kolego Roadrunner pisałem posta na temat luzu w lagach http://www.vstromclub.fora.pl/motocykle-dl,32/kasowanie-luzu-na-lagach-w-przednim-zawieszeniu-dl-1000,9701.html co o tym myślisz ?
Czy wymiana opony wyeliminuje szimę?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Nie 19:30, 18 Lis 2012    Temat postu:

Wyząbkowana lub w inny sposób zniszczona opona, z całą pewnością może być powodem shimmy. Pamiętać należy też o prawidłowym ciśnieniu, zwłaszcza przedniej opony. Jak by nie było stanowi ona część masy wirującej przedniego koła, ja jednak obstawiam w tej sytuacji przede wszystkim luzy lag.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kriszo
A2



Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bronikowo/Krzemieniewo k. Leszna

PostWysłany: Nie 21:10, 18 Lis 2012    Temat postu:

Dziękuje Roadrunner za wskazanie kierunku działania. Na początek zacznę od wyeliminowania luzu na lagach. Czy poza ASO można zakupić zestaw naprawczy do lag( bo tam pewnie cena będzie kosmiczna)?
Dziękuje za pomoc.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Nie 21:23, 18 Lis 2012    Temat postu:

Można spróbować w Larssonie albo eBay...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin