Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Jaki olej do DL 650
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bartini
A1



Dołączył: 15 Lut 2018
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rzeszów / Ropczyce

PostWysłany: Czw 22:36, 15 Lut 2018    Temat postu:

Wiem, że temat oleju został już omówiony milion razy Smile. Ale pozwolę sobie zadać pytanko... Czy stosował ktoś olej typu ELF 10w40 lub Liqui Moly 10w40 Offroad? Miałem dziwne sytuację z castrolem po którym biegi mi zaczęły ciężej wchodzić we freewindzie, a że jestem teraz na etapie dopieszczania mojego dl-a chciałbym a w zasadzie muszę zmienić olej, no i jest dylemat czy nadal nie będzie problemu

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
daw103
A2



Dołączył: 02 Cze 2016
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Czechowice-Dziedzice

PostWysłany: Pią 11:55, 01 Lut 2019    Temat postu:

Witam co do oleju to ilu ludzi tyle opinii.
DL 650 2011r przebieg 52000. Jeździłem cały czas na oleju pół syntetycznym bell ray 10w40 ostatnio nie miałem do niego dojścia zalałem valvoline 10w40. Teraz trafił mi się w dobrej cenie Valvoline SynPower 10w50 pełen syntetyk. Z racji tego że podczas dalszych tras zauważyłem że w korku przy wysokiej temperaturze był problem ze znalezieniem luzu. Zobaczymy czy bedzie jakaś różnica. Oczywiście przed zmianą oleju obowiązkowa płukanka silnika Liqui Moly do motocykli. Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mirek_smok
A



Dołączył: 04 Lip 2014
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pią 20:22, 01 Lut 2019    Temat postu:

Ja przetestuje Liqui Moly w aucie mam i na prawdę pierwsza liga Motul już dawno przereklamowany był dla mnie tyle że nie wiem co jest wlane Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SebaR
A



Dołączył: 30 Paź 2016
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: opolskie

PostWysłany: Sob 14:42, 02 Lut 2019    Temat postu:

Oj chyba każdy musi przerobić choć raz problematykę doboru oleju do motoru. Ja również przechodziłem Smile Przed pierwszą wymianą przerabiałem tysiące opinii, dopytywałem i .... doszedłem na końcu do swojej własnej: Olej to olej, ważne że norma spełniona, pochodzenie z legalnego źródła i regularna wymiana.

Serio to nie mam pojęcia jak się rankinguje oleje przez użytkowników, i co decyduje o świetności jednego oleju nad drugim. (oby nie wywołać gówno-burzy).
Zgłębiając tematykę olejów, jednak nigdy nie natrafiłem na opinie że ktoś używa aktualnie złego oleju. Zazwyczaj jest info typu:
Używam oleju "marka""rodzaj", na liczniku"..tyś km" i nic się nie złego dzieje.
a wiec:
W moim jest od nowości z salonu wlewany Shell Advance 4T Ultra 10W-40 i taki też dalej leję. Wymieniam regularnie.
27k na liczniku i nic się złego nie dzieje.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez SebaR dnia Sob 14:44, 02 Lut 2019, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sp2off
A1



Dołączył: 29 Lis 2015
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Włocławek

PostWysłany: Nie 19:13, 03 Lut 2019    Temat postu:

Pytanie do znawców , czy jest sens wymainy oleju w DL 650 2017 r. jeśli przez cały sezon przejechane tylko 4tys km od ostatniej wymiany .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SebaR
A



Dołączył: 30 Paź 2016
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: opolskie

PostWysłany: Nie 19:25, 03 Lut 2019    Temat postu:

Nie jestem znawcą, ale jaki masz interwał wymiany wg instrukcji ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sp2off
A1



Dołączył: 29 Lis 2015
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Włocławek

PostWysłany: Nie 20:31, 03 Lut 2019    Temat postu:

w instrukcji napisane co 12 tys lub raz w roku , i pytanie czy olej w zasadzie niezużyty tez traci swoje właściwiści . Tą droga deducji to nawet jeśli nie zrobimy ani jednego kilometra to tez trzeba wymienić . Czy to nie jest przypadkiem zwykły marketning i naciąganie klienta ....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pyra
Motocyklista



Dołączył: 20 Sie 2017
Posty: 258
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Nie 20:36, 03 Lut 2019    Temat postu:

Kupiłeś sprzęt za 30k, a żałujesz 200 zł? Jeżeli chcesz utrzymać gwarancję, radzę trzymać się nie tylko przebiegu, ale też interwałów czasowych, chyba że już jest za późno.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez pyra dnia Nie 20:40, 03 Lut 2019, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nie_ma_wała
A



Dołączył: 18 Sie 2014
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Nie 20:39, 03 Lut 2019    Temat postu:

Nie do końca tak jest. Olej także starzeje się i traci właściwości wraz z upływem czasu bez względu na środowisko i warunki pracy. W przypadku intensywnego użytkowania zapewne następuje to szybciej ale nie działa to tak że jak silnik nie pracuje to z olejem nadal wszystko w porządku. Poza tym koszt zakupu 3 litrów oleju raz w roku to jakieś 4 złote/dzień. Tak więc odmawiając sobie 1 browarka w ciagu dnia mamy raz w roku wymianę oleju.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sp2off
A1



Dołączył: 29 Lis 2015
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Włocławek

PostWysłany: Nie 20:56, 03 Lut 2019    Temat postu:

i kolejne pytanie , olej wymieniamy na koniec sezonu czy przed rozpoczeciem nowego sezonu

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SebaR
A



Dołączył: 30 Paź 2016
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: opolskie

PostWysłany: Nie 21:03, 03 Lut 2019    Temat postu:

Co do przebiegu to się z tobą zgadzam sp2off.
Ważne jest to ile ten olej pracuje, a nie ile minęło czasu od zalania.

Przy 4k i 1 roku nie ruszałbym, przy 9-10k i 1 roku to już tak, a koszt wymiany w własnym zakresie to ok 120 zł (olej + filtr). Robota banalnie prosta: miska, lejek, klucz (13), żabka do filtra, jedna śruba i 20 minut roboty.

Wymieniałem wczoraj. Jedną zaczętą butlę miałem z poprzedniej wymiany wiec z produkcji 2017 (czyli dawno po "gwarancji" i trzy butle nowe z 2018.
Została mi prawie 1 cała zaczęta, będzie na za kolejne 12k, czyli gdzieś w 2019


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
LukaszReda
Motocyklista



Dołączył: 12 Maj 2018
Posty: 255
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Reda

PostWysłany: Nie 21:35, 03 Lut 2019    Temat postu:

sp2off napisał:
i kolejne pytanie , olej wymieniamy na koniec sezonu czy przed rozpoczeciem nowego sezonu

Nie ma na to reguły, są dwie szkoły, jedna mówi, że przed a druga po sezonie. Moim zdaniem jeżeli zimujesz motocykl w ciepłym garażu można wymienić po sezonie, jeżeli tak jak ja w nieogrzewanym blaszaku to lepiej wymienić tuż przed sezonem. Ale teoria to tylko teoria i kiedy byś nie wymienił będzie dobrze, byle by wymieniać regularnie czyli minimum raz w roku lub po przejechaniu normy kilometrów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arkadiusz
A



Dołączył: 15 Lis 2017
Posty: 149
Przeczytał: 6 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: PODLASIE- MAZOWSZE

PostWysłany: Nie 23:04, 03 Lut 2019    Temat postu:

sp2off napisał:
w instrukcji napisane co 12 tys lub raz w roku , i pytanie czy olej w zasadzie niezużyty tez traci swoje właściwiści . Tą droga deducji to nawet jeśli nie zrobimy ani jednego kilometra to tez trzeba wymienić . Czy to nie jest przypadkiem zwykły marketning i naciąganie klienta ....

Nie jeden raz zastanawiałem się, w ilu to nowych sprzętach wymieniali dilerzy olej, zalany po zejściu z taśmy a sprzedaży po np 2 latach później?!
Jak mam zmienić po 6k to zmieniam po 6k, /nie muszę czekać 2 sezonów Very Happy/. Myślę oczywiście, iż to marketing i wolę tego browarka wypić, niż wylać /wymienić olej/. Według wielu ten nieużywany olej w butelce z plombą też się starzeje i trzeba go wymienić Wink Jeśli natomiast miałbym dylemat czy przed, czy po zimie to wybieram czas po trasie przed zimowaniem. Rozgrzany, wymieszany więc więcej i lepiej zleci.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jotes
DeTox nie pomoże



Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2515
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia

PostWysłany: Pon 9:56, 04 Lut 2019    Temat postu:

Arkadiusz napisał:
sp2off napisał:
w instrukcji napisane co 12 tys lub raz w roku , i pytanie czy olej w zasadzie niezużyty tez traci swoje właściwiści . Tą droga deducji to nawet jeśli nie zrobimy ani jednego kilometra to tez trzeba wymienić . Czy to nie jest przypadkiem zwykły marketning i naciąganie klienta ....

Nie jeden raz zastanawiałem się, w ilu to nowych sprzętach wymieniali dilerzy olej, zalany po zejściu z taśmy a sprzedaży po np 2 latach później?!
Jak mam zmienić po 6k to zmieniam po 6k, /nie muszę czekać 2 sezonów Very Happy/. Myślę oczywiście, iż to marketing i wolę tego browarka wypić, niż wylać /wymienić olej/. Według wielu ten nieużywany olej w butelce z plombą też się starzeje i trzeba go wymienić Wink


Troche bledna logika.
naturalnie silnik sie nie rozsypie jezeli po przejechaniu 1000 km nie zmienisz oleju po 12 miesiacach.
Jednak taki olej w silniku to juz nie ten sam co w butelce.
Przy kazdym a przede wszystkim zimnym rozruchu, olej miesza sie ze skondensowana parą wodną, niespalonym paliwem, cząsteczkami spalin i jego wlasciwosci sie pogorszaja.
Dlatego w przypadku jazdy na krotkich odcinkach zaleca sie czestszą wymiane.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jotes dnia Pon 9:57, 04 Lut 2019, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafi87
A1



Dołączył: 27 Sty 2018
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubuskie

PostWysłany: Pon 15:50, 11 Lut 2019    Temat postu:

Witam!
Czy ktoś zalewa olej Shell Advance AX 7 10w40 do swojego moto? Ja taki miałem zalewany w swoim od nowości i chciałbym teraz też taki zalać. Czy po wymianie ma ktoś doświadczenia z jazdy, czy wszystko chodzi jak należy? Chodzi mi o biegi itd. bo słyszałem różne historie. I jeszcze jedno jak zmieniacie olej to wlewacie płukankę do silnika w celu czyszczenia go od wewnątrz czy jest to zbędna operacja?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Suszny
Maniak motocyklowy



Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie

PostWysłany: Pon 16:44, 11 Lut 2019    Temat postu:

Już tu był taki co wlał płukankę do silnika bo mu ktoś polecił, a później pojawił sie jego temat w awariach że po wymianie oleju mu Vstrom dymi Wink

Co do oleju to powiem ci o moich doświadczeniach. Vstromem przejechałem ponad 80tyś km, parę litrów oleju przez silnik już sie przelało. Lałem różne oleje od tych tanich marketowych przez te polecane do motocykli z mokrym sprzęgłem, po te drogie super extra pro racing z dodatkami remontującymi silnik od wewnątrz. Nie widzę żadnej różnicy w pracy silnika, skrzyni czy zwiększonym apetycie na olej.
Najczęściej lałem jednak Motul 5100 10w40 żeby mieć czystsze sumienie.
Często patrząc na ta półkę sklepową z olejami u mojego znajomego pytam go - "a może ten wziąć? będzie lepszy?" odpowiedź zawsze jest taka sama, - "będzie taki sam jak tamten, tylko ten jest droższy, a na ten mogę zrobić ci lepszą cenę, a ten jest w takiej samej cenie co tamten ale jest większa bańka".
Jeszcze nie dawno w reklamach olejów była mowa żeby kupować dany olej bo on jest do niemieckich\francuskich\japońskich siników. Były oleje do benzyny i do diesla.

Moim zdaniem najlepszy olej to taki, który jest często wymieniany i JEST w silniku.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jotes
DeTox nie pomoże



Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2515
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia

PostWysłany: Pon 17:38, 11 Lut 2019    Temat postu:

dokladnie tak jest jak napisal Suszny

pisalem juz ze kazdy producent motocykli ma jakies tam umowy marketingowe z producentem oleju i takie leja /zalecaja. Suzuki - Motula, Kawasaki uzywa Elf, BMW -Mobil, KTM -Motorex a np Triumph Castrola.
I wszystkie jezdza Laughing

nie sama marka jest wazna tylko parametry oleju i sposob eksploatacji silnika.( wbrew pozorom wcale nie jest dobrze "rozgrzewac silnik " na wolnych obrotach)

a z tymi plukankami to juz w ogole opowiesci z mchu i paproci...
Zrobilem naprawde sporo km motocyklami, jeszcze wiecej sam. osob i ciezarowymi i nigdy czegos takiego nie stosowalem. Jak do tej pory zaden silnik mi nie padl.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jotes dnia Pon 17:41, 11 Lut 2019, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Barmaran
Motocyklista



Dołączył: 18 Sty 2017
Posty: 268
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Sandomierz

PostWysłany: Pon 20:33, 11 Lut 2019    Temat postu:

Witaj rafi87.W moim dl-u 650 od nowości jest taki właśnie olej.Przebieg 34 000 wymieniany co max 6 000 i wszystko działa super.Zero płukanek.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Polarek
A1



Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Wto 21:02, 12 Lut 2019    Temat postu:

fuchs 10w40 super 4, polsyntetyk,
Bardzo mi fajnie na tym chodzi, spelnia wymogi serwisowki, przy predk. autostradowych bierze nieco oleju, ale niewiele


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
1Marek1
A1



Dołączył: 14 Paź 2017
Posty: 41
Przeczytał: 6 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków/Krzeszowice

PostWysłany: Czw 20:55, 07 Mar 2019    Temat postu:

Ja mam takie pytanie; Ile wchodzi oleju do silnika pomiedzy wskaźnikami min i max?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Struna
Motonita



Dołączył: 08 Sie 2017
Posty: 531
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków / Skawina

PostWysłany: Pią 10:40, 08 Mar 2019    Temat postu:

0,5 litra na spokojnie a i 0,7 też wejdzie

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Struna dnia Pią 10:40, 08 Mar 2019, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mirek_smok
A



Dołączył: 04 Lip 2014
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pią 11:14, 08 Mar 2019    Temat postu:

Płukanki używam i mam opla z slnikiem 1.6t i ma 250k zalany LM i na 10-12 k zero znikania oleju , jak na opla to chyba dobrze , dobry olej to podstawa a płukanka to co 2 zmiana robię i zaraz po kupnie , podobnie z moto zrobię , jak by coś się działo złego napiszę .

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mirek_smok dnia Pią 11:15, 08 Mar 2019, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Struna
Motonita



Dołączył: 08 Sie 2017
Posty: 531
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków / Skawina

PostWysłany: Pią 11:39, 08 Mar 2019    Temat postu:

tylko pamiętaj, że do moto inna płukanka z racji na mokre sprzęgło.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
scyzor_2007
Motonita



Dołączył: 31 Gru 2016
Posty: 758
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Sob 15:24, 09 Mar 2019    Temat postu:

Do 650 lałem 10w50 XP Fuchs Silkolene , teraz zalałem go do nowego DL 1000 i Hondy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lppbgn
A1



Dołączył: 16 Lip 2018
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Białystok

PostWysłany: Nie 11:55, 10 Mar 2019    Temat postu:

sp2off napisał:
Pytanie do znawców , czy jest sens wymainy oleju w DL 650 2017 r. jeśli przez cały sezon przejechane tylko 4tys km od ostatniej wymiany .


Zawsze mnie uczono, że olej raz nagrzany ulega procesowi starzenia się.
Także nie przypadkiem jest zapis określający górną wartość przebiegu i alternatywnie czas, bo jeśli jeździ się intensywnie i robi w roku po 30 tysięcy km to rzeczą oczywistą jest, że trzeba wymieniać olej kilka razy w roku, a jeśli zrobiłeś 4 tysiące km to powinieneś wymienić olej po upływie roku od wymiany. Przy niewielkich przebiegach w ciągu roku można pominąć wymianę filtra, no ale to akurat oszczędność czasowa i finansowa zbyt mała, szczególnie w DL.
Sporo użytkowników zastanawia się nad wymianą przed czy po sezonie. Tu też spotkałem się z opiniami różnymi. Głównym argumentem na wymianę po zakończonym sezonie jest to, że słabe jest trzymanie oleju zimą w stanie zużytym w silniku. Chociaż nigdy nie udało mi się wymiana oleju po sezonie Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawjeu
A2



Dołączył: 14 Cze 2017
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Czw 12:48, 06 Lut 2020    Temat postu:

Stosował ktoś może 15W50 Offroad firmy Liqui Moly? Myślę o zalaniu tej oliwy na urlop, gdzie sprzęt (DL 650 XT 2015) faktycznie będzie bardziej obciążony:
- 2 osoby
- bagaż
- szuterki
- pałowanie od czasu do czasu ekspresówkami
- temperatura otoczenia od 5 do 40 stopni

Producent podaj Wink

Zastosowanie:

Olej ten został opracowany specjalnie do stosowania w maszynach enduro i cross, eksploatowanych w normalnym oraz dużych obciążeniach, może być także stosowany w quadach, skuterach śnieżnych. Wielu japońskich producentów preferuję taką lepkość środka smarnego dla pojazdów wyprodukowanych przed 1990 rokiem. Wyjątkowo dobrze nadaje się do użytku z lub bez mokrego sprzęgła.

API SL; JASO MA2


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jotes
DeTox nie pomoże



Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2515
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia

PostWysłany: Czw 13:33, 06 Lut 2020    Temat postu:

Nie bardzo wiem czym ma sie roznic ten olej od innych markowych olejow tego typu ?
czasami wydaje mi sie ze marketingowcy producentow musza cos wymyslac aby dac klientowi zludzenie kupowania czego nowego, lepszego.

Generalnie 15W50 jest swiete i czy to bedzie LM czy Castrol czy inny Motul albo Shell wszystkie powinny miec tylko wieksza lepkosc przy zakladanych 100°C niz np 10 / 15W 40

DL w sumie malo sie grzeje, ale jezeli zakladasz ciezsza prace w wiekszych temeraturach to mozesz sie zastanowic nad 20W50.

obojetnie czym ( MARKOWYM ) zalejesz gwarantuje Ci ze pojedziesz , wrocisz i nie zauwazysz roznicy Wink
tylko skoro przewidujesz zaladowany "palowanie expresowkami "zabierz lepiej jakies 0,5 L oleju ze soba. Nie musi byc offroad Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawjeu
A2



Dołączył: 14 Cze 2017
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Czw 13:53, 06 Lut 2020    Temat postu:

Zawsze mam ze sobą olej na dolewkę także bankowo i tym razem tak zrobię Wink
To, że lepkość 15W50 jest większa to jasna sprawa, zerwaniem filmu olejowego raczej się nie martwię. Ciekawi mnie tylko czy jest odczuwalna różnica w pracy skrzyni. Do tej pory lałem Motul 5100 10W40 i zauważyłem, że za każdym razem jak wracam z długiej trasy (po przejechaniu 6-7 tysi) to już biegi trochę ciężej wchodzą, skrzynia jest trochę głośniesza. Wiadomo, olej się zużywa, szczególnie przy dużych obiążeniach i temperaturach. Zaciekawiła mnie opcja Liqui Moly stąd moje pytanie czy ktoś testował i poczuł jakąkolwiek różnicę Smile Dzięki za odpowiedż!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
express
Administrator



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2696
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków (VIII), Ustroń

PostWysłany: Czw 15:55, 06 Lut 2020    Temat postu:

pawjeu napisał:
(po przejechaniu 6-7 tysi) to już biegi trochę ciężej wchodzą, skrzynia jest trochę głośniesza.


A co ile producent motocykla zaleca wymianę oleju?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaG
Administrator



Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4244
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa

PostWysłany: Czw 17:19, 06 Lut 2020    Temat postu:

express napisał:
pawjeu napisał:
(po przejechaniu 6-7 tysi) to już biegi trochę ciężej wchodzą, skrzynia jest trochę głośniesza.


A co ile producent motocykla zaleca wymianę oleju?


W moim co 12 tys km Smile, ale ja zmieniam mniej więcej co 8-9 tys. km...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
express
Administrator



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2696
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków (VIII), Ustroń

PostWysłany: Czw 20:22, 06 Lut 2020    Temat postu:

MaG napisał:

W moim co 12 tys km Smile, ale ja zmieniam mniej więcej co 8-9 tys. km...


MaGu, ja to wiem co ile w 1000 (nie ważne nowy czy stary)
Temat dotyczy 650... Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
staszek_s
Motonita



Dołączył: 06 Wrz 2015
Posty: 802
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Radlin, Śląsk

PostWysłany: Pią 9:16, 07 Lut 2020    Temat postu:

W 650 też co 12 tys, na pewno od rocznika 2015.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Struna
Motonita



Dołączył: 08 Sie 2017
Posty: 531
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków / Skawina

PostWysłany: Pią 10:55, 07 Lut 2020    Temat postu:

Starsze co 6 kkm niby, to 12 to przesada jest z deka.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawjeu
A2



Dołączył: 14 Cze 2017
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Śro 9:44, 12 Lut 2020    Temat postu:

express napisał:
pawjeu napisał:
(po przejechaniu 6-7 tysi) to już biegi trochę ciężej wchodzą, skrzynia jest trochę głośniesza.


A co ile producent motocykla zaleca wymianę oleju?


Co 12 tys, ale wymieniam co 6000. Jak jadę na urlop to przeciągam lekko interwał w zależności od tgrasy Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ksiaze
A1



Dołączył: 26 Cze 2017
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków

PostWysłany: Wto 10:24, 18 Lut 2020    Temat postu:

Witam, zgadzam się z szanownymi przedmówcami, olej wymieniać co 6-8 tyś lub co roku, koszt nie wielki a serduszko motocykla będzie zadowolone. Co do marki oleju kiedyś lałem bell ray i byłem zadowolony ale teraz nie mogłem znaleźć pewnego lokalnego sprzedawcy a przez internet nie chciałem ryzykować i zmieniłem na valvoline 10w40. Teoretycznie ten valvoline był ok ale jak było bardzo gorąco w korkach sklejało mi tarcze, ciężko było znaleźć luz, regulacja nie pomagała bo z kolei na zimnym wydawało mi się że sprzęgło za wysoko bierze, kolega w vtr-ce na tym oleju miał to samo. Teraz znajdę coś innego ale jak wspomniałem tylko coś od pewnego (autoryzowanego) sprzedawcy. Kiedyś wyczytałem na forum żeby zwrócić uwagę na to żeby olej nie był tzw. leżakiem sklepowym, kwestia starzenia, nie wiem czy to prawda ale mając wybór biorę jak najświeższy.
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
karacz
A1



Dołączył: 09 Kwi 2020
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Wto 19:19, 25 Sie 2020    Temat postu:

Pozwolę przekopiować tekst z innego forum, co prawda niektóre informacje dotyczą oleju w samochodach, ale myślę, że warto przeczytać.
Cytat:

MINI PORADNIK OLEJOWY
Na wstępie uczciwie napiszę, że posiada on oczywiście elementy subiektywne - jakkolwiek staram się zawsze w tym temacie być jak najbardziej obiektywny - pewnie jednak w 100% się nie da.

Dyskusja mile widziana - mogę o czymś zapomnieć bo rynek jest bardzo obszerny.

Na początek główne PRAWDY:

• nic nie zastąpi częstej wymiany oleju ! (i tu proszę o nie podawanie argumentu "producent zaleca wymianę co np. 35 000 km - to marketingowa bzdura) - optymalnie ? 10 000-12 000 km, jeśli ktoś jeździ tylko trasy/autostrady można wydłużyć do 15 000 km
• lejemy olej o klasie lepkościowej, którą zaleca producent silnika ! (tu wyjątkiem jest oczywiście nietypowe użytkowanie auta - upalanie na torze itd.)
• olejem syntetycznym nazywamy oleje, które posiadają bazę olejową grupy IV (polialfaolefinową czyli PAO) lub grupy V (estrową) - najczęściej to oleje poliestrowe (PAO+domieszki estrów)
• nie patrzymy co było wlewane do "auta używanego" wcześniej - stosujemy płukankę i zalewamy najlepszy olej o klasie lepkości rekomendowanej przez producenta silnika !
• oleje o "rozszerzonej klasie lepkości" (5W50, 10W60) znacznie różnią się parametrami w niskich temperaturach od "standardowych" olejów - wymagają do optymalnej pracy optymalnej temperatury a w nie optymalnej szybciej tracą swoje parametry = wymagają częstej wymiany nawet co 5000-6000 km, nie są zbyt dobre do codziennego użytkowania w cywilnych autach jeżdżonych w większości po mieście
• jakość olejów spada z roku na rok od ładnych paru lat - liczy się powoli tylko zysk koncernów

Wyższość olejów syntetycznych nad olejami półsyntetycznymi (czyli na bazie mineralnej lub bazie mineralnej po hydrokrakingu - HC):

• wyższa stabilność lepkości (ciśnienia oleju) z racji mniejszej ilości nietrwałych modyfikatorów koniecznych do uzyskania określonej klasy lepkości
• lepsza płynność - pompowalność oleju w ujemnych temperaturach
• wyższa wytrzymałość w wysokich temperaturach oraz niższa parowalność (mniejsze ubytki i mniejsza skala gęstnienia oleju po pewnym czasie - czyli trzymanie parametrów fabrycznych)
• wyższa czystość, niższa emisja związków szkodliwych i popiołów
• dla diesla oleje poliestrowe są bardziej odporne na mieszanie z ON - np. podczas oczyszczania filtrów DPF


Najczęściej powtarzane bzdury:

• jeśli wlewany był olej o wyższej klasie lepkości (15W40, 10W40) to nie można wlać oleju o niższej klasie lepkości (5W40) bo coś się rozszczelni
• oleje 15W40 to oleje mineralne, 10W40 to półsyntetyki a 5W40 to syntetyki
• płukanka do silnika zepsuje/wypłucze/rozszczelni silnik
• olej 10W60 będzie zawsze lepszy od 10W40 a 5W50 lepszy od 5W40
• oleje do silników benzynowych i diesla są takie same w ramach jednego producenta, różnią się tylko naklejką

Polecane marki - ogólnie:

Nie ma takich - każdy prawie producent ma w swojej ofercie oleje o słabych parametrach w swojej klasie lepkości, prawie każdy ma też jakieś perełki w ofercie.

Pisałem już o brzydkiej tendencji u producentów - wmawiania klientom od kilku lat, że oleje półsyntetyczne (czyli wszystkie z bazą olejową HC, wykonane w "technologii syntetycznej" itd.) są tak samo dobre jak 100% syntetyki.
Wynika to tylko i wyłącznie z tego, że wyprodukowanie oleju na bazie w 100% syntetycznej jest dużo droższe niż takiego na destylatach ropy naftowej. Wiele olejów półsyntetycznych (HC) ma bardzo dobre parametry = to bardzo dobre oleje - ale w zdecydowanej większości nie tak dobre jak oleje poliestrowe (100% syntetyczne).


Polecane modele olejów (wraz z wybranymi parametrami):

Jak czytać dane: (w dużym uproszczeniu):
- baza: MIN (mineralna, II grupa), HC (mineralna po hydrokrakingu, grupa III), GLT (najnowocześniejszy HC, grupa III), PAO (polialfaolefiny, grupa IV), EST (estry, grupa V)
- lepkość kinetyczna - im wyższa tym lepiej dla ochrony silnika (w granicach dla danego stylu użytkowania auta i danego silnika)
- indeks lepkości - im wyższy tym lepiej
- temperatura płynięcia - im niższa tym lepiej
- TBN - im wyższy tym lepiej - powyżej 8,0 dobrze, powyżej 10,0 bardzo dobrze (wpływ na czystość silnika)
- Noack - im niższy tym lepiej, poniżej 8% bardzo dobrze, poniżej 10% dobrze
- HTHS - powyżej 3,5 dobrze, powyżej 4,0 bardzo dobrze
- POWER - wybór ze względu na najwyższą jakość w swojej klasie
- ECONOMY - wybór ze względu na cena/jakość

(...)
10W40
• POWER Amsoil Premium Protection 10W40
(olej syntetyczny (PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 14,5cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 91,7cSt; indeks lepkości 164; temperatura płynięcia -47°C; Liczba zasadowa TBN - 12,1; Noack - 6,7%; HTHS - 4,3)
• Millers CFS 10W40
(olej syntetyczny (PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 15,7cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 103,0cSt; indeks lepkości 161; temperatura płynięcia -??°C; Liczba zasadowa TBN - 9,3; Noack - ?,?%; HTHS - 4,3)
• Motul 300V 10W40
(olej półsyntetyczny (EST+GTL), lepkość kinetyczna w 100°C | 14,0cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 89,5 cSt; indeks lepkości 161; temperatura płynięcia -36°C; Liczba zasadowa TBN - 11,7; Noack 8,4%; HTHS - 4,2)
• Penrite Racing 10 10W40
(olej syntetyczny (PAO+EST), lepkość kinetyczna w 100°C | 14,6cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 92,0cSt; indeks lepkości 167; temperatura płynięcia -42°C; Liczba zasadowa TBN - 9,8; Noack - ?,?%; HTHS - ?,?)
• POWER RedLine 10W40
(olej syntetyczny (EST), lepkość kinetyczna w 100°C | 14,6cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 93,0 cSt; indeks lepkości 164; temperatura płynięcia -45°C; Liczba zasadowa TBN - 12,5; Noack - 6,0%; HTHS - 4,7)
• Royal Purple 10W40
(olej syntetyczny (EST), lepkość kinetyczna w 100°C | 14,0cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 94,0cSt; indeks lepkości 148; temperatura płynięcia -42°C; Liczba zasadowa TBN - 12,0; Noack - ?,?%; HTHS - ?,?)
• Xado CI-4 10W40
(olej półsyntetyczny (GTL), lepkość kinetyczna w 100°C | 14,9cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 99,7cSt; indeks lepkości 156; temperatura płynięcia -36°C; Liczba zasadowa TBN - 10,3; Noack - 8,6%; HTHS - 4,1))
(...)




Wklejam tylko część polecanych olejów dla przykładu, można sobie porównać taki Amsoil Premium Protection 10W40 np. do popularnego Motula 5100.

Jeżeli ktoś chce wydać na olej trochę więcej i oczekuje wyższej jakości to zaufana osoba poleciła mi AMSOIL 10W40 Advanced Synthetic Motorcycle Oil (MCF).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Strona 3 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin